abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106626072
quote:
DEN HAAG - De drug qat wordt verboden. Het kabinet kondigt het verbod aan in een brief aan de Tweede Kamer.

Qat, verse blaadjes van de qatplant, is verslavend en leidt volgens het kabinet tot schade aan de gezondheid en grote overlast vanwege de distributie, de handel en het gebruik. Qat wordt vooral gebruikt door Somaliërs. De Tweede Kamer vroeg vorig najaar al om een verbod.

Het kabinet baseert zijn besluit op onderzoek van het Trimbos-instituut dat duidelijk maakt dat het gebruik van qat bij zo'n 10 procent van de gebruikers tot problemen leidt. Bij matig gebruik levert het geen grote problemen op.

Qat is in veel andere Europese landen al verboden.
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_verbiedt_qat__.html
bron: http://www.parool.nl/paro(...)t-verbiedt-qat.dhtml
bron: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)t-verbiedt-qat.dhtml

Zou je QAT nog wel mogen leggen in Wordfeud? Het is één van de weinige woorden die ik ken met een Q.
pi_106626141
Ah weer een verbod... :O :r
pi_106626183
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:46 schreef DeRakker. het volgende:
Ah weer een verbod... :O :r
Ja, je weet toch waar die V's in "PVV" en "VVD" voor staan?
  maandag 9 januari 2012 @ 23:49:09 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_106626258
Symboolpolitiek :r
pi_106626274
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja, je weet toch waar die V's in "PVV" en "VVD" voor staan?
geen vrijheid in ieder geval.
pi_106626338
Zolang ze kat niet verbieden, zie ik niet zo'n probleem.
  maandag 9 januari 2012 @ 23:51:35 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_106626350
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zolang ze kat niet verbieden, zie ik niet zo'n probleem.
Als ze maar van de poesjes afblijven
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_106626365
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat ook :)
  maandag 9 januari 2012 @ 23:53:17 #9
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_106626413
Wat is de sanctie eigenlijk?
Non possumus non loqui
pi_106626460
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:53 schreef Knip het volgende:
Wat is de sanctie eigenlijk?
De qat in het donker knijpen?
Afschieten met een qatapult?
Een qat in de zak?
Als de qat van huis is?
  maandag 9 januari 2012 @ 23:55:23 #11
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_106626490
MAG NIET!!!
pi_106626514
quote:
en grote overlast vanwege de distributie, de handel en het gebruik.
Die afrekeningen in het qat-circuit zijn geen kattenpis.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 00:08:22 #13
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_106627023
Een plant verbieden :')
pi_106627112
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 00:08 schreef BasEnAad het volgende:
Een plant verbieden :')
"Uh... jij mag hier niet groeien jongen!! Als ik het nog 1x zie..." o|O
pi_106627245
Het levert inderdaad enorm veel overlast op door de distributie, iedere dag hoor je wel mensen klagen over de distributie van qat, oudere mensen durven de straat niet meer over te steken door al die qat-transporten, het is echt een onleefbare situatie geworden. Goed dat er wat aan gedaan wordt, als het verboden is wordt het vast niet meer gebruikt. ^O^
pi_106627259
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:49 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

geen vrijheid in ieder geval.
Verslavende drugs staan trouwens ook niet echt voor vrijheid, dus ik zou het pas echt vreemd vinden als die partijen die rotzooi zouden promoten.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_106627336
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 00:14 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Verslavende drugs staan trouwens ook niet echt voor vrijheid, dus ik zou het pas echt vreemd vinden als die partijen die rotzooi zouden promoten.
Het is gewoon een drogreden om Ethiopiërs aan te kunnen pakken.
pi_106627350
Arme Somaliërs. Nu hebben ze helemaal niets meer te doen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_106627379
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 00:16 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Het is gewoon een drogreden om Ethiopiërs aan te kunnen pakken.
Tuurlijk. Het heeft ongeveer het effect van koffie met suiker, daar moet je alleen ook niet teveel van gebruiken.
pi_106627383
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 00:17 schreef eight het volgende:
Arme Somaliërs. Nu hebben ze helemaal niets meer te doen.
Alsof ze daar problemen mee hebben.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_106627442
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 00:18 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, want dat zijn de enige qat gebruikers. En gezonde hollander drinkt een krat bier leeg en gaat om 3 uur snachts staan schreeuwen op straat, maar dat is niet zo erg natuurlijk.
pi_106627477
Het is met qat vergelijkbaar gegaan als met de criminalisering van marijuana in Amerika, alleen gaat het nu om Somaliers, toen ging het om Mexicanen en negers. Destijds had het ook zo'n enorm positief effect, dat verbod. Als je weigert van de geschiedenis te leren ben je verdoemd om hem te herhalen.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 00:21:29 #24
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_106627485
Achterlijk gedoe.
Het is immoreel dat de overheid bepaalt wat ik consumeer of niet.
pi_106627539
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 00:20 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, want dat zijn de enige qat gebruikers. En gezonde hollander drinkt een krat bier leeg en gaat om 3 uur snachts staan schreeuwen op straat, maar dat is niet zo erg natuurlijk.
Dat is jouw definitie van een gezonde Hollander. Eén die duidelijk niet serieus te nemen is. :)
pi_106627552
Alsof alle Somaliërs hun uitkering stop zetten en gaan werken wanneer het verboden wordt. Het gaat de illegaliteit in, de prijs stijgt, meer criminaliteit, meer kosten voor de maatschappij.
pi_106627559
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 00:18 schreef Ferdo het volgende:

[..]

De tandartsen zullen ook niet blij zijn met het verbod :{w
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_106627577
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 00:22 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dat is jouw definitie van een gezonde Hollander. Eén die duidelijk niet serieus te nemen is. :)
Moeilijk he sarcasme, maar blijkbaar is alcohol minder erg dan qat. Terwijl de uitwerking en overlast veel erger is.
pi_106627624
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 00:23 schreef JackHerrer het volgende:
Alsof alle Somaliërs hun uitkering stop zetten en gaan werken
Dat lijkt me sowieso een utopie, de uitzonderingen daargelaten, maar die lieten de wat al links liggen, dus voor hen geen verandering.
pi_106627728
quote:

[..]

Moeilijk he sarcasme, maar blijkbaar is alcohol minder erg dan qat. Terwijl de uitwerking en overlast veel erger is.
Alcohol is de drugs waar de staat aan verdient dus dat is het goede spul.
pi_106627806
quote:
Alsof alle Somaliërs hun uitkering stop zetten en gaan werken wanneer het verboden wordt. Het gaat de illegaliteit in, de prijs stijgt, meer criminaliteit, meer kosten voor de maatschappij.
Ik deel je cynisme en de verwachting dat het wel eens averechts zou kunnen werken.
Maar een totaal mislukte en volkomen onrendabele groep immigranten lekker hun gang laten gaan is een verkeerd signaal naar alles en iedereen.
Het is kiezen uit twee kwaden, en dan maar liever de harde lijn.
-
pi_106627807
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 00:29 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Alcohol is de drugs waar de staat aan verdient dus dat is het goede spul.
Allemaal zelf stoken, dat zal ze leren.
pi_106628030
Ik denk dat ik een qat-kwekerijtje ga beginnen, dat wordt nu wel lucratief.
pi_106628063
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 00:14 schreef Scrutinizer het volgende:
Het levert inderdaad enorm veel overlast op door de distributie, iedere dag hoor je wel mensen klagen over de distributie van qat, oudere mensen durven de straat niet meer over te steken door al die qat-transporten, het is echt een onleefbare situatie geworden. Goed dat er wat aan gedaan wordt, als het verboden is wordt het vast niet meer gebruikt. ^O^
In Duitsland schijnen mensen nogal hard over de autobahn de rijden omdat ze de qat vers willen afleveren bij de vikingen :') Het probleem is natuurlijk niet dat Qat niet normaal ingevoerd kan worden in Duitsland en Scandinavië het probleem is dat het hier te krijgen is :')
pi_106628099
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 00:40 schreef Farenji het volgende:
Ik denk dat ik een qat-kwekerijtje ga beginnen, dat wordt nu wel lucratief.
Te weinig zon. ;)

[ Bericht 68% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2012 00:44:20 ]
  dinsdag 10 januari 2012 @ 00:44:32 #36
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_106628121
Heel goed, dat ze het maar weer in de bergen gaan zoeken.
pi_106628147
Van mij persoonlijk mogen ze Somaliërs ook verbieden :') :@
pi_106628179
Ik las tien keer gat :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_106628207
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 00:45 schreef Cactus1 het volgende:
Van mij persoonlijk mogen ze Somaliërs ook verbieden :') :@
Cacxtussen ook, daar ga je van trippen.
pi_106628671
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 00:43 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Te weinig zon. ;)
Heeft de wietteelt nooit gestopt.
pi_106628743
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 01:04 schreef Specularium het volgende:

[..]

Heeft de wietteelt nooit gestopt.
Weleens een Coca plantage gespot in NL?
pi_106628796
Ik heb er een op tv horen zeggen dat ze bij een verbod overwegen te vertrekken, naar Engeland of terug naar Afrika. Prima wet dus, als ze er allemaal zo over denken ben je binnen de kortste keren van die nutteloze uitnemers af. ^O^
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_106629745
Als ze qat willen verbieden moeten ze eigenlijk tegelijk ook hont verbieden. Da's net zo fout.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_106629916
quote:
grote overlast vanwege de distributie, de handel en het gebruik.
Gelukkig hebben verboden in het verleden bewezen dat zo'n verbod de distributie en de handel niet in criminele handen komen en dat de overlast altijd vermindert daardoor .....
  dinsdag 10 januari 2012 @ 06:20:52 #46
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_106630700
Mexico here we come.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_106630929
quote:
Ah bij dat Somalische cafe op de Hoefkade.
En het duurt niet lang voor de messentrekkers komen, goh verbazingwekkend zeg :')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_106630986
quote:

[..]

wel degelijk, vrijheid betekent dat je zelf keuzes maakt.
Als iemand drugs wilt gebruiken mag diegene het gewoon gebruiken, wie is de regering om iemand zijn keuzes te beperken in drugs?
Waarom alcohol wel legaal en dit niet? of roken? beide ook slecht voor de gezondheid en roken is ook verslavend.
Ik denk dat de mensen prima voor zichzelf kunnen bepalen wat ze wel of niet gebruiken, we zijn geen kinderen meer.
pi_106631500
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 07:35 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

wel degelijk, vrijheid betekent dat je zelf keuzes maakt.
Als iemand drugs wilt gebruiken mag diegene het gewoon gebruiken, wie is de regering om iemand zijn keuzes te beperken in drugs?
Waarom alcohol wel legaal en dit niet? of roken? beide ook slecht voor de gezondheid en roken is ook verslavend.
Ik denk dat de mensen prima voor zichzelf kunnen bepalen wat ze wel of niet gebruiken, we zijn geen kinderen meer.
Blijkbaar wel, want zo'n beetje alle Somaliers doen het, waarmee ze zichzelf in de maatschappij dus volledig buitenspel zetten. Het is een ding dat je je land ontvlucht vanwege geweld, het is vervolgens ronduit onbeschoft om je in het land van opvang totaal ambitieloos te tonen en alleen maar stoned op je nest te willen liggen op kosten van de maatschappij.
pi_106631547
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 08:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, want zo'n beetje alle Somaliers doen het, waarmee ze zichzelf in de maatschappij dus volledig buitenspel zetten. Het is een ding dat je je land ontvlucht vanwege geweld, het is vervolgens ronduit onbeschoft om je in het land van opvang totaal ambitieloos te tonen en alleen maar stoned op je nest te willen liggen op kosten van de maatschappij.
Heb je hier cijfers voor die je onderbuik gevoelens kunnen onderbouwen. :')

Genoeg ambitieloze nederlanders die in de bijstand zitten en dagelijks een tray schultenbrau op slobberen.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 08:44:16 #51
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_106631596
Ik hoorde vanochtend Leers uitleggen waarom hij qat ging verbieden, en toen vroeg ik me eigenlijk af waarom alcohol nog legaal is.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  dinsdag 10 januari 2012 @ 08:46:02 #52
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_106631623
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 08:44 schreef t-8one het volgende:
Ik hoorde vanochtend Leers uitleggen waarom hij qat ging verbieden, en toen vroeg ik me eigenlijk af waarom alcohol nog legaal is.
Hij was zo lekker bezig in Maastricht met zijn, toch wel liberale ideeen, over de wiet problemen in zijn stad. Helemaal niets van over nu hij zich voor dit karretje heeft laten spannen. Jammer van zo'n man.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_106631633
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 08:46 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Hij was zo lekker bezig in Maastricht met zijn, toch wel liberale ideeen, over de wiet problemen in zijn stad. Helemaal niets van over nu hij zich voor dit karretje heeft laten spannen. Jammer van zo'n man.
Dit dus.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_106631651
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 08:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heb je hier cijfers voor die je onderbuik gevoelens kunnen onderbouwen. :')

Genoeg ambitieloze nederlanders die in de bijstand zitten en dagelijks een tray schultenbrau op slobberen.
Onderbuik? Kijk dat stukje een paar posts hierboven dan, ze staan het notabene zelf te vertellen. De vrouwen roepen zelfs dat ze van dat spul zo gaar worden dat ze niet eens meer willen neuken, laat staan werken. En het was natuurlijk wachten tot er een of andere geitenwollen sok zou komen die roept " jamaar hunnie doen het ook". :')
pi_106631711
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 08:48 schreef Hathor het volgende:

[..]

Onderbuik? Kijk dat stukje een paar posts hierboven dan, ze staan het notabene zelf te vertellen. De vrouwen roepen zelfs dat ze van dat spul zo gaar worden dat ze niet eens meer willen neuken, laat staan werken. En het was natuurlijk wachten tot er een of andere geitenwollen sok zou komen die roept " jamaar hunnie doen het ook". :')
Ja maak je discussie partner maar voor geitenwollen sok uit als je geen normale cijfers kan vinden en alleen maaar dingen van horen zeggen kan publiceren. Je bent net zo erg als onze politici die maar alles onder het mom van hun eigen normen en waarden willen verbieden.
pi_106631745
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 00:21 schreef Farenji het volgende:
Het is met qat vergelijkbaar gegaan als met de criminalisering van marijuana in Amerika, alleen gaat het nu om Somaliers, toen ging het om Mexicanen en negers. Destijds had het ook zo'n enorm positief effect, dat verbod. Als je weigert van de geschiedenis te leren ben je verdoemd om hem te herhalen.
Laten wij nou niét in Amerika wonen.. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_106631765
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 08:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja maak je discussie partner maar voor geitenwollen sok uit als je geen normale cijfers kan vinden en alleen maaar dingen van horen zeggen kan publiceren. Je bent net zo erg als onze politici die maar alles onder het mom van hun eigen normen en waarden willen verbieden.
ik kan iemand met een plaat voor zijn kop nauwelijks een discussiepartner noemen, en al helemaal niet als je de beweringen van de Somaliers zelf niet eens wil aannemen.
pi_106631839
Nou, dan moeten mensen het gebruik matigen. En als ze dat niet kunnen zoeken ze hulp.

Boeit mij sowieso weinig want ik drink liever een bak koffie dan dat ik planten ga kauwen.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 09:01:52 #59
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_106631873
Lekkere oplossing, je moet gewoon werkeloze uitvreters (waar dan ook vandaan) verbieden. En Somaliers lekker in 1 grote tanker terug naar Somalie schoppen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_106631904
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:01 schreef HeatWave het volgende:
Lekkere oplossing, je moet gewoon werkeloze uitvreters (waar dan ook vandaan) verbieden. En Somaliers lekker in 1 grote tanker terug naar Somalie schoppen.
En als de Somalische regering ze weigert toe te laten, gewoon die tanker torpederen?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_106631920
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:03 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En als de Somalische regering ze weigert toe te laten, gewoon die tanker torpederen?
Dan huur je wat piraten in die dat voor je doen. :')
pi_106631928
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 08:55 schreef Hathor het volgende:

[..]

ik kan iemand met een plaat voor zijn kop nauwelijks een discussiepartner noemen, en al helemaal niet als je de beweringen van de Somaliers zelf niet eens wil aannemen.
Ik wil objectieve cijfers zien, ipv onderbuikgevoelens van een paar van die vrouwtjes.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 09:09:04 #63
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_106631975
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:03 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Waarom wel je eigen mensen weigeren maar vreemden moeten wij maar toelaten? Goeie logica...
Get woke, go broke!
  dinsdag 10 januari 2012 @ 09:09:50 #64
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_106631985
quote:

[..]

Goh, lijkt alcohol wel, alleen wordt je van alcohol nog overmoedig en geweldadig.
ok, lets go again
danku lieve fans
  dinsdag 10 januari 2012 @ 09:10:22 #65
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_106631994
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waarom wel je eigen mensen weigeren maar vreemden moeten wij maar toelaten? Goeie logica...
Dit is je oplossing?
ok, lets go again
danku lieve fans
  dinsdag 10 januari 2012 @ 09:10:57 #66
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_106632007
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:10 schreef t-8one het volgende:

[..]

Dit is je oplossing?
Waarom moet IK een oplossing verzinnen? Ik heb dat nutteloze volk toch ook niet binnengelaten?
Get woke, go broke!
  dinsdag 10 januari 2012 @ 09:14:33 #67
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_106632069
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waarom moet IK een oplossing verzinnen? Ik heb dat nutteloze volk toch ook niet binnengelaten?
Ohw, ik dacht dat je een poging deed een oplossing te bedenken:

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:01 schreef HeatWave het volgende:
Hierop reageerde iemand door te zeggen dat dat niet kan.
Ik dacht zomaar even dat er een discussie gaande was in dit forum.

Maargoed we zijn dus gewoon lekker aan het reageren en schelden vanuit onze onderbuik over nutteloos volk.

game on.
ok, lets go again
danku lieve fans
  dinsdag 10 januari 2012 @ 09:16:58 #68
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_106632114
Worden jullie nou zelf niet eens moe elke dag 100 keer dezelfde zeikredenen als "onderbuik" te moeten tikken?

Bite me als ik een teringhekel heb aan hele groepen uitvreters die hierheen komen om de hele dag op blaadjes te kauwen en gebruik maken van voorzieningen die bedoeld zijn voor mensen die WEL willen werken en niet kunnen. Bejaarden die geen eten hebben omdat een of andere somalier "recht" heeft om lekker qat te kauwen.

Als dat onmenselijk is van me, dan ben ik maar de anti-christ, prima.
Get woke, go broke!
pi_106632121
Ik heb qat trouwens wel eens geprobeerd, in Ethiopie. Het geeft een caffeine-achtige kick maar je wordt er ook loom van. Die blaadjes smaken vies en je bek wordt er ranzig van met al die zooi tussen je tanden. Ik vond het niet iets om zwaar verslaafd aan te raken. Maar ook zeker niet iets om te verbieden.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 09:20:04 #70
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_106632164
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:16 schreef HeatWave het volgende:
Worden jullie nou zelf niet eens moe elke dag 100 keer dezelfde zeikredenen als "onderbuik" te moeten tikken?

Bite me als ik een teringhekel heb aan hele groepen uitvreters die hierheen komen om de hele dag op blaadjes te kauwen en gebruik maken van voorzieningen die bedoeld zijn voor mensen die WEL willen werken en niet kunnen. Bejaarden die geen eten hebben omdat een of andere somalier "recht" heeft om lekker qat te kauwen.

word jij nooit misselijk van al dat gerommel in je onderbuik?
ok, lets go again
danku lieve fans
  dinsdag 10 januari 2012 @ 09:20:24 #71
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_106632173
quote:

Teveel koffie op?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 09:21:41 #72
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_106632200
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:10 schreef t-8one het volgende:

[..]

Dit is je oplossing?
Dit zijn nu jullie goeie argumenten? :).
Get woke, go broke!
pi_106632212
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:17 schreef Farenji het volgende:
Ik heb qat trouwens wel eens geprobeerd, in Ethiopie. Het geeft een caffeine-achtige kick maar je wordt er ook loom van. Die blaadjes smaken vies en je bek wordt er ranzig van met al die zooi tussen je tanden. Ik vond het niet iets om zwaar verslaafd aan te raken. Maar ook zeker niet iets om te verbieden.
Hela, iemand die zowaar uit ervaring omtrent het middel zelf praat en er zo een mening over heeft gevormd.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 09:25:37 #74
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_106632278
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dit zijn nu jullie goeie argumenten? :).
Dank dat je mij met jullie aanspreekt.

Maar ik wel best wel een argumentje geven hoor:
Dan kunnen we Alcohol ook wel verbieden, ik denk dat alcohol meer schade in de maatschappij veroorzaakt dan een paar lamme qatkauwers.
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_106632365
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waarom ze dat wel/niet doen is aan die overheid, dat dit gebeurd met willekeur, omkoperij en zware religieuze bias is lelijk, en de reden waarom wij vanuit Nederland ze niet uit een hercules trappen die we met F16 escorte en mariniers aan boord láten landen op Mogadishu international airport.
pi_106632626
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:09 schreef t-8one het volgende:

[..]

Goh, lijkt alcohol wel, alleen wordt je van alcohol nog overmoedig en geweldadig.
HAHA jij kan niet tegen een beetje drank. Ik vind altijd alles grappig na een paar biertjes en heb nog nooit de minste aandrang gevoeld om iemand zonder reden voor zijn bek te rammen.
pi_106632780
quote:

Dat ze qat kauwen vind ik prima, alleen zouden ze dat in Somalië moeten doen, daarvoor hoeven ze niet hierheen te komen en de samenleving tot last te zijn.
Dat hoeft Nederland niet te faciliteren.
En dat heeft niets met de onderbuik te maken.
pi_106632956
quote:

[..]

Iets niet verbieden staat gelijk aan promoten?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_106633101
quote:
... De vrouwen roepen zelfs dat ze van dat spul zo gaar worden dat ze niet eens meer willen neuken, laat staan werken. ..
Dan kunnen we FOK! ook wel verbieden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:06:31 #80
pi_106633155
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan kunnen we FOK! ook wel verbieden.
en werk, religie, ....
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:07:02 #81
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_106633169
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

en werk, religie, ....
en Feyenoord baalt van berichtgeving rond benefietwedstrijd ...... voetbal ^O^
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_106633477
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat ze qat kauwen vind ik prima, alleen zouden ze dat in Somalië moeten doen, daarvoor hoeven ze niet hierheen te komen en de samenleving tot last te zijn.
Dat hoeft Nederland niet te faciliteren.
En dat heeft niets met de onderbuik te maken.
Hoe vaak heb jij persoonlijk daadwerkelijk last gehad van qat kauwende somali's? Of bestaat jouw "last" alleen uit wat je wel eens iets in de telegraaf hebt gelezen en waarvan je nu denkt "he bah, vreemd, onbekend, eng, laten we het maar verbieden!"?
pi_106633644
Ik heb zo de indruk dat er door dit verbod weer een enorm probleem bij is gecreëerd. De media gaat er bovenop zitten om het 'probleem' flink te benadrukken en op te blazen. Ik denk dat het verbod niets toevoegt om het probleem tegen te gaan. Het benadrukt, bestempelt en zal enkel stigmatiserend werken.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:36:08 #84
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106633801
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:30 schreef Big-Ern het volgende:
Ik heb zo de indruk dat er door dit verbod weer een enorm probleem bij is gecreëerd. De media gaat er bovenop zitten om het 'probleem' flink te benadrukken en op te blazen. Ik denk dat het verbod niets toevoegt om het probleem tegen te gaan. Het benadrukt, bestempelt en zal enkel stigmatiserend werken.
Wat is er stigmatiserend aan Somaliers die de hele dag niks anders willen doen dan qat kauwen? Dat doen ze toch zelf?

De voornaamste reden dat het verboden is is niet dat groepje Somaliers maar dat Nederland als enige land waar het legaal was een enorme doorvoerhaven voor die meuk aan het worden was, met alle randfiguren die daarbij horen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_106633807
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 08:46 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Van een corrupte politicus? Als je carriere gered moet worden van een roemloos einde wegens corruptie dan heb je weinig strepen om op te gaan staan. Bovendien was Leers ten aanzien van het plaatselijke coffeeshopbeleid ook alleen maar een pragmatisch opportunist. Laten we niet doen alsof hij principieel het recht op geestverruiming erkende of het feit dat volwassen mensen prima zelf kunnen beslissen welke genotmiddelen ze tot zich nemen.

Er is wel degelijk een probleem met qat en dat is dat het een enorme wissel trekt op landbouwgrond en vooral water daar waar het nogal schaars is. Met een verbod zal de handel alleen maar lucratiever worden, dus dat probleem wordt alleen maar groter.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_106633935
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:23 schreef Farenji het volgende:

[..]

Hoe vaak heb jij persoonlijk daadwerkelijk last gehad van qat kauwende somali's? Of bestaat jouw "last" alleen uit wat je wel eens iets in de telegraaf hebt gelezen en waarvan je nu denkt "he bah, vreemd, onbekend, eng, laten we het maar verbieden!"?
Gezien bij Powned, vermoed ik.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_106633943
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:36 schreef Catbert het volgende:

[..]

Wat is er stigmatiserend aan Somaliers die de hele dag niks anders willen doen dan qat kauwen? Dat doen ze toch zelf?

De voornaamste reden dat het verboden is is niet dat groepje Somaliers maar dat Nederland als enige land waar het legaal was een enorme doorvoerhaven voor die meuk aan het worden was, met alle randfiguren die daarbij horen.
Omdat het niet heel veel anders zal zijn dan de hele dag lopen blowen. Dat wordt wel gedoogd! Het probleem met verboden is de naleefbaarheid. Nu heeft justitie al de grootst mogelijk moeite om op opgelegde wetten, regels en verboden na te leven.
Komt ook nog eens bij dat de waarde van dit goedje explosief zal stijgen in Europa puur OMDAT het verboden is! M.a.w. lucratief smokkel- en handelswaar dus, met alle bij behorende overlast.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:43:10 #88
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_106633966
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 00:46 schreef Seam het volgende:
Ik las tien keer gat :')
Ik ook :')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93
pi_106634181
Hebben ze al qat honden 8-)
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:55:48 #90
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_106634253
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:36 schreef Catbert het volgende:

[..]

Als we alle zaken waar randfiguren mee te maken hebben gaan verbieden kunnen we nog wel even doorgaan en kun je binnenkort geen tweedehands auto meer kopen (om maar iets willekeurigs te noemen).
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_106634488
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gezien bij Powned, vermoed ik.
Powned is dan ook het hufterige huisgenootje van de telegraaf.
pi_106634661
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:55 schreef t-8one het volgende:

[..]

Als we alle zaken waar randfiguren mee te maken hebben gaan verbieden kunnen we nog wel even doorgaan en kun je binnenkort geen tweedehands auto meer kopen (om maar iets willekeurigs te noemen).
En dan nog. Ik vind het waanzin in om iets te verbieden wat gewoon in de natuur groeit en dat -volgens mij- ook niet eens bewerkt hoeft te worden voor gebruik.
pi_106634829
Een verplicht afkickprogramma en introductie in de arbeidsmaatschappij (en bij falen door toedoen van de Somaliër in kwestie uitzetting) lijken me veel nuttigere (én goedkopere) methodes om het probleem op te lossen.

De plant zelf is nooit het probleem.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_106634945
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:16 schreef El_Matador het volgende:
Een verplicht afkickprogramma en introductie in de arbeidsmaatschappij (en bij falen door toedoen van de Somaliër in kwestie uitzetting) lijken me veel nuttigere (én goedkopere) methodes om het probleem op te lossen.

De plant zelf is nooit het probleem.
Inderdaad, het is resultaat van verveling. Die mensen hebben niets te doen en veel te veel tijd om handen. Doe daar dan wat aan.
pi_106635027
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:21 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Inderdaad, het is resultaat van verveling. Die mensen hebben niets te doen en veel te veel tijd om handen. Doe daar dan wat aan.
Agent: "Hee, u kauwt qat" (hoe gaan ze dat doen; razzia's houden in wijken waar veel Somaliers wonen?)
Somalier: "Omnomnomnomnom"
"Dat is verboden; u krijgt een boete van 80 euro"
"Omnomnomnomnom, I domn't hwave awny mwoney"
"Dan sluiten we u op in een cel voor 300 euro per dag, tot u wel geld heeft"

:')

pi_106635349
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:10 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

En dan nog. Ik vind het waanzin in om iets te verbieden wat gewoon in de natuur groeit en dat -volgens mij- ook niet eens bewerkt hoeft te worden voor gebruik.
Het zijn inderdaad de onbewerkte, verse blaadjes die gekauwd worden. Ze hoeven niet eens gedroogd te worden zoals bij cannabis-topjes nodig is.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:42:29 #97
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106635609
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:42 schreef Big-Ern het volgende:
Komt ook nog eens bij dat de waarde van dit goedje explosief zal stijgen in Europa puur OMDAT het verboden is! M.a.w. lucratief smokkel- en handelswaar dus, met alle bij behorende overlast.
Het is nu al lucratieve smokkelwaar, aangezien het in de rest van europa verboden is. Er is dus al overlast omdat de mensen die het via Nederland nu invoeren ook overwegend criminelen zijn. Dat gaat niet veranderen. Wat er wel verandert is dat onze overheid nu kan ingrijpen in deze groepen criminelen. Daarnaast is het een groot probleem dat het allemaal via ons land ingevoerd kon worden; daarna kan het over de weg vervoerd worden naar de rest van europa waar die landen niks tegen kunnen doen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:21 schreef Big-Ern het volgende:
Qat zorgt er ook voor dat ze compleet onverschillig worden voor die situatie. Het is wel erg eenvoudig om qat gebruik nu puur als een gevolg aan te dragen i.p.v. een oorzaak.

En nogmaals; dat een paar luie uitvreters dat spul continue kauwen is niet de reden dat het verboden is. De criminaliteit eromheen wel.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:43:53 #98
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_106635656
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:42 schreef Catbert het volgende:

qatbert :D
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_106635657
quote:
De criminaliteit eromheen wel.
Grootschalige afrekeningen in het qat-circuit. Dagelijks op TV.

Denk jij dat de criminaliteit stijgt of daalt bij een verbod? _O-

pi_106635937
quote:

[..]

Het is nu al lucratieve smokkelwaar, aangezien het in de rest van europa verboden is. Er is dus al overlast omdat de mensen die het via Nederland nu invoeren ook overwegend criminelen zijn. Dat gaat niet veranderen. Wat er wel verandert is dat onze overheid nu kan ingrijpen in deze groepen criminelen. Daarnaast is het een groot probleem dat het allemaal via ons land ingevoerd kon worden; daarna kan het over de weg vervoerd worden naar de rest van europa waar die landen niks tegen kunnen doen.

[..]

Qat zorgt er ook voor dat ze compleet onverschillig worden voor die situatie. Het is wel erg eenvoudig om qat gebruik nu puur als een gevolg aan te dragen i.p.v. een oorzaak.

En nogmaals; dat een paar luie uitvreters dat spul continue kauwen is niet de reden dat het verboden is. De criminaliteit eromheen wel.
Al deze dingen zullen verergeren bij het verbod. Dat is een les die we allang geleerd horen te hebben uit het verleden.
pi_106636079
Alle ruchtbaarheid die er nu ook al aan is gegeven is pure promotie voor het goedje. Laat de promotie maar over aan de Telegraaf, Pownews en Geen Stijl! :N
Sensatie media :r .
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:57:16 #102
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106636084
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:43 schreef t-8one het volgende:
qatbert :D
Ik moest lachen :D

quote:
6s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:43 schreef El_Matador het volgende:
Denk jij dat de criminaliteit stijgt of daalt bij een verbod? _O-
Hoe kom je erbij dat de criminaliteit zou stijgen bij een verbod? Die criminelen zijn er nu dus al he? Denk jij serieus dat als bijvoorbeeld cocaine gelegaliseerd zou worden, de problemen minder zouden worden?

Jij hangt het op aan dat die 'criminelen' op dit moment volgens de nederlandse wet geen criminelen zijn. Prima. Maar dan steek je je kop in het zand. Die organisaties die qat invoeren via NL en doorvoeren naar de rest van europa zijn niks beter dan die hetzelfde doen met coke.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:52 schreef Big-Ern het volgende:
Al deze dingen zullen verergeren bij het verbod. Dat is een les die we allang geleerd horen te hebben uit het verleden.
Vertel? Hoe heeft het gedoogdbeleid van wiet de problemen ermee verminderd?
pi_106636237
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:57 schreef Catbert het volgende:

Hoe kom je erbij dat de criminaliteit zou stijgen bij een verbod? Die criminelen zijn er nu dus al he? Denk jij serieus dat als bijvoorbeeld cocaine gelegaliseerd zou worden, de problemen minder zouden worden?
Stel: er is een doorvoer van 1000 kilo qat per jaar. Dat kon nog legaal, dat wordt nu illegaal. Dat betekent dat er meer illegale kleinere transporten moeten komen, voorzien van bewapende doorvoerders. Wat voor impact denk je dat dat heeft?

Als je gebruikershoeveelheden drugs niet meer criminaliseert, kun je de dure politiemacht gebruiken voor werkelijk criminele zaken.

quote:
Jij hangt het op aan dat die 'criminelen' op dit moment volgens de nederlandse wet geen criminelen zijn. Prima. Maar dan steek je je kop in het zand. Die organisaties die qat invoeren via NL en doorvoeren naar de rest van europa zijn niks beter dan die hetzelfde doen met coke.
Grootschalige moordpartijen? Hoeveel problemen levert die doorvoer van qat nou werkelijk op?

Als je in plaats van het in Nederland criminaliseert, in heel Europa decriminaliseert, los je veel meer op.

Planten verbieden. Goed plan.

pi_106636371
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Stel: er is een doorvoer van 1000 kilo qat per jaar. Dat kon nog legaal, dat wordt nu illegaal. Dat betekent dat er meer illegale kleinere transporten moeten komen, voorzien van bewapende doorvoerders. Wat voor impact denk je dat dat heeft?

Als je gebruikershoeveelheden drugs niet meer criminaliseert, kun je de dure politiemacht gebruiken voor werkelijk criminele zaken.

[..]

Grootschalige moordpartijen? Hoeveel problemen levert die doorvoer van qat nou werkelijk op?

Als je in plaats van het in Nederland criminaliseert, in heel Europa decriminaliseert, los je veel meer op.

Volledig mee eens.
pi_106636431
quote:

[..]

[..]

[..]

Vertel? Hoe heeft het gedoogdbeleid van wiet de problemen ermee verminderd?
Als je dat laatste zelf niet weet dan is het jammer voor je. Volgens mij heb je een prima stel hersens. Dat vogel jezelf maar uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Big-Ern op 10-01-2012 12:13:44 ]
pi_106636538
quote:

Sterker nog, laten we een oorlog voeren tegen een plant. Ideaal, je kunt het nooit winnen van een plant maar een plant kan jou ook nooit verslaan, dus je bent verzekerd van het oneindig voortduren van de oorlog.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:17:44 #107
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106636681
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:08 schreef Big-Ern het volgende:
Als je dat laatste zelf niet weet dan is het jammer voor je. Volgens mij heb je een prima stel hersens. Dat vogel jezelf maar uit.
Hard schreeuwen maar geen inhoud dus. :W

quote:

Die doorvoer en illegale transporten zijn er al. Ze zijn alleen vanaf de grens illegaal, maar die bewapende knakkers zitten ook gewoon vanaf rotterdam tot de grens met Belgie of Duitsland in de auto hoor.

En nogmaals: het gaat niet om gebruikershoeveelheden. Het gaat om het transport dat in Rotterdam binnenkomt en naar de andere EU landen gaat. De reden dat er geen gedoogdbeleid ontstaat zoals die er voor wiet is, is omdat er gewoon geen maatschappelijke behoefte aan is behalve bij een paar Somaliers.

quote:

Grootschalig wiet verbouwen / telen is toch net zo goed verboden? Wat is dan volgens jou het verschil, behalve dat er geen qat-shops zijn?
pi_106636781
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:17 schreef Catbert het volgende:

En nogmaals: het gaat niet om gebruikershoeveelheden. Het gaat om het transport dat in Rotterdam binnenkomt en naar de andere EU landen gaat. De reden dat er geen gedoogdbeleid ontstaat zoals die er voor wiet is, is omdat er gewoon geen maatschappelijke behoefte aan is behalve bij een paar Somaliers.

Net zo goed dat we in europa bijna geen crack en crocodil problemen hebben (maatschappelijk gezien) omdat de ander drugs nog steeds een beetje verkrijgbaar zijn. Dit in tegenstelling tot de VS en de sovjet unie waar met gewoon nieuwe designerdrugs uitvind als wederom het voglende verboden wordt. Dat die designer drugs nog veel gevaarlijker zijn voor de gezondheid van de gebruikers maakt de proudcenten niets uit.
pi_106636824
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:51 schreef Dven het volgende:

[..]

dat is twat.
pi_106637025
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:17 schreef Catbert het volgende:

[..]

Hard schreeuwen maar geen inhoud dus. :W
Ok, dan kauw ik het wel voor je voor. :')

Het gedoogbeleid heeft gezorgd voor:
- minder verslaafden (vergelijk de cijfers in NL eens met die van bijv de USA)
- beter overzicht en (daardoor) betere zorg voor probleemgebruikers
- betere kennis van de bevolking over de risico's en gevaren, daardoor minder problemen
- minder criminaliteit want het is niet lucratief meer voor de straatdealers om wiet te verkopen
- etc.

Dat er nu zoveel criminaliteit is geassocieerd met de wietteelt komt voornamelijk door het harde zero tolerance beleid van de huidige overheid. Daardoor hebben de eerlijke kleinschalige thuiskwekers er geen zin meer in en blijven alleen de grootschalige, massale kwekers over die in de regel vanuit de illegaliteit werken.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:31:57 #111
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106637078
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:21 schreef Basp1 het volgende:
Net zo goed dat we in europa bijna geen crack en crocodil problemen hebben (maatschappelijk gezien) omdat de ander drugs nog steeds een beetje verkrijgbaar zijn. Dit in tegenstelling tot de VS en de sovjet unie waar met gewoon nieuwe designerdrugs uitvind als wederom het voglende verboden wordt. Dat die designer drugs nog veel gevaarlijker zijn voor de gezondheid van de gebruikers maakt de proudcenten niets uit.
Dat is gewoon niet waar. Er is hier prima opvang voor verslaafden. Je hoeft dus geen spul te gebruiken dat je vlees opvreet; je kunt naar een opvang en daar methadon krijgen, helemaal gratis. In Rusland wordt crocodil gebruikt door mensen die financieel en psychisch compleet aan de grond zitten. Die zijn dus werkeloos, kunnen geen werk aan, en dus ook niet (relatief goedkope) heroine betalen. Het enige wat ze kunnen is door wat oud-ijzer te verkopen meuk bij de drogist halen en zelf een brouwseltje maken.

Crystal meth is een beetje hetzelfde verhaal: dat zijn ook mensen die eerst de coke niet meer konden betalen, daarna de heroine niet meer, en tenslotte dan maar drugs gaan gebruike waar je gezicht en gebit van wegrot. Hier in Nederland gebeurt dat niet. Niet omdat coke en heroine goedkoop zijn (dat zijn ze niet, hier is de vraag ook groter dan het aanbod en bovendien is geld krijgen veel makkelijker) maar omdat er een alternatief is. Die alternatieven bestaan niet in Rusland, en ook niet zo uitgebreid in de VS.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:29 schreef Farenji het volgende:
Het gedoogbeleid heeft gezorgd voor:
Nogmaals: het verbod van Qat gaat niet om gebruikers maar om de criminelen daarachter. En net zoals Qat is het nog steeds verboden om Wiet in grote hoeveelheden te telen of te vervoeren. Dat qat gebruik niet gedoogd is, heeft vooral te maken met dat er geen maatschappelijk draagvlak voor is.

Je moet de consumptie en de organisatie daarachter even los van elkaar zien. Net zoals bij wiet en coke zijn de gebruikers over het algemeen niet de criminelen.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:32:58 #112
pi_106637115
quote:

[..]

[..]

Hoe kom je erbij dat de criminaliteit zou stijgen bij een verbod? Die criminelen zijn er nu dus al he?
Zonder een verbod is gedrag niet illegaal. Na een verbod is hetzelfde gedrag wel illegaal, dus stijgt de criminaliteit. Tenzij iedereen zich netjes aan de wet houd, maar dat is nog nooit gebeurd.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:34:23 #113
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_106637156
Logica is giftig, feiten taboe!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_106637265
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:31 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dat is gewoon niet waar. Er is hier prima opvang voor verslaafden. Je hoeft dus geen spul te gebruiken dat je vlees opvreet; je kunt naar een opvang en daar methadon krijgen, helemaal gratis. In Rusland wordt crocodil gebruikt door mensen die financieel en psychisch compleet aan de grond zitten. Die zijn dus werkeloos, kunnen geen werk aan, en dus ook niet (relatief goedkope) heroine betalen. Het enige wat ze kunnen is door wat oud-ijzer te verkopen meuk bij de drogist halen en zelf een brouwseltje maken.

Crystal meth is een beetje hetzelfde verhaal: dat zijn ook mensen die eerst de coke niet meer konden betalen, daarna de heroine niet meer, en tenslotte dan maar drugs gaan gebruike waar je gezicht en gebit van wegrot. Hier in Nederland gebeurt dat niet. Niet omdat coke en heroine goedkoop zijn (dat zijn ze niet, hier is de vraag ook groter dan het aanbod en bovendien is geld krijgen veel makkelijker) maar omdat er een alternatief is. Die alternatieven bestaan niet in Rusland, en ook niet zo uitgebreid in de VS.
Maar als die drugs niet illegaal zouden zijn, zou de prijs van een gebruikers hoeveelheid coke of heroine niet meer dan 10 eurocent bedragen en zou men dus de moeite voor die desinger shit niet eens maken. Sterker nog de meeste hero verslaafden zouden dan gewoon met hun uitkering kunnen rondkomen en ook geen andere mensen meer hoevel lastig te vallen met overvallen of inbraken.

Laat volwassenen lekker doen met hun lichaam wat ze willen doen, desnoods alleen op doctors voorschift dat je die rotzooi krijgt maar wie zijn wij/ is de overheid die maar alles willen verbieden en hiermee alleen maar meer maatschappelijke problemen veroorzaken.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:38:06 #115
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106637273
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zonder een verbod is gedrag niet illegaal. Na een verbod is hetzelfde gedrag wel illegaal, dus stijgt de criminaliteit. Tenzij iedereen zich netjes aan de wet houd, maar dat is nog nooit gebeurd.
Ik heb daar al op gereageerd. Iets niet crimineel noemen betekent niet dat het gedrag onwenselijk is. Als je een extreme parallel trekt kun je moord ook 'gedogen', maar dat maakt het niet minder maatschappelijk onwenselijk. De criminele organisatie achter het qat transport (en daar gaat het me om, die paar gebruikers kunnen me aan m'n reet roesten) is maatschappelijk onwenselijk. Nu het ook crimineel is, kan de overheid er tegen optreden. Maar dat betekent niet dat er opeens meer maatschappelijk onwenselijke types zijn, die waren er al.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:37 schreef Basp1 het volgende:
Maar als die drugs niet illegaal zouden zijn, zou de prijs van een gebruikers hoeveelheid coke of heroine niet meer dan 10 eurocent bedragen en zou men dus de moeite voor die desinger shit niet eens maken.
Maar lijkt het jou een goed idee om coke en hero legaal te maken?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:40:02 #116
pi_106637326
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:38 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik heb daar al op gereageerd. Iets niet crimineel noemen betekent niet dat het gedrag onwenselijk is.
Geen zak mee te maken, keutel-terug-trekker. Als het niet verboden is is het niet illegaal en ben je geen crimineel.

quote:
De criminele organisatie achter het qat transport
bestaat niet want de handel is nu niet verboden.

quote:
Ja.
pi_106637396
quote:

[..]

Ik heb daar al op gereageerd. Iets niet crimineel noemen betekent niet dat het gedrag onwenselijk is. Als je een extreme parallel trekt kun je moord ook 'gedogen', maar dat maakt het niet minder maatschappelijk onwenselijk. De criminele organisatie achter het qat transport (en daar gaat het me om, die paar gebruikers kunnen me aan m'n reet roesten) is maatschappelijk onwenselijk. Nu het ook crimineel is, kan de overheid er tegen optreden. Maar dat betekent niet dat er opeens meer maatschappelijk onwenselijke types zijn, die waren er al.

[..]

Het is nu dweilen met de kraam open. Maak het legaal, hef er een beetje belasting over, waarvan je de hulpverlening omtrent verslaving betaald.
pi_106637523
quote:

Ja zoals je kon concluderen uit de zinsnede desnood op doctors recept.

Waarom is alcohol nog steeds vrij verkrijgbaar op dit moment dat levert grotere maatschappelijke problemen op als wiet en qat. Het komt puur door de selectieve moraal die door onze bestuurders erop na gehouden wordt.
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2012 @ 12:59:33 #119
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_106637999
quote:
En die teringbende krijgt een uitkering op mijn kosten?
Ik zie de noodzaak niet dat nutteloos spul inleven te houden over mijn rug.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_106638014
quote:
Qatverbod: Somaliërs verwachten uittochtTILBURG - De gemeente Tilburg is blij met het qatverbod dat het kabinet in de maak heeft. In de Somalische gemeenschap echter wordt al een uittocht voorzien naar Engeland, waar het roesmiddel nog wel is toegestaan.

Tilburg pleitte er al in de jaren negentig voor om qat op de lijst van verboden middelen te plaatsen. Toen wilde 'Den Haag' er nog niet aan, waarop de gemeente zelf trachtte de handel de kop in te drukken. In de apv werd een artikel opgenomen dat het bezit van maximaal drie bosjes toestaat.

De gemeente reageert nu verheugd. "Goed nieuws voor Tilburg-Noord", zo liet wethouder Jan Hamming al weten. Hij verwacht dat de overlast afneemt, maar dat het landelijke verbod ook een positief effect heeft op de Somalische gemeenschap. Vooral vrouwen klagen erover het gebruik dat hun mannen passief maakt.

"Onzin", zegt Al Doualeh, bestuurslid van de Somalische vereniging Rajo en zelf gebruiker. "Als je maar met mate kauwt, is er niets aan de hand." Hij verwacht dat de handel, die nu via Schiphol verloopt, volledig wordt geblokkeerd zodra het verbod van kracht wordt.

"Illegaal wordt qat het dan heel erg duur. Ik denk dat veel mensen van Somalische afkomst dan verhuizen naar Engeland en andere landen waar het nog wel mag. Qat hoort bij de cultuur." In Tilburg staan rond de duizend mensen van Somalische herkomst ingeschreven.

Doualeh heeft in Tilburg jarenlang vruchteloos geprobeerd een theehuis of restaurant te beginnen waar qat mag worden gebruikt. "De gemeente wilde het al niet meer, maar nu wordt dat helemaal hopeloos."
Nog meer somaliers die nederland hun rug toekeren. In de UK zullen ze blij met ze zijn. :D
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:02:50 #121
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106638106
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Geen zak mee te maken, keutel-terug-trekker. Als het niet verboden is is het niet illegaal en ben je geen crimineel.
Iets minder disrespectvol mag ook wel. Ik vind dat een enorme kop-in-het-zand houding. Er is een organisatie die op dit moment qat doorvoert van Nederland naar de rest van de EU. In de rest van de EU zijn dit criminelen (hun activiteiten houden niet op bij de grens namelijk, verre van), maar hier zijn het doodnormale mensen?

quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:46 schreef Basp1 het volgende:
Ja, dat vermoeden had ik dus al, maar ik dacht ik vraag het even expliciet. Dan denk ik dat we het sowieso niet eens gaan worden. Ik ben namelijk van mening dat vooral heroine te verslavend is om mensen mee te laten experimenteren, dit i.t.t. wat mij betreft wiet (waar ik gezien de sterkte van nederwiet ook zo m'n twijfels over heb).
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:04:26 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_106638151
Dat qatverbruik houdt mensen in een afhankelijke positie. Ze worden er zo suf van dat ze het prima vinden om met twee vrouwen en twaalf kinderen op een flatje te hangen en een uitkering te trekken.
Ook voor die mensen zelf is het dus veel beter wanneer er een verbod komt. Dit kan voor een groot deel van deze mensen het duwtje in de rug zijn om iets te gaan doen met hun leven.

Wat wil je anders. Accepteren dat een buitengewoon snel groeiende bevolkingsgroep in zijn sociale isolement blijft hangen en steeds meer geld kost? Hoe langer je wacht, hoe groter het probleem wordt. Als er in 2025 meer dan een miljoen qat-kauwende Somaliërs in Nederland wonen kunnen we dat probleem helemaal niet meer de baas. Nu is er nog een kans om deze mensen nuttig voor de maatschappij te maken.

De echte verslaafden kunnen dan fijn naar Engeland. Dat land is toch al afgeschreven.
The End Times are wild
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:05:20 #123
pi_106638183
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:02 schreef Catbert het volgende:

[..]

Iets minder disrespectvol mag ook wel. Ik vind dat een enorme kop-in-het-zand houding. Er is een organisatie die op dit moment qat doorvoert van Nederland naar de rest van de EU. In de rest van de EU zijn dit criminelen (hun activiteiten houden niet op bij de grens namelijk, verre van), maar hier zijn het doodnormale mensen?

[..]
Die criminaliteit word dus veroorzaakt door verboden in andere landen. Het zijn verboden die criminaliteit veroorzaken.
quote:
[..]

Ja, dat vermoeden had ik dus al, maar ik dacht ik vraag het even expliciet. Dan denk ik dat we het sowieso niet eens gaan worden. Ik ben namelijk van mening dat vooral heroine te verslavend is om mensen mee te laten experimenteren, dit i.t.t. wat mij betreft wiet (waar ik gezien de sterkte van nederwiet ook zo m'n twijfels over heb).
Je kan drugs niet verbieden. Het gebruik en de handel stopt niet, word alleen lucratiever en het gebruik van drugs word alleen maar duurder en gevaarlijker. Het verbieden van drugs maakt de wereld dus niet beter, alleen duurder, corrupter, crimineler en gewelddadiger.

Wat jouw persoonlijke mening over drugs is, doet daar niets aan af.
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2012 @ 13:07:25 #124
341203 3-voud
pi_106638245
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die criminaliteit word dus veroorzaakt door verboden in andere landen. Het zijn verboden die criminaliteit veroorzaken.
Het is dus volgens jou het "verbod" wat de eerste moordenaars kweekten. Niet andersom.
Zit je weer vol cannabis?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:09:15 #125
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_106638320
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:59 schreef 3-voud het volgende:

[..]

En die teringbende krijgt een uitkering op mijn kosten?
Ik zie de noodzaak niet dat nutteloos spul inleven te houden over mijn rug.
Dat is een heel ander probleem dat niets met qat te maken heeft. Je zou een uitkering moeten krijgen alleen als het echt noodzakelijk is, en je gedurende je uitkering goed je best doet om een baan te vinden en zelf in je levensonderhoud te voorzien. Doe je niet je best dan moet je je uitkering kwijtraken.

Dat heeft niets te maken of je nou Somaliër of Fries bent, en of je nou qat vreet of Schultenbräu achterover tikt.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2012 @ 13:10:57 #126
341203 3-voud
pi_106638376
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Dat is een heel ander probleem dat niets met qat te maken heeft.
Sure... :')
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:11:59 #127
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_106638415
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:04 schreef LXIV het volgende:
Dat qatverbruik houdt mensen in een afhankelijke positie. Ze worden er zo suf van dat ze het prima vinden om met twee vrouwen en twaalf kinderen op een flatje te hangen en een uitkering te trekken.
Ook voor die mensen zelf is het dus veel beter wanneer er een verbod komt. Dit kan voor een groot deel van deze mensen het duwtje in de rug zijn om iets te gaan doen met hun leven.

Dit geldt ook voor alcohol, ben je ook voor een verbod op alcohol?
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_106638470
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:07 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Het is dus volgens jou het "verbod" wat de eerste moordenaars kweekten. Niet andersom.
Er is nogal een verschil of je andere mensen iets aandoet (moord) of jezelf verdovende middelen toedient waarvan anderen geen overlast ondervinden.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:14:07 #129
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106638486
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Rare gedachtenkronkels heb jij :)

Maargoed. Zoals ik al zei; ik ga niet in discussie met mensen die vinden dat alle drugs gelegaliseerd moeten worden. Onze meningen liggen te ver uiteen, dus dat wordt een overloos welles/nietes spelletje.

quote:
Dat is een heel ander probleem dat niets met qat te maken heeft. Je zou een uitkering moeten krijgen alleen als het echt noodzakelijk is, en je gedurende je uitkering goed je best doet om een baan te vinden en zelf in je levensonderhoud te voorzien. Doe je niet je best dan moet je je uitkering kwijtraken.
Continue qat gebruik is verslavend en dus zorgen die mensen dus dat ze nooit meer aan een baan komen. Maargoed, wat je ook kunt doen is stellen dat als je een uitkering hebt je geen drugs, tabak of alcohol mag nuttigen. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:13 schreef Basp1 het volgende:
Er is nogal een verschil of je andere mensen iets aandoet (moord) of jezelf verdovende middelen toedient waarvan anderen geen overlast ondervinden.
De gezinnen van die mannen ondervinden er overlast van dat ze al hun tijd en geld in de qat consumtie steken. Net zoals dat verslaafden op straaf overlast veroorzaken. Dat is dus ook het probleem met harddrugs; veel (in het geval van hero de meeste) mensen glijden af in een verslaving.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:15:20 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_106638538
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:11 schreef t-8one het volgende:

[..]

Dit geldt ook voor alcohol, ben je ook voor een verbod op alcohol?
Dat geldt niet voor alcohol, want de overgrote meerderheid van de alcoholgebruikers functioneert gewoon in de maatschappij.
The End Times are wild
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:16:16 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_106638570
quote:

[..]

Die qat-gebruikers zijn misschien niet allemaal crimineel, maar ze teren wel in op de maatschappij doordat ze niks bijdragen. Ook dat is ongewenst.
The End Times are wild
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:16:46 #132
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106638598
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:15 schreef LXIV het volgende:
Dat geldt niet voor alcohol, want de overgrote meerderheid van de alcoholgebruikers functioneert gewoon in de maatschappij.
Inderdaad. Alcohol kan verslavend zijn maar is dat alleen in erg grote hoeveelheden. Heroine is per definitie verslavend.
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2012 @ 13:16:53 #133
341203 3-voud
pi_106638603
quote:

[..]

Ohzo... niet alle criminaliteit veroorzaakt overlast omdat jij daar een andere kijk op hebt en uit persoonlijke behoefte de vinger opsteekt naar iedereen die er anders over denkt.

Dan zijn we eruit.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:18:47 #134
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_106638676
quote:

[..]

Ik denk dat alcohol de maatschappij meer kost dan die paar plantenkauwers.
ok, lets go again
danku lieve fans
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:21:05 #135
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_106638758
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:16 schreef Catbert het volgende:

[..]

Inderdaad. Alcohol kan verslavend zijn maar is dat alleen in erg grote hoeveelheden. Heroine is per definitie verslavend.
Mijn voorbeeld ging over alcohol, en dit topic over qat.
Heroine erbij halen is niet nodig.
ok, lets go again
danku lieve fans
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:23:18 #136
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106638855
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:18 schreef t-8one het volgende:
Het verbod is ook niet om de gebruikers maar om de randfiguren daaromheen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:21 schreef t-8one het volgende:
Mijn voorbeeld ging over alcohol, en dit topic over qat.
Heroine erbij halen is niet nodig.
Oh, dus jij mag er wel alcohol bijhalen (wat niet zoals quat een harddrugs is) maar ik mag er geen heroine bijhalen (wat wel zoals qat een harddrugs is). Tuurlijk joh!
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:24:55 #137
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_106638920
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:23 schreef Catbert het volgende:

[..]

Het verbod is ook niet om de gebruikers maar om de randfiguren daaromheen.

[..]

Oh, dus jij mag er wel alcohol bijhalen (wat niet zoals quat een harddrugs is) maar ik mag er geen heroine bijhalen (wat wel zoals qat een harddrugs is). Tuurlijk joh!
Ik vergeleek alcohol omdat dat legaal is en volgens mij meer overlast veroorzaakt dan qat, vervolgens kom jij ineens met de vergelijking heroine.
ok, lets go again
danku lieve fans
  Moderator dinsdag 10 januari 2012 @ 13:25:36 #138
249559 crew  Lavenderr
pi_106638945
quote:

[..]

Nou, vraag dat eens in de buurt waar die lui rondhangen. Denk dat die wel degelijk overlast van ze hebben.
pi_106638969
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die qat-gebruikers zijn misschien niet allemaal crimineel, maar ze teren wel in op de maatschappij doordat ze niks bijdragen. Ook dat is ongewenst.
De meeste fokkers die tijdens werktijdenhier posten dragen ook niets bij aan het bedrijf waarvoor ze werken, de maatschappij betaald hierdoor ook meer dan men eigenlijk zou moeten, ook ongewenst en toch doen we het allemaal. :D
pi_106639004
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, vraag dat eens in de buurt waar die lui rondhangen. Denk dat die wel degelijk overlast van ze hebben.
Nou woon ik toevallig in tilburg noord waar de overlast het grootst zou zijn, en moet ik zeggen dat ik er niets van merk. _O-

Ja hangjeugd bij winkelcentra maar dat zijn niet de qat kauwers.
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2012 @ 13:27:26 #141
341203 3-voud
pi_106639012
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:18 schreef t-8one het volgende:

[..]

Aangezien de meeste ervan werken, dragen ze zelf een steentje bij.
Aan die Somalische economische uitzuigers, die hun fuck-de-samenleving attitude in leven houden met deze rotzooi, maar wel elke maand hun handje ophouden + criminaliteit bedrijven om hun verslaving te bekostigen, heb ik een broertje dood aan. Weg met die rommel. En met rommel bedoel ik dat qat-zooi en de Somaliërs zelf.
pi_106639013
quote:

[..]

Dat heeft niets te maken of je nou Somaliër of Fries bent, en of je nou qat vreet of Schultenbräu achterover tikt.
En aangezien qat de terugkeer in de maatschappij belemmerd, moeten ze qat dus verbieden, of de uitkering stopzetten.
pi_106639053
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En aangezien qat de terugkeer in de maatschappij belemmerd, moeten ze qat dus verbieden, of de uitkering stopzetten.
Ik heb liever dat ze de uitkeringen dan flink aanpakken. Qat verbieden is symptoombestrijding. Volgende weer wordt het wiet of alcohol en trekken ze een uitkering.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:28:54 #144
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_106639070
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:27 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Aangezien de meeste ervan werken, dragen ze zelf een steentje bij.
Aan die Somalische economische uitzuigers, die hun fuck-de-samenleving attitude in leven houden met deze rotzooi, maar wel elke maand hun handje ophouden + criminaliteit bedrijven om hun verslaving te bekostigen, heb ik een broertje dood aan. Weg met die rommel. En met rommel bedoel ik dat qat-zooi en de Somaliërs zelf.
En dat probleem wordt opgelost met het verbieden van qat?
ok, lets go again
danku lieve fans
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:29:20 #145
pi_106639086
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:07 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Het is dus volgens jou het "verbod" wat de eerste moordenaars criminelen kweekten. Niet andersom.
Als moord legaal is is een moordenaar geen crimineel. (maar bijvoorbeeld een politieagent of militair).
pi_106639111
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom is alcohol nog steeds vrij verkrijgbaar op dit moment dat levert grotere maatschappelijke problemen op als wiet en qat. Het komt puur door de selectieve moraal die door onze bestuurders erop na gehouden wordt.
De alcoholproducenten en de farmaceutische industrie hebben alle belang bij drugsverboden.

dinsdag 10 januari 2012 @ 13:30:42 #147
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106639137
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:24 schreef t-8one het volgende:
Ik vergeleek alcohol omdat dat legaal is en volgens mij meer overlast veroorzaakt dan qat, vervolgens kom jij ineens met de vergelijking heroine.
Per gebruiker levert qat meer overlast op dan alcohol. Punt. Met jouw redenatie kun je heroine ook wel toestaan omdat het in totaal minder overlast geeft. Dat slaat nergens op. De overheid is per heroinegebruiker veel meer kwijt dan per alcoholgebruiker. Heck, de gemiddelde alcoholgebruiker levert de staat gewoon geld op.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:26 schreef Basp1 het volgende:
De meeste fokkers die tijdens werktijdenhier posten dragen ook niets bij aan het bedrijf waarvoor ze werken, de maatschappij betaald hierdoor ook meer dan men eigenlijk zou moeten, ook ongewenst en toch doen we het allemaal. :D
Ik veroorzaak geen overlast, krijg op tijd m'n taken af, en draag gewoon netjes een flinke smak belasting af per maand. Ja nou, wat kost ik de maatschappij veel zeg :')

quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als moord legaal is is een moordenaar geen crimineel. (maar bijvoorbeeld een politieagent of militair).
Ja, en dat is dus op semantiek proberen een discussie te winnen. En ik maar denken dat het in NWS op inhoud ging.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:31:13 #148
pi_106639160
quote:

[..]

90% van de Qat-gebruikers functioneert ook normaal. Hoorde ik net nog op de radio. Van iemand van Trimbos als ik me goed herinner.
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2012 @ 13:31:18 #149
341203 3-voud
pi_106639164
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:28 schreef t-8one het volgende:

[..]

En dat probleem wordt opgelost met het verbieden van qat?
Half. Daarna in een boot laden richting Somalië.
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2012 @ 13:31:39 #150
341203 3-voud
pi_106639181
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan spreek je niet over "moord".
Rook er nog 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')