Ik weet dat niemand er een fuck om geeft, en ik weet zelf ook wel dat ik dingen maar half leer, en dat het me verder eigenlijk niet veel boeit, het probleem met mij is, dat ik te veel dingen wil leren in de čigelijk te korte periode dat ik nu speel.quote:Op donderdag 12 januari 2012 01:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Het is meer dat je iedere keer komt met.
JA IK HEB DIT NUMMER GELEERD
JA IK KAN DIT SPELEN
Niemand geeft er een fuck meer om op het moment omdat iedereen weet dat je het grofweg een beetje half gaar leert en dan weer doorgaat naar het volgende. Prima dat je dat doet moet je helemal zelf weten als je er maar plezier in hebt.
Maar mag ik vragen waarom dat. Want je komt wel vaak opschepperig over op de een of andere manier.
En je schoot altijd in de verdediging totdat iemand op gitaarnet een keer riep van "maar ah die jongen is gewoon enthousiast" en sinds toen is dat "enthousiasme" weer je excuus geworden.
Ik zal er allemaal op letten, maakt het zowel voor mij als voor de forummer verder een stuk fijner om hier weer te hangen i guess!quote:Op donderdag 12 januari 2012 01:51 schreef CoiLive het volgende:
Enthousiasme maakt ook helemaal niet uit. Ik heb vaak genoeg (voornamelijk naar vrienden) dingen gepost die achteraf gezien bagger waren, maar dat op dat moment vond ik ze geweldig en was ik trots. Het grote verschil met jou was dat ik niet van te voren zei: Ik KAN dat nummer nu GOED spelen, kijk mij eens goed zijn en zie eens hoe veel ik weet. Ik vertelde er ook nooit bij welke spullen ik gebruike keer op keer op keer en in welke toonsoort het nummer geschreven was en welke snaren ik erbij gebruikte etc. etc. etc.
Ik schaam me rot als ik dingen van jaren geleden terug hoor, maar het was wel erg grappig en leerzaam, maar volgens mij schepte ik er niet zo over op (misschien soms een beetje). Ik weet ook heel erg goed wat mijn zwakke en sterke punten zijn. Toonladders etc weet ik nog steeds de ballen van en ik wil dat nog steeds een keer leren. Ik weet wel dat ik veel en veel akkoorden goed en makkelijk en snel kan pakken voor de muziek ik die tof vind. Timing is bij mij vaak een ramp, maar zonder metronoom erbij kan ik het wel lekker laten klinken als een geheel.
Jou grootste probleem is, nog steeds, dat je veel onzin vertelt en er excuses voor probeert te zoeken en daar trappen wij hier niet in. Als je zegt dat je een nummer KAN spelen in een gitaristen topic of forum, dan wordt er toch wel iets van je verwacht. En koop alsjeblieft een keer een interface voor je computer of stel die GT6 (?) die je hebt eens goed in, want dat geluid begint me ook zwaar te irriteren (niet omdat het zo slecht is, maar meer omdat jij het zo goed vindt klinken met je Bose (wat een ongelofelijk klote merk is) Hi-Fi speakers... aaaaah!)
Nu weer lekker wijn drinken en gitaar spelen
Waarom zeg je dit met je bullshit. Dit, precies wat hij zegt, is je al 100x gezegd, je zegt dan steeds, ja ik ga er op letten. MAar je luistert niet, je doet precies wat jij wil en wat jij leuk vindt. Prima doe ik ook in m'n leven zo hoort het ook, maar val anderen er niet mee lastig.quote:Op donderdag 12 januari 2012 01:57 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik zal er allemaal op letten, maakt het zowel voor mij als voor de forummer verder een stuk fijner om hier weer te hangen i guess!
Versterker is hier belangrijk in is mijn mening, hoop geklooi gehad om uit en versterker een mooi geluid te laten komen. In guitar rig gebruik ik een Ultrasonic head en verder een licht aangepaste matching cabinet. Tijdens repetities gebruik ik het scheur kanaal van mijn versterker (H&K Triamp) en dat scheurt ook lekker, verder gebruik ik nu dus eigenlijk geen pedaaltjes voor mijn distortion.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:20 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Als ik zo'n distortion uit mijn pedaal zou krijgen zou ik al echt vet tevreden zijn, maar tis me tot op heden nog niet gelukt met mijn Zoom g2.1u en Hardwire TL-2 distortion pedal.
Mijn droom rig... hmmm, eigenlijk heb ik het al wel zo een beetje compleet:quote:Op donderdag 12 januari 2012 03:06 schreef CoiLive het volgende:
Wat is jullie """Droom""" rig eigenlijk. Wel realistisch beken, want doen alsof we miljonair zijn kunnen we natuurlijk allemaal wel
Ik heb nu:
- Fender USA strat (gaat nooit meer weg)
- Ibanez Jazz ding (gaat nooit meer weg)
- Fender MIM met Sseymour duncan Humbucker)
- Fender Akoestische gitaar die uit elkaar valt
- Cord Jumbo Body Akoestische gitaar.
- Marshall Clone gitaar versterker + 4x12 speaker kast
- Eleven Rack
Ik zou nog graag willen hebben/vervangen:
- Mijn twee akoestische gitaren vervangen voor 1 mooie dunne Spaanse en 1 betere Western (welke vind ik erg moeilijk)
- Een echte Gibson traditional Les Paul (of de Bonamassa versie)
- Een mooie Fender Amp of Top (mooi contrast voor bij de Marshall Clone)
- Extra humbucker in mijn Fender MIM
- Andere pickups in mijn Jazz gitaar.
Als laatste een pedalboard naast mijn 11R (modeling ding) met een distortion, tubescreamer, 1 a 2 delay, compressor, reverb en Wah. (klinkt makkelijk, duur geintje en veel te veel keuze)
Daarna ben ik volgens mij wel compleet qua wat ik wil
doe da eensquote:Op donderdag 12 januari 2012 08:55 schreef Witchfynder het volgende:
Zal ik als niet-gitarist ook maar een keer een willekeurige gitaarcover posten?.
Eens kijken doe ik dat technisch ga doen... Dribbel, jij laat toch een opname in een multitrackunit meelopen met de cam?quote:
Ik ben eigenlijk al heel erg tevreden over mijn rig:quote:Op donderdag 12 januari 2012 03:06 schreef CoiLive het volgende:
Wat is jullie """Droom""" rig eigenlijk. Wel realistisch beken, want doen alsof we miljonair zijn kunnen we natuurlijk allemaal wel
Ik heb nu:
- Fender USA strat (gaat nooit meer weg)
- Ibanez Jazz ding (gaat nooit meer weg)
- Fender MIM met Sseymour duncan Humbucker)
- Fender Akoestische gitaar die uit elkaar valt
- Cord Jumbo Body Akoestische gitaar.
- Marshall Clone gitaar versterker + 4x12 speaker kast
- Eleven Rack
Ik zou nog graag willen hebben/vervangen:
- Mijn twee akoestische gitaren vervangen voor 1 mooie dunne Spaanse en 1 betere Western (welke vind ik erg moeilijk)
- Een echte Gibson traditional Les Paul (of de Bonamassa versie)
- Een mooie Fender Amp of Top (mooi contrast voor bij de Marshall Clone)
- Extra humbucker in mijn Fender MIM
- Andere pickups in mijn Jazz gitaar.
Als laatste een pedalboard naast mijn 11R (modeling ding) met een distortion, tubescreamer, 1 a 2 delay, compressor, reverb en Wah. (klinkt makkelijk, duur geintje en veel te veel keuze)
Daarna ben ik volgens mij wel compleet qua wat ik wil
Ja ik zet gewoon de track in spoor 1, neem spoor 2 op terwijl de camera loopt. En dan onder elkaar plakkenquote:Op donderdag 12 januari 2012 09:03 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Eens kijken doe ik dat technisch ga doen... Dribbel, jij laat toch een opname in een multitrackunit meelopen met de cam?
Doe maar iets van Protest the Heroquote:Op donderdag 12 januari 2012 08:55 schreef Witchfynder het volgende:
Zal ik als niet-gitarist ook maar een keer een willekeurige gitaarcover posten?.
Ik heb nu een Blackstar HT 60 Stage, het album van de band heb ik stereo ingespeeld met een VOX AC30, die zou ik er nog wel bij willen hebben.quote:Op donderdag 12 januari 2012 03:06 schreef CoiLive het volgende:
Dat bedoel ikquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:16 schreef The_Dean het volgende:
Witchfynder speelt meer dan de helft van het topic het snot voor de ogen.
Kerel me orenquote:Op donderdag 12 januari 2012 02:38 schreef Dribbel_ het volgende:
http://picosong.com/iz9/toen had ik echt nét m'n gitaar
paar weken ofzo. Die solo op 2:14 EPIC
Zo ben ik nogsteedsquote:Op donderdag 12 januari 2012 12:08 schreef genakt het volgende:
[..]
Kerel me oren![]()
zo was ik ook in het begin en toen vond ik mezelf helemaal geweldig
Dat houd ik mezelf ook steeds voor...quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:35 schreef The_Dean het volgende:
Gewoon kopen wat je vet vind man. Misschien spoort een nieuwe gitaar je wel aan om weer meer te spelen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |