abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 januari 2012 @ 19:38:05 #91
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_106694175
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 19:23 schreef Braddie het volgende:
Ik heb gitaarspelen er overigens bijgenomen puur voor de lol, en omdat het moest voor m`n werk.... ik ben niet zo van de techniek en dergelijke en snelle spelen, ik speel gewoon omdat ik het leuk vind om te doen, ik kan basic akkoorden + barre akkoorden, en dan houd het opzich al op, mijn improvisatie`s zijn inderdaad niet goed, en dat weet ik zelf wel, maar je moet toch iets doen om jezelf bezig te houden?
En dat is prima, maar ga dan niet interessant doen en mensen die serieus willen beginnen van slecht advies voorzien.
pi_106694545
Ik krijg een beetje dit gevoel...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_106699777
Eindelijk weer eens een nummer gevonden om te gaan bestuderen :)

en nee, ik ga de komende maanden er nog geen sound clip of video van posten of ik het nummer kan.
pi_106700752
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:57 schreef CaptainCookie het volgende:
Mijn grootste struikelpunt is trouwens ook snel spelen, dus dan is die solo wel een mooi iets om dat eens te oefenen.
Wat mij het meest heeft geholpen is heel ontspannen spelen. Eigenlijk weinig spanning op mijn vingers, polsen e.d. in beiden handen. Voor snel spelen gebruik ik een dik plectrum en ook de manier van vasthouden scheelt enorm. Ik heb voor snel spelen mijn plectrum met de punt helemaal naar achteren, dus helemaal naar mijn onderste vingerkootje gedraaid en draai mee met de richting waarom ik aansla zodat ik niet achter de snaren blijf hangen (weerstand verlagen).
Eric Johnson heeft op youtube nog een goede instructievideo over picking techniques, bijvoorbeeld een draaiende beweging tussen duim en wijsvinger, maar ook hoe je de beste tonen eruit haalt.

Maargoed iedereen heeft zo zijn eigen techniek en dus ook toon, dat maakt het dan ook wel weer interessant.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_106700983
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:27 schreef ssebass het volgende:

[..]

Wat mij het meest heeft geholpen is heel ontspannen spelen. Eigenlijk weinig spanning op mijn vingers, polsen e.d. in beiden handen. Voor snel spelen gebruik ik een dik plectrum en ook de manier van vasthouden scheelt enorm. Ik heb voor snel spelen mijn plectrum met de punt helemaal naar achteren, dus helemaal naar mijn onderste vingerkootje gedraaid en draai mee met de richting waarom ik aansla zodat ik niet achter de snaren blijf hangen (weerstand verlagen).
Eric Johnson heeft op youtube nog een goede instructievideo over picking techniques, bijvoorbeeld een draaiende beweging tussen duim en wijsvinger, maar ook hoe je de beste tonen eruit haalt.

Maargoed iedereen heeft zo zijn eigen techniek en dus ook toon, dat maakt het dan ook wel weer interessant.
Dat heb ik net wel gemerkt ja, als ik de plectrum ontspannen vast had ging het een stuk beter. Ik ben alleen mijn fijne dikke plectrum kwijt, dus ik pruts nu met een vrij dun ding.

En bedankt! Zal die filmpjes wel even opzoeken.
pi_106701162
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:46 schreef Braddie het volgende:
Opbouwende kritiek? ik merk daar toch ècht niks van hoor.. ik ben in staat om naar julie te luisteen, als ik iets post en julie horen dat het niet klopt geef dan advies..
Je hoeft niet naar anderen te luisteren. Het is goed dat je opneemt daar leer je veel van, mits je kritisch luisterd uiteraard. Probeer objectief naar je eigen opnames te luisteren en dan naar die van anderen. Vergelijk ze en probeer jezelf steeds te verbeteren. Opnemen is eigenlijk een van de beste manieren om te leren. Je hoort dingen die je fout doet die je anders niet hoort.

Later kun je weer je oude opnames luisteren en dan merk je de progressie (hopelijk) en hoor je ook waarom de ander bagger is. Durf kritisch te zijn, tenzij je alleen maar stoer wil doen met gitaarspelen en geen zak geeft om muziek, dat kan uiteraard ook. Ieder zo zijn ding.
  woensdag 11 januari 2012 @ 21:33:18 #97
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_106701181
Snelheid komt vanzelf. Je moet gewoon eerst alles op een soort van basisritme foutloos kunnen spelen voordat je het tempo opschroeft en die laatste puntjes op de i zijn inderdaad het lastigst
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_106701339
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:30 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Dat heb ik net wel gemerkt ja, als ik de plectrum ontspannen vast had ging het een stuk beter. Ik ben alleen mijn fijne dikke plectrum kwijt, dus ik pruts nu met een vrij dun ding.

En bedankt! Zal die filmpjes wel even opzoeken.
Wat ik ook fijn vind is om maar een heel klein puntje van het plectrum te gebruiken, zodat je nog net geen pinch harmonics speelt. Dus plectrum bijna volledig weg tussen je twee vingers en probeer zo dicht mogelijk bij de snaren te blijven. Ik oefen vaak onversterkt om niet te kunnen sjoemelen in een brei van distortion en elke toon er mooi uit moet halen.
pi_106701495
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:33 schreef BurnaBoy het volgende:
Snelheid komt vanzelf. Je moet gewoon eerst alles op een soort van basisritme foutloos kunnen spelen voordat je het tempo opschroeft en die laatste puntjes op de i zijn inderdaad het lastigst
Op het basisritme gaat het eigenlijk al foutloos, het is echt de snelheid waar ik op moet oefenen. Maar goed, steeds het tempo iets opvoeren, tot het eigenlijke tempo en dan zou het wel moeten lukken.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:35 schreef ssebass het volgende:

[..]

Wat ik ook fijn vind is om maar een heel klein puntje van het plectrum te gebruiken, zodat je nog net geen pinch harmonics speelt. Dus plectrum bijna volledig weg tussen je twee vingers en probeer zo dicht mogelijk bij de snaren te blijven. Ik oefen vaak onversterkt om niet te kunnen sjoemelen in een brei van distortion en elke toon er mooi uit moet halen.
Ja, ik oefen die solo ook clean.

Het is nu gewoon een kwestie van veel oefenen, komt wel goed :).
  woensdag 11 januari 2012 @ 21:47:37 #100
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_106702034
En je merkt zelf ook wel dat de stukjes die je als eerste leerde spelen nu er in een moordtempo doorheen kunt raggen. Ofja dat is wat ik heb iig.
Blood brothers en revenge van papa roach kan ik wel op een hoog tempo spelen gewoon omdat dat de eerste nummers zijn waarmee ik begon
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  woensdag 11 januari 2012 @ 21:59:17 #101
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_106702822
Ik kom terug van mijn werk en dan lees ik dit _O- geniaal. :+
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_106703320
Rifje bedacht, benieuwd wat jullie ervan vinden?
niet strak en niet erg netjes gespeeld, maar gaat om het idee...
http://www.soundclick.com(...)5568&songID=11357416
pi_106703355
Misschien met Smoke On The Water beginnen, Braddie?
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:09:26 #104
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_106703483
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:06 schreef Aresdreams het volgende:
Rifje bedacht, benieuwd wat jullie ervan vinden?
niet strak en niet erg netjes gespeeld, maar gaat om het idee...
http://www.soundclick.com(...)5568&songID=11357416
ik vind et wel lekker klinken _O_ Mooi geluid ook.
pi_106703602
quote:
99s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:09 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

ik vind et wel lekker klinken _O_ Mooi geluid ook.
Dank je, geluid ben ik ook wel blij mee, is de tweede patch die ik zelf gemaakt heb in guitar rig, lekker om met andere nummers ook mee te spelen, past vaak goed bij andere distortions.

Rif moet uiteindelijk ergens een basis worden voor een doom nummer, dus ergens moet het nog wat trager worden denk ik :P
is de 2e vorm van een rif die eigenlijk 4 keer zo kort is en iets sneller is dan deze nu is.
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:20:27 #106
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_106704211
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:11 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

Dank je, geluid ben ik ook wel blij mee, is de tweede patch die ik zelf gemaakt heb in guitar rig, lekker om met andere nummers ook mee te spelen, past vaak goed bij andere distortions.

Rif moet uiteindelijk ergens een basis worden voor een doom nummer, dus ergens moet het nog wat trager worden denk ik :P
is de 2e vorm van een rif die eigenlijk 4 keer zo kort is en iets sneller is dan deze nu is.
Als ik zo'n distortion uit mijn pedaal zou krijgen zou ik al echt vet tevreden zijn, maar tis me tot op heden nog niet gelukt met mijn Zoom g2.1u en Hardwire TL-2 distortion pedal.
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:55:12 #107
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_106706028
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:33 schreef BurnaBoy het volgende:
Ben ik niet helemaal met je eens dat het vanzelf komt. Daar moet je écht hard aan werken. Er zijn zat riffjes die ik langzaam probleemloos kan spelen, maar na al die jaren krijg ik er nog steeds geen goeie snelheid in.
Don't let my username fool you...
pi_106706579
Zijn jullie bekend met Lick Library? Uitgebreide lessen met een of andere dude die het allemaal heel duidelijk uitlegt.

Ik heb ondertussen een hoop lessen op mijn computer staan; Radiohead, Pink Floyd, Guns 'N' Roses en Deep Purple... Eens zien of ik in het komende 2 jaar Another Brick in The Wall, Sweet Child o Mine, Highway star, Paranoid Android onder de knie kan krijgen. Ben al een tijdje met Paranoid Android bezig, klinkt nog niet 100%, dus maar blijven oefenen. :)
pi_106707074
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:33 schreef ssebass het volgende:

[..]

Je hoeft niet naar anderen te luisteren. Het is goed dat je opneemt daar leer je veel van, mits je kritisch luisterd uiteraard. Probeer objectief naar je eigen opnames te luisteren en dan naar die van anderen. Vergelijk ze en probeer jezelf steeds te verbeteren. Opnemen is eigenlijk een van de beste manieren om te leren. Je hoort dingen die je fout doet die je anders niet hoort.

Later kun je weer je oude opnames luisteren en dan merk je de progressie (hopelijk) en hoor je ook waarom de ander bagger is. Durf kritisch te zijn, tenzij je alleen maar stoer wil doen met gitaarspelen en geen zak geeft om muziek, dat kan uiteraard ook. Ieder zo zijn ding.
Ik neem heel erg veel dingen op, en merk ook wel duidelijk verbetering als ik nu m`n spel ga vergelijken met ongeveer 6 maanden geleden, het is vooruit gegaan, zowel in snelheid als in maatvastheid maar ik mis nog zoveel

ik had me gitaarspelen iets anders voor gesteld, ik dacht dat als ik 2 jaar zou spelen, dat ik dan vele akkoorden zou kennen en gewoon goed zou kunnen spelen, maar dat kan ik niet... ik kan basis akkoorden, wat omkeringen barrè akkoorden, accentjes, improvs die meestal puur pentatonisch/majeur/mineur zijn en steeds dezelfde volgorde hebben, het enige wat ze me ooit vertelde op de zaak waar ik werkte was dat ik noot technisch wel aardig ben

omdat ik meestal een melodie van een nummer zo mee kan spelen op gitaar(zoals met bijvoorbeeld Human Nature die op Youtube staat) en snel akkoorden heb uitgevogeld...
pi_106707210
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:07 schreef Spelvout het volgende:
Misschien met Smoke On The Water beginnen, Braddie?
Dit vind ik persoonlijk dan weer een Non-Argument.
  woensdag 11 januari 2012 @ 23:22:23 #111
20720 brother52
Dus..........
pi_106707251
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:21 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dit vind ik persoonlijk dan weer een Non-Argument.
Hoe kan een suggestie nou weer een non-argument zijn?
Weet je überhaupt wel wat een non-argument is?
pi_106707333
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:22 schreef brother52 het volgende:

[..]

ZIjn argument is dat ik met smoke on the water moet beginnen, terwijl ik qua spel niet heel gecompliceert ben, kan ik wel beter spelen dan dat, althans, het Riffje dan, ik ben begonnen met Allright Now.
  woensdag 11 januari 2012 @ 23:35:49 #113
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_106707786
wat een drama zeg ;(
  woensdag 11 januari 2012 @ 23:37:15 #114
125915 Dribbel_
pi_106707847
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:22 schreef brother52 het volgende:

[..]

Dat woord heeft hij van mij geleend :')
Nu nóg in de juist context gebruiken
  woensdag 11 januari 2012 @ 23:37:52 #115
20720 brother52
Dus..........
pi_106707880
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:24 schreef Braddie het volgende:

[..]

ZIjn argument is dat ik met smoke on the water moet beginnen, terwijl ik qua spel niet heel gecompliceert ben, kan ik wel beter spelen dan dat, althans, het Riffje dan, ik ben begonnen met Allright Now.
Helemaal niet. Hij doet enkel een suggestie.
De volgende keer beter opletten bij begrijpend lezen.
  woensdag 11 januari 2012 @ 23:39:21 #116
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_106707948
Wat een baas deze man.
pi_106708471
quote:
99s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:39 schreef stefanhaan het volgende:
Wat een baas deze man.
_O_
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_106710629
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:24 schreef Braddie het volgende:

[..]

Nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar hoe goed jij hem dan kan spelen, ook al is het alleen de begin riff, want je loop nu alweer op te scheppen dat je wel beter kan en met een 'moeilijker' nummer begonnen bent. Die mag je dan ook wel eens spelen. Doe ze gewoon eens na elkaar of zo. Ik snap dat de opmerking 'beginnen met Smoke on the Water" iets flauw over komt, maar het idee is helemaal niet zo verkeerd. Ik zou hem ook nog wel eens wat vaker oefenen als ik het niet zo'n verschrikkelijk nummer vond ;)
pi_106711064
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 01:07 schreef CoiLive het volgende:

[..]

Nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar hoe goed jij hem dan kan spelen, ook al is het alleen de begin riff, want je loop nu alweer op te scheppen dat je wel beter kan en met een 'moeilijker' nummer begonnen bent. Die mag je dan ook wel eens spelen. Doe ze gewoon eens na elkaar of zo. Ik snap dat de opmerking 'beginnen met Smoke on the Water" iets flauw over komt, maar het idee is helemaal niet zo verkeerd. Ik zou hem ook nog wel eens wat vaker oefenen als ik het niet zo'n verschrikkelijk nummer vond ;)
True, ik wil overigens helemaal niet opschepperig overkomen in die post, ik meld gewoon dat ik met Allright Now ben begonnen I.P.V Smoke On The Water, ik vind het een bagger nummer, dus dan ga ik het niet spelen, ik ken het riffje wel, ben er mee dood gegooid op m`n oude werk door beginnende gitaristen, maar zelf speel ik het niet.
  donderdag 12 januari 2012 @ 01:25:50 #120
125915 Dribbel_
pi_106711142
Het is meer dat je iedere keer komt met.

JA IK HEB DIT NUMMER GELEERD
JA IK KAN DIT SPELEN

Niemand geeft er een fuck meer om op het moment omdat iedereen weet dat je het grofweg een beetje half gaar leert en dan weer doorgaat naar het volgende. Prima dat je dat doet moet je helemal zelf weten als je er maar plezier in hebt.

Maar mag ik vragen waarom dat. Want je komt wel vaak opschepperig over op de een of andere manier.

En je schoot altijd in de verdediging totdat iemand op gitaarnet een keer riep van "maar ah die jongen is gewoon enthousiast" en sinds toen is dat "enthousiasme" weer je excuus geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')