De Dinkel is inmiddels ook weer buiten zijn oevers getredenquote:Op donderdag 5 januari 2012 13:23 schreef MaLo het volgende:
Ik heb het zonnescherm naar beneden gedaan, zag niets meer op mijn monitor door al die zon
Was te verwachtenquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
De Dinkel is inmiddels ook weer buiten zijn oevers getreden
Het valt volgens de Lossenaren nog wel mee:quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:46 schreef Scrummie het volgende:
http://112focus.nl/?f=126
De Dinkel loopt over.
datquote:Op donderdag 5 januari 2012 16:04 schreef Turbomuis het volgende:
Toch grappig. Je hoort en ziet van alles over instortende daken, dakpannen, doorbrekende dijken, maar als ik hier naar buiten kijk; beetje bries en een zonnetje. regenbui
Vaag land, dat Nederland
Je bent me net voor.quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:08 schreef Pino112 het volgende:
17:05:31 05-01-12 GROUP-1 PRIO 2 Overstroming/Dijkdoorbraak : : Jan Ligthartstraat : Kampen 1490 1090 1092 (GRIP 2)
Ondertussen in Kampen..
Ziet er ruig uit!quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:08 schreef mazaru het volgende:
Hoek van Holland was leuk!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
net te laat voor kerstquote:Op donderdag 5 januari 2012 17:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar hoe is het nu met je konijn en hok? beiden nog heel?
Hier voor een uur terug ookquote:Op donderdag 5 januari 2012 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Er hangt hier buiten helemaal een roze/rode gloed, apart luchtje..
quote:
twitter:112Kampen twitterde op donderdag 05-01-2012 om 17:21:10Actueel: Woordvoerder brandweer laat weten dat er geen dijkdoorbraak is in Kampen. Slechts verhoogde paraatheid door kleine overstroming... reageer retweet
twitter:112Kampen twitterde op donderdag 05-01-2012 om 17:21:12... bij de Mandjeswaard. (via @ikbenick) reageer retweet
ging vanmiddag iig lekker te keer met de wind in drachtenquote:Op donderdag 5 januari 2012 18:02 schreef AchJa het volgende:
Hier (Drachten) valt het allemaal wel een beetje mee met het water. Ja, het staat hoger dan normaal, maar ik ben nog niet echt onder de indruk.
En hoogste windstoot gemeten 21.8 m/s. (binnen de bebouwde kom)
Wish I were therequote:Op donderdag 5 januari 2012 18:34 schreef horned_reaper het volgende:
En dan is hij toch nog gehaald in Groningen!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
10bft!
Nee ik vind het niet raar, had dat gevoel net ook toen ik 't op het nieuws zag. Zal vast komen omdat wij Nederlanders het wel gewend zijn en dat wij wel raad weten met hoog water.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:40 schreef Evertjan het volgende:
ben ik een beetje raar als ik zeg dat ik een trots gevoel krijg als ik al die mensen op TV zie vechtend tegen het water.
Als vrijwillige dijkwacht zeg ik .....dank......quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:40 schreef Evertjan het volgende:
ben ik een beetje raar als ik zeg dat ik een trots gevoel krijg als ik al die mensen op TV zie vechtend tegen het water.
Springtij of springvloed, is een vloed die het gevolg is van getijdenwerking, die veroorzaakt wordt door de zwaartekracht van de zon en de maan die elkaar versterken. De maximale hoogte van het water is hierdoor hoger dan bij een normale vloed, die vrijwel alleen door de maan wordt veroorzaakt.quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:16 schreef thesiren.nl het volgende:
Is het nou morgen springtij of was dat vandaag?
jeps, op een eilandje daarquote:Op donderdag 5 januari 2012 19:21 schreef Frutsel het volgende:
bij Grou is een dijk doorgebroken?
http://www.omropfryslan.nl/nijs/dyk-trochbrutsen-op-de-burd
Als Rotterdammer zijnde vind ik het een geweldige taal!quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:24 schreef INViCTuS het volgende:
Op it eilān De Burd by Grou is tongersdeitejūn om goed seis oere in dyk trochbrutsen. Oer in lingte fan 200 meter rint it wetter it eilān oer.
De bewenners wurdt driuwend advisearre om it eilān te ferlitten.
Ik dacht dat de overlast in Nederland was? wat een gay-taal zeg...
9 Februari schijnt er springtij te zijn en omdat de maan dichtbij de aarde staat kan dat problemen opleveren, het schijnt de grote test te worden voor de stormvloedkering in Zeeland in elk geval.quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:20 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Springtij of springvloed, is een vloed die het gevolg is van getijdenwerking, die veroorzaakt wordt door de zwaartekracht van de zon en de maan die elkaar versterken. De maximale hoogte van het water is hierdoor hoger dan bij een normale vloed, die vrijwel alleen door de maan wordt veroorzaakt.
Springtij treedt op bij nieuwe maan en bij volle maan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |