Dat heet sponsoring. Masterchef Nederland is alles met Demeyere pannen, Zwilling messen (package deal, zelfde bedrijf) en Smeg.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:12 schreef Estolan het volgende:
[..]
Daar gaat het topic toch over?????
Dat jullie daar gelijk tegen in gaan
Ps. Check MasterChef Australia, ook alles met Scanpan!
Ja, kloptquote:Op zondag 20 mei 2012 19:20 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat heet sponsoring. Masterchef Nederland is alles met Demeyere pannen, Zwilling messen (package deal, zelfde bedrijf) en Smeg.
Dat schoonschuren moet je niet doen, hij moet zwart worden. Alleen etensresten verwijderen, schoon dus en dan inwrijven met wat oliequote:Op maandag 21 mei 2012 02:57 schreef sijs het volgende:
ik heb een set RVS pannen van Spring, een zwitsers merk, het eerste, een melkpannetje kocht ik in 1986, langzamerhand een hele set opgebouwd, ze worden dagelijks gebruikt, en ik ben er meer dan tevreden over
heb ook een dunne plaatstalen wok, werkt uitstekend, na gebruik goed schoonschuren tot blank ijzer, beetje olijfolie invrijven, doe ik ook al 30 jaar mee
Bij dat soort programma's bepaalt de sponsor waar in gekookt wordt.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:12 schreef Estolan het volgende:
[..]
...
Hoezo "moet" dat?quote:Op maandag 21 mei 2012 06:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat schoonschuren moet je niet doen, hij moet zwart worden. Alleen etensresten verwijderen, schoon dus en dan inwrijven met wat olie
En daarna sloeg het topic over op de TTquote:Op maandag 21 mei 2012 07:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Bij dat soort programma's bepaalt de sponsor waar in gekookt wordt.
Overigens is Scanpan prima, ik heb er ook twee waar ik erg tevreden over ben, maar TS vroeg om pannen voor een klein budget.
Mijn ervaring is dat vooral gietijzer erg verbetert van een gebruikslaagje. Zo een dun plaatstalen pan kan je volgens mij heel goed helemaal schoon poetsen.quote:Op maandag 21 mei 2012 06:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat schoonschuren moet je niet doen, hij moet zwart worden. Alleen etensresten verwijderen, schoon dus en dan inwrijven met wat olie
Vind ik bij mijn gietijzeren wok niet. Dan zitten alle "poriën" vol, en brand juist alles sneller aanquote:Op maandag 21 mei 2012 07:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat vooral gietijzer erg verbetert van een gebruikslaagje. Zo een dun plaatstalen pan kan je volgens mij heel goed helemaal schoon poetsen.
als je de plaatstalen plaat pan eens voor je kop weg haalt en stopt met het wassen en schoon schrobben van gietijzer dan bak je eten ook niet meer aan.quote:Op maandag 21 mei 2012 08:24 schreef Estolan het volgende:
[..]
Vind ik bij mijn gietijzeren wok niet. Dan zitten alle "poriën" vol, en brand juist alles sneller aan
Tuuuuuuuuuurlijkquote:Op maandag 21 mei 2012 20:39 schreef z80 het volgende:
[..]
als je de plaatstalen plaat pan eens voor je kop weg haalt en stopt met het wassen en schoon schrobben van gietijzer dan bak je eten ook niet meer aan.
zou best kunnen, het ziet en voelt in iedergeval anders aan dan "normaal" gietijzerquote:Op maandag 21 mei 2012 21:39 schreef Fixers het volgende:
Rustig met de aannaames. Bodum is geëmailleerd gietijzer. Dat dient gewoon afgewassen met een sopje.
Het probleem met plaatijzer is dat massa laag, waardoor het weinig energie kan opslaan. Als je een grote professionele wokbrander hebt is, dat geen probleem, maar wel als je een normale keuken wokbrander hebt. Daarom 'wok' ik liever in een zware gietijzeren pan die lang op het vuur heb laten staan.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:59 schreef Redcoon het volgende:
Voor een wok zo'n plaatijzer ding uit de Toko. Kost weinig! Even goed inbranden dan heb je meteen een goed anti-aanbaklaagje.
Zo een;
[ afbeelding ]
Ik heb hier nog een Demeyere koekepan, best een leuk pan maar ik ben er niet van ondersteboven, zeker niet voor dat geld.
Vormt er een patina, een laagje, dat zorgt dat er niets aanbaktquote:
Daarom bak ik kleinere porties, ik heb zo'n standaard wokpit bij een gasfornuis (denk 4kw ofzo), te weinig om 'echt' te wokken, maar imho prima toereikend bij kleine porties.quote:Op maandag 21 mei 2012 23:10 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[..]
Het probleem met plaatijzer is dat massa laag, waardoor het weinig energie kan opslaan. Als je een grote professionele wokbrander hebt is, dat geen probleem, maar wel als je een normale keuken wokbrander hebt. Daarom 'wok' ik liever in een zware gietijzeren pan die lang op het vuur heb laten staan.
Wat tjoptjop zei. Ik bak kleinere porties, maar we zijn maar met z'n twee, dat scheelt.quote:Op maandag 21 mei 2012 23:10 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[..]
Het probleem met plaatijzer is dat massa laag, waardoor het weinig energie kan opslaan. Als je een grote professionele wokbrander hebt is, dat geen probleem, maar wel als je een normale keuken wokbrander hebt. Daarom 'wok' ik liever in een zware gietijzeren pan die lang op het vuur heb laten staan.
Voor een koekenpan wel. Ik kan het geduld wel opbrengen om zo'n pan goed in te werken en met zorg te behandelen, dan lijkt me een stalen koekenpan wel echt ideaal. Vooral ook om het feit dat zo'n pan jaren of zelfs tientallen jaren mee moet kunnen gaan.quote:Op maandag 30 juli 2012 17:16 schreef Lienekien het volgende:
De optie keramische anti-aanbak is al afgevallen?
Maar het is wel weer beter dan teflon qua specificaties. Dan ga ik wel een stalen pan kopenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:41 schreef Fixers het volgende:
Belangrijk is: onthouden dat thermolon waardeloze troep is.
En waar baseer je dat op? Heb er toch veel positieve berichten over gehoord.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:41 schreef Fixers het volgende:
Belangrijk is: onthouden dat thermolon waardeloze troep is.
De vele tientallen verhalen van exemplaren die toch aanbakken, en mijn eigen exemplaar.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:35 schreef frenkck het volgende:
[..]
En waar baseer je dat op? Heb er toch veel positieve berichten over gehoord.
Dus als het op tv gebruikt wordt is het geweldig? Of als het prijzig is, is het topkwaliteit?quote:Op zondag 20 mei 2012 19:12 schreef Estolan het volgende:
[..]
Daar gaat het topic toch over?????
Dat jullie daar gelijk tegen in gaan
Alleen wordt er bij marketing van dat soort programma's geen crap gebruiktquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:34 schreef Rio het volgende:
[..]
Dus als het op tv gebruikt wordt is het geweldig? Of als het prijzig is, is het topkwaliteit?
Kwaliteit kost (meestal) geld, true, maar deze stelling is andersom nauwelijks waar. Dan het het marketing en ben je een idioot als je daar in tuint. Een idioot, maar hooggewaardeerd deelnemer aan de consumptiemaatschappij. Believe in make-believe
Geen crap, wel de spullen van de fabrikant die grootste cheque meeneemt.quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:51 schreef Estolan het volgende:
[..]
Alleen wordt er bij marketing van dat soort programma's geen crap gebruikt
1 woord: Princess.quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:51 schreef Estolan het volgende:
[..]
Dus?quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:57 schreef Fixers het volgende:
[..]
Geen crap, wel de spullen van de fabrikant die grootste cheque meeneemt.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:51 schreef Estolan het volgende:
[..]
Aha, dus MC Aus is hét leidende culinaire instituut?Jij wilt jezelf wel erg graag bevestigen dat je gelijk denkt te hebben he? Kreeg je geen liefde van je ouders?quote:
?quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:06 schreef Rio het volgende:
[..]
[..]
Aha, dus MC Aus is hét leidende culinaire instituut?Jij wilt jezelf wel erg graag bevestigen dat je gelijk denkt te hebben he? Kreeg je geen liefde van je ouders?
tja, vreemd genoeg werken de prof koks die ik ken allemaal liever met plaatstalen of gietijzeren koekenpannenquote:Op maandag 6 augustus 2012 10:43 schreef Estolan het volgende:
[..]
?
Dat ging over het merk Scanpan, wat een product is voor de prof keuken. Meer niet
Heerlijke dingenquote:Op maandag 6 augustus 2012 10:56 schreef Erasmo het volgende:
Alhoewel ik erg tevreden ben met mijn huidige koekenpan vrees ik dat er toch eentje bij gaat komen hier
[ afbeelding ]
Van zo'n type, zodat ie tenminste in de oven kan
Ken je niet iemand met een Makro, Hanos of Sligro pas?quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:09 schreef Erasmo het volgende:
Zoek nog steeds de rommelmarkten af naar zo'n model, maar ik vrees dat je voor zoiets het beste in Frankrijk kan zijn
Waar ken kan je zulke dingen vinden?quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:56 schreef Erasmo het volgende:
Alhoewel ik erg tevreden ben met mijn huidige koekenpan vrees ik dat er toch eentje bij gaat komen hier
[ afbeelding ]
Van zo'n type, zodat ie tenminste in de oven kan
Drie keer de prijs die je voor een andere ijzeren koekenpan betaald.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:16 schreef Redcoon het volgende:
[..]
Waar ken kan je zulke dingen vinden?
EDIT* lamaar, zie nu in de link de naam van het bedrijf. Lang leve de Bijenkorf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |