Thomann heeft ze?quote:Op maandag 9 januari 2012 20:55 schreef The_Dean het volgende:
Ik zoek zo'n spraak / intercom microfoon voor op een balie of bureau. Hoeft niet nieuw... Iemand hier?
1 2 | Dikste snaar Dunste snaar Elektrisch 2 - 1,5 mm tussen 12e fret en snaar 1,5 - 1,1 mm tussen 12e fret en snaar |
Dat is nogal persoonlijk en hangt af van jouw manier van spelen.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:40 schreef Spelvout het volgende:
Net bij mijn elektrische gitaar de actie aangepast, was nogal hoog. Wat voor actie raden jullie echter aan?
Het is een nacht..quote:Op maandag 9 januari 2012 22:53 schreef QuincydeKoster het volgende:
Test - Kawai guitar origing from 1963 by Quincy de Koster
De gitaar die ik met hulp van The_Dean opgeknapt heb! Nogmaals bedankt voor het schema
Nu dus ff een sample opgenomen.
Let op: Ik speel bagger, de gitaar klinkt nice, niet klagen over mijn spel aub.
Ach je speelt dat nummer beter dan ikquote:Op maandag 9 januari 2012 23:00 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Het is dus net niet bagger genoeg om niet herkend te worden
Ik heb dan ook reden gehad om hem te lerenquote:Op maandag 9 januari 2012 23:03 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Ach je speelt dat nummer beter dan ik![]()
Klopt, maar ik vroeg me af of er een beetje een "standaard" is. Speel niet echt aggresief maar ook niet heel zachtquote:Op maandag 9 januari 2012 22:54 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Dat is nogal persoonlijk en hangt af van jouw manier van spelen.
Als je de actie laag instelt, dan mag je de snaren ook niet te hard aanslaan.. speel je juist graag wat harder, dan moet de actie ook groter zijn.
Fretbuzz kan ook komen door de vorm van de nek. Weet je wel zeker dat die niet verdraaid is enzo?
Ik heb er een met een knop en 27mc bakkie plug (4 pins) is het voor een hobby project?quote:Op maandag 9 januari 2012 20:55 schreef The_Dean het volgende:
Ik zoek zo'n spraak / intercom microfoon voor op een balie of bureau. Hoeft niet nieuw... Iemand hier?
le picture van le gitaar ?quote:Op maandag 9 januari 2012 23:04 schreef QuincydeKoster het volgende:
Oh en voor de mensen die afvragen hoe het achter de schermen eruit ziet
[ afbeelding ]
Ffkies in 2 uur tijd met het schema dat The_Dean gefixed had in elkaar gesoldeerd ^^
[..]
Ik heb dan ook reden gehad om hem te leren
Voor de toneelverenigingquote:Op maandag 9 januari 2012 23:37 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ik heb er een met een knop en 27mc bakkie plug (4 pins) is het voor een hobby project?Ik wou hem nog steeds met XLR hebben eigenlijk! Maar hij staat maar een beetje te staan...
In eindhoven: Let's Playquote:Op maandag 9 januari 2012 23:18 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vroeg me af of er een beetje een "standaard" is. Speel niet echt aggresief maar ook niet heel zachtVorm van de nek is goed, dat heb ik nog gekeken.
Kan goed dat ik hem uiteindelijk gewoon ergens naar toe breng. Ik heb er zelf het geduld niet voor om dat te doenWeet iemand nog een leuk adres in de buurt van Ehv?
quote:
Zo hebben The presidents of the usa anders een stuk of wat albums vol gespeeld.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 07:54 schreef Zorro het volgende:
Daar kan je toch niet op spelen? Die heeft maar drie snaren!
Dat was toen nog niet alle snaren erop lagenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 07:54 schreef Zorro het volgende:
Daar kan je toch niet op spelen? Die heeft maar drie snaren!
Cool ding man!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 07:13 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de gitaar zelf, de metalen slagplaat, de pickup en de brug (en dat losse geval waardoor de snaren omhoog komen) is zo goed als alles vernieuwd, en die stemmechanieken waren leuk. Paste niet
Hij klinkt niet zo slecht hoor, maar je intro klopt volgens mij niet helemaalquote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:42 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Dat was toen nog niet alle snaren erop lagen
Damn.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:58 schreef The_Dean het volgende:
Kanker geconstateerd bij Black Sabbath gitarist Tony Iommi
http://www.nu.nl/muziek/2(...)abbath-gitarist.html
Inderdad, als dit hun tour maar niet in de weg zit ...quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:47 schreef brother52 het volgende:
[..]
Damn.
Gelukkig zijn ze er vrij snel bij.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 08:24 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zo hebben The presidents of the usa anders een stuk of wat albums vol gespeeld.
Hoop van niet. Ik heb ook een kaartjequote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:16 schreef brother52 het volgende:
Doet me denken aan de geplande tour van Heaven & Hell van 2 jaar geleden.
Inderdaad, als dit nu niet door gaat dan FFUUUquote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:54 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hoop van niet. Ik heb ook een kaartje
Ik waag het er niet meer op met ze.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:54 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hoop van niet. Ik heb ook een kaartje
Californication, knockin on heavens doorquote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:17 schreef QuincydeKoster het volgende:
Weet iemand trouwens nog een nummer met een niet al te moeilijke solo?Snel spelen heb ik nog niet onder de knie (Kan het snelle stuk van Sweet Child O Mine nogeeneens spelen)
Ik wil wel het hele nummer kunnen leren
Stairway to heaven, die is niet heel moeilijk, is voornamelijk een Bluesscale, met hier en daar wat uitstapjes... alleen dat snelle stukje is wat tricky, met die Bend, maar even 2 dagen goed oeenen en die heb je onder de knie!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:17 schreef QuincydeKoster het volgende:
Weet iemand trouwens nog een nummer met een niet al te moeilijke solo?Snel spelen heb ik nog niet onder de knie (Kan het snelle stuk van Sweet Child O Mine nogeeneens spelen)
Ik wil wel het hele nummer kunnen leren
Knockin on heavens door, heeft een best lastige 2de solo.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:46 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Californication, knockin on heavens door
Nee, die heeft helemaal geen solo.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:48 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Knockin on heavens door, heeft een best lastige 2de solo.
Godverdomme haal ik zeker weer 2 nummers door elkaarquote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee, die heeft helemaal geen solo.
Die 2e solo heb ik nog nooit geprobeerd, maar als ik Slash hem hoor spelen denk ik, mwa mwa mwa... heb lastigere solo`s geprobeerd, hij is niet heel snel ofzo, en zit niet vol lastig vinger werk.(hihi, hij zei vinger werkquote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:48 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Knockin on heavens door, heeft een best lastige 2de solo.
De Guns n Roses versie heeft toch echt 2 solosquote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
1:26 eerste soloquote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het is niet zozeer snel, maar het zijn irritante bends, en als je die niet zuiver speelt. Verkracht je de solo.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Die 2e solo heb ik nog nooit geprobeerd, maar als ik Slash hem hoor spelen denk ik, mwa mwa mwa... heb lastigere solo`s geprobeerd, hij is niet heel snel ofzo, en zit niet vol lastig vinger werk.(hihi, hij zei vinger werk)
True, het benden is altijd wel tricky, goed nummer om het mee te leren vind ik Hotel California, die zit echt vòl met bends, of gewoon wat Gilmour solo`s lerenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:52 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Het is niet zozeer snel, maar het zijn irritante bends, en als je die niet zuiver speelt. Verkracht je de solo.
Met een hold bend op
--------15--14----------
---15Bend-------------
Die zitten er een aantal achter elkaar.
Ik bedoel niet de bob dylan versiequote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hotel California is wel een goeie oefening, maar je vind het nummer mooi of je haat hetquote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:53 schreef Braddie het volgende:
[..]
True, het benden is altijd wel tricky, goed nummer om het mee te leren vind ik Hotel California, die zit echt vòl met bends, of gewoon wat Gilmour solo`s lerenof Brian May(zit vol met Pre-Bends en dat soort stuff)
Maar dat is dan ook een compleet verneukte versie.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:51 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
De Guns n Roses versie heeft toch echt 2 solos
Andere versies zijn er niet.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:54 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Ik bedoel niet de bob dylan versie
Nee manquote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar dat is dan ook een compleet verneukte versie.
Haalt het lang niet bij het origineel.quote:
Ik vind het een mooi nummer, maar het is ook dood gedraaid, geld ook voor Bohemian Rhapsody, Prachtig in elkaar gezet, heerlijk nummer, waanzinnige solo, maar te vaak gedraaid!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:54 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Hotel California is wel een goeie oefening, maar je vind het nummer mooi of je haat het
Bij mij is het het 2de![]()
Moet je maar een keer langskomen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 01:26 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Voor de toneelvereniging
Toneelstuk speelt zich af in een ziekenhuis.
Maar los daarvan, kan er wel XLR aan solderen voor je.
Hij is nog steeds jarig hoor, hij is alleen dood.quote:Op woensdag 11 januari 2012 06:57 schreef The_Dean het volgende:
Clarence Clemens zou vandaag jarig zijn
Is goed, ik neem vandeweek wel even contact op.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:08 schreef guitarist het volgende:
[..]
Moet je maar een keer langskomen.
Ik heb wel genoeg ruilwaren liggen.
*facepalm*quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hij is nog steeds jarig hoor, hij is alleen dood.
Je zei het wel goed hoorquote:
Ten eerste speel jij hem helemaal verkeerd ten tweede is dat voor een beginner die normaal speelt niet makkelijk om goed te spelen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:47 schreef Braddie het volgende:
[..]
Stairway to heaven, die is niet heel moeilijk, is voornamelijk een Bluesscale, met hier en daar wat uitstapjes... alleen dat snelle stukje is wat tricky, met die Bend, maar even 2 dagen goed oeenen en die heb je onder de knie!
Ik speelDE hem verkeerd, ik speel hem nu (als ik hem met de plaat mee speel) gewoon goed hoorquote:Op woensdag 11 januari 2012 12:02 schreef genakt het volgende:
[..]
Ten eerste speel jij hem helemaal verkeerd ten tweede is dat voor een beginner die normaal speelt niet makkelijk om goed te spelen.
Jou lukt dat ook nog niet dus ik weet niet wat voor advies jij geeft
Yes, please!quote:Op woensdag 11 januari 2012 13:27 schreef Braddie het volgende:
[..]
Moet ik hem anders even voor je opnemen?
Dit dus want je laatste was nou niet om naar huis over te schrijvenquote:
Seconde 2 gaat het al foutquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:23 schreef Braddie het volgende:
Stairway to heaven explorer by Bradley Van Dijk 1
Kijk eens aan.
Uhm, er klopt nog steeds geen klap van hoor...quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:23 schreef Braddie het volgende:
Stairway to heaven explorer by Bradley Van Dijk 1
Kijk eens aan.
Je mag hem ook wel eerder posten hoorquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:17 schreef CaptainCookie het volgende:
Ha, ik ben nou ook die Stairway to Heaven-solo aan het proberen. Zal hem hier wel posten als ik hem goed kan.
Ach man, ga fietsen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:21 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Je mag hem ook wel eerder posten hoor
Als je maar niet zegt dat het erg makkelijk was en in 2 dagen te leren voor een beginner zonder dat je de bluesscales goed kent en je jezelf maar niet de hemel in prijst van te voren en alle kritiek wegwuift als problemen met je gear en niet je spel
We kunnen ook wel opbouwende feedback geven
De meesten hier hebben de hoop dat jij wat met opbouwende kritiek al lang opgegeven. Je hebt er tot nu toe nog nooit wat mee gedaan behalve slappe excuses zoeken.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:46 schreef Braddie het volgende:
Opbouwende kritiek? ik merk daar toch ècht niks van hoor.. ik ben in staat om naar julie te luisteen, als ik iets post en julie horen dat het niet klopt geef dan advies..
Ik snap niet dat je het nu nog steeds niet snapt, maar ik zal het nog een keer zeggen:quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:46 schreef Braddie het volgende:
Opbouwende kritiek? ik merk daar toch ècht niks van hoor.. ik ben in staat om naar julie te luisteen, als ik iets post en julie horen dat het niet klopt geef dan advies..
Nah, ik ben best perfectionistisch hiermee en ben pas tevreden als ik hem (vrijwel) perfect na kan spelen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:21 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Je mag hem ook wel eerder posten hoor
Als je maar niet zegt dat het erg makkelijk was en in 2 dagen te leren voor een beginner zonder dat je de bluesscales goed kent en je jezelf maar niet de hemel in prijst van te voren en alle kritiek wegwuift als problemen met je gear en niet je spel
We kunnen ook wel opbouwende feedback geven
Ik weet van mezelf ook wel dondersgoed dat de dingen die ik speel meestal gewoon slecht zijn, maar ik ben gewoon enorm enthousiast en dan zeg ik nou eenmaal dat het wel goed klinkt enzo, geef julie een verkeerde indruk, zal inderdaad met wat makkelijkers moeten beginnen, of heel veel aan m`n techniek werken denk ik zo.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:53 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je het nu nog steeds niet snapt, maar ik zal het nog een keer zeggen:
Je mag best dingen posten die niet zo goed zijn, of zelfs slecht, MAAR als je van te voren zegt dat het allemaal makkelijk is en goed te doen voor een beginner en binnen twee dagen te leren is dan creëer je verwachtingen bij ons over je spel. Als je dan iets laat horen dan ga jij keer op keer hard onderuit.
Zelfs jij mag dingen posten die slecht zijn, als je maar gewoon eerlijk bent over hoe en wat. Ik vind eerlijk gezegd dat je in de tijdspanne dat jij gitaar speelt al een heel eind gekomen bent. Solo's ben ik zelf nog nooit aan begonnen, maar ik heb ook niet echt het idee om heel erg goed te gaan worden.
Opbouwend heb ik je al eens gezegd: Als je goed solo's wilt gaan spelen, begin dan met iets makkelijkers en ga daar echt op hameren. Dan kun je wel zeggen dat jij niet perfectionistisch bent, maar je ben gewoon compleet niet reëel. Wat je nu speelt is bagger als ik kijk naar hoe jij het aanprijst en ook als ik kijk naar hoe jij er zelf over denkt.
Daarom komt ook nog eens dat je heel erg veel onzin verteld over gitaren en de kwaliteit ervan en de sound etc. etc. Ik krijg altijd het idee dat je dingen maar gewoon napraat die je ergens gelezen hebt.
Ik zeg helemaal niet dat je goed gitaar kan spelenquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:58 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik weet van mezelf ook wel dondersgoed dat de dingen die ik speel meestal gewoon slecht zijn, maar ik ben gewoon enorm enthousiast en dan zeg ik nou eenmaal dat het wel goed klinkt enzo, geef julie een verkeerde indruk, zal inderdaad met wat makkelijkers moeten beginnen, of heel veel aan m`n techniek werken denk ik zo.
Bedankt anyways dat je vind dat ik wel goed kan gitaar spelen, het enige wat ik vind wat ik zelf enigzins kan is improviseren, zelfs m`n standard akkoorden werk laat nog wat te wensen over.
En ik praat niet mee, ik geef m`n mening over een gitaar + de sound daar van, aan de hand van m`n eigen feel, ok de laatste keer dat ik een dure gitaar in m`n handen had was 6 maanden geleden bij Vriese Music Palace, en toen speelde ik alleen nog maar basic, en bij m`n oude werk waren het meestal goedekopere beginners gitaren, maar een mening is een mening, toch?
quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:58 schreef Braddie het volgende:
het enige wat ik vind wat ik zelf enigzins kan is improviseren
*facepalm*quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:23 schreef Braddie het volgende:
mijn improvisatie`s zijn inderdaad niet goed, en dat weet ik zelf wel,
En dat is prima, maar ga dan niet interessant doen en mensen die serieus willen beginnen van slecht advies voorzien.quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:23 schreef Braddie het volgende:
Ik heb gitaarspelen er overigens bijgenomen puur voor de lol, en omdat het moest voor m`n werk.... ik ben niet zo van de techniek en dergelijke en snelle spelen, ik speel gewoon omdat ik het leuk vind om te doen, ik kan basic akkoorden + barre akkoorden, en dan houd het opzich al op, mijn improvisatie`s zijn inderdaad niet goed, en dat weet ik zelf wel, maar je moet toch iets doen om jezelf bezig te houden?
Wat mij het meest heeft geholpen is heel ontspannen spelen. Eigenlijk weinig spanning op mijn vingers, polsen e.d. in beiden handen. Voor snel spelen gebruik ik een dik plectrum en ook de manier van vasthouden scheelt enorm. Ik heb voor snel spelen mijn plectrum met de punt helemaal naar achteren, dus helemaal naar mijn onderste vingerkootje gedraaid en draai mee met de richting waarom ik aansla zodat ik niet achter de snaren blijf hangen (weerstand verlagen).quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:57 schreef CaptainCookie het volgende:
Mijn grootste struikelpunt is trouwens ook snel spelen, dus dan is die solo wel een mooi iets om dat eens te oefenen.
Dat heb ik net wel gemerkt ja, als ik de plectrum ontspannen vast had ging het een stuk beter. Ik ben alleen mijn fijne dikke plectrum kwijt, dus ik pruts nu met een vrij dun ding.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:27 schreef ssebass het volgende:
[..]
Wat mij het meest heeft geholpen is heel ontspannen spelen. Eigenlijk weinig spanning op mijn vingers, polsen e.d. in beiden handen. Voor snel spelen gebruik ik een dik plectrum en ook de manier van vasthouden scheelt enorm. Ik heb voor snel spelen mijn plectrum met de punt helemaal naar achteren, dus helemaal naar mijn onderste vingerkootje gedraaid en draai mee met de richting waarom ik aansla zodat ik niet achter de snaren blijf hangen (weerstand verlagen).
Eric Johnson heeft op youtube nog een goede instructievideo over picking techniques, bijvoorbeeld een draaiende beweging tussen duim en wijsvinger, maar ook hoe je de beste tonen eruit haalt.
Maargoed iedereen heeft zo zijn eigen techniek en dus ook toon, dat maakt het dan ook wel weer interessant.
Je hoeft niet naar anderen te luisteren. Het is goed dat je opneemt daar leer je veel van, mits je kritisch luisterd uiteraard. Probeer objectief naar je eigen opnames te luisteren en dan naar die van anderen. Vergelijk ze en probeer jezelf steeds te verbeteren. Opnemen is eigenlijk een van de beste manieren om te leren. Je hoort dingen die je fout doet die je anders niet hoort.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:46 schreef Braddie het volgende:
Wat ik ook fijn vind is om maar een heel klein puntje van het plectrum te gebruiken, zodat je nog net geen pinch harmonics speelt. Dus plectrum bijna volledig weg tussen je twee vingers en probeer zo dicht mogelijk bij de snaren te blijven. Ik oefen vaak onversterkt om niet te kunnen sjoemelen in een brei van distortion en elke toon er mooi uit moet halen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:30 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat heb ik net wel gemerkt ja, als ik de plectrum ontspannen vast had ging het een stuk beter. Ik ben alleen mijn fijne dikke plectrum kwijt, dus ik pruts nu met een vrij dun ding.
En bedankt! Zal die filmpjes wel even opzoeken.
Op het basisritme gaat het eigenlijk al foutloos, het is echt de snelheid waar ik op moet oefenen. Maar goed, steeds het tempo iets opvoeren, tot het eigenlijke tempo en dan zou het wel moeten lukken.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:33 schreef BurnaBoy het volgende:
Snelheid komt vanzelf. Je moet gewoon eerst alles op een soort van basisritme foutloos kunnen spelen voordat je het tempo opschroeft en die laatste puntjes op de i zijn inderdaad het lastigst
Ja, ik oefen die solo ook clean.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:35 schreef ssebass het volgende:
[..]
Wat ik ook fijn vind is om maar een heel klein puntje van het plectrum te gebruiken, zodat je nog net geen pinch harmonics speelt. Dus plectrum bijna volledig weg tussen je twee vingers en probeer zo dicht mogelijk bij de snaren te blijven. Ik oefen vaak onversterkt om niet te kunnen sjoemelen in een brei van distortion en elke toon er mooi uit moet halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |