En dat is prima, maar ga dan niet interessant doen en mensen die serieus willen beginnen van slecht advies voorzien.quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:23 schreef Braddie het volgende:
Ik heb gitaarspelen er overigens bijgenomen puur voor de lol, en omdat het moest voor m`n werk.... ik ben niet zo van de techniek en dergelijke en snelle spelen, ik speel gewoon omdat ik het leuk vind om te doen, ik kan basic akkoorden + barre akkoorden, en dan houd het opzich al op, mijn improvisatie`s zijn inderdaad niet goed, en dat weet ik zelf wel, maar je moet toch iets doen om jezelf bezig te houden?
Wat mij het meest heeft geholpen is heel ontspannen spelen. Eigenlijk weinig spanning op mijn vingers, polsen e.d. in beiden handen. Voor snel spelen gebruik ik een dik plectrum en ook de manier van vasthouden scheelt enorm. Ik heb voor snel spelen mijn plectrum met de punt helemaal naar achteren, dus helemaal naar mijn onderste vingerkootje gedraaid en draai mee met de richting waarom ik aansla zodat ik niet achter de snaren blijf hangen (weerstand verlagen).quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:57 schreef CaptainCookie het volgende:
Mijn grootste struikelpunt is trouwens ook snel spelen, dus dan is die solo wel een mooi iets om dat eens te oefenen.
Dat heb ik net wel gemerkt ja, als ik de plectrum ontspannen vast had ging het een stuk beter. Ik ben alleen mijn fijne dikke plectrum kwijt, dus ik pruts nu met een vrij dun ding.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:27 schreef ssebass het volgende:
[..]
Wat mij het meest heeft geholpen is heel ontspannen spelen. Eigenlijk weinig spanning op mijn vingers, polsen e.d. in beiden handen. Voor snel spelen gebruik ik een dik plectrum en ook de manier van vasthouden scheelt enorm. Ik heb voor snel spelen mijn plectrum met de punt helemaal naar achteren, dus helemaal naar mijn onderste vingerkootje gedraaid en draai mee met de richting waarom ik aansla zodat ik niet achter de snaren blijf hangen (weerstand verlagen).
Eric Johnson heeft op youtube nog een goede instructievideo over picking techniques, bijvoorbeeld een draaiende beweging tussen duim en wijsvinger, maar ook hoe je de beste tonen eruit haalt.
Maargoed iedereen heeft zo zijn eigen techniek en dus ook toon, dat maakt het dan ook wel weer interessant.
Je hoeft niet naar anderen te luisteren. Het is goed dat je opneemt daar leer je veel van, mits je kritisch luisterd uiteraard. Probeer objectief naar je eigen opnames te luisteren en dan naar die van anderen. Vergelijk ze en probeer jezelf steeds te verbeteren. Opnemen is eigenlijk een van de beste manieren om te leren. Je hoort dingen die je fout doet die je anders niet hoort.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:46 schreef Braddie het volgende:
Opbouwende kritiek? ik merk daar toch ècht niks van hoor.. ik ben in staat om naar julie te luisteen, als ik iets post en julie horen dat het niet klopt geef dan advies..
Wat ik ook fijn vind is om maar een heel klein puntje van het plectrum te gebruiken, zodat je nog net geen pinch harmonics speelt. Dus plectrum bijna volledig weg tussen je twee vingers en probeer zo dicht mogelijk bij de snaren te blijven. Ik oefen vaak onversterkt om niet te kunnen sjoemelen in een brei van distortion en elke toon er mooi uit moet halen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:30 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat heb ik net wel gemerkt ja, als ik de plectrum ontspannen vast had ging het een stuk beter. Ik ben alleen mijn fijne dikke plectrum kwijt, dus ik pruts nu met een vrij dun ding.
En bedankt! Zal die filmpjes wel even opzoeken.
Op het basisritme gaat het eigenlijk al foutloos, het is echt de snelheid waar ik op moet oefenen. Maar goed, steeds het tempo iets opvoeren, tot het eigenlijke tempo en dan zou het wel moeten lukken.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:33 schreef BurnaBoy het volgende:
Snelheid komt vanzelf. Je moet gewoon eerst alles op een soort van basisritme foutloos kunnen spelen voordat je het tempo opschroeft en die laatste puntjes op de i zijn inderdaad het lastigst
Ja, ik oefen die solo ook clean.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:35 schreef ssebass het volgende:
[..]
Wat ik ook fijn vind is om maar een heel klein puntje van het plectrum te gebruiken, zodat je nog net geen pinch harmonics speelt. Dus plectrum bijna volledig weg tussen je twee vingers en probeer zo dicht mogelijk bij de snaren te blijven. Ik oefen vaak onversterkt om niet te kunnen sjoemelen in een brei van distortion en elke toon er mooi uit moet halen.
ik vind et wel lekker klinkenquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:06 schreef Aresdreams het volgende:
Rifje bedacht, benieuwd wat jullie ervan vinden?
niet strak en niet erg netjes gespeeld, maar gaat om het idee...
http://www.soundclick.com(...)5568&songID=11357416
Dank je, geluid ben ik ook wel blij mee, is de tweede patch die ik zelf gemaakt heb in guitar rig, lekker om met andere nummers ook mee te spelen, past vaak goed bij andere distortions.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:09 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
ik vind et wel lekker klinkenMooi geluid ook.
Als ik zo'n distortion uit mijn pedaal zou krijgen zou ik al echt vet tevreden zijn, maar tis me tot op heden nog niet gelukt met mijn Zoom g2.1u en Hardwire TL-2 distortion pedal.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:11 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Dank je, geluid ben ik ook wel blij mee, is de tweede patch die ik zelf gemaakt heb in guitar rig, lekker om met andere nummers ook mee te spelen, past vaak goed bij andere distortions.
Rif moet uiteindelijk ergens een basis worden voor een doom nummer, dus ergens moet het nog wat trager worden denk ik
is de 2e vorm van een rif die eigenlijk 4 keer zo kort is en iets sneller is dan deze nu is.
Ben ik niet helemaal met je eens dat het vanzelf komt. Daar moet je écht hard aan werken. Er zijn zat riffjes die ik langzaam probleemloos kan spelen, maar na al die jaren krijg ik er nog steeds geen goeie snelheid in.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:33 schreef BurnaBoy het volgende:
Snelheid komt vanzelf. Je moet gewoon eerst alles op een soort van basisritme foutloos kunnen spelen voordat je het tempo opschroeft en die laatste puntjes op de i zijn inderdaad het lastigst
Ik neem heel erg veel dingen op, en merk ook wel duidelijk verbetering als ik nu m`n spel ga vergelijken met ongeveer 6 maanden geleden, het is vooruit gegaan, zowel in snelheid als in maatvastheid maar ik mis nog zoveelquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:33 schreef ssebass het volgende:
[..]
Je hoeft niet naar anderen te luisteren. Het is goed dat je opneemt daar leer je veel van, mits je kritisch luisterd uiteraard. Probeer objectief naar je eigen opnames te luisteren en dan naar die van anderen. Vergelijk ze en probeer jezelf steeds te verbeteren. Opnemen is eigenlijk een van de beste manieren om te leren. Je hoort dingen die je fout doet die je anders niet hoort.
Later kun je weer je oude opnames luisteren en dan merk je de progressie (hopelijk) en hoor je ook waarom de ander bagger is. Durf kritisch te zijn, tenzij je alleen maar stoer wil doen met gitaarspelen en geen zak geeft om muziek, dat kan uiteraard ook. Ieder zo zijn ding.
Dit vind ik persoonlijk dan weer een Non-Argument.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:07 schreef Spelvout het volgende:
Misschien met Smoke On The Water beginnen, Braddie?
Hoe kan een suggestie nou weer een non-argument zijn?quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:21 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dit vind ik persoonlijk dan weer een Non-Argument.
ZIjn argument is dat ik met smoke on the water moet beginnen, terwijl ik qua spel niet heel gecompliceert ben, kan ik wel beter spelen dan dat, althans, het Riffje dan, ik ben begonnen met Allright Now.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:22 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hoe kan een suggestie nou weer een non-argument zijn?
Weet je überhaupt wel wat een non-argument is?
Dat woord heeft hij van mij geleendquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:22 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hoe kan een suggestie nou weer een non-argument zijn?
Weet je überhaupt wel wat een non-argument is?
Helemaal niet. Hij doet enkel een suggestie.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
ZIjn argument is dat ik met smoke on the water moet beginnen, terwijl ik qua spel niet heel gecompliceert ben, kan ik wel beter spelen dan dat, althans, het Riffje dan, ik ben begonnen met Allright Now.
quote:
Nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar hoe goed jij hem dan kan spelen, ook al is het alleen de begin riff, want je loop nu alweer op te scheppen dat je wel beter kan en met een 'moeilijker' nummer begonnen bent. Die mag je dan ook wel eens spelen. Doe ze gewoon eens na elkaar of zo. Ik snap dat de opmerking 'beginnen met Smoke on the Water" iets flauw over komt, maar het idee is helemaal niet zo verkeerd. Ik zou hem ook nog wel eens wat vaker oefenen als ik het niet zo'n verschrikkelijk nummer vondquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
ZIjn argument is dat ik met smoke on the water moet beginnen, terwijl ik qua spel niet heel gecompliceert ben, kan ik wel beter spelen dan dat, althans, het Riffje dan, ik ben begonnen met Allright Now.
True, ik wil overigens helemaal niet opschepperig overkomen in die post, ik meld gewoon dat ik met Allright Now ben begonnen I.P.V Smoke On The Water, ik vind het een bagger nummer, dus dan ga ik het niet spelen, ik ken het riffje wel, ben er mee dood gegooid op m`n oude werk door beginnende gitaristen, maar zelf speel ik het niet.quote:Op donderdag 12 januari 2012 01:07 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar hoe goed jij hem dan kan spelen, ook al is het alleen de begin riff, want je loop nu alweer op te scheppen dat je wel beter kan en met een 'moeilijker' nummer begonnen bent. Die mag je dan ook wel eens spelen. Doe ze gewoon eens na elkaar of zo. Ik snap dat de opmerking 'beginnen met Smoke on the Water" iets flauw over komt, maar het idee is helemaal niet zo verkeerd. Ik zou hem ook nog wel eens wat vaker oefenen als ik het niet zo'n verschrikkelijk nummer vond
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |