abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106920205
Oeke, ik heb toch bij jou gekraamd? Ineens denk ik huhhh... :P
pi_106923267
Neeeee! Sanne dat meen je niet! :o
Ik had het van de week nog over je!
Bij de intake, dat we het zo leuk met je vonden!
En ze vertelde dat je weer terug was naar het oosten des lands en dat je een dochter hebt gekregen! O+
En dus helaas niet kon komen kramen. -O-

Wow, ik ben echt helemaal stil! :o O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_106923392
Heel die bv versus kv discussie. Ik begrijp het beide.. Vooral nu.
Nooit heb ik begrepen waarom mensen langer voedde dan een paar weken / maanden. Nu ik zelf moeder ben en borstvoeding geef begin ik het te begrijpen. Zo vaak heb ik al op het punt gestaan de strijd op te geven.. En toen ging het ineens een paar weken hartstikke goed en begon ik er zelfs plezier aan te beleven.
En nu weer ben ik in tweestrijd, want het is vreselijk om zo te dippen als ik nu doe, al bijna een week heb ik gewoon niet genoeg om mijn kindje te voeden.. Zonder aanwijsbare reden dacht ik, en ik overwoog weer om de handdoek in de ring te gooien. Maar mijn gevoel is het niet eens met die gedachte en ik wordt er mega emotioneel van als ik het overweeg. Totdat ik gisteren ineens menstrueerde. Dus nu hoop ik van harte dat dit de reden is waarom ik zo grandioos dip. Ik hoop dat het de combi is van menstruatie en de balans zoeken omdat ik weer aan het werk ben.

Ik heb net de lactatiekundige van het zkh maar gemaild met mijn probleem en aangegeven wat ik nu zelf al probeer om de productie weer op te krikken:
- iedere 2 uur kolven op mn werk (kind drinkt normaliter om de 3 uur), ik kolf dan beide borsten;
- als ik thuis ben wordt er live gedronken en gewisseld totdat zoonlief weigert
- borstcompressie/masseren tijdens het drinken en kolven om goed te legen..
- veel drinken
- er niet te veel mee bezig zijn, want dankzij kunstvoeding hoeft mijn kindje toch geen honger te lijden.

Iemand zei ooit dat er continue bv aangemaakt wordt, maar dat gaat bij mij in het tempo 1 druppel per minuut momenteel.. De vier kolfsessies op mijn werk (beide borsten) brachten op: 110, 90, 40, 60.. Morgen weer een dag, nieuwe kansen.

DJMO vertelde me dat wup wup ervaring heeft met iets van domperignon? Maar zijn er ook huis/tuin/keuken middelen om het op te krikken? Net zoiets als brandnetelthee de stofwisseling helpt maar dan dus voor borstvoeding? ;)

En even een publieke O+ voor DJMO, want die coachte me een paar weken geleden door mn overproductie heen en doet nu hetzelfde met mn dippen :*
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:48:25 #79
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_106923535
dom perignon :D , lekker :9 (helaas lust ik geen wijn).
domperidon is het. Werkte hier als een tierelier maar is nogal omstreden. Ik weet dat ze bij de reformzaak borstvoedingsthee verkopen. Mijn vriendin dronk dat altijd tijdens de lactatieperdiode.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:48:48 #80
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_106923553
Nirak er is ook borstvoedingsthee te koop bij de natuurwinkel. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd dus weet ook niet of het werkt. Ik heb tot nu toe elke menstruatie de hulp van domperidon nodig helaas om de dip op te kunnen vangen.
Domperidon werkt hier ook als een tierelier :D ;)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_106923741
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:45 schreef Nirak het volgende:
Heel die bv versus kv discussie. Ik begrijp het beide.. "..." Zo vaak heb ik al op het punt gestaan de strijd op te geven.. En toen ging het ineens een paar weken hartstikke goed en begon ik er zelfs plezier aan te beleven.

Dit ja!

Nirak, ik heb hier ook een doosje domperidon liggen.. heb het tot nu toe kunnen vermijden, maar ik krijg er met kolven weinig uit, dus zal er denk ik toch aan moeten gaan geloven. Het is gewoon vrij te koop bij de apotheek, geloof als middel tegen misselijkheid/maagklachten.

Ik drink weleens borstvoedingsthee van de Tuinen, maar of dat werkt....?
pi_106924212
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:48 schreef pessie het volgende:
dom perignon :D , lekker :9 (helaas lust ik geen wijn).
domperidon is het. Werkte hier als een tierelier maar is nogal omstreden. Ik weet dat ze bij de reformzaak borstvoedingsthee verkopen. Mijn vriendin dronk dat altijd tijdens de lactatieperdiode.
Misschien helpt dom perignon wel heel goed voor de productie :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 januari 2012 @ 20:02:33 #83
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106924231
om dan ook nog maar even m'n stem in 't publiek te gooien :@ ik heb zelf deze derde ronde eigenlijk nooit op 't punt gestaan om op te geven heel simpel door twee redenen: vastberaden om het nu wél te laten slagen, en die reden kwam voort uit de andere reden: geld. kv is verrotte duur in vergelijking met moedermelk. Buiten de kv zelf, de flessen (die ik dan nog wel had van Jan,) en de speentjes elke zes weken vervangen en bij bv eigenlijk helemaal niets. Ik heb eigenlijk nooit een beha nodig gehad, voedingshemdjes, een spaghetti hemdje van 1,49 bij de zeeman voldoet meer dan prima voor mij, dus die dure troep had en heb ik allemaal niet nodig.

Zoals het er nu naar uitziet steven ik (eindelijk) af op de titel langvoedster ( toch? :P ) en daar ben ik best wel emo-trots op. dat ik het tóch voor elkaar heb gekregen om tenminste één van m'n kinderen te geven waar hij recht op heeft: de beste melk die er is. Jan is van de kv niets minder geworden, maar ik merk aan alles dat ik geert meteen rustig heb als hij in m'n buurt is, waar ik Jan soms niet eens kon kalmeren als hij een bui had (heeft).

@nirak: aan de werking van bv-thee twijfel ik. Ik kreeg van eurolac toen te horen dat de werking ervan niet bewezen kon worden en dat ik er gewoon even doorheen moest. nou heeft geert zelfs tijdens het dippen nooit echt geweigerd, dus ik had de mazzel dat met extra aanleggen de boel nog redelijk op peil was te krijgen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106924641
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:42 schreef oeke het volgende:
Neeeee! Sanne dat meen je niet! :o
Ik had het van de week nog over je!
Bij de intake, dat we het zo leuk met je vonden!
En ze vertelde dat je weer terug was naar het oosten des lands en dat je een dochter hebt gekregen! O+
En dus helaas niet kon komen kramen. -O-

Wow, ik ben echt helemaal stil! :o O+
Wat lief om te horen!! Was Jolanda bij je? Ik vond het bij jullie ook erg leuk! En de himalaya thee erg lekker ;)
pi_106925245
oeke en sannne :D wat bijzonder O+

Oeh discussie :9 mag ik nog? :+
met een beetje (erg veel) pech zou mijn melk groen licht geven in t donker als k door zou gaan met voeden :Y) ik win ik win :P

ik voel me wel eens gekwetst door opmerkingen over al dan niet legitieme redenen of doorzettingsvermogen of beste voor je kind of wat dan ook. Ik weet heel goed dat ik me er niets van moet trekken, dat ik me niet aangesproken voel en dat ik niets aan onze situaties kan doen. Maar ik voel me er toch door gekwetst. Dat is meer het gevoel over de situatie dan dat die opmerkingen mij echt raken overigens. Het is gewoon een beetje pijnlijk.
Ik hoop dat bij een derde me ook die luxe is gegund van het kunnen soebatten over wel of niet stoppen en dan gewoon lekker je eigen gevoel/wens volgen.

Jongste heeft nu 2.5 dag flessen op, dat gaat helemaal prima verder. Ik heb gisteravond nog even gekolfd, maar denk niet dat dat vanavond nog nodig is. Ik kolfde een whopping 60 ml uit de ene borst en 70 ml uit de andere borst. Na anderhalve dag niet gevoed te hebben dus :') en wonderlijk genoeg, is jongste ook al 2.5 dag een zonnetje in huis, slaapt regelmatig en is lekker aant spelen en geiten. Sja... ik ga haast denken dat t toch echt niet genoeg was allemaal. :{
:)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:25:11 #86
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106925441
Ik heb het begin van de discussie gemist..
Maar ben het wel eens met Gerbra's verhaal...

Ik ben 'noodgedwongen' af gaan bouwen na een week... (Uiteindelijk 3.5mnd 1 a 2x per dag live) Doorbloedingsprobleem tepels, ontzettend veel pijn, kloven en elke voeding in tranen.. Oona kwam ook te weinig aan door mijn verkramping ondanks mijn ontzettend goede productie..

Van te voren zei ik... Ik ga me niet in alle bochten wringen maar heb dit toch gedaan door 'het oergevoel'..... En toch kreeg ik daarna opmerkingen dat ik niet doorgezet had, niet genoeg geprobeerd, pijn hoort erbij..

Dat deed een heel ander soort pijn die opmerkingen.. Hier wordt geschreven dat noodgedwongen stoppen anders is dan nooit beginnen... maar toen werd ik enorm heen en weer geslingerd... flesvoeders vonden het maar raar dat ik zo tot het uiterste ging... borstvoeders dat ik niet voldoende door gezet had.. (Heb maar 2x te horen gekregen van goh je hebt toch alles gegeven? Dan is het toch goed?)

Puur mijn ervaring dus ... geen pro borstvoeding of pro flesvoedingverhaal...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_106925696
Oeh nirak...ik word er een beetje emo van je post :*
het is gewoon zo fijn om bv te kunnen geven O+ en je wilt echt alles aan doen om het te laten slagen!
fijn dat DJMO jou ermee kan helpen! ^O^

mignonne :*

Sanne wist niet dat je verhuisd was (buiten amsterdam, wel dat je was verhuisd)
wel dagje Artis doen he O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106926175
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:09 schreef Sannne het volgende:
Wat lief om te horen!! Was Jolanda bij je? Ik vond het bij jullie ook erg leuk! En de himalaya thee erg lekker ;)
Dat je dat nog weet! :D
Sylvana was bij ons, die was er de vorige keer ook.
En wat heerlijk dat je nu een meisje hebt, en dat alles goed gaat, toch? O+

Mignonne, niet doen hoor, daaraan twijfelen. En zelfs dan, er was nog een andere heel goede reden om bv te geven, haar allergieen. Dat mag je niet vergeten.
Wat was het nou? Het eerste jaar bv en grote kans dat ze over een aantal allergieen heen groeit? Was het dat? Die kans heb je haar toch maar mooi gegeven.
:*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_106926414
Mignonne dikke :*
en de rest door de edit gegooid. ik blijf hier even weg uit zelfbescherming

[ Bericht 71% gewijzigd door wickie op 17-01-2012 21:04:48 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106926461
Haha ik heb een goed geheugen ;) Oh Sylvana is een lieverd! Gezellig!
En alles gaat super, bij jou ook las ik snel.. Leuk dat ik nu kan lezen wanneer je bevalt enzo!

Bitterend, ja doen we! Heb ook vrienden nog in Amsterdam die pik ik meteen mee dan. Ben nog nooit in Artis geweest, dat kan toch niet :P

Mignonne, misschien dat jij die rust wel uitstraalt nu.. Hoeft helemaal niet door de melk te komen!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 januari 2012 @ 21:00:48 #91
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106927215
Wat sannne zegt mignonne: je hebt je erbij neergelegd, er straalt een berusting uit je posts, en die rust zal je ongetwijfeld ook op je mini overbrengen. Dat zal z'n weerslag (in de positieve zin) hebben op haar. Hey, mama is rustig, nu kan ik me van mijn beste kant laten zien, in plaats van op mijn eigen manier zorgen te maken om mijn mama"
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_106927860
Wat DJMO zegt. Kinderen voelen zoveel aan, hoe klein ze ook zijn, en misschien wel omdat ze nog zo klein zijn en alleen hun gevoel hebben om op te vertrouwen..

Ik lees op borstboeding.com trouwens dat het 5/6 dagen kan duren voordat je effect merkt van domperidon? Hoe hebben de gebruikers dat hier ervaren? Want ik lees ook dat het alleen bij dippen gebruikt is? Maar hoe lang dip je dan wel niet?
pi_106927889
WTF? Wat gaaf, Sannne en oeke! :D Ik las het, oeke, en vond het zo fijn voor je dat je een goede kraam had bij Ko.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 21:17:43 #94
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106928238
Mignonne, enkel een :* van mijn kant. Ik kan me voorstellen dat je sommige dingen als pijnlIjk ervaart, maar ik hoop dt je dat snel kan loslaten.

Nirak, ik zag met de dom binnen een paar uur effect. Let wel: je mag de dom absoluut niet gebruiken als je zwanger bent! (staat ook in de bijsluiter, maar dat terzijde ;) )
Je kan wel snel afhankelijk worden van het spul, dus wees voorzichtig met opbouwen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_106928304
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:21 schreef mignonne het volgende:
oeke en sannne :D wat bijzonder O+

Oeh discussie :9 mag ik nog? :+
met een beetje (erg veel) pech zou mijn melk groen licht geven in t donker als k door zou gaan met voeden :Y) ik win ik win :P

ik voel me wel eens gekwetst door opmerkingen over al dan niet legitieme redenen of doorzettingsvermogen of beste voor je kind of wat dan ook. Ik weet heel goed dat ik me er niets van moet trekken, dat ik me niet aangesproken voel en dat ik niets aan onze situaties kan doen. Maar ik voel me er toch door gekwetst. Dat is meer het gevoel over de situatie dan dat die opmerkingen mij echt raken overigens. Het is gewoon een beetje pijnlijk.
Ik vind het fijn dat je het hier zo treffend opschrijft. Ik dacht precies hetzelfde.

Waarom springen moeders die op flesvoeding overgestapt zijn zo vaak in de verdediging? Omdat het voor velen een gevoelig punt is en blijft. Het al dan niet kunnen voeden van je kind maakt vaak allerlei primaire gevoelens los. Je kunt het een denken en het ander voelen. Ik vind dat er hier vaak op een heel kille manier over gesproken wordt. "Als je je keuze hebt gemaakt, sta er dan ook achter!" Zo eenvoudig is het niet.

Waarom is er wel zoveel empathie voor andere moeders die borstvoeding geven en zo weinig voor mensen die het anders aanpakken?

En een :* voor jou, mignonne.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 januari 2012 @ 21:22:19 #96
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106928473
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 21:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het fijn dat je het hier zo treffend opschrijft. Ik dacht precies hetzelfde.

Waarom springen moeders die op flesvoeding overgestapt zijn zo vaak in de verdediging? Omdat het voor velen een gevoelig punt is en blijft. Het al dan niet kunnen voeden van je kind maakt vaak allerlei primaire gevoelens los. Je kunt het een denken en het ander voelen. Ik vind dat er hier vaak op een heel kille manier over gesproken wordt. "Als je je keuze hebt gemaakt, sta er dan ook achter!" Zo eenvoudig is het niet.

Waarom is er wel zoveel empathie voor andere moeders die borstvoeding geven en zo weinig voor mensen die het anders aanpakken?

En een :* voor jou, mignonne. Wat moet het rot zijn om te constateren dat het misschien niet genoeg was.
Omdat KV tegenwoordig de norm lijkt te zijn en bv-mama's dus al in een uitzonderingshoekje geplaatst zijn. Althans, dat is mijn interpratie. Niemand vond het vreemd dat Jan met twee jaar nog een fles kreeg, maar iedereen kijkt raar op als ik zeg dat ik met een jaar hoop nog steeds zelf te kunnen voeden ...

pi_106928572
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 21:22 schreef DJMO het volgende:

[..]

Omdat KV tegenwoordig de norm lijkt te zijn en bv-mama's dus al in een uitzonderingshoekje geplaatst zijn. Althans, dat is mijn interpratie. Niemand vond het vreemd dat Jan met twee jaar nog een fles kreeg, maar iedereen kijkt raar op als ik zeg dat ik met een jaar hoop nog steeds zelf te kunnen voeden ...
Ik word niet goed van de slachtofferrol. Maar ik ben geloof ik ook niet zo'n evangelist. Ik doe wat goed voelt voor mij, m'n gezin, en de rest vind ik niet zo belangrijk. Het is fijn dat er mensen zijn die goede voorlichting over borstvoeding promoten, maar de flesvoedingshetze laat ik liever aan me voorbij gaan.
pi_106928768
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:52 schreef Gerberaatje het volgende:
En toch, als erg pro-borstvoeder, vraag ik me serieus af waar men zich nou zó ontzettend druk om maakt, als een ander besluit er helemaal niet voor te kiezen, of na 2 dagen de handdoek in de ring gooit... of...

Ik ben het eens met Wup dat het wel op feiten gebaseerd moet zijn, anders blijven de verhalen die níet waar zijn in de wereld. Heb dan ook erg respect voor mensen die er gelijk niet voor kiezen en daar voor uit komen, dan mensen die het eigenlijk vooraf al niet wilden, maar dan een 'smoesje' of iets ophangen.

Ik snáp niet dat mensen het niet eens willen proberen, aangezien ik dat wel heb. Dat is een verschil in gevoel. Maar lekker boeiend wat ik daarvan vind.. het is niet mijn kind en niet mijn leven.

Maar voor de rest.... Leven en laten leven zeg! Dat je een mening hebt hoeft niet te betekenen dat je een ander daar maar keihard mee moet kwetsen. Soms iets inslikken mag best.
Dit is precíes wat ik erover wilde zeggen. Echt alle vier de alinea's. :D

Dat ik het niet snap dat anderen het niet willen proberen, maar dat het me werkelijk zal roesten. En vooral dat mensen gewoon eerlijk moeten zijn over hun motieven. Heb je er geen zin an, prima, het is jouw keuze en het zal me m'n anus oxideren. Maar kom niet met kutsmoesjes aankakken.
pi_106928794
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom springen moeders die op flesvoeding overgestapt zijn zo vaak in de verdediging? Omdat het voor velen een gevoelig punt is en blijft.
Ik ben natuurlijk een gevoelloze eikel, maar ik heb dus helemaal geen last van verdedigingsbehoefte. Ik vind het soms jammer, soms niet, maar het zal me echt aan mijn reet roesten wat iemand anders vindt van mijn keuze.
Ik ben gestopt omdat ik dat voor ons de juiste keus vond.

Ik behelst overigens ook mevrouw V. Zij mag er wel iets van vinden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_106928891
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 21:28 schreef Ssserpente het volgende:

Maar kom niet met kutsmoesjes aankakken.
Want anders?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')