Maar dat is toch prima, dan zeg je ik had graag beter geweten..quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:43 schreef Grijs het volgende:
[..]
Waarschijnlijk verzinnen ze dat niet, maar is dat hun verteld.
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:37 schreef Ssserpente het volgende:
Wat was jouw kutsmoes dan, Reilain?
Waarom zeggen dat iemand zich beter voelt omdat het bv geeft?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:43 schreef Troeta het volgende:
Maar even serieus, waarom iemand afvallen omdat ze flesvoeding geeft? Zolang iemand haar kindje goed verzorgt, niet alleen in de babytijd,maar tot ver daarna is het toch goed?
Waarom moet dit zo?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:44 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ik zie jou nooit grapjes maken, alleen keihard uithalen..
Precies. Dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:43 schreef Grijs het volgende:
[..]
Waarschijnlijk verzinnen ze dat niet, maar is dat hun verteld.
Wickie, ik heb zelf borstvoedingspraatjes gehouden, een cursus gevolgd, alles gelezen wat er te lezen valt en het is niet gelukt. En zal ik je wat vertellen? Mijn kind is 12 en nog trek ik me de discussie aan. Hoe dúrft er ook maar iemand te beweren dat ik niet hard genoeg geprobeerd heb? Misschien hebben al die mensen waarbij het lukt met minimaal doorzetten het gewenste resultaat en denken zijvan zichzelf dat ze echt mega doorzetten. Terwijl de mensen waarbij het mislukt méèr tegenslag treffen en dat doorzetten dus niet meer zoden aan de dijk zet?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:36 schreef wickie het volgende:
[..]
Dat!! Ik hoop dat nooit en never iemand mijn voedingsdrama's hoeft mee te maken. En het waren allebei de keren uitzonderlijke situaties, heb beide keren ook maar kort gevoed (Mette 3 weken, Wies 6,5 week). Maar wat doe woorden pijn hier soms.
Ja Juud, misschien had ik de eerste keer bij Mette zelf navraag moeten doen, maar wist ik veel. Ik was overmand door alles wat er gebeurde, ik was al blij dat ik naar huis mocht, naar mn dochter die thuis moest blijven. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Nee soms is er geen 'tijd' om navraag te doen nee.
Dat snap ik maar het werkt gewoon beide kanten op.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:21 schreef Troeta het volgende:
Ik vind dat uithalen gewoon niet nodig Pvoess, in een bvdiscussie of over een ander onderwerp.
Iemand een slecht gevoel geven en even vertellen hoe het dan wel moet.
En ik heb het niet over jou hoor, het is geen persoonlijke aanval, maar denk even na voor het klikken op invoeren klikt hieronder en bekijk of de post ook aardiger geschreven kan worden.
En als je mijn post in het babytopic bedoelde, dat was niet over jou, dus daar hoef je je niet rot over te voelen.
Dit.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:29 schreef Reilain het volgende:
Het is ook iets wat 2 kanten opwerkt....
"Voed je nu nog?!"
"Ben je nou al gestopt?!"
Eigenlijk is het nooit goed
Je weet dat Arwen met haar 3 net 6 dingen ofzo kon verdragen ? Dus t kan wel hoor.. Hoop het niet maar dacht breng t toch even onder je aandacht..quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
Lijkt me niet met dat dieet? T was al zoveel wat er niet genomen werd.
Hooguit gluten of tarwe ofzo, maar ook daar ben ik nog niet van overtuigd. En ze krijgt nu ook gewoon gluten natuurlijk.
+1quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:33 schreef MamaPurk het volgende:
Mijn meiden worden dus groot op kv maar ik heb echt dikke respect voor moeders die bv geven.
+1quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:32 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Dit.
En wat zou het mooi zijn als de trotse bv-posts en aanverwante opmerkingen gewoon naast de kunstvoedingsvragen gepost kunnen worden in het babytopic (babietjestopic dus) zonder dat iemand er aanstoot aan neemt.
ook weer zo.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:34 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Je weet dat Arwen met haar 3 net 6 dingen ofzo kon verdragen ? Dus t kan wel hoor.. Hoop het niet maar dacht breng t toch even onder je aandacht..
Dat weet je heel goed te verwoorden. Het was ook wat ik probeerde te benadrukken: je hebt het over mensen, en achter elk persoon schuilt een verhaal. Daar wordt hier (en bijvoorbeeld op Dragen en Voeden) vaak best hard over geoordeeld en gesproken, wat ik lastig te rijmen vind met bijvoorbeeld het respect dat samengaat met methodes als attachment parenting. Ik weet dat niet iedereen hier dat aanhangt, maar er is wel een correlatie tussen het geven van borstvoeding en het aanhangen van zulke methodes.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:54 schreef Cantare het volgende:
Los van wat Claudia zegt - en waar ik het volkomen mee eens ben - vraag ik me af of het "kutsmoesje" waar de vrouw in kwestie mee komt wel altijd de werkelijke reden(en) van stoppen weergeeft. Ik vind het zo makkelijk om over iemands keuze te oordelen op basis van een paar zinnetjes, zonder enige belangstelling te tonen voor wat er wellicht allemaal achter de genoemde reden schuilt.
Als iemand hier verhaal doet en uitlegt waarom zij is gestopt met de borstvoeding, zal niemand zeggen dat ze een smoesje vertelt. Want dan gaat het ineens om een reëel persoon en een invoelbare situatie. Ik denk dat je er vanuit mag gaan dat een groot deel van de moeders zo'n verhaal kan vertellen als zij daar de zin en woorden voor heeft, en dat een ander groot deel heeft gehandeld uit onmacht/onwetendheid.
En misschien had ze ook wel gelijk. Als je het langer had gedaan, als je het intensiever had gedaan, als.. als.. als... Maar het doet er niet toe. Jij hebt je keuze gemaakt en hoe haalt een ander het in zijn of haar hoofd om je daar een rotgevoel over te geven? Jij hebt je redenen gehad en gezien de omstandigheden de beste keuze voor jezelf gemaakt.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:29 schreef Reilain het volgende:
Iemand zei tegen mij vlak nadat ik volledig gestopt was (1 week volledig, en uiteindelijk 3.5mnd dat het langzaam uitdoofde zeg maar tot de laatste druppel er echt uit was)
Hele waslijst met dingen.... dit al geprobeerd? Dat al geprobeerd.. ja, ja, ja en ja... allemaal..
Ow.... *Stilte*...... "Dan moest je het toch echt langer proberen"... Aan alle criteria voldaan maar toch had ik het niet goed gedaan zeg maar...
Wat ben je toch heerlijk pragmatisch, Leandra.quote:Op woensdag 18 januari 2012 01:06 schreef Leandra het volgende:
Ik ben blij als hij 's nachts in 2 minuten weer stil is omdat ik hem gewoon kan aanleggen, en voel ik me daar beter door? Nee, maar god wat is het heerlijk makkelijk.
ik zit nogal in dat wereldje....quote:Op woensdag 18 januari 2012 08:51 schreef Vanyel het volgende:
Met wie praat jij dat je dat soort onzin naar je hoofd krijgt?
bv dwang dan een beter woord? ik heb ravi pas mogen zien na de geboorte toen ik akkoord ging met het overwegen van borstvoeding. eerst een dik uur op de ic na de ks, daarna met zich op de couveuses werd er 3 kwartier op me ingepraat.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:39 schreef Zoheetik het volgende:
Weet je wat ik niet snap? Dat bv maffia wordt genoemd.
Ik (zal maar geen "wij" gebruiken daar krijg je zo'n sektegevoelv an...)heb het toch ook niet over kv-maffia...
Wel valt het me op dat mensen die goed over hun keuze nadenken toch het liefst bv (willen) geven. Dus los van hun lichamelijke gesteldheid of omstandigheden. Dan zou je kunnen stellen dat de meest natuurlijke keuze een keuze is van de niet-kuddedieren (ben ik nog te volgen?). En zoogdieren, dat zijn wij mensen, zijn toch echt kuddedieren.
Goed verwoord, Simmu en totaal mee eensquote:Op woensdag 18 januari 2012 10:00 schreef simmu het volgende:
zoveel mensen, zoveel verhalen. en wat voor de een een keuze is, is voor de ander totaal geen optie. tuurlijk moet zo'n keuze gebaseerd zijn op feiten, maar het blijft wel ieders eigen keuze waar een ander feitelijk geen zak mee te maken heeft. ik erger me trouwens ook aan het gebruik van "smoesjes", "je kind tekort doen", "opgeven" enzovoorts, wanneer je geen borstvoeding geeft. lijkt me in beginsel respectvoller wanneer je er vanuit gaat dat iemand een weloverwogen keuze maakt. dus niet dat je het vooraf, zonder iemand verder gesproken te hebben, het hebt over "smoesjes". je hoort mij ook niet zeuren over openbaar voedende vrouwen (erger nog, ik heb de neiging om op zo'n moment vertedert te kijken en/of kindjelief een aai te geven) of langvoedsters. het is toch zeker niet zo dat je tegen bv bent als je kv gegeven hebt? of andersom? het is de toon die de muziek maakt en sommige dingen klinken wel nogal denigrerend en doen echt tekort aan mensen.
In feite kijken we allemaal TV en zegt deze dat je precies 6 maanden volledig bv geeft en je daarna automatisch stopt en op KV overstapt.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:33 schreef MamaPurk het volgende:
Blij dat ik hier nog even lees. Pvoess jou kant van het verhaal heb ik idd nooit bekeken. Maar als ik het zo lees dan krijg je als langvoeder dus commentaar, maar als ja geen bv of kort bv geeft krijg je ook commentaar.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:15 schreef pessie het volgende:
*knip*
het gaat erom dat we elkaar als moeders helpen. Het moederschap is sowieso een uitdaging [...]
*knip*
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |