abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106910313
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
Tralalalaaa
pi_106910368
Laatste paar posts:

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:27 schreef bitterend het volgende:

[..]

waarom bevalt de cerazette niet?
ik ben benieuwd hoe het straks gaat als ik het weer ga nemen...ik weet niet waarom maar heb niet echt zin om een spiraal ofzo te laten plaatsen...vind het een raar idee dat daar een vreemd object in blijft zitten
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:31 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ja gek is dat heb ik gemerkt...moet wel oppassen dat je niet op iemand zijn tenen trapt...jammer hooorrr.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:04 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

I know ;) maar die pillen zijn voor een enkele keer om uit te stellen... en zijn best troep ;) ik zoek meer een oplossing voor langere tijd :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:08 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Ik heb me ook heel zacht uitgedrukt over die Dyanne Beekman. Hoe fel er gereageerd werd op bepaalde dingen terwijl dat (mijns inziens) niet nodig was. Helaas ben ik een watje en blijf ik dan maar een beetje aan de vlakte... heb wel m'n eigen mening maar heb geen zin dat men mijn woorden verkeerd intrepeteert oid. Zou ik wel wat meer mogen doen hoor, gewoon zeggen wat ik denk...
Tralalalaaa
pi_106910503
hihih TAP it always gets me in trouble :D :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106910550
Wat is er met die dyanne? Behalve dat ze lelijke kleding maakt?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_106910618
die vond dat dr tieten niet voor borstvoeding zijn gemaakt :')
pi_106910656
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:17 schreef WupWup het volgende:
die vond dat dr tieten niet voor borstvoeding zijn gemaakt :')
Waar zijn ze dan voor? Om ze te verhullen in die lelijke tenten die ze promoot :')
pi_106910723
Ja, zoiets :')
Tralalalaaa
pi_106910748
Waarschijnlijk :D

Met elke hormonale anticonceptie is er een kans op productiedaling. Bij de cerazette en de mirena is die kans heel klein en veruit de meeste vrouwen merken helemaal niks aan hun productie. Maar toch is er een klein aantal die er wel op dipt.

En over die discussie... die bestaat niet. Voor borstvoeding zijn we gemaakt, zowel om het te geven als het te krijgen en kunstvoeding brengt nu eenmaal gezondheidsrisico's met zich mee. Dat zijn feiten, geen mening. En voor welke voeding je kiest is een persoonlijke keuze. En dan hoop ik altijd maar dat die keuze wel goed geinformeerd en met overtuiging wordt gemaakt.
pi_106910947
Ik ken iemand en die zei letterlijk dat ze geen borstvoeding wilde geven want ze wilde zich geen koe voelen. Nouja, ze moet doen waar ze zich het beste bij voelt, maar persoonlijk vind ik dat dus een stomme reden. Maar dat vind ik :p Hoop dat ik hiermee niemand voor de poten schop...
Tralalalaaa
pi_106911179
Het is ook een stomme reden :9
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106911190
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:27 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ken iemand en die zei letterlijk dat ze geen borstvoeding wilde geven want ze wilde zich geen koe voelen. Nouja, ze moet doen waar ze zich het beste bij voelt, maar persoonlijk vind ik dat dus een stomme reden. Maar dat vind ik :p Hoop dat ik hiermee niemand voor de koeienpoten schop...
m00000000hhhhhh ):O

Zou het kind zich dan een kalfje voelen, omdat het kalfjesmelk krijgt :+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 17 januari 2012 @ 14:35:37 #12
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106911207
:D
pi_106911262
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:34 schreef Twinkly het volgende:

[..]

pi_106911269
Borstvoeding is sowieso meer dan alleen eten/drinken... O+
  dinsdag 17 januari 2012 @ 14:38:02 #15
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106911297
Dan voelt die van mij zich zo nu en dan een geitje, vandaar dat ze af en toe 'mekkerd'. :+
pi_106911315
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:38 schreef Juud79 het volgende:
Dan voelt die van mij zich zo nu en dan een geitje, vandaar dat ze af en toe 'mekkerd'. :+
Je mijne miauwt af en toe en heeft een glimmende vacht... Wat eet ze?
pi_106911325
Ik denk dat vrouwen die (misschien noodgedwongen) overstappen op KV daar vaak echt wel veel moeite mee hebben. Heb het zelf als erg pijnlijk ervaren toen ik na 6 maanden bv moest stoppen omdat ik erg ziek was. Ik wist donders goed dat het noodzakelijk was en echt niet anders kon, maar evengoed werkt het gevoel niet altijd mee.

En dan denk je dat je het bij een tweede kindje allemaal wel weet en dat het gemakkelijker is. Valt toch vies tegen -O-
pi_106911340
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:27 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ken iemand en die zei letterlijk dat ze geen borstvoeding wilde geven want ze wilde zich geen koe voelen. Nouja, ze moet doen waar ze zich het beste bij voelt, maar persoonlijk vind ik dat dus een stomme reden. Maar dat vind ik :p Hoop dat ik hiermee niemand voor de poten schop...
Geef dan gewoon geen reden.

En dat geldt ook voor die dyanne :P
pi_106911342
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je mijne miauwt af en toe en heeft een glimmende vacht... Wat eet ze?
Hahaha herkenbaar :')
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_106911429
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:38 schreef octopussy het volgende:

En dan denk je dat je het bij een tweede kindje allemaal wel weet en dat het gemakkelijker is. Valt toch vies tegen -O-
:* :*
pi_106911451
Ik vind het echt super rot voor mama's die moeten stoppen met bv. ZEKER als het niet had gehoeven, omdat ze geen goede begeleiding kregen.

Mama's die niet kiezen voor BV snap ik persoonlijk niet. Maar goed da's mijn gevoel en mijn mening, zij hebben een andere mening ;)
(en tuurlijk zijn er uitzonderingen, vrouwen die moeite hebben met intimiteit of weet ik het, is erg rot voor ze..)
pi_106911499
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:42 schreef Sannne het volgende:
Ik vind het echt super rot voor mama's die moeten stoppen met bv. ZEKER als het niet had gehoeven, omdat ze geen goede begeleiding kregen.

Mama's die niet kiezen voor BV snap ik persoonlijk niet. Maar goed da's mijn gevoel en mijn mening, zij hebben een andere mening ;)
Ja dat, die snappen neit waarom je in godsnaam met een kind aan je tiet gaat zitten 12 tot 14 x per dag...
  dinsdag 17 januari 2012 @ 14:44:34 #23
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106911543
quote:
Ik denk dat vrouwen die (misschien noodgedwongen) overstappen op KV daar vaak echt wel veel moeite mee hebben. Heb het zelf als erg pijnlijk ervaren toen ik na 6 maanden bv moest stoppen omdat ik erg ziek was. Ik wist donders goed dat het noodzakelijk was en echt niet anders kon, maar evengoed werkt het gevoel niet altijd mee.

Ik geloof ook niet dat er iemand is die daar ook maar iets van 'vind', niets dan hulde voor dat.
Het is meer het niet willen beginnen of stoppen na 2 dagen waar men over het algemeen over 'valt'. En het niet goed inlezen over de voor en nadelen van bv versus fv.
En roepen dat je tieten er niet voor zijn gemaakt.... :')

Althans dat is hoe ik het lees. ;)

Nu ga ik snel mijn dochter uit haar bedje halen... O+
pi_106911608
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja dat, die snappen neit waarom je in godsnaam met een kind aan je tiet gaat zitten 12 tot 14 x per dag...
omdat je daar voor gemaakt bent :6 :D
pi_106911694
Moet wel zeggen, ik was erg verbaasd over hoe natuurlijk het voelde, het borstvoeden, en hoe heftig ik reageerde op kunstvoeding.. Toen Elise 4 weken oud was was ik zooo klaar met de bv dat ik mijn vader een flesje kv heb laten geven. Zat ik daar op de bank en ik voelde me zoooo rot. Wilde mijn kind aan de borst! Verdorie!
Toen ze na die voeding net zo onrustig was en ook nog een hele golf melk teruggaf dacht ik aaah zie je wel, mama is the best ;)
pi_106911823
Sanne had ik ongeveer hetzelfde...ik had pijn van de kloven en moooeeee want dochter wou elke uur wel drinken in de kraamweek...de kraam hulp zei dat ik voor mijn eigen nacht rust wel een flesje kon maken...toen snachts wou kleintje weer zo veel aan de borst en mijn man vroeg of hij een flesje moest gaan maken zei ik nee! ze wil bij mama zijn en drinken...ik slaap wel als ik met pensioen ben :s)
pi_106911851
En toch, als erg pro-borstvoeder, vraag ik me serieus af waar men zich nou zó ontzettend druk om maakt, als een ander besluit er helemaal niet voor te kiezen, of na 2 dagen de handdoek in de ring gooit... of...

Ik ben het eens met Wup dat het wel op feiten gebaseerd moet zijn, anders blijven de verhalen die níet waar zijn in de wereld. Heb dan ook erg respect voor mensen die er gelijk niet voor kiezen en daar voor uit komen, dan mensen die het eigenlijk vooraf al niet wilden, maar dan een 'smoesje' of iets ophangen.

Ik snáp niet dat mensen het niet eens willen proberen, aangezien ik dat wel heb. Dat is een verschil in gevoel. Maar lekker boeiend wat ik daarvan vind.. het is niet mijn kind en niet mijn leven.

Maar voor de rest.... Leven en laten leven zeg! Dat je een mening hebt hoeft niet te betekenen dat je een ander daar maar keihard mee moet kwetsen. Soms iets inslikken mag best.
pi_106911950
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:52 schreef Gerberaatje het volgende:
En toch, als erg pro-borstvoeder, vraag ik me serieus af waar men zich nou zó ontzettend druk om maakt, als een ander besluit er helemaal niet voor te kiezen, of na 2 dagen de handdoek in de ring gooit... of...

Ik ben het eens met Wup dat het wel op feiten gebaseerd moet zijn, anders blijven de verhalen die níet waar zijn in de wereld. Heb dan ook erg respect voor mensen die er gelijk niet voor kiezen en daar voor uit komen, dan mensen die het eigenlijk vooraf al niet wilden, maar dan een 'smoesje' of iets ophangen.

Ik snáp niet dat mensen het niet eens willen proberen, aangezien ik dat wel heb. Dat is een verschil in gevoel. Maar lekker boeiend wat ik daarvan vind.. het is niet mijn kind en niet mijn leven.

Maar voor de rest.... Leven en laten leven zeg! Dat je een mening hebt hoeft niet te betekenen dat je een ander daar maar keihard mee moet kwetsen. Soms iets inslikken mag best.
Ik slik niet zo graag?
pi_106911978
Ik vind niet dat jij een keiharde (kwetsende) mening vertoond ;)

Het is gewoon de toon die de muziek maakt zeg maar... :P maar jij begrijpt wel wat ik bedoel!

(je MOET slikken, kreng!)
pi_106911988
Maar er wordt toch niemand gekwetst..
Men voelt zich gekwetst door een mening, da's wat anders. Maar een discussie met meningen loopt altijd uit op een fiasco :P
pi_106912026
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:55 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik vind niet dat jij een keiharde (kwetsende) mening vertoond ;)

Het is gewoon de toon die de muziek maakt zeg maar... :P maar jij begrijpt wel wat ik bedoel!

(je MOET slikken, kreng!)
Ik?
pi_106912053
Anders lees ik gewoon ff goed.. Stomme dyslect dat ik ben.
pi_106912079
Dat dus Sanne...
Men voelt zich heel snel gekwetst terwijl het nergens voor nodig is.
pi_106912193
Vooralsnog is hier niemand die dingen expres zegt om anderen mee te kwetsen. Het zijn allemaal meningen. En die mogen verschillend van elkaar zijn. En dat je een mening over iets hebt wil niet zeggen dat je dan die keuze niet respecteert. Ik zie alle meningen hier meer staan als 'Als men het zo en zo wil doen dan moeten ze dat doen, maar ik vind...'. Niks mis mee, toch?
Tralalalaaa
pi_106912221
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:58 schreef bitterend het volgende:
Dat dus Sanne...
Men voelt zich heel snel gekwetst terwijl het nergens voor nodig is.
Dat is me sowieso al opgevallen. Vooral als het op ouderschap aankomt dan kan je niet voorzichtig genoeg zijn met wat je zegt want voor je het weet ben je 'anti' of 'pro' en behoor je daarmee tot een maffia.
pi_106912338
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:01 schreef Take_A_Picture het volgende:
Vooralsnog is hier niemand die dingen expres zegt om anderen mee te kwetsen. Het zijn allemaal meningen. En die mogen verschillend van elkaar zijn. En dat je een mening over iets hebt wil niet zeggen dat je dan die keuze niet respecteert. Ik zie alle meningen hier meer staan als 'Als men het zo en zo wil doen dan moeten ze dat doen, maar ik vind...'. Niks mis mee, toch?
Nee er wordt hier en daar ronduit gezegd wat wel en niet een legitieme reden is. En dat is stom en geen reden is er in het babytopic ook wel voorbij gekomen.

Dat vind ik geen mening maar een veroordeling.
In mijn ogen is elke reden legitiem zolang de moeder er achter staat en je niet je kind er mee in gevaar brengt.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_106912378
Nee, er wordt gezegd wat wij wel en geen legitieme reden vinden.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:07:41 #38
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106912469
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:34 schreef Twinkly het volgende:

[..]

:D !
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_106912503
Er was toch ook ooit eens een discussie over een moeder die haar kindje van een week of wat in de gang parkeerde in de kinderwagen tijdens het eten, want dan kon ze tenminste rustig eten. (Het kindje huilde dus)
Daar vielen een hoop mensen over, want dat zouden zij niet zo doen.
Eigenlijk is dit precies hetzelfde, er wordt een keuze gemaakt die jij niet zou maken.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_106912644
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:01 schreef octopussy het volgende:

[..]

Dat is me sowieso al opgevallen. Vooral als het op ouderschap aankomt dan kan je niet voorzichtig genoeg zijn met wat je zegt want voor je het weet ben je 'anti' of 'pro' en behoor je daarmee tot een maffia.
ja zo te zien wel!
maar goed, vind ik geen probleem. ik hoef niet overal geliefd te zijn gelukkig ;)
pi_106912719
Ik krijg het gevoel Bitterend te moeten verdedigen. Gelukkig heeft zij zelf die behoefte helemaal niet haha.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:18:19 #42
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106912882
Waarom wil je bitterend verdedigen?

Ik ben het eens met bovenstaande. De discussie moet gevoerd worden op basis van feiten, niet op basis van sentiment.

Wat wel altijd scheef blijft, is het gedoe over de zgn bv-maffia. Als je als kv-mama zegt dat bv niets voor jou is, dat het niet goed voelde, whatever, dan is (bijna) iedereen begripvol. Maar als je al bv-mama niet voldoende kolft en je uiterste best doet om ervoor te zorgen dat je kindje geen kv hoeft te krijgen, vindt men je raar, want 'kv is toch geen vergif"?
Dus tsja, wat is de bv-maffia?

Het lijkt me wel een grap als men zou verplichten dat kv paars zou moeten worden of zo. Kijken of men dan nog zo happig is op de kv. :@
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_106912904
Sanne:
:*
Als je iemand bent die geen blad voor de mond houdt moet je het ook kunnen hebben als mensen problemen mee hebben ;) en gelukkig kan ik dat.
pi_106912949
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:55 schreef Sannne het volgende:
Maar er wordt toch niemand gekwetst..
Men voelt zich gekwetst door een mening, da's wat anders. Maar een discussie met meningen loopt altijd uit op een fiasco :P
Maar hoe je die mening brengt, dát maakt een wereld van verschil en dáár valt men over!

Ik heb zelf met liefde 11 maanden bv gegeven, heb ook de kloven op mijn tepels gehad zo groot als de hymalaya (dit schrijf je vast anders, geen zin om op te zoeken hoe) heb moeten 'vechten' tegen meer dan 10% afvallen en dat o.a. het CB vond dat ik maar met kv moest bijvoeden...

En toch gaan mijn haren omhoog staan van de manier wáárop de mening o.a. hier zo nu en dan wordt verkondigd. Nogmaals, ik begrijp beide kanten. Maar ik ga om bovenstaande ook niet roepen dat ik zo doorgezet heb en dat anderen te 'makkelijk' opgeven. Who the fuck ben ik om daar namelijk iets van te vinden!

Maargoed, we hebben de jaarlijkse discussie weer. Het is zo jammer want we kunnen het er prima over hebben, meningen zijn er inderdaad om verkondigd en misschien wel gedeeld te worden. Maar hóe! Dáárin is het respect regelmatig ver te zoeken.

Heel jammer vind ik dat!
pi_106912980
quote:

Dat!! En een :* voor jou! Hoe gaat het bij jullie?

Maar ik voel me vaak nog wel 'schuldig' gestopt te zijn. Slaat nergens op, maar het slijt moeilijk. Dat hele abces gebeuren heeft er toch harder ingehakt als dat ik dacht.
En als er dan over je heen wordt gewalst waarom je al na 6 weken bent gestopt met voeden (vorige week kinderarts) met een nare blik dan doet dat best pijn.
En ik weet, uitzonderlijke situatie bla bla, maar dan nog.
En ik ben echt heel erg pro borstvoeding. Maar soms doen woorden en blikken heel veel pijn.
Iedereen moet het lekker zelf weten. Wijs mensen op de feiten zoals Wup zegt, en respecteer daarna gewoon elkanders keuze.
Maar hé ik ben een conflictvermijdend persoon :D
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106913332
Ik erger mij er dus aan dat als ik zeg dat ik vind dat Bv het beste is dat dit extreem is.
Terwijl dit mijn mening is en klopt ik snap sommige ouders niet, ik vind het dom..
Dat ben ik maar.. Ik kan mij er niet druk om maken als jij van mening bent dat ik daarom triest ben..
Waarom moet ik mij er dan wel druk over maken als anderen moeite hebben met mijn mening..
pi_106913420
^O^

ik vind iets stom en een hele topic is in rep en roer :')
en niet eens iets stom van iemand op het forum...de discussie met mijn buuf is niet eens zo verhit geweest als hier en ik ga nog steeds over om lekker te kletsen en koffie te drinken :D
pi_106913600
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:18 schreef DaviniaHR het volgende:
Waarom wil je bitterend verdedigen?
Omdat zij naar mijn mening erg aangevallen wordt om haar mening.
Had nog een heel stuk geschreven maar heeft weinig zin..
pi_106913754
Dat mensen zich gekwetst voelen dat ik BV beter noem tjah...

Waarom mij dan extreem noemen?
Waarom ben ik dan een koe?
Waarom ben ik dan arrogant?
Waarom ben ik dan degene die alles denkt beter te weten.. :') :')

Waarom ben jij niet die extreem arrogante koe?? en ik wel..
Ik vind het zo jammer dat als ik mijn mening over BV geef er vaak een mening komt over mij als persoon..
pi_106913857
Tegen wie heb jij het nou Pvoess?? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')