In elke willekeurige kookwinkel.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:58 schreef TripleS het volgende:
Heeft iemand een idee waar ik goede pannen kan kopen voor koken op gas?
Welke rot-dingen?quote:Ik ben het een beetje zat dat ik niet fatsoenlijk kan koken met deze rot-dingen
Tja...ik kook nu op 'gekregen' pannen, ik denk dat ik zo'n €50 wil uitgevenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:11 schreef trovey het volgende:
In welke prijsklasse zit je nu dan omdat je juist niet teveel kunt/wilt uitgeven.
Dat is een idee ja.quote:
Hema heeft goede pannen (in de wat hogere klasse) met een dikke bodem.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:25 schreef TripleS het volgende:
[..]
Dat is een idee ja.
Vergeten bij te vermelden dat ik pannen zoek met een dikkere laag zeg maar. Mijn gasfornuis staat best hoog afgesteld en zodoende koekt alles snel aan, zelfs het kleine pitje staat relatief hoog.
Hema heeft prima pannen, goede prijs kwaliteit verhouding.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:25 schreef TripleS het volgende:
[..]
Dat is een idee ja.
Vergeten bij te vermelden dat ik pannen zoek met een dikkere laag zeg maar. Mijn gasfornuis staat best hoog afgesteld en zodoende koekt alles snel aan, zelfs het kleine pitje staat relatief hoog.
En dat moest je nadat je die fout had gezien, toch nog even hier postenquote:
Das wel heul goedkoop! Hoe is de kwaliteit?quote:
Is onzin.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:18 schreef TripleS het volgende:
[..]
Das wel heul goedkoop! Hoe is de kwaliteit?
Ik kan je de grill pan in elk geval aanraden van Hema.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:50 schreef TripleS het volgende:
Dank allemaal, ik ga morgen even bij de Hema kijken!
Absoluut, gelasde stalen handvatten, geen kunsstof nemen.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:31 schreef Erasmo het volgende:
Blokker heeft af en toe leuke restpartijen Sola en BK in de aanbieding.
Voor de rest zou ik kijken naar pannen met ijzeren handvatten, deze kun je ook in de oven zetten.
Rvs pannen aan het roesten?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:30 schreef Riann het volgende:
Ik heb ook sola pannen vanuit de fabriekswinkel waarvan de rand van de deksels aan het roesten is. Gelukkig raakt het het eten niet
Roest Vast Staal kan inderdaad ook roesten. dit kan door het vochtig/nat weg te zetten of er een andere metaalsoort tegen aan te leggen.quote:
Wat voor een dekselse deksels zijn dat? Van glas met een stalen rand ofzo?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:37 schreef Riann het volgende:
bij de rand kun je namelijk niet bij dus kan ik het ook nooit goed droog maken. Mijn vader heeft geprobeerd om de deksel in onderdelen uit elkaar te halen maar dat gaat dus ook niet.
Je weet dat je een gaspit ook lager kunt zetten?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:25 schreef TripleS het volgende:
[..]
Dat is een idee ja.
Kan gebeuren door contactcorrosie. RVS gaat gewoon roesten als je het tegen gewoon staal aanlegt.quote:
yup je kunt er doorheen kijken en dan die rand van die deksel waar je met geen handdoek of niks bij kunt en ook door de vaatwasser niet goed droogt. En nee ligt niet aan de vaatwasser want ik deed eerst nog alles met de hand en hadden ze het ook al.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat voor een dekselse deksels zijn dat? Van glas met een stalen rand ofzo?
Ik heb de hapjespan uit dezelfde serie. Beeeetje klein om ook als wok te gebruiken, tenminste, met zijn tweetjes, maar als je alleen bent is het een perfecte pan, je kunt er in bakken, wokken, stoven, alles!quote:
Al die tell-sell pannen kun je beter laten staan, grote kans dat het rotzooi isquote:Op zondag 15 januari 2012 16:43 schreef Georges het volgende:
Ik zag laatst zo'n tellsell-achtig programma met pannen. Ceramicore Deluxe was de naam.
Zag er wel erg interessant uit. Weet iemand of dat goede pannen zijn?
Er was geen olie nodig om iets te bakken en allerlei andere voordelen zoals dat gewoonlijk is bij hun producten (te mooi om waar te zijn misschien? )en het leek me niet duur.
Geniaal gebracht natuurlijk door een Dom Deluise kloon:quote:Geschikt voor alle warmtebronnen
Hij is geschikt voor alle warmtebronnen. Gas, inductie, met een glazen bovenkant of elektrisch. U kunt zelfs een fakkel van 1300 graden gebruiken en nog brandt de pan niet aan. Met gewone anti-aanbakpannen komt de anti-aanbaklaag uit de pan in uw eten waardoor er gevaarlijke anti-aanbakmaterialen en chemicaliën in uw eten komen.
Met keramiek is er geen mysterie, geen magie, geen gevaarlijke chemicaliën, gewoon pure schone keramiek. En het blijft schoon en wit. Ceramicore wordt nooit te warm om aan te pakken omdat het ergonomische - altijd koele - handvat altijd koel blijft. En houdt de warmte vast in de pan, niet op uw hand
Ze laten zien dat ze heel goed zijn in niet aanbranden, zal wel kloppen, maar ik wil een koekenpan waar ik goed steak in kan bakken, of aardappels. Ze zijn erg licht in gewicht zo te zien, dus weinig materiaal, dus houden weinig hitte vast. Das kut als je een flinke steak bakt.quote:Op woensdag 8 februari 2012 12:11 schreef Parkinson_XTC het volgende:
ik heb net dus een half uur naar de presentatie van de Ceramicore zitten kijken en vraag me nu af waarom dit niet interessant zou zijn...
3 pannen voor 80,- euro is niet duur... dat voorop.
- Ceramicore (24 cm) anti-aanbakpan
- Easy Touch glazen deksel met ingebouwd stoomventiel
- Ceramicore (28 cm) voor grotere gerechten incl. glazen deksel
- Ceramicore (20cm)
De pan heeft geen anti-aanbakspul nodig dankzij het keramische oppervlak.
[..]
Geniaal gebracht natuurlijk door een Dom Deluise kloon:
ervaringen iemand?
Wow, die gehaktballetjes sizzlen gelijk als je ze in die pan gooit!quote:Op woensdag 8 februari 2012 12:11 schreef Parkinson_XTC het volgende:
ik heb net dus een half uur naar de presentatie van de Ceramicore zitten kijken en vraag me nu af waarom dit niet interessant zou zijn...
3 pannen voor 80,- euro is niet duur... dat voorop.
- Ceramicore (24 cm) anti-aanbakpan
- Easy Touch glazen deksel met ingebouwd stoomventiel
- Ceramicore (28 cm) voor grotere gerechten incl. glazen deksel
- Ceramicore (20cm)
De pan heeft geen anti-aanbakspul nodig dankzij het keramische oppervlak.
[..]
Geniaal gebracht natuurlijk door een Dom Deluise kloon:
ervaringen iemand?
De 'duurdere' Ikea-pannen zijn erg goed. Ik ben zelf erg te spreken over de 365+ koekenpannen (zware, 1,5 centimeter dikke bodem, geschikt voor alle warmtebronnen) en de Medalj-kookpannen. De wok van 3 euro en andere pannen in die prijscategorie doen wat je voor die prijs kan verwachten.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:18 schreef TripleS het volgende:
[..]
Das wel heul goedkoop! Hoe is de kwaliteit?
Jij hebt serieus ¤370 voor 3 koekenpannen uitgegeven?quote:Op woensdag 11 april 2012 21:25 schreef Estolan het volgende:
Hier 3 Scanpan's gekocht. Maak foro's wanneer ze er zijn ( wel ff ¤370 afpingelen )
Sauteerpan 28cmquote:Op woensdag 11 april 2012 22:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij hebt serieus ¤370 voor 3 koekenpannen uitgegeven?
ik koop mijn pannen bij de ikea, en flikker ze gewoon weg na een x tijd, ik ga echt niet zoveel aan 1 pan uitgevenquote:Op woensdag 11 april 2012 22:15 schreef Estolan het volgende:
[..]
Sauteerpan 28cm
Koekebpan 26 & 32cm
Cast aluminium met titanium laag. Ovenbestendig tot 260•
Ik kocht vroeger Ikea, daarna Tefal. En nu professioneelquote:Op woensdag 11 april 2012 22:16 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik koop mijn pannen bij de ikea, en flikker ze gewoon weg na een x tijd, ik ga echt niet zoveel aan 1 pan uitgeven
Van mij mag je, maar ik vind het niet het geld waard.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:15 schreef Estolan het volgende:
[..]
Sauteerpan 28cm
Koekebpan 26 & 32cm
Cast aluminium met titanium laag. Ovenbestendig tot 260•
Eigenlijk gebruikt iedere pro die ik ken gietijzer.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:19 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik kocht vroeger Ikea, daarna Tefal. En nu professioneel
Straks merkbaar verschil. Kan ook met stalen spatel erin enzquote:Op woensdag 11 april 2012 22:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Van mij mag je, maar ik vind het niet het geld waard.
Oja?quote:Op woensdag 11 april 2012 22:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eigenlijk gebruikt iedere pro die ik ken gietijzer.
Waarom niet gietijzer goed inwerken?quote:Op woensdag 11 april 2012 22:22 schreef Estolan het volgende:
[..]
Straks merkbaar verschil. Kan ook met stalen spatel erin enz
Word beetje moe van teflon wat ineens los gaat laten, anti-aanbak dat niet meer werkt enz
Hoe bedoel jequote:Op woensdag 11 april 2012 22:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom niet gietijzer goed inwerken?
Koper is mooi, maar onbetaalbaar geworden.quote:
Nooit met gietijzeren koekenpannen gewerkt?quote:
True, maar compleet andere kook techniekquote:Op woensdag 11 april 2012 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Koper is mooi, maar onbetaalbaar geworden.
Heb de gietijzeren wok en grillpan van Bodum ( bij elkaar ook ¤200 ). Werkt prima, maar niet voor bv een eitje, pannenkoeken, risotto enzquote:Op woensdag 11 april 2012 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nooit met gietijzeren koekenpannen gewerkt?
Heb hier 2 koekenpannen van gietijzer en 1 van smeedijzer, kosten tussen 10 en 20 euro het stuk en zijn perfect voor eitjes en pannenkoeken, steak, aardappels en al het andere wat ik bak.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:28 schreef Estolan het volgende:
[..]
Heb de gietijzeren wok en grillpan van Bodum ( bij elkaar ook ¤200 ). Werkt prima, maar niet voor bv een eitje, pannenkoeken, risotto enz
Neem aan dan gietijzer met een coating. Puur gietijzer en een ei lijkt mij onmogelijk. En ook onzinnig. De eigenschap van gietijzer ( zware pan ) is juist om hitte lang vast te houden. En duurt langer met opwarmenquote:Op woensdag 11 april 2012 22:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb hier 2 koekenpannen van gietijzer en 1 van smeedijzer, kosten tussen 10 en 20 euro het stuk en zijn perfect voor eitjes en pannenkoeken, steak, aardappels en al het andere wat ik bak.
Risotto maak ik gewoon in een RVS pan met dikke bodem.
Humbug.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:41 schreef Estolan het volgende:
[..]
Neem aan dan gietijzer met een coating. Puur gietijzer en een ei lijkt mij onmogelijk. En ook onzinnig. De eigenschap van gietijzer ( zware pan ) is juist om hitte lang vast te houden. En duurt langer met opwarmen
Totaal dus niet de bedoeling voor een ei of pannenkoek
Waarmee werk jij ze inquote:Op woensdag 11 april 2012 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Humbug.
Koop een gietijzeren of smeedijzeren koekenpan en werk hem goed in, spiegeleitjes glijden de pan uit.
Nog nooit van gehoord. Hier gewoon schoonmaken en beetje in-olien en dan opbergen ( is gietijzer zonder coating ).quote:
Hoe maak je ze schoon?quote:Op woensdag 11 april 2012 22:52 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord. Hier gewoon schoonmaken en beetje in-olien en dan opbergen ( is gietijzer zonder coating ).
Maarja, heb dus gietijzer, alu/titanium en normale stalen pannen. Nu nog mooi setje koper ooit eens
Nooit sop gebruiken.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:58 schreef Estolan het volgende:
[..]
Direct na gebruik heet water. Licht sopje. Goed afspoelen en afdrogen en dan olieen
Nou als ik thais wok, iets met pepers erin. Is dat wel zo handig. Vaatwasser geen goed idee, beetje dreft mag prima. Of met zout laten intrekken.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nooit sop gebruiken.
Eigenlijk is gewoon het vet er uit gieten en met keukenpapier meestal voldoende.
En je kan geen ei erin bakken....quote:Op woensdag 11 april 2012 23:03 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nou als ik thais wok, iets met pepers erin. Is dat wel zo handig. Vaatwasser geen goed idee, beetje dreft mag prima. Of met zout laten intrekken.
Staat immers in de manual van de wok
Alles kan, maar met grof gietijzer is dat geen pretje, en daar is de wok niet voor. Daar heb ik ( tot nu toe ) de Tefal koekenpan voor. Die nu vervangen wordt door een Scanpan Professional koekenpanquote:Op woensdag 11 april 2012 23:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En je kan geen ei erin bakken....
Mijn Ikea koekenpan heeft 5 jaar garantie, en ik zie niet hoe een 15mm dikke bodem krom gaat trekken.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:26 schreef Estolan het volgende:
[..]
True, maar compleet andere kook techniek
Trouwens, 10jaar garantie. Pannen trekken niet krom/bol. Kan je van Ikea en Tefal niet zeggen
En toch gebeurd dat. Mijn ikea pannen waren ( 2007 ) na een jaar gebruik opquote:Op donderdag 12 april 2012 13:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mijn Ikea koekenpan heeft 5 jaar garantie, en ik zie niet hoe een 15mm dikke bodem krom gaat trekken.
De dikkere, voor inductie geschikte? Dan zou ik ze terugbrengen.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:51 schreef Estolan het volgende:
[..]
En toch gebeurd dat. Mijn ikea pannen waren ( 2007 ) na een jaar gebruik op
Nee waren gewoon voor gas, niet inductie. En ook alweer 5jaar geledenquote:Op donderdag 12 april 2012 14:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De dikkere, voor inductie geschikte? Dan zou ik ze terugbrengen.
quote:Op donderdag 12 april 2012 16:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dan waren het die flutpannen, met een dunne bodem :-) Die uit de 365-serie zijn behoorlijk degelijk, zwaar. Als je die krom krijgt op je fornuis, dan is je fornuis ook krom
Dat is wel de ebste methode emt gietijzer of gesmeed. Nooit sop, in het ergste geval uitkoken met water.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nooit sop gebruiken.
Eigenlijk is gewoon het vet er uit gieten en met keukenpapier meestal voldoende.
Met een sopje je pan onvetten/schoonmaken is wel heel wat anders dan de vaatwasserquote:Op donderdag 12 april 2012 22:59 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat is wel de ebste methode emt gietijzer of gesmeed. Nooit sop, in het ergste geval uitkoken met water.
ik herinner me als student een ontslagen afwasser, die had 3 pannen in de vaatwasser gemikt, die kon meteen naar huis. Als je bij de chef aan zijn messen of pannen zat werd hij al boos, laat staan als je iets in de vaatwasser gooide.
?quote:Op donderdag 12 april 2012 23:09 schreef Monne het volgende:
Een (plaatstalen) pan van De Buyer misschien ?
http://www.kookwinkel.nl/merk/debuyer.asp
Ook dreft was absoluut verboden. Alleen heet water. De messen werden met de hand in een sopje afgewassen, door hem zelf.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:05 schreef Estolan het volgende:
[..]
Met een sopje je pan onvetten/schoonmaken is wel heel wat anders dan de vaatwasser
Dus bij pittig eten alleen water?quote:Op donderdag 12 april 2012 23:17 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ook dreft was absoluut verboden. Alleen heet water. De messen werden met de hand in een sopje afgewassen, door hem zelf.
Als jij wilt soppen neem lekker een tefal, een smeedijzeren of gietijzeren pan hoor je zo te gebruiken om hem van een laagje te voorzien waardoor hij perfect bakt.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:29 schreef Estolan het volgende:
[..]
Dus bij pittig eten alleen water?
Lekker schoon dan
En als jij bang van vies bent kan je beter twee keer wekelijks de koelkast schoonmaken, dat is pas een bron van viezigheid.quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:26 schreef RobinOok het volgende:
Ja, vies he? Ik gruwel er ook van. Brrrrr, ik had zo'n oma.
Tuuuuuuurlijk!!!!quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als jij wilt soppen neem lekker een tefal, een smeedijzeren of gietijzeren pan hoor je zo te gebruiken om hem van een laagje te voorzien waardoor hij perfect bakt.
Hier gewoon schoon hoor. Zou niet weten waarom hij vies moet zijnquote:Op vrijdag 13 april 2012 08:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En als jij bang van vies bent kan je beter twee keer wekelijks de koelkast schoonmaken, dat is pas een bron van viezigheid.
Jij kon geen eieren bakken toch?quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:28 schreef Estolan het volgende:
[..]
Tuuuuuuurlijk!!!!
Want dat staat ook in de manual
Ik kan je datwel uitleggen, maar jij wilt helemaal niets aannemen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:29 schreef Estolan het volgende:
[..]
Hier gewoon schoon hoor. Zou niet weten waarom hij vies moet zijn
Zegt wie. En nee niet in gietijzer zonder coating, daar is hij niet voorquote:Op vrijdag 13 april 2012 08:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij kon geen eieren bakken toch?
Uhuhquote:Op vrijdag 13 april 2012 08:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik kan je datwel uitleggen, maar jij wilt helemaal niets aannemen.
Bij ons werd je voor zulke grappen geslagen voor je ontslagen werd.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:59 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat is wel de ebste methode emt gietijzer of gesmeed. Nooit sop, in het ergste geval uitkoken met water.
ik herinner me als student een ontslagen afwasser, die had 3 pannen in de vaatwasser gemikt, die kon meteen naar huis. Als je bij de chef aan zijn messen of pannen zat werd hij al boos, laat staan als je iets in de vaatwasser gooide.
Ja die goeie ouwe tijd. Is De Kameleon nog in de vaart eigenlijk?quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij ons werd je voor zulke grappen geslagen voor je ontslagen werd.
Wat is dan de reden dat er bij mijn gietijzeren wok wel als advies gegeven wordt om schoon te maken met een niet agressief sopje, heet afspoelen, goed afdrogen en 1x in de zoveel tijd in te olieënquote:Op vrijdag 13 april 2012 08:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij ons werd je voor zulke grappen geslagen voor je ontslagen werd.
Omdat huivrouwtjes het anders op hun heupen krijgen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:42 schreef Estolan het volgende:
[..]
Wat is dan de reden dat er bij mijn gietijzeren wok wel als advies gegeven wordt om schoon te maken met een niet agressief sopje, heet afspoelen, goed afdrogen en 1x in de zoveel tijd in te olieën
Je wilt ze zwart, plat en heet?quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:39 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
Ik vergelijk pannen altijd maar met mooie vrouwen
Want??? Jou methode is toch sneller??quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat huivrouwtjes het anders op hun heupen krijgen.
Jij bedoelt nou dat zwarte kapje dat het pitje afdekt en altijd zo godverdomde moeilijk terug in positie te krijgen is wanneer je de boel hebt schoongemaaktquote:Op vrijdag 13 april 2012 08:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je wilt ze zwart, plat en heet?
LOLquote:Op vrijdag 13 april 2012 08:46 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Jij bedoelt nou dat zwarte kapje dat het pitje afdekt en altijd zo godverdomde moeilijk terug in positie te krijgen is wanneer je de boel hebt schoongemaakt
Goed ingewerkt, zo heb ik m'n vrouwen ook graag jaquote:Op vrijdag 13 april 2012 08:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL
Nee, ik bedoel een goed ingewerkte koekenpan
Werken super deze pannenquote:Op woensdag 16 mei 2012 16:59 schreef Sorella het volgende:
Zien er wel mooi uit die pannen estolan, maar ik hou het bij mijn (vol) gietijzeren koekenpannen die ik altijd met een sopje afwas, naspoel met heet water, meteen afdroog en voorzie van een laagje olie.
P.s. eitjes bakken gaat goed erin
Neem gewoon een plaatstalen koekenpan, hoeft geen de Buyer te zijn, olie in de pan en aardappelschillen erbij en gaan bakken.quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:54 schreef Strychnos het volgende:
Nog een vraagje voor de pannenkenners hier. Zijn de plaatstalen pannen van De Buyer eigenlijk aan te raden?
Zijn er nog zaken waar ik bij plaatstalen pannen rekening mee moet houden behalve; inwerken, schoonmaken en invetten etc?
Mede vanwege de prijs van deze pannen wil ik deze eigenlijk nemen!
Zou ik NIET doen, een wok met anti-aanbak laag.quote:Op donderdag 17 mei 2012 09:34 schreef Estolan het volgende:
[..]
Werken super deze pannenga nu voor de wok
Welke anti-aanbak laag???quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:12 schreef El-a-Menthol het volgende:
[..]
Zou ik NIET doen, een wok met anti-aanbak laag.
Een wok werkt op een gewoon fornuis ook niet echt als een wok, maar dat terzijde.
Er in bakken kan wel prima. Maar wokken doe je op hoge temperaturen, iets wat je niet moet gebruiken bij een anti-aanbak laag. Zoal Piet zegt plaatstaal of gietijzer en inbranden.
Wat is die zwarte laag in die wok dan?quote:
Titanium!quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is die zwarte laag in die wok dan?
Heavy duty base manufactured from squeeze cast aluminium & improved ceramic titanium surface with non-stick coatingquote:
Wat ik al zei, andersquote:
Heb ik gezegd dat titanium zwart was dan?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:34 schreef Spanky78 het volgende:
hehe, titanium is inderdaad niet zwart.
Maarehm, een anti-aanbalaag is echt geen drama. kan nog steeds een prima pan zijn natuurlijk.
Ik heb best goede tefal pannen gehad, alleen na een tijdje gaat die aanbaklaag naar god en heb je een slechte pan.
Tefal titan?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:35 schreef Estolan het volgende:
[..]
Heb ik gezegd dat titanium zwart was dan?
En zeg het nogmaals
Deze coating is NIET zoals bij een Tefal pan
Er zijn inderdaad verschillende lagen mogelijk. Zo heb ik een pan met een speciale keramische/stenen laag, redelijk briljant, maar ook niet echt goedkoop. je kunt die pan gewoon met messen etc bewerken, geen punt... Het is dan wel weer heel ander keramiek/steen dan wat je in de zogenaamd milieuvriendelijke pannen ziet.. Ik snijd normaal ook niet in metalen pannen trouwens.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:35 schreef Estolan het volgende:
[..]
Heb ik gezegd dat titanium zwart was dan?
En zeg het nogmaals
Deze coating is NIET zoals bij een Tefal pan
iig 10jaar garantie, pannen worden in 3hats restauranten gebruikt. Kost ook een luttele ¤185quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:56 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad verschillende lagen mogelijk. Zo heb ik een pan met een speciale keramische/stenen laag, redelijk briljant, maar ook niet echt goedkoop. je kunt die pan gewoon met messen etc bewerken, geen punt... Het is dan wel weer heel ander keramiek/steen dan wat je in de zogenaamd milieuvriendelijke pannen ziet.. Ik snijd normaal ook niet in metalen pannen trouwens.
En titanium.. een scanpan krijgt eerst een laag titanium, daarna een anti-aanbaklaag (waarvan weet ik niet, een goede kwaliteit teflon wellicht). Pannen zien er verder netjes uit vind ik, alleen ik vrees dat die aanbaklaag toch een keer niet gaat doen wat je wilt...
BK gebruikt tegenwoordig trouwens thermolon, dat kan wat beter tegen de hitte.
Truequote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:11 schreef Erasmo het volgende:
Ja leuk dat je meerdere malen pocht dat je pannen in een paar Australische restaurants worden gebruikt. Denk dat het merendeel van die restaurants die een hoedje verdiend hebben gewoon gietijzer of plaatstaal gebruikt.
Als ik een pan uitzoek kijk ik naar de kwaliteit, niet door wie ze gebruikt worden.
Dat dusquote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:52 schreef tjoptjop het volgende:
Waarom zo'n dure wok kopen? Kun je beter 3x een lekkere kreeft ofzo kopen![]()
Waarom niet? Goede pannen gaan langer mee dan jij of ikquote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:13 schreef Estolan het volgende:
Dus een pan willen kopen van een merk wat ermee stopt?
Doelde meer op het "garantie" feit bij bedrijven die ergens mee stoppenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom niet? Goede pannen gaan langer mee dan jij of ik
Heb nog een stel BK pannen met koperen bodems, uit 1957 geloof ik, doen het prima, en een koekenpan uit ijzer die nog van mijn oma haar uitzet komt, ze trouwde in 1917.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:25 schreef Estolan het volgende:
[..]
Doelde meer op het "garantie" feit bij bedrijven die ergens mee stoppen
Heeft niks met de pan te maken
En gaan pannen 80jaar mee???? Neuh
En allebei gebruik jij zeker dagelijksquote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb nog een stel BK pannen met koperen bodems, uit 1957 geloof ik, doen het prima, en een koekenpan uit ijzer die nog van mijn oma haar uitzet komt, ze trouwde in 1917.
De BK pannen, jep, en de koekenpan voor gebakken aardappelen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:30 schreef Estolan het volgende:
[..]
En allebei gebruik jij zeker dagelijks
Je hebt wel overal een antwoord op hequote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De BK pannen, jep, en de koekenpan voor gebakken aardappelen.
Ach, gezien jouw posts in CUL vraag ik me af wat jij met pannen moet.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:33 schreef Estolan het volgende:
[..]
Je hebt wel overal een antwoord op he
Erg geloofwaardig
Waar slaat dat op??quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach, gezien jouw posts in CUL vraag ik me af wat jij met pannen moet.
De winkel stopt met het verkoop ermee, het merk zelf niet.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:13 schreef Estolan het volgende:
Dus een pan willen kopen van een merk wat ermee stopt?
Je post nooit eens wat over wat je eet, klaarmaakt, etc. Maar enkel over wat je koopt.quote:
Das anders, dacht dat je het over het merk hadquote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:38 schreef El-a-Menthol het volgende:
[..]
De winkel stopt met het verkoop ermee, het merk zelf niet.
En bij goede pannen heb je je garantie niet nodig.
Bovendien is een garantie maar zo sterk als de bereidheid van de verlener van die garantie.
Natuurlijk kun je wel in je recht staan, maar soms vinden ze lullige uitvluchtjes (claimen te kunnen bewijzen dat jij het verkeerd hebt gebruikt) of je moet het laten voorkomen.
Ook dure bekende merken (hoest! Apple!) doen daar helaas aan.
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt is dat een ding, maar zonder zou ik niet snel een rechtszaak er van maken. Dat Scanpan is misschien nog best goed, als ze echt de oven in kunnen.
Ik ben niet iemand die snel iets afkraakt. Maar het is niet iets voor mij denk ik.
Post genoeg erover, alleen dat is op mijn facebookquote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je post nooit eens wat over wat je eet, klaarmaakt, etc. Maar enkel over wat je koopt.
Zijn antiaanbaklaagquote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:15 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat zou er volgens jou dan verslijten aan een stuk metaal wat verhit wordt?
Het metaal, handgreep, niks gaat voor altijd meequote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:15 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat zou er volgens jou dan verslijten aan een stuk metaal wat verhit wordt?
Zo'n pan is of uit één stuk of de handgreep zit er op geklonken. En diep respect als je zo vaak met je spatel in de pan zit dat je er op een gegeven moment doorheen steekt.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:32 schreef Estolan het volgende:
[..]
Het metaal, handgreep, niks gaat voor altijd mee
Staal kan ook moe raken hoor:quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:43 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zo'n pan is of uit één stuk of de handgreep zit er op geklonken. En diep respect als je zo vaak met je spatel in de pan zit dat je er op een gegeven moment doorheen steekt.
Die scanpannen van jou zij best mooi, maar nu begin je toch echt onzin uit te kramen. Metaalmoeheid... Een anti-aanbaklaag is gewoon de zwakste plek van een pan. Een pan zonder zo'n laag gaat daarom vele malen langer mee.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:48 schreef Estolan het volgende:
[..]
Staal kan ook moe raken hoor:
Vermoeiing is een fenomeen waarbij een materiaal bezwijkt onder een zeer lang aangehouden wisselende belasting. Door de wisselende belasting kan er breuk optreden zelfs als de spanningen overal (ver) onder de maximale vloei- of breukspanning blijven.
Doe is niet zo triestquote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Brekende pannen, een onbekend risico, vanavond bij Knevel en van de Brink....
Het is een pan he, geen vliegtuigvleugel. Heb nog nooit gehoord van pannen die spontaan doormidden breken.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:48 schreef Estolan het volgende:
[..]
Staal kan ook moe raken hoor:
Vermoeiing is een fenomeen waarbij een materiaal bezwijkt onder een zeer lang aangehouden wisselende belasting. Door de wisselende belasting kan er breuk optreden zelfs als de spanningen overal (ver) onder de maximale vloei- of breukspanning blijven.
Breuk is niet altijd door het midden breken hequote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:37 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het is een pan he, geen vliegtuigvleugel. Heb nog nooit gehoord van pannen die spontaan doormidden breken.
wat dan? Scheuren ze?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:42 schreef Estolan het volgende:
[..]
Breuk is niet altijd door het midden breken he
Het is en blijft een metaal en gaat niet eeuwig mee
Ik heb zo'n eden quality pan en het is echt hele goede kwaliteit. Een stapje hoger zelfs boven een bekend merk als Hackman.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:25 schreef Estolan het volgende:
[..]
Doelde meer op het "garantie" feit bij bedrijven die ergens mee stoppen
Heeft niks met de pan te maken
En gaan pannen 80jaar mee???? Neuh
Dakpannen zekerquote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:50 schreef Estolan het volgende:
[..]
Dat komt wel is voor ja
Heeft allemaal met het gebruik te maken
Jij blijft structureel de betweter uithangen. Elke idioot met enige horeca-ervaring weet dat je gietijzeren pannen niet met een sopje moet afwassen.quote:Op zondag 20 mei 2012 13:37 schreef Estolan het volgende:
Lekker ontopic allemaal
Steeds meer trieste figuren op dit forum!
260 graden Maximaal? Dan heb je pannen met een ordinaire PTFE-laag erin. (Teflon is een merknaam van DuPont). PTFE ontbindt bij temperaturen rond de 250 graden, soms iets meer, soms iets minder. De keramische anti-aanbak lagen zijn meer emaille-achtig en kunnen doorgaans tot temperaturen van rond de 400 graden. Maar die bakken gewoon klote in mijn ervaring.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:09 schreef Estolan het volgende:
De pannen mogen ook tot 260c de oven in
Hitte is het probleem niet
Deze wok is juist geschikt voor extreme temperaturen met olie
Wie zegt dat dan???quote:Op zondag 20 mei 2012 13:51 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Jij blijft structureel de betweter uithangen. Elke idioot met enige horeca-ervaring weet dat je gietijzeren pannen niet met een sopje moet afwassen.
Welk gerecht moet dan tot 400° in de oven???quote:Op zondag 20 mei 2012 14:47 schreef Fixers het volgende:
[..]
260 graden Maximaal? Dan heb je pannen met een ordinaire PTFE-laag erin. (Teflon is een merknaam van DuPont). PTFE ontbindt bij temperaturen rond de 250 graden, soms iets meer, soms iets minder. De keramische anti-aanbak lagen zijn meer emaille-achtig en kunnen doorgaans tot temperaturen van rond de 400 graden. Maar die bakken gewoon klote in mijn ervaring.
Ik ben het op pannen gebied redelijk met Piet eens. Smeedijzer/plaatstaal is in een mensenleven niet te verslijten als je ze goed verzorgd. Verder gebruik ik met veel plezier een roestvrij stalen wok. Nooit last van aanbranden. Makkelijk met afwassen en in een sopje gooien. Die oude BK gaatjes pannen waren ook geweldig, maar massief aluminium. Als je dat nu gebruikt krijg je de anti-alzheimer paniek op je nek.
Voor het koken van aardappels en groenten heb ik het liefste gewoon rvs steelpannen die je in de vaatwasser kan smijten.
Dan was deze post toch wel wat verwarrend.quote:
quote:Op woensdag 11 april 2012 22:58 schreef Estolan het volgende:
[..]
Direct na gebruik heet water. Licht sopje. Goed afspoelen en afdrogen en dan olieen
Lasagne.quote:Op zondag 20 mei 2012 15:09 schreef Estolan het volgende:
[..]
Welk gerecht moet dan tot 400° in de oven???
Dat is niet bepaald iets bijzonders. De meeste pannen kunnen in de oven. Meestal is een kunststof handgreep de beperkende factor.quote:Het gaat er om dat deze pannen de oven in kunnen in vergelijking met andere merk pannen
Eeuwig niet, ik neem wel genoegen met minstens 60+ jaar. De stalen braadpan die ik uit de nalatenschap van mijn oma kreeg doet het nog prima. Dat ding is uit eind jaren '50.quote:En ja pannen gaan lang mee, "mits" je er goed mee om gaat. Anders gaan ze dat niet
Dus een statement maken dat pannen eeuwig mee gaan is gewoon gelul
quote:Ik heb zelf ook pannen die gewoon de vaatwasser in gaan, heb dan nu die Scanpan pannen, en nog wat zware gietijzeren pannen van Bodum
Ja dat ging over de gietijzeren pannen die ik hier heb. Staat in de gebruiksaanwijzingquote:Op zondag 20 mei 2012 15:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan was deze post toch wel wat verwarrend.
[..]
Lasagne op 400°?????quote:Op zondag 20 mei 2012 15:18 schreef Fixers het volgende:
[..]
Lasagne.
[..]
Dat is niet bepaald iets bijzonders. De meeste pannen kunnen in de oven. Meestal is een kunststof handgreep de beperkende factor.
[..]
Eeuwig niet, ik neem wel genoegen met minstens 60+ jaar. De stalen braadpan die ik uit de nalatenschap van mijn oma kreeg doet het nog prima. Dat ding is uit eind jaren '50.
[..]
Dat heeft men dan kennelijk anders begrepen, nietwaar?quote:Op zondag 20 mei 2012 15:44 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ja dat ging over de gietijzeren pannen die ik hier heb. Staat in de gebruiksaanwijzing
Dus dat geld niet voor de totale context
Nee want het ging in dat deel over de Bodum gietijzeren wokquote:Op zondag 20 mei 2012 15:46 schreef Lienekien het volgende:
Dat heeft men dan kennelijk anders begrepen, nietwaar?
Ik lees anders toch dat je er commentaar op krijgt.quote:Op zondag 20 mei 2012 15:47 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nee want het ging in dat deel over de Bodum gietijzeren wok
Ja omdat een sopje en gietijzer niet samen gaan volgens de restquote:Op zondag 20 mei 2012 15:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik lees anders toch dat je er commentaar op krijgt.
Top!quote:Op zondag 20 mei 2012 15:53 schreef Lienekien het volgende:
Het was een opmerking, geen punt voor discussie.
Omdat, traditoneel, lasagne wordt gebakken in dezelfde houtovens als pizza. Die halen een temperatuur van 300-400 graden.quote:Op zondag 20 mei 2012 18:39 schreef fotostarter het volgende:
Waarom moet Lasagna gebakken worden bij een temperatuur van 400 graden![]()
Tuuuuurlijk!!!quote:Op zondag 20 mei 2012 18:48 schreef Fixers het volgende:
[..]
Omdat, traditoneel, lasagne wordt gebakken in dezelfde houtovens als pizza. Die halen een temperatuur van 300-400 graden.
Maar daar ging het niet om. Die 400 graden die ik eerder noemde was om vast te stellen om wat voor pannen Estolan heeft. Aangezien fabrikanten altijd de grootste getallen willen noemen en er verder geen kunstof delen aan de pannen van E. zitten kan herleid worden wat het type anti-aanbak laag is die E. heeft.
Oh, maar dan heb je het KitchenAid topic vast nog niet gezien?quote:Op zondag 20 mei 2012 19:03 schreef Jarno het volgende:
Zelfs een pannen topic wordt een lange piemels topic op FOK.
Sjees.
quote:Op zondag 20 mei 2012 19:03 schreef Jarno het volgende:
Zelfs een pannen topic wordt een lange piemels topic op FOK.
Sjees.
Ja daar gaat het over ¤999quote:Op zondag 20 mei 2012 19:09 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Oh, maar dan heb je het KitchenAid topic vast nog niet gezien?![]()
AH had nog wel eens Berndes pannen in de bonus voor half geld, die bevallen ons prima, en hebben ook een behoorlijk dikke bodem.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:58 schreef TripleS het volgende:
Heeft iemand een idee waar ik goede pannen kan kopen voor koken op gas?
Ze mogen niet heel prijzig ivm mijn budget.
Ik ben het een beetje zat dat ik niet fatsoenlijk kan koken met deze rot-dingen
Nee hoor, jij wil het veel te graag vertellenquote:Op zondag 20 mei 2012 19:09 schreef Estolan het volgende:
[..]
Blijkbaar moet ik tot op detail uitleggen waarom ik pannen van ¤120 - ¤200 koop
Daar gaat het topic toch over?????quote:Op zondag 20 mei 2012 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee hoor, jij wil het veel te graag vertellen
Dus nee, hier ging het topic niet over...quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:58 schreef TripleS het volgende:
Heeft iemand een idee waar ik [b]goede pannen[/b] kan kopen voor koken op gas?
[b]Ze mogen niet heel prijzig ivm mijn budget.[/b]
TT is: Goede Pannenquote:Op zondag 20 mei 2012 19:16 schreef KillerBee4ever het volgende:
c/p topicstart:
[..]
Dus nee, hier ging het topic niet over...
Ik hoop trouwens dat TS inmiddels een goede pannenset heeft gevonden voor niet al te duur?
Dat heet sponsoring. Masterchef Nederland is alles met Demeyere pannen, Zwilling messen (package deal, zelfde bedrijf) en Smeg.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:12 schreef Estolan het volgende:
[..]
Daar gaat het topic toch over?????
Dat jullie daar gelijk tegen in gaan
Ps. Check MasterChef Australia, ook alles met Scanpan!
Ja, kloptquote:Op zondag 20 mei 2012 19:20 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat heet sponsoring. Masterchef Nederland is alles met Demeyere pannen, Zwilling messen (package deal, zelfde bedrijf) en Smeg.
Dat schoonschuren moet je niet doen, hij moet zwart worden. Alleen etensresten verwijderen, schoon dus en dan inwrijven met wat oliequote:Op maandag 21 mei 2012 02:57 schreef sijs het volgende:
ik heb een set RVS pannen van Spring, een zwitsers merk, het eerste, een melkpannetje kocht ik in 1986, langzamerhand een hele set opgebouwd, ze worden dagelijks gebruikt, en ik ben er meer dan tevreden over
heb ook een dunne plaatstalen wok, werkt uitstekend, na gebruik goed schoonschuren tot blank ijzer, beetje olijfolie invrijven, doe ik ook al 30 jaar mee
Bij dat soort programma's bepaalt de sponsor waar in gekookt wordt.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:12 schreef Estolan het volgende:
[..]
...
Hoezo "moet" dat?quote:Op maandag 21 mei 2012 06:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat schoonschuren moet je niet doen, hij moet zwart worden. Alleen etensresten verwijderen, schoon dus en dan inwrijven met wat olie
En daarna sloeg het topic over op de TTquote:Op maandag 21 mei 2012 07:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Bij dat soort programma's bepaalt de sponsor waar in gekookt wordt.
Overigens is Scanpan prima, ik heb er ook twee waar ik erg tevreden over ben, maar TS vroeg om pannen voor een klein budget.
Mijn ervaring is dat vooral gietijzer erg verbetert van een gebruikslaagje. Zo een dun plaatstalen pan kan je volgens mij heel goed helemaal schoon poetsen.quote:Op maandag 21 mei 2012 06:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat schoonschuren moet je niet doen, hij moet zwart worden. Alleen etensresten verwijderen, schoon dus en dan inwrijven met wat olie
Vind ik bij mijn gietijzeren wok niet. Dan zitten alle "poriën" vol, en brand juist alles sneller aanquote:Op maandag 21 mei 2012 07:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat vooral gietijzer erg verbetert van een gebruikslaagje. Zo een dun plaatstalen pan kan je volgens mij heel goed helemaal schoon poetsen.
als je de plaatstalen plaat pan eens voor je kop weg haalt en stopt met het wassen en schoon schrobben van gietijzer dan bak je eten ook niet meer aan.quote:Op maandag 21 mei 2012 08:24 schreef Estolan het volgende:
[..]
Vind ik bij mijn gietijzeren wok niet. Dan zitten alle "poriën" vol, en brand juist alles sneller aan
Tuuuuuuuuuurlijkquote:Op maandag 21 mei 2012 20:39 schreef z80 het volgende:
[..]
als je de plaatstalen plaat pan eens voor je kop weg haalt en stopt met het wassen en schoon schrobben van gietijzer dan bak je eten ook niet meer aan.
zou best kunnen, het ziet en voelt in iedergeval anders aan dan "normaal" gietijzerquote:Op maandag 21 mei 2012 21:39 schreef Fixers het volgende:
Rustig met de aannaames. Bodum is geëmailleerd gietijzer. Dat dient gewoon afgewassen met een sopje.
Het probleem met plaatijzer is dat massa laag, waardoor het weinig energie kan opslaan. Als je een grote professionele wokbrander hebt is, dat geen probleem, maar wel als je een normale keuken wokbrander hebt. Daarom 'wok' ik liever in een zware gietijzeren pan die lang op het vuur heb laten staan.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:59 schreef Redcoon het volgende:
Voor een wok zo'n plaatijzer ding uit de Toko. Kost weinig! Even goed inbranden dan heb je meteen een goed anti-aanbaklaagje.
Zo een;
[ afbeelding ]
Ik heb hier nog een Demeyere koekepan, best een leuk pan maar ik ben er niet van ondersteboven, zeker niet voor dat geld.
Vormt er een patina, een laagje, dat zorgt dat er niets aanbaktquote:
Daarom bak ik kleinere porties, ik heb zo'n standaard wokpit bij een gasfornuis (denk 4kw ofzo), te weinig om 'echt' te wokken, maar imho prima toereikend bij kleine porties.quote:Op maandag 21 mei 2012 23:10 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[..]
Het probleem met plaatijzer is dat massa laag, waardoor het weinig energie kan opslaan. Als je een grote professionele wokbrander hebt is, dat geen probleem, maar wel als je een normale keuken wokbrander hebt. Daarom 'wok' ik liever in een zware gietijzeren pan die lang op het vuur heb laten staan.
Wat tjoptjop zei. Ik bak kleinere porties, maar we zijn maar met z'n twee, dat scheelt.quote:Op maandag 21 mei 2012 23:10 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[..]
Het probleem met plaatijzer is dat massa laag, waardoor het weinig energie kan opslaan. Als je een grote professionele wokbrander hebt is, dat geen probleem, maar wel als je een normale keuken wokbrander hebt. Daarom 'wok' ik liever in een zware gietijzeren pan die lang op het vuur heb laten staan.
Voor een koekenpan wel. Ik kan het geduld wel opbrengen om zo'n pan goed in te werken en met zorg te behandelen, dan lijkt me een stalen koekenpan wel echt ideaal. Vooral ook om het feit dat zo'n pan jaren of zelfs tientallen jaren mee moet kunnen gaan.quote:Op maandag 30 juli 2012 17:16 schreef Lienekien het volgende:
De optie keramische anti-aanbak is al afgevallen?
Maar het is wel weer beter dan teflon qua specificaties. Dan ga ik wel een stalen pan kopenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:41 schreef Fixers het volgende:
Belangrijk is: onthouden dat thermolon waardeloze troep is.
En waar baseer je dat op? Heb er toch veel positieve berichten over gehoord.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:41 schreef Fixers het volgende:
Belangrijk is: onthouden dat thermolon waardeloze troep is.
De vele tientallen verhalen van exemplaren die toch aanbakken, en mijn eigen exemplaar.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:35 schreef frenkck het volgende:
[..]
En waar baseer je dat op? Heb er toch veel positieve berichten over gehoord.
Dus als het op tv gebruikt wordt is het geweldig? Of als het prijzig is, is het topkwaliteit?quote:Op zondag 20 mei 2012 19:12 schreef Estolan het volgende:
[..]
Daar gaat het topic toch over?????
Dat jullie daar gelijk tegen in gaan
Alleen wordt er bij marketing van dat soort programma's geen crap gebruiktquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:34 schreef Rio het volgende:
[..]
Dus als het op tv gebruikt wordt is het geweldig? Of als het prijzig is, is het topkwaliteit?
Kwaliteit kost (meestal) geld, true, maar deze stelling is andersom nauwelijks waar. Dan het het marketing en ben je een idioot als je daar in tuint. Een idioot, maar hooggewaardeerd deelnemer aan de consumptiemaatschappij. Believe in make-believe
Geen crap, wel de spullen van de fabrikant die grootste cheque meeneemt.quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:51 schreef Estolan het volgende:
[..]
Alleen wordt er bij marketing van dat soort programma's geen crap gebruikt
1 woord: Princess.quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:51 schreef Estolan het volgende:
[..]
Dus?quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:57 schreef Fixers het volgende:
[..]
Geen crap, wel de spullen van de fabrikant die grootste cheque meeneemt.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:51 schreef Estolan het volgende:
[..]
Aha, dus MC Aus is hét leidende culinaire instituut?Jij wilt jezelf wel erg graag bevestigen dat je gelijk denkt te hebben he? Kreeg je geen liefde van je ouders?quote:
?quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:06 schreef Rio het volgende:
[..]
[..]
Aha, dus MC Aus is hét leidende culinaire instituut?Jij wilt jezelf wel erg graag bevestigen dat je gelijk denkt te hebben he? Kreeg je geen liefde van je ouders?
tja, vreemd genoeg werken de prof koks die ik ken allemaal liever met plaatstalen of gietijzeren koekenpannenquote:Op maandag 6 augustus 2012 10:43 schreef Estolan het volgende:
[..]
?
Dat ging over het merk Scanpan, wat een product is voor de prof keuken. Meer niet
Heerlijke dingenquote:Op maandag 6 augustus 2012 10:56 schreef Erasmo het volgende:
Alhoewel ik erg tevreden ben met mijn huidige koekenpan vrees ik dat er toch eentje bij gaat komen hier
[ afbeelding ]
Van zo'n type, zodat ie tenminste in de oven kan
Ken je niet iemand met een Makro, Hanos of Sligro pas?quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:09 schreef Erasmo het volgende:
Zoek nog steeds de rommelmarkten af naar zo'n model, maar ik vrees dat je voor zoiets het beste in Frankrijk kan zijn
Waar ken kan je zulke dingen vinden?quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:56 schreef Erasmo het volgende:
Alhoewel ik erg tevreden ben met mijn huidige koekenpan vrees ik dat er toch eentje bij gaat komen hier
[ afbeelding ]
Van zo'n type, zodat ie tenminste in de oven kan
Drie keer de prijs die je voor een andere ijzeren koekenpan betaald.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:16 schreef Redcoon het volgende:
[..]
Waar ken kan je zulke dingen vinden?
EDIT* lamaar, zie nu in de link de naam van het bedrijf. Lang leve de Bijenkorf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |