Spannend hoor fapfapfapquote:Op woensdag 21 december 2011 23:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Supporters van Ajax staan oog in oog met de ME
Was ook wel te verwachten. Dit is de nachtmerrie voor elke veiligheids-coördinator.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Supporters van Ajax staan oog in oog met de ME
Ouwe relnicht.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:18 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik ga NU ook naar het Maasgebouw
O, wacht..
Bij Ajax is dit toch ook de eerste keer. Je doet alsof het elke week raak is. Idiootquote:Op woensdag 21 december 2011 23:15 schreef Jochemz het volgende:
Bij het az stadion kan je heel makkelijk op het veld komen, geen grachten geen hekken, niets. En toch is het nog nooit gebeurt.
De spelersbus van de tegenstander staat ook gewoon op het parkeerterrein, geen probleem.
Daar is de ME voor he. Gasten zijn ook bloedzuigers hoor..quote:Op woensdag 21 december 2011 23:19 schreef Burrito het volgende:
ME zorgt weer dat de situatie escaleert hoor![]()
Ajax supportersquote:Op woensdag 21 december 2011 23:18 schreef ZuidGrens het volgende:
Update 23.03: De vlam is nu ook buiten de ArenA in de pan geslagen. Daar vechten op dit moment hooligans met de ME. Het is niet bekend of er personen zijn gearresteerd.
twitter:BartBroere twitterde op woensdag 21-12-2011 om 22:52:35RT #Energizer1982 Chaos bij arena, ME, paarden, & rennen als een malle #rennen #zoalsaltijd reageer retweet
quote:Op woensdag 21 december 2011 23:19 schreef Burrito het volgende:
Serieus, welke mongool twittert/facebookt/internet2.0't dit soort foto's?quote:
Zonder de ME was het niet uit de hand gelopen vermoed ik zo.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:19 schreef Burrito het volgende:
Nu nog Ten Have kwaad doen.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:21 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ajax supporters![]()
![]()
Toch altijd gemoedelijke mensen die geen vlieg kwaad doen.
100% troll óf 100% mongool.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:21 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Serieus, welke mongool twittert/facebookt/internet2.0't dit soort foto's?
Maak dat je wegkomt, ik heb iets te vaak zo'n knuppel op mijn strakke buik gevoeld
AT5quote:Op woensdag 21 december 2011 23:21 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Serieus, welke mongool twittert/facebookt/internet2.0't dit soort foto's?
Maak dat je wegkomt, ik heb iets te vaak zo'n knuppel op mijn strakke buik gevoeld
ME=hooligans. Die lokken het meestal uit. Imponeren=!willen vechten, maar dat snapt de ME niet.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:20 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Daar is de ME voor he. Gasten zijn ook bloedzuigers hoor..
Zeg eens Ajax, pauper.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:22 schreef Tha_Duck het volgende:
Ah kijk, de 020 supporters gedragen zich nu hetzelfde als de debielen bij FC Utrecht een paar weken terug.
Kunnen we daar nu ook over ophouden, zitten we op 1 lijn. De doorgesnoven 020 'supporters' zijn gelijk aan de Utreg 'supporters'.
Het zijn de hooligans, niet de supporters.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:21 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ajax supporters![]()
![]()
Toch altijd gemoedelijke mensen die geen vlieg kwaad doen.
oh ja, AZ durfde zich wel uit te spreken, over slap en laf gesprokenquote:Op woensdag 21 december 2011 22:30 schreef joers1 het volgende:
[..]
JUIST!!!!
Allemaal slappe hap, niemand durft zich echt uit te spreken.....zeer slap en laf!!
En vrees dat Ajax hier zware gevolgen van gaat dragen...dus iets meer inleving en opstelling qua reactie, zou gepast zijn
3 weken geleden werd er anders nog moord en brand over geschreeuwd....quote:Op woensdag 21 december 2011 23:20 schreef TJV het volgende:
Groepje van een man of 500 verzamelt zich, ME erop af, wordt wat over en weer geschreeuwd, dronkaard wordt boos en gaat slaan, Me boos, rest van de groep boos. Nou boehoe zeg. Same shit as usual.
Als de ME moet ingrijpen is het vaak natuurlijk al de grenzen van de redelijkheid en conversatie gepasseerd. Dus er zit ook wel een reden achter natuurlijk.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:22 schreef TJV het volgende:
[..]
ME=hooligans. Die lokken het meestal uit. Imponeren=!willen vechten, maar dat snapt de ME niet.
Superleuk weer, ik geef het de Feyenoorders te doen dat ze jou daar none stop moeten zien postenquote:Op woensdag 21 december 2011 23:22 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
JOOOOOOOOOOOODEN RENNEN AL-TIJD WEG,
JOOOOOOOOOOOODEN RENNEN AL-TIJD WEG,
JO-DEN RENNEN AL-TIJD WEG!
KANKER OP MET JE 020 TERINGHOND.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:22 schreef Tha_Duck het volgende:
Ah kijk, de 020 supporters gedragen zich nu hetzelfde als de debielen bij FC Utrecht een paar weken terug.
Kunnen we daar nu ook over ophouden, zitten we op 1 lijn. De doorgesnoven 020 'supporters' zijn gelijk aan de Utreg 'supporters'.
Klopt, die hebben we in overvloed.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:21 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Donder toch op man.
Niet meegekregen wat er vanmiddag gebeurde met die scholierendemonstratie?? Zijn dat ook allemaal mongolen?
Dan hebben we er namelijk wel erg veel in dit land he?
Pauperquote:Op woensdag 21 december 2011 23:22 schreef Tha_Duck het volgende:
Slop zei dat die 19 jarige een supporter van Ajax was.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:23 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Het zijn de hooligans, niet de supporters.
Het is nou eenmaal een groep met een andere definitie van redelijkheid. Laat ze schelden en blijf op een afstandje kijken. Dat ze elkaar afmaken is niet erg.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:23 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Als de ME moet ingrijpen is het vaak natuurlijk al de grenzen van de redelijkheid en conversatie gepasseerd. Dus er zit ook wel een reden achter natuurlijk.
Schande hoe je problemen van je eigen club vergeet omdat je het bij een andere club ook ziet.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:22 schreef Tha_Duck het volgende:
Als slop zegt dat je moeder een hoer is, ligt ze dan ook gelijk met 20 man in bed?quote:Op woensdag 21 december 2011 23:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Slop zei dat die 19 jarige een supporter van Ajax was.
Die zijn dol op me.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:23 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Superleuk weer, ik geef het de Feyenoorders te doen dat ze jou daar none stop moeten zien posten
En het leuke is; KNVB doet er aan mee.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:24 schreef HeatWave het volgende:
AZ probeerde er het meeste uit te slepen door de verontwaardiging van de rode kaart om te draaien in een lulverhaal over spelersveiligheid, begrijpelijk deels, maar volkomen gelul natuurlijk. Die zagen de reglementaire 0-3 al aankomen wegens weigeren te spelen en deden aan damage control.
'Supporter'. Ben jij nou zo dom?quote:Op woensdag 21 december 2011 23:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dus?quote:Op woensdag 21 december 2011 23:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Laatste vraag: je voorstel is oprecht of omdat je toch geen filmpjes kan vinden van gezinnen met kinderen die aangevallen werden 3 weken terug?quote:Op woensdag 21 december 2011 23:25 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Schande hoe je problemen van je eigen club vergeet omdat je het bij een andere club ook ziet.
Bij Ajax gebeurt het ook! dus laten we erover ophouden
het is ook wel logisch om het zo te spelen, maar als je alle emoties weglaat is het verbeek die wegliep, hij moest zijn spelers bijna naar binnen slaan, die wilden helemaal niet stoppen.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:25 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
En het leuke is; KNVB doet er aan mee.
Verbeek staakte de wedstrijd.
Nijhuis meldt dat hij de wedstrijd heeft gestaakt.
Ik denk dat er eens gestopt moet worden met dat gehuil over 'hooligans'.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:23 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Het zijn de hooligans, niet de supporters.
Hooligans grijpen voetbal aan om frustraties en agressie te uiten.
Supporters houden van het spel en weten wanneer een verlies terecht is of wanneer er terecht vervelende dingen gebeuren en kunnen zich daarbij neerleggen.
Dus wilt hij zeggen dat alle Ajax supporters zo zijn. Hij heeft geen leven en wilt mensen die voor "020" zijn irriteren.quote:
Dit dus.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:24 schreef HeatWave het volgende:
AZ probeerde er het meeste uit te slepen door de verontwaardiging van de rode kaart om te draaien in een lulverhaal over spelersveiligheid, begrijpelijk deels, maar volkomen gelul natuurlijk. Die zagen de reglementaire 0-3 al aankomen wegens weigeren te spelen en deden aan damage control.
Je hebt teveel je 020 pet op.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:24 schreef HeatWave het volgende:
mensen die 020 posten zijn zo enorm achterlijk met hun blinde Ajaxhaat waardoor hun debiele meningen automatisch niet tellen.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:27 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je hebt teveel je 020 pet op.
Mijn inziens de enige optie nu:
Wedstrijd uitspelen, gewoon met al het publiek erbij en rode kaart geseponeerd. Podium weghalen en verder al het gelul vergeten en gewoon doen wat er moet gebeuren: voetballen.
Ik weet dat als ik flink gezopen heb, dat ik geen SECONDE nadenk om een speler/keeper/supporter of iets anders van Feyenoord/welke andere club dan ook aan te vallen als diegene mij niets gedaan heeft.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:27 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik denk dat er eens gestopt moet worden met dat gehuil over 'hooligans'.
Het groepje echte 'hooligans' is volgens mij heel klein tegenwoordig bij veel clubs. In een grote groep mensen in een sfeer van spanning (wedstrijden) en eventueel zelfs onder invloed van alcohol en/of drugs reageren mensen substantieel anders en gedragen ze zich zoals ze in het dagelijks leven misschien nooit zouden doen. Misschien moet daar wat meer op gefocussed worden en een bepaald beleid dat wat meer op 'crowd-managing' is gericht opgesteld worden in plaats van dat eeuwige gehuil over 'hooligans' die het voor de rest verpesten. Daar schiet je namelijk helemaal niks mee op. Dit fenomeen blijft namelijk in mijn ogen gewoon bestaan, hoe streng je de regels ook maakt.![]()
Ik heb met het filmpje hierboven genoeg laten zien over wat ik kwijt kon. debiele supporters daar bij Utrecht. Als de Stewards er niet waren, was het anders afgelopen. Je kunt nu wel zeggen dat deze hooligans niet naar de gezinnen gingen. Maar op de beelden kun je gewoon zien dat de deze vak willen binnenkomenquote:Op woensdag 21 december 2011 23:26 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Laatste vraag: je voorstel is oprecht of omdat je toch geen filmpjes kan vinden van gezinnen met kinderen die aangevallen werden 3 weken terug?
Uiteraard, maar vind dat ze ook gewoon een punt hebben. Ik vind doorgaan tegen 10 man of de overwinning aan Ajax schenken ook geen oplossing. Als het aan mij ligt geheel overspelen zodat er dus geen rood gegeven is, vind een manier om die rode kaart te seponeren... en anders AZ de overwinning maar geven. Het blijft Ajax hun verantwoordelijkheid hoe je het ook wendt of keert. Ook hoe die fucking dikke stewards er achteraan hobbeldequote:Op woensdag 21 december 2011 23:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het is ook wel logisch om het zo te spelen, maar als je alle emoties weglaat is het verbeek die wegliep, hij moest zijn spelers bijna naar binnen slaan, die wilden helemaal niet stoppen.
quote:Op woensdag 21 december 2011 23:29 schreef stekelzwijn het volgende:
Ajax zal er wel weer mee weg komen, zoals altijd.
Lijkt me wel een helder lichtquote:Op woensdag 21 december 2011 23:26 schreef johannes_vermeer het volgende:
Opsporing Verzocht, kent u deze man?
[ afbeelding ]
Wat een kut mongolenquote:Op woensdag 21 december 2011 23:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
twitter:BartBroere twitterde op woensdag 21-12-2011 om 22:52:35RT #Energizer1982 Chaos bij arena, ME, paarden, & rennen als een malle #rennen #zoalsaltijd reageer retweet
Klopt. Arie van Eijden heeft dat incident met Acuna en van Persie toen ook altijd in de doofpot gestopt.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:29 schreef stekelzwijn het volgende:
Ajax zal er wel weer mee weg komen, zoals altijd.
"Ik ben op tv geweestquote:Op woensdag 21 december 2011 23:29 schreef Tha_Duck het volgende:
Kijk de grijns op zijn bek:
[ afbeelding ]
Compleet gestoord en doorgesnoven. En met een beetje geluk voor hem heeft hij zijn doelen bereikt: wereldfaam en zijn club door in de beker reglementair....
Heeft hij een Ajax shirtje aan? Een Ajax sjaal? Een Ajax pet? Kaartjes waren niet zo duur hoor. Het kan net zo goed een random kankermongool zijn die Vermeer had aangevallen als die toevallig de 1e helft aan de noordzijde keepte.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:29 schreef Tha_Duck het volgende:
Kijk de grijns op zijn bek:
[ afbeelding ]
zijn club
Oorlog is uitgebarsten! rellen in Amsterdam. En heel Alkmaar wordt afgesloten.quote:: 0201072 : Bemanning Tankautospuit Alkmaar-Centrum
: 0200172 : Dynamische Afsluiting Frieseweg Alkmaar
: 0201088 : Lichtkrant Kazerne Alkmaar-Centrum
: 0202999 : Monitorcode Brandweer Noord-Holland Noord
: 0202997 : GMS Koppeling met AC Noord-Holland Noord
: 0200171 : Dynamische Afsluiting Binnenstad Alkmaa
Hij zou verklaart hebben "een hekel te hebben aan die keeper van AZ"...quote:Op woensdag 21 december 2011 23:31 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Heeft hij een Ajax shirtje aan? Een Ajax sjaal? Een Ajax pet? Kaartjes waren niet zo duur hoor. Het kan net zo goed een random kankermongool zijn die Vermeer had aangevallen als die toevallig de 1e helft aan de noordzijde keepte.
Ja, klopt. Ieder weldekend mens wil vechten zodra ze ME'ers zien!quote:Op woensdag 21 december 2011 23:22 schreef TJV het volgende:
[..]
ME=hooligans. Die lokken het meestal uit. Imponeren=!willen vechten, maar dat snapt de ME niet.
Dat wilt nog niet zeggen dat hij een Ajacied is..quote:Op woensdag 21 december 2011 23:32 schreef muzas het volgende:
[..]
Hij zou verklaart hebben "een hekel te hebben aan die keeper van AZ"...
Ook al had hij wel een ajaxshirt aan, dan is het nog geen supporter en nog steeds een pillenslikkende randdebiel waar Ajax niks mee te maken wil hebben.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:31 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Heeft hij een Ajax shirtje aan? Een Ajax sjaal? Een Ajax pet? Kaartjes waren niet zo duur hoor. Het kan net zo goed een random kankermongool zijn die Vermeer had aangevallen als die toevallig de 1e helft aan de noordzijde keepte.
Wel Ajaxsupporter volgens slop.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:32 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Dat wilt nog niet zeggen dat hij een Ajacied is..
Buiten het feit dat het algemeen bekend is dat dit soort mafketels (in het algemeen hooligans) geen clubkleuren dragen zou je best gelijk kunnen hebben. Ik vind het jammer dat je daarvoor het woord kanker gebruikt, maar dat terzijde. Ik acht echter op dit moment de kans erg groot dat het wel een supporter is van de eigen club, maar het is zeker niet uitgesloten dat dit niet het geval is.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:31 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Drank, drugs en een heleboel adrenaline vriend.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ieder weldekend mens wil vechten zodra ze ME'ers zien!
Ik doelde meer op het "voor het zelfde geld vermeer" gedeelte.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:32 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Och natuurlijk, het ligt allemaal aan AZ.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:24 schreef HeatWave het volgende:
Inderdaad. Ik denk dat iedereen die voor Ajax wil dat deze gast hard gestraft gaat worden.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:33 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ook al had hij wel een ajaxshirt aan, dan is het nog geen supporter en nog steeds een pillenslikkende randdebiel waar Ajax niks mee te maken wil hebben.
Teringjantje jij nou maar op. Alvast bedankt, Achmed el Salami.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wel Ajaxsupporter volgens slop.
En dan zijn de meest zielige reacties al verwijderd.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:33 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik dacht dat ik me moest schamen voor wat ik op tv zag...
Maar sommige sukkels hier in dit topic komen qua denkniveau toch niet veel verder dan hem
Ik djoek hem.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:34 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik denk dat iedereen die voor Ajax wil dat deze gast hard gestraft gaat worden.
Ja, dat maakt het beterquote:Op woensdag 21 december 2011 23:34 schreef TJV het volgende:
[..]
Drank, drugs en een heleboel adrenaline vriend.
Best wel sneu.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:34 schreef ajacied4lf het volgende:
[ afbeelding ]Ze denken dat die niggah ook een hooligan is.
goed excuusquote:Op woensdag 21 december 2011 23:32 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, want hij hield allerlei ballen tegen die wij op doel schoten 25 november j.l.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:32 schreef muzas het volgende:
[..]
Morgan Freemanquote:Op woensdag 21 december 2011 23:34 schreef ajacied4lf het volgende:
[ afbeelding ]Ze denken dat die niggah ook een hooligan is.
Ik denk dat iedereen (met gezond verstand) dat met je eens is.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:35 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, want hij hield allerlei ballen tegen die wij op doel schoten 25 november j.l.
Maar dat is nog geen reden om het veld op te gaan of iemand aan te vallen toch?
Groot deel van 410 en F-side doet niets meer man.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat maakt het beter.
Die hele "harde kern" van elke club is het slechtste wat je kan hebben als club.
"die" keeperquote:Op woensdag 21 december 2011 23:32 schreef muzas het volgende:
[..]
En volgens mij mogen jullie trots op mij zijn, van mij is er geen reactie verwijderd. Ik ben volwassen aan het worden vind je niet?quote:Op woensdag 21 december 2011 23:34 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
En dan zijn de meest zielige reacties al verwijderd.
Ik weet het... kansloze bedoeling somsquote:Op woensdag 21 december 2011 23:34 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
En dan zijn de meest zielige reacties al verwijderd.
Iemand die zoiets flikt is geen Ajacied, klaar. Iedereen in het stadion schrok er ook van. Dat 1 iemand het kan verpesten voor iedereen. Idioot.quote:
Kansenmensen noem ik zequote:Op woensdag 21 december 2011 23:34 schreef TJV het volgende:
[..]
Mee eens. Maar de 'harde kern' is niet zo hard. Vooral pubertjes die stoer willen doen. En nee, dat is niet gelijk aan 410. Daar kijken we de wedstrijd gewoon met wat meer bezieling dan de rest.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat maakt het beter.
Die hele "harde kern" van elke club is het slechtste wat je kan hebben als club.
Dat is achteraf gelulquote:Op woensdag 21 december 2011 23:36 schreef ForzaMilan het volgende:
Lol las dit op twitter:
AjaxFSideNL AjaxF-side.NL
Hooligan al scheldende op keeper onder invloed van drank en drugs, heeft geroepen: "voor 50 euro trap ik Esteban neer" #AJAaz #AJAX
Idd.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:36 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ik weet het... kansloze bedoeling soms
Maargoed, jammer dat dit onder de vlag van Ajax gebeurt (althans, zo ziet een groot deel het)
Zo zal het inderdaad gaan vriend. Maar het is eigenlijk van de zotte. De ME komt niet voor niets en het wordt al als vanzelfsprekend gevonden dat ze agressie en vechterij uitlokken...quote:Op woensdag 21 december 2011 23:34 schreef TJV het volgende:
[..]
quote:
Jij mag aan me leuter zuigen.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wel Ajaxsupporter volgens slop.
Ahh, oke dan snap ik hetquote:Op woensdag 21 december 2011 23:34 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het "voor het zelfde geld vermeer" gedeelte.
Ennnnnnn voor jou heb ik een verrassing. Jij mag namelijk ook aan me leuter zuigen!quote:
Ik heb het dan ook meer over een wat algemener beleid t.a.v. supporters rondom een stadion. Dit is gewoon een individueel geval van een of andere malloot. Daar kun je helaas niet veel tegen beginnen.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:28 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ik weet dat als ik flink gezopen heb, dat ik geen SECONDE nadenk om een speler/keeper/supporter of iets anders van Feyenoord/welke andere club dan ook aan te vallen als diegene mij niets gedaan heeft.
Het betreft hier geen doorsnee figuur hoor. Dit mag best onder de noemer 'hooligan' vallen.
Meer vanwege dat het misschien wel niet eens een ajax supporter isquote:
Je snapt denk ik goed wat ik bedoel of nietquote:Op woensdag 21 december 2011 23:37 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Wat, hadden ze dit op Twitter moeten zetten voordat hij het veld opging?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |