Thomann heeft ze?quote:Op maandag 9 januari 2012 20:55 schreef The_Dean het volgende:
Ik zoek zo'n spraak / intercom microfoon voor op een balie of bureau. Hoeft niet nieuw... Iemand hier?
1 2 | Dikste snaar Dunste snaar Elektrisch 2 - 1,5 mm tussen 12e fret en snaar 1,5 - 1,1 mm tussen 12e fret en snaar |
Dat is nogal persoonlijk en hangt af van jouw manier van spelen.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:40 schreef Spelvout het volgende:
Net bij mijn elektrische gitaar de actie aangepast, was nogal hoog. Wat voor actie raden jullie echter aan?
Het is een nacht..quote:Op maandag 9 januari 2012 22:53 schreef QuincydeKoster het volgende:
Test - Kawai guitar origing from 1963 by Quincy de Koster
De gitaar die ik met hulp van The_Dean opgeknapt heb! Nogmaals bedankt voor het schema
Nu dus ff een sample opgenomen.
Let op: Ik speel bagger, de gitaar klinkt nice, niet klagen over mijn spel aub.
Ach je speelt dat nummer beter dan ikquote:Op maandag 9 januari 2012 23:00 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Het is dus net niet bagger genoeg om niet herkend te worden
Ik heb dan ook reden gehad om hem te lerenquote:Op maandag 9 januari 2012 23:03 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Ach je speelt dat nummer beter dan ik![]()
Klopt, maar ik vroeg me af of er een beetje een "standaard" is. Speel niet echt aggresief maar ook niet heel zachtquote:Op maandag 9 januari 2012 22:54 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Dat is nogal persoonlijk en hangt af van jouw manier van spelen.
Als je de actie laag instelt, dan mag je de snaren ook niet te hard aanslaan.. speel je juist graag wat harder, dan moet de actie ook groter zijn.
Fretbuzz kan ook komen door de vorm van de nek. Weet je wel zeker dat die niet verdraaid is enzo?
Ik heb er een met een knop en 27mc bakkie plug (4 pins) is het voor een hobby project?quote:Op maandag 9 januari 2012 20:55 schreef The_Dean het volgende:
Ik zoek zo'n spraak / intercom microfoon voor op een balie of bureau. Hoeft niet nieuw... Iemand hier?
le picture van le gitaar ?quote:Op maandag 9 januari 2012 23:04 schreef QuincydeKoster het volgende:
Oh en voor de mensen die afvragen hoe het achter de schermen eruit ziet
[ afbeelding ]
Ffkies in 2 uur tijd met het schema dat The_Dean gefixed had in elkaar gesoldeerd ^^
[..]
Ik heb dan ook reden gehad om hem te leren
Voor de toneelverenigingquote:Op maandag 9 januari 2012 23:37 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ik heb er een met een knop en 27mc bakkie plug (4 pins) is het voor een hobby project?Ik wou hem nog steeds met XLR hebben eigenlijk! Maar hij staat maar een beetje te staan...
In eindhoven: Let's Playquote:Op maandag 9 januari 2012 23:18 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vroeg me af of er een beetje een "standaard" is. Speel niet echt aggresief maar ook niet heel zachtVorm van de nek is goed, dat heb ik nog gekeken.
Kan goed dat ik hem uiteindelijk gewoon ergens naar toe breng. Ik heb er zelf het geduld niet voor om dat te doenWeet iemand nog een leuk adres in de buurt van Ehv?
quote:
Zo hebben The presidents of the usa anders een stuk of wat albums vol gespeeld.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 07:54 schreef Zorro het volgende:
Daar kan je toch niet op spelen? Die heeft maar drie snaren!
Dat was toen nog niet alle snaren erop lagenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 07:54 schreef Zorro het volgende:
Daar kan je toch niet op spelen? Die heeft maar drie snaren!
Cool ding man!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 07:13 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de gitaar zelf, de metalen slagplaat, de pickup en de brug (en dat losse geval waardoor de snaren omhoog komen) is zo goed als alles vernieuwd, en die stemmechanieken waren leuk. Paste niet
Hij klinkt niet zo slecht hoor, maar je intro klopt volgens mij niet helemaalquote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:42 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Dat was toen nog niet alle snaren erop lagen
Damn.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:58 schreef The_Dean het volgende:
Kanker geconstateerd bij Black Sabbath gitarist Tony Iommi
http://www.nu.nl/muziek/2(...)abbath-gitarist.html
Inderdad, als dit hun tour maar niet in de weg zit ...quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:47 schreef brother52 het volgende:
[..]
Damn.
Gelukkig zijn ze er vrij snel bij.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 08:24 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zo hebben The presidents of the usa anders een stuk of wat albums vol gespeeld.
Hoop van niet. Ik heb ook een kaartjequote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:16 schreef brother52 het volgende:
Doet me denken aan de geplande tour van Heaven & Hell van 2 jaar geleden.
Inderdaad, als dit nu niet door gaat dan FFUUUquote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:54 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hoop van niet. Ik heb ook een kaartje
Ik waag het er niet meer op met ze.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:54 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hoop van niet. Ik heb ook een kaartje
Californication, knockin on heavens doorquote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:17 schreef QuincydeKoster het volgende:
Weet iemand trouwens nog een nummer met een niet al te moeilijke solo?Snel spelen heb ik nog niet onder de knie (Kan het snelle stuk van Sweet Child O Mine nogeeneens spelen)
Ik wil wel het hele nummer kunnen leren
Stairway to heaven, die is niet heel moeilijk, is voornamelijk een Bluesscale, met hier en daar wat uitstapjes... alleen dat snelle stukje is wat tricky, met die Bend, maar even 2 dagen goed oeenen en die heb je onder de knie!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:17 schreef QuincydeKoster het volgende:
Weet iemand trouwens nog een nummer met een niet al te moeilijke solo?Snel spelen heb ik nog niet onder de knie (Kan het snelle stuk van Sweet Child O Mine nogeeneens spelen)
Ik wil wel het hele nummer kunnen leren
Knockin on heavens door, heeft een best lastige 2de solo.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:46 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Californication, knockin on heavens door
Nee, die heeft helemaal geen solo.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:48 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Knockin on heavens door, heeft een best lastige 2de solo.
Godverdomme haal ik zeker weer 2 nummers door elkaarquote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee, die heeft helemaal geen solo.
Die 2e solo heb ik nog nooit geprobeerd, maar als ik Slash hem hoor spelen denk ik, mwa mwa mwa... heb lastigere solo`s geprobeerd, hij is niet heel snel ofzo, en zit niet vol lastig vinger werk.(hihi, hij zei vinger werkquote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:48 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Knockin on heavens door, heeft een best lastige 2de solo.
De Guns n Roses versie heeft toch echt 2 solosquote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
1:26 eerste soloquote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het is niet zozeer snel, maar het zijn irritante bends, en als je die niet zuiver speelt. Verkracht je de solo.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Die 2e solo heb ik nog nooit geprobeerd, maar als ik Slash hem hoor spelen denk ik, mwa mwa mwa... heb lastigere solo`s geprobeerd, hij is niet heel snel ofzo, en zit niet vol lastig vinger werk.(hihi, hij zei vinger werk)
True, het benden is altijd wel tricky, goed nummer om het mee te leren vind ik Hotel California, die zit echt vòl met bends, of gewoon wat Gilmour solo`s lerenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:52 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Het is niet zozeer snel, maar het zijn irritante bends, en als je die niet zuiver speelt. Verkracht je de solo.
Met een hold bend op
--------15--14----------
---15Bend-------------
Die zitten er een aantal achter elkaar.
Ik bedoel niet de bob dylan versiequote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hotel California is wel een goeie oefening, maar je vind het nummer mooi of je haat hetquote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:53 schreef Braddie het volgende:
[..]
True, het benden is altijd wel tricky, goed nummer om het mee te leren vind ik Hotel California, die zit echt vòl met bends, of gewoon wat Gilmour solo`s lerenof Brian May(zit vol met Pre-Bends en dat soort stuff)
Maar dat is dan ook een compleet verneukte versie.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:51 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
De Guns n Roses versie heeft toch echt 2 solos
Andere versies zijn er niet.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:54 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Ik bedoel niet de bob dylan versie
Nee manquote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar dat is dan ook een compleet verneukte versie.
Haalt het lang niet bij het origineel.quote:
Ik vind het een mooi nummer, maar het is ook dood gedraaid, geld ook voor Bohemian Rhapsody, Prachtig in elkaar gezet, heerlijk nummer, waanzinnige solo, maar te vaak gedraaid!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:54 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Hotel California is wel een goeie oefening, maar je vind het nummer mooi of je haat het
Bij mij is het het 2de![]()
Moet je maar een keer langskomen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 01:26 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Voor de toneelvereniging
Toneelstuk speelt zich af in een ziekenhuis.
Maar los daarvan, kan er wel XLR aan solderen voor je.
Hij is nog steeds jarig hoor, hij is alleen dood.quote:Op woensdag 11 januari 2012 06:57 schreef The_Dean het volgende:
Clarence Clemens zou vandaag jarig zijn
Is goed, ik neem vandeweek wel even contact op.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:08 schreef guitarist het volgende:
[..]
Moet je maar een keer langskomen.
Ik heb wel genoeg ruilwaren liggen.
*facepalm*quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hij is nog steeds jarig hoor, hij is alleen dood.
Je zei het wel goed hoorquote:
Ten eerste speel jij hem helemaal verkeerd ten tweede is dat voor een beginner die normaal speelt niet makkelijk om goed te spelen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:47 schreef Braddie het volgende:
[..]
Stairway to heaven, die is niet heel moeilijk, is voornamelijk een Bluesscale, met hier en daar wat uitstapjes... alleen dat snelle stukje is wat tricky, met die Bend, maar even 2 dagen goed oeenen en die heb je onder de knie!
Ik speelDE hem verkeerd, ik speel hem nu (als ik hem met de plaat mee speel) gewoon goed hoorquote:Op woensdag 11 januari 2012 12:02 schreef genakt het volgende:
[..]
Ten eerste speel jij hem helemaal verkeerd ten tweede is dat voor een beginner die normaal speelt niet makkelijk om goed te spelen.
Jou lukt dat ook nog niet dus ik weet niet wat voor advies jij geeft
Yes, please!quote:Op woensdag 11 januari 2012 13:27 schreef Braddie het volgende:
[..]
Moet ik hem anders even voor je opnemen?
Dit dus want je laatste was nou niet om naar huis over te schrijvenquote:
Seconde 2 gaat het al foutquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:23 schreef Braddie het volgende:
Stairway to heaven explorer by Bradley Van Dijk 1
Kijk eens aan.
Uhm, er klopt nog steeds geen klap van hoor...quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:23 schreef Braddie het volgende:
Stairway to heaven explorer by Bradley Van Dijk 1
Kijk eens aan.
Je mag hem ook wel eerder posten hoorquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:17 schreef CaptainCookie het volgende:
Ha, ik ben nou ook die Stairway to Heaven-solo aan het proberen. Zal hem hier wel posten als ik hem goed kan.
Ach man, ga fietsen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:21 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Je mag hem ook wel eerder posten hoor
Als je maar niet zegt dat het erg makkelijk was en in 2 dagen te leren voor een beginner zonder dat je de bluesscales goed kent en je jezelf maar niet de hemel in prijst van te voren en alle kritiek wegwuift als problemen met je gear en niet je spel
We kunnen ook wel opbouwende feedback geven
De meesten hier hebben de hoop dat jij wat met opbouwende kritiek al lang opgegeven. Je hebt er tot nu toe nog nooit wat mee gedaan behalve slappe excuses zoeken.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:46 schreef Braddie het volgende:
Opbouwende kritiek? ik merk daar toch ècht niks van hoor.. ik ben in staat om naar julie te luisteen, als ik iets post en julie horen dat het niet klopt geef dan advies..
Ik snap niet dat je het nu nog steeds niet snapt, maar ik zal het nog een keer zeggen:quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:46 schreef Braddie het volgende:
Opbouwende kritiek? ik merk daar toch ècht niks van hoor.. ik ben in staat om naar julie te luisteen, als ik iets post en julie horen dat het niet klopt geef dan advies..
Nah, ik ben best perfectionistisch hiermee en ben pas tevreden als ik hem (vrijwel) perfect na kan spelen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:21 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Je mag hem ook wel eerder posten hoor
Als je maar niet zegt dat het erg makkelijk was en in 2 dagen te leren voor een beginner zonder dat je de bluesscales goed kent en je jezelf maar niet de hemel in prijst van te voren en alle kritiek wegwuift als problemen met je gear en niet je spel
We kunnen ook wel opbouwende feedback geven
Ik weet van mezelf ook wel dondersgoed dat de dingen die ik speel meestal gewoon slecht zijn, maar ik ben gewoon enorm enthousiast en dan zeg ik nou eenmaal dat het wel goed klinkt enzo, geef julie een verkeerde indruk, zal inderdaad met wat makkelijkers moeten beginnen, of heel veel aan m`n techniek werken denk ik zo.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:53 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je het nu nog steeds niet snapt, maar ik zal het nog een keer zeggen:
Je mag best dingen posten die niet zo goed zijn, of zelfs slecht, MAAR als je van te voren zegt dat het allemaal makkelijk is en goed te doen voor een beginner en binnen twee dagen te leren is dan creëer je verwachtingen bij ons over je spel. Als je dan iets laat horen dan ga jij keer op keer hard onderuit.
Zelfs jij mag dingen posten die slecht zijn, als je maar gewoon eerlijk bent over hoe en wat. Ik vind eerlijk gezegd dat je in de tijdspanne dat jij gitaar speelt al een heel eind gekomen bent. Solo's ben ik zelf nog nooit aan begonnen, maar ik heb ook niet echt het idee om heel erg goed te gaan worden.
Opbouwend heb ik je al eens gezegd: Als je goed solo's wilt gaan spelen, begin dan met iets makkelijkers en ga daar echt op hameren. Dan kun je wel zeggen dat jij niet perfectionistisch bent, maar je ben gewoon compleet niet reëel. Wat je nu speelt is bagger als ik kijk naar hoe jij het aanprijst en ook als ik kijk naar hoe jij er zelf over denkt.
Daarom komt ook nog eens dat je heel erg veel onzin verteld over gitaren en de kwaliteit ervan en de sound etc. etc. Ik krijg altijd het idee dat je dingen maar gewoon napraat die je ergens gelezen hebt.
Ik zeg helemaal niet dat je goed gitaar kan spelenquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:58 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik weet van mezelf ook wel dondersgoed dat de dingen die ik speel meestal gewoon slecht zijn, maar ik ben gewoon enorm enthousiast en dan zeg ik nou eenmaal dat het wel goed klinkt enzo, geef julie een verkeerde indruk, zal inderdaad met wat makkelijkers moeten beginnen, of heel veel aan m`n techniek werken denk ik zo.
Bedankt anyways dat je vind dat ik wel goed kan gitaar spelen, het enige wat ik vind wat ik zelf enigzins kan is improviseren, zelfs m`n standard akkoorden werk laat nog wat te wensen over.
En ik praat niet mee, ik geef m`n mening over een gitaar + de sound daar van, aan de hand van m`n eigen feel, ok de laatste keer dat ik een dure gitaar in m`n handen had was 6 maanden geleden bij Vriese Music Palace, en toen speelde ik alleen nog maar basic, en bij m`n oude werk waren het meestal goedekopere beginners gitaren, maar een mening is een mening, toch?
quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:58 schreef Braddie het volgende:
het enige wat ik vind wat ik zelf enigzins kan is improviseren
*facepalm*quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:23 schreef Braddie het volgende:
mijn improvisatie`s zijn inderdaad niet goed, en dat weet ik zelf wel,
En dat is prima, maar ga dan niet interessant doen en mensen die serieus willen beginnen van slecht advies voorzien.quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:23 schreef Braddie het volgende:
Ik heb gitaarspelen er overigens bijgenomen puur voor de lol, en omdat het moest voor m`n werk.... ik ben niet zo van de techniek en dergelijke en snelle spelen, ik speel gewoon omdat ik het leuk vind om te doen, ik kan basic akkoorden + barre akkoorden, en dan houd het opzich al op, mijn improvisatie`s zijn inderdaad niet goed, en dat weet ik zelf wel, maar je moet toch iets doen om jezelf bezig te houden?
Wat mij het meest heeft geholpen is heel ontspannen spelen. Eigenlijk weinig spanning op mijn vingers, polsen e.d. in beiden handen. Voor snel spelen gebruik ik een dik plectrum en ook de manier van vasthouden scheelt enorm. Ik heb voor snel spelen mijn plectrum met de punt helemaal naar achteren, dus helemaal naar mijn onderste vingerkootje gedraaid en draai mee met de richting waarom ik aansla zodat ik niet achter de snaren blijf hangen (weerstand verlagen).quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:57 schreef CaptainCookie het volgende:
Mijn grootste struikelpunt is trouwens ook snel spelen, dus dan is die solo wel een mooi iets om dat eens te oefenen.
Dat heb ik net wel gemerkt ja, als ik de plectrum ontspannen vast had ging het een stuk beter. Ik ben alleen mijn fijne dikke plectrum kwijt, dus ik pruts nu met een vrij dun ding.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:27 schreef ssebass het volgende:
[..]
Wat mij het meest heeft geholpen is heel ontspannen spelen. Eigenlijk weinig spanning op mijn vingers, polsen e.d. in beiden handen. Voor snel spelen gebruik ik een dik plectrum en ook de manier van vasthouden scheelt enorm. Ik heb voor snel spelen mijn plectrum met de punt helemaal naar achteren, dus helemaal naar mijn onderste vingerkootje gedraaid en draai mee met de richting waarom ik aansla zodat ik niet achter de snaren blijf hangen (weerstand verlagen).
Eric Johnson heeft op youtube nog een goede instructievideo over picking techniques, bijvoorbeeld een draaiende beweging tussen duim en wijsvinger, maar ook hoe je de beste tonen eruit haalt.
Maargoed iedereen heeft zo zijn eigen techniek en dus ook toon, dat maakt het dan ook wel weer interessant.
Je hoeft niet naar anderen te luisteren. Het is goed dat je opneemt daar leer je veel van, mits je kritisch luisterd uiteraard. Probeer objectief naar je eigen opnames te luisteren en dan naar die van anderen. Vergelijk ze en probeer jezelf steeds te verbeteren. Opnemen is eigenlijk een van de beste manieren om te leren. Je hoort dingen die je fout doet die je anders niet hoort.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:46 schreef Braddie het volgende:
Wat ik ook fijn vind is om maar een heel klein puntje van het plectrum te gebruiken, zodat je nog net geen pinch harmonics speelt. Dus plectrum bijna volledig weg tussen je twee vingers en probeer zo dicht mogelijk bij de snaren te blijven. Ik oefen vaak onversterkt om niet te kunnen sjoemelen in een brei van distortion en elke toon er mooi uit moet halen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:30 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat heb ik net wel gemerkt ja, als ik de plectrum ontspannen vast had ging het een stuk beter. Ik ben alleen mijn fijne dikke plectrum kwijt, dus ik pruts nu met een vrij dun ding.
En bedankt! Zal die filmpjes wel even opzoeken.
Op het basisritme gaat het eigenlijk al foutloos, het is echt de snelheid waar ik op moet oefenen. Maar goed, steeds het tempo iets opvoeren, tot het eigenlijke tempo en dan zou het wel moeten lukken.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:33 schreef BurnaBoy het volgende:
Snelheid komt vanzelf. Je moet gewoon eerst alles op een soort van basisritme foutloos kunnen spelen voordat je het tempo opschroeft en die laatste puntjes op de i zijn inderdaad het lastigst
Ja, ik oefen die solo ook clean.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:35 schreef ssebass het volgende:
[..]
Wat ik ook fijn vind is om maar een heel klein puntje van het plectrum te gebruiken, zodat je nog net geen pinch harmonics speelt. Dus plectrum bijna volledig weg tussen je twee vingers en probeer zo dicht mogelijk bij de snaren te blijven. Ik oefen vaak onversterkt om niet te kunnen sjoemelen in een brei van distortion en elke toon er mooi uit moet halen.
ik vind et wel lekker klinkenquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:06 schreef Aresdreams het volgende:
Rifje bedacht, benieuwd wat jullie ervan vinden?
niet strak en niet erg netjes gespeeld, maar gaat om het idee...
http://www.soundclick.com(...)5568&songID=11357416
Dank je, geluid ben ik ook wel blij mee, is de tweede patch die ik zelf gemaakt heb in guitar rig, lekker om met andere nummers ook mee te spelen, past vaak goed bij andere distortions.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:09 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
ik vind et wel lekker klinkenMooi geluid ook.
Als ik zo'n distortion uit mijn pedaal zou krijgen zou ik al echt vet tevreden zijn, maar tis me tot op heden nog niet gelukt met mijn Zoom g2.1u en Hardwire TL-2 distortion pedal.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:11 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Dank je, geluid ben ik ook wel blij mee, is de tweede patch die ik zelf gemaakt heb in guitar rig, lekker om met andere nummers ook mee te spelen, past vaak goed bij andere distortions.
Rif moet uiteindelijk ergens een basis worden voor een doom nummer, dus ergens moet het nog wat trager worden denk ik
is de 2e vorm van een rif die eigenlijk 4 keer zo kort is en iets sneller is dan deze nu is.
Ben ik niet helemaal met je eens dat het vanzelf komt. Daar moet je écht hard aan werken. Er zijn zat riffjes die ik langzaam probleemloos kan spelen, maar na al die jaren krijg ik er nog steeds geen goeie snelheid in.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:33 schreef BurnaBoy het volgende:
Snelheid komt vanzelf. Je moet gewoon eerst alles op een soort van basisritme foutloos kunnen spelen voordat je het tempo opschroeft en die laatste puntjes op de i zijn inderdaad het lastigst
Ik neem heel erg veel dingen op, en merk ook wel duidelijk verbetering als ik nu m`n spel ga vergelijken met ongeveer 6 maanden geleden, het is vooruit gegaan, zowel in snelheid als in maatvastheid maar ik mis nog zoveelquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:33 schreef ssebass het volgende:
[..]
Je hoeft niet naar anderen te luisteren. Het is goed dat je opneemt daar leer je veel van, mits je kritisch luisterd uiteraard. Probeer objectief naar je eigen opnames te luisteren en dan naar die van anderen. Vergelijk ze en probeer jezelf steeds te verbeteren. Opnemen is eigenlijk een van de beste manieren om te leren. Je hoort dingen die je fout doet die je anders niet hoort.
Later kun je weer je oude opnames luisteren en dan merk je de progressie (hopelijk) en hoor je ook waarom de ander bagger is. Durf kritisch te zijn, tenzij je alleen maar stoer wil doen met gitaarspelen en geen zak geeft om muziek, dat kan uiteraard ook. Ieder zo zijn ding.
Dit vind ik persoonlijk dan weer een Non-Argument.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:07 schreef Spelvout het volgende:
Misschien met Smoke On The Water beginnen, Braddie?
Hoe kan een suggestie nou weer een non-argument zijn?quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:21 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dit vind ik persoonlijk dan weer een Non-Argument.
ZIjn argument is dat ik met smoke on the water moet beginnen, terwijl ik qua spel niet heel gecompliceert ben, kan ik wel beter spelen dan dat, althans, het Riffje dan, ik ben begonnen met Allright Now.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:22 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hoe kan een suggestie nou weer een non-argument zijn?
Weet je überhaupt wel wat een non-argument is?
Dat woord heeft hij van mij geleendquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:22 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hoe kan een suggestie nou weer een non-argument zijn?
Weet je überhaupt wel wat een non-argument is?
Helemaal niet. Hij doet enkel een suggestie.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
ZIjn argument is dat ik met smoke on the water moet beginnen, terwijl ik qua spel niet heel gecompliceert ben, kan ik wel beter spelen dan dat, althans, het Riffje dan, ik ben begonnen met Allright Now.
quote:
Nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar hoe goed jij hem dan kan spelen, ook al is het alleen de begin riff, want je loop nu alweer op te scheppen dat je wel beter kan en met een 'moeilijker' nummer begonnen bent. Die mag je dan ook wel eens spelen. Doe ze gewoon eens na elkaar of zo. Ik snap dat de opmerking 'beginnen met Smoke on the Water" iets flauw over komt, maar het idee is helemaal niet zo verkeerd. Ik zou hem ook nog wel eens wat vaker oefenen als ik het niet zo'n verschrikkelijk nummer vondquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
ZIjn argument is dat ik met smoke on the water moet beginnen, terwijl ik qua spel niet heel gecompliceert ben, kan ik wel beter spelen dan dat, althans, het Riffje dan, ik ben begonnen met Allright Now.
True, ik wil overigens helemaal niet opschepperig overkomen in die post, ik meld gewoon dat ik met Allright Now ben begonnen I.P.V Smoke On The Water, ik vind het een bagger nummer, dus dan ga ik het niet spelen, ik ken het riffje wel, ben er mee dood gegooid op m`n oude werk door beginnende gitaristen, maar zelf speel ik het niet.quote:Op donderdag 12 januari 2012 01:07 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar hoe goed jij hem dan kan spelen, ook al is het alleen de begin riff, want je loop nu alweer op te scheppen dat je wel beter kan en met een 'moeilijker' nummer begonnen bent. Die mag je dan ook wel eens spelen. Doe ze gewoon eens na elkaar of zo. Ik snap dat de opmerking 'beginnen met Smoke on the Water" iets flauw over komt, maar het idee is helemaal niet zo verkeerd. Ik zou hem ook nog wel eens wat vaker oefenen als ik het niet zo'n verschrikkelijk nummer vond
Ik weet dat niemand er een fuck om geeft, en ik weet zelf ook wel dat ik dingen maar half leer, en dat het me verder eigenlijk niet veel boeit, het probleem met mij is, dat ik te veel dingen wil leren in de èigelijk te korte periode dat ik nu speel.quote:Op donderdag 12 januari 2012 01:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Het is meer dat je iedere keer komt met.
JA IK HEB DIT NUMMER GELEERD
JA IK KAN DIT SPELEN
Niemand geeft er een fuck meer om op het moment omdat iedereen weet dat je het grofweg een beetje half gaar leert en dan weer doorgaat naar het volgende. Prima dat je dat doet moet je helemal zelf weten als je er maar plezier in hebt.
Maar mag ik vragen waarom dat. Want je komt wel vaak opschepperig over op de een of andere manier.
En je schoot altijd in de verdediging totdat iemand op gitaarnet een keer riep van "maar ah die jongen is gewoon enthousiast" en sinds toen is dat "enthousiasme" weer je excuus geworden.
Ik zal er allemaal op letten, maakt het zowel voor mij als voor de forummer verder een stuk fijner om hier weer te hangen i guess!quote:Op donderdag 12 januari 2012 01:51 schreef CoiLive het volgende:
Enthousiasme maakt ook helemaal niet uit. Ik heb vaak genoeg (voornamelijk naar vrienden) dingen gepost die achteraf gezien bagger waren, maar dat op dat moment vond ik ze geweldig en was ik trots. Het grote verschil met jou was dat ik niet van te voren zei: Ik KAN dat nummer nu GOED spelen, kijk mij eens goed zijn en zie eens hoe veel ik weet. Ik vertelde er ook nooit bij welke spullen ik gebruike keer op keer op keer en in welke toonsoort het nummer geschreven was en welke snaren ik erbij gebruikte etc. etc. etc.
Ik schaam me rot als ik dingen van jaren geleden terug hoor, maar het was wel erg grappig en leerzaam, maar volgens mij schepte ik er niet zo over op (misschien soms een beetje). Ik weet ook heel erg goed wat mijn zwakke en sterke punten zijn. Toonladders etc weet ik nog steeds de ballen van en ik wil dat nog steeds een keer leren. Ik weet wel dat ik veel en veel akkoorden goed en makkelijk en snel kan pakken voor de muziek ik die tof vind. Timing is bij mij vaak een ramp, maar zonder metronoom erbij kan ik het wel lekker laten klinken als een geheel.
Jou grootste probleem is, nog steeds, dat je veel onzin vertelt en er excuses voor probeert te zoeken en daar trappen wij hier niet in. Als je zegt dat je een nummer KAN spelen in een gitaristen topic of forum, dan wordt er toch wel iets van je verwacht. En koop alsjeblieft een keer een interface voor je computer of stel die GT6 (?) die je hebt eens goed in, want dat geluid begint me ook zwaar te irriteren (niet omdat het zo slecht is, maar meer omdat jij het zo goed vindt klinken met je Bose (wat een ongelofelijk klote merk is) Hi-Fi speakers... aaaaah!)
Nu weer lekker wijn drinken en gitaar spelen
Waarom zeg je dit met je bullshit. Dit, precies wat hij zegt, is je al 100x gezegd, je zegt dan steeds, ja ik ga er op letten. MAar je luistert niet, je doet precies wat jij wil en wat jij leuk vindt. Prima doe ik ook in m'n leven zo hoort het ook, maar val anderen er niet mee lastig.quote:Op donderdag 12 januari 2012 01:57 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik zal er allemaal op letten, maakt het zowel voor mij als voor de forummer verder een stuk fijner om hier weer te hangen i guess!
Versterker is hier belangrijk in is mijn mening, hoop geklooi gehad om uit en versterker een mooi geluid te laten komen. In guitar rig gebruik ik een Ultrasonic head en verder een licht aangepaste matching cabinet. Tijdens repetities gebruik ik het scheur kanaal van mijn versterker (H&K Triamp) en dat scheurt ook lekker, verder gebruik ik nu dus eigenlijk geen pedaaltjes voor mijn distortion.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:20 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Als ik zo'n distortion uit mijn pedaal zou krijgen zou ik al echt vet tevreden zijn, maar tis me tot op heden nog niet gelukt met mijn Zoom g2.1u en Hardwire TL-2 distortion pedal.
Mijn droom rig... hmmm, eigenlijk heb ik het al wel zo een beetje compleet:quote:Op donderdag 12 januari 2012 03:06 schreef CoiLive het volgende:
Wat is jullie """Droom""" rig eigenlijk. Wel realistisch beken, want doen alsof we miljonair zijn kunnen we natuurlijk allemaal wel
Ik heb nu:
- Fender USA strat (gaat nooit meer weg)
- Ibanez Jazz ding (gaat nooit meer weg)
- Fender MIM met Sseymour duncan Humbucker)
- Fender Akoestische gitaar die uit elkaar valt
- Cord Jumbo Body Akoestische gitaar.
- Marshall Clone gitaar versterker + 4x12 speaker kast
- Eleven Rack
Ik zou nog graag willen hebben/vervangen:
- Mijn twee akoestische gitaren vervangen voor 1 mooie dunne Spaanse en 1 betere Western (welke vind ik erg moeilijk)
- Een echte Gibson traditional Les Paul (of de Bonamassa versie)
- Een mooie Fender Amp of Top (mooi contrast voor bij de Marshall Clone)
- Extra humbucker in mijn Fender MIM
- Andere pickups in mijn Jazz gitaar.
Als laatste een pedalboard naast mijn 11R (modeling ding) met een distortion, tubescreamer, 1 a 2 delay, compressor, reverb en Wah. (klinkt makkelijk, duur geintje en veel te veel keuze)
Daarna ben ik volgens mij wel compleet qua wat ik wil
doe da eensquote:Op donderdag 12 januari 2012 08:55 schreef Witchfynder het volgende:
Zal ik als niet-gitarist ook maar een keer een willekeurige gitaarcover posten?.
Eens kijken doe ik dat technisch ga doen... Dribbel, jij laat toch een opname in een multitrackunit meelopen met de cam?quote:
Ik ben eigenlijk al heel erg tevreden over mijn rig:quote:Op donderdag 12 januari 2012 03:06 schreef CoiLive het volgende:
Wat is jullie """Droom""" rig eigenlijk. Wel realistisch beken, want doen alsof we miljonair zijn kunnen we natuurlijk allemaal wel
Ik heb nu:
- Eleven Rack
- Mijn twee akoestische gitaren vervangen voor 1 mooie dunne Spaanse en 1 betere Western (welke vind ik erg moeilijk)
Als laatste een pedalboard naast mijn 11R (modeling ding) met een distortion, tubescreamer, 1 a 2 delay, compressor, reverb en Wah. (klinkt makkelijk, duur geintje en veel te veel keuze)
Ja ik zet gewoon de track in spoor 1, neem spoor 2 op terwijl de camera loopt. En dan onder elkaar plakkenquote:Op donderdag 12 januari 2012 09:03 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Eens kijken doe ik dat technisch ga doen... Dribbel, jij laat toch een opname in een multitrackunit meelopen met de cam?
Doe maar iets van Protest the Heroquote:Op donderdag 12 januari 2012 08:55 schreef Witchfynder het volgende:
Zal ik als niet-gitarist ook maar een keer een willekeurige gitaarcover posten?.
Ik heb nu een Blackstar HT 60 Stage, het album van de band heb ik stereo ingespeeld met een VOX AC30, die zou ik er nog wel bij willen hebben.quote:Op donderdag 12 januari 2012 03:06 schreef CoiLive het volgende:
Dat bedoel ikquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:16 schreef The_Dean het volgende:
Witchfynder speelt meer dan de helft van het topic het snot voor de ogen.
Kerel me orenquote:Op donderdag 12 januari 2012 02:38 schreef Dribbel_ het volgende:
http://picosong.com/iz9/toen had ik echt nét m'n gitaar
paar weken ofzo. Die solo op 2:14 EPIC
Zo ben ik nogsteedsquote:Op donderdag 12 januari 2012 12:08 schreef genakt het volgende:
[..]
Kerel me oren![]()
zo was ik ook in het begin en toen vond ik mezelf helemaal geweldig
Dat houd ik mezelf ook steeds voor...quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:35 schreef The_Dean het volgende:
Gewoon kopen wat je vet vind man. Misschien spoort een nieuwe gitaar je wel aan om weer meer te spelen
Heb je ergens een opname? Het zal vast niet slechter zijn dan ik.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:43 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat houd ik mezelf ook steeds voor...
Inmiddels een stuk of wat van die dingen staan maar ik kan nog steeds voor geen meter spelen.
Ik heb hem horen spelen. Ik vraag me af of zijn versterker het opgeven vanwege oudheid, of uit pure ellende.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:44 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Heb je ergens een opname? Het zal vast niet slechter zijn dan ik.
Dat zijn ook hele nette beginners/gemiddelde speler spullenquote:Op donderdag 12 januari 2012 12:44 schreef m0ridin het volgende:
Ben beter in spullen kopen dan in spelen op die spullen![]()
Meest recent in de kerstvakantie een Fender Mustang 1 gekocht voor het oefenen in de huiskamer en dat is toch wel tof, daarnaast nog een Micro Cube (makkelijk mee te nemen emt een weekendje weg) en een Cube30x (en zo'n vox amplug die ik sinds 1 of 2 dagen ook weer af en toe gebruik).
Als gitaar een Yamaha Pacifica 412V, een Vintage V100 en een akoestische Tanglewood die ik ooit van dribbel heb overgenomen.
Qua effecten een Digitech RP300, een Boss DS-1, een 6-tal Behringer pedaaltjes...
En wat gebruik ik echt? Vooral de Yamaha icm de mustang... Maar sinds een half jaar ook aan de lessen dus het daadwerkelijke spelen gaat nu ook wel wat beter
Mocht ik over een half jaar nog steeds fanatiek zijn en het gevoel hebben dat ik dingen beter kan beoordelen wil ik wel wat gaan investeren in beter spul maar voor nu is dit meer dan genoeg eigenlijk.
Hier staat vanalles wat ik opgenomen heb met mijn ene bandje.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:44 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Heb je ergens een opname? Het zal vast niet slechter zijn dan ik.
Dat laatstequote:Op donderdag 12 januari 2012 12:45 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik heb hem horen spelen. Ik vraag me af of zijn versterker het opgeven vanwege oudheid, of uit pure ellende.
Thanksquote:Op donderdag 12 januari 2012 12:46 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat zijn ook hele nette beginners/gemiddelde speler spullen
Whehe, zijn gewoon allemaal snelle beslissers die in no-time de voors en tegens hebben afgewogen om tot een juiste conclusie te komen!quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:53 schreef The_Dean het volgende:
Ja, dat stukje ADD heb ik ook enorm. Soms wel lastig.
En impulsaankopen hebben wij totaal geen last van
Ja, zoietsquote:Op donderdag 12 januari 2012 12:55 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Whehe, zijn gewoon allemaal snelle beslissers die in no-time de voors en tegens hebben afgewogen om tot een juiste conclusie te komen!
Niet allemaal. Ik kan er rustig een half jaar over doen om een gitaar uit te zoeken.... en te vinden.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:55 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Whehe, zijn gewoon allemaal snelle beslissers die in no-time de voors en tegens hebben afgewogen om tot een juiste conclusie te komen!
Wacht, die Laney is natuurlijk redelijk aan gort maar dat was al zo toen ik hem kreeg.quote:
Komt me bekend voor. Zelf ook een paar jaar geleden onze 'zanger' er uit getrapt en zelf gaan zingen (onze andere gitarist dan). Ik zou willen dat hij een half jaartje zangles had genomen. Niet alleen voor ons zelf maar vooral voor ons publiekquote:Op donderdag 12 januari 2012 13:03 schreef Frankii het volgende:
Ik zit nu in twee bands. Een feestjes/80's/90's coverband. En een met eigen werk.
In de band met eigen werk ben ik echter totaal niet tevreden over de zanger en zijn stijl, het klikt niet. Dus eigenlijk besloten om zelf maar te gaan zingen, ik vraag me alleen heel erg af of het het geld waard zou zijn om een half jaartje zangles te nemen.
Wat denken jullie?
Hoiquote:Op donderdag 12 januari 2012 13:14 schreef Frankii het volgende:
Hoi trouwens, ik post hier eigenlijk nooit.
Waarom denk je dat mijn oude versterker raar begon te doen?quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:45 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik heb hem horen spelen. Ik vraag me af of zijn versterker het opgeven vanwege oudheid, of uit pure ellende.
eentje zonder stukje uit de headstock?quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:16 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ik heb nu een Blackstar HT 60 Stage, het album van de band heb ik stereo ingespeeld met een VOX AC30, die zou ik er nog wel bij willen hebben.
Misschien ooit de Combo Orange Rockerverb 50 + AC30.
Mijn main guitar is een Fender "Muddy Waters" Telecaster.Ik zou nog wel een zelfde er bij willen hebben!
Rickenbacker 330quote:Op donderdag 12 januari 2012 03:06 schreef CoiLive het volgende:
Ik heb nu:
- Eleven Rack
Ach, waard zijn... Als je het geld ervoor hebt en ervoor over hebt, prima toch dan? Als je er maar plezier van hebt, overkill misschien maar ach, kun je er ff mee vooruitquote:Op donderdag 12 januari 2012 17:24 schreef Braddie het volgende:
Exact, ik heb voor mezelf toen die Brian May Sig gekocht, maar toen besefte ik me dat ik het niet waard ben, aangezien ik nog niet zo goed speelde toen(nog steeds niet echt trouwens).
Dus ik heb nu een simpele Explorer, en binnenkort een AC4tv, en daar red ik me wel mee i think!
Dat dus.quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:29 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Ach, waard zijn... Als je het geld ervoor hebt en ervoor over hebt, prima toch dan? Als je er maar plezier van hebt, overkill misschien maar ach, kun je er ff mee vooruit
Dat is absoluut waar, maar ik wil het ook voor mezelf niet verklooien door een dure *bijvoorbeeld* Les Paul te kopen van enkele 100en/1000en euro`s terwijl ik er echt nie beter door ga spelen, het staat stoer, en je kan zeggen, kijk ik heb een Gibson LP, maar mensen gaan je niet serieuzer nemen, omdat je nog net zo slecht speelt als de dag voordat je hem had en een simpele bijvoorbeeld, strat of tele had.quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:34 schreef QuincydeKoster het volgende:
@Braddie:
Ik ben ook nog steeds van plan om een BMG Red Special te kopen hoor, en dan kan het mij aan mn reet roesten dat ik niet goed ben. Er is altijd ruimte om te leren, en dan kan je beter leren op een gitaar waar je zeker weet dat je wel ff zoet mee bent dan een gitaar die je toch weer een paar jaar later vervangt. Of zie ik het nu verkeerd?
Als je een beetje kan zingen en het leuk vindt zou ik het doen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:03 schreef Frankii het volgende:
Ik zit nu in twee bands. Een feestjes/80's/90's coverband. En een met eigen werk.
In de band met eigen werk ben ik echter totaal niet tevreden over de zanger en zijn stijl, het klikt niet. Dus eigenlijk besloten om zelf maar te gaan zingen, ik vraag me alleen heel erg af of het het geld waard zou zijn om een half jaartje zangles te nemen.
Wat denken jullie?
Mijn punt hier is. Op het moment dat men vraagt hoeveel geld ik kwijt was aan 1 gitaar en dan zeg ik 300 euro dan vinden ze dat veel. Maar het maakt geen verschil als je nu zou zeggen dat het ding 1300 had gekost. De meeste mensen hebben geen idee hoeveel een gitaar kost en hoeveel het op moet brengen. De enige die er waarde aan hecht ben je uiteindelijk zelf.quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar, maar ik wil het ook voor mezelf niet verklooien door een dure *bijvoorbeeld* Les Paul te kopen van enkele 100en/1000en euro`s terwijl ik er echt nie beter door ga spelen, het staat stoer, en je kan zeggen, kijk ik heb een Gibson LP, maar mensen gaan je niet serieuzer nemen, omdat je nog net zo slecht speelt als de dag voordat je hem had en een simpele bijvoorbeeld, strat of tele had.
Ohhhhhh! Ik ga niet happenquote:Op donderdag 12 januari 2012 17:31 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat dus.
Als ik mijn gear 'waard' zou moeten zijn, zou ik alles op marktplaats moeten zetten en een triangel kopen. Alhoewel, zelfs dat is dan misschien nog te hoog gegrepen. Ik heb het ritmegevoel van Lars Ulrich...
Die heb ik zelf ook nog wel ergens liggen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 19:32 schreef The_Dean het volgende:
Heb nog wel een blokfluit voor je Brother!
Yep, de rest zijn alleen tryhard gitaarspelersquote:Op donderdag 12 januari 2012 19:58 schreef KaMo het volgende:
Alleen Dribbel, Cynic en Witchfynder kunnen spelen hier, ofwa?
Ik wil best leren maar mijn concentratie is om te jankenquote:Op donderdag 12 januari 2012 20:09 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Yep, de rest zijn alleen tryhard gitaarspelers
Mijne ook, ik verlies heel snel de interesse in iets wat ik speel.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:12 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Ik wil best leren maar mijn concentratie is om te janken
Ik ontken allesquote:Op donderdag 12 januari 2012 19:58 schreef KaMo het volgende:
Alleen Dribbel, Cynic en Witchfynder kunnen spelen hier, ofwa?
Maar jij speelt bas... dusss....quote:
quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:28 schreef The_Dean het volgende:
En beter gitaar dan de meesten hier, of val ik nu in herhaling.
Ik vergeet nooit weer die ene keer in de Feedback van Rotterdam. Zit ik mooi wat zooi te testen en te jengelen, komt Witch aangelopen, plugt in en ramt er onmeunige Megadeth riffs uit.... nadat ik mijn kaak van de vloer had geraapt ben ik huilend naar huis gegaan.
Wat gaat het worden?quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:34 schreef The_Dean het volgende:
En misschien morgen of zaterdag weer een nieuwe gitaar. Werd wel wee eens tijd.
Idemquote:Op donderdag 12 januari 2012 20:13 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Mijne ook, ik verlies heel snel de interesse in iets wat ik speel.
Geen idee, pas één of twee keer gehadquote:Op donderdag 12 januari 2012 21:24 schreef CaptainCookie het volgende:
Waarom knappen snaren altijd als je net lekker aan het spelen bent.
En ook zeker net als je geen vervanging hebt liggen?quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:24 schreef CaptainCookie het volgende:
Waarom knappen snaren altijd als je net lekker aan het spelen bent.
Ik had toevallig nog één compleet setje liggen. Voor de rest nog drie setjes waar de e-snaar mist.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:28 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
En ook zeker net als je geen vervanging hebt liggen?
Dat is inderdaad verrekte handig. Volgende keer maar eens naar kijken.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:29 schreef Spelvout het volgende:
Ik gebruik rotosound yellows, daar krijg je een extra e snaar bij. Verrekte handig in dat soort situaties
Het waren toch echte Fender-snaren, en ze waren midden in de snaar geknapt, dus aan de brug of de stemmechanieken ligt het niet.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:31 schreef The_Dean het volgende:
Ik vervang ze altijd omdat ze oud worden, ik heb al jaren geen snaar meer gebroken
Eh, je HOEFT toch niet bij elk stuk te zeggen waarop het is gespeeld en aan iedereen te vertellen dat je een dat en dat hebt gekocht van tig duizend euro?quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar, maar ik wil het ook voor mezelf niet verklooien door een dure *bijvoorbeeld* Les Paul te kopen van enkele 100en/1000en euro`s terwijl ik er echt nie beter door ga spelen, het staat stoer, en je kan zeggen, kijk ik heb een Gibson LP, maar mensen gaan je niet serieuzer nemen, omdat je nog net zo slecht speelt als de dag voordat je hem had en een simpele bijvoorbeeld, strat of tele had.
009 fijner bij benden? Net of je op haren speelt bij die snaren man.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:32 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik had toevallig nog één compleet setje liggen. Voor de rest nog drie setjes waar de e-snaar mist.
[..]
Dat is inderdaad verrekte handig. Volgende keer maar eens naar kijken.
Ik heb er nu nog .009-snaren op zitten, volgende keer toch maar weer normale kopen. Het speelt iets fijner (het benden dan), maar ze knappen toch wel sneller dan de 'gewone' snaren.
Nee man die spelen fijnquote:Op donderdag 12 januari 2012 21:44 schreef Frankii het volgende:
[..]
009 fijner bij benden? Net of je op haren speelt bij die snaren man.
Dat is wel heel dun.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:57 schreef BurnaBoy het volgende:
ik heb 0.008 op mijn tele zitten. Maakt het goed dat dat ding geen jumbofrets heeft.
Combineren! Heavy bottom!quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:58 schreef stefanhaan het volgende:
kheb hier nog 009 en 011 liggen, en alst goed is krijg ik aankomende week nog een pakketje binnen met een aantal setjes snaren 009 en 010
Heb je zo veel gitaren of wissel je zo vaak?quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:58 schreef stefanhaan het volgende:
kheb hier nog 009 en 011 liggen, en alst goed is krijg ik aankomende week nog een pakketje binnen met een aantal setjes snaren 009 en 010
6 gitaren hier hangen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:00 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Heb je zo veel gitaren of wissel je zo vaak?
Morgen maar weer eens naar de muziekwinkel, heb ook nog wat plectrums nodig.
er is er maar 1 duur van, de rest heb ik voordelig kunnen kopen.quote:
Als ik nou geld zat had, zou ik er nog wel een Gibson LP erbij willen hebben. Vind het nu alleen zonde van mijn geld, omdat ik af en toe een paar weken heel intensief speel, en dan zo m'n gitaar weer een paar maanden kan laten staan.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:03 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
er is er maar 1 duur van, de rest heb ik voordelig kunnen kopen.
True, ik heb ook best een tijdje moeten sparen voor mijn Ibanez RG. Maar het was het wel waardquote:Op donderdag 12 januari 2012 22:05 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Als ik nou geld zat had, zou ik er nog wel een Gibson LP erbij willen hebben. Vind het nu alleen zonde van mijn geld, omdat ik af en toe een paar weken heel intensief speel, en dan zo m'n gitaar weer een paar maanden kan laten staan.
quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:11 schreef BurnaBoy het volgende:
RG's zijn fijn. ik wil een 3570z nog eens hebben. Maar die koop ik pas als ik het geld nergens anders voor nodig heb
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
Dat dus.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:32 schreef The_Dean het volgende:
Ik wil niet eens weten wat hier allemaal ligt
Dat heb ik anders om, ik kan soms 2 uur lang U2 riffs spelen, maar mijn spel word niet veel beter!quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:12 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Ik wil best leren maar mijn concentratie is om te janken
Tof. Als het in een weekend is kom ik misschien wel even langs.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:33 schreef Cynic het volgende:
Deze maand zeer waarschijnlijk in Vera spelen, altijd leuk!
Dat heeft ook geen zin. Je kan beter een riff een 10 a 15 min per dag oefenen. Je zult zien dat je de volgende dag (of na een paar dagen) sommige dingen 'opeens' kan terwijl het de dag ervoor voor geen meter lukte.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:25 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat heb ik anders om, ik kan soms 2 uur lang U2 riffs spelen, maar mijn spel word niet veel beter!
Aha, dat deed ik laatst met I Will Follow, daar moet je op een gegeven moment 2 snaren kort na elkaar picken, dat lukte me niet, en na 2 dagen ging het feilloos..quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:56 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Dat heeft ook geen zin. Je kan beter een riff een 10 a 15 min per dag oefenen. Je zult zien dat je de volgende dag (of na een paar dagen) sommige dingen 'opeens' kan terwijl het de dag ervoor voor geen meter lukte.
Had hier weinig problemen. Kan hem nog wel even nalopen als je er niet uit komt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:33 schreef Cynic het volgende:
Deze maand zeer waarschijnlijk in Vera spelen, altijd leuk!
Gisteren is een vriend van me langs geweest waar ik mee in een bandje ga spelen. Hij heeft zo'n Digitech GSP1101 gekocht, ook een erg leuk ding, mooie degelijke floorcontroller erbij (stukken beter dan die van mijn oude 2120 in ieder geval.
Ohja, en volgens mij is er iets met de electronica van mijn Washburn niet helemaal goed Dean, ik mis output en het neckelement is bijna clean als ik met mijn normale scheurgeluid speel.... Binnenkort dus maar eens mijn soldeerkunsten er op los laten.
Het is op vrijdagavond.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:51 schreef brother52 het volgende:
[..]
Tof. Als het in een weekend is kom ik misschien wel even langs.
Ik ga dit weekend er even goed voor zitten, voor hetzelfde geld is er ergens een kabel niet helemaal 100%.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 06:53 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Had hier weinig problemen. Kan hem nog wel even nalopen als je er niet uit komt.
Dat is weekend genoegquote:
welke vrijdag?quote:
Juist. Ik kom ook.quote:
Wat danquote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:18 schreef The_Dean het volgende:
Ik had gisteren een hevige GASaanval. Meteen deal gesloten, word 13.00 op het werk afgeleverd.
Wow gaaf! Is natuurlijk wel dubbelvet voor jou!quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:24 schreef The_Dean het volgende:
First Act GarageMaster! Na jaren zoeken
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 12 januari 2012 23:56 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Dat heeft ook geen zin. Je kan beter een riff een 10 a 15 min per dag oefenen. Je zult zien dat je de volgende dag (of na een paar dagen) sommige dingen 'opeens' kan terwijl het de dag ervoor voor geen meter lukte.
lol tofquote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:24 schreef The_Dean het volgende:
First Act GarageMaster! Na jaren zoeken
http://www.firstact.com/A(...)s/09_28_2006_VW.aspx
Natuurlijk is het kwaliteit. Het Volkswagenlogo staat er op.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:47 schreef mr-green het volgende:
[..]
lol tof
Is het een beetje kwaliteit?
Je hebt gelijkquote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:48 schreef brother52 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het kwaliteit. Het Volkswagenlogo staat er op.
Dat komt over een paar jaar wel. Weet alleen niet of ik de echte bijbehorende kan kopen. Serienummer van de gitaar is hetzelfde als het VIN nummer van de auto waar hij bij verkocht was. In Amerika dus...quote:
Vast wel! Want VWquote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:47 schreef mr-green het volgende:
[..]
lol tof
Is het een beetje kwaliteit?
Nog geen idee. Was wat laat thuis, en mijn vriendin voelt zich lang niet goed, dus die ligt nu lekker te slapen.quote:
Ah, samen met Autumn.quote:
Ik ookquote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:52 schreef Scary_Hairy het volgende:
Mooie gitaar, Dean. Ben benieuwd hoe zo'n gitaar in de hand ligt en wat voor sounds je er uit kunt krijgen.
Wel eentje met een solo toch?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |