Iets minder disrespectvol mag ook wel. Ik vind dat een enorme kop-in-het-zand houding. Er is een organisatie die op dit moment qat doorvoert van Nederland naar de rest van de EU. In de rest van de EU zijn dit criminelen (hun activiteiten houden niet op bij de grens namelijk, verre van), maar hier zijn het doodnormale mensen?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Geen zak mee te maken, keutel-terug-trekker. Als het niet verboden is is het niet illegaal en ben je geen crimineel.
quote:
Ja, dat vermoeden had ik dus al, maar ik dacht ik vraag het even expliciet. Dan denk ik dat we het sowieso niet eens gaan worden. Ik ben namelijk van mening dat vooral heroine te verslavend is om mensen mee te laten experimenteren, dit i.t.t. wat mij betreft wiet (waar ik gezien de sterkte van nederwiet ook zo m'n twijfels over heb).quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:46 schreef Basp1 het volgende:
Ja zoals je kon concluderen uit de zinsnede desnood op doctors recept.
Die criminaliteit word dus veroorzaakt door verboden in andere landen. Het zijn verboden die criminaliteit veroorzaken.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:02 schreef Catbert het volgende:
[..]
Iets minder disrespectvol mag ook wel. Ik vind dat een enorme kop-in-het-zand houding. Er is een organisatie die op dit moment qat doorvoert van Nederland naar de rest van de EU. In de rest van de EU zijn dit criminelen (hun activiteiten houden niet op bij de grens namelijk, verre van), maar hier zijn het doodnormale mensen?
[..]
Je kan drugs niet verbieden. Het gebruik en de handel stopt niet, word alleen lucratiever en het gebruik van drugs word alleen maar duurder en gevaarlijker. Het verbieden van drugs maakt de wereld dus niet beter, alleen duurder, corrupter, crimineler en gewelddadiger.quote:[..]
Ja, dat vermoeden had ik dus al, maar ik dacht ik vraag het even expliciet. Dan denk ik dat we het sowieso niet eens gaan worden. Ik ben namelijk van mening dat vooral heroine te verslavend is om mensen mee te laten experimenteren, dit i.t.t. wat mij betreft wiet (waar ik gezien de sterkte van nederwiet ook zo m'n twijfels over heb).
Het is dus volgens jou het "verbod" wat de eerste moordenaars kweekten. Niet andersom.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die criminaliteit word dus veroorzaakt door verboden in andere landen. Het zijn verboden die criminaliteit veroorzaken.
Dat is een heel ander probleem dat niets met qat te maken heeft. Je zou een uitkering moeten krijgen alleen als het echt noodzakelijk is, en je gedurende je uitkering goed je best doet om een baan te vinden en zelf in je levensonderhoud te voorzien. Doe je niet je best dan moet je je uitkering kwijtraken.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
En die teringbende krijgt een uitkering op mijn kosten?
Ik zie de noodzaak niet dat nutteloos spul inleven te houden over mijn rug.
Sure...quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat is een heel ander probleem dat niets met qat te maken heeft.
Dit geldt ook voor alcohol, ben je ook voor een verbod op alcohol?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:04 schreef LXIV het volgende:
Dat qatverbruik houdt mensen in een afhankelijke positie. Ze worden er zo suf van dat ze het prima vinden om met twee vrouwen en twaalf kinderen op een flatje te hangen en een uitkering te trekken.
Ook voor die mensen zelf is het dus veel beter wanneer er een verbod komt. Dit kan voor een groot deel van deze mensen het duwtje in de rug zijn om iets te gaan doen met hun leven.
Er is nogal een verschil of je andere mensen iets aandoet (moord) of jezelf verdovende middelen toedient waarvan anderen geen overlast ondervinden.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het is dus volgens jou het "verbod" wat de eerste moordenaars kweekten. Niet andersom.
Zit je weer vol cannabis?
Rare gedachtenkronkels heb jijquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Die criminaliteit word dus veroorzaakt door verboden in andere landen. Het zijn verboden die criminaliteit veroorzaken.
Continue qat gebruik is verslavend en dus zorgen die mensen dus dat ze nooit meer aan een baan komen. Maargoed, wat je ook kunt doen is stellen dat als je een uitkering hebt je geen drugs, tabak of alcohol mag nuttigen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dat is een heel ander probleem dat niets met qat te maken heeft. Je zou een uitkering moeten krijgen alleen als het echt noodzakelijk is, en je gedurende je uitkering goed je best doet om een baan te vinden en zelf in je levensonderhoud te voorzien. Doe je niet je best dan moet je je uitkering kwijtraken.
De gezinnen van die mannen ondervinden er overlast van dat ze al hun tijd en geld in de qat consumtie steken. Net zoals dat verslaafden op straaf overlast veroorzaken. Dat is dus ook het probleem met harddrugs; veel (in het geval van hero de meeste) mensen glijden af in een verslaving.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:13 schreef Basp1 het volgende:
Er is nogal een verschil of je andere mensen iets aandoet (moord) of jezelf verdovende middelen toedient waarvan anderen geen overlast ondervinden.
Dat geldt niet voor alcohol, want de overgrote meerderheid van de alcoholgebruikers functioneert gewoon in de maatschappij.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:11 schreef t-8one het volgende:
[..]
Dit geldt ook voor alcohol, ben je ook voor een verbod op alcohol?
Die qat-gebruikers zijn misschien niet allemaal crimineel, maar ze teren wel in op de maatschappij doordat ze niks bijdragen. Ook dat is ongewenst.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil of je andere mensen iets aandoet (moord) of jezelf verdovende middelen toedient waarvan anderen geen overlast ondervinden.
Inderdaad. Alcohol kan verslavend zijn maar is dat alleen in erg grote hoeveelheden. Heroine is per definitie verslavend.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:15 schreef LXIV het volgende:
Dat geldt niet voor alcohol, want de overgrote meerderheid van de alcoholgebruikers functioneert gewoon in de maatschappij.
Ohzo... niet alle criminaliteit veroorzaakt overlast omdat jij daar een andere kijk op hebt en uit persoonlijke behoefte de vinger opsteekt naar iedereen die er anders over denkt.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik denk dat alcohol de maatschappij meer kost dan die paar plantenkauwers.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat geldt niet voor alcohol, want de overgrote meerderheid van de alcoholgebruikers functioneert gewoon in de maatschappij.
Mijn voorbeeld ging over alcohol, en dit topic over qat.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:16 schreef Catbert het volgende:
[..]
Inderdaad. Alcohol kan verslavend zijn maar is dat alleen in erg grote hoeveelheden. Heroine is per definitie verslavend.
Het verbod is ook niet om de gebruikers maar om de randfiguren daaromheen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:18 schreef t-8one het volgende:
Ik denk dat alcohol de maatschappij meer kost dan die paar plantenkauwers.
Oh, dus jij mag er wel alcohol bijhalen (wat niet zoals quat een harddrugs is) maar ik mag er geen heroine bijhalen (wat wel zoals qat een harddrugs is). Tuurlijk joh!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:21 schreef t-8one het volgende:
Mijn voorbeeld ging over alcohol, en dit topic over qat.
Heroine erbij halen is niet nodig.
Ik vergeleek alcohol omdat dat legaal is en volgens mij meer overlast veroorzaakt dan qat, vervolgens kom jij ineens met de vergelijking heroine.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:23 schreef Catbert het volgende:
[..]
Het verbod is ook niet om de gebruikers maar om de randfiguren daaromheen.
[..]
Oh, dus jij mag er wel alcohol bijhalen (wat niet zoals quat een harddrugs is) maar ik mag er geen heroine bijhalen (wat wel zoals qat een harddrugs is). Tuurlijk joh!
Nou, vraag dat eens in de buurt waar die lui rondhangen. Denk dat die wel degelijk overlast van ze hebben.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De meeste fokkers die tijdens werktijdenhier posten dragen ook niets bij aan het bedrijf waarvoor ze werken, de maatschappij betaald hierdoor ook meer dan men eigenlijk zou moeten, ook ongewenst en toch doen we het allemaal.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die qat-gebruikers zijn misschien niet allemaal crimineel, maar ze teren wel in op de maatschappij doordat ze niks bijdragen. Ook dat is ongewenst.
Nou woon ik toevallig in tilburg noord waar de overlast het grootst zou zijn, en moet ik zeggen dat ik er niets van merk.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, vraag dat eens in de buurt waar die lui rondhangen. Denk dat die wel degelijk overlast van ze hebben.
Aangezien de meeste ervan werken, dragen ze zelf een steentje bij.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:18 schreef t-8one het volgende:
[..]
Ik denk dat alcohol de maatschappij meer kost dan die paar plantenkauwers.
En aangezien qat de terugkeer in de maatschappij belemmerd, moeten ze qat dus verbieden, of de uitkering stopzetten.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat is een heel ander probleem dat niets met qat te maken heeft. Je zou een uitkering moeten krijgen alleen als het echt noodzakelijk is, en je gedurende je uitkering goed je best doet om een baan te vinden en zelf in je levensonderhoud te voorzien. Doe je niet je best dan moet je je uitkering kwijtraken.
Dat heeft niets te maken of je nou Somaliër of Fries bent, en of je nou qat vreet of Schultenbräu achterover tikt.
Ik heb liever dat ze de uitkeringen dan flink aanpakken. Qat verbieden is symptoombestrijding. Volgende weer wordt het wiet of alcohol en trekken ze een uitkering.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En aangezien qat de terugkeer in de maatschappij belemmerd, moeten ze qat dus verbieden, of de uitkering stopzetten.
En dat probleem wordt opgelost met het verbieden van qat?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:27 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Aangezien de meeste ervan werken, dragen ze zelf een steentje bij.
Aan die Somalische economische uitzuigers, die hun fuck-de-samenleving attitude in leven houden met deze rotzooi, maar wel elke maand hun handje ophouden + criminaliteit bedrijven om hun verslaving te bekostigen, heb ik een broertje dood aan. Weg met die rommel. En met rommel bedoel ik dat qat-zooi en de Somaliërs zelf.
Als moord legaal is is een moordenaar geen crimineel. (maar bijvoorbeeld een politieagent of militair).quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het is dus volgens jou het "verbod" wat de eerste moordenaars criminelen kweekten. Niet andersom.
Zit je weer vol cannabis?
De alcoholproducenten en de farmaceutische industrie hebben alle belang bij drugsverboden.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja zoals je kon concluderen uit de zinsnede desnood op doctors recept.
Waarom is alcohol nog steeds vrij verkrijgbaar op dit moment dat levert grotere maatschappelijke problemen op als wiet en qat. Het komt puur door de selectieve moraal die door onze bestuurders erop na gehouden wordt.
Per gebruiker levert qat meer overlast op dan alcohol. Punt. Met jouw redenatie kun je heroine ook wel toestaan omdat het in totaal minder overlast geeft. Dat slaat nergens op. De overheid is per heroinegebruiker veel meer kwijt dan per alcoholgebruiker. Heck, de gemiddelde alcoholgebruiker levert de staat gewoon geld op.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:24 schreef t-8one het volgende:
Ik vergeleek alcohol omdat dat legaal is en volgens mij meer overlast veroorzaakt dan qat, vervolgens kom jij ineens met de vergelijking heroine.
Ik veroorzaak geen overlast, krijg op tijd m'n taken af, en draag gewoon netjes een flinke smak belasting af per maand. Ja nou, wat kost ik de maatschappij veel zegquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:26 schreef Basp1 het volgende:
De meeste fokkers die tijdens werktijdenhier posten dragen ook niets bij aan het bedrijf waarvoor ze werken, de maatschappij betaald hierdoor ook meer dan men eigenlijk zou moeten, ook ongewenst en toch doen we het allemaal.
Ja, en dat is dus op semantiek proberen een discussie te winnen. En ik maar denken dat het in NWS op inhoud ging.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als moord legaal is is een moordenaar geen crimineel. (maar bijvoorbeeld een politieagent of militair).
90% van de Qat-gebruikers functioneert ook normaal. Hoorde ik net nog op de radio. Van iemand van Trimbos als ik me goed herinner.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Half. Daarna in een boot laden richting Somalië.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:28 schreef t-8one het volgende:
[..]
En dat probleem wordt opgelost met het verbieden van qat?
Dan spreek je niet over "moord".quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als moord legaal is is een moordenaar geen crimineel. (maar bijvoorbeeld een politieagent of militair).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |