Want anders verspreid je verkeerde informatie. Ik ben ervan overtuigd dat de meest voorkomende misverstanden omtrent borstvoeding afkomstig zijn van ex-borstvoedsters die zichzelf en anderen voor de gek houden.quote:
So what? Het zijn ook gewoon mensen met gevoelens en onzekerheden. Ik vind die toon zo onnodig.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:43 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Want anders breng je de verkeerde info naar buiten. Ik ben ervan overtuigd dat de meest voorkomende misverstanden omtrent borstvoeding afkomstig zijn van ex-borstvoedsters die zichzelf en anderen voor de gek houden.
Dan is ze nu vast zo'n voorbeeldig kind om je te ontlastenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:36 schreef mignonne het volgende:
nnou nirak en djmo, t is lief bedoelt, maar ik denk dat jullie daar toch een inschattingsfout maken. Ik heb vrede met mijn beslissing, maar ik ben momenteel alles behalve rustig.Ik breng ook niet bepaald rust of veel positiviteit in momenteel. Komt wel weer goed, ooit. Maar ik weet vrijwel zeker dat het niet daar aan ligt.
Als ze al iets aan zou voelen dan zou ik eerder het omgekeerde verwachten momenteel.
Bluhquote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:39 schreef mignonne het volgende:
En door die hoerige trage laptop is mijn post spuit 864![]()
en ik heb eergister dus ijs op en daarop gister de hele dag rollend over de grond gelegen van de buikpijnEen paar uur geleden een schaaltje yoghurt en ik voel nu alweer buikpijn opkomen. Boh
ja ik moet toch zeker weten of t daar aan ligt of nietquote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:42 schreef Vanyel het volgende:
Waarom deed je dat dan ook nadat je gister ook al pijn had?
Mutseke!
Ja, ik kan me zelfs voorstellen dat het nu lastig zou kunnen zijn om weer lactase aan te maken omdat je het zolang niet hoefde aan te maken?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:59 schreef wickie het volgende:
Mignonne, waarschijnlijk moeten je darmen heel erg wennen aan ineens weer zuivel. Geef het tijd. Mijn dietiste zei toendertijd dat je het weer rustig moet opbouwen.
Maar welke moeders voelen zich daar waardeloos over dan? De moeders die zijn gestopt omdat ze geen zin (meer) hadden?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
Vind ik ook, hoor, dat het heel slecht is dat er verkeerde informatie wordt verstrekt. Maar ik vind het haast nog rotter als mensen die goed op de hoogte zijn dat erin wrijven zodat moeders die zijn gestopt te voeden zich nog wat waardelozer mogen voelen.
Het lijkt me goed om ervoor te zorgen dat op ziekenhuizen en consultatiebureaus de boel op orde wordt gebracht. Van huisartsen mag ook wel wat meer kennis verwacht worden. En daarnaast zou er voor de kersverse moeders vooral plaats moeten zijn voor steun en medeleven. Die hebben al genoeg onzekerheden om mee te kampen.
Moeders waarvan anderen vinden dat ze 'kutsmoesjes' hebben.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:14 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Maar welke moeders voelen zich daar waardeloos over dan? De moeders die zijn gestopt omdat ze geen zin (meer) hadden?
Maar als zij zich er zo rot over voelen, waarom zijn ze dan gestopt?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Moeders waarvan anderen vinden dat ze 'kutsmoesjes' hebben.
Moeder is net bevallen, kan er fysiek slecht aan toe zijn, is waarschijnlijk erg moe, is onervaren. In zo'n situatie is het niet raar dat er niet altijd sprake is van volledig beredeneerde keuzes en een afwezigheid van gemengde gevoelens. En eigenlijk geldt dit ook voor veel later nog. Daarom luidt mijn boodschap: een beetje meer empathie mag wel.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:18 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Maar als zij zich er zo rot over voelen, waarom zijn ze dan gestopt?
Moeders die gestopt zijn omdat ze oververmoeid zijn, waarbij het kind niet goed drinkt, niet goed aankomt en daar gefrusteerd door zijn. Moeders die ongelukkig zijn in hun kraamtijd omdat het te veel vergt en rot gevoelens krijgen rond elke voeding. En dan zit je al onder de kraamvrouwhormonen...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:14 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Maar welke moeders voelen zich daar waardeloos over dan? De moeders die zijn gestopt omdat ze geen zin (meer) hadden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |