abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 4 januari 2012 @ 20:35:52 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106411686
quote:
Iran dreigt over Amerikaans vliegdekschip

TEHERAN - Tussen Iran en de Verenigde Staten is enorme spanning ontstaan over een Amerikaans vliegdekschip. Iran wil niet dat het enorme schip terugkeert naar zijn basis in de Perzische Golf, vlakbij Iran.

„We waarschuwen slechts een keer”, zei bevelhebber Ataollah Salehi van het Iraanse leger dinsdag. De ongekende waarschuwing is een van de agressiefste van Iran tegen aartsrivaal VS van de laatste weken.
Vliegdekschip USS John C. Stennis behoort tot de grootste schepen van de Amerikaanse marine. Het schip van 333 meter lang wordt aangedreven door twee kernreactoren. Het kan 90 vliegtuigen herbergen en heeft een prijskaartje van 3,5 miljard dollar.
Het schip voer vorige week door de Straat van Hormuz op weg naar de Golf van Oman. Washington heeft altijd een vliegdekschip in of nabij de Perzische Golf met als basis Bahrein.
In een reactie op de Iraanse dreiging zeiden de VS dat Amerikaanse oorlogsschepen in de Golfregio blijven varen. „We houden onze defensie-eenheden in de Perzische Golfregio, zoals al tientallen jaren het geval is”, liet het Amerikaanse ministerie van Defensie weten. „Onze doorvaart door de Straat van Hormuz is volledig in overeenstemming met internationaal recht.”
Het ministerie voegde eraan toe dat het geen confrontatie zoekt met Iran. „Het is belangrijk even af te koelen”, verklaarde een woordvoerder van het ministerie.
De opgelopen spanning zorgde direct een hogere olieprijs. Die steeg dinsdag 3 procent, omdat de olielevering via de Straat van Hormuz in gevaar kan komen.
De sfeer tussen de VS en Iran was de afgelopen tijd al verslechterd. Zo dreigde Teheran onlangs met de afsluiting van de Straat van Hormuz. En maandag sloot de Iraanse marine nog een 10 dagen durende oefening af in de Straat van Hormuz waarbij drie nieuwe raketten werden getest.
Bovendien speelt er nog het gesteggel over Iraans nucleaire activiteiten. Wegens de Europese zorgen over de vermoedelijke bouw van een atoombom, werkt de westerse wereld aan verscherping van de sancties tegen Iran. De EU-ministers van Buitenlandse Zaken kwamen dat in december overeen. De zegsman verwacht dat de sancties op 30 januari ingaan. Het gaat daarbij om het bevriezen van tegoeden van de Iraanse centrale bank en een boycot van de Iraanse olie-export.

Vorige topic: Iran blokkeert olietransport bij sancties
Hou het netjes aub. Danku :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:41:46 #3
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106411989
Maar je weet het niet. We kunnen pas zien of ESSM werkt als anti-ship missile systeem wanneer er daadwerkelijk een raket wordt afgevuurd.

Metal storm is ook handig als het door wordt ontwikkeld.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:42:01 #4
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_106412005
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:32 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

ik 'weet' niks van wat je hier allemaal poneert. Je moet mij overtuigen . En niet je aanstellen alsof jouw meningen feit zijn.

Tip: Het heet onderbouwing.
Ik hoef jou helemaal niet te overtuigen. Wat ik probeer is om te bespreken, niet om gelijk te krijgen. Voor mijn beweringen staat dan ook steeds: 'vind' of 'naar mijn mening'. Lijkt me ook logisch dat er niet één iemand is die de waarheid in pacht heeft.

Daarom vind ik die kolder die jij post over Thailand en Frankrijk als reactie op een serieuze post een beetje flauw.
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:43:05 #5
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106412070
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:42 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:

[..]

Ik hoef jou helemaal niet te overtuigen. Wat ik probeer is om te bespreken, niet om gelijk te krijgen. Voor mijn beweringen staat dan ook steeds: 'vind' of 'naar mijn mening'. Lijkt me ook logisch dat er niet één iemand is die de waarheid in pacht heeft.

Daarom vind ik die kolder die jij post over Thailand en Frankrijk als reactie op een serieuze post een beetje flauw.
Hij post bijna alleen maar van dat soort rotzooi. Zijn signature slaat ook vooral op hemzelf.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  Moderator woensdag 4 januari 2012 @ 20:45:20 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106412190
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:41 schreef Smoofie het volgende:
Maar je weet het niet. We kunnen pas zien of ESSM werkt als anti-ship missile systeem wanneer er daadwerkelijk een raket wordt afgevuurd.

Metal storm is ook handig als het door wordt ontwikkeld.
nee raketten zijn echt vooral nuttig tegen vliegtuigen en evt langeafstandsraketten maar minder tegen seaskimming anti ship missiles
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:50:32 #7
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_106412467
Ben ook wel benieuwd wat die olieboycot van de EU met de Iraanse economie gaat doen. Is er iemand hier die meer van de oliegerelateerde zaken omtrent Iran is? Hoeveel impact zal die boycot hebben?
  Moderator woensdag 4 januari 2012 @ 20:52:01 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106412548
meer olie voor China?
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:53:40 #9
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_106412637
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:52 schreef sp3c het volgende:
meer olie voor China?
Zat te denken.. dat die boycot eigenlijk helemaal geen economisch effect op Iran gaat hebben als het de olieprijs maar ver genoeg opdrijft.
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:54:53 #10
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106412719
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:53 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:

[..]

Zat te denken.. dat die boycot eigenlijk helemaal geen economisch effect op Iran gaat hebben als het de olieprijs maar ver genoeg opdrijft.
Volgens mij was de afspraak dat Saudi meer olie ging produceren om dat te compenseren. Anders hadden ze het niet gedaan.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:58:17 #11
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_106412914
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:54 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Volgens mij was de afspraak dat Saudi meer olie ging produceren om dat te compenseren. Anders hadden ze het niet gedaan.
Dat zou dan wel handig gedaan zijn inderdaad.

Over de maatregelen van de VS tegen Iran:
quote:
“De stap van het Congres tekent de, snel toenemende, vijandige stemming in Washington over Iran. Republikeinen en Democraten in de Senaat en het Huis van Afgevaardigden vinden dat Obama te weinig doet om een einde te maken aan het nucleaire programma van Iran, dat volgens hen bedoeld is om atoomwapens te ontwikkelen.

De Iraanse Centrale Bank is het belangrijkste instituut voor Irans olie-export. Iran is de vijfde olie-exporteur ter wereld, en sancties tegen de Centrale Bank zou de olieprijs mogelijk huizenhoog opstuwen. Dat zou de Amerikaanse economie vermoedelijk harder treffen dan die in Iran, want Iran zal haar olie naar verwachting gewoon tegen een hogere prijs exporteren. Amerikaanse consumenten, zeer gevoelig voor de benzineprijs, zullen dat meteen merken.

Bovendien is het een illusie dat de handel echt stil komt te liggen, laat staan dat het Iran ertoe beweegt het atoomprogramma op te geven, zeggen deskundigen.”

Bron
Dus zo'n olieboycot begint een beetje te lijken op in de eigen voet schieten..
pi_106413289
Hup hup Iran *O*
pi_106414140
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Natuurlijk. :')

Feit blijft dat raketsystemen minder tot ongeschikt zijn voor dit soort doeleinden. Of denk je dat zo'n beetje alle CRAM oplossingen met kanonsystemen werken omdat een raketsysteem veel beter is?
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:30 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Raket systeem kan prime werken met goede techniek. In Australie was er toch iets in ontwikkeling? Metal storm ofzo.
damn topic gaat hard maar hier wilde ik nog even op reageren...

de reden dat een raket systeem niet (goed) werkt tegen raketten is simpel je hebt een snelle raket en je vuurt er een snelle(re) raket opaf je moet alles wel heeeeeeeeel perfect plannen anders mis je gewoon en slaat de raket in.

een snelvuur kanon zoals b.v. de goalkeeper werkt met vele patronen die gewoon een regen kogels de kant van de raket op schiet er zullen er een zooi missen maar een paar raken wel en tada einde raket.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_106414335
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:05 schreef Athlon64x het volgende:
Hup hup Iran *O*
hoop doet leven ofzo :')
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:37:47 #15
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_106414717
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:23 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

[..]

damn topic gaat hard maar hier wilde ik nog even op reageren...

de reden dat een raket systeem niet (goed) werkt tegen raketten is simpel je hebt een snelle raket en je vuurt er een snelle(re) raket opaf je moet alles wel heeeeeeeeel perfect plannen anders mis je gewoon en slaat de raket in.

een snelvuur kanon zoals b.v. de goalkeeper werkt met vele patronen die gewoon een regen kogels de kant van de raket op schiet er zullen er een zooi missen maar een paar raken wel en tada einde raket.
snelvuur kanon als goalkeeper werkt per definitie alleen dichtbij. Schroot schiet je niet zo ver weg.

Een raket werkt op langere afstand. Je hoeft met zo'n anti-raket raket niet precies het doel te raken. Een brede ontploffing en brede "spray" van metaal kan de ontvangende raket al doen ontregelen.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_106414910
Het blijft een uitdaging om zo'n SS-N-22 Sunburn die met mach 3 op je af komt stormen uit te schakelen. Hij is 3x zo snel als de Amerikaanse Harpoon-variant.

http://www.globalsecurity.org/military/world/russia/moskit.htm
pi_106414918
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:37 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

snelvuur kanon als goalkeeper werkt per definitie alleen dichtbij. Schroot schiet je niet zo ver weg.

Een raket werkt op langere afstand. Je hoeft met zo'n anti-raket raket niet precies het doel te raken. Een brede ontploffing en brede "spray" van metaal kan de ontvangende raket al doen ontregelen.
je post raakt kant noch wal

a. het ontkracht NIETS uit mijn post.
b. snelvuurkanon vuurt kogels af geen schroot
c. die brede spray is leuk maar dan nog is er veel meer ruimte voor "missen" dan met een snelvuurkanon
d. we hebben het niet over lange afstand maar over missle to ship raketten
pi_106414963
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:42 schreef Chooselife het volgende:
Het blijft een uitdaging om zo'n SS-N-22 Sunburn die met mach 3 op je af komt stormen uit te schakelen. Hij is 3x zo snel als de Amerikaanse Harpoon-variant.

http://www.globalsecurity.org/military/world/russia/moskit.htm
volgens mij is er niemand die beweerd dat het makkelijk is :{
pi_106415043
De Iraanse onderzeëers schijnen ook een beruchte torpedo te hebben, op basis van de Russische "Skhval".

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4871078.stm
http://en.wikipedia.org/wiki/Hoot_(missile)
pi_106415083
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:43 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

volgens mij is er niemand die beweerd dat het makkelijk is :{
Vreemde reactie. Dat suggereer ik helemaal niet.
  Moderator woensdag 4 januari 2012 @ 21:49:12 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106415263
ik vergat vanwege een stoorzender hier nog op te reageren dus bij deze :)

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:16 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:

[..]

Ik ben niet goed geïnformeerd over allerlei typen wapens, vliegtuigen en schepen. Wat ik stel is dat het me waarschijnlijker lijkt dat - als er al oorlog uitbreekt - dat die op een indirecte manier gevoerd wordt. Hoe realistisch dat is weet ik niet, maar in ieder geval een stuk realistischer dan dat gelijk de derde wereldoorlog uitbreekt.
punt is dat Israel zoveel Amerikaanse steun nodig heeft om over die afstand effectief oorlog te kunnen voeren tegen Iran (of het Iraanse atoomprogramma) dat je niet echt meer van een Israelische aanval kunt spreken!

ik zie het niet gebeuren
pi_106415320
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:46 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Vreemde reactie. Dat suggereer ik helemaal niet.
je zegt het niet echt, maar je impliceert het wel met je post maar goed maakt niet uit we zijn het eens.
pi_106415412
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:45 schreef Chooselife het volgende:
De Iraanse onderzeëers schijnen ook een beruchte torpedo te hebben, op basis van de Russische "Skhval".

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4871078.stm
http://en.wikipedia.org/wiki/Hoot_(missile)
ik kan me herinneren dat ik hier een poos geleden ook iets over heb gelezen. te lang geleden voor goeie details dus daar waag ik me niet aan.
pi_106415804
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:52 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik kan me herinneren dat ik hier een poos geleden ook iets over heb gelezen. te lang geleden voor goeie details dus daar waag ik me niet aan.
Als je die Sunburn anti-ship missile pakt en die Hoot ultrasnelle torpedo, dan krijg ik een iets betere indruk van de vuurkracht van de Iraniërs.

Het lijkt er sterk op dat ze het niet moeten hebben van hun luchtmacht of aanvalswapens, maar dat ze anticiperen op een aanval cq invasie vanaf zee. Als je met je carriergroup, amfibievaartuigen en destroyers daar de straat van Hormuz binnenvaart, door die smalle geul, kan Iran heel wat schade aanrichten. Want die Sunburns kunnen ook vanaf land afgevuurd worden. En dat land is er niet ver van verwijderd.
De Argentijnen wisten tijdens de Falkland-oorlog met de Franse Exocet ook verrassend veel schade aan te richten. Laat die Sunburn nu net even iets sneller en krachtiger zijn.
Er zullen verder allicht een hoop Iraanse onderzeëers klaarliggen. Volgens mij hebben ze er recentelijk weer een aantal operationeel gemaakt. Dat is pittig verdedigen, in die smalle geul en makkelijk mikken, voor die Iraniërs.

Want wat is de situatie zodra de VS een carrier verliest? Verliezen ze dan 100 gevechtstoestellen? Kunnen ze dan opereren vanaf een vliegbasis, waar Iran binnen brandstof bereik komt te liggen?
  Moderator woensdag 4 januari 2012 @ 22:03:09 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106415942
exocet deed juist verrassend weinig schade tijdens de Falklands oorlog maar dat kwam meer door de halsbrekende toeren van de Argentijnse vliegers dan aan de raket

meeste schade werd aangericht door Skyhawks met domme bommen
pi_106416019
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:59 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Als je die Sunburn anti-ship missile pakt en die Hoot ultrasnelle torpedo, dan krijg ik een iets betere indruk van de vuurkracht van de Iraniërs.

Het lijkt er sterk op dat ze het niet moeten hebben van hun luchtmacht of aanvalswapens, maar dat ze anticiperen op een aanval cq invasie vanaf zee. Als je met je carriergroup, amfibievaartuigen en destroyers daar de straat van Hormuz binnenvaart, door die smalle geul, kan Iran heel wat schade aanrichten. Want die Sunburns kunnen ook vanaf land afgevuurd worden. En dat land is er niet ver van verwijderd.
De Argentijnen wisten tijdens de Falkland-oorlog met de Franse Exocet ook verrassend veel schade aan te richten. Laat die Sunburn nu net even iets sneller en krachtiger zijn.
Er zullen verder allicht een hoop Iraanse onderzeëers klaarliggen. Volgens mij hebben ze er recentelijk weer een aantal operationeel gemaakt. Dat is pittig verdedigen, in die smalle geul en makkelijk mikken, voor die Iraniërs.

Want wat is de situatie zodra de VS een carrier verliest? Verliezen ze dan 100 gevechtstoestellen? Kunnen ze dan opereren vanaf een vliegbasis, waar Iran binnen brandstof bereik komt te liggen?
de kans dat ze alle 90 toestellen verliezen is mogelijk maar niet perse gezegd kan me voorstellen dat zo`n vliegdekschip niet direct zinkt en er dus wart vliegtuigen kunnen opstijgen. verder zullen ze dan nieuwe vliegdek schepen sturen en wellicht meer protectie aanbrengen als in goalkeepers en dergelijke
pi_106416178
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:03 schreef sp3c het volgende:
exocet deed juist verrassend weinig schade tijdens de Falklands oorlog maar dat kwam meer door de halsbrekende toeren van de Argentijnse vliegers dan aan de raket

meeste schade werd aangericht door Skyhawks met domme bommen
Dit zeggen de Britten er zelf over, na een aantal hits tijdens de Falkland-oorlog:

quote:
In the years after the Falklands War it was revealed that the British government and the Secret Intelligence Service were extremely concerned by the perceived inadequacy of the Royal Navy's anti-missile defences against Exocet missiles and their potential to tip the naval war decisively in favour of Argentine forces. A scenario was envisioned in which one or both of the force's two aircraft carriers (Invincible and Hermes) would be destroyed or incapacitated by Exocet attacks, which would make recapturing the Falklands much more difficult.
Toch een berucht wapen.

Edit: De Amerikanen hebben ook ooit 2 impacts gehad:

quote:
On 17 May 1987, the pilot of an Iraqi Mirage F-1 attacked the U.S. Navy Oliver Hazard Perry class frigate USS Stark with two Exocets for unknown reasons. The first missile penetrated the port-side hull of the Stark. The second entered at almost the same point, and left a 3-by-4-metre (9.8 by 13 ft) gash, exploding in crew quarters. Thirty-seven sailors were killed and 21 were injured. Stark was heavily damaged, but saved by the crew and sent back for repairs. At first, it was reported that the errant pilot had been executed for his error, and his explanations for the attack are not available. Later, Iraqi officials denied that the pilot had been executed and stated that he was still alive.[19]
  Moderator woensdag 4 januari 2012 @ 22:08:55 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106416244
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:07 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dit zeggen de Britten er zelf over, na een aantal hits tijdens de Falkland-oorlog:

[..]

Toch een berucht wapen.
absoluut

maar dat veranderd helemaal niets aan wat ik zei
pi_106416301
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

absoluut

maar dat veranderd helemaal niets aan wat ik zei
Ergo: Het is geen uitgemaakte zaak, ookal kom je met een hypermoderne carriergroup aanzetten. Dat wordt links- en rechts wel gesuggereerd.
pi_106416368
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:04 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

de kans dat ze alle 90 toestellen verliezen is mogelijk maar niet perse gezegd kan me voorstellen dat zo`n vliegdekschip niet direct zinkt en er dus wart vliegtuigen kunnen opstijgen. verder zullen ze dan nieuwe vliegdek schepen sturen en wellicht meer protectie aanbrengen als in goalkeepers en dergelijke
Ligt natuurlijk aan de schade, maar het lijkt me niet dat een carrier na een flinke hit genoeg snelheid kan ontwikkelen voor het laten opstijgen van de nog aanwezige toestellen...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  Moderator woensdag 4 januari 2012 @ 22:12:23 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106416452
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:10 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ergo: Het is geen uitgemaakte zaak, ookal kom je met een hypermoderne carriergroup aanzetten. Dat wordt links- en rechts wel gesuggereerd.
nee het is niet zonder risico

ik denk echt wel dat het een uitgemaakte zaak is
pi_106416639
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee het is niet zonder risico

ik denk echt wel dat het een uitgemaakte zaak is
Hopelijk komen we er nooit achter. ;)
  Moderator woensdag 4 januari 2012 @ 22:17:37 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106416746
daar ga ik wel vanuit ja :Y
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:19:53 #34
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106416877
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:07 schreef Chooselife het volgende:

[..]

[..]

Toch een berucht wapen.

Edit: De Amerikanen hebben ook ooit 2 impacts gehad:

[..]

Sinds de '80 is de technologie met sprongen omhoog gegaan. Kun je niet vergelijken.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_106416910
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:17 schreef sp3c het volgende:
daar ga ik wel vanuit ja :Y
Ik denk niet dat er iets gebeurt. De VS willen heus, maar kunnen het zich simpelweg niet meer permitteren. Bovendien zijn de risico's veel te groot.
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:29:30 #37
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106417373
Wel spanned weer, ff oorlogje voeren enz. Het midden-oosten is wel de lul zeg, de afgelopen 200 jaar lol.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_106417513
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:29 schreef Smoofie het volgende:
Wel spanned weer, ff oorlogje voeren enz. Het midden-oosten is wel de lul zeg, de afgelopen 200 jaar lol.
Tja als je getrouwd bent met je nichtje en overal zie je zand en soms een kameel dan moet je toch ergens je kick zoeken en dan is oorlog een aardige manier om dat te doen.
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:33:08 #39
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106417580
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:32 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Tja als je getrouwd bent met je nichtje en overal zie je zand en soms een kameel dan moet je toch ergens je kick zoeken en dan is oorlog een aardige manier om dat te doen.
Je ziet er ook torentjes met mensen met baarden :{.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_106420214
EU moves to ban Iran crude oil

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-16418589

Terwijl

Krijg je dit . Enige wat er gebeurt is dat prijzen van brandstof in de E.U. omhoog gaan. Dan gaan mensen zeuren en wordt de schuld bij Iran gelegd.
Het is ridiculous.

Terwijl Iran heeft gezegd de Straat van Hormuz te zullen sluiten als er sancties op het land worden gelegd, wat een globale prijsexplosie van olie tot gevolg heeft.

De enigen die werkelijk van deze "sancties" profiteren zijn de mensen achter Royal Dutch Shell en Mobil en zo...

De BBC noemt het zelfs de "Iran Nuclear Crisis" ... vuile propagandistische hoeren daar.
pi_106420244
BRENT CRUDE FUTR (USD/bbl.) 113.640
  donderdag 5 januari 2012 @ 02:14:40 #42
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_106425912
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:49 schreef sp3c het volgende:
ik vergat vanwege een stoorzender hier nog op te reageren dus bij deze :)

[..]

punt is dat Israel zoveel Amerikaanse steun nodig heeft om over die afstand effectief oorlog te kunnen voeren tegen Iran (of het Iraanse atoomprogramma) dat je niet echt meer van een Israelische aanval kunt spreken!

ik zie het niet gebeuren
Goed, wat betreft die afstanden geloof ik je op je blauwe (?) ogen. Heb niet genoeg kennis over de wapens van Israël om het te bevestigen danwel te ontkrachten. Vind het wel interessant, die capaciteiten van al die wapens die in dit topic besproken worden. Zal me er eens in gaan verdiepen.
  donderdag 5 januari 2012 @ 02:31:37 #43
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_106426186
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 02:14 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:

[..]

Goed, wat betreft die afstanden geloof ik je op je blauwe (?) ogen. Heb niet genoeg kennis over de wapens van Israël om het te bevestigen danwel te ontkrachten. Vind het wel interessant, die capaciteiten van al die wapens die in dit topic besproken worden. Zal me er eens in gaan verdiepen.
Je hebt weinig kennis van alles. Wat is je punt?

Je weet zelfs het verschil niet tussen mening en feit.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_106426468
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 02:31 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Je hebt met deze mening:
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2012 02:18 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Dus je bent echt niet een Iranier. Ergo je kent weinig over het land.
Al een tijdje je geloofwaardigheid verspeeld. :')
Ga lekker naar KLB of ONZ ofzo. :Y
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  donderdag 5 januari 2012 @ 03:12:40 #45
354945 dikkebroekzak
pi_106426632
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 02:58 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Je hebt met deze mening:

[..]

Al een tijdje je geloofwaardigheid verspeeld. :')
Ga lekker naar KLB of ONZ ofzo. :Y
Je weet echt niet waar dat over ging. Het was een nepperd die probeerde te zeggen dat ze Iranier was.

En voor de rest ben je zelf serieus te nemen..... NOT! :W
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  donderdag 5 januari 2012 @ 07:06:10 #46
351045 Ryker
Ik werk met mensen zoals jij
pi_106427602
....uh...mr Obama.(while reading at a local kindergarten).. we've lost contact with our entire carrier group. As well as our base at Bahrain. Even our satellites cannot find a trace.....I Have no clue what's going on ..... :{

We Blame Canada _O-
Grtz, Theo
follower since 2001, active in 2011
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:45:03 #47
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_106429245
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 03:12 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Je weet echt niet waar dat over ging. Het was een nepperd die probeerde te zeggen dat ze Iranier was.

Ik was er wel bij en ik ben het met jankaas20 eens.
Zodra je de true Scotsman fallacy gebruikt is het gewoon klaar. :{w
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_106431618
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 03:12 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

nee jij bewijst weer eens dat je dommer bent dan een zak stenen... ze zei: ik ben nederlander maar heb iraanse familie :{
pi_106443019
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:59 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Tijdens de Iraq oorlog vlogen B2's vanaf de US naar Iraq om de bommen te droppen en weer terug..naar de US..
en vanaf de basis in Afghanistan.. + Diego Garcia (dat is een brits eiland daar in de buurt) een carrier is natuurlijk heel handig maar die hebben ze echt niet nodig hoor om Iran uit te schakelen. een andere oplossing is om de carrier gewoon verder weg op de zee te laten en niet in de Strait of Hormuz en vanaf daar een eventuele blockade te bombarderen kost iets meer brandstof dat wel. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door RnRdude op 05-01-2012 16:34:30 ]
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:04:29 #50
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_106444930
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:26 schreef RnRdude het volgende:

[..]

Tijdens de Iraq oorlog vlogen B2's vanaf de US naar Iraq om de bommen te droppen en weer terug..naar de US..
en vanaf de basis in Afghanistan.. + Diego Garcia (dat is een brits eiland daar in de buurt) een carrier is natuurlijk heel handig maar die hebben ze echt niet nodig hoor om Iran uit te schakelen. een andere oplossing is om de carrier gewoon verder weg op de zee te laten en niet in de Strait of Hormuz en vanaf daar een eventuele blockade te bombarderen kost iets meer brandstof dat wel. :)
En vergeet de militaire bases in de buurt niet..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_106446928
Iran houdt een andere marine oefening in de Perzische Golf

http://english.farsnews.com/newstext.php?nn=9007270478
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:54:04 #52
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106447189
Vergeet niet dat de US waars voor de zekerheid al plannen heeft mocht het fout gaan. Zodat ze meteen 100 targets in 1 avond kunnen bombarderen. Raketinstallaties, airbases, anti-air batteries etc.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_106447560
Zullen ze al een kernbom hebben en deze willen gebruiken? Ze zullen toch niet gaan voor de snelle winst?

Begrijp echt niks van de strategie van Iran.
pi_106447820
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:02 schreef johnnylove het volgende:
Zullen ze al een kernbom hebben en deze willen gebruiken? Ze zullen toch niet gaan voor de snelle winst?

nee die hebben ze nog niet maar ze werken er hard aan ze te bemachtigen. Ze rekken tijd.

my 2 cents
pi_106450499
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:02 schreef johnnylove het volgende:

Ik denk niet dat ze een hebben en mochten ze hem hebben, dan gaan ze hem heus niet inzetten maar alleen als dreiging gebruiken ('Pas op! Want wij hebben een atoombom!'). Het inzetten zou zeer dom zijn en een definitieve zelfmoord. Zodra er ook maar een poging wordt ondernomen om een atoombom te gebruiken (hetzij per vliegtuig die dus moet opstijgen of het gebruik van een nucleaire raket), dan zal Amerika en bondgenoten direct tot een tegenreactie overgaan en zorgen dat de bom/raket zijn doel niet bereikt. Vervolgens barst de oorlog los en zal de VS Iran bombarderen en invallen.
  donderdag 5 januari 2012 @ 19:41:04 #56
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_106452009
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 02:31 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Ik heb weinig kennis van wapens. Over de rest van wat ik ken weet jij gelukkig niets.

Je komt niet bepaald sympathiek over.
pi_106453200
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:12 schreef QBay het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze een hebben en mochten ze hem hebben, dan gaan ze hem heus niet inzetten maar alleen als dreiging gebruiken ('Pas op! Want wij hebben een atoombom!'). Het inzetten zou zeer dom zijn en een definitieve zelfmoord. Zodra er ook maar een poging wordt ondernomen om een atoombom te gebruiken (hetzij per vliegtuig die dus moet opstijgen of het gebruik van een nucleaire raket), dan zal Amerika en bondgenoten direct tot een tegenreactie overgaan en zorgen dat de bom/raket zijn doel niet bereikt. Vervolgens barst de oorlog los en zal de VS Iran bombarderen en invallen.
Als je een kleintje laat ontploffen bij Oman sluit je wel de straat af voor zeer lange termijn. Kan je nog altijd dreigen naar andere gebieden ter afschrikking.
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:08:11 #58
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_106453598
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:01 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Als je een kleintje laat ontploffen bij Oman sluit je wel de straat af voor zeer lange termijn. Kan je nog altijd dreigen naar andere gebieden ter afschrikking.
Ik denk niet dat zo'n vreemde actie zonder gevolgen zou blijven.. we hebben het hier wel over het laten ontploffen van een KERNbom. Dat zou direct oorlog opleveren.
pi_106453671
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:08 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nee die hebben ze nog niet maar ze werken er hard aan ze te bemachtigen. Ze rekken tijd.

my 2 cents
Ze hebben groot gelijk. Dat is de enige garantie op vrede en tegengewicht aan Israël.
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:11:11 #60
354945 dikkebroekzak
pi_106453752
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:41 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:

[..]

Ik heb weinig kennis van wapens. Over de rest van wat ik ken weet jij gelukkig niets.

Je komt niet bepaald sympathiek over.
zeurpiet :6
― Albert Einstein
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:13:10 #61
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_106453855
quote:
16s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:11 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

zeurpiet :6
Haha, ad hominem. :*
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:13:14 #62
354945 dikkebroekzak
pi_106453862
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:17 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nee jij bewijst weer eens dat je dommer bent dan een zak stenen... ze zei: ik ben nederlander maar heb iraanse familie :{
leuk dat je het allemaal weer op de man richt... Weer gebrek aan argumenten? :D
― Albert Einstein
pi_106454245
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:08 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:

[..]

Ik denk niet dat zo'n vreemde actie zonder gevolgen zou blijven.. we hebben het hier wel over het laten ontploffen van een KERNbom. Dat zou direct oorlog opleveren.
De Amerikanen hebben er 2 gebruikt om 1 miljoen slachtoffers aan eigen zijde te voorkomen. Wie belet dat Iran hetzelfde zal doen. Kunnen er altijd nog meer worden natuurlijk, mocht er een tegenaanval komen.
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:22:00 #64
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_106454413
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:19 schreef johnnylove het volgende:

[..]

De Amerikanen hebben er 2 gebruikt om 1 miljoen slachtoffers aan eigen zijde te voorkomen. Wie belet dat Iran hetzelfde zal doen. Kunnen er altijd nog meer worden natuurlijk, mocht er een tegenaanval komen.
Toen de Amerikanen de twee atoombommen op Hiroshima en Nagasaki gooiden waren zij de enige die de technologie en de kennis ervoor hadden om dat te doen, daarnaast was er nog nooit eerder kennis gemaakt met de destructieve kracht van een atoombom.

Tegenwoordig weten we beter en daarom is nu een atoombom gooien een heel ander verhaal dan in 1945.
pi_106454938
Het is wel altijd zo typisch dat er gesproken wordt over een nucleaire crisis en iran mag nooit de "a-bom" krijgen, want stel dat ze hem gooien!!

Noord korea heeft atoombommen.
Pakistan heeft atoombommen.
Israel heeft atoombommen.
En zijn deze landen nou zo betrouwbaar?

Als je het mij vraagt draait het helemaal niet om het feit of ze een atoombom krijgen, maar om het feit dat de USA niet wilt dat een ander land zijn macht uitbreidt, voornamelijk in een gebied met veel grondstoffen. En Iran heeft alleen maar die nucleaire ambities, omdat ze meer macht willen krijgen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:34:00 #66
354945 dikkebroekzak
pi_106455151
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:22 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:

[..]

Toen de Amerikanen de twee atoombommen op Hiroshima en Nagasaki gooiden waren zij de enige die de technologie en de kennis ervoor hadden om dat te doen, daarnaast was er nog nooit eerder kennis gemaakt met de destructieve kracht van een atoombom.

Tegenwoordig weten we beter en daarom is nu een atoombom gooien een heel ander verhaal dan in 1945.
Onzin. De Duitsers hadden ook die kennis. Alleen hadden ze materialen noch tijd om eraan te beginnen. De zware bombardementen vernietigden hun fabrieken.

En materialen zoals uranium hadden ze in de wildste dromen kunnen verkrijgen onder die omstandigheden. Duitsland had ook een schaarste aan grondmaterialen vandaar die lebensraum polis.

En ook kwamen tal van wetenschappers naar de VS uit Duitsland en Oostenrijk.

Dus je bewering is (weer) fout. :D
― Albert Einstein
pi_106455254
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:22 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:

[..]

De reden blijft mi zelfbehoud de rest is hopen.
pi_106455327
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:13 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

leuk dat je het allemaal weer op de man richt... Weer gebrek aan argumenten? :D
gebrek aan argumenten nee hoor simpel een feit :{
pi_106455442
quote:
14s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:30 schreef MouzurX het volgende:
Het is wel altijd zo typisch dat er gesproken wordt over een nucleaire crisis en iran mag nooit de "a-bom" krijgen, want stel dat ze hem gooien!!

Noord korea heeft atoombommen.
Pakistan heeft atoombommen.
Israel heeft atoombommen.
En zijn deze landen nou zo betrouwbaar?

Als je het mij vraagt draait het helemaal niet om het feit of ze een atoombom krijgen, maar om het feit dat de USA niet wilt dat een ander land zijn macht uitbreidt, voornamelijk in een gebied met veel grondstoffen. En Iran heeft alleen maar die nucleaire ambities, omdat ze meer macht willen krijgen.
De kans op een wapenwedloop in de regio neemt ook exceptioneel toe.
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:38:52 #70
354945 dikkebroekzak
pi_106455445
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:36 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

gebrek aan argumenten nee hoor simpel een feit :{
ok houd het OT ipv steeds anderen persoonlijk te beledigen. :{w

Als ik onzin wil ga ik naar ONZ :W
― Albert Einstein
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:42:47 #71
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_106455656
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:34 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Onzin. De Duitsers hadden ook die kennis. Alleen hadden ze materialen noch tijd om eraan te beginnen. De zware bombardementen vernietigden hun fabrieken.

En materialen zoals uranium hadden ze in de wildste dromen kunnen verkrijgen onder die omstandigheden. Duitsland had ook een schaarste aan grondmaterialen vandaar die lebensraum polis.

En ook kwamen tal van wetenschappers naar de VS uit Duitsland en Oostenrijk.

Dus je bewering is (weer) fout. :D
Dat is volgens mij wat ik zeg, ze hadden de technologie niet. Misschien is dat niet helemaal het juiste woord, geef ik toe, maar het punt blijft overeind: de VS konden in 1945 wel een atoombom gooien terwijl andere landen dat niet konden. Tegenwoordig is de situatie wezenlijk anders.

Je persoonlijke aanval (alhoewel, zeurpiet is meer een bastaardscheldwoord, maar goed) heb ik net even genegeerd, maar je hoeft er geen steek onder water meer aan toe te voegen.

quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:38 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

ok houd het OT ipv steeds anderen persoonlijk te beledigen. :{w

Als ik onzin wil ga ik naar ONZ :W
Als je anderen wil aanspreken op hun postgedrag, dan graag zelf er ook aan houden. Een dubbele moraal is inderdaad meer iets voor in ONZ. ;)
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:46:08 #72
354945 dikkebroekzak
pi_106455868
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:42 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:

[..]

Dat is volgens mij wat ik zeg, ze hadden de technologie niet. Misschien is dat niet helemaal het juiste woord, geef ik toe, maar het punt blijft overeind: de VS konden in 1945 wel een atoombom gooien terwijl andere landen dat niet konden. Tegenwoordig is de situatie wezenlijk anders.

Je persoonlijke aanval (alhoewel, zeurpiet is meer een bastaardscheldwoord, maar goed) heb ik net even genegeerd, maar je hoeft er geen steek onder water meer aan toe te voegen.

[..]

Als je anderen wil aanspreken op hun postgedrag, dan graag zelf er ook aan houden. Een dubbele moraal is inderdaad meer iets voor in ONZ. ;)
waar heb ik iemand beledigd dan? En zeurpiet was maar een laconike pesterij, in vergelijking tot de jouwe opmerking was het nog mild.

Maar weer OT graag O+
― Albert Einstein
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:50:30 #73
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_106456131
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:46 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

waar heb ik iemand beledigd dan? En zeurpiet was maar een laconike pesterij, in vergelijking tot de jouwe opmerking was het nog mild.

Maar weer OT graag O+
Ik heb niet gezegd dat je iemand beledigd hebt. Ik heb het over persoonlijke aanvallen. En welke opmerking heb je het over?

Als je graag weer ontopic wil, antwoord dan maar op deze post via DM.
  donderdag 5 januari 2012 @ 21:01:19 #74
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_106456807
GB heeft ook wel weer zin in een oorlogje zo te zien:

quote:
The UK would respond militarily if Iran carries out its threat to close the Strait of Hormuz, the Defence Secretary has warned.
http://news.sky.com/home/politics/article/16142571
  donderdag 5 januari 2012 @ 21:04:43 #75
354945 dikkebroekzak
pi_106457011
Ok mr.Fahrenhet check je pm

Nog een punt:

Wat weinig mensen weten, en wat de VS destijds zelf toegaf was dat als de Japs zich niet hadden overgegeven na de tweede bom, ze ten einde rade zouden zijn geweest.

Want een derde of vierde hadden ze niet, en het zou ontzettend veel tijd, middelen, en geld gekost hebben om dat te doen. En dat hadden ze niet. Vergeet niet dat de VS was net af van een grote depressie in de jaren 30, en de oorlog woedde voort. Zonder een invasie van Japan waren ze gedoemd, dat zou nog honderd duizenden soldatenlevens gekost hebben.

De VS waren moe, uitgeput en zonder moraal.
― Albert Einstein
pi_106492620
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:01 schreef YazooW het volgende:
GB heeft ook wel weer zin in een oorlogje zo te zien:

[..]

GB blaft maar stelt zonder de baas der bazen Amerika niet zoveel voor, binnenkort hebben ze ook geen carrier meer als ze zo doorgaan.
pi_106492795
quote:
ben benieuwd hoe iran hierop reageerd :D

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:21 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

GB blaft maar stelt zonder de baas der bazen Amerika niet zoveel voor, binnenkort hebben ze ook geen carrier meer als ze zo doorgaan.
ze hebben natuurlijk niet zoveel troepen en materieel dan de americanen maar de training van de soldaten in GB zijn doorgaans beter hoor :)
pi_106492895
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:26 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ben benieuwd hoe iran hierop reageerd :D

[..]

ze hebben natuurlijk niet zoveel troepen en materieel dan de americanen maar de training van de soldaten in GB zijn doorgaans beter hoor :)
Dan is het toch opmerkelijk dat ze voor het pacificeren van Basra de USMC nodig hadden want de Britten konden het maar niet, daarnaast gaven ze zich wel heel erg makkelijk over aan de Iraniers met een bootje.
pi_106493407
quote:
6s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:32 schreef Salvad0R het volgende:
De enigen die werkelijk van deze "sancties" profiteren zijn de mensen achter Royal Dutch Shell en Mobil en zo...
De monetaire belangen wegen wel wat zwaarder dan de commerciele belangen.
Als er iemand is die er op vooruit gaat dan is het wel de VS. Die drukt graag extra dollars bij uit het niets om die weer door te verkopen aan landen die olie willen/moeten kopen (die niet de luxe hebben om al te veel (of geen zoals in ons geval) geld uit het niets te creeeren).
De perfecte waardeoverdracht, oftewel slapend rijk worden.
pi_106494578
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:28 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dan is het toch opmerkelijk dat ze voor het pacificeren van Basra de USMC nodig hadden want de Britten konden het maar niet, daarnaast gaven ze zich wel heel erg makkelijk over aan de Iraniers met een bootje.
Het is niet dat die Engelse mariniers lafaard waren ofzo. Geloof me, je wilt niet face to face komen met leden van de Iraans revolutionaire garde :)
pi_106495982
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:28 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dan is het toch opmerkelijk dat ze voor het pacificeren van Basra de USMC nodig hadden want de Britten konden het maar niet,
bron?
quote:
daarnaast gaven ze zich wel heel erg makkelijk over aan de Iraniers met een bootje.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:11 schreef Mn3r2 het volgende:

[..]

Het is niet dat die Engelse mariniers lafaard waren ofzo. Geloof me, je wilt niet face to face komen met leden van de Iraans revolutionaire garde :)
Het is eerder de manier waarop de engelse mariniers werden omsingeld. Een ieder die een beetje kan nadenken geeft zich dan over.
pi_106496368
quote:
Het is eerder de manier waarop de engelse mariniers werden omsingeld. Een ieder die een beetje kan nadenken geeft zich dan over.
Wat kunnen 10,20 Britse mariniers tegen 70,80 leden van de Iraanse garde ?
pi_106496528
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:49 schreef Mn3r2 het volgende:

[..]

Het Iraakse leger was ook superieur in numerieke zin maar het Amerikaanse leger noch de USMC kwam massaal met witte vlaggen zwaaien, baas boven baas :7
pi_106496685
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:52 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Het Iraakse leger was ook superieur in numerieke zin maar het Amerikaanse leger noch de USMC kwam massaal met witte vlaggen zwaaien, baas boven baas :7
En wat hebben de Iraakse militairen te maken met de Iraanse ?
De Iraniers zijn veel beter getraind en een van de machtigste in de Midden-Oosten naast Israel
pi_106496839
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:55 schreef Mn3r2 het volgende:

[..]

En wat hebben de Iraakse militairen te maken met de Iraanse ?
De Iraniers zijn veel beter getraind en een van de machtigste in de Midden-Oosten naast Israel
Dat ze betere training hebben is natuurlijk ook maar een verhaal: dat riep men ook van de Iraakse Republikeinse Garde en dat viel ook wat tegen.
pi_106496911
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:49 schreef Mn3r2 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Ieder weldenkend mens geeft zich dan over.
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:52 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Uhh.. :?
Heb je het nou nog steeds over Basra? Want het was juist het Iraakse leger dat samen met de coalitie troepen in 2008 de militia hebben aangepakt. Nadat de britten zich in 2007 hadden teruggetrokken naar een basis aan de rand van Basra.
pi_106496958
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:58 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat ze betere training hebben is natuurlijk ook maar een verhaal: dat riep men ook van de Iraakse Republikeinse Garde en dat viel ook wat tegen.
Vanaf geboorte staat dit in teken van de Garde. Hitler-Jugend was maar opbouw.
pi_106497208
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:04 schreef dikkebroekzak het volgende:
Ok mr.Fahrenhet check je pm

Nog een punt:

Wat weinig mensen weten, en wat de VS destijds zelf toegaf was dat als de Japs zich niet hadden overgegeven na de tweede bom, ze ten einde rade zouden zijn geweest.

Want een derde of vierde hadden ze niet, en het zou ontzettend veel tijd, middelen, en geld gekost hebben om dat te doen. En dat hadden ze niet. Vergeet niet dat de VS was net af van een grote depressie in de jaren 30, en de oorlog woedde voort. Zonder een invasie van Japan waren ze gedoemd, dat zou nog honderd duizenden soldatenlevens gekost hebben.

De VS waren moe, uitgeput en zonder moraal.
Ik denk vooral dat Amerika zich de pleuris geschrokken is van het effect van de atoombom. Het is moreel niet te verantwoorden.

Vandaar dat deze bom niet meer daadwerkelijk gebruikt wordt, maar alleen als afschrikmiddel. Geen enkel land kan het zich veroorloven een dergelijke bom te gebruiken.
pi_106497238
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:59 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Ieder weldenkend mens geeft zich dan over.

[..]

Uhh.. :?
Heb je het nou nog steeds over Basra? Want het was juist het Iraakse leger dat samen met de coalitie troepen in 2008 de militia hebben aangepakt. Nadat de britten zich in 2007 hadden teruggetrokken naar een basis aan de rand van Basra.
Eigenlijk doelde ik op eerder.
Het gaat om Basra en Umm Quasr, het Iraakse leger was daar in name only, de Britten hadden het commando maar speelden weinig klaar en hadden de Amerikanen nodig, de grote mond en platte pet moesten plaats maken voor kevlar en de USMC, fuck yeah.
pi_106497260
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:58 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Je kan Irak niet met Iran vergelijken. De militaire planners in pentagon begrijpen dat wel goed.
pi_106497381
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:00 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Vanaf geboorte staat dit in teken van de Garde. Hitler-Jugend was maar opbouw.
En toch wist Iran geen echte zware slag aan Irak toe te brengen, dus zo goed zijn ze niet, rij op rij sterven is wat ze in grote hoeveelheden hebben gedaan.
pi_106497616
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:05 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Eigenlijk doelde ik op eerder.
Het gaat om Basra en Umm Quasr, het Iraakse leger was daar in name only, de Britten hadden het commando maar speelden weinig klaar en hadden de Amerikanen nodig, de grote mond en platte pet moesten plaats maken voor kevlar en de USMC, fuck yeah.
Ahh, dat zijn inderdaad 2 compleet verschillende veldslagen. My bad. ;)
pi_106497808
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:08 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

En toch wist Iran geen echte zware slag aan Irak toe te brengen, dus zo goed zijn ze niet, rij op rij sterven is wat ze in grote hoeveelheden hebben gedaan.
Dat waren de beginjaren. Ayatollah heeft inderdaad veel martelaren gecreëerd, maar die fout gaan ze echt nooit meer maken.

Tevens hebben de kinderen van die strijders nu wel de ideale leeftijd. Deze "kinderen" hebben ook altijd apart geleefd van de normale maatschappij.
pi_106497814
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:14 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Ahh, dat zijn inderdaad 2 compleet verschillende veldslagen. My bad. ;)
Mijn formulatie was ook niet perfect, ben aan het bellen en kijk TV naast het Interwebzen ;)
pi_106497929
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:08 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Iran was in een revolutie, de politie en de legers waren opgeheven omdat de nieuwe regering de veiligheid en het leger systeem aan het zuiveren was. Aan de andere kant viel Saddam Iran aan met een georganiseerde leger met hulp van Amerika. En toch heeft Iran stand gehouden.
Het is niet meer de jaren 80's. Het is al 30 jaar verstreken en Iran is veel sterker geworden en heel wat geleerd van de Invasies in Irak en Afghanistan en de bombardementen op Libie
pi_106498390
Qua vliegtuigen, tanks en schepen is de staat van Iran nu een stuk minder dan dertig jaar geleden.
Vergeet niet dat de VS de laatste tien jaar al oorlog aan het voeren is dus die rollen gewoon door, daar zit een schat aan ervaring en routine.
pi_106499612
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:29 schreef WammesWaggel het volgende:
Qua vliegtuigen, tanks en schepen is de staat van Iran nu een stuk minder dan dertig jaar geleden.
Vergeet niet dat de VS de laatste tien jaar al oorlog aan het voeren is dus die rollen gewoon door, daar zit een schat aan ervaring en routine.
Dat VS een enorme overhand heeft, geef ik ruimschoots toe.

Een invasie, zal naar alle waarschijnlijkheid, aan Amerikaanse kant gepaard gaan met gigantische verliezen zowel materieel als menselijke . Het is een enorm land met de daarbij behorende geografie. Mocht je doel zijn om een regime-change door te voeren, wens ik je veel succes.
  Moderator maandag 9 januari 2012 @ 10:05:20 #99
8781 crew  Frutsel
pi_106593569
quote:
'CIA-agent' ter dood veroordeeld
Het revolutionaire Hof van Iran heeft een Iraans-Amerikaanse man ter dood veroordeeld wegens spionage voor de CIA en samenwerking met de Verenigde Staten. Dat meldt het semi-officiële persbureau Fars vandaag.

Fars bericht:

“Amir Mirzai Hekmati is ter dood veroordeeld… voor de samenwerking met het vijandige land (Verenigde Staten) en spionage voor de CIA. De rechtbank achtte hem corrupt op aarde.”

Hekmati, een Amerikaan van Iraanse geboorte, werd in Iran opgepakt als CIA-spion. Hij zou in de Iraanse inlichtingendiensten hebben willen infiltreren. De Iraanse staatstelevisie toonde vorige maand beelden van Hekmati. Zijn vader zei dat zijn zoon in Teheran was om zijn grootmoeders op te zoeken en geen spion was. De Verenigde Staten eisten de onmiddellijke vrijlating van Hekmati.

In Iran worden regelmatig Amerikaanse Iraniërs opgepakt, die soms een paar jaar worden vastgehouden voor ze weer worden vrijgelaten.
  Moderator maandag 9 januari 2012 @ 10:06:09 #100
8781 crew  Frutsel
pi_106593582
quote:
Iran steekt middelvinger op
BRUSSEL (RTR, AP, DS) - Iran gaat in een tweede fabriek uranium verrijken. Het regime herhaalt dat de Straat van Hormoez wordt afgesloten als er sancties komen.

Iran zou een nieuwe site hebben gestart om uranium te verrijken. Dat schrijft de Iraanse krant Kayhan Daily, die gezien wordt als de spreekbuis van de belangrijkste geestelijke leiders in het land. De Fordo-site ligt in de buurt van de heilige stad Qom en zou op zo'n honderd meter onder de grond liggen. Daardoor is zij vrij goed beschermd tegen luchtaanvallen. Ze zou ook efficiënter zijn dan de bestaande site in Natanz, waar nu zo'n 8.000 centrifuges operationeel zijn.

Iran houdt vol dat het alleen maar uranium verrijkt voor burgerlijke doeleinden: het land wil met het twintig procent verrijkte uranium isotopen maken om kankerpatiënten te behandelen. Maar volgens buitenlandse specialisten kan Iran dat technologisch nog niet aan. Ze vrezen dat het verrijkte uranium een goede basis kan vormen om snel kleine hoeveelheden negentig procent verrijkt uranium te maken, dat nodig is voor kernwapens.

De internationale gemeenschap heeft haar redenen om aan de goede bedoelingen van Iran te twijfelen, aangezien het Perzische land zijn bouwplannen voor Fordo geheim hield en nooit aan de internationale inspecteurs had gerapporteerd.

Er wachten Iran zware Europese en Amerikaanse sancties nadat het Internationaal Atoomagentschap, de nucleaire waakhond van de VN, in november heeft geschreven dat Iran waarschijnlijk aan kernwapens werkte. Met de nieuwe sancties hopen de Amerikanen en Europeanen om de olie- en financiële sector van het land te treffen. Gisteren heeft een belangrijke commandant van de Revolutionaire Garde, Ali Ashraf Nouri, herhaald dat de Straat van Hormoez zal worden gesloten als de sancties in voege gaan. Uitspraken van iemand in zijn functie, worden door internationale waarnemers zeer ernstig genomen. Als de Straat van Hormoez wordt afgesloten, dan is dat een groot probleem, want daar passeert ruim een derde van 's werelds olie. Commandant Nouri zei dat de marine-oefeningen die pas werden gehouden, de afsluiting van de Straat aan het voorbereiden waren.

Ondertussen is de Iraanse president Mahmoed Ahmadinejad zijn vrienden in Latijns-Amerika gaan bezoeken. Hij hoopt met Venezuela, Nicaragua, Cuba en Ecuador – vier landen met linkse regeringsleiders – nieuwe economische overeenkomsten af te sluiten die in zijn land de problemen als gevolg van de sancties wat kunnen verlichten. Maar het bezoek heeft ook een belangrijke symbolische waarde: het is zijn opgeheven middelvinger aan het Westen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')