thank youuquote:
Ligt helemaal aan het soort muziek wat je wil gaan spelen.quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:39 schreef Hypocriet het volgende:
[..]
thank youu
alleen nu nog het probleem... beginnen met elektrisch of toch maar voor akoestisch kiezen? moeilijk zeg...
Leuk verhaaltje had je op FBquote:Op zaterdag 31 december 2011 14:38 schreef guitarist het volgende:
Alle gitaristen alvast een gelukkig en muzikaal nieuw jaar toegewenst!!!
quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:39 schreef Hypocriet het volgende:
[..]
thank youu
alleen nu nog het probleem... beginnen met elektrisch of toch maar voor akoestisch kiezen? moeilijk zeg...
quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:40 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan het soort muziek wat je wil gaan spelen.
Dan denk ik elektrisch... Luister nu vooral Jimi Hendrix, Nirvana, Led Zeppelin, Pink Floyd, ect. ect. vooral rock dus.quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:40 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan het soort muziek wat je wil gaan spelen.
Jaquote:Op zaterdag 31 december 2011 15:02 schreef Hypocriet het volgende:
[..]
Maar het is niet vereist om eerst met akoestisch te beginnen?
quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:14 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar je moet wel een geschiedenis hebben in blokfluit anders lukt het sowieso niet
Die vingers gebruiken deed ik alquote:Op zaterdag 31 december 2011 14:07 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat je ze terug hoort gaan is niet erg hoor dat kan jij ook mooi klinken
Misschien een handige tip als je het al niet deed. Benden kan je het beste met 3 vingers doen dat je wijs middel en ringvinger naast elkaar op de snaar zet dan verdeel je de kracht en kan je veel gecontroleerder benden.
Nope. Al combineer ik het wel graag.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:02 schreef Hypocriet het volgende:
[..]
Dan denk ik elektrisch... Luister nu vooral Jimi Hendrix, Nirvana, Led Zeppelin, Pink Floyd, ect. ect. vooral rock dus.
Maar het is niet vereist om eerst met akoestisch te beginnen?
Heb er niks bij gekregen, heb al flink gekloot zelf, en de basis sound van Mysterious Ways is er, het enige wat mist is de Wah die ''Yahw" doet in plaats van "Wah" hij moest op auto - wah en polarity op up, maar er gebeurd vrij weinig dan gewoon "wah:quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:28 schreef genakt het volgende:
[..]
op de gt8 kan je wah selecteren en dan met parameter knopjes verschillende wha's kiezen volgens mij. Of knopje type variation. Je kan ook online dvd's vinden van de gt series hoe je alles moet instellen. Heb je er ook geen boek bij gekregen ?
Bij die zaak waar ik werkte werd het ook aangeraden om op een spaanse gitaar te leren spelen, omdat je dan meer kracht nodig hebt voor bijvoorbeeld bends/barrè akkoorden... Maar dat kan ook een verkoop praatje geweest zijn, ik raadde iedereen gewoon een goedkoopo Squier bullet pakketje aan.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:20 schreef Dribbel_ het volgende:
Waar komt dat eigenlijk vandaan dat je eerst akoestisch zou moeten leren spelen
Vast een uit de hand gelopen grap van een bassist ofzo
Gauw lezen dan: http://media.rolandus.com/manuals/GT-6_OM.pdfquote:Op zaterdag 31 december 2011 15:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Heb er niks bij gekregen, heb al flink gekloot zelf, en de basis sound van Mysterious Ways is er, het enige wat mist is de Wah die ''Yahw" doet in plaats van "Wah" hij moest op auto - wah en polarity op up, maar er gebeurd vrij weinig dan gewoon "wah:
Ah, thanks! Daar heb ik wat aan.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:46 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Nope. Al combineer ik het wel graag.
Elektrisch speelt vaak makkelijker dan akoestisch trouwens, dus in dat opzicht kun je eigenlijk juist beter met een elektrische gitaar beginnen.
En koop dan een gitaar met een - voor jou - makkelijk bespeelbare neck. Mijn eerste elektrische gitaar is bijv een Ibanez SA 120 geweest, en hoewel anderen vinden dat die gitaar makkelijk te bespelen is, vind ik hem ronduit kut. Ik kocht hem blind. Voor mij speelt mijn Artcore bijvoorbeeld veel fijner en een standaard stratocaster van Squier of Fender ook (met standaard neck).
Het kiezen van de juiste gitaar kan veel invloed hebben op hoe leuk je het gaat en blijft vinden. Overhaast die beslissing dus niet!
ligt eraan of je het rechtshandig wil leren. Wat wel lastiger is als je links bent lijkt me. Of een linkshandige gitaar kopen zodat je linkshandig kan spelen.quote:Op zaterdag 31 december 2011 17:10 schreef Hypocriet het volgende:
[..]
Ah, thanks! Daar heb ik wat aan.
Wordt sowieso even kijken denk ik, want ik ben enorm linkshandig... Is een speciale gitaar voor linkshandige mensen aan te raden of niet?
Ben begonnen op een ibanez en wil nu niks liever dan een ibanez beckquote:Op zaterdag 31 december 2011 15:46 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Nope. Al combineer ik het wel graag.
Elektrisch speelt vaak makkelijker dan akoestisch trouwens, dus in dat opzicht kun je eigenlijk juist beter met een elektrische gitaar beginnen.
En koop dan een gitaar met een - voor jou - makkelijk bespeelbare neck. Mijn eerste elektrische gitaar is bijv een Ibanez SA 120 geweest, en hoewel anderen vinden dat die gitaar makkelijk te bespelen is, vind ik hem ronduit kut. Ik kocht hem blind. Voor mij speelt mijn Artcore bijvoorbeeld veel fijner en een standaard stratocaster van Squier of Fender ook (met standaard neck).
Het kiezen van de juiste gitaar kan veel invloed hebben op hoe leuk je het gaat en blijft vinden. Overhaast die beslissing dus niet!
Komt van een aantal ouders die hun kind wilden demotiveren om elektrisch gitaar te spelen vanwege de herrie. Ze raden een akoestische aan in de hoop dat de kinderen het opgeven, maar die zijn slim genoeg en stappen uiteraard op een elektrische over.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:20 schreef Dribbel_ het volgende:
Waar komt dat eigenlijk vandaan dat je eerst akoestisch zou moeten leren spelen
Vast een uit de hand gelopen grap van een bassist ofzo
Ik ben het type linkshandige wat dus echt helemaal niets met rechts kan, dus dat lijkt me niet echt een optie dan. Linkshandige gitaar is dan handiger denk ik.quote:Op zaterdag 31 december 2011 17:53 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
ligt eraan of je het rechtshandig wil leren. Wat wel lastiger is als je links bent lijkt me. Of een linkshandige gitaar kopen zodat je linkshandig kan spelen.
Is een kwestie van kijken wat je fijn vind.. En welkom
quote:Op zaterdag 31 december 2011 17:55 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ben begonnen op een ibanez en wil nu niks liever dan een ibanez beckligt zo soepel in de hand en is fluweelzacht.
![]()
Best erotisch wel.
ah, mijne maakt het niet zoveel uit geloof ik. Dus das wel mooi.quote:Op zaterdag 31 december 2011 20:56 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Komt van een aantal ouders die hun kind wilden demotiveren om elektrisch gitaar te spelen vanwege de herrie. Ze raden een akoestische aan in de hoop dat de kinderen het opgeven, maar die zijn slim genoeg en stappen uiteraard op een elektrische over.
Just kidding hoorquote:Op zaterdag 31 december 2011 21:09 schreef Hypocriet het volgende:
[..]
Ik ben het type linkshandige wat dus echt helemaal niets met rechts kan, dus dat lijkt me niet echt een optie dan. Linkshandige gitaar is dan handiger denk ik.
[..]![]()
[..]
ah, mijne maakt het niet zoveel uit geloof ik. Dus das wel mooi.
(krijgen ze vast spijt van)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |