Dit ja!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:45 schreef Nirak het volgende:
Heel die bv versus kv discussie. Ik begrijp het beide.. "..." Zo vaak heb ik al op het punt gestaan de strijd op te geven.. En toen ging het ineens een paar weken hartstikke goed en begon ik er zelfs plezier aan te beleven.
Misschien helpt dom perignon wel heel goed voor de productiequote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:48 schreef pessie het volgende:
dom perignon, lekker
(helaas lust ik geen wijn).
domperidon is het. Werkte hier als een tierelier maar is nogal omstreden. Ik weet dat ze bij de reformzaak borstvoedingsthee verkopen. Mijn vriendin dronk dat altijd tijdens de lactatieperdiode.
Wat lief om te horen!! Was Jolanda bij je? Ik vond het bij jullie ook erg leuk! En de himalaya thee erg lekkerquote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:42 schreef oeke het volgende:
Neeeee! Sanne dat meen je niet!
Ik had het van de week nog over je!
Bij de intake, dat we het zo leuk met je vonden!
En ze vertelde dat je weer terug was naar het oosten des lands en dat je een dochter hebt gekregen!
En dus helaas niet kon komen kramen.
Wow, ik ben echt helemaal stil!![]()
Dat je dat nog weet!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:09 schreef Sannne het volgende:
Wat lief om te horen!! Was Jolanda bij je? Ik vond het bij jullie ook erg leuk! En de himalaya thee erg lekker
Ik vind het fijn dat je het hier zo treffend opschrijft. Ik dacht precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:21 schreef mignonne het volgende:
oeke en sannnewat bijzonder
Oeh discussiemag ik nog?
met een beetje (erg veel) pech zou mijn melk groen licht geven in t donker als k door zou gaan met voedenik win ik win
ik voel me wel eens gekwetst door opmerkingen over al dan niet legitieme redenen of doorzettingsvermogen of beste voor je kind of wat dan ook. Ik weet heel goed dat ik me er niets van moet trekken, dat ik me niet aangesproken voel en dat ik niets aan onze situaties kan doen. Maar ik voel me er toch door gekwetst. Dat is meer het gevoel over de situatie dan dat die opmerkingen mij echt raken overigens. Het is gewoon een beetje pijnlijk.
Omdat KV tegenwoordig de norm lijkt te zijn en bv-mama's dus al in een uitzonderingshoekje geplaatst zijn. Althans, dat is mijn interpratie. Niemand vond het vreemd dat Jan met twee jaar nog een fles kreeg, maar iedereen kijkt raar op als ik zeg dat ik met een jaar hoop nog steeds zelf te kunnen voeden ...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het fijn dat je het hier zo treffend opschrijft. Ik dacht precies hetzelfde.
Waarom springen moeders die op flesvoeding overgestapt zijn zo vaak in de verdediging? Omdat het voor velen een gevoelig punt is en blijft. Het al dan niet kunnen voeden van je kind maakt vaak allerlei primaire gevoelens los. Je kunt het een denken en het ander voelen. Ik vind dat er hier vaak op een heel kille manier over gesproken wordt. "Als je je keuze hebt gemaakt, sta er dan ook achter!" Zo eenvoudig is het niet.
Waarom is er wel zoveel empathie voor andere moeders die borstvoeding geven en zo weinig voor mensen die het anders aanpakken?
En eenvoor jou, mignonne. Wat moet het rot zijn om te constateren dat het misschien niet genoeg was.
Ik word niet goed van de slachtofferrol. Maar ik ben geloof ik ook niet zo'n evangelist. Ik doe wat goed voelt voor mij, m'n gezin, en de rest vind ik niet zo belangrijk. Het is fijn dat er mensen zijn die goede voorlichting over borstvoeding promoten, maar de flesvoedingshetze laat ik liever aan me voorbij gaan.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:22 schreef DJMO het volgende:
[..]
Omdat KV tegenwoordig de norm lijkt te zijn en bv-mama's dus al in een uitzonderingshoekje geplaatst zijn. Althans, dat is mijn interpratie. Niemand vond het vreemd dat Jan met twee jaar nog een fles kreeg, maar iedereen kijkt raar op als ik zeg dat ik met een jaar hoop nog steeds zelf te kunnen voeden ...
Dit is precíes wat ik erover wilde zeggen. Echt alle vier de alinea's.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:52 schreef Gerberaatje het volgende:
En toch, als erg pro-borstvoeder, vraag ik me serieus af waar men zich nou zó ontzettend druk om maakt, als een ander besluit er helemaal niet voor te kiezen, of na 2 dagen de handdoek in de ring gooit... of...
Ik ben het eens met Wup dat het wel op feiten gebaseerd moet zijn, anders blijven de verhalen die níet waar zijn in de wereld. Heb dan ook erg respect voor mensen die er gelijk niet voor kiezen en daar voor uit komen, dan mensen die het eigenlijk vooraf al niet wilden, maar dan een 'smoesje' of iets ophangen.
Ik snáp niet dat mensen het niet eens willen proberen, aangezien ik dat wel heb. Dat is een verschil in gevoel. Maar lekker boeiend wat ik daarvan vind.. het is niet mijn kind en niet mijn leven.
Maar voor de rest.... Leven en laten leven zeg! Dat je een mening hebt hoeft niet te betekenen dat je een ander daar maar keihard mee moet kwetsen. Soms iets inslikken mag best.
Ik ben natuurlijk een gevoelloze eikel, maar ik heb dus helemaal geen last van verdedigingsbehoefte. Ik vind het soms jammer, soms niet, maar het zal me echt aan mijn reet roesten wat iemand anders vindt van mijn keuze.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom springen moeders die op flesvoeding overgestapt zijn zo vaak in de verdediging? Omdat het voor velen een gevoelig punt is en blijft.
Want anders?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:28 schreef Ssserpente het volgende:
Maar kom niet met kutsmoesjes aankakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |