Jij hebt toch niet zoveel cd's?quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:59 schreef Felagund het volgende:
Reminder aan mijzelf dat een cd-kastje kopen o.i.d. handig is.
Nee, maar ik moet ze wel ergens laten. Ze zitten nu in mijn Expedit kast, wat niet echt handig is.quote:
Jawel hoor vandaag nog bij Foto's van je cd-kast #2quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:51 schreef Darkestrah het volgende:
Een tweede deel.Dat gebeurt werkelijk nooit bij mijn topics.
Chet Baker?quote:Op woensdag 4 januari 2012 18:15 schreef Norrage het volgende:
Hier de kast in mijn nieuwe huisje!Het lijkt heel weinig maar het zijn er toch wel 250 ofzo
Maar er moet wat bij verzameld gaan worden. En wie er raad wie er op het schilderij staat krijgt eeuwige roem
Had gekundquote:
Als jij ze komt maken danquote:Op woensdag 4 januari 2012 14:53 schreef Darkestrah het volgende:
En tijnbrein moet eens opschieten met z'n foto's
Dat was ook mijn gok geweestquote:
quote:
Haha leuk, in zo'n winkel gewerkt ofzo?quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:21 schreef Punnik het volgende:
leuk om die verschillende kasten en plankjes voor cd's te zien enzo
kheb zelf een stelling uit de bibliotheek en een rek uit een videotheek.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
er ging een bibliotheek verhuizen en hadden die rekken over......quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Haha leuk, in zo'n winkel gewerkt ofzo?
Dit.quote:
Staat genoteerd.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:40 schreef Epii het volgende:
[..]
Dit.Flac is geweldig en je hoeft ze alleen maar over te zetten naar WAV en te branden, en je hebt weer een CD'tje met dezelfde kwaliteit.
Ik heb wel een aantal CD's maar dat zijn alleen de albums die ik écht goed vind.
Miles lijkt behoorlijk blank daarquote:Op woensdag 4 januari 2012 21:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Had gekundNah was Miles Davis
Maakt mijn kast in ieder geval wel compleet
bruin = grijsquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:35 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Miles lijkt behoorlijk blank daar
Een squeezebox? Een harde schijf bedoel je?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:59 schreef technopunx het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn platen en cd kast met zo'n 1300 platen en cd's. Nog enkele muziek dvd's en playstation 3 spellen.
En mijn squeezebox met zo'n 1200 gb muziek.
Genoeg te luisteren dus.
En met die squeezebox kun je een externe hd aansluiten op een geluidsinstallatie. Hoeft er geen pc meer tussen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:14 schreef Norrage het volgende:
[..]
Een squeezebox? Een harde schijf bedoel je?
In de meterkast heb ik een NAS met 2 x 2tb. Hierop heb ik mijn muziek en films staan. Via de afstandsbediening van de squeezebox kan ik in mijn NAS mijn muziek collectie bekijken en afspelen. Er zit ook internetradio, facebook en spotify op. Bij de Squeezebox zit een kastje (receiver), welke ik op mijn versterker heb aangesloten. Zo kan ik dus muziek afspelen via mijn audio installatie zonder dat de computer aan hoeft.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:14 schreef Norrage het volgende:
[..]
Een squeezebox? Een harde schijf bedoel je?
Thanx. Er zitten vijf platen in. Eigenlijk zijn het er vier, maar een was niet goed, en deze is dus aangevuld voor een goed exemplaar.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:35 schreef On het volgende:
Ziet er tof uit Techno. Is dat langwerpige postertje/canvas van Aphex Twins Drukqs?
Mooi hoor! Ik wil eigenlijk de ambient works vol 2. nog eens op vinyl aanschaffen, maar die zijn niet bepaald lekker verkrijgbaar. Of je moet flink wat geld neer willen tellen voor dubieuze Japanse exemplaren enzo. (Is de kans wel groter dat Stone in Focus er op staat).quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:38 schreef technopunx het volgende:
[..]
Thanx. Er zitten vijf platen in. Eigenlijk zijn het er vier, maar een was niet goed, en deze is dus aangevuld voor een goed exemplaar.
SAW II heb ik ook niet op lp, voor de rest heel veel van Aphex Twin (AFX, Polygom Window, The Tuss en Caustic Window) op plaat en cd. Blijft toffe muziek, alleen wel tijd voor iets nieuws.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:43 schreef On het volgende:
[..]
Mooi hoor! Ik wil eigenlijk de ambient works vol 2. nog eens op vinyl aanschaffen, maar die zijn niet bepaald lekker verkrijgbaar. Of je moet flink wat geld neer willen tellen voor dubieuze Japanse exemplaren enzo. (Is de kans wel groter dat Stone in Focus er op staat).
Ooeh dat moet ik ook hebbenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:34 schreef technopunx het volgende:
[..]
In de meterkast heb ik een NAS met 2 x 2tb. Hierop heb ik mijn muziek en films staan. Via de afstandsbediening van de squeezebox kan ik in mijn NAS mijn muziek collectie bekijken en afspelen. Er zit ook internetradio, facebook en spotify op. Bij de Squeezebox zit een kastje (receiver), welke ik op mijn versterker heb aangesloten. Zo kan ik dus muziek afspelen via mijn audio installatie zonder dat de computer aan hoeft.
Je kan ook een app op je Iphone zetten, zodat je de afstandsbediening van de Squeezebox niet nodig hebt.
Verrekt te handig in elk geval.
Draait hier ookquote:
Die heb je ook. Synology of Qnap bieden ze aan. Let wel goed op dat je er eentje neemt waar Squeezeserver op geinstalleerd kan worden. Ik heb zelf een oude PC voorzien van 5 tb aan schijven en gebruik dat als NAS.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:27 schreef Norrage het volgende:
Zo'n NAS, daar kan je gewoon een 2.5" harde schijf (die van mijn oude laptop waar mijn muziek opstaat) inpleuren? Dus ik hoef dan niet nog allemaal andere shit aan te schaffen?
Heb er zelf een van Qnap, waar twee schijven in kunnen. Heb er 2 x 2tb in. Op beide staat het zelfde, zodat ik altijd een back-up heb, als er een crasht. Je hebt ze ook wel voor 4 of zelfs 8 schijven dacht ik. maar er gaan inderdaad losse harde schijven in.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:27 schreef Norrage het volgende:
Zo'n NAS, daar kan je gewoon een 2.5" harde schijf (die van mijn oude laptop waar mijn muziek opstaat) inpleuren? Dus ik hoef dan niet nog allemaal andere shit aan te schaffen?
Nouja als je alle mensen bij elkaar zet heb je al een hele groepquote:Op maandag 20 februari 2012 11:00 schreef RonB79 het volgende:
Al een maand geen nieuwe pics meer! Zijn er dan so weinig mensen met een redelijk gevulde kast die daarmee willen pronken?
De lakse groep en de groep zonder camera heb je ook nog iddquote:
het boekenkast topicquote:Op maandag 20 februari 2012 11:31 schreef Darkestrah het volgende:
Bosbeetle heeft gewoon hier alle mensen weggesnoept voor zijn eigen topic.
quote:Op maandag 23 april 2012 18:23 schreef On het volgende:
Even een update omdat ik de 300 cd's bereikt heb.(Heb ook 108 lp's)
[ afbeelding ]
Die zijn wel herkenbaar ja.quote:Op maandag 23 april 2012 18:59 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Grappig om te zien dat je sommige cd's direct herkent aan de zijkant, zoals die van Nick Drake
hehe dat zwarte doosje heb ik ook, ik heb 'm voor een blauwe digipack/boek gezet (van Daniel Higgs) dan valt ie wat meer opquote:Op maandag 23 april 2012 19:08 schreef On het volgende:
[..]
Die zijn wel herkenbaar ja.Zie ook de David Bowie hoofdjes links. Linksboven op mijn kast staat trouwens de Autechre Ep-collectie, maar omdat die helemaal zwart is kan je hem niet zien tegen mijn behang. Ik vergeet soms zelf wel eens dat ik hem heb.
En ik zie ook Eels, volgens mij.quote:Op maandag 23 april 2012 18:59 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Grappig om te zien dat je sommige cd's direct herkent aan de zijkant, zoals die van Nick Drake
Ik moest even kijken op mijn rym, maar ik heb geen Eels cd's volgens mij.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:44 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
En ik zie ook Eels, volgens mij.
quote:
Nee alles staat op alfabet. Geen soul en Jazz. Wel een beetje Hiphop. Of telt Shining (Noorwegen) als Jazz?quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:17 schreef Gehenna het volgende:
[..]
de oneven kasten zijn voor Hiphop, Soul & Jazz?
O, grappig, het ging me om die foto linksboven, derde/onderste plankje en dan die blauwe hoes, maar dan is dat blijkbaar toch iets anders.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:24 schreef On het volgende:
Ik moest even kijken op mijn rym, maar ik heb geen Eels cd's volgens mij.
Dat is mijn The Cure rijtje en ik geloof dat je Three Imaginary Boys bedoelt.quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:48 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
O, grappig, het ging me om die foto linksboven, derde/onderste plankje en dan die blauwe hoes, maar dan is dat blijkbaar toch iets anders.
Iedereen heeft plek voor een Benno.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:38 schreef no1uknow het volgende:
Even een vraagje, wat voor kast/rek (systeem) hebben jullie om je CD's op te bergen? Ik heb eigenlijk geen ruimte voor een staande kast dus ik kwam al snel op zoiets uit:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70115521/
Hebben jullie nog suggesties?
Ik niet meer hoorquote:Op dinsdag 24 april 2012 21:46 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Iedereen heeft plek voor een Benno.
[ afbeelding ]
Haha nou geloof het of niet, ik heb géén plek voor een Benno.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:46 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Iedereen heeft plek voor een Benno.
[ afbeelding ]
Pics.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:58 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Haha nou geloof het of niet, ik heb géén plek voor een Benno.
Tja, ik zit dus te kijken naar dit: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90144730/ en dan wellicht in combinatie met dit: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20135300/#/60135299 voor het stapeltje LP's wat ik heb (je ziet op de foto's een deel liggen). Ik moet ook nog een PS3 kwijt die nu op m'n bureau staat, games, paar DVD's, boeken en gezien de grootte van de kamer heb ik alle ruimte hard nodig.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:28 schreef Darkestrah het volgende:
Dat ziet er lastig uit inderdaad. Misschien een betere meubel voor je platenspeler zoeken waar ook wat cd's in kunnen?
Haha jazekerquote:
Mwah, als ik kijk naar die foto's uit deze topics vind ik dat wel oke juist, zo strak hoeft het voor mij allemaal niet, alles is een verbetering op wat ik nu heb. En ik kan natuurlijk rommelen met LP's in de Expedit en CD's in de andere kast. Maar toch zit ik te denken om het in de hoogte te gaan zoeken.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:31 schreef Darkestrah het volgende:
Die Expedit is ook een goede optie, bovenop kan je platenspeler staan en in die vakjes wat CD's of platen. Gaat er alleen niet heel netjes uitzien.
Haha dat geld is allemaal geďnvesteerd in leuke spullen, ik ga eerst aan m'n rijbewijs beginnen, volgend jaar afstuderen en dan kan ik gaan nadenken over grotere cd kasten en een grotere collectiequote:Op dinsdag 24 april 2012 22:36 schreef Darkestrah het volgende:
Is het trouwens geen mogelijkheid dat je op jezelf gaat wonen? Zo te zien en te horen heb je geld zat.
Ik wacht in spanning.quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:22 schreef RonB79 het volgende:
Dus binnenkort ga ik weer opscheppen mensen
Ik woon in een 78m2 (huur)appartement, lijkt me toch vrij redelijk standaard? We zijn nu voor n huisje aan het kijken en dat moet toch minimaal 100m2 zijnquote:Op maandag 16 juli 2012 16:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb niet eens zoveel appartement om spullen in te zetten....
Zo ben ik ook ooit begonnen hoorquote:Op maandag 16 juli 2012 16:26 schreef Gehenna het volgende:
veel boxsetjes ook
ik heb er maar 1, de EP-collectie van Autechre
Is dat te koop? Zo ja dan heb ik misschien wel interessequote:Op maandag 16 juli 2012 21:09 schreef GimmeGore het volgende:
[ afbeelding ]
update, 2 collecties samengevoegd
[ afbeelding ]
dit is dubbel of had ik origineel en mijn vriend niet (hij zet ook gebrande cd's er tussen, die komen mijn cd rek niet in)
Doe dat dan zal ik binnenkort ook eens een foto maken van mijn collectiequote:Op maandag 16 juli 2012 21:51 schreef GimmeGore het volgende:
Ik zal het even overleggen (en evt even een lijstje maken met cd's, die ene Slayer DVD herken ik zo ook nog wel
Dat vind ik best engquote:Op maandag 16 juli 2012 19:03 schreef RonB79 het volgende:
De seal....
Ik ben zo'n persoontje die met een mesje de seal voorzichtig openmaakt, de box, cd of lp eruit pulkt, ff van het product geniet en dan de seal er weer om doeZo blijft hij altijd in een nette staat en komt er bv geen stof op/in.
Bij box sets doe ik dit altijd, LP's ook, bij CD's alleen bij Japanse edities (ivm de obi) of digipacks.
Meh, ik heb de spullen liever mooi & nieuw, dan gaan ze ook langer mee en heeft het eventueel nog een goede verkoopwaarde. Dat ik er hierdoor soms minder van kan genieten, is weer een ander onderwerpquote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:14 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat vind ik best engik vind het juist wel mooi en waardevol als het er uitziet alsof je het al jaren hebt...
Heb je wel gelijk een goeie!quote:Op maandag 16 juli 2012 16:26 schreef Gehenna het volgende:
veel boxsetjes ook
ik heb er maar 1, de EP-collectie van Autechre
quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:38 schreef ranja het volgende:
Ik zoek nog een nieuwe kast voor m'n 7" singles... ze staan nu in zo'n ding van cd-rek.nl maar die met m'n cd's zitten bijna vol. Dus of ik moet een nieuwe daarvoor kopen of ik verhuis m'n singles naar een andere en gebruik deze voor m'n cd's.
Welke boekenkast gebruik je hier op de foto? Op dit moment gebruik ik Benno's van de Ikea om mijn cd's op te slaan maar na 9 stuks wil ik grotere kasten gaan gebruiken voor een inham in mijn woonkamer dat als audiotheek moet gaan dienen. Probleem is altijd dat de planken nooit perfect uitkomen om cd's in op te slaan of dat de prijs me dan tegen staatquote:Op zondag 6 oktober 2013 10:28 schreef RonB79 het volgende:
Jeetje, ik was dit topic helemaal vergeten
Ben ondertussen verhuisd dus bij deze enkele nieuwe fotos.
Bedankt voor de info! Vind ik vandaag een paar oude cd kasten. Zijn wel een opknappertje omdat ze lang gebruikt zijn en in een mediaopstelling hebben gestaan maar ze zullen toch tussen de Benno's komen te staan dus de zijkanten zijn toch niet te zien. Morgen verf gaan halen en hopen dat volgend weekend alles gedroogd isquote:Op zondag 6 oktober 2013 10:52 schreef RonB79 het volgende:
Dit zijn Billies van de Ikea. De middelste plank zit er in geschroefd, de rest kan je zelf bepalen qua hoogte.
http://www.runoutgrooves.com/collection/ voor een compleet overzicht incl aantallenquote:Op zondag 6 oktober 2013 12:54 schreef MyTiredFeet het volgende:
Strakke opstelling Ron! Hoeveel cd's/lp's zijn dat?
Hmm, ik kan niet wachten tot dat mijn kast eindelijk klaar is.
Gave serie was dat toen om te lezen. Heb nog een paar van King staan die ik nog altijd niet gelezen hebquote:Op zondag 6 oktober 2013 19:39 schreef Mark het volgende:
Grappig: die Donkere Toren-boeken herkende ik al zonder op de detailfoto te klikken. Zal binnenkort toch ook maar eens een foto posten
Merci.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:52 schreef Darkestrah het volgende:
Sjieke kasten hoor, op maat gemaakt neem ik aan?
Voor mij is het de enige manier om cd's te vindenquote:Op zondag 24 november 2013 11:34 schreef Gewas het volgende:
Met de cd's op alfabetische volgorde is het net alsof je in een bibliotheek loopt. Awesome.![]()
quote:Op vrijdag 22 november 2013 22:54 schreef MyTiredFeet het volgende:
Gisteren is mijn nieuwe cd-kast afgeleverd. Vandaag (met hulp van mijn lieftallige vriendin) al druk doende geweest om deze in te ruimen. Hierbij alvast de "work in progress" foto's.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben toch huiverig om mijn collectie bij te houden op een website, zoals rym. Ik ben altijd "bang" dat zo'n website ineens weg is. Zo heb ik een tijdje een Collectorz account. En die was 2 weken niet bereikbaar. Verschrikkelijk! Met mijn gebrekkige ASP met database kennis heb zelf zo'n website in elkaar gezet. En die draait perfect op mijn localhost. Een uitdraai van die site ga ik eens op internet zetten.quote:Op maandag 20 januari 2014 04:02 schreef Noiseflux het volgende:
Je CD-collectie bijhouden kun je imo veel beter op rateyourmusic.com doen. Daar hoef je alleen wat namen in de typen van bands waarvan je cd's hebt, dan krijg je een lijst met albums te zien en kan je er supersnel, superveel aanklikken. In een paar uur heb je honderden cd's georganiseerd
Ook een veel levendigere community.
Datzelfde heb ik met mijn cd's echt geen zin die in discogs te gaan zetten. Mijn eigen database (zie sig) is ook altijd tijden niet meer bijgewerktquote:Op maandag 20 januari 2014 11:17 schreef GimmeGore het volgende:
Ik begon met de bovenste plank van onze collectie op Discogs, maar ik moest er best wel wat toevoegen aan de database (zoals alle Argentijnse releases) en daar ben ik echt te lui voor
kun je de lijst van die site ook exporteren?quote:Op maandag 20 januari 2014 04:02 schreef Noiseflux het volgende:
Je CD-collectie bijhouden kun je imo veel beter op rateyourmusic.com doen. Daar hoef je alleen wat namen in de typen van bands waarvan je cd's hebt, dan krijg je een lijst met albums te zien en kan je er supersnel, superveel aanklikken. In een paar uur heb je honderden cd's georganiseerd
Ook een veel levendigere community.
RYM heeft een paar maanden terug een complete overhaul gehad en lijkt alleen maar groter te worden. Verder lijken ze goed op te letten wat wel en niet mag en wordt alles relatief streng gemonitored. Van m'n 350+ albums heb ik er denk ik 3 zelf in moeten voeren. Het risico dat er iets met een site gebeurd bestaat altijd natuurlijk, maar het invoeren van al je albums is dus relatief snel gedaan door hun slimme systeem.quote:Op maandag 20 januari 2014 09:04 schreef chansadres het volgende:
[..]
Ik ben toch huiverig om mijn collectie bij te houden op een website, zoals rym. Ik ben altijd "bang" dat zo'n website ineens weg is. Zo heb ik een tijdje een Collectorz account. En die was 2 weken niet bereikbaar. Verschrikkelijk! Met mijn gebrekkige ASP met database kennis heb zelf zo'n website in elkaar gezet. En die draait perfect op mijn localhost. Een uitdraai van die site ga ik eens op internet zetten.
Ik heb 't nooit nodig gehad maar als je 'print page' klikt bij je collectie krijg je wel een hele lijst met al je albums/artiesten/format in text formaat. Misschien dat er ergens een diepere optie zit..quote:Op maandag 20 januari 2014 12:42 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
kun je de lijst van die site ook exporteren?
Ik heb hier ook zo'n grote staan, zat er nog aan te denken om er een kleine bij te kopen. Maar snel beslissen dan.quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:06 schreef Darkestrah het volgende:
Slecht nieuws! Ikea gaat stoppen met het verkopen van de geliefde EXPEDIT-kasten. Vanaf april.
Im Deutsch: http://www.shortnews.de/i(...)n-auf-die-barrikaden
Ah gelukkig passen daar ook SCHALPLATTEN inquote:Op woensdag 19 februari 2014 12:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb hier ook zo'n grote staan, zat er nog aan te denken om er een kleine bij te kopen. Maar snel beslissen dan.
Er komt wel een opvolger voor de Expedit, de Kallax:
http://www.focus.de/immob(...)toss_id_3625777.html
Die heeft dezelfde binnenmaten, wel iets andere buitenmaten.
Ha, dus mijn post hier heeft gewerkt!quote:Op woensdag 19 februari 2014 16:34 schreef Arn0 het volgende:
https://www.facebook.com/rettet.expedit
Maar goed nieuws: volgens Studio Brussel blijven de kasten gewoon in België, en ik veronderstel dus ook Nederland, te koop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |