LOLquote:Op vrijdag 13 april 2012 08:46 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Jij bedoelt nou dat zwarte kapje dat het pitje afdekt en altijd zo godverdomde moeilijk terug in positie te krijgen is wanneer je de boel hebt schoongemaakt
Goed ingewerkt, zo heb ik m'n vrouwen ook graag jaquote:Op vrijdag 13 april 2012 08:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL
Nee, ik bedoel een goed ingewerkte koekenpan
Werken super deze pannenquote:Op woensdag 16 mei 2012 16:59 schreef Sorella het volgende:
Zien er wel mooi uit die pannen estolan, maar ik hou het bij mijn (vol) gietijzeren koekenpannen die ik altijd met een sopje afwas, naspoel met heet water, meteen afdroog en voorzie van een laagje olie.
P.s. eitjes bakken gaat goed erin
Neem gewoon een plaatstalen koekenpan, hoeft geen de Buyer te zijn, olie in de pan en aardappelschillen erbij en gaan bakken.quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:54 schreef Strychnos het volgende:
Nog een vraagje voor de pannenkenners hier. Zijn de plaatstalen pannen van De Buyer eigenlijk aan te raden?
Zijn er nog zaken waar ik bij plaatstalen pannen rekening mee moet houden behalve; inwerken, schoonmaken en invetten etc?
Mede vanwege de prijs van deze pannen wil ik deze eigenlijk nemen!
Zou ik NIET doen, een wok met anti-aanbak laag.quote:Op donderdag 17 mei 2012 09:34 schreef Estolan het volgende:
[..]
Werken super deze pannenga nu voor de wok
Welke anti-aanbak laag???quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:12 schreef El-a-Menthol het volgende:
[..]
Zou ik NIET doen, een wok met anti-aanbak laag.
Een wok werkt op een gewoon fornuis ook niet echt als een wok, maar dat terzijde.
Er in bakken kan wel prima. Maar wokken doe je op hoge temperaturen, iets wat je niet moet gebruiken bij een anti-aanbak laag. Zoal Piet zegt plaatstaal of gietijzer en inbranden.
Wat is die zwarte laag in die wok dan?quote:
Titanium!quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is die zwarte laag in die wok dan?
Heavy duty base manufactured from squeeze cast aluminium & improved ceramic titanium surface with non-stick coatingquote:
Wat ik al zei, andersquote:
Heb ik gezegd dat titanium zwart was dan?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:34 schreef Spanky78 het volgende:
hehe, titanium is inderdaad niet zwart.
Maarehm, een anti-aanbalaag is echt geen drama. kan nog steeds een prima pan zijn natuurlijk.
Ik heb best goede tefal pannen gehad, alleen na een tijdje gaat die aanbaklaag naar god en heb je een slechte pan.
Tefal titan?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:35 schreef Estolan het volgende:
[..]
Heb ik gezegd dat titanium zwart was dan?
En zeg het nogmaals
Deze coating is NIET zoals bij een Tefal pan
Er zijn inderdaad verschillende lagen mogelijk. Zo heb ik een pan met een speciale keramische/stenen laag, redelijk briljant, maar ook niet echt goedkoop. je kunt die pan gewoon met messen etc bewerken, geen punt... Het is dan wel weer heel ander keramiek/steen dan wat je in de zogenaamd milieuvriendelijke pannen ziet.. Ik snijd normaal ook niet in metalen pannen trouwens.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:35 schreef Estolan het volgende:
[..]
Heb ik gezegd dat titanium zwart was dan?
En zeg het nogmaals
Deze coating is NIET zoals bij een Tefal pan
iig 10jaar garantie, pannen worden in 3hats restauranten gebruikt. Kost ook een luttele ¤185quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:56 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad verschillende lagen mogelijk. Zo heb ik een pan met een speciale keramische/stenen laag, redelijk briljant, maar ook niet echt goedkoop. je kunt die pan gewoon met messen etc bewerken, geen punt... Het is dan wel weer heel ander keramiek/steen dan wat je in de zogenaamd milieuvriendelijke pannen ziet.. Ik snijd normaal ook niet in metalen pannen trouwens.
En titanium.. een scanpan krijgt eerst een laag titanium, daarna een anti-aanbaklaag (waarvan weet ik niet, een goede kwaliteit teflon wellicht). Pannen zien er verder netjes uit vind ik, alleen ik vrees dat die aanbaklaag toch een keer niet gaat doen wat je wilt...
BK gebruikt tegenwoordig trouwens thermolon, dat kan wat beter tegen de hitte.
Truequote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:11 schreef Erasmo het volgende:
Ja leuk dat je meerdere malen pocht dat je pannen in een paar Australische restaurants worden gebruikt. Denk dat het merendeel van die restaurants die een hoedje verdiend hebben gewoon gietijzer of plaatstaal gebruikt.
Als ik een pan uitzoek kijk ik naar de kwaliteit, niet door wie ze gebruikt worden.
Dat dusquote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:52 schreef tjoptjop het volgende:
Waarom zo'n dure wok kopen? Kun je beter 3x een lekkere kreeft ofzo kopen![]()
Waarom niet? Goede pannen gaan langer mee dan jij of ikquote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:13 schreef Estolan het volgende:
Dus een pan willen kopen van een merk wat ermee stopt?
Doelde meer op het "garantie" feit bij bedrijven die ergens mee stoppenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom niet? Goede pannen gaan langer mee dan jij of ik
Heb nog een stel BK pannen met koperen bodems, uit 1957 geloof ik, doen het prima, en een koekenpan uit ijzer die nog van mijn oma haar uitzet komt, ze trouwde in 1917.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:25 schreef Estolan het volgende:
[..]
Doelde meer op het "garantie" feit bij bedrijven die ergens mee stoppen
Heeft niks met de pan te maken
En gaan pannen 80jaar mee???? Neuh
En allebei gebruik jij zeker dagelijksquote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb nog een stel BK pannen met koperen bodems, uit 1957 geloof ik, doen het prima, en een koekenpan uit ijzer die nog van mijn oma haar uitzet komt, ze trouwde in 1917.
De BK pannen, jep, en de koekenpan voor gebakken aardappelen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:30 schreef Estolan het volgende:
[..]
En allebei gebruik jij zeker dagelijks
Je hebt wel overal een antwoord op hequote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De BK pannen, jep, en de koekenpan voor gebakken aardappelen.
Ach, gezien jouw posts in CUL vraag ik me af wat jij met pannen moet.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:33 schreef Estolan het volgende:
[..]
Je hebt wel overal een antwoord op he
Erg geloofwaardig
Waar slaat dat op??quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach, gezien jouw posts in CUL vraag ik me af wat jij met pannen moet.
De winkel stopt met het verkoop ermee, het merk zelf niet.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:13 schreef Estolan het volgende:
Dus een pan willen kopen van een merk wat ermee stopt?
Je post nooit eens wat over wat je eet, klaarmaakt, etc. Maar enkel over wat je koopt.quote:
Das anders, dacht dat je het over het merk hadquote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:38 schreef El-a-Menthol het volgende:
[..]
De winkel stopt met het verkoop ermee, het merk zelf niet.
En bij goede pannen heb je je garantie niet nodig.
Bovendien is een garantie maar zo sterk als de bereidheid van de verlener van die garantie.
Natuurlijk kun je wel in je recht staan, maar soms vinden ze lullige uitvluchtjes (claimen te kunnen bewijzen dat jij het verkeerd hebt gebruikt) of je moet het laten voorkomen.
Ook dure bekende merken (hoest! Apple!) doen daar helaas aan.
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt is dat een ding, maar zonder zou ik niet snel een rechtszaak er van maken. Dat Scanpan is misschien nog best goed, als ze echt de oven in kunnen.
Ik ben niet iemand die snel iets afkraakt. Maar het is niet iets voor mij denk ik.
Post genoeg erover, alleen dat is op mijn facebookquote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je post nooit eens wat over wat je eet, klaarmaakt, etc. Maar enkel over wat je koopt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |