abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106712312
Even voor Braddie:

Dit is een van mijn eerste opnames ooit ongeveer. Complete bagger met een pc microfoontje, speelde nog niet zo lang gitaar, een midi backing track achtig iets opgenomen met Cool Edit Pro (nu heeft dat Audition volgens mij) lang lang geleden met alleen maar veel distortion op de brug-pickup (die gebruik ik nu eigenlijk nooit meer, want ik vind het te schel over het algemeen).

Nu ben ik hopelijk iets beter:

Verre van perfect, maar ik ben niet meer zo verslaaft aan zware te hoge distortion en wil iets meer dynamiek. Ik vind het gewoon leuk om te doen. Timing is nog steeds niet alles en ik weet dat ik niet kan mixen, maar ik vind het leuk genoeg om zelf naar te luisteren. Kritiek mag altijd ;)

Leuk weetje: Veel vrienden waren altijd erg kritisch, wat ik vaak kut vond, maar daar kon ik wel wat mee. 1 vriend was altijd wel positief en ik vroeg hem laatst hoe hij in vredesnaam zo positief kon zijn altijd, waarop hij zei: "Ach, als de ouders van van Gogh altijd hadden gezegd dat hij niet kon tekenen, was dat ook nooit iets worden". Positief, overdreven met (te groot compliment) en met een kritische noot erbij. Ik moest erom lachen :D

[ Bericht 8% gewijzigd door belsen op 03-08-2016 19:43:44 ]
  donderdag 12 januari 2012 @ 02:33:53 #127
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_106712377
Ik vin dhet lekker klinken :D

FF zoeken heb ergens ook een map met oude dingetjes toen ik echt net net net speelde :') !
  donderdag 12 januari 2012 @ 02:38:07 #128
125915 Dribbel_
pi_106712428
http://picosong.com/iz9/

_O- toen had ik echt nét m'n gitaar :') paar weken ofzo. Die solo op 2:14 EPIC _O_
pi_106712505
Wat hebben we onze ouders, buren en vrienden allemaal aangedaan :D

Ik moet er echt heel erg hard van lachen Dribbel! :D Geweldig!
Jammer dat is zulke oude dingen niet (meer?) heb. Het jongste wat ik heb is van 2003 en dus 8 jaar geleden (toen was ik 20) en ik ben 'begonnen' met gitaar spelen toen ik 16/18 was ergens. Helaas nooit echt serieus mee bezig geweest. Hopelijk gaat dat nu eindelijk een keer komen :)

Ik heb ooit 'buren' aan de deur gehad die letterlijk 3 straten verder woonden of het wat zachter kon :D Ze hebben lang lopen zoeken, maar me gevonden. Haar man zat lekker in de tuin en kon niet lekker naar de vogeltjes luisteren. Ik had toen net mijn Randall stack en speelde harde klote herrie.

Mijn moeder was gewoon thuis en die vond het altijd wel gezellig als ik gitaar speelde :D Mijn moeder is geweldig w/

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2012 02:51:06 ]
pi_106712613
Wat is jullie """Droom""" rig eigenlijk. Wel realistisch beken, want doen alsof we miljonair zijn kunnen we natuurlijk allemaal wel :)

Ik heb nu:
- Fender USA strat (gaat nooit meer weg)
- Ibanez Jazz ding (gaat nooit meer weg)
- Fender MIM met Sseymour duncan Humbucker)
- Fender Akoestische gitaar die uit elkaar valt
- Cord Jumbo Body Akoestische gitaar.
- Marshall Clone gitaar versterker + 4x12 speaker kast
- Eleven Rack

Ik zou nog graag willen hebben/vervangen:
- Mijn twee akoestische gitaren vervangen voor 1 mooie dunne Spaanse en 1 betere Western (welke vind ik erg moeilijk)
- Een echte Gibson traditional Les Paul (of de Bonamassa versie)
- Een mooie Fender Amp of Top (mooi contrast voor bij de Marshall Clone)
- Extra humbucker in mijn Fender MIM
- Andere pickups in mijn Jazz gitaar.

Als laatste een pedalboard naast mijn 11R (modeling ding) met een distortion, tubescreamer, 1 a 2 delay, compressor, reverb en Wah. (klinkt makkelijk, duur geintje en veel te veel keuze)

Daarna ben ik volgens mij wel compleet qua wat ik wil :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2012 03:07:06 ]
pi_106713237
quote:
99s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:20 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

Als ik zo'n distortion uit mijn pedaal zou krijgen zou ik al echt vet tevreden zijn, maar tis me tot op heden nog niet gelukt met mijn Zoom g2.1u en Hardwire TL-2 distortion pedal.
Versterker is hier belangrijk in is mijn mening, hoop geklooi gehad om uit en versterker een mooi geluid te laten komen. In guitar rig gebruik ik een Ultrasonic head en verder een licht aangepaste matching cabinet. Tijdens repetities gebruik ik het scheur kanaal van mijn versterker (H&K Triamp) en dat scheurt ook lekker, verder gebruik ik nu dus eigenlijk geen pedaaltjes voor mijn distortion.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 03:06 schreef CoiLive het volgende:
Wat is jullie """Droom""" rig eigenlijk. Wel realistisch beken, want doen alsof we miljonair zijn kunnen we natuurlijk allemaal wel :)

Ik heb nu:
- Eleven Rack

- Mijn twee akoestische gitaren vervangen voor 1 mooie dunne Spaanse en 1 betere Western (welke vind ik erg moeilijk)

Als laatste een pedalboard naast mijn 11R (modeling ding) met een distortion, tubescreamer, 1 a 2 delay, compressor, reverb en Wah. (klinkt makkelijk, duur geintje en veel te veel keuze)

Mijn droom rig... hmmm, eigenlijk heb ik het al wel zo een beetje compleet:
Bo~el MC7
H&K Triamp
Line6 M13
Expressie pedaal

als er dan nog iets ontbreekt is het eigenlijk een midi controller waarmee ik de M13 en de versterker aan kan sturen en eventueel een tweede expressie pedaal.

Verder zou ik nog, als ik echt geld te veel heb, een custom build gitaar willen hebben...
  Moderator donderdag 12 januari 2012 @ 08:54:46 #132
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_106713741
Lopen hier nog gitaristen met een fototoestel rond :P

[ACTIE] Gratis kaarten Natalia Jayden, 18 januari @ Paradiso Amsterdam
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 12 januari 2012 @ 08:55:46 #133
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_106713756
Zal ik als niet-gitarist ook maar een keer een willekeurige gitaarcover posten? :+.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_106713781
quote:
10s.gif Op donderdag 12 januari 2012 08:55 schreef Witchfynder het volgende:
Zal ik als niet-gitarist ook maar een keer een willekeurige gitaarcover posten? :+.
doe da eens :)
  donderdag 12 januari 2012 @ 09:03:24 #135
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_106713869
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 08:57 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

doe da eens :)
Eens kijken doe ik dat technisch ga doen... Dribbel, jij laat toch een opname in een multitrackunit meelopen met de cam?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_106714288
Ik heb ook nog wel een oudje. Toen speelde ik twee jaar. Het is allemaal nog niets zo vloeiend maar vind dit niet eens zo slecht. Moet wel zeggen dat ik al jaren andere instrumenten heb gespeeld, dus helemaal eerlijk is het niet :P

Als je het dan bijvoorbeeld vergelijkt met een gast die echt strak speelt. Wel andere solo trouwens, maar deze kerel is een machine:

En voor de shredders onder ons, dit is een goede oefening. Vanaf de helft ongeveer en voor sweeps het laatste kwart. Mijn grote voorbeeld, al shred ik zelf niet meer en helaas als je dat niet bijhoudt verlies je het....

[ Bericht 18% gewijzigd door ssebass op 12-01-2012 09:47:09 ]
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_106714437
quote:

Ik heb nu:
- Eleven Rack

Ik ben eigenlijk al heel erg tevreden over mijn rig:

Heb nu:
- Telecaster Fender custom shop
- Strat USA met EMG dg-20 electronica (echt aanrader)
- Taylor 214 (toen ze nog uit een stuk werden gemaakt)
- Koch Twintone
- MXR carbon copy delay
- Carl Martin chorus
- Custom audio electronics wah
- Big muff
- tc electronics polytune

Verder wat ik eigenlijk niet gebruik:
Ibanez fretloze bas, Epiphone LP custom met seymour duncans ('59 en de JB), Martin&Co d26 (uit azie geloof ik), nog een stel oude electrische en stuk of 3 spaanse, marshall master lead uit '82, basversterker (ibanez geloof ik) en nog wat meuk.

Ben dus al erg tevreden. Heb het geluid dat ik wil. Misschien ooit nog uitbreiden met een jazz bak of ES-335. Voor de grap misschien ooit nog eens een shred gitaar. Fender twin reverb is nog de meest serieuze overweging die ik maak. Qua effecten misschien nog een OCR en Maxon.

Heb altijd grote multi-effecten e.d. gehad. Toen was ik het zat dat ik alleen nog maar daarmee aan het klooien was ipv muziek aan het maken en heb ik het allemaal verkocht. Nu gebruik ik eigenlijk alleen nog maar een delay en de reverb van mijn Koch.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_106715404
Mijn droom, ben er bijna. Alleen nog een Marshall JCM900, of misschien een JVM410.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 12 januari 2012 @ 10:32:34 #139
20720 brother52
Dus..........
pi_106715463
Ik ben nog lang niet bij mijn droomrig.
Mijn droomgitaar heb ik maar de rest, ik zou het eigenlijk niet eens weten. Daarvoor heb ik over veel te weinig versterkers en met veel te weinig effecten gespeeld.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  donderdag 12 januari 2012 @ 10:37:27 #140
125915 Dribbel_
pi_106715538
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 09:03 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Eens kijken doe ik dat technisch ga doen... Dribbel, jij laat toch een opname in een multitrackunit meelopen met de cam?
Ja ik zet gewoon de track in spoor 1, neem spoor 2 op terwijl de camera loopt. En dan onder elkaar plakken :+
  donderdag 12 januari 2012 @ 10:48:12 #141
20720 brother52
Dus..........
pi_106715756
quote:
10s.gif Op donderdag 12 januari 2012 08:55 schreef Witchfynder het volgende:
Doe maar iets van Protest the Hero :P
Ik denk dat je daar verder mee komt dan de gemiddelde gitarist hier...
pi_106716499
quote:
Ik heb nu een Blackstar HT 60 Stage, het album van de band heb ik stereo ingespeeld met een VOX AC30, die zou ik er nog wel bij willen hebben.
Misschien ooit de Combo Orange Rockerverb 50 + AC30.

Mijn main guitar is een Fender "Muddy Waters" Telecaster. O+ Ik zou nog wel een zelfde er bij willen hebben!
PS4 online: micro_nl
pi_106716513
Witchfynder speelt meer dan de helft van het topic het snot voor de ogen.
  donderdag 12 januari 2012 @ 11:17:41 #144
20720 brother52
Dus..........
pi_106716532
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:16 schreef The_Dean het volgende:
Witchfynder speelt meer dan de helft van het topic het snot voor de ogen.
Dat bedoel ik :P
  donderdag 12 januari 2012 @ 12:08:44 #145
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_106718161
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 02:38 schreef Dribbel_ het volgende:
http://picosong.com/iz9/

_O- toen had ik echt nét m'n gitaar :') paar weken ofzo. Die solo op 2:14 EPIC _O_
Kerel me oren :')
zo was ik ook in het begin en toen vond ik mezelf helemaal geweldig :@
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_106718399
Ik moet er nog steeds een keer goed voor gaan zitten om iets compleet te leren. Ik ken 1001 riffjes en wat solo's, maar hele nummers spelen heb ik nooit het geduld voor _O-

Op de akoestische dan weer wel, maar ik kan niet zingen ;(
pi_106718873
Ik heb nog steeds alleen maar m'n eerste akoestische en m'n eerste elektrische gitaar met versterker, en dat is die Ibanez RGA42BK en een Roland Cube 30X.

Betwijfel het wel of dat ooit nog vervangen gaat worden, speel daar eigenlijk veel te weinig gitaar voor.
pi_106718923
Gewoon kopen wat je vet vind man. Misschien spoort een nieuwe gitaar je wel aan om weer meer te spelen :D
pi_106718929
quote:
8s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:08 schreef genakt het volgende:

[..]

Kerel me oren :')
zo was ik ook in het begin en toen vond ik mezelf helemaal geweldig :@
Zo ben ik nogsteeds :D
Na 7 jaar kan ik er nog geen zak van.
  donderdag 12 januari 2012 @ 12:43:15 #150
20720 brother52
Dus..........
pi_106719136
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:35 schreef The_Dean het volgende:
Gewoon kopen wat je vet vind man. Misschien spoort een nieuwe gitaar je wel aan om weer meer te spelen :D
Dat houd ik mezelf ook steeds voor...
Inmiddels een stuk of wat van die dingen staan maar ik kan nog steeds voor geen meter spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')