er is al een hoop los geblazen de afgelopen dagen... als de wind opeens vol uit het NW komt verwacht ik weer meer meldingen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:43 schreef DemonRage het volgende:
Nog opvallend weinig (geen) meldingen van stormoverlast op 112brabant.nl, wel van de vorige storm.
Dat betekent dat strandwandelen meteen pootjebaden is.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:51 schreef yvonne het volgende:
Wat is dat met hoog water? ( net nieuwsflits)
Nu NOS journaal op Ned1quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:51 schreef yvonne het volgende:
water kan niet weg op een hoop plaatsen. Hoop water van de regen dat niet weg kan naar zee omdat daar het water zo hoog staat door het stormachtige weer.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:51 schreef yvonne het volgende:
Dat je natte voeten op de kades in dordt krijgtquote:Op woensdag 4 januari 2012 23:51 schreef yvonne het volgende:
Dank jequote:Op woensdag 4 januari 2012 23:55 schreef Againzender het volgende:
[..]
water kan niet weg op een hoop plaatsen. Hoop water van de regen dat niet weg kan naar zee omdat daar het water zo hoog staat door het stormachtige weer.
Ik lees en hoor het netquote:Op woensdag 4 januari 2012 23:58 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dat je natte voeten op de kades in dordt krijgt!
teletekst p107
Kan mij herinneren dat het museum wel vaker dit soort probleempjes heeft gehad. Zelfs dat het water halverwege de ramen stondquote:Op donderdag 5 januari 2012 00:05 schreef Glijdt_licht het volgende:
Dat het Groninger museum een waterprobleempje heeft![]()
http://rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=106405
Als die al gaan ... check het maar goedquote:Op donderdag 5 januari 2012 00:06 schreef star_gazer het volgende:
Moet morgen om 12 uur vliegen vanaf Schiphol. Zal wel lekker gaan met die klotestorm
Verdomme. Ik wil terug naar Sydney, waar het 28 graden isquote:Op donderdag 5 januari 2012 00:14 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Als die al gaan ... check het maar goed
Hier nu ook. Huis staat op open vlakte dus waait lekkerquote:Op donderdag 5 januari 2012 04:08 schreef The_Terminator het volgende:
Het gaat hier goed tekeer...
en nu ga ik weer proberen te slapen
quote:Dijkdoorbraak dreigt bij Tolbert
Laatste update: 5 januari 2012 05:26 infoBekijk op de kaart
TOLBERT - Door extreem hoogwater dreigt bij het Groningse dorp Tolbert een dijk door te breken.
Dat meldde de brandweer donderdagochtend. 15 boerderijen in de polder Tolberterpetten worden ontruimd.
Een woordvoerder van de brandweer noemt de kans op een dijkdoorbraak aannemelijk. Ook houdt men er rekening mee dat het water over de dijk heen komt. In totaal zijn 85 mensen geėvacueerd. De brandweer probeert de dieren in de boerderijen ook weg te halen.
Het noorden van het land kampt al enkele dagen met hoogwater. In de nacht van woensdag op donderdag viel er nog een flinke hoeveelheid regen bij.
Net gehad hier in Goor. En dan je hond uitlatenquote:Op donderdag 5 januari 2012 05:54 schreef Rikketik het volgende:
Hooooooooly shit! Vanuit het niets slagregen (hagel?) nu in in Enschede.
Tja, het was ook wel heel plotseling opeens. Als je het niet in de gaten houdt dan kan het je zomaar verrassen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 05:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Net gehad hier in Goor. En dan je hond uitlatenIn Duitsland net over de grens bij Oldenzaal is een onweersgebied. Af en toe zie ik het hier flitsen
Ik ook, harde wind, onweer, keiharde regen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 05:30 schreef humorduck28 het volgende:
Hier in het oosten gaat het best hard te keer, ik werd er wakker van @almelo
Wat extreem was dat ja! En nu serene rust. Zo bizar.quote:Op donderdag 5 januari 2012 05:54 schreef Rikketik het volgende:
Hooooooooly shit! Vanuit het niets slagregen (hagel?) nu in in Enschede.
Ik twijfel even waar die polder ligt. Als het ligt waar ik denk, dan moeten mijn oom en tante er misschien ook uit... Die wonen in 'Boerakker'...quote:Op donderdag 5 januari 2012 05:31 schreef Pino112 het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)igt-bij-tolbert.html
[..]
Vanavond 2012 op tvquote:Op donderdag 5 januari 2012 07:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
Stortregen, onweer. The end is near hier in Eindhoven...
Straks zandzakken halen bij de gemeente.quote:
Die is er gelukkig nauwelijks door de vakanties. Dat scheeltquote:Op donderdag 5 januari 2012 08:01 schreef ZaZoe het volgende:
Gaat flink tekeer hier in Brabant, leuk voor de ochtendspits.
Zelfs met een enkele klap onweer!quote:Op donderdag 5 januari 2012 07:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
Gadverdamme ik zat er midden in op de A67quote:Op donderdag 5 januari 2012 07:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hoorde het net van een collega... niets van gemerktquote:Op donderdag 5 januari 2012 07:11 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik ook, harde wind, onweer, keiharde regen.
We zijn er nog niet he, de komende uren neemt de wind verder toe naar 9bft uit NWquote:Op donderdag 5 januari 2012 09:44 schreef Qwea het volgende:
meh, beetje wind hier in Den Helder. Die wind van Dinsdag was harder
quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:58 schreef Drugshond het volgende:
Ik hoef mijn plantjes geen water meer te geven voor de komende 2 mnd denk ik.
Hahaha 9bft en weg waaien?quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:57 schreef Frutsel het volgende:
* Frutsel houdt Speedy stevig vast zodat die niet wegwaait de komende uren
Ja, ik las hetquote:Op donderdag 5 januari 2012 09:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
We zijn er nog niet he, de komende uren neemt de wind verder toe naar 9bft uit NW
Ik was een aantal jaar geleden met de hond die ik toen had gaan wandelen bij die hele zware storm. (2007?) ook een heel dik beest in ieder geval. Maar om een gegeven moment kwam er zo'n harde windvlaag dat hij een aantal meter over de stoep rolde en tot stilstand kwam tegen een hekje. Het klinkt zielig maar ik heb nog nooit zo hard gelachen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:48 schreef QBay het volgende:
Tering veel wind in de stad Groningen, echt niet normaal. Mijn hond (die toch 38 kilo weegt) kan amper buiten blijven staan
.
Mooi!quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:01 schreef windsurfer_1970 het volgende:
Actueel beachcam 1 screenshot:
[ afbeelding ]
Dat scheelde echt een hoop. Vanochtend bij Gilze had ik ook een wolkbreuk. We gingen al niet harder dan 80, maar op dat moment was het echt 20/30 ofzo.quote:Op donderdag 5 januari 2012 08:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die is er gelukkig nauwelijks door de vakanties. Dat scheelt.
Als het geen vakantie was geweest dan was het vanmorgen afgezien van een puinhoop uit de lucht ook een puinhoop op de weg geweestquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:14 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Dat scheelde echt een hoop. Vanochtend bij Gilze had ik ook een wolkbreuk. We gingen al niet harder dan 80, maar op dat moment was het echt 20/30 ofzo.
Dat weet ik wel zeker.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:16 schreef Klonk het volgende:
[..]
Als het geen vakantie was geweest dan was het vanmorgen afgezien van een puinhoop uit de lucht ook een puinhoop op de weg geweest
zo, die verdwijnt vaak onder een berg waterquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:01 schreef windsurfer_1970 het volgende:
Actueel beachcam 1 screenshot:
[ afbeelding ]
Vooruit, ff gegoogled voor je:quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:21 schreef andreas612 het volgende:
heeft er iemand ook een beachcam van IJmuiden? kan ik ff checken of die ook de moeite is, want scheveningen is toch echt ff te ver.
tot zover was ik ook gekomenquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:27 schreef windsurfer_1970 het volgende:
[..]
Vooruit, ff gegoogled voor je:
http://hdtv.webcam.nl/website/page1/live_HD_webcams.html#strand
Hahaha, zie edit.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:30 schreef andreas612 het volgende:
[..]
tot zover was ik ook gekomenmaar daar staat geen IJmuiden op, wel wijk aan zee maar daar is geen pier he
GEEN BOMMETJEE!!!!!!quote:
Hier ook in het zuid oosten van Brabant. Met hagel erbij.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:44 schreef Narasan het volgende:
Onweersdagen 2012 nummer 1 is een feit
twitter:Weerprimeur twitterde op donderdag 05-01-2012 om 13:15:45Het zal ff wennen worden menschen strakjes (ergens tussen 18 en 27 jan). als de t. 'n flinke duik maakt & de sneeuwvlokken om de oren waaien reageer retweet
Ja en tussen 1 juni en 1 september zomer, man die gast spoort niet helemaal. De ene dag is het dit en de andere dag weer dat. Aandacht tekort?quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:27 schreef Frutsel het volgende:
twitter:Weerprimeur twitterde op donderdag 05-01-2012 om 13:15:45Het zal ff wennen worden menschen strakjes (ergens tussen 18 en 27 jan). als de t. 'n flinke duik maakt & de sneeuwvlokken om de oren waaien reageer retweet
Kunnen ze niet vast met het leger van Drenthe gaan graven? Dit is DE kans om die ellendige Friezen de zee in te duwenquote:Op donderdag 5 januari 2012 13:27 schreef QBay het volgende:
In Groningen staat het leger klaar om in te grijpen mocht het helemaal uit de hand gaan lopen.
quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:29 schreef Weatherman het volgende:
[..]
Ja en tussen 1 juni en 1 september zomer, man die gast spoort niet helemaal. De ene dag is het dit en de andere dag weer dat. Aandacht tekort?
Zeurtitquote:Op donderdag 5 januari 2012 13:29 schreef Qwea het volgende:
het is hier gewoon echt niet boeienden dan woon je aan de kust
quote:13:25 uur
Vlieland is afgesloten van de buitenwereld. Er varen geen boten van en naar het waddeneiland. De twee supermarkten, hotels en restaurants op het eiland krijgen daarom geen nieuwe voorraad aangeleverd. Tot lege schappen leidt dit niet, zegt burgemeester Yorick Haan. Voor noodgevallen staat er een reddingsboot klaar die mensen naar de wal kan brengen. Het zeewater staat volgens de burgemeester zo hoog dat de boot dwars over de zandbanken zou kunnen varen.
Denk dat Beatrix het nog wel overleeftquote:Op donderdag 5 januari 2012 13:32 schreef appelsientje het volgende:
Zou dit dan een winter worden zonder vorst?
quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[..]
Denk dat Beatrix het nog wel overleeft
Klopt. Ik verwacht op zijn minst dat mijn schutting wordt meegenomen hoorquote:
Kan je samen met Klonk schroeven losdraaien en de verzekering bellenquote:Op donderdag 5 januari 2012 13:44 schreef Qwea het volgende:
[..]
Klopt. Ik verwacht op zijn minst dat mijn schutting wordt meegenomen hoor
Ja, door de wind he!
quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kan je samen met Klonk schroeven losdraaien en de verzekering bellen
Met of zonder konijnquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:01 schreef Glijdt_licht het volgende:
Het konijnenhok waaide hier omhoog
quote:eindhovenairport.nl zegt
Ondanks de storm wordt er voorlopig volgens schema gevlogen. Bekijk het vluchtschema voor de verwachte aankomst- en vertrektijden.
Dit.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:11 schreef andreas612 het volgende:
wat een comotie om die kutdijkals ie niet doorbreekt wordt het ca. 10cm, breekt ie wél door wordt het ca. 40cm water, nou... woepidoee!!
ga op je stoel zitten en je hebt droge voeten...
waar is dat ?quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:15 schreef JDude het volgende:
"Gelieve voorlopig de achterdeur te gebruiken."
[ afbeelding ]
Bron
Je zal dr maar onder lopenquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:18 schreef JDude het volgende:
[..]
Breda.
http://www.bredavandaag.n(...)t-stort-naar-beneden
Sowieso vind ik de verslaggeving erg raar om naar te kijken, ze doen of er ik weet niet wat aan de hand is... Tof om te zien dat die Groningers er zo nuchter onder blijven, ondanks de verwoede pogingen van de cameraploegen ze uit de tent te lokkenquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:11 schreef andreas612 het volgende:
wat een comotie om die kutdijkals ie niet doorbreekt wordt het ca. 10cm, breekt ie wƩl door wordt het ca. 40cm water, nou... woepidoee!!
holy fuckquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:15 schreef JDude het volgende:
"Gelieve voorlopig de achterdeur te gebruiken."
[ afbeelding ]
Bron
Dit.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:11 schreef andreas612 het volgende:
wat een comotie om die kutdijkals ie niet doorbreekt wordt het ca. 10cm, breekt ie wél door wordt het ca. 40cm water, nou... woepidoee!!
En dit ook.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:21 schreef minthy het volgende:
[..]
Sowieso vind ik de verslaggeving erg raar om naar te kijken, ze doen of er ik weet niet wat aan de hand is... Tof om te zien dat die Groningers er zo nuchter onder blijven, ondanks de verwoede pogingen van de cameraploegen ze uit de tent te lokken
De Dinkel is inmiddels ook weer buiten zijn oevers getredenquote:Op donderdag 5 januari 2012 13:23 schreef MaLo het volgende:
Ik heb het zonnescherm naar beneden gedaan, zag niets meer op mijn monitor door al die zon
Was te verwachtenquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
De Dinkel is inmiddels ook weer buiten zijn oevers getreden
Het valt volgens de Lossenaren nog wel mee:quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:46 schreef Scrummie het volgende:
http://112focus.nl/?f=126
De Dinkel loopt over.
datquote:Op donderdag 5 januari 2012 16:04 schreef Turbomuis het volgende:
Toch grappig. Je hoort en ziet van alles over instortende daken, dakpannen, doorbrekende dijken, maar als ik hier naar buiten kijk; beetje bries en een zonnetje. regenbui
Vaag land, dat Nederland
Je bent me net voor.quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:08 schreef Pino112 het volgende:
17:05:31 05-01-12 GROUP-1 PRIO 2 Overstroming/Dijkdoorbraak : : Jan Ligthartstraat : Kampen 1490 1090 1092 (GRIP 2)
Ondertussen in Kampen..
Ziet er ruig uit!quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:08 schreef mazaru het volgende:
Hoek van Holland was leuk!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
net te laat voor kerstquote:Op donderdag 5 januari 2012 17:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar hoe is het nu met je konijn en hok? beiden nog heel?
Hier voor een uur terug ookquote:Op donderdag 5 januari 2012 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Er hangt hier buiten helemaal een roze/rode gloed, apart luchtje..
quote:
twitter:112Kampen twitterde op donderdag 05-01-2012 om 17:21:10Actueel: Woordvoerder brandweer laat weten dat er geen dijkdoorbraak is in Kampen. Slechts verhoogde paraatheid door kleine overstroming... reageer retweet
twitter:112Kampen twitterde op donderdag 05-01-2012 om 17:21:12... bij de Mandjeswaard. (via @ikbenick) reageer retweet
ging vanmiddag iig lekker te keer met de wind in drachtenquote:Op donderdag 5 januari 2012 18:02 schreef AchJa het volgende:
Hier (Drachten) valt het allemaal wel een beetje mee met het water. Ja, het staat hoger dan normaal, maar ik ben nog niet echt onder de indruk.
En hoogste windstoot gemeten 21.8 m/s. (binnen de bebouwde kom)
Wish I were therequote:Op donderdag 5 januari 2012 18:34 schreef horned_reaper het volgende:
En dan is hij toch nog gehaald in Groningen!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
10bft!
Nee ik vind het niet raar, had dat gevoel net ook toen ik 't op het nieuws zag. Zal vast komen omdat wij Nederlanders het wel gewend zijn en dat wij wel raad weten met hoog water.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:40 schreef Evertjan het volgende:
ben ik een beetje raar als ik zeg dat ik een trots gevoel krijg als ik al die mensen op TV zie vechtend tegen het water.
Als vrijwillige dijkwacht zeg ik .....dank......quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:40 schreef Evertjan het volgende:
ben ik een beetje raar als ik zeg dat ik een trots gevoel krijg als ik al die mensen op TV zie vechtend tegen het water.
Springtij of springvloed, is een vloed die het gevolg is van getijdenwerking, die veroorzaakt wordt door de zwaartekracht van de zon en de maan die elkaar versterken. De maximale hoogte van het water is hierdoor hoger dan bij een normale vloed, die vrijwel alleen door de maan wordt veroorzaakt.quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:16 schreef thesiren.nl het volgende:
Is het nou morgen springtij of was dat vandaag?
jeps, op een eilandje daarquote:Op donderdag 5 januari 2012 19:21 schreef Frutsel het volgende:
bij Grou is een dijk doorgebroken?
http://www.omropfryslan.nl/nijs/dyk-trochbrutsen-op-de-burd
Als Rotterdammer zijnde vind ik het een geweldige taal!quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:24 schreef INViCTuS het volgende:
Op it eilān De Burd by Grou is tongersdeitejūn om goed seis oere in dyk trochbrutsen. Oer in lingte fan 200 meter rint it wetter it eilān oer.
De bewenners wurdt driuwend advisearre om it eilān te ferlitten.
Ik dacht dat de overlast in Nederland was? wat een gay-taal zeg...
9 Februari schijnt er springtij te zijn en omdat de maan dichtbij de aarde staat kan dat problemen opleveren, het schijnt de grote test te worden voor de stormvloedkering in Zeeland in elk geval.quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:20 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Springtij of springvloed, is een vloed die het gevolg is van getijdenwerking, die veroorzaakt wordt door de zwaartekracht van de zon en de maan die elkaar versterken. De maximale hoogte van het water is hierdoor hoger dan bij een normale vloed, die vrijwel alleen door de maan wordt veroorzaakt.
Springtij treedt op bij nieuwe maan en bij volle maan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |