In elke willekeurige kookwinkel.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:58 schreef TripleS het volgende:
Heeft iemand een idee waar ik goede pannen kan kopen voor koken op gas?
Welke rot-dingen?quote:Ik ben het een beetje zat dat ik niet fatsoenlijk kan koken met deze rot-dingen
Tja...ik kook nu op 'gekregen' pannen, ik denk dat ik zo'n €50 wil uitgevenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:11 schreef trovey het volgende:
In welke prijsklasse zit je nu dan omdat je juist niet teveel kunt/wilt uitgeven.
Dat is een idee ja.quote:
Hema heeft goede pannen (in de wat hogere klasse) met een dikke bodem.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:25 schreef TripleS het volgende:
[..]
Dat is een idee ja.
Vergeten bij te vermelden dat ik pannen zoek met een dikkere laag zeg maar. Mijn gasfornuis staat best hoog afgesteld en zodoende koekt alles snel aan, zelfs het kleine pitje staat relatief hoog.
Hema heeft prima pannen, goede prijs kwaliteit verhouding.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:25 schreef TripleS het volgende:
[..]
Dat is een idee ja.
Vergeten bij te vermelden dat ik pannen zoek met een dikkere laag zeg maar. Mijn gasfornuis staat best hoog afgesteld en zodoende koekt alles snel aan, zelfs het kleine pitje staat relatief hoog.
En dat moest je nadat je die fout had gezien, toch nog even hier postenquote:
Das wel heul goedkoop! Hoe is de kwaliteit?quote:
Is onzin.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:18 schreef TripleS het volgende:
[..]
Das wel heul goedkoop! Hoe is de kwaliteit?
Ik kan je de grill pan in elk geval aanraden van Hema.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:50 schreef TripleS het volgende:
Dank allemaal, ik ga morgen even bij de Hema kijken!
Absoluut, gelasde stalen handvatten, geen kunsstof nemen.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:31 schreef Erasmo het volgende:
Blokker heeft af en toe leuke restpartijen Sola en BK in de aanbieding.
Voor de rest zou ik kijken naar pannen met ijzeren handvatten, deze kun je ook in de oven zetten.
Rvs pannen aan het roesten?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:30 schreef Riann het volgende:
Ik heb ook sola pannen vanuit de fabriekswinkel waarvan de rand van de deksels aan het roesten is. Gelukkig raakt het het eten niet
Roest Vast Staal kan inderdaad ook roesten. dit kan door het vochtig/nat weg te zetten of er een andere metaalsoort tegen aan te leggen.quote:
Wat voor een dekselse deksels zijn dat? Van glas met een stalen rand ofzo?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:37 schreef Riann het volgende:
bij de rand kun je namelijk niet bij dus kan ik het ook nooit goed droog maken. Mijn vader heeft geprobeerd om de deksel in onderdelen uit elkaar te halen maar dat gaat dus ook niet.
Je weet dat je een gaspit ook lager kunt zetten?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:25 schreef TripleS het volgende:
[..]
Dat is een idee ja.
Kan gebeuren door contactcorrosie. RVS gaat gewoon roesten als je het tegen gewoon staal aanlegt.quote:
yup je kunt er doorheen kijken en dan die rand van die deksel waar je met geen handdoek of niks bij kunt en ook door de vaatwasser niet goed droogt. En nee ligt niet aan de vaatwasser want ik deed eerst nog alles met de hand en hadden ze het ook al.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat voor een dekselse deksels zijn dat? Van glas met een stalen rand ofzo?
Ik heb de hapjespan uit dezelfde serie. Beeeetje klein om ook als wok te gebruiken, tenminste, met zijn tweetjes, maar als je alleen bent is het een perfecte pan, je kunt er in bakken, wokken, stoven, alles!quote:
Al die tell-sell pannen kun je beter laten staan, grote kans dat het rotzooi isquote:Op zondag 15 januari 2012 16:43 schreef Georges het volgende:
Ik zag laatst zo'n tellsell-achtig programma met pannen. Ceramicore Deluxe was de naam.
Zag er wel erg interessant uit. Weet iemand of dat goede pannen zijn?
Er was geen olie nodig om iets te bakken en allerlei andere voordelen zoals dat gewoonlijk is bij hun producten (te mooi om waar te zijn misschien? )en het leek me niet duur.
Geniaal gebracht natuurlijk door een Dom Deluise kloon:quote:Geschikt voor alle warmtebronnen
Hij is geschikt voor alle warmtebronnen. Gas, inductie, met een glazen bovenkant of elektrisch. U kunt zelfs een fakkel van 1300 graden gebruiken en nog brandt de pan niet aan. Met gewone anti-aanbakpannen komt de anti-aanbaklaag uit de pan in uw eten waardoor er gevaarlijke anti-aanbakmaterialen en chemicaliën in uw eten komen.
Met keramiek is er geen mysterie, geen magie, geen gevaarlijke chemicaliën, gewoon pure schone keramiek. En het blijft schoon en wit. Ceramicore wordt nooit te warm om aan te pakken omdat het ergonomische - altijd koele - handvat altijd koel blijft. En houdt de warmte vast in de pan, niet op uw hand
Ze laten zien dat ze heel goed zijn in niet aanbranden, zal wel kloppen, maar ik wil een koekenpan waar ik goed steak in kan bakken, of aardappels. Ze zijn erg licht in gewicht zo te zien, dus weinig materiaal, dus houden weinig hitte vast. Das kut als je een flinke steak bakt.quote:Op woensdag 8 februari 2012 12:11 schreef Parkinson_XTC het volgende:
ik heb net dus een half uur naar de presentatie van de Ceramicore zitten kijken en vraag me nu af waarom dit niet interessant zou zijn...
3 pannen voor 80,- euro is niet duur... dat voorop.
- Ceramicore (24 cm) anti-aanbakpan
- Easy Touch glazen deksel met ingebouwd stoomventiel
- Ceramicore (28 cm) voor grotere gerechten incl. glazen deksel
- Ceramicore (20cm)
De pan heeft geen anti-aanbakspul nodig dankzij het keramische oppervlak.
[..]
Geniaal gebracht natuurlijk door een Dom Deluise kloon:
ervaringen iemand?
Wow, die gehaktballetjes sizzlen gelijk als je ze in die pan gooit!quote:Op woensdag 8 februari 2012 12:11 schreef Parkinson_XTC het volgende:
ik heb net dus een half uur naar de presentatie van de Ceramicore zitten kijken en vraag me nu af waarom dit niet interessant zou zijn...
3 pannen voor 80,- euro is niet duur... dat voorop.
- Ceramicore (24 cm) anti-aanbakpan
- Easy Touch glazen deksel met ingebouwd stoomventiel
- Ceramicore (28 cm) voor grotere gerechten incl. glazen deksel
- Ceramicore (20cm)
De pan heeft geen anti-aanbakspul nodig dankzij het keramische oppervlak.
[..]
Geniaal gebracht natuurlijk door een Dom Deluise kloon:
ervaringen iemand?
De 'duurdere' Ikea-pannen zijn erg goed. Ik ben zelf erg te spreken over de 365+ koekenpannen (zware, 1,5 centimeter dikke bodem, geschikt voor alle warmtebronnen) en de Medalj-kookpannen. De wok van 3 euro en andere pannen in die prijscategorie doen wat je voor die prijs kan verwachten.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:18 schreef TripleS het volgende:
[..]
Das wel heul goedkoop! Hoe is de kwaliteit?
Jij hebt serieus ¤370 voor 3 koekenpannen uitgegeven?quote:Op woensdag 11 april 2012 21:25 schreef Estolan het volgende:
Hier 3 Scanpan's gekocht. Maak foro's wanneer ze er zijn ( wel ff ¤370 afpingelen )
Sauteerpan 28cmquote:Op woensdag 11 april 2012 22:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij hebt serieus ¤370 voor 3 koekenpannen uitgegeven?
ik koop mijn pannen bij de ikea, en flikker ze gewoon weg na een x tijd, ik ga echt niet zoveel aan 1 pan uitgevenquote:Op woensdag 11 april 2012 22:15 schreef Estolan het volgende:
[..]
Sauteerpan 28cm
Koekebpan 26 & 32cm
Cast aluminium met titanium laag. Ovenbestendig tot 260•
Ik kocht vroeger Ikea, daarna Tefal. En nu professioneelquote:Op woensdag 11 april 2012 22:16 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik koop mijn pannen bij de ikea, en flikker ze gewoon weg na een x tijd, ik ga echt niet zoveel aan 1 pan uitgeven
Van mij mag je, maar ik vind het niet het geld waard.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:15 schreef Estolan het volgende:
[..]
Sauteerpan 28cm
Koekebpan 26 & 32cm
Cast aluminium met titanium laag. Ovenbestendig tot 260•
Eigenlijk gebruikt iedere pro die ik ken gietijzer.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:19 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik kocht vroeger Ikea, daarna Tefal. En nu professioneel
Straks merkbaar verschil. Kan ook met stalen spatel erin enzquote:Op woensdag 11 april 2012 22:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Van mij mag je, maar ik vind het niet het geld waard.
Oja?quote:Op woensdag 11 april 2012 22:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eigenlijk gebruikt iedere pro die ik ken gietijzer.
Waarom niet gietijzer goed inwerken?quote:Op woensdag 11 april 2012 22:22 schreef Estolan het volgende:
[..]
Straks merkbaar verschil. Kan ook met stalen spatel erin enz
Word beetje moe van teflon wat ineens los gaat laten, anti-aanbak dat niet meer werkt enz
Hoe bedoel jequote:Op woensdag 11 april 2012 22:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom niet gietijzer goed inwerken?
Koper is mooi, maar onbetaalbaar geworden.quote:
Nooit met gietijzeren koekenpannen gewerkt?quote:
True, maar compleet andere kook techniekquote:Op woensdag 11 april 2012 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Koper is mooi, maar onbetaalbaar geworden.
Heb de gietijzeren wok en grillpan van Bodum ( bij elkaar ook ¤200 ). Werkt prima, maar niet voor bv een eitje, pannenkoeken, risotto enzquote:Op woensdag 11 april 2012 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nooit met gietijzeren koekenpannen gewerkt?
Heb hier 2 koekenpannen van gietijzer en 1 van smeedijzer, kosten tussen 10 en 20 euro het stuk en zijn perfect voor eitjes en pannenkoeken, steak, aardappels en al het andere wat ik bak.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:28 schreef Estolan het volgende:
[..]
Heb de gietijzeren wok en grillpan van Bodum ( bij elkaar ook ¤200 ). Werkt prima, maar niet voor bv een eitje, pannenkoeken, risotto enz
Neem aan dan gietijzer met een coating. Puur gietijzer en een ei lijkt mij onmogelijk. En ook onzinnig. De eigenschap van gietijzer ( zware pan ) is juist om hitte lang vast te houden. En duurt langer met opwarmenquote:Op woensdag 11 april 2012 22:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb hier 2 koekenpannen van gietijzer en 1 van smeedijzer, kosten tussen 10 en 20 euro het stuk en zijn perfect voor eitjes en pannenkoeken, steak, aardappels en al het andere wat ik bak.
Risotto maak ik gewoon in een RVS pan met dikke bodem.
Humbug.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:41 schreef Estolan het volgende:
[..]
Neem aan dan gietijzer met een coating. Puur gietijzer en een ei lijkt mij onmogelijk. En ook onzinnig. De eigenschap van gietijzer ( zware pan ) is juist om hitte lang vast te houden. En duurt langer met opwarmen
Totaal dus niet de bedoeling voor een ei of pannenkoek
Waarmee werk jij ze inquote:Op woensdag 11 april 2012 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Humbug.
Koop een gietijzeren of smeedijzeren koekenpan en werk hem goed in, spiegeleitjes glijden de pan uit.
Nog nooit van gehoord. Hier gewoon schoonmaken en beetje in-olien en dan opbergen ( is gietijzer zonder coating ).quote:
Hoe maak je ze schoon?quote:Op woensdag 11 april 2012 22:52 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord. Hier gewoon schoonmaken en beetje in-olien en dan opbergen ( is gietijzer zonder coating ).
Maarja, heb dus gietijzer, alu/titanium en normale stalen pannen. Nu nog mooi setje koper ooit eens
Nooit sop gebruiken.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:58 schreef Estolan het volgende:
[..]
Direct na gebruik heet water. Licht sopje. Goed afspoelen en afdrogen en dan olieen
Nou als ik thais wok, iets met pepers erin. Is dat wel zo handig. Vaatwasser geen goed idee, beetje dreft mag prima. Of met zout laten intrekken.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nooit sop gebruiken.
Eigenlijk is gewoon het vet er uit gieten en met keukenpapier meestal voldoende.
En je kan geen ei erin bakken....quote:Op woensdag 11 april 2012 23:03 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nou als ik thais wok, iets met pepers erin. Is dat wel zo handig. Vaatwasser geen goed idee, beetje dreft mag prima. Of met zout laten intrekken.
Staat immers in de manual van de wok
Alles kan, maar met grof gietijzer is dat geen pretje, en daar is de wok niet voor. Daar heb ik ( tot nu toe ) de Tefal koekenpan voor. Die nu vervangen wordt door een Scanpan Professional koekenpanquote:Op woensdag 11 april 2012 23:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En je kan geen ei erin bakken....
Mijn Ikea koekenpan heeft 5 jaar garantie, en ik zie niet hoe een 15mm dikke bodem krom gaat trekken.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:26 schreef Estolan het volgende:
[..]
True, maar compleet andere kook techniek
Trouwens, 10jaar garantie. Pannen trekken niet krom/bol. Kan je van Ikea en Tefal niet zeggen
En toch gebeurd dat. Mijn ikea pannen waren ( 2007 ) na een jaar gebruik opquote:Op donderdag 12 april 2012 13:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mijn Ikea koekenpan heeft 5 jaar garantie, en ik zie niet hoe een 15mm dikke bodem krom gaat trekken.
De dikkere, voor inductie geschikte? Dan zou ik ze terugbrengen.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:51 schreef Estolan het volgende:
[..]
En toch gebeurd dat. Mijn ikea pannen waren ( 2007 ) na een jaar gebruik op
Nee waren gewoon voor gas, niet inductie. En ook alweer 5jaar geledenquote:Op donderdag 12 april 2012 14:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De dikkere, voor inductie geschikte? Dan zou ik ze terugbrengen.
quote:Op donderdag 12 april 2012 16:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dan waren het die flutpannen, met een dunne bodem :-) Die uit de 365-serie zijn behoorlijk degelijk, zwaar. Als je die krom krijgt op je fornuis, dan is je fornuis ook krom
Dat is wel de ebste methode emt gietijzer of gesmeed. Nooit sop, in het ergste geval uitkoken met water.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nooit sop gebruiken.
Eigenlijk is gewoon het vet er uit gieten en met keukenpapier meestal voldoende.
Met een sopje je pan onvetten/schoonmaken is wel heel wat anders dan de vaatwasserquote:Op donderdag 12 april 2012 22:59 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat is wel de ebste methode emt gietijzer of gesmeed. Nooit sop, in het ergste geval uitkoken met water.
ik herinner me als student een ontslagen afwasser, die had 3 pannen in de vaatwasser gemikt, die kon meteen naar huis. Als je bij de chef aan zijn messen of pannen zat werd hij al boos, laat staan als je iets in de vaatwasser gooide.
?quote:Op donderdag 12 april 2012 23:09 schreef Monne het volgende:
Een (plaatstalen) pan van De Buyer misschien ?
http://www.kookwinkel.nl/merk/debuyer.asp
Ook dreft was absoluut verboden. Alleen heet water. De messen werden met de hand in een sopje afgewassen, door hem zelf.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:05 schreef Estolan het volgende:
[..]
Met een sopje je pan onvetten/schoonmaken is wel heel wat anders dan de vaatwasser
Dus bij pittig eten alleen water?quote:Op donderdag 12 april 2012 23:17 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ook dreft was absoluut verboden. Alleen heet water. De messen werden met de hand in een sopje afgewassen, door hem zelf.
Als jij wilt soppen neem lekker een tefal, een smeedijzeren of gietijzeren pan hoor je zo te gebruiken om hem van een laagje te voorzien waardoor hij perfect bakt.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:29 schreef Estolan het volgende:
[..]
Dus bij pittig eten alleen water?
Lekker schoon dan
En als jij bang van vies bent kan je beter twee keer wekelijks de koelkast schoonmaken, dat is pas een bron van viezigheid.quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:26 schreef RobinOok het volgende:
Ja, vies he? Ik gruwel er ook van. Brrrrr, ik had zo'n oma.
Tuuuuuuurlijk!!!!quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als jij wilt soppen neem lekker een tefal, een smeedijzeren of gietijzeren pan hoor je zo te gebruiken om hem van een laagje te voorzien waardoor hij perfect bakt.
Hier gewoon schoon hoor. Zou niet weten waarom hij vies moet zijnquote:Op vrijdag 13 april 2012 08:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En als jij bang van vies bent kan je beter twee keer wekelijks de koelkast schoonmaken, dat is pas een bron van viezigheid.
Jij kon geen eieren bakken toch?quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:28 schreef Estolan het volgende:
[..]
Tuuuuuuurlijk!!!!
Want dat staat ook in de manual
Ik kan je datwel uitleggen, maar jij wilt helemaal niets aannemen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:29 schreef Estolan het volgende:
[..]
Hier gewoon schoon hoor. Zou niet weten waarom hij vies moet zijn
Zegt wie. En nee niet in gietijzer zonder coating, daar is hij niet voorquote:Op vrijdag 13 april 2012 08:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij kon geen eieren bakken toch?
Uhuhquote:Op vrijdag 13 april 2012 08:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik kan je datwel uitleggen, maar jij wilt helemaal niets aannemen.
Bij ons werd je voor zulke grappen geslagen voor je ontslagen werd.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:59 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat is wel de ebste methode emt gietijzer of gesmeed. Nooit sop, in het ergste geval uitkoken met water.
ik herinner me als student een ontslagen afwasser, die had 3 pannen in de vaatwasser gemikt, die kon meteen naar huis. Als je bij de chef aan zijn messen of pannen zat werd hij al boos, laat staan als je iets in de vaatwasser gooide.
Ja die goeie ouwe tijd. Is De Kameleon nog in de vaart eigenlijk?quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij ons werd je voor zulke grappen geslagen voor je ontslagen werd.
Wat is dan de reden dat er bij mijn gietijzeren wok wel als advies gegeven wordt om schoon te maken met een niet agressief sopje, heet afspoelen, goed afdrogen en 1x in de zoveel tijd in te olieënquote:Op vrijdag 13 april 2012 08:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij ons werd je voor zulke grappen geslagen voor je ontslagen werd.
Omdat huivrouwtjes het anders op hun heupen krijgen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:42 schreef Estolan het volgende:
[..]
Wat is dan de reden dat er bij mijn gietijzeren wok wel als advies gegeven wordt om schoon te maken met een niet agressief sopje, heet afspoelen, goed afdrogen en 1x in de zoveel tijd in te olieën
Je wilt ze zwart, plat en heet?quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:39 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
Ik vergelijk pannen altijd maar met mooie vrouwen
Want??? Jou methode is toch sneller??quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat huivrouwtjes het anders op hun heupen krijgen.
Jij bedoelt nou dat zwarte kapje dat het pitje afdekt en altijd zo godverdomde moeilijk terug in positie te krijgen is wanneer je de boel hebt schoongemaaktquote:Op vrijdag 13 april 2012 08:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je wilt ze zwart, plat en heet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |