abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106948384
Bij mij duurde het inderdaad 5 dagen tot de productie op gang kwam! ze kwam ook om het uur/half uur bijna..het was slopend!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106948797
Hier was het ook 5 dagen. Alleen op dag 4 was Daan al 11,5% afgevallen. Dus met een beetje KV snel weer omhoog geholpen.. Daan kwam er niet vaker om trouwens. Hij was ook helemaal niet suf of uitgedroogd, dus gelukkig thuis mogen houden..

En voor de rest laat ik de discussie maar even gaan, omdat ik hier ook aan het stoppen ben. Zonder tot het uiterste te gaan.. Simpelweg omdat ik dat bij Chris wel gedaan heb, en het me zowat een depressie heb gevoed. Nu voorgenomen om bij een teken van die situatie te stoppen voordat ik te ver ga. En dat kwam ik afgelopen weekend tegen. ik sta 100% achter de keuze, maar makkelijk is het niet..
  woensdag 18 januari 2012 @ 14:06:04 #228
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106948893
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:53 schreef Twinkly het volgende:
Buuf, wat schandalig dat je bent uitgelachen door iemand van de LLL :o :{
Sjezus, wat een megaproductie had jij direct zeg! :X

Crazymoon, ik weet niet hoe snel de productie uiteindelijk goed opgang gekomen moet zijn, wel dat het vaak minstens 5 dagen kan duren. Ik denk dat het plan wat iemand voorstelde om heel vaak aan te leggen en direct een lactatiekundige in te schakelen wel heel goed is.
Domperidon kan je geloof ik het beste pas na de eerste tijd (3 maanden?) gebruiken, zodat de receptoren goed gestimuleerd worden door het aanleggen van de baby zelf en niet kunstmatig? Maar ik weet het niet precies. Ik denk dat Wups het wel weet!
Ik hoop dat het inmiddels anders gaat daar het was in "99 natuurlijk. maar zij beweerde bij hoog en laag dat overlactatie niet kon, na 6 weken. Nou ja. liggend voeden, met kind bovenop me was het enige dat ze als tip kon geven. Dat ging niet met mijn cup, dus echt geholpen heeft het niet.

"gelukkig" heeft de LD het ook niet kunnen redden bij de tweede ook al heeft ze ál haar kennis en kunde ingezet. dus voel ik me minder schuldig over stoppen. En gelukkig een hele begripvolle lieve huisarts die me enorm goed geholpen heeft. O+

Maar het maakt wel dat ik anders kijk naar het al dan niet slagen van borstvoeding. Niet alleen het doorzetten van moeder is van belang, ook een portie geluk. Zelfs nu 10 jaar later zie ik nog geen tips voorbij komen die we niet geprobeerd hebben. Wel las ik vanmorgen over huilen, kramp, en onverteerde luiers waardoor er ineens een kwartje viel! ik wíst dat de onrust en het huilen daardoor kon komen maar het nu bevestigd te zien, en te weten dat ik mijn kinderen óók geen plezier deed met de borstvoeding maakt eigenlijk best veel goed.

als ik het groeiboekje van mijn oudste twee nog eens terugvind zal ik een foto maken van jongste z'n curve. die ging recht omhoog! :'(
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 18 januari 2012 @ 14:15:32 #229
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_106949314
Wat moeilijk voor je DF. Ik hoop dat het verder goed met je gaat. :*

buuf, dat is inderdaad wel echt megaveel :* . Gelukkig weten we nu dat het wel kan.

Volgens mij had ik na 4.5 dagen kolven voor het eerst een paar druppeltjes in het flesje zitten en daarna ging het vrij rap. Van dag 7 tot dag 10 kv afgebouwd en de eerste regeldag flink gebruikt om de productie op te peppen.
  woensdag 18 januari 2012 @ 14:20:19 #230
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106949537
Wat goed dat je het toch weer geprobeerd hebt DF.Voor hetzelfde had het heel anders gelopen, maar dat is niet zo.

Goed dat je het zo goed aan kunt voelen nu. Ook al voelt het nu niet als makkelijk, ik vind het enorm knap na alles wat er de vorige keer gebeurd is je het toch nog durfde te proberen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_106949579
Ik heb ook heel vaak aangelegd (niet elk uur maar wel bijna elke 2 uur) maar dat werkte dus ook niet.
En ze sliepen beide erg veel waardoor we ze bijna altijd wakker moesten maken voor een voeding en dan nog vielen ze steeds weer in slaap aan de borst. Erg frustrerend.
Het zijn nog steeds slaapkoppen trouwens ;)

Maar ik neem al jullie tips mee (meer zijn altijd welkom).
Kraambureau weet er ook van, dat het bij de vorige 2 niet lukte maar dat ik het toch weer wil proberen en ik dus een kraamhulp wil die er veel ervaring mee heeft.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 18 januari 2012 @ 14:30:22 #232
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106949900
DF, klinkt als een moedige beslissing :*

Wat ik me afvraag over hyperlactatie, als je afbouwt, kom je toch op een punt dat vraag en aanbod wel op elkaar zijn afgestemd? kan de voeding niet op dat moment/niveau vervolgd worden?(niet om de discussie op te rakelen, of om buuf en schuldgevoel aan te praten, echt interesse)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 18 januari 2012 @ 14:35:25 #233
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106950064
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:30 schreef DaviniaHR het volgende:
DF, klinkt als een moedige beslissing :*

Wat ik me afvraag over hyperlactatie, als je afbouwt, kom je toch op een punt dat vraag en aanbod wel op elkaar zijn afgestemd? kan de voeding niet op dat moment/niveau vervolgd worden?(niet om de discussie op te rakelen, of om buuf en schuldgevoel aan te praten, echt interesse)
Er is iets met de voor- en achtermelk balans wat dat moeilijk maakt. Plus dat op het moment dat je weer aan gaat leggen je de boel stimuleert met weer een knalproductie. Het viel zelfs met blokvoeden niet te regelen.
pi_106950076
DF :*

Een nicht van mij had hyperdehyperlactatie, denk wel zoiets als Buuf omschrijft. En wat ze ook deed, onder begeleiding van een LK, ze bleef teveel produceren en kreeg borstontsteking na borstontsteking :X Toen ze uiteindelijk besloot om af te bouwen moest ze dat per kolf doen, zodat ze niet teveel stimuleerde. Maar zelfs dat afbouwen werkte niet, ze bleef evenveel kolven. Uiteindelijk heeft ze tabletten gekregen om de productie stil te leggen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_106950211
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:06 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik hoop dat het inmiddels anders gaat daar het was in "99 natuurlijk. maar zij beweerde bij hoog en laag dat overlactatie niet kon, na 6 weken. Nou ja. liggend voeden, met kind bovenop me was het enige dat ze als tip kon geven. Dat ging niet met mijn cup, dus echt geholpen heeft het niet.
Echt erg zo'n reactie, dan wil je ook niet echt helpen... Want ook al wist zij en de rest van de LLL er op dat moment niets vanaf, dan ervaar jij het nog wel en dat moet ze serieus nemen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_106950310
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:15 schreef pessie het volgende:
Wat moeilijk voor je DF. Ik hoop dat het verder goed met je gaat. :*
Het gaat verder helemaal goed. Sinds die beslissing kan ik echt meer genieten van de jongens.

Ik ben ook blij dat ik het geprobeerd heb. Om te kijken waar het vorige keer mis ging (de vacuumpomp van Chris, zijn geel zien, mijn fysieke toestand). Het kan ook wel, het zou gelukt kunnen zijn met geduld en hulp, alleen mogelijk ten koste van een moeder die weer wekenlang alleen kan janken. Dan denk ik dat ze gelukkiger groot worden op FV..
pi_106950701
DF Fijn dat je dejuiste beslissing nam, klinkt wel moeilijk! :* :*

even een poep vraag: donker groen en slijmerig? te veel voormelk of een virusje? ze niest veel maar lijkt niet anders dan gewoon...ze drinkt wel vaker sinds zondag!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106950787
Donkergroen duidt toch op nog onrijpe darmpjes? Dacht ik?
Tralalalaaa
pi_106950841
is dat zo? na 8 weken mosterd poep?
  woensdag 18 januari 2012 @ 14:55:35 #240
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106950861
Zoals ik vanmorgen begreep een teken van veel voormelk of moeilijk kunnen verteren. Maar een virus of iets kan natuurlijk altijd.

Wellicht wat aan het regelen, dat de darmpjes zich even moeten instellen op de nieuwe hoeveelheid?
pi_106950906
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:51 schreef bitterend het volgende:
DF Fijn dat je dejuiste beslissing nam, klinkt wel moeilijk! :* :*

even een poep vraag: donker groen en slijmerig? te veel voormelk of een virusje? ze niest veel maar lijkt niet anders dan gewoon...ze drinkt wel vaker sinds zondag!
Ik zou zeggen, virusje..
Het heerst ook..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 18 januari 2012 @ 14:57:40 #242
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_106950939
Ook ik zeg virusje. Teveel voormelk zie je (ook) door onverteerde restjes in de poep.
pi_106950975
Ja, plus nog wel tig dingen...
pi_106950984
ohja van die mais achtig stukjes? die heeft ze ook af en toe! poep is nooit glad hier eigenlijk...

ok zo lang ze geen korts heeft en is vrolijk is het afwachten tot het weer van zelf gaat :Y

ik laat haar vaak binnen 1 uur aan een borst drinken als ze aan het clusteren is, daarom twijfelde ik of het voormelk was
pi_106951057
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:58 schreef bitterend het volgende:
ohja van die mais achtig stukjes? die heeft ze ook af en toe! poep is nooit glad hier eigenlijk...

ok zo lang ze geen korts heeft en is vrolijk is het afwachten tot het weer van zelf gaat :Y

ik laat haar vaak binnen 1 uur aan een borst drinken als ze aan het clusteren is, daarom twijfelde ik of het voormelk was
Als ze binnen een uur weer wilt drinken, kun je rustig bij de borst beginnen waar je eindigde...
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:02:14 #246
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106951108
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:12 schreef Sannne het volgende:
Ow. Ik zit op E80 en vond ze al huge :P
ohh das niets; ik heb 75 G ;) en ik kan best netjes voeden hoor ;)

en groene poep hadden we hier ook toen we zelf ook het buikgriepvirus hadden te pakken een maandje geleden...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_106951232
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als ze binnen een uur weer wilt drinken, kun je rustig bij de borst beginnen waar je eindigde...
ik bedoel, ze wil drinken dus 1 tiet erin..na 5 minuten is ze afgeleid en wil niet meer...na 15 minuten weer dan geef ik dezelfde borst..
pi_106951304
Bitterend: poepverhaal :9
pi_106951312
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:05 schreef bitterend het volgende:

[..]

ik bedoel, ze wil drinken dus 1 tiet erin..na 5 minuten is ze afgeleid en wil niet meer...na 15 minuten weer dan geef ik dezelfde borst..
En even een rustig plekje opzoeken zodat ze niet is afgeleid?
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:07:55 #250
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106951316
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:02 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ohh das niets; ik heb 75 G ;) en ik kan best netjes voeden hoor ;)

en groene poep hadden we hier ook toen we zelf ook het buikgriepvirus hadden te pakken een maandje geleden...
75H hier en nooit commentaar gehad dat er iets zichtbaar was :)
Zelfs een keer gevoed in een overvolle trein (en het was niet mijn man die naast me zat).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')