als in remt niet? dat is wel normaal de eerste paar dagen.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:31 schreef mitchelll0181 het volgende:
He heb vanmiddag mn blokken vervangen, maar heb beetje sponsachtig gevoel in het rempedaal.. is dat normaal .. ?
Hier ook. 165 euro per maand aan verzekering en mrb, nog geen km gereden danquote:Op zondag 15 januari 2012 12:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat betaal je toch? Ik ben nu 52 per maand dacht ik kwijt voor de E46. En dat zelfde ongeveer aan verzekering. Toch al ¤100 zonder dat je wat met de auto doet
27k nog in 2006? De tering, da's een hoop geld! Met 200k op de klok kom je nou qua vraagprijs rond 8k ofzo uit denk ik. Niet te veel over nadenken inderdaadquote:Op zondag 15 januari 2012 09:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die van mij zitten er nu 5 jaar en 120K kms onder. Soms zit het mee.
Afschrijving 330i Touring uit 2001 wil ik niet eens weten.
Nu 200K mee gereden en aanschaf in 2006.
Kostte toen iets van 27K
Wat ie nu waard is wil ik niet weten. Soms zit het tegen.
Lekker doorkarren dus. [ afbeelding ]
De BC rekent ook behoorlijk op je laatste verbruik. Je kunt 'm dus tot streepjes rijden met 180 op de snelweg en dan zakken naar 90 op de CC, dan kun je ineens weer 10km ofzo.quote:Op zondag 15 januari 2012 10:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Met de E46 heb ik al een paar keer tot 0 volgens de bordcomputer doorgereden. Niet express, maar opeens waren alle tankstations kapot waar ik reed. Toen was ik toch wel een beetje in paniekmet de navigatie de dichtsbijzijnde opgezocht, was die weg afgesloten. Toen weer een ander gezocht, teller stond al op 0 en gelukkig nog gehaald. Toen kon ik 62l tanken, dus zat er eigenlijk nog een liter in. Vraag me af in hoeverre dat klopt dan.
Dat is nog niet leeg dan, mijn vorige E39 had een tank van 65 liter en ik heb daar wel vaker 68 liter ingegooid. Maar dan reed ik ook nog 30 km door terwijl er 0 km stond. Er was geen benzinepomp die geopend was -.- Of de pomp naait mijquote:Op zondag 15 januari 2012 23:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hier ook. 165 euro per maand aan verzekering en mrb, nog geen km gereden dan.
[..]
27k nog in 2006? De tering, da's een hoop geld! Met 200k op de klok kom je nou qua vraagprijs rond 8k ofzo uit denk ik. Niet te veel over nadenken inderdaad.
Mijn 320d is ook behoorlijk gedevalueerd in anderhalf jaar, daarom blijf ik 'm ook echt nog wel even rijden.
[..]
De BC rekent ook behoorlijk op je laatste verbruik. Je kunt 'm dus tot streepjes rijden met 180 op de snelweg en dan zakken naar 90 op de CC, dan kun je ineens weer 10km ofzo.
En na de streepjes kun je meestal nog wel een tijdje. Meeste wat ik, na streepjes te hebben gezien, ooit in de tank heb gekregen was 63,72 liter, maar dan ook echt tot de vulopening toe afgetankt. Geloof me, dan heb je het warm. Vooral met je kwetsbare brandstofpomp.
Kwam volgens mij door flink planken tijdens een lange rit, waarbij ik niet in de gaten had dat de brandstof bijna op was
Was dat benzine of diesel? Benzine kun je straffeloos leeg rijden, dus weinig problemen mocht je 't niet halen. Gezien de kwetsbaarheid van de brandstofpomp -mijn model staat erom bekend- vond ik dit al spannend genoeg.quote:Op maandag 16 januari 2012 09:26 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat is nog niet leeg dan, mijn vorige E39 had een tank van 65 liter en ik heb daar wel vaker 68 liter ingegooid. Maar dan reed ik ook nog 30 km door terwijl er 0 km stond. Er was geen benzinepomp die geopend was -.- Of de pomp naait mij
I win .. 12 .. Met zweet overal!!quote:Op maandag 16 januari 2012 09:29 schreef rival het volgende:
8 km heb ik nog gereden nadat de BC zei dat de wagen leeg was
8 heeeeele lange kilometers
is het dan niet handiger langzamer te rijden?quote:Op maandag 16 januari 2012 10:56 schreef Mikkie het volgende:
Dan heb je het warm, kan ik je vertellen:
[ afbeelding ]
Kom op man. Live a littlequote:Op maandag 16 januari 2012 11:12 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja ik ga echt niet harder als 80 als ik die streepjes zie hahaha
Ik hou dat eigenlijk nooit meer echt in de gaten. Vorige auto wel, daar was de meter ook niet 1:1 gelijk met de stand in de tank, donderde op sommige stukken hard naar beneden. Nu let ik er niet meer echt op, ga meer uit van de calculatie van de BC en het aantal gereden km's.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:27 schreef piekartz87 het volgende:
Viel me op bij de e36, als de naald van de benzine onder de helft komt gaat het ineens erg hard.
ik haal +/- 570 km trouwens tot het reserve lampje aan gaat
Ja tis goed, ooit een keer stil gestaan ... Nooit meer !quote:Op maandag 16 januari 2012 11:34 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Kom op man. Live a little
[..]
Ik hou dat eigenlijk nooit meer echt in de gaten. Vorige auto wel, daar was de meter ook niet 1:1 gelijk met de stand in de tank, donderde op sommige stukken hard naar beneden. Nu let ik er niet meer echt op, ga meer uit van de calculatie van de BC en het aantal gereden km's.
Ja het was benzine. Niet dat het met opzet ging. Ik tank in ieder geval als de BC 0 km aangeeft. Dan zit er nog ongeveer 3 liter als hij echt op 0 is. Bij mijn E39 gaf hij wel eens 5km aan maar bij mn 323ti komen de strepen als ij onder de 25km komt.quote:Op maandag 16 januari 2012 10:15 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Was dat benzine of diesel? Benzine kun je straffeloos leeg rijden, dus weinig problemen mocht je 't niet halen. Gezien de kwetsbaarheid van de brandstofpomp -mijn model staat erom bekend- vond ik dit al spannend genoeg.Geen grappen als je een pomp van 1.500 euro in de soep rijdt...
Dat probleem ken ik ook ja, dat ik tank met contact aan maar dat probleem loste zichzelf na de volgende keer dat ik hem start weer op. Dit keer is het ontstaan terwijl er een kwart tank in zat, van de volle tank die ik vorig week had getankt. Ik weet alleen niet meer of ik het contact aanliet.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
getankt met contact aan ?
Ook wle is gehad.. contact uit, contact ff minuutje op acc stand laten staan, contact uit, en starten
Dat is nou de wegwerpmaatschappij van tegenwoordig. Alles moet binnen een bepaalde tijd stuk gaan.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:57 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik snap het niet...
Wat voor startmotoren en starterkransen zitten in die auto's ...
Gaat toch een keer kapot als je zovaak moet starten..
en wat in de winter .. met een minder zwakke accu ..
Het valt me wel op, dat de motor vrij snel start nadat deze is uitgeschakeld door 't SSS.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:57 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik snap het niet...
Wat voor startmotoren en starterkransen zitten in die auto's ...
Gaat toch een keer kapot als je zovaak moet starten..
en wat in de winter .. met een minder zwakke accu ..
Net zoals de bobines, na 4 jaar.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:58 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat is nou de wegwerpmaatschappij van tegenwoordig. Alles moet binnen een bepaalde tijd stuk gaan.
Vrij snel start ... uhhmz dat is iig bij mij nooit meer als een slag ...quote:Op maandag 16 januari 2012 13:00 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het valt me wel op, dat de motor vrij snel start nadat deze is uitgeschakeld door 't SSS.
[..]
Net zoals de bobines, na 4 jaar.
Het is volgens mij meer ingebouwd en bedacht om de gebruikscijfers omlaag te krijgen tijdens de test van 'n nieuw model.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:04 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Vrij snel start ... uhhmz dat is iig bij mij nooit meer als een slag ...
Mja leuk bedacht maar werkt nie echt denk ik .. kan me niet voorstellen dat je er heel veel mee bespaart.. tenzij je voor een brug staat ... maar ook dan wil ik met 0 graden lekker mijn motor aanhoudenlol
Het is belachelijk inderdaad.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:11 schreef mitchelll0181 het volgende:
Geweldig nou je t zegt ja ....
Met leer hahahaha
Nog nooit over nagedacht
Het is alleen dat het probleem verplaatst wordt.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:11 schreef piekartz87 het volgende:
prius
zuinig voor het milieu, maar wel donders veel dikke accu's erin. hoe vervuilend wil je het hebben
dat de accu's in een prius gaan wil nog niet zeggen dat die gebieden er ineens beter op zijn gewordenquote:Op maandag 16 januari 2012 13:22 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Het is alleen dat het probleem verplaatst wordt.
Ik denk dan, liever een beetje vervuiling over de hele aarde dan bepaalde plekken waar het zwaar vervuild wordt. De natuur kan ons wel corrigeren als er een beetje uitlaatgassen in de lucht hangen, maar bij die gebieden waar dat zuur voor de accu gewonnen wordt is in een straal van xxx km uitgestorven. Er was hierover een artikel op de FP maar kan die niet meer vinden.
Dat gebied waar dat zuur voor de accu wordt gewonnen was ergens in Afrika dacht ik
accuzuur win je niet. die maak je. Is gewoon verdunt zwavelzuur.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:22 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Het is alleen dat het probleem verplaatst wordt.
Ik denk dan, liever een beetje vervuiling over de hele aarde dan bepaalde plekken waar het zwaar vervuild wordt. De natuur kan ons wel corrigeren als er een beetje uitlaatgassen in de lucht hangen, maar bij die gebieden waar dat zuur voor de accu gewonnen wordt is in een straal van xxx km uitgestorven. Er was hierover een artikel op de FP maar kan die niet meer vinden.
Dat gebied waar dat zuur voor de accu wordt gewonnen was ergens in Afrika dacht ik
ik weet niet hoe..... ik weet alleen dat de dynamo het werk doet... een nieuw soort dynamo...quote:Op maandag 16 januari 2012 14:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
.... Wuttt
Hoe dan ...
Wat is het verschil tussen eerste start en 2e dan .. Behalve dat de motor warm is .. Ben benieuwd
En die dynamo .. Is die tandwiel aangedreven dan
Bij het starten van een auto is er toch altijd een "choke" moment?quote:Op maandag 16 januari 2012 14:29 schreef mitchelll0181 het volgende:
Start-stopsystemen spreken aan omdat ze een merkbare verspilling tegengaan, namelijk een draaiende motor in een auto die niet voortbeweegt. Maar zo’n systeem is zeker geen simpele maatregel met een kostprijs van tien euro. Het starten van een motor – zeker als dat zo vaak gebeurt omdat de motor telkens wordt uitgezet om het milieu te sparen – is een handeling die een zware wissel trekt op de accu en de startmotor. Auto’s met een start-stopsysteem zijn daarom vaak uitgerust met een extra accu voor dat systeem. De gebruikelijke accu krijgt het dan niet zo zwaar te verduren en stroomverbruikers als koplampen, airco en radio kunnen gewoon aan blijven.
wat wil je er verder mee zeggen?quote:Op maandag 16 januari 2012 15:46 schreef mitchelll0181 het volgende:
Oops vergat de bron te vermelden
http://www.hetautonieuws.(...)-start-stopsystemen/
staat er iets technisch dan in jouw 3 jaar oude verhaal?quote:Op maandag 16 januari 2012 15:57 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dat een auto niet met een dynamo gestart wordt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |