eBay.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:51 schreef Maharbal het volgende:
AH, hier gingen we verder.
M'n spiegel is inmiddels vervangen. Was ff prutsen met de deurpanelen. Uiteraard zijn er een aantal van die clipjes afgebroken, dus die bestel ik nog wel 's een keer.
Die clipjes kun je gewoon bij de dealer bestellen, geen eBay nodigquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:51 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
eBay.
Heb je een foto van de verkleurde spiegel? Meegespoten?
Anders zou je iets van dit moeten proberen, dit is er speciaal voor gemaakt: Klikquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Die clipjes kun je gewoon bij de dealer bestellen, geen eBay nodig.
De spiegel is inderdaad gewoon meegespoten, alleen er zit altijd een klein stukje zwarte rand omheen. Dit zwart is iets verweerd, niet de lak van de spiegel zelf.
Ik kan het weer aardig zwart krijgen met bumperblack.
Ik houd die in gedachten voor het geval bumperblack niet het gewenste effect heeft!quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:55 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Anders zou je iets van dit moeten proberen, dit is er speciaal voor gemaakt: Klik
Ik heb ook nog wel iets anders staan, maar je woont een beetje uit de buurt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik houd die in gedachten voor het geval bumperblack niet het gewenste effect heeft!
Het leven is hardquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:59 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb ook nog wel iets anders staan, maar je woont een beetje uit de buurt.
Gewoon eerst goed schoonmaken, dan dat bumperspul erop, dan heb je kans dat het het langst blijft zitten.quote:
Inderdaad.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:04 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Gewoon eerst goed schoonmaken, dan dat bumperspul erop, dan heb je kans dat het het langst blijft zitten.
Je bent niet helemaal nieuw in de detail-wereld.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:05 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Inderdaad.
In maart/april krijgt de auto nog een grondige poetsbeurt met kleien en een aantal stappen van Meguiars, en dan gaat 'ie toch voor 3,5 maanden te stalling in (tenzij 'ie dan verkocht is).
Nee inderdaad, heb wel eens het één en ander geprobeerd. Auto heeft er nog nooit zo goed uitgezien na een hele dag poetsen (met m'n broertje!), kleien, Meguiars enzo. Heb er wel eens foto's van gepost hier.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:06 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Je bent niet helemaal nieuw in de detail-wereld.
Altijd een voldoening als je hem dan ziet staanquote:Op donderdag 12 januari 2012 12:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee inderdaad, heb wel eens het één en ander geprobeerd. Auto heeft er nog nooit zo goed uitgezien na een hele dag poetsen (met m'n broertje!), kleien, Meguiars enzo. Heb er wel eens foto's van gepost hier.
Ik heb ook geen zin om nu buiten te staan poetsen, daarom in maart/april. Daarna ben ik toch voor 3,5 maanden in het buitenland.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:19 schreef Goddelijker het volgende:
Ook erg netjes inderdaad!
Onze Einzer heeft nog geen beurt gekregen, met het weer van de laatste paar weken sinds we 'm hebben.
Precies, het is vooral iets dat leuk is als het wat beter/lekker weer is.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb ook geen zin om nu buiten te staan poetsen, daarom in maart/april. Daarna ben ik toch voor 3,5 maanden in het buitenland.
Ja hoor. Ook tegen mijn uurtarief op kantoor?quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je het zo leuk vindt mag je mijne ook wel poetsen hoor.
Tegen een kleine vergoeding geen probleem.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je het zo leuk vindt mag je mijne ook wel poetsen hoor.
Ik had vorige week een nieuwe besteld en afgelopen dinsdag gemonteerd. Hij is nu weer heelquote:Op donderdag 12 januari 2012 18:43 schreef tha_rizzo het volgende:
Schone auto Haarbal.
Hoe is het trouwens nu met je spiegel?
Waar woon je ergens? Wil 'm wel een keer testen voor je.quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:58 schreef Hyperdude het volgende:
Hiero ligt al een dik half jaar een DAP 900 set ongebruikt in de schuur.![]()
[ afbeelding ]
oud, maar toepasselijk plaatje
Ik geloof ergens in Oostenrijk/Zwitserland, vlakbij de grens met Italiëquote:Op donderdag 12 januari 2012 19:05 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Waar woon je ergens? Wil 'm wel een keer testen voor je.
Dat dacht ik ook, maar ik merk toch dat de laatste tijd de prijzen erg aan het dalen zijn.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik zou als je 5000 hebt te besteden GEEN e46 coupe nemen. Heb er zelf eentje en dat is gewoon te weinig voor een nette. Sedan kan. Er zit veel troep tussen geloof me (met 10 eigenaren zoals je zegt).
Als je googled op "jet car + oplichters" krijg je wel erg veel resultaten.. deze valt dus sowieso af, bedankt voor de tip!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:04 schreef Mikkie het volgende:
Jet Cars moet je sowieso laten staan, zijn grote oplichters!
Een 320ci bij voorkeur met een M54 blok. Maar met dit budget zal het eerder een 318ci met een M43 1800cc worden denk ik.quote:De prijzen van de E46 dalen wel, ja. Maar dan nog is 5k voor een goede coupé erg weinig. Je kunt geluk hebben, maar je moet geduldig zijn met zoeken. Wat voor motorisering wil je?
ik kan hier op het internet weinig over vinden. Baseer je je uitspraak op ervaring?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Zeker niet het oude blok in de 318ci nemen dat is helemaal gaar.
duidelijk, thanks.:)quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb je blijkbaar niet goed gezocht. Ten eerste is het een 1.9 geen 1.8 en verouderd blok uit 1991. Misschien wel beetje verbeterd, maar nog steeds veel te weinig vermogen en slecht verbruik (voor een 4-cil). Ik zeg niet dat het een slecht blok is, maar niet in een auto uit 2000 kom op zeg. Niemand rijdt meer met een 8 klepper.
Ik heb mijn e36 ook altijd goed weten te onderhouden, is een e46 zoveel duurder?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Nogmaals je mag het zelf weten, zullen vast wel goeie E46's tussen zitten ook maar persoonlijk zou ik het niet doen. Ik heb mijn E46 coupe uit 2002 (dus met 2.0 blok) gekocht van eerste eigenaar met 160.000 (altijd dealer / specialist onderhouden). Heb hem nu bijna 3 jaar, maar toch al het nodige stuk gegaan en benzine / banden / wegenbelasting / verzekering is ook niet gratis.
Zelfde probleem wat ik heb met mijn e36, als ik hem nu zou verkopen mag ik blij zijn met 1500. In 4 jaar tijd 50% in waarde afgenomen, terwijl ik er ook zeker 3k aan onderhoud heb ingestopt.quote:Ik zit ook na te denken om mijne te verkopen maar maak wel erg veel verlies erop en ik zit over de 2 ton dus krijg er volgens mij weinig voorze worden inderdaad steeds goedkoper.
Hangt er natuurlijk heel erg vanaf hoe je rijdt, hoe breed de banden zijn en welk merk. 34k zijn ze toch meestal echt wel op hoor, tenzij je ze helemaal glad wil rijden.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 10:52 schreef nelisb het volgende:
Inderdaad nieuwer.
Banden klopt.
Met banden kan je toch wel rond de 50K rijden? Dus ik zit gemiddeld op 2 x 34K.
34K met goede banden is niet veel volgens mij?
Geluk inderdaad ook. M'n collega heeft dezelfde auto uit 2006 ook. Heeft al meer kosten gehad.
Ik let daar zelf altijd goed op maar met zomerbanden rijd ik aanzienlijk aggresiever dan met winterbanden dus 50K haal ik echt niet zal eerder 30K zijnquote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:31 schreef nelisb het volgende:
Bandenspanning altijd goed. Anders gaat er een lampje branden ;-). Hoeft maar iets minder lucht te zijn in 1 van de banden en systeem gaat piepen.
Mja, dat scheelt wel natuurlijk, maar is belangrijk voor de vergelijking. Jouw auto was nieuw, dus dan mag je verwachten dat e.e.a. nog wel even mee gaat. Mijn auto heeft ruim anderhalve ton gelopen, dan gaat er zo langzaamaan wel eens wat stuk.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 10:36 schreef nelisb het volgende:
Banden nog geen kosten gehad. Die zaten erbij. Pirelli zit eronder, geen goedkope meuk onder mijn e90.
Winterbanden is pas 2 de winter en zomerbanden 2 zomers gereden.
Jij doet 1 zomer en 1 winter met banden?
Onderhoud met APK 638¤.
Kan je de facturen laten zien.
Onderhoud doe ik niet zelf, bij de garage waar mijn auto vandaan komt.
Zo snel gaat dat echt niet. Alleen als je 'm lang stil laat staan (meerdere weken/maanden) is 't wel slim om 'm vol weg te zetten, maar voor die korte tijd maakt het echt niet uit.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:30 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik lees net dat het verstandig is je brandstoftank nooit verder dan 1/3 leeg te rijden.
Hmm, meestal rijd ik door tot of het lampje brandt of tot ik niet meer in een dag op en neer kan komen.
Hoe doen jullie dat?
Zo ver ben ik nog lang nietquote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:22 schreef mitchelll0181 het volgende:
Waar zit je op dan .. Ik ben vd week over de 280,000 gegaan
Heb ze ruim 25k vervangen... OEM naar Meyle HD, omdat OEM erom bekend staat weer snel de geest te kunnen geven. Maar ben wat verder gaan Googlen en merk nu dat de Meyles ook relatief snel weer eraan gaan en dat blijkt nu wel. Had de auto laatst ook op de brug staan en toen zag ik al dat ze compleet droog waren. Grote kans dat er dus alweer scheuren in zitten. Gelukkig nu geen complete arm vervangen, maar enkel de rubbers. Dat scheelt behoorlijk in de kosten.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb je die laatst vervangen dan? Wel raar dat ze weer kapot gaan.
Die van mij zitten er nu 5 jaar en 120K kms onder. Soms zit het mee.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:53 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Heb ze ruim 25k vervangen... OEM naar Meyle HD, omdat OEM erom bekend staat weer snel de geest te kunnen geven. Maar ben wat verder gaan Googlen en merk nu dat de Meyles ook relatief snel weer eraan gaan en dat blijkt nu wel.
Als ik het zo lees schrijf je dus 1500 over 4 jaar af=¤375 per jaar.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:29 schreef DarkWolf88 het volgende:
Zelfde probleem wat ik heb met mijn e36, als ik hem nu zou verkopen mag ik blij zijn met 1500. In 4 jaar tijd 50% in waarde afgenomen, terwijl ik er ook zeker 3k aan onderhoud heb ingestopt.
Volgens mij is het niet goed als je diesel helemaal leeg rijdt. Maar dan ook echt leeg. Volgens mij kan het bij benzine tegenwoordig nauwelijks meer kwaad. 1/3 klinkt helemaal als bullshit, dan mag je dus nooit minder dan 20l in je tank hebben ofzo? Ik ken mensen die nooit meer dan 20l tankenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:30 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik lees net dat het verstandig is je brandstoftank nooit verder dan 1/3 leeg te rijden.
Hmm, meestal rijd ik door tot of het lampje brandt of tot ik niet meer in een dag op en neer kan komen.
Hoe doen jullie dat?
idd.quote:Op zondag 15 januari 2012 10:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja sommige mensen hebben ook echt geen geld ofzo ...
Ja momenteel wel haha, nee ben paar maanden werkelios geweest dus toen ik werk kon krijgen heb ik gelijk ja gezegd .. Dus heb nou ff nie veelquote:
quote:Op zondag 15 januari 2012 12:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja maar je betaalt alsnog 64,- om voor lul te staan
nee, V8 benzine massa 1865kg; basisbedrag 177,61, provinciale opcenten 102,48 = 280 (ik had de aanslag nog liggenquote:
Dat is wel diesel neem ik aan?quote:Op zondag 15 januari 2012 12:40 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik zit op dik 350 per kwartaal aan wegenbelasting, en dan nog verzekering, ook een goeie 70 euro per maand...
't is allemaal niet goedkoop.
Volgende auto wordt een mooie Aygo. Wat? Ja! Geen typefout.
Inderdaad, als je echt rationeel gaat kijken op kosten etc. kom je niet op een BMW uit denk ik maar rijplezier is toch ook belangrijkquote:
350 .. The fuck .. Wat heb je .. X5 ??quote:Op zondag 15 januari 2012 12:40 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik zit op dik 350 per kwartaal aan wegenbelasting, en dan nog verzekering, ook een goeie 70 euro per maand...
't is allemaal niet goedkoop.
Volgende auto wordt een mooie Aygo. Wat? Ja! Geen typefout.
Heb eindelijk foto's kunnen maken.quote:
Hij moet dus weg omdat hij al een hele tijd niks staat te doen in mijn straat. Ik rijd tegenwoordig in dat bedrijfsautotje rechtsboven op de eerste foto.quote:Op zondag 15 januari 2012 13:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Schattig, lijkt op mijn eerste E36ook niet meegespoten bumpers en dorpels.
Destijdshad ik geen andere keuze, want ik zat krap in het geld en zowel mijn e36 als e21 hadden onderhoud nodig.. toen moest er een keuze gemaakt worden. Voor de lange afstanden die ik rijd was mijn e36 beter geschikt, vandaar dat de e21 in de verkoop ging. Ik heb er tot op vandaag nog spijt van.quote:Op zondag 15 januari 2012 15:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens mij is de 315 bijna nog sneller dan die 316i, vooral door het lagere gewicht. Waarom heb je die 315 weggedaan dan, kon er als oldtimer op zich wel naast toch en zijn zo leuk om in te rijden
Ik heb een E21 320/6 gehad, ook geen snelheidsmonster (en wel zuipen) maar een heel leuk geluidje
315 0-100 in 14,8 en een top van 154 km per uur. 316 0-100 in 12,7 en een top van 195 km per uur.quote:Op zondag 15 januari 2012 15:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja ik bedoel ook de 315 tov van je e36 316idie zijn beide traag, maar volgens mij scheelt het weinig.
als in remt niet? dat is wel normaal de eerste paar dagen.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:31 schreef mitchelll0181 het volgende:
He heb vanmiddag mn blokken vervangen, maar heb beetje sponsachtig gevoel in het rempedaal.. is dat normaal .. ?
Hier ook. 165 euro per maand aan verzekering en mrb, nog geen km gereden danquote:Op zondag 15 januari 2012 12:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat betaal je toch? Ik ben nu 52 per maand dacht ik kwijt voor de E46. En dat zelfde ongeveer aan verzekering. Toch al ¤100 zonder dat je wat met de auto doet
27k nog in 2006? De tering, da's een hoop geld! Met 200k op de klok kom je nou qua vraagprijs rond 8k ofzo uit denk ik. Niet te veel over nadenken inderdaadquote:Op zondag 15 januari 2012 09:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die van mij zitten er nu 5 jaar en 120K kms onder. Soms zit het mee.
Afschrijving 330i Touring uit 2001 wil ik niet eens weten.
Nu 200K mee gereden en aanschaf in 2006.
Kostte toen iets van 27K
Wat ie nu waard is wil ik niet weten. Soms zit het tegen.
Lekker doorkarren dus. [ afbeelding ]
De BC rekent ook behoorlijk op je laatste verbruik. Je kunt 'm dus tot streepjes rijden met 180 op de snelweg en dan zakken naar 90 op de CC, dan kun je ineens weer 10km ofzo.quote:Op zondag 15 januari 2012 10:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Met de E46 heb ik al een paar keer tot 0 volgens de bordcomputer doorgereden. Niet express, maar opeens waren alle tankstations kapot waar ik reed. Toen was ik toch wel een beetje in paniekmet de navigatie de dichtsbijzijnde opgezocht, was die weg afgesloten. Toen weer een ander gezocht, teller stond al op 0 en gelukkig nog gehaald. Toen kon ik 62l tanken, dus zat er eigenlijk nog een liter in. Vraag me af in hoeverre dat klopt dan.
Dat is nog niet leeg dan, mijn vorige E39 had een tank van 65 liter en ik heb daar wel vaker 68 liter ingegooid. Maar dan reed ik ook nog 30 km door terwijl er 0 km stond. Er was geen benzinepomp die geopend was -.- Of de pomp naait mijquote:Op zondag 15 januari 2012 23:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hier ook. 165 euro per maand aan verzekering en mrb, nog geen km gereden dan.
[..]
27k nog in 2006? De tering, da's een hoop geld! Met 200k op de klok kom je nou qua vraagprijs rond 8k ofzo uit denk ik. Niet te veel over nadenken inderdaad.
Mijn 320d is ook behoorlijk gedevalueerd in anderhalf jaar, daarom blijf ik 'm ook echt nog wel even rijden.
[..]
De BC rekent ook behoorlijk op je laatste verbruik. Je kunt 'm dus tot streepjes rijden met 180 op de snelweg en dan zakken naar 90 op de CC, dan kun je ineens weer 10km ofzo.
En na de streepjes kun je meestal nog wel een tijdje. Meeste wat ik, na streepjes te hebben gezien, ooit in de tank heb gekregen was 63,72 liter, maar dan ook echt tot de vulopening toe afgetankt. Geloof me, dan heb je het warm. Vooral met je kwetsbare brandstofpomp.
Kwam volgens mij door flink planken tijdens een lange rit, waarbij ik niet in de gaten had dat de brandstof bijna op was
Was dat benzine of diesel? Benzine kun je straffeloos leeg rijden, dus weinig problemen mocht je 't niet halen. Gezien de kwetsbaarheid van de brandstofpomp -mijn model staat erom bekend- vond ik dit al spannend genoeg.quote:Op maandag 16 januari 2012 09:26 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat is nog niet leeg dan, mijn vorige E39 had een tank van 65 liter en ik heb daar wel vaker 68 liter ingegooid. Maar dan reed ik ook nog 30 km door terwijl er 0 km stond. Er was geen benzinepomp die geopend was -.- Of de pomp naait mij
I win .. 12 .. Met zweet overal!!quote:Op maandag 16 januari 2012 09:29 schreef rival het volgende:
8 km heb ik nog gereden nadat de BC zei dat de wagen leeg was
8 heeeeele lange kilometers
is het dan niet handiger langzamer te rijden?quote:Op maandag 16 januari 2012 10:56 schreef Mikkie het volgende:
Dan heb je het warm, kan ik je vertellen:
[ afbeelding ]
Kom op man. Live a littlequote:Op maandag 16 januari 2012 11:12 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja ik ga echt niet harder als 80 als ik die streepjes zie hahaha
Ik hou dat eigenlijk nooit meer echt in de gaten. Vorige auto wel, daar was de meter ook niet 1:1 gelijk met de stand in de tank, donderde op sommige stukken hard naar beneden. Nu let ik er niet meer echt op, ga meer uit van de calculatie van de BC en het aantal gereden km's.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:27 schreef piekartz87 het volgende:
Viel me op bij de e36, als de naald van de benzine onder de helft komt gaat het ineens erg hard.
ik haal +/- 570 km trouwens tot het reserve lampje aan gaat
Ja tis goed, ooit een keer stil gestaan ... Nooit meer !quote:Op maandag 16 januari 2012 11:34 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Kom op man. Live a little
[..]
Ik hou dat eigenlijk nooit meer echt in de gaten. Vorige auto wel, daar was de meter ook niet 1:1 gelijk met de stand in de tank, donderde op sommige stukken hard naar beneden. Nu let ik er niet meer echt op, ga meer uit van de calculatie van de BC en het aantal gereden km's.
Ja het was benzine. Niet dat het met opzet ging. Ik tank in ieder geval als de BC 0 km aangeeft. Dan zit er nog ongeveer 3 liter als hij echt op 0 is. Bij mijn E39 gaf hij wel eens 5km aan maar bij mn 323ti komen de strepen als ij onder de 25km komt.quote:Op maandag 16 januari 2012 10:15 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Was dat benzine of diesel? Benzine kun je straffeloos leeg rijden, dus weinig problemen mocht je 't niet halen. Gezien de kwetsbaarheid van de brandstofpomp -mijn model staat erom bekend- vond ik dit al spannend genoeg.Geen grappen als je een pomp van 1.500 euro in de soep rijdt...
Dat probleem ken ik ook ja, dat ik tank met contact aan maar dat probleem loste zichzelf na de volgende keer dat ik hem start weer op. Dit keer is het ontstaan terwijl er een kwart tank in zat, van de volle tank die ik vorig week had getankt. Ik weet alleen niet meer of ik het contact aanliet.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
getankt met contact aan ?
Ook wle is gehad.. contact uit, contact ff minuutje op acc stand laten staan, contact uit, en starten
Dat is nou de wegwerpmaatschappij van tegenwoordig. Alles moet binnen een bepaalde tijd stuk gaan.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:57 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik snap het niet...
Wat voor startmotoren en starterkransen zitten in die auto's ...
Gaat toch een keer kapot als je zovaak moet starten..
en wat in de winter .. met een minder zwakke accu ..
Het valt me wel op, dat de motor vrij snel start nadat deze is uitgeschakeld door 't SSS.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:57 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik snap het niet...
Wat voor startmotoren en starterkransen zitten in die auto's ...
Gaat toch een keer kapot als je zovaak moet starten..
en wat in de winter .. met een minder zwakke accu ..
Net zoals de bobines, na 4 jaar.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:58 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat is nou de wegwerpmaatschappij van tegenwoordig. Alles moet binnen een bepaalde tijd stuk gaan.
Vrij snel start ... uhhmz dat is iig bij mij nooit meer als een slag ...quote:Op maandag 16 januari 2012 13:00 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het valt me wel op, dat de motor vrij snel start nadat deze is uitgeschakeld door 't SSS.
[..]
Net zoals de bobines, na 4 jaar.
Het is volgens mij meer ingebouwd en bedacht om de gebruikscijfers omlaag te krijgen tijdens de test van 'n nieuw model.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:04 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Vrij snel start ... uhhmz dat is iig bij mij nooit meer als een slag ...
Mja leuk bedacht maar werkt nie echt denk ik .. kan me niet voorstellen dat je er heel veel mee bespaart.. tenzij je voor een brug staat ... maar ook dan wil ik met 0 graden lekker mijn motor aanhoudenlol
Het is belachelijk inderdaad.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:11 schreef mitchelll0181 het volgende:
Geweldig nou je t zegt ja ....
Met leer hahahaha
Nog nooit over nagedacht
Het is alleen dat het probleem verplaatst wordt.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:11 schreef piekartz87 het volgende:
prius
zuinig voor het milieu, maar wel donders veel dikke accu's erin. hoe vervuilend wil je het hebben
dat de accu's in een prius gaan wil nog niet zeggen dat die gebieden er ineens beter op zijn gewordenquote:Op maandag 16 januari 2012 13:22 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Het is alleen dat het probleem verplaatst wordt.
Ik denk dan, liever een beetje vervuiling over de hele aarde dan bepaalde plekken waar het zwaar vervuild wordt. De natuur kan ons wel corrigeren als er een beetje uitlaatgassen in de lucht hangen, maar bij die gebieden waar dat zuur voor de accu gewonnen wordt is in een straal van xxx km uitgestorven. Er was hierover een artikel op de FP maar kan die niet meer vinden.
Dat gebied waar dat zuur voor de accu wordt gewonnen was ergens in Afrika dacht ik
accuzuur win je niet. die maak je. Is gewoon verdunt zwavelzuur.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:22 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Het is alleen dat het probleem verplaatst wordt.
Ik denk dan, liever een beetje vervuiling over de hele aarde dan bepaalde plekken waar het zwaar vervuild wordt. De natuur kan ons wel corrigeren als er een beetje uitlaatgassen in de lucht hangen, maar bij die gebieden waar dat zuur voor de accu gewonnen wordt is in een straal van xxx km uitgestorven. Er was hierover een artikel op de FP maar kan die niet meer vinden.
Dat gebied waar dat zuur voor de accu wordt gewonnen was ergens in Afrika dacht ik
ik weet niet hoe..... ik weet alleen dat de dynamo het werk doet... een nieuw soort dynamo...quote:Op maandag 16 januari 2012 14:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
.... Wuttt
Hoe dan ...
Wat is het verschil tussen eerste start en 2e dan .. Behalve dat de motor warm is .. Ben benieuwd
En die dynamo .. Is die tandwiel aangedreven dan
Bij het starten van een auto is er toch altijd een "choke" moment?quote:Op maandag 16 januari 2012 14:29 schreef mitchelll0181 het volgende:
Start-stopsystemen spreken aan omdat ze een merkbare verspilling tegengaan, namelijk een draaiende motor in een auto die niet voortbeweegt. Maar zo’n systeem is zeker geen simpele maatregel met een kostprijs van tien euro. Het starten van een motor – zeker als dat zo vaak gebeurt omdat de motor telkens wordt uitgezet om het milieu te sparen – is een handeling die een zware wissel trekt op de accu en de startmotor. Auto’s met een start-stopsysteem zijn daarom vaak uitgerust met een extra accu voor dat systeem. De gebruikelijke accu krijgt het dan niet zo zwaar te verduren en stroomverbruikers als koplampen, airco en radio kunnen gewoon aan blijven.
wat wil je er verder mee zeggen?quote:Op maandag 16 januari 2012 15:46 schreef mitchelll0181 het volgende:
Oops vergat de bron te vermelden
http://www.hetautonieuws.(...)-start-stopsystemen/
staat er iets technisch dan in jouw 3 jaar oude verhaal?quote:Op maandag 16 januari 2012 15:57 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dat een auto niet met een dynamo gestart wordt
citroen/bmw gebruiken een andere technologie....quote:Op maandag 16 januari 2012 16:02 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik kan geen andere varianten van start stop systemen vinden .. Jij wel ?
Ik blijf voorlopig in mijn ouwe bakkie rijden hoor, zeker nu ik na deze maand geen belasting meer hoef te betalenquote:Op maandag 16 januari 2012 16:08 schreef Gokhan03 het volgende:
Nog even en de milieuhippies zorgen ervoor dat er weer een slinger op je auto zit
Eerste toelating... 1987!quote:Op maandag 16 januari 2012 16:14 schreef Catch22- het volgende:
http://www.diks.nl/oldtimer-wegenbelasting
van wanneer is hij? Want die regeling is bevroren sinds 1 januari.
http://nl.wikipedia.org/w(...)asting#Oude_auto.27s
Voor auto's ouder dan 25 jaar hoeft geen motorrijtuigenbelasting betaald te worden, zij krijgen automatisch vrijstelling op het moment dat het voertuig ouder dan 25 jaar is. Deze regeling is in 2008 aangepast. Op 1 januari 2012 wordt de vrijstellingsregeling voor voertuigen van 25 jaar en ouder bevroren. Dit wil zeggen dat alle voertuigen met een constructiedatum (dit is niet de datum van eerste toelating) van na 31-12-1986 niet meer in aanmerking komen voor vrijstelling.
met makkelijk maken lopen ze geld mis gok ikquote:Op maandag 16 januari 2012 16:28 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Waarom moet alles zo ingewikkeld allemaal
serieus? heb je daar een bron van?quote:Op maandag 16 januari 2012 16:22 schreef rival het volgende:
ze hebben trouwens afgelopen november eindelijk een beslissing gemaakt en ook na 1986 worden nog belastingvrij....
die uit 1987 na 26 jaar.
1988 - 27 jaar
1989 - 28 jaar
enz
Beter dan na 1 jaar. Toen ik vroeg naar de garantie werd ik onderbroken in de zin en zei de magazijn medewerker met schaamrood op de kaken dat het zeker een garantie geval was. Die automatische start-stop ben je op een gegeven moment ook wel beu, dan gebruik je het helemaal niet meer. Je pakt zeker liever de bmw dan de peugeot (weliswaar zonder 6-cilinderquote:Op maandag 16 januari 2012 13:00 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het valt me wel op, dat de motor vrij snel start nadat deze is uitgeschakeld door 't SSS.
[..]
Net zoals de bobines, na 4 jaar.
die fotoquote:Op maandag 16 januari 2012 16:36 schreef Catch22- het volgende:
[..]
serieus? heb je daar een bron van?
De Peugeot is mijn auto, en de 1-serie van m'n ouders.quote:Op maandag 16 januari 2012 16:55 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Beter dan na 1 jaar. Toen ik vroeg naar de garantie werd ik onderbroken in de zin en zei de magazijn medewerker met schaamrood op de kaken dat het zeker een garantie geval was. Die automatische start-stop ben je op een gegeven moment ook wel beu, dan gebruik je het helemaal niet meer. Je pakt zeker liever de bmw dan de peugeot (weliswaar zonder 6-cilinder)?
Dan zou mijne in 2017 (als t constructiejaar 89 is) of in 2015 (bij 88) alsnog MRB vrijgesteld zijn dus.quote:
klopt volgens dat bericht....quote:Op maandag 16 januari 2012 17:18 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dan zou mijne in 2017 (als t constructiejaar 89 is) of in 2015 (bij 88) alsnog MRB vrijgesteld zijn dus.
Ik was benieuwd hoe jij dat ervaart tussen Frans en Duits. Ik heb ook eerst een 307 gehad en daarna een 1 serie en het sturen is echt een wereld van verschil. Of het nou de 1-, 3-, of 5 serie is, het is allemaal Freude am fahren.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:15 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
De Peugeot is mijn auto, en de 1-serie van m'n ouders.
Maar af en toe rij ik inderdaad in hun auto.
Het is een wereld van verschil, sowieso is dat al met Frans vs Duits.
Duits is allemaal wat strakker en directer. Terwijl een Franse auto wat rustiger rijdt.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:50 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Ik was benieuwd hoe jij dat ervaart tussen Frans en Duits. Ik heb ook eerst een 307 gehad en daarna een 1 serie en het sturen is echt een wereld van verschil. Of het nou de 1-, 3-, of 5 serie is, het is allemaal Freude am fahren.
zeg dat dan gewoon meteen aapquote:Op maandag 16 januari 2012 17:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is al maanden bekend man
Het is nu standaard vanaf 30 jaar, met een overgangsregeling voor de 5 jaren na 86, dus:
1987 = 26 jaar (2013)
1988 = 27 jaar (2015)
1989 = 28 jaar (2017)
1990 = 29 jaar (2019)
daarna = 30 jaar (2021 en verder)
Die regeling hebben ze dus afgeschaft he (ook al staat het er een beetje vaag). Ze kijken nu naar de datum ingebruikname. Ook moet je met diesel of LPG een toeslag betalen.quote:Op maandag 16 januari 2012 16:21 schreef rival het volgende:
[..]
Eerste toelating... 1987!
Bouwjaar 1986.
Daar had ik er 2 van...... voor beide dus vrijstelling aangevraagd aan de hand van het bouwjaar..... 1 afgewezen.... 1 toegewezen.....
Maar ook met de ruimte voor de remklauw? Dat was meer de vraag.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:15 schreef Catch22- het volgende:
als de steek en ET waarde klopt wel ja
ik heb anders toch echt een brief van afgelopen december waarin staat dat ik na februari geen wegenbelasting meer betaal hoorquote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Die regeling hebben ze dus afgeschaft he (ook al staat het er een beetje vaag). Ze kijken nu naar de datum ingebruikname. Ook moet je met diesel of LPG een toeslag betalen.
Mijn bankrekeningnr staat er wel onder dus overmaken die hapquote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:30 schreef rival het volgende:
[..]
ik heb anders toch echt een brief van afgelopen december waarin staat dat ik na februari geen wegenbelasting meer betaal hoor
Weet je toevallig ook hoe hoog die toeslag ongeveer is?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Die regeling hebben ze dus afgeschaft he (ook al staat het er een beetje vaag). Ze kijken nu naar de datum ingebruikname. Ook moet je met diesel of LPG een toeslag betalen.
De diesel/LPG toeslag is er altijd al, deze is verwerkt in de MRB.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:41 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Weet je toevallig ook hoe hoog die toeslag ongeveer is?
O, ik had verder niet veel verder omhoog gelezenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:55 schreef Mikkie het volgende:
Yeah, I know. Maar uit het verhaal van Yoshi maak ik op dat zelfs een mrb-vrije auto, een toeslag krijgt voor diesel of LPG. Ik vraag me af of die toeslag net zo hoog is als normaal, of dat er andere tarieven worden gehanteerd.
Let ik eerlijk gezegd ook niet meer op. Ik moet tanken als ik moet tanken en of dat nu na 900 km of na 1100, 't zal wel... Hij verbruikt wat 'ie verbruikt.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:27 schreef piekartz87 het volgende:
ik haal +/- 570 km trouwens tot het reserve lampje aan gaat
Kapitalisten hier :pquote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:50 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Let ik eerlijk gezegd ook niet meer op. Ik moet tanken als ik moet tanken en of dat nu na 900 km of na 1100, 't zal wel... Hij verbruikt wat 'ie verbruikt.
Inderdaad, sonde maar ja autorijden doe ik er niet minder omquote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:54 schreef nelisb het volgende:
Haha inderdaad hier ook.
Alleen 80¤ per week is niet altijd leuk.
Mikkie, ja die is even hoog als de extra toeslag die je nu betaalt voor diesel of lpg. In feite rijd je dus alleen wegenbelastingvrij over het benzine-tarief.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:55 schreef Mikkie het volgende:
Yeah, I know. Maar uit het verhaal van Yoshi maak ik op dat zelfs een mrb-vrije auto, een toeslag krijgt voor diesel of LPG. Ik vraag me af of die toeslag net zo hoog is als normaal, of dat er andere tarieven worden gehanteerd.
http://www.worldcarfans.c(...)-hp-tri-turbo-enginequote:According to the leaked specs, the tri-turbo six-cylinder diesel will benefit from 381 PS (375 bhp / 280 kW). Although this doesn't sound like M division territory, the torque figure of over 700 Nm...
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:16 schreef Hyperdude het volgende:
Misschien zijn het niet drie turbo´s, maar twee reserve turbo´s.
http://www.autoblog.nl/uitgelekt-pdfje-bevestigt-de-bmw-m550dquote:Let wel, dit model wordt aangeduid als TwinPower met een “three stage turbo”. Dat is dus heel wat anders dan drie turbo’s, waar eerder over gesproken werd.
Ja en LPG GAS om op te koken en Benzine voor in je grasmaaier en mengsmering voor in scootertjes en elektriciteit voor je haardroger..quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Een tractor hoort een diesel te hebben ja, of een boot, OF EEN TREIN. Geen auto, het heeft gewoon geen enkele zin. Het stinkt en het maakt lawaai.
Uit welke tijdmachine ben jij gestapt? Terug naar 1980 met jou.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Een tractor hoort een diesel te hebben ja, of een boot, OF EEN TREIN. Geen auto, het heeft gewoon geen enkele zin. Het stinkt en het maakt lawaai.
En een benzine motor met turbo kan geen koppel onderin hebben?quote:Op woensdag 18 januari 2012 00:14 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Een Turbodiesel is naar mijn menig heerlijk rijden, lekker veel koppel onderin waardoor je in feite vrijwel alleen stationair cruised..
gaat dat om dat stuursysteem wat de fout in gaat? ziet er vreemd uitquote:
Ik ben het met jouw eens hoor, diesel kan leuk zijn maar benzine is altijd leuker, zit toch geen mooi geluid in een dieselmotor?quote:Op woensdag 18 januari 2012 07:02 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
En een benzine motor met turbo kan geen koppel onderin hebben?
En de diesels zijn zwaarder met een minder goede gewichtsverdeling maar dat is voor de gemiddelde gebruiker nauwelijks merkbaarquote:Op woensdag 18 januari 2012 09:17 schreef piekartz87 het volgende:
Nieuwe diesels rijden perfect, tja het geluid is niet zo awesome, maar bij een 4 cilinder maakt dat toch niet zo veel uit.
Mwah, ik heb wel eens in een paar E6x gereden met de 6-cyl diesels. Toegegeven, het was niet het geluid van een 6-cyl benzine, maar dit geluid mocht er, voor een diesel, best wezen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben het met jouw eens hoor, diesel kan leuk zijn maar benzine is altijd leuker, zit toch geen mooi geluid in een dieselmotor?
Je zegt het net zelf, zuiniger, minder tanken, dus goedkoper rijden.quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik begrijp ook wel dat de technologie steeds beter wordt, ook met diesel, maar waarom? Hadden ze al dat tijd en geld beter gewoon in benzine motoren kunnen steken. Ja het verbruik bij diesel is beter dus je staat minder vaak bij de pomp, dat is het enige voordeel dat ik kan bedenken. In de kosten zit het ook niet, want de kale diesel en benzine prijs is gewoon even hoog. Bovendien is diesel slechter voor het milieu (al scheelt dat niet veel meer).
Ik snap gewoon het nut niet van diesel in personenauto's.
Ik maak zelf de kilometers niet maar kan me voorstellen dat de mensen die dat wel doen een diesel rijdenquote:Op woensdag 18 januari 2012 10:05 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Je zegt het net zelf, zuiniger, minder tanken, dus goedkoper rijden.
50000km per jaar hier, dik tevreden met mijn diesel, behalve de zwarte rookquote:Op woensdag 18 januari 2012 10:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik maak zelf de kilometers niet maar kan me voorstellen dat de mensen die dat wel doen een diesel rijden
Ik zit niet eens op 15kquote:Op woensdag 18 januari 2012 10:08 schreef xaban06 het volgende:
[..]
50000km per jaar hier, dik tevreden met mijn diesel, behalve de zwarte rook
Ik zal rond de 20.000 zitten afgelopen jaar, waarvan de ~15.000 in het eerste half jaar haha.quote:
Dan is 't inderdaad amper rendabel. Ik zit zelf rond 25k per jaar, en da's tweedehands al prima rendabel. Nu alleen hopen dat de brandstofpomp 't voorlopig niet begeeftquote:
quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:02 schreef Gokhan03 het volgende:
Ik heb tot nu toe geen zuinige diesel gezien van bmw. De E46 320D zuipt zelfs meer dan mn 323ti
Mijn 323TI krijg ik ook op 1:15 als ik met 90 ga ja. Heb 2 keer in een 320d gereden maar een verbruik van 1:13 terwijl ik 120km/h ga vind ik niet echt zuinig nee. Dan begin ik nog niet eens over de wegenbelastingquote:Op woensdag 18 januari 2012 11:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]. Dan moet je toch een beter leren dieselen. Meest onzuinige dat ik uit m'n 320d heb geperst is 1:13 met constant knallen op de Autobahn. Gemiddelde van 150 over 1.200km.
Ik heb 'm echter ook al vaker over een hele tank op 1:17 à 1:18 gehad.
Dan zat er een lek in die brandstoftank.quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:39 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Mijn 323TI krijg ik ook op 1:15 als ik met 90 ga ja. Heb 2 keer in een 320d gereden maar een verbruik van 1:13 terwijl ik 120km/h ga vind ik niet echt zuinig nee. Dan begin ik nog niet eens over de wegenbelasting
Genoeg van die koekblikken die dat doen. Vooral de moderne auto's kunnen dat tegenwoordig wel halen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:45 schreef piekartz87 het volgende:
Er zijn nu zat diesels die halen 1:20
dat zie ik zo nog niemand doen met een benzine auto
ja duh. Een 330i doet 1:9? Dan moet je een 320i met een 320d (of 330d met 320d als die er beiden zijn) vergelijken, dan krijg je gauw andere cijfers.quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:59 schreef Mikkie het volgende:
Nieuw ligt het veel hoger. Tweedehands zijn de hogere nieuwprijzen al aardig verdisconteerd, met als gevolg dat het prijsverschil te verwaarlozen is. Ik heb een 330i vergeleken met een 320d en kwam op een omslagpunt rond 12k.
Wat nu meer loont is LPG rijden!
Welk deel van koekblik was niet duidelijk dan?quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:05 schreef piekartz87 het volgende:
benzine auto? nou ben ik benieuwd, welke dan?
alleen van die kleine dingetjes zeker. met diesel heb ik het bijvoorbeeld over een passat station
Ach, een 325i doet vrijwel hetzelfde qua verbruik, en die 320i dus ook. Het verschilt niet zoveel (m.a.w., altijd hoger gemotoriseerd kopenquote:Op woensdag 18 januari 2012 12:29 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ja duh. Een 330i doet 1:9? Dan moet je een 320i met een 320d (of 330d met 320d als die er beiden zijn) vergelijken, dan krijg je gauw andere cijfers.
Zoals ik zeg: dan moet je beter leren dieselen. Bij normale kruissnelheden (85km/h bubeko, 125km/h snelweg) haal ik met gemak 1:15 of beter.quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:39 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Mijn 323TI krijg ik ook op 1:15 als ik met 90 ga ja. Heb 2 keer in een 320d gereden maar een verbruik van 1:13 terwijl ik 120km/h ga vind ik niet echt zuinig nee. Dan begin ik nog niet eens over de wegenbelasting
Die discussie heb ik al vaker gevoerd. Het verschil tussen een 320i en een 330i is te verwaarlozen qua verbruik, gaat over een paar tienden liters per honderd km. Daarom pak ik de zwaarste. Vergelijk de lichtere, en dan ligt het omslagpunt bij 13k ofzo. Het stijgt iets als je een 318i pakt, maar dan heb je ook meteen een matige motor... Een 330d, vooral met automaat, is wel meteen weer een stuk onzuiniger. Terwijl ik ook mensen ken die met een 330d handbak ook gewoon 1:16 halen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:29 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ja duh. Een 330i doet 1:9? Dan moet je een 320i met een 320d (of 330d met 320d als die er beiden zijn) vergelijken, dan krijg je gauw andere cijfers.
Beter leren dieselen? Ik rij regelmatig benzine maar zelfs met cruise control op een diesel wordt ik niet blij. Met mn oude e39 523i haal ik 1:13 met gemak. Heeft niets met "dieselen" te maken. BMW heeft gewoon geen zuinige diesels rond het jaar 2003.quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zoals ik zeg: dan moet je beter leren dieselen. Bij normale kruissnelheden (85km/h bubeko, 125km/h snelweg) haal ik met gemak 1:15 of beter.
[..]
Die discussie heb ik al vaker gevoerd. Het verschil tussen een 320i en een 330i is te verwaarlozen qua verbruik, gaat over een paar tienden liters per honderd km. Daarom pak ik de zwaarste. Vergelijk de lichtere, en dan ligt het omslagpunt bij 13k ofzo. Het stijgt iets als je een 318i pakt, maar dan heb je ook meteen een matige motor... Een 330d, vooral met automaat, is wel meteen weer een stuk onzuiniger. Terwijl ik ook mensen ken die met een 330d handbak ook gewoon 1:16 halen.
Nogmaals, controleer anders de brandstofleidingen van dat ding waar je in hebt gereden.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:20 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Beter leren dieselen? Ik rij regelmatig benzine maar zelfs met cruise control op een diesel wordt ik niet blij. Met mn oude e39 523i haal ik 1:13 met gemak. Heeft niets met "dieselen" te maken. BMW heeft gewoon geen zuinige diesels rond het jaar 2003.
Ik doe met je meequote:Op woensdag 18 januari 2012 13:41 schreef rival het volgende:
Mocht ik de 1 op 10 halen dan geef ik een feestje
Er is geen fout, de idioot die dit gefilmd had springt hoog en laag dat de auto een schade auto is die scheef rijdt, maar in feite heeft de bimmer 4 wiel sturing waardoor de auto echt vet door de bochten gaat..quote:Op woensdag 18 januari 2012 08:48 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
gaat dat om dat stuursysteem wat de fout in gaat? ziet er vreemd uit
Als men het over verbruik heeft, is het standaard om over het gemiddelde verbruik te praten.. Verbruik op constante snelheden boeien zeer weinig.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:20 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Beter leren dieselen? Ik rij regelmatig benzine maar zelfs met cruise control op een diesel wordt ik niet blij. Met mn oude e39 523i haal ik 1:13 met gemak. Heeft niets met "dieselen" te maken. BMW heeft gewoon geen zuinige diesels rond het jaar 2003.
Kom op zeg, dit kan toch geen bedoeld effect zijn van vierwielsturing? Dat ding spoort totaal niet, te zien aan de rechte stukken en de bochten naar links.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:19 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Er is geen fout, de idioot die dit gefilmd had springt hoog en laag dat de auto een schade auto is die scheef rijdt, maar in feite heeft de bimmer 4 wiel sturing waardoor de auto echt vet door de bochten gaat..
Ik geef al een feestje bij 1 op 9, dan moet ik echt alleen maar snelweg rijden om het te halen. M30 i.c.m. 4-bakquote:Op woensdag 18 januari 2012 13:41 schreef rival het volgende:
Mocht ik de 1 op 10 halen dan geef ik een feestje
E46 320TD. 1000km met 63L op snelweg, ~120km/hquote:Op woensdag 18 januari 2012 11:02 schreef Gokhan03 het volgende:
Ik heb tot nu toe geen zuinige diesel gezien van bmw. De E46 320D zuipt zelfs meer dan mn 323ti
een 4 bakquote:Op woensdag 18 januari 2012 14:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik geef al een feestje bij 1 op 9, dan moet ik echt alleen maar snelweg rijden om het te halen. M30 i.c.m. 4-bak
Ik haalde met mijn E39 523i automaat met ongeveer evenveel liters 750 km met stad en snelwegverkeer gecombineerd. Ur point is? Ik heb nog zelfs een foto met de reichweite toen ik hem daarna weer ging tankenquote:Op woensdag 18 januari 2012 15:05 schreef xaban06 het volgende:
[..]
E46 320TD. 1000km met 63L op snelweg, ~120km/h
quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:41 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik haalde met mijn E39 523i automaat met ongeveer evenveel liters 750 km met stad en snelwegverkeer gecombineerd. Ur point is? Ik heb nog zelfs een foto met de reichweite toen ik hem daarna weer ging tanken
Of wat versta jij onder zuinig, 1:40??quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:02 schreef Gokhan03 het volgende:
Ik heb tot nu toe geen zuinige diesel gezien van bmw. De E46 320D zuipt zelfs meer dan mn 323ti
Nou een litertje of 2 op 100 km verschil noem ik niet echt zuinig voor een diesel tegenover een benzine bak. En dat terwijl de wegenbelasting zo'n beetje twee keer zo duurder is.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:04 schreef xaban06 het volgende:
[..]
[..]
Of wat versta jij onder zuinig, 1:40??
nicequote:Op woensdag 18 januari 2012 16:14 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Nou een litertje of 2 op 100 km verschil noem ik niet echt zuinig voor een diesel tegenover een benzine bak. En dat terwijl de wegenbelasting zo'n beetje twee keer zo duurder is.
Ook eens even testen.quote:
330i is gewoon kei zuinig.quote:
Die dingen gaan ook langer meequote:Op woensdag 18 januari 2012 09:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik snap gewoon het nut niet van diesel in personenauto's.
Broodje PTAap deel 2 - Q&Aquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:32 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Die dingen gaan ook langer mee
quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:44 schreef gebrokenglas het volgende:
JE zit toch meer diesels met 4 ton op de klok dan benzinemotoren...
Dieselblokken zijn zwaarder uitgevoerd omdat ze geen ontsteking hebben maar ontbranden met compressiequote:Op woensdag 18 januari 2012 18:49 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zegt genoeg waarom diesels een hogere kmstand hebben.
Ook een veel gemaakte fout; op de boordcomputer afgaan..quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:26 schreef Gokhan03 het volgende:
Heb ook nog even zoeken in mn afbeeldingen van mn oude e39 523i:
[ afbeelding ]
Kom maar met je "zuinige" dieseltje. Dit was mn verbruik destijds gecombineerd op de snelweg en in de stad. Van haarlem naar amsterdam iedere dag..
Nee dat klopt, het is dat ik ergens rond de 750 had gereden met mn vorig tank en toen ik net had getankt stond dit op mn BC. Vond ik wel bijzonder hehe.quote:Op woensdag 18 januari 2012 19:49 schreef rycemasta het volgende:
[..]
Ook een veel gemaakte fout; op de boordcomputer afgaan..
Ik zeg niet dat het niet klopt, maar gewoon elke keer de tank volmikken en gekeken hoeveel kilometers je hebt gereden, is nog altijd het betrouwbaarst.
Gewoon achter een vrachtwagen blijven hangen, lekker rustig doorkuieren, da's relaxt. Niet dat gestress op de linker baan.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:11 schreef Hyperdude het volgende:
Ach, op de snelweg vind ik de cruise op 120 best relaxed.
Altijdquote:Op woensdag 18 januari 2012 20:05 schreef Goddelijker het volgende:
Ik probeer ook wel eens zuinig te rijden, alleen op gegeven moment gaat 't vervelen en voor je 't weet rijd je weer zoals je reed.
Heeft onze Einz ook, ondanks z'n 140 pk.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:17 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Altijdhahahaha zo herkenbaar .. Maar k heb een 318 .. Ding komt pas tot leven bij 3K dus moet altijd planken ...
Boe... Sparen voor een 323 minimaal
530d rijdt anders prima hoorquote:
Oh geweldig... niets mooier dan een diesel. Stevig, een enorm koppel, rustig gedrag, en onvermoeibaar.quote:
Je realiseert je dat een E39 een tank van 70 liter heeft, dus dat dit verbruik neerkomt op 1:10? Niet echt ondersteunend voor je verhaal dusquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:26 schreef Gokhan03 het volgende:
Heb ook nog even zoeken in mn afbeeldingen van mn oude e39 523i:
[ afbeelding ]
Kom maar met je "zuinige" dieseltje. Dit was mn verbruik destijds gecombineerd op de snelweg en in de stad. Van haarlem naar amsterdam iedere dag..
Nouja, als ik Gokhan moet geloven zou een 320d nog meer verbruiken dan een M5, als hij er met een 'normale rijstijl' in rijdt.quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Zou ook raar zijn dat een 4-cil diesel meer verbruikt dan een 6-cil benzine
quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:22 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je realiseert je dat een E39 een tank van 70 liter heeft, dus dat dit verbruik neerkomt op 1:10? Niet echt ondersteunend voor je verhaal dus. Ik wil overigens best even naar m'n auto lopen om een foto te maken van het theoretische verbruik hoor... dan kom ik ook wel op 1.000+km. Maar zulke gevallen zeggen niet alles.
Zie hier het gemiddelde verbruik van een 523i handbak (want het zuinigst), gemeten over 114 automobilisten: 10.01l/100km, 1:10 dus.
En hier het gemiddelde van een 320d handbak, gemeten over 115 automobilisten: 6.41l/100km, ruim 1:15 dus.
En voor de vorm nog even het verbruik van een E39 530d handbak: 6.98l/100km, 1:14 dus.
Lijkt me daarom handig om geen uitzonderingsgevallen te pakken, maar gewoon een meer eerlijke vergelijking...
Omslagpunt:quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:16 schreef Gokhan03 het volgende:
Blijf maar lekker "goedkoop" rijden met je diesel
Natuurlijk, niemand loopt constant hard te boeken lijkt me, verveelt ook na een tijdje. Ik rij ook niet hard of sportief omdat andere het niet kunnen maar omdat het leuk isquote:Op donderdag 19 januari 2012 08:52 schreef Maharbal het volgende:
Ach, ik rijd op de snelweg eigenlijk meestal rond de 125 á 130 op de cruise. Af en toe het gaspedaal eens intrappen, maar 75% van de tijd houd ik toch die snelheden aan. Mooi relaxed cruisen.
Optrekken en bochtjes maken is veel leuker dan hard rechtdoor. Hard rechtdoor kan ook elke Sjaak.
Da's prima. Dan blijf jij lekker op de struisvogelmanier 1:13 rijden met je zware zespitter. Ondanks dat je maar 700km uit een 70 liter tank haalt. Hoeveel rij je met een M3? 1:20? Ik snap niet dat ik nog een diesel rij...quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:16 schreef Gokhan03 het volgende:
Blijf maar lekker "goedkoop" rijden met je diesel
Rondjes rijden om voordeliger uit te komenquote:Op donderdag 19 januari 2012 09:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Da's prima. Dan blijf jij lekker op de struisvogelmanier 1:13 rijden met je zware zespitter. Ondanks dat je maar 700km uit een 70 liter tank haalt. Hoeveel rij je met een M3? 1:20? Ik snap niet dat ik nog een diesel rij...
Had vorig jaar een collega die telkens begon met zeiken dat ik LPG moest rijden omdat het goedkoper is. Ik met mn 15k km per jaar en dan LPG moeten rijden want lpg zou 80 cent kosten en benzine toen rond de 1,50quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:31 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Omslagpunt:
Het begrip ‘omslagpunt’ wordt gebruikt om aan te geven bij welk jaarlijkse kilometrage mensen meer of minder gaan betalen dan nu het geval is.
Mompelt iets met omslagpunt, vaste kosten, variabele kosten en wiskunde op de middelbare school.
Ik leende de 3.2 quattro van mn neef een dagje en daar kreeg ik ook 8L/100km op 100 km/h dus wat bedoel je precies?quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:11 schreef Hoogheid het volgende:
1:13 halen met een 6-cilinder wil ik ook wel hoor
Daarom moet je berekeningen maken.quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:16 schreef Gokhan03 het volgende:
Had vorig jaar een collega die telkens begon met zeiken dat ik LPG moest rijden omdat het goedkoper is. Ik met mn 15k km per jaar en dan LPG moeten rijden want lpg zou 80 cent kosten en benzine toen rond de 1,50
Wat bedoel je hier precies mee? Vergelijk je nu een motor (uberhaupt een V6 en ik geloof van een nieuwere generatie dan die in de E39) van een ander merk met die van een BMW (een 6 in lijn dus), terwijl die A3 dus 1 op 12,x reed? Ik snap niet goed wat je punt isquote:Op donderdag 19 januari 2012 10:17 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik leende de 3.2 quattro van mn neef een dagje en daar kreeg ik ook 8L/100km op 100 km/h dus wat bedoel je precies?
edit:
Was een A3 3.2 quattro wat meer woog dan mn oude 523i
Als je goed kijkt dan zie je dat Hoogheid een RS6 als afbeelding heeft en ik associeer hem daardoor als een Audi rijder en vandaar dat ik mijn ervaring deel dat ik een V6 audi ook hetzelfde kan laten verbruiken.quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Daarom moet je berekeningen maken.
[..]
Wat bedoel je hier precies mee? Vergelijk je nu een motor (uberhaupt een V6 en ik geloof van een nieuwere generatie dan die in de E39) van een ander merk met die van een BMW (een 6 in lijn dus), terwijl die A3 dus 1 op 12,x reed? Ik snap niet goed wat je punt is
Maar dat zegt toch helemaal geen donder? Ik kan mijn auto 1 op 5 laten rijden, ik kan mijn auto ook 1 op 12 laten rijden. Ik heb ook een tijdje rondgereden in een S6 met een 5.2L V10 (dezelfde die Lambo gebruikt), die kon ik 1 op 3 laten rijden, maar ook 1 op 12.quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:28 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Als je goed kijkt dan zie je dat Hoogheid een RS6 als afbeelding heeft en ik associeer hem daardoor als een Audi rijder en vandaar dat ik mijn ervaring deel dat ik een V6 audi ook hetzelfde kan laten verbruiken.
De enige vergelijking die ik doe is dat de A3 3.2 op papier zwaarder is dat een E39 523i
Maar wat een beest van een auto was dat hey
Herkenbaarquote:Op donderdag 19 januari 2012 10:58 schreef Hoogheid het volgende:
Ja, ik bedoel dus ook dat ik met een 6-cil echt geen 1 op 13 ga halen, niet omdat het niet kan, maar omdat ik zo'n slecht zelfbeheersing hebIk heb ook altijd het voornemen om op mijn motor minimaal 300km te rijden voordat het lampje van de brandstof gaat branden, en het moet echt gemakkelijk kunnen, maar het lukt me nooit
Welk gedeelte wil je nou niet snappen? Het eenmalige verbruik, of het verbruik over een complete rit, of meerdere tanks?quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:17 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik leende de 3.2 quattro van mn neef een dagje en daar kreeg ik ook 8L/100km op 100 km/h dus wat bedoel je precies?
quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:17 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Uit dit topic:
Tijdloze model auto?
quote:
je mag toch zelf weten waar je je zuur verdiend geld aan uit geeftquote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Op m'n werk kreeg ik te horen dat ik een patser was, toen ik zei dat een BMW had.
Ach het is jaloezie wat je altijd zal tegenkomen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:21 schreef Matty___ het volgende:
[..]
je mag toch zelf weten waar je je zuur verdiend geld aan uit geeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |