quote:
quote:
Ik vind de lead en de 2e gitaar in het refrein een beetje aan de schelle kant.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat vinden jullie van het gitaar geluid ?
Kan ik me wel in vinden wat je zegt. Wat vind je van zoiets dan, ook rustig maar wat warmer:quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:41 schreef Griebus het volgende:
Om even terug te komen op de zanger; dat eerste stuk klinkt net te iel en alsof hij teveel de muziek wil overstemmen in een gedeelte wat juist beheersing en rust verdient. Ik haak daar zelf meteen af.
Ik zou dat liever horen als ie dat in alle rust zingt en in de mix meer naar voren komt zodat ie daarmee ook meteen de luisteraar pakt met wat ie te vertellen heeft.
Het refrein is gewoon goed, dat is ook zijn sterkste kant. Maar juist in de rustige stukken hoor je of een zanger écht een goeie stem heeft of aan het forceren is om het goed te laten klinken. Minder knijpen, meer warmte
Nicequote:
mijn honden komen ook altijd bij me liggen als ik zit te spelen. Maar ligt er wel aan wat ik speelquote:
winterdipje ?quote:
Kerst?quote:
is de laatste tijd heel erg rustigquote:
Nice, spannende tijd. Ons album is nu eindelijk af!! Nu beetje shoppen en anders in eigen beheer uitbrengen!quote:Op zondag 25 december 2011 14:23 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Work gets in the way...
Maar in februari pre-productie van ons nieuwe album, yay!.
Gaaf! Ben benieuwd!quote:Op zondag 25 december 2011 15:19 schreef guitarist het volgende:
[..]
Nice, spannende tijd. Ons album is nu eindelijk af!! Nu beetje shoppen en anders in eigen beheer uitbrengen!
Binnenkort try-outen, ein-de-lijk weer spelen dus...
Nice. Maar je had toch al een Randall buizen top?quote:Op zondag 25 december 2011 15:23 schreef The_Dean het volgende:
Trouwens, morgen kerstkado voor mezelf ophalen, Peavey Valveking halfstack
Dat heeft ons in het verleden ook nooit tegen gehouden.quote:Op zondag 25 december 2011 15:05 schreef The_Dean het volgende:
True... Iedereen heeft het druk denk ik. Of weinig zinnigs te melden
Niceeeeee ga je ongetwijfeld plezier van hebbenquote:Op zondag 25 december 2011 15:23 schreef The_Dean het volgende:
Trouwens, morgen kerstkado voor mezelf ophalen, Peavey Valveking halfstack
Neequote:Op zondag 25 december 2011 15:41 schreef guitarist het volgende:
[..]
Nice. Maar je had toch al een Randall buizen top?
Denk ik ook wel!quote:Op zondag 25 december 2011 15:50 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Niceeeeee ga je ongetwijfeld plezier van hebben
Ook weer waarquote:Op zondag 25 december 2011 15:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat heeft ons in het verleden ook nooit tegen gehouden.
Ah tof, zijn wel leuke versterkers, die Valvekings, beter wel dan die LC!quote:
Geen idee nog, vooral omdat mijn LC het nog niet op en top heeft gedaan. Maar, die VK's zijn beesten, dat weet ik al wel!quote:Op zondag 25 december 2011 15:59 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ah tof, zijn wel leuke versterkers, die Valvekings, beter wel dan die LC!
quote:
Jij ook Braddie! Maak er mooie dagen van!quote:Op zondag 25 december 2011 16:04 schreef Braddie het volgende:
Fijne kerst allemaal !
Straks Jingle Bells opnemen
Van hetzelfde kerelquote:Op zondag 25 december 2011 16:07 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Jij ook Braddie! Maak er mooie dagen van!
Maar wel wat verkocht toch?quote:
Die Explorer wat moet die kosten? en doe je aan eventuele inruil?quote:Op zondag 25 december 2011 19:04 schreef The_Dean het volgende:
Gekocht:
Epiphone SG G400 Vintage White
Hendricson Explorer
Peavey Windsor gitaar head
Peavey Valveking halfstack
London City Bulldog gitaar head
London City Pershing gitaar head
London City Bulldog Camo 2x12, 2 stuks
London City Hornet combo
London City LCG-30 oefenamp
London City LCB100/15 basscombo
London City keyboard combo
London City akoestische gitaarcombo
BBE B-Max
BBE 482i Sonic Maximizer, 2 stuks
BBE 882i Sonic Maximizer
Doos kabels
EMG 81/60 set
EHX LPB-1
GLX EQ pedaal
GLX Flanger pedaal
Verkocht:
Cort Zenix Z-22
Line6 Spider IV 15 watt oefenamp
Merkloze project Strat
London City Hornet Combo
London City Bulldog Camo 2x12
Epiphone SG G400 Vintage White
BBE B-Max
BBE 482i Sonic Maximizer
Peavey Windsor gitaar top
Randall RG150 gitaar top
Boss DS-2
Tonedog effect pedaal
GFS Dream90 pickup
Zootje kabels
Phoenix STC-33
Heb het idee dat ik dingen vergeet, maar dat zullen dan wat van die kleinere dingen zijn zoals wat kleine onderdelen en electronica.
Volgend jaar maar eens bijhouden
Lijkt me een soort zelfbouw van iemand?, heel apart model iigquote:Op zondag 25 december 2011 19:57 schreef weerstandje het volgende:
Wou er geen topic voor aanmaken maar weet iemand op wat voor gitaar spike van de deaf speelt,
[ afbeelding ]
Vind het wel een apart model, niet echt lelijk maar heb het nog nooit eerder gezien
Uh tsja... 150 euro? Is inclusief gigbag. Zit een setje passieve EMG's H4 in. En natuurlijk schoon en netjes en afgesteld. Fretboard in de olie en alles.quote:Op zondag 25 december 2011 19:53 schreef Braddie het volgende:
[..]
Die Explorer wat moet die kosten? en doe je aan eventuele inruil?
Nee, is't wat?quote:Op zondag 25 december 2011 21:23 schreef BoerBert het volgende:
In de hoop op nieuwe visitors: Iemand ervaring met een EQD Hoof Fuzz?
Crafter ST-200, met een set snaren naar keuze + een Martinez acoustic (spaans) met snaren naar keuze, en een VOX -DA5!quote:Op zondag 25 december 2011 21:14 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Uh tsja... 150 euro? Is inclusief gigbag. Zit een setje passieve EMG's H4 in. En natuurlijk schoon en netjes en afgesteld. Fretboard in de olie en alles.
Inruil kan, wat heb je?
Een Vox!quote:Op zondag 25 december 2011 19:57 schreef weerstandje het volgende:
Wou er geen topic voor aanmaken maar weet iemand op wat voor gitaar spike van de deaf speelt,
[ afbeelding ]
Vind het wel een apart model, niet echt lelijk maar heb het nog nooit eerder gezien
Ik heb er ook wel eentje te koop.quote:Op zondag 25 december 2011 21:25 schreef Braddie het volgende:
[..]
Crafter ST-200, met een set snaren naar keuze + een Martinez acoustic (spaans) met snaren naar keuze, en een VOX -DA5!
Wil al een tijd een Explorer
Misschien wil je hem ons aanbevelenquote:
quote:Op zondag 25 december 2011 21:28 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb er ook wel eentje te koop.
Heb niks met spaanse gitaren, sorry. Die andere moet ik morgen thuis ff researchen.quote:Op zondag 25 december 2011 21:25 schreef Braddie het volgende:
[..]
Crafter ST-200, met een set snaren naar keuze + een Martinez acoustic (spaans) met snaren naar keuze, en een VOX -DA5!
Wil al een tijd een Explorer
Bij een goed bod is hij zo weg.quote:
Dat is waar. Mijn Dean is ook te koop, maar dan moet er wel genoeg op tafel komen. Die overstijgst inmiddels ook de nieuwprijs. Dat ding is zo fucking perfect voor mijquote:
dan moet je 'm niet verkopen jongequote:Op zondag 25 december 2011 21:41 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat is waar. Mijn Dean is ook te koop, maar dan moet er wel genoeg op tafel komen. Die overstijgst inmiddels ook de nieuwprijs. Dat ding is zo fucking perfect voor mij
Nee, die Dean van Jou gaat de deur niet uit. Mocht je ooit zover komen dat je die gaat verkopen, kom ik bij je langs om dat te voorkomen...quote:Op zondag 25 december 2011 21:41 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat is waar. Mijn Dean is ook te koop, maar dan moet er wel genoeg op tafel komen. Die overstijgst inmiddels ook de nieuwprijs. Dat ding is zo fucking perfect voor mij
Haha, ok ok.quote:Op zondag 25 december 2011 21:47 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee, die Dean van Jou gaat de deur niet uit. Mocht je ooit zover komen dat je die gaat verkopen, kom ik bij je langs om dat te voorkomen...
Ik heb zo een nieuwe explorer in elkaar zitten
Balen.. Zou op zich best willen ruilen voor iets maar ik heb het geld helaas ook nodigquote:Op zondag 25 december 2011 22:29 schreef The_Dean het volgende:
Wil er nog wel een, maar geld niet voor...
huh,,wat H&K Cap? wat voor iets?quote:Op zondag 25 december 2011 15:53 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Denk ik ook wel!
Dude wou niet los van de cab verkopen, maar die slijt ik vast wel aan onze zanger, kan eindelijk die schelle H&K cab weg
Dit jaar geen gear erbij of eraf... Wel getrouwd thoughquote:Op zondag 25 december 2011 18:11 schreef brother52 het volgende:
Wat hebben we dit jaar allemaal aan gitaarzooi ge/verkocht?
Gekocht:
Samick Artist Series les paul
Guitar Fetish Dream 90 voor in die lp
Yamaha RGB270
Line6 Lowdown15
LC Hornet
LC 2x12 cab
Line6 Studio ux2
Epiphone Dot
En ik vraag me af of ik die gibson pups van Dribbel begin dit jaar of eind vorig jaar gekocht heb.
Verkocht:
Helemaal niets.
Geruild, maar had ik net zo goed niet kunnen doen. Doe d'r niks mee.quote:Op zondag 25 december 2011 18:42 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Maar wel wat verkocht toch?
Oh, en je Blackstar dan?
Volgens mij heb ik al een vortex cab... en heb al 2 cabs in totaal, maar misschien interessant voor een van de andere gitaristen...quote:Op zondag 25 december 2011 22:41 schreef The_Dean het volgende:
125 euro, inclusief doos, handleiding en 100% werkend.
Die cab is van een Vortex geloof ik.
Mooie stad, Den Bosch, morgen ook heen, kerst diner bij me omaquote:Op zondag 25 december 2011 23:56 schreef Scary_Hairy het volgende:
Zo de eerste helft van Kerst zit er op. Morgen de tweede helft.
Morgen een gitaar ophalen in Den Bosch en dan misschien doorrijden naar de volgende afspraak waar ik twee gitaren van mij kan ruilen tegen 1 van een ander.
Dus effe de broekriem aantrekken en van 6 gitaren naar 5. Pff, het wordt afzien.
Ja, voor mij ook overbodig. Heb al een 4x12 staan, en een 2x12 voor thuis/noodgevallen.quote:Op maandag 26 december 2011 00:45 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik al een vortex cab... en heb al 2 cabs in totaal, maar misschien interessant voor een van de andere gitaristen...
[..]
Mooie stad, Den Bosch, morgen ook heen, kerst diner bij me oma
Dus nu je buren terroriseren?quote:
Neeh, morgen weerquote:Op maandag 26 december 2011 15:56 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dus nu je buren terroriseren?
Ow ja, nog iedereen een fijne kerst gewenst achteraf op tweede kerstdag
Gast het is een Attax cabquote:Op maandag 26 december 2011 00:45 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik al een vortex cab... en heb al 2 cabs in totaal, maar misschien interessant voor een van de andere gitaristen...
[..]
Mooie stad, Den Bosch, morgen ook heen, kerst diner bij me oma
lol je vriendin wilt gewoon dat je liever niet zo hard speeltquote:Op maandag 26 december 2011 22:46 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Trouwens.....,
Mijn vriendin vind mijn akoestische gitaarspel mooier dan mijn elektrische![]()
Moet ik mijn versterkers verkopen en het zonder doen ?![]()
Dacht het niet !!!! scheuren moeten de gitaren!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
Niets boven een smeulende buizenbak![]()
En een sissyquote:
Mijn excuus, je hebt gelijk. Ik doe mijn caps ook niet weg, lekker fullstack mogelijkheden, of in de band een iemand die switched tussen instrument x en gitaar.quote:Op maandag 26 december 2011 22:43 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Gast het is een Attax cab![]()
Met Celestions er in.
Celestion Rockdriver Vintage G12 speakers om precies te zijn.
Doe ze niet weg voor een habbekrats daar krijg je spijt van.
Ok danquote:Op dinsdag 27 december 2011 06:40 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Mijn excuus, je hebt gelijk. Ik doe mijn caps ook niet weg, lekker fullstack mogelijkheden, of in de band een iemand die switched tussen instrument x en gitaar.
Ik ga d'r maar eens inruilenquote:Op maandag 26 december 2011 23:40 schreef mr-green het volgende:
[..]
lol je vriendin wilt gewoon dat je liever niet zo hard speelt
quote:
waarom niet nog een gitarist?quote:Op maandag 26 december 2011 21:08 schreef Aresdreams het volgende:
Drummer (doom, gothic, death) gezocht, regio Eindhoven
spam
Ik heb er eentje thuis staan, die had ylod, zelf gerepareerd, heb je nog iets moois te ruil?quote:Op zondag 25 december 2011 22:29 schreef The_Dean het volgende:
Wil er nog wel een, maar geld niet voor...
Ik heb alleen geen flauw idee van welke band die isquote:Hey guys,
Even een kreet om hulp....
De gitaar van onze gitarist is gisteravond gestolen in Oss (NL). Hij is niet makkelijk vervangbaar, Rolf heeft jarenlang aan de gitaar gebouwd en verbouwd tot hij het geluid had dat hij wilde. Het is een 52´reissue Telecaster met een B-Bender van "steelbender Innovations" (staat ook op de sticker). De gitaar heeft een drop-D tuner en op een paar plekjes is de lak eraf gechipt.
Mocht je de gitaar ergens tegenkomen, neem alsjeblieft contact op met de politie en Rolf Hartogs. Zouden jullie gitaristen/gitaarhandelaren die je kent ook deze boodschap willen doorgeven? Thanks!
Groet, Annita
echt zo laf heh om iemand zijn muziek instrument te stelenquote:Op dinsdag 27 december 2011 17:23 schreef Metalfreak het volgende:
Ik zag dit net op Facebook, misschien hier dan ook maar even posten:
[..]
Ik heb alleen geen flauw idee van welke band die is
Alweer zo'n bericht.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
+1.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:47 schreef mr-green het volgende:
[..]
echt zo laf heh om iemand zijn muziek instrument te stelen
sowieso stelen
Daarom niet, een drummer is alles wat we nog nodig hebbenquote:Op dinsdag 27 december 2011 14:01 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
waarom niet nog een gitarist?
Tevens woensdag mijn kerstgeld op de bank zetten en dan een 2x12 cab kopen met G12 celestion speakers
Bij vrienden van ons was ook al ingebroken, alleen inbreker betrapt, zijn ze alleen penlites van de afstandsbediening kwijt.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik had hem in de mail...quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, en? Ik ga toch niet luisteren.quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:24 schreef Braddie het volgende:
http://www.facebook.com/p(...)82208&type=2&theater
Elevation op een Spaanse gitaar, het intro klinkt opeens heel dood zonder die Fuzz en dat Expressie pedaal...
de actie van de gitaar ligt heel hoog waar door snel overpakken soms wat moeilijk was.
PS3 bedoel je? Die heb ik alquote:Op dinsdag 27 december 2011 14:33 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb er eentje thuis staan, die had ylod, zelf gerepareerd, heb je nog iets moois te ruil?
Geen 4x12? Heb nog een Valveking cab staan. Voor jou 250 euro.quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:01 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
waarom niet nog een gitarist?
Tevens woensdag mijn kerstgeld op de bank zetten en dan een 2x12 cab kopen met G12 celestion speakers
Ow, verkeerd begrepen danquote:
Ja, ging om zijn psp, masr die twee games waar het me om gaat zijn er ook voor de ps3quote:
Ja, die reactie had ik wel verwacht.. het is natuurlijk raar om het nummer zo te horen, zeker op zo`n gitaar met mijn skillsquote:
Hij ziet er wel baas uit. Maar ik kan die denk ik nergens kwijtquote:Op dinsdag 27 december 2011 22:59 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Geen 4x12? Heb nog een Valveking cab staan. Voor jou 250 euro.
[ afbeelding ]
Dat was toch ook die 4x12 waar ik die randall op teste?quote:
Nee, dat was mijn Marshall 1960. Deze doet daar niet veel voor onder.quote:Op woensdag 28 december 2011 10:35 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Dat was toch ook die 4x12 waar ik die randall op teste?
Ik heb helaas maar een kleine zolderkamer
En het gaat om deze gitaar:quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Kan er een LC Pershing top bij doen, maar dan zit je op een set van 500 euro. Wat voor bas heb je?quote:Op woensdag 28 december 2011 10:35 schreef KaMo het volgende:
Dean, wil je geen gitaarstackje ruilen tegen een bas ofzo?
Oja, weet et weer. Die klonk ook zeker wel lekker ja.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:05 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee, dat was mijn Marshall 1960. Deze doet daar niet veel voor onder.
Dat was idd ook een beetje het grootste probleem daar had ik het toevallig net met mijn vriendin overquote:Op woensdag 28 december 2011 12:38 schreef The_Dean het volgende:
Ik hoor het wel
Breng hem zo bij je thuis, geen probleem.
Ja, alweer. Even poosje bij genakt geweest, maar laatst terug gekocht.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:24 schreef Daantke het volgende:
Waarom krijg ik geen geluid van mijn gitaar uit mijn speakers door de UX1 en wel gewoon computergeluiden? Doe ik iets verkeerd in Farm?
Dean heb je mijn Explorer nog?
Koptelefoon gebruiken. Ik heb hetzelfde met mijn ux2quote:Op woensdag 28 december 2011 13:24 schreef Daantke het volgende:
Waarom krijg ik geen geluid van mijn gitaar uit mijn speakers door de UX1 en wel gewoon computergeluiden? Doe ik iets verkeerd in Farm?
Dean heb je mijn Explorer nog?
Ice Manquote:Op woensdag 28 december 2011 11:06 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Kan er een LC Pershing top bij doen, maar dan zit je op een set van 500 euro. Wat voor bas heb je?
Ja ik heb dus gewoon speakers op de koptelefoon output van mijn ux1 aangesloten, en krijg wel computergeluiden via die speakers, dus als geluidskaart doet ie het... misschien is het de kabel van mijn gitaar ofzoquote:Op woensdag 28 december 2011 13:41 schreef brother52 het volgende:
[..]
Koptelefoon gebruiken. Ik heb hetzelfde met mijn ux2
Dat zou in principe gewoon moeten werken dan. En met een koptelefoon werkt het wel? Of heb je dat nog niet geprobeerd?quote:Op woensdag 28 december 2011 14:13 schreef Daantke het volgende:
[..]
Ja ik heb dus gewoon speakers op de koptelefoon output van mijn ux1 aangesloten, en krijg wel computergeluiden via die speakers, dus als geluidskaart doet ie het... misschien is het de kabel van mijn gitaar ofzo
Dat mag niet uitmaken. De interface zit voor de software...quote:Op woensdag 28 december 2011 14:21 schreef Muchachooo het volgende:
Doe je het direct via Farm of gebruik je hem als interface voor een andere DAW?
100, i.cl gigbag. Special pricequote:Op woensdag 28 december 2011 14:13 schreef Daantke het volgende:
[..]
Ja ik heb dus gewoon speakers op de koptelefoon output van mijn ux1 aangesloten, en krijg wel computergeluiden via die speakers, dus als geluidskaart doet ie het... misschien is het de kabel van mijn gitaar ofzo
@ dean hoeveel?
Heb nog een LC 2x12 staan...quote:Op woensdag 28 december 2011 13:51 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ice Man
Heb je geen kleiner cabinet joh? Zoveel sjouwwerk, en ik heb geen auto!
Natuurlijk!quote:
Heb ook nog wel een H&K Vortex staan als inruil. Niet de mooiste, en op een kapotte zekering in de eindtrap na, werkt hijquote:
Klinkt heerlijk!quote:Op woensdag 28 december 2011 16:36 schreef ssebass het volgende:
Even snel wat opgenomen met mijn nieuwe aanwinst:
Wat wil je er eventueel bij leggen?quote:Op woensdag 28 december 2011 16:49 schreef KaMo het volgende:
[..]
Heb ook nog wel een H&K Vortex staan als inruil. Niet de mooiste, en op een kapotte zekering in de eindtrap na, werkt hij
Mooi gespeeld en goeie voorbeelden uitgezocht. Jimi en SRV leven gelukkig nog door via hun muziek.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:36 schreef ssebass het volgende:
Even snel wat opgenomen met mijn nieuwe aanwinst:
Fixedquote:Op woensdag 28 december 2011 22:54 schreef The_Dean het volgende:
Foto? En Gio alleen is een iets te ruim begrip.
Foto van de bas in spiegelbeeld? Of is die echt linkshandig.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:53 schreef Manco043 het volgende:
Weet iemand wat ik nog kan vragen voor een Ibanez Gio gitaar en een Ibanez SR800 basgitaar?
Met beide instrumenten is niks mis, wel even afstellen en misschien snaren vervangen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 28 december 2011 22:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Hebben jullie de nextbestband reeks al gezien : [NextBestBand] De Top 5 van 2011! Geef jouw mening!
Er is nu een top 5 van het afgelopen jaar aan de gang met elke dag een nieuw clipje.
wie weet komt 1 van jullie bandjes ooit bij nbb..
Ik geloof er helemaal niets van.quote:Op donderdag 29 december 2011 05:49 schreef Braddie het volgende:
Even kort van julie gitaristen een mening over deze sound:
http://soundcloud.com/bradleyvandijk/magnificent-solo
Heb deze sound even snel opgeslagen in de GT-6, maar wat zou er nog aan getweaked kunnen worden?, heb de Tone op de strat dicht gedraaid en de Neck pick-up gebruikt.
Enne, in vervolg luister ik ook naar julie soundclips hoor dont worry.
88, gezegende leeftijd.quote:
Top en basquote:Op woensdag 28 december 2011 19:25 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wat wil je er eventueel bij leggen?
Ik zou er voor tekenen. En wat een carrierequote:
quote:
Kabelbreuk in je kabel of misschien binnen in je gitaar?quote:Op donderdag 29 december 2011 13:41 schreef haakon het volgende:
Wtf?
Ben ik aant spelen, houd het geluid er ineens mee op
De versterker maakt wel een suisend geluid, maar de gitaar stuurt het geluid niet meer door lijkt wel
Al een andere gitaar geprobeerd? Andere kabel?quote:Op donderdag 29 december 2011 13:41 schreef haakon het volgende:
Wtf?
Ben ik aant spelen, houd het geluid er ineens mee op
De versterker maakt wel een suisend geluid, maar de gitaar stuurt het geluid niet meer door lijkt wel
Heb nu 0.10 erop zitten op aanraden van mn gitaarleraarquote:Op donderdag 29 december 2011 16:23 schreef ElmoFan het volgende:
Welke dikte snaren gebruiken jullie op de elektrische gitaar en waarom? Ik zit te twijfelen om dikkere erop te zetten, ik heb nu 0.09 erop zitten
Ik speel ook nog wel vaak akoestisch en daar druk ik veel harder op de snaren, als ik dan elektrisch ga spelen druk ik daar ook te hard op waardoor er echt een lelijk toon uit komtquote:Op donderdag 29 december 2011 16:27 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Heb nu 0.10 erop zitten op aanraden van mn gitaarleraar![]()
Daarvoor 0.09... Klank is iets anders, benden en dergelijke wat zwaarder maar valt op zich wel mee allemaal, het went heel erg snel. Probeer te bedenken wat zijn motivatie voor 0.10 was maar kan het niet echt bedenken... volgens mij niet een speciale reden verder.
Gebruik .011 en vind het heerlijk spelenquote:Op donderdag 29 december 2011 16:23 schreef ElmoFan het volgende:
Welke dikte snaren gebruiken jullie op de elektrische gitaar en waarom? Ik zit te twijfelen om dikkere erop te zetten, ik heb nu 0.09 erop zitten
Goed bezigquote:Op donderdag 29 december 2011 18:48 schreef haakon het volgende:
[..]
Twente.
Maar het is gefixed! De output zat los oid en is weer in orde!
Is die echt voor jou?quote:Op donderdag 29 december 2011 20:37 schreef brother52 het volgende:
Dribbel jarig?
Van harte![]()
[ afbeelding ]
dean in de buurt op den vrijdag?quote:Op donderdag 29 december 2011 22:30 schreef The_Dean het volgende:
Zeg het maar. In de ochtend komt voor mij wel mooi uit, ben ik ook een beetje op tijd weer thuis. Als dat kan om jou
Heb je ook nog een cab kabel nodig?
Sgoed Ben de hele dag thuis. En Ik heb idd nog geen speakerkabel in huis dacht Ik.quote:Op donderdag 29 december 2011 22:30 schreef The_Dean het volgende:
Zeg het maar. In de ochtend komt voor mij wel mooi uit, ben ik ook een beetje op tijd weer thuis. Als dat kan om jou
Heb je ook nog een cab kabel nodig?
Doe ik die er ook wel even bij.quote:Op donderdag 29 december 2011 22:40 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Sgoed Ben de hele dag thuis. En Ik heb idd nog geen speakerkabel in huis dacht Ik.
Jup, helaas bedenk ik me net dat ik zaterdag eigenlijk helemaal niet thuis benquote:
Die heb ik ook net gekocht, vet dingquote:Op vrijdag 30 december 2011 11:26 schreef genakt het volgende:
Besteld einde van januari binnen![]()
[ afbeelding ]
Goed voorbeeldquote:Op vrijdag 30 december 2011 11:45 schreef Dribbel_ het volgende:
Thnx allemaal
Gaat iedereen hier opeens voor die Valveking
Bij twijfel, niet doen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:19 schreef Dribbel_ het volgende:
Ook een geinteresseerde voor m'n andere EC1000, twijfel of ik hem moet verkopen of niet
Ow vetquote:Op vrijdag 30 december 2011 12:03 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Die heb ik ook net gekocht, vet ding
Je hebt toch al een echte ESP, dusquote:Op vrijdag 30 december 2011 12:28 schreef Dribbel_ het volgende:
De twijfel zit op het punt dat ik dan niet veel mooie gitaren aan de muur heb hangen, voor de rest hangt hij daar gewoon te hangen
Gekocht via Marktplaats, in Dordrecht.quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:34 schreef genakt het volgende:
[..]
Ow vetook toevallig dan. Waar heb je hem besteld ?
Voor h oeveel ?quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:38 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Gekocht via Marktplaats, in Dordrecht.
Samen met de cab, die ik morgen naar stefanhaan breng
Zo hangt hij, niet heel practisch en bruikbaar dusquote:Op vrijdag 30 december 2011 12:31 schreef brother52 het volgende:
Als je er verder niets mee doet, gewoon verkopen.
Je kunt altijd nog een schilderij aan de muur hangen.
En de H500 ook nogquote:Op vrijdag 30 december 2011 12:38 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Je hebt toch al een echte ESP, dus
500 voor de halfstackquote:
Mooi project immers! Ik bied 100 euro.quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Zo hangt hij, niet heel practisch en bruikbaar dus
[ afbeelding ]
[..]
En de H500 ook nog![]()
Maar dan heb ik wel een lege muur
Dat is niet veel.quote:
Ow die head is alleen al bijna 500 goede deal danquote:
Heel snel de deur uit doen en een schilderij ophangenquote:Op vrijdag 30 december 2011 12:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Zo hangt hij, niet heel practisch en bruikbaar dus
[ afbeelding ]
[..]
En de H500 ook nog![]()
Maar dan heb ik wel een lege muur
Nouja project, ff nieuwe elementen erin en klaar, voor de rest hoeft er niks aan aangepast te wordenquote:Op vrijdag 30 december 2011 12:41 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Mooi project immers! Ik bied 100 euro.
quote:
Daarom, vond het zeker wel een geschikte prijs. Jammer dat die dude de top niet los verkocht, maar nu heeft Stefan ook een leuke deal voor een fijn cabinet.quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:43 schreef genakt het volgende:
[..]
Ow die head is alleen al bijna 500 goede deal dan
Weet ikquote:Op vrijdag 30 december 2011 12:45 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nouja project, ff nieuwe elementen erin en klaar, voor de rest hoeft er niks aan aangepast te worden
Die kans is altijd nog groter dan dat ik dat kan.quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:47 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Weet ik
Heb geen geld [niet zoveel], maar de kans dat ik bij jou een paar gitaren in kan ruilen acht ik ook niet zo groot
Toch wel met head erbij hoop ik?quote:Op donderdag 29 december 2011 12:45 schreef The_Dean het volgende:
Dus die Vortex top en Iceman bas tegen de 2x12?
Bas en top tegen een cabje, lijkt me niet zo fair namelijk.quote:
quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:02 schreef Dribbel_ het volgende:
Bier
Bezopen op het station nog een twix kopen voor je de nachttrein pakt, maar een halve wegkrijgen op het perron en de rest (uiteraard zonder wikkel want die had ik al weggegooit) maar in m'n jaszak gedaan met het idee hm onderweg op te eten.
En dat jezelf dan nu bedenken dat dat ding er nog inzit
Haha, jammerquote:Op vrijdag 30 december 2011 14:03 schreef KaMo het volgende:
[..]
Bas en top tegen een cabje, lijkt me niet zo fair namelijk.
Gefeliciteerd Dribbol!
Leuk bezig tochquote:Op vrijdag 30 december 2011 22:49 schreef LostInSpace het volgende:
Ik speel het nog wat roestig, maar ik begin de 12 bar blues te leren.
![]()
En voordat je mij compleet afbrandt (), ik speel eigenlijk pas sinds een paar maanden weer regelmatig gitaar.
PS: Ik volg op dit moment een blues cursus van Marty Schwartz (www.guitarjamz.com). Wat ik speel is direct daarop gebaseerd, voor de mensen die er interesse in hebben. Je kunt er gratis 3 dagen lang de lessen volgen.
welkom hierquote:Op vrijdag 30 december 2011 22:49 schreef LostInSpace het volgende:
![]()
En voordat je mij compleet afbrandt (), ik speel eigenlijk pas sinds een paar maanden weer regelmatig gitaar.
PS: Ik volg op dit moment een blues cursus van Marty Schwartz (www.guitarjamz.com). Wat ik speel is direct daarop gebaseerd, voor de mensen die er interesse in hebben. Je kunt er gratis 3 dagen lang de lessen volgen.
Ja die bends zijn echt moeilijkquote:Op vrijdag 30 december 2011 22:53 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Leuk bezig tochEnige puntje van commentaar dan nog is letten op je bends die zijn vals. Is 1 van de lastigste dingen om goed te krijgen. Oefen het desnoods met je stem apparaat dat je kan zien naar welke toon je bend en of je dan goed zit.
Marty is ook baas, al helemaal met zijn 3 dagen free trial, dan heb je dus 3 dagen lang toegang tot alle clips, dus met een handig programmatje heb ik alle videos er afgehaald en opgeslagen. Blues lessen van hem moet ik nog aan beginnen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:49 schreef LostInSpace het volgende:
![]()
nieuw alleen veel te duur voor wat je ervoor krijgt. 2ehands voor een mooi prijsje zeker de moeite waardquote:Op zaterdag 31 december 2011 00:52 schreef kapiteintje het volgende:
3/4 jaar geleden hier voor het laatst gepost. Deze gitaar toen opgehaald in Rotterdam (de zwarte variant met paarse gloed zoals je die ook in het filmpje kan zien). Speel er nog steeds met heel veel plezier op. Mijn vaste gitaar geworden. Aanrader voor iedereen die z'n tele net iets te tam vindt en voor de verandering iets 'rauwers' wilt.
350 betaald en hij was amper bespeeld. (niet dat ik daar nu zoveel om zou geven)quote:Op zaterdag 31 december 2011 12:42 schreef mr-green het volgende:
[..]
nieuw alleen veel te duur voor wat je ervoor krijgt. 2ehands voor een mooi prijsje zeker de moeite waard
op de gt8 kan je wah selecteren en dan met parameter knopjes verschillende wha's kiezen volgens mij. Of knopje type variation. Je kan ook online dvd's vinden van de gt series hoe je alles moet instellen. Heb je er ook geen boek bij gekregen ?quote:Op zaterdag 31 december 2011 04:37 schreef Braddie het volgende:
Welkom
Even een vraag... heb laatst Mysterious Ways in de GT-6 geprogrammeerd, maar die klopt blijkbaar niet helemaal met de Korg A3(Zeg maar gerust helemaal niet).. de A3 Funkwah preset doet niet "Wah" Maar meer een soort "Yaahhww" Hoe krijg ik dit in de GT-6 geprogrammeerd?(Vind het een waanzinnige sound)
Dat je ze terug hoort gaan is niet erg hoor dat kan jij ook mooi klinkenquote:Op vrijdag 30 december 2011 23:00 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Ja die bends zijn echt moeilijk
Ik moet ze ook op tijd dempen, zodat je ze niet terug hoort gaan enzo (als ik ze weer los wil laten).. maar goed, ik heb sowieso nog veel te leren. Ik zal er voortaan op letten iig en het oefenen.
En aan iedereen die mij welkom heet, dank je
Toch al welkom! ;-)quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:04 schreef Hypocriet het volgende:
gitaristentopic!
hoor er officieel nog niet bij...Ik heb op 11-01-12 mijn allereerste proefles gitaar
![]()
maar leuk om hier eventjes rond te kijken.
thank youuquote:
Ligt helemaal aan het soort muziek wat je wil gaan spelen.quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:39 schreef Hypocriet het volgende:
[..]
thank youu
alleen nu nog het probleem... beginnen met elektrisch of toch maar voor akoestisch kiezen? moeilijk zeg...
Leuk verhaaltje had je op FBquote:Op zaterdag 31 december 2011 14:38 schreef guitarist het volgende:
Alle gitaristen alvast een gelukkig en muzikaal nieuw jaar toegewenst!!!
quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:39 schreef Hypocriet het volgende:
[..]
thank youu
alleen nu nog het probleem... beginnen met elektrisch of toch maar voor akoestisch kiezen? moeilijk zeg...
quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:40 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan het soort muziek wat je wil gaan spelen.
Dan denk ik elektrisch... Luister nu vooral Jimi Hendrix, Nirvana, Led Zeppelin, Pink Floyd, ect. ect. vooral rock dus.quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:40 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan het soort muziek wat je wil gaan spelen.
Jaquote:Op zaterdag 31 december 2011 15:02 schreef Hypocriet het volgende:
[..]
Maar het is niet vereist om eerst met akoestisch te beginnen?
quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:14 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar je moet wel een geschiedenis hebben in blokfluit anders lukt het sowieso niet
Die vingers gebruiken deed ik alquote:Op zaterdag 31 december 2011 14:07 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat je ze terug hoort gaan is niet erg hoor dat kan jij ook mooi klinken
Misschien een handige tip als je het al niet deed. Benden kan je het beste met 3 vingers doen dat je wijs middel en ringvinger naast elkaar op de snaar zet dan verdeel je de kracht en kan je veel gecontroleerder benden.
Nope. Al combineer ik het wel graag.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:02 schreef Hypocriet het volgende:
[..]
Dan denk ik elektrisch... Luister nu vooral Jimi Hendrix, Nirvana, Led Zeppelin, Pink Floyd, ect. ect. vooral rock dus.
Maar het is niet vereist om eerst met akoestisch te beginnen?
Heb er niks bij gekregen, heb al flink gekloot zelf, en de basis sound van Mysterious Ways is er, het enige wat mist is de Wah die ''Yahw" doet in plaats van "Wah" hij moest op auto - wah en polarity op up, maar er gebeurd vrij weinig dan gewoon "wah:quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:28 schreef genakt het volgende:
[..]
op de gt8 kan je wah selecteren en dan met parameter knopjes verschillende wha's kiezen volgens mij. Of knopje type variation. Je kan ook online dvd's vinden van de gt series hoe je alles moet instellen. Heb je er ook geen boek bij gekregen ?
Bij die zaak waar ik werkte werd het ook aangeraden om op een spaanse gitaar te leren spelen, omdat je dan meer kracht nodig hebt voor bijvoorbeeld bends/barrè akkoorden... Maar dat kan ook een verkoop praatje geweest zijn, ik raadde iedereen gewoon een goedkoopo Squier bullet pakketje aan.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:20 schreef Dribbel_ het volgende:
Waar komt dat eigenlijk vandaan dat je eerst akoestisch zou moeten leren spelen
Vast een uit de hand gelopen grap van een bassist ofzo
Gauw lezen dan: http://media.rolandus.com/manuals/GT-6_OM.pdfquote:Op zaterdag 31 december 2011 15:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Heb er niks bij gekregen, heb al flink gekloot zelf, en de basis sound van Mysterious Ways is er, het enige wat mist is de Wah die ''Yahw" doet in plaats van "Wah" hij moest op auto - wah en polarity op up, maar er gebeurd vrij weinig dan gewoon "wah:
Ah, thanks! Daar heb ik wat aan.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:46 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Nope. Al combineer ik het wel graag.
Elektrisch speelt vaak makkelijker dan akoestisch trouwens, dus in dat opzicht kun je eigenlijk juist beter met een elektrische gitaar beginnen.
En koop dan een gitaar met een - voor jou - makkelijk bespeelbare neck. Mijn eerste elektrische gitaar is bijv een Ibanez SA 120 geweest, en hoewel anderen vinden dat die gitaar makkelijk te bespelen is, vind ik hem ronduit kut. Ik kocht hem blind. Voor mij speelt mijn Artcore bijvoorbeeld veel fijner en een standaard stratocaster van Squier of Fender ook (met standaard neck).
Het kiezen van de juiste gitaar kan veel invloed hebben op hoe leuk je het gaat en blijft vinden. Overhaast die beslissing dus niet!
ligt eraan of je het rechtshandig wil leren. Wat wel lastiger is als je links bent lijkt me. Of een linkshandige gitaar kopen zodat je linkshandig kan spelen.quote:Op zaterdag 31 december 2011 17:10 schreef Hypocriet het volgende:
[..]
Ah, thanks! Daar heb ik wat aan.
Wordt sowieso even kijken denk ik, want ik ben enorm linkshandig... Is een speciale gitaar voor linkshandige mensen aan te raden of niet?
Ben begonnen op een ibanez en wil nu niks liever dan een ibanez beckquote:Op zaterdag 31 december 2011 15:46 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Nope. Al combineer ik het wel graag.
Elektrisch speelt vaak makkelijker dan akoestisch trouwens, dus in dat opzicht kun je eigenlijk juist beter met een elektrische gitaar beginnen.
En koop dan een gitaar met een - voor jou - makkelijk bespeelbare neck. Mijn eerste elektrische gitaar is bijv een Ibanez SA 120 geweest, en hoewel anderen vinden dat die gitaar makkelijk te bespelen is, vind ik hem ronduit kut. Ik kocht hem blind. Voor mij speelt mijn Artcore bijvoorbeeld veel fijner en een standaard stratocaster van Squier of Fender ook (met standaard neck).
Het kiezen van de juiste gitaar kan veel invloed hebben op hoe leuk je het gaat en blijft vinden. Overhaast die beslissing dus niet!
Komt van een aantal ouders die hun kind wilden demotiveren om elektrisch gitaar te spelen vanwege de herrie. Ze raden een akoestische aan in de hoop dat de kinderen het opgeven, maar die zijn slim genoeg en stappen uiteraard op een elektrische over.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:20 schreef Dribbel_ het volgende:
Waar komt dat eigenlijk vandaan dat je eerst akoestisch zou moeten leren spelen
Vast een uit de hand gelopen grap van een bassist ofzo
Ik ben het type linkshandige wat dus echt helemaal niets met rechts kan, dus dat lijkt me niet echt een optie dan. Linkshandige gitaar is dan handiger denk ik.quote:Op zaterdag 31 december 2011 17:53 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
ligt eraan of je het rechtshandig wil leren. Wat wel lastiger is als je links bent lijkt me. Of een linkshandige gitaar kopen zodat je linkshandig kan spelen.
Is een kwestie van kijken wat je fijn vind.. En welkom
quote:Op zaterdag 31 december 2011 17:55 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ben begonnen op een ibanez en wil nu niks liever dan een ibanez beckligt zo soepel in de hand en is fluweelzacht.
![]()
Best erotisch wel.
ah, mijne maakt het niet zoveel uit geloof ik. Dus das wel mooi.quote:Op zaterdag 31 december 2011 20:56 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Komt van een aantal ouders die hun kind wilden demotiveren om elektrisch gitaar te spelen vanwege de herrie. Ze raden een akoestische aan in de hoop dat de kinderen het opgeven, maar die zijn slim genoeg en stappen uiteraard op een elektrische over.
Just kidding hoorquote:Op zaterdag 31 december 2011 21:09 schreef Hypocriet het volgende:
[..]
Ik ben het type linkshandige wat dus echt helemaal niets met rechts kan, dus dat lijkt me niet echt een optie dan. Linkshandige gitaar is dan handiger denk ik.
[..]![]()
[..]
ah, mijne maakt het niet zoveel uit geloof ik. Dus das wel mooi.
(krijgen ze vast spijt van)
Jaquote:Op zaterdag 31 december 2011 17:10 schreef Hypocriet het volgende:
[..]
Ah, thanks! Daar heb ik wat aan.
Wordt sowieso even kijken denk ik, want ik ben enorm linkshandig... Is een speciale gitaar voor linkshandige mensen aan te raden of niet?
Van 't zelfde. De rest ook!quote:Op zaterdag 31 december 2011 23:27 schreef RockNijntje het volgende:
Lang niet meer hier geweest, maar vrolijk nieuwjaar.
Dat vind ik persoonlijk erg vreemd. Mijn akoestische gitaar maakt veel meer herrie, want elektrisch kan ik tenminste met koptelefoon op spelenquote:Op zaterdag 31 december 2011 20:56 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Komt van een aantal ouders die hun kind wilden demotiveren om elektrisch gitaar te spelen vanwege de herrie. Ze raden een akoestische aan in de hoop dat de kinderen het opgeven, maar die zijn slim genoeg en stappen uiteraard op een elektrische over.
Lolquote:Op zaterdag 31 december 2011 17:55 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ben begonnen op een ibanez en wil nu niks liever dan een ibanez beckligt zo soepel in de hand en is fluweelzacht.
![]()
Best erotisch wel.
Klinkt wel goedquote:Op zondag 1 januari 2012 08:14 schreef Braddie het volgende:
http://soundcloud.com/bradleyvandijk/the-scientist
Ja omdat je meer kracht nodig hebt zal het langer duren voor je ook maar iets kan, wat een bullshit is dat zegquote:Op zaterdag 31 december 2011 15:54 schreef Braddie het volgende:
[..]
Bij die zaak waar ik werkte werd het ook aangeraden om op een spaanse gitaar te leren spelen, omdat je dan meer kracht nodig hebt voor bijvoorbeeld bends/barrè akkoorden... Maar dat kan ook een verkoop praatje geweest zijn, ik raadde iedereen gewoon een goedkoopo Squier bullet pakketje aan.
Net als een squier bullet setje aanraden aan iemand die net wil beginnen. Als ik een winkel had was die rommel er niet eens in gekomen.quote:Op zondag 1 januari 2012 11:42 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja omdat je meer kracht nodig hebt zal het langer duren voor je ook maar iets kan, wat een bullshit is dat zegIk snap niet dat je zoiets als verkoper tegenover een klant durft te zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |