| Maanvis | woensdag 21 december 2011 @ 10:38 |
![]() Release Date Vrijdag 11 november 2011 Platforms PC, PS3 & Xbox 360 Algemene info Bron: http://www.gamefaqs.com/b(...)ls-v-skyrim/57934750 Reviews IGN! Gamekings! Game-Informer! Tweakers.net Linkje naar overzicht van powers en skills per ras http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Races | |
| Barbewire | woensdag 21 december 2011 @ 10:44 |
| Embershard mine zit ergens een emmer tussen een paar planken in een hoekje. Dus als je er 1 nodig hebt moet je wel goed zoeken. | |
| 2Happy4U | woensdag 21 december 2011 @ 10:48 |
| Aan je hand smeren en in de douche duwen? Zo doe ik het altijd. | |
| muhahaha | woensdag 21 december 2011 @ 10:48 |
| Buiten een kuil graven, keutel erin leggen, zand erover. u mad? | |
| Maichel | woensdag 21 december 2011 @ 10:49 |
| Titel | |
| DeeCruise | woensdag 21 december 2011 @ 10:52 |
| Waarom staat dat overzicht van de characters niet in de OP? Leek me nou juist het doel van het aanvullen.. | |
| STING | woensdag 21 december 2011 @ 11:02 |
In een MMO topic snap ik het, maar wat is hier precies het nut van dat overzicht? | |
| STING | woensdag 21 december 2011 @ 11:03 |
| Steam has finished downloading The Elder Scrolls V: Skyrim? | |
| morg78 | woensdag 21 december 2011 @ 11:04 |
Patch? | |
| STING | woensdag 21 december 2011 @ 11:04 |
Nice Geen gedoe dus meer met het moeten verslepen van bepaalde graphics mods dll's. | |
| Maichel | woensdag 21 december 2011 @ 11:06 |
| Is er ook een patch voor de consoles? | |
| vosss | woensdag 21 december 2011 @ 11:06 |
Wat bedoelen ze daarmee want ik heb niets gemerkt verder van wijzigingen?! | |
| STING | woensdag 21 december 2011 @ 11:09 |
Ik denk dat diegene ermee bedoelt dat als je bepaalde 'notes' loot, die automatisch openen, ipv dat je naar de 'Books' sectie van je inventory moet, en hem daar dan moet openen. | |
| vosss | woensdag 21 december 2011 @ 11:10 |
| Ow zo. Dat is wel handig dan ja. Niet echt wereldschokkend of zeer vervelend dat je ze zelf even moest openen, maar toch een kleine verbetering | |
| muhahaha | woensdag 21 december 2011 @ 11:11 |
| Dan weet je dat de note belangrijk is Ik opende ze toch wel, nieuwsgierig aagje | |
| Killjoy | woensdag 21 december 2011 @ 12:07 |
| http://tweakers.net/nieuw(...)e-address-aware.html Ik heb 6GB geheugen, waar blijft de 6GB patch? | |
| vosss | woensdag 21 december 2011 @ 12:09 |
Die komt er niet; 32 bits executable enzo | |
| Bakakame | woensdag 21 december 2011 @ 12:30 |
Iemand anders ook in de Mage College met Brelyna gesproken? Ik heb 't net gedaan
| |
| Peter_Aragorn | woensdag 21 december 2011 @ 12:44 |
| 4GB Mod dus niet meer nodig als je allerlei HD Texture Mods gebruikt? Of is het nog steeds aan te raden | |
| Killjoy | woensdag 21 december 2011 @ 13:03 |
Snap ik, daarom de | |
| Killjoy | woensdag 21 december 2011 @ 13:04 |
hehe had ik gister, heb in mijn bed daar een paar uur geslapen. | |
| SosuaCafe | woensdag 21 december 2011 @ 13:20 |
| Luchtvelg | |
| Bakakame | woensdag 21 december 2011 @ 13:20 |
Ik heb ook gewoon gewacht, om eerlijk te zijn Maar heb je haar daarna verder op je laten experimenteren? | |
| vosss | woensdag 21 december 2011 @ 13:21 |
| Ik heb nog nooit geslapen; alleen gerust. Ow en ik heb nog niets gegeten. Ik ben level 32. | |
| Jivis | woensdag 21 december 2011 @ 13:27 |
Maar met die well-rested bonus stijgen je skills toch sneller? Overigens ook nog nooit gehad, want weerwolf. | |
| Killjoy | woensdag 21 december 2011 @ 13:31 |
Yup and I never looked better | |
| jankaas020 | woensdag 21 december 2011 @ 13:32 |
Hij stacked niet met de lover stone, dus slapen doe ik ook zelden. | |
| Peter_Aragorn | woensdag 21 december 2011 @ 13:38 |
Ff naar de nieuwe pagina | |
| Drizzt_DoUrden | woensdag 21 december 2011 @ 13:55 |
Oh verrek, en ik me maar afvragen waarom ik geen rested bonus kreeg | |
| Hooidraad | woensdag 21 december 2011 @ 14:00 |
| Waarom is de TT veranderd? Is humor hier verboden? | |
| maurisioo | woensdag 21 december 2011 @ 14:01 |
Dit. Wtf is dit nu voor een TT? Die oude was veel leuker | |
| jankaas020 | woensdag 21 december 2011 @ 14:03 |
Eigenlijk kan je beter een warrior ston activeren, gaan slapen, en vervolgens los gaan in een simpele dungeon om je archery of 1h te trainen. | |
| Drizzt_DoUrden | woensdag 21 december 2011 @ 14:23 |
| Wat was de vorige TT dan? | |
| HyperViper | woensdag 21 december 2011 @ 14:23 |
| Heeft iemand die "rape" mod al? | |
| Drizzt_DoUrden | woensdag 21 december 2011 @ 14:24 |
Mwa, heb liever de Lover Stone als ik op m'n Breton met Resto/Con/Block/Heavy/Onehanded speel | |
| HyperViper | woensdag 21 december 2011 @ 14:30 |
| Waar kan ik btw die steen vinden die zorgt dat je armor niets meer weegt? Ik ben nog geen van die stenen tegengekomen met mijn level 10(!) Nord | |
| Isabeau | woensdag 21 december 2011 @ 14:34 |
Wasn't me! (dat ik hier in blauw rondhuppel betekent niet dat ik WC-TT's verander | |
| maurisioo | woensdag 21 december 2011 @ 14:37 |
Het blauwe maakt je wel verdacht. Ik vind dat al het blauw moet worden gebanned, gewoon voor het geval dat. | |
| Maanvis | woensdag 21 december 2011 @ 14:42 |
| het was niet bedoeld als grapje oid, gewoon als constatering, want heb jij in Skyrim een WC gezien? Daar eindigde het vorige topique mee. | |
| The_Substitute | woensdag 21 december 2011 @ 14:43 |
Je kunt ook The Steed Stone gebruiken; kan je o.a. 100 punten extra meenemen. | |
| HyperViper | woensdag 21 december 2011 @ 14:44 |
Heeft dat ook effect op de snelheid waarmee je loopt zoals bij die steen met de armor spell het geval is? | |
| Isabeau | woensdag 21 december 2011 @ 14:44 |
Je had het dus ook niet zelf aangevraagd om de TT te veranderen? | |
| Maanvis | woensdag 21 december 2011 @ 14:44 |
iets over dat er in skyrim geen WC's zijn. maar daar mag je blijkbaar niets van zeggen van de mods | |
| vosss | woensdag 21 december 2011 @ 14:45 |
| Er is toch geen stone die zorgt dat armor niks meer weegt? Dat is een perk of vergis ik me nu heel erg erg ? | |
| Drizzt_DoUrden | woensdag 21 december 2011 @ 14:45 |
Ten oosten van Fort Hragstaad ![]() | |
| Maanvis | woensdag 21 december 2011 @ 14:45 |
nee, nu wel weer een aanvraag om het terug te veranderen, deze wijziging was erg overtrokken | |
| vosss | woensdag 21 december 2011 @ 14:45 |
Ik ben ook nog geen shoarmanees tegen gekomen | |
| HyperViper | woensdag 21 december 2011 @ 14:45 |
Ik heb geen idee, driz zal het wel weten. | |
| STING | woensdag 21 december 2011 @ 14:45 |
Weer terug aangepast. Excuus, dacht dat het een random ONZ TT was | |
| Isabeau | woensdag 21 december 2011 @ 14:46 |
Ik zie serieus niet in waarom het veranderd is; het was niet aanstootgevend of zo | |
| Drizzt_DoUrden | woensdag 21 december 2011 @ 14:46 |
Yup, kijk maar een paar posts boven je | |
| STING | woensdag 21 december 2011 @ 14:47 |
Was ook niet aanstootgevend, buiten context was het een shitty TT | |
| HyperViper | woensdag 21 december 2011 @ 14:47 |
| |
| Drizzt_DoUrden | woensdag 21 december 2011 @ 14:48 |
Ik ga m'n onderschrift maar eens aanpassen naar Skyrim Helpdesk | |
| lkb9000 | woensdag 21 december 2011 @ 14:48 |
Ik dacht ook dat het alleen de 100 carrying capacity was | |
| vosss | woensdag 21 december 2011 @ 14:48 |
| Ow de steed stone. Ja die heb ik ook, maar de perk had ik ook al geloof ik | |
| Drizzt_DoUrden | woensdag 21 december 2011 @ 14:50 |
Mwoh, met de steed stone lvlen alle warriordingen wel trager... kun je beter de warrior stone pakken | |
| lkb9000 | woensdag 21 december 2011 @ 14:54 |
Mja daar heb je wel gelijk in, en ondertussen heb ik ook wel genoeg stamina opgebouwd om zonder dat ding te kunnen... Ik vind van specialiteit wisselen veel leuker dan overnieuw beginnen, maakt het ook weer even iets moeilijker Alleen voor the dark brotherhood en thieves guild maak ik een nieuwe character, want Domininion is aardig | |
| Isabeau | woensdag 21 december 2011 @ 14:54 |
| Ik ga denk ik ook even bij die stone langs! Nu wel handig. | |
| jankaas020 | woensdag 21 december 2011 @ 15:21 |
Armor 0 weight is ook erg fijn met sneaken! | |
| ardi | woensdag 21 december 2011 @ 15:28 |
| Levellen gaat snel zat naar mijn idee, dan veel liever een Steed Stone. | |
| Isabeau | woensdag 21 december 2011 @ 15:32 |
dat dus! | |
| Jivis | woensdag 21 december 2011 @ 15:35 |
| Beetje debiel dat je na die Companions questline slappe beesten moet doodmaken in huizen | |
| Isabeau | woensdag 21 december 2011 @ 15:37 |
In Skyrim is er geen tijd om arrogant te doen over je kwaliteiten de wereld te redden, draken te doden en hele steden van de ondergang te behoeden. Iedereen doet gewoon alles | |
| ardi | woensdag 21 december 2011 @ 15:38 |
In Oblivion bestond the Fighter's Guild questline zelf grotendeels uit zulke quests. Wees blij dat ze het hebben omgedraaid. | |
| Jivis | woensdag 21 december 2011 @ 15:39 |
Ohja, die rat-missie | |
| ems. | woensdag 21 december 2011 @ 15:44 |
Het is een klein punt, maar wel één van de dingen die consistent nog geen verbetering heeft ontvangen in de afgelopen 3 TES games. Nu de initiële hype een beetje over is, lijkt het me wel interessant om even heel kritisch te kijken naar de verbeteringspunten voor Skyrim, want hoewel het weer smullen is, heb ik ook een heleboel zaken opgemerkt die ik echt -heel- slecht geregeld vond voor een spel van dit jaar. (om het vervolgens weer snel te vergeten omdat ik weer helemaal in de wereld werd gezogen). Ik ga vanavond denk ik even een grote lijst maken waarin ik flink ga mierenneuken. | |
| Peter_Aragorn | woensdag 21 december 2011 @ 15:45 |
| Eeeeeeeen de FXAA Injector werkt niet meer met de 4GB mod... Joepie... | |
| HL_Dog43 | woensdag 21 december 2011 @ 15:50 |
![]() Ga je gang. | |
| Drizzt_DoUrden | woensdag 21 december 2011 @ 15:58 |
Mooi dat die Orc in Oblivion zelf ook zoiets heeft van "ja kerel, ik weet het, een rat missie voor de newbie, doe het nou maar gewoon | |
| jankaas020 | woensdag 21 december 2011 @ 16:20 |
Ik doe met je mee, er is echt een hoop wat wel beter kan. | |
| Peter_Aragorn | woensdag 21 december 2011 @ 16:22 |
| Hmm ik vind het met de 4GB mod allemaal wat soepeler lopen dan met de update hoor... | |
| BoerBert | woensdag 21 december 2011 @ 16:29 |
Vanmiddag even die Oghma Infinium gelezen, . Ben echt binnen een half uur van level 45 naar 48 gegaan ofzo | |
| Jivis | woensdag 21 december 2011 @ 16:31 |
Zal ik maar even aftrappen dan? • Overall komt het er op neer dat ik vind dat ze wel wat meer aandacht hadden mogen schenken aan de gameplay wanneer je wat verder in het spel bent. Eigenlijk is elke questline zo gescript als deed je hem meteen bij het begin van het spelen. Daardoor komt het eigenlijk te makkelijk en te simplistisch over wanneer je een dergelijke questline op level 30 afwerkt (ja ik weet dat je de moeilijkheidsgraad omhoog kunt zetten, maar ik had graag iets creatievers willen zien dan dat). Op dit moment komt elke major questline eigenlijk het meest tot zijn recht als je hem als beginneling speelt (ook qua beloningen en eindbazen bijvoorbeeld). Dit euvel zorgt er nu voor dat ik een beetje genoeg begin te krijgen van het spel, want zin om een nieuw personage aan te maken en op 0 te beginnen heb ik ook niet. Het spel is ook zo gedesigned dat het niet de bedoeling dat je snel een nieuw karakter aanmaakt (aangezien je elke skill kunt ontwikkelen die je wilt). Oplossing daarvoor zou kunnen zijn om bepaalde questlines pas beschikbaar te stellen als je op een bepaald level bent en dat die questlines dan ook wat ingewikkelder zijn. Daar haal je echter wel weer het free roaming concept een beetje mee onderuit. • Verder erger ik me er aan dat je acties eigenlijk totaal geen invloed hebben op de rest van de wereld, afgezien van de obvious dialooglijntjes van je guildleden. Als ik helemaal de bom ben in Skyrim word ik bij wijze van spreke door guards nog steeds als 'sneak thief' uitgemaakt, bijvoorbeeld. En dat terwijl je eigenhandig een heel leger aan Stormcloak soldaatjes afmaakt terwijl de rest van het Imperial leger er niet aan te pas komt. • Ook is het natuurlijk raar dat je bijvoorbeeld als two-handed Nord met nauwelijks mana alsnog toegelaten kunt worden op de Mage College, maar dat heeft ook weer te maken met de free roaming mogelijkheid. Toch had ik wel graag gezien dat je een soort vast karakter bent (een wat meer ouderwetse aanpak dus). Zo heb je ook meer het gevoel echt een persoonlijkheid te hebben. Nu voel ik me vaak een soort allround errand boy. Dit is even wat het eerst bij me opkwam, maar kan nog wel wat meer bedenken. Afgezien van het feit dat dit nog steeds veruit het beste spel van het jaar is. | |
| Seam | woensdag 21 december 2011 @ 16:40 |
• Dit is er al, maar het mag inderdaad wel bij meer quests worden toegepast. • Dit hoort bij TES, like it or not. Het is de basis van de spellen. | |
| speknek | woensdag 21 december 2011 @ 16:40 |
| Aangaande je eerste punt denk ik wel dat jij heel veel langer gespeeld hebt dan 'de bedoeling is'. De gemiddelde game duurt ~15 uur, het is een beetje onzinnig om de game voor het gedeelte 90-110 uur dan te gaan balanceren, dan blijf je bezig. In principe kun je sommige perks en loot pas bij hogere levels halen, dat is al een 'beloning', het zou imo redelijk naad zijn als de gemiddelde gamer ook 110 uur moet investeren om een quest te doen. | |
| lkb9000 | woensdag 21 december 2011 @ 16:41 |
| |
| Jivis | woensdag 21 december 2011 @ 16:45 |
Niet helemaal mee eens, aangezien Bethesda de honderden uren aan speeltijd altijd als reclamemiddel gebruikt. Zorg er dan ook voor dat je game na een uur of veertig nog steeds vermakelijk is. Overigens heb ik er tot nu toe 60 uur in gestoken, vind ik nog niet eens zo extreem lang voor een RPG. | |
| Jivis | woensdag 21 december 2011 @ 16:47 |
Noem eens wat dan? Bij alle major questlines is dit toch niet het geval? I know, daarom zou een soort hybride game van Elder Scrolls/Dragon Age fantastisch zijn (Dragon Age en Mass Effect hebben het maken van keuzes en het voelen van progressie beter voor elkaar). Las vandaag ook dat de makers van DA zich laten inspireren door Skyrim. Goed teken dus. | |
| ardi | woensdag 21 december 2011 @ 16:53 |
| I used to be a Grey Warden like you, but then I took an arrow to the knee. | |
| Grrrrrrrr | woensdag 21 december 2011 @ 16:58 |
| Die Wabbajack staff | |
| Gezicht | woensdag 21 december 2011 @ 17:43 |
Nog nooit gebruikt die, heb je er uberhaupt iets aan? | |
| ardi | woensdag 21 december 2011 @ 17:52 |
| Is meer voor de lol dan echt goed. Ik ga voor de tweede keer richting | |
| Gezicht | woensdag 21 december 2011 @ 17:57 |
| Ik ben nog nooit in Blackreach geweest, kom je daar op een gegeven moment in de Main quest? Ik ben in de main-quest namelijk nog niet verder geweest dan...
Gisteren al m'n saves verwijderd, straks een fatsoenlijk nieuw character maken en dan om te beginnen de main-quest in een rits uitspelen. Iemand trouwens een tip over welk ras ik nu het beste kan pakken? Heb de afgelopen paar dagen bijna elk ras geprobeerd maar heb toch nog geen flauw idee welke ik nu het beste kan pakken. | |
| vault_tec | woensdag 21 december 2011 @ 17:59 |
Die met magic resistance. Rest van de races hebben niet zulke boeiende abilities. | |
| Gezicht | woensdag 21 december 2011 @ 18:01 |
Jij bedoelt dat elvenras met een hogere magic resistance? Ik vind high elf ook al heel verleidelijk omdat die namelijk vanaf het begin 25 archery hebben... | |
| NorthernStar | woensdag 21 december 2011 @ 18:13 |
Behalve dat de lengte van je char een rol speelt in de hoeveelheid damage die je doet en hoe snel je kunt lopen. High Elves en Nords zijn de langste rassen. Breton heeft magic resistance maar dat zijn onderdeurtjes. | |
| Gezicht | woensdag 21 december 2011 @ 18:16 |
Ik vraag me af hoe ze daar in godsnaam bij zijn gekomen, wat the fuck heeft de lengte van iemand nu te maken met sterkte etc.? | |
| ardi | woensdag 21 december 2011 @ 18:17 |
Ja en het is de moeite waard. En de tweede quest na waar jij gestopt bent, dacht ik. Wood elf, voor dat authentieke archer gevoel. Voor de rest maakt ras bar weinig uit. De rassenperks zijn niet dusdanig van invloed dat je met een bepaald ras onmogelijk een bepaald type vechter kunt maken. | |
| Gezicht | woensdag 21 december 2011 @ 18:21 |
Het gaat mij ook voornamelijk om de skills, en niet om de resistance van weet-ik-veel wat. Ik ben wel zo'n perfectionist dat ik geen lelijk character wil hebben, en die wood-elves vind ik dus echt snoeilelijk. | |
| BoerBert | woensdag 21 december 2011 @ 18:23 |
| |
| ardi | woensdag 21 december 2011 @ 18:25 |
Knap is altijd relatief in TES games. En ze hebben wel een beetje typisch spits gezicht ja. | |
| NorthernStar | woensdag 21 december 2011 @ 18:26 |
"A taller character can run faster, jump higher and inflict more melee damage than shorter ones." Dat is IRL toch ook zo? Al is het alleen maar omdat een langere armlengte een grotere zwaai met een wapen maakt. Bij twee even sterke personen zal de langere toch een hardere tik uitdelen. Harder lopen en hoger springen spreekt voor zich. | |
| Drizzt_DoUrden | woensdag 21 december 2011 @ 18:28 |
Bretons hebben de resistance, Wood Elves de archery | |
| Gezicht | woensdag 21 december 2011 @ 18:28 |
Tsja eigenlijk is het zo ook logisch maar om de een of andere reden vind ik het toch raar. | |
| HAL9000S | woensdag 21 december 2011 @ 18:37 |
| Als het zo relevant was dan zou men bij vechtsporten wel klassen indelen op basis van lengte ipv wat ze nu doen; gewicht. En nee het is lang niet altijd zo dat een lang iemand ook automatisch in de meest zware gewichtsklasse zit. | |
| NorthernStar | woensdag 21 december 2011 @ 18:39 |
Het is op zich wel leuk gedaan alleen zouden kleinere rassen dan ook een voordeel met bijvoorbeeld aanvalsnelheid moeten hebben imo. Dan is het realistisch en heeft alles voor en nadelen. Ik las het op de wiki Stats affected by character size Op de pc kun je het wel aanpassen door je karakter gewoon wat langer te maken. Kan je mini wood elf ook hardlopen | |
| ardi | woensdag 21 december 2011 @ 18:41 |
| Yes, daar zijn we weer. Blackreach! | |
| zatoichi | woensdag 21 december 2011 @ 18:48 |
| Hoe is die see-in-the-dark ability eigenlijk? | |
| jankaas020 | woensdag 21 december 2011 @ 18:48 |
| Van de khajiit? Bagger, ik gebruik het nooit. | |
| Jivis | woensdag 21 december 2011 @ 18:50 |
Waarom zou je ook, ik zie het (ook zonder toorts) meestal prima. | |
| Gezicht | woensdag 21 december 2011 @ 18:51 |
Verdomd handig die wiki, nog nooit op gekeken. Als ik zo dat lijstje bekijk denk ik dat de Redguard het beste voor mijn speelstijl zou zijn. Dat gaat hem dan ook worden. | |
| jankaas020 | woensdag 21 december 2011 @ 18:59 |
Hier nog één: http://www.uesp.net/wiki/Main_Page | |
| ardi | woensdag 21 december 2011 @ 19:02 |
Veel completer en beter dan die andere wiki imo. | |
| Drizzt_DoUrden | woensdag 21 december 2011 @ 19:22 |
| En wéér opnieuw begonnen Redguard waarmee ik Onehanded, Light Armor, Block en Archery ga doen | |
| Gezicht | woensdag 21 december 2011 @ 19:26 |
Mijn inziens is de hele klasse light armor één grote faal. Je maakt niet eens een kans tegen draken... En dan heb ik het nog niet eens over Draugr deathlords of Dragon priests. Erg jammer. | |
| ems. | woensdag 21 december 2011 @ 19:33 |
| Goed, zoals beloofd een lijstje met punten van kritiek op skyrim. Onthoud goed dat ik skyrim een geweldig spel vindt, beter dan oblivion (doch minder dan morrowind - Melee combat. Ondanks de toevoeging van dual wielding is er nog steeds bar-weinig veranderd aan het toch wel verouderde "druk kort in voor snelle zwakke aanval, druk lang in voor langzame harde klap". Dynamiek is, zeker als je wat verder in de game bent, ver te zoeken. Combat werd voor mij, op mijn 2handed warrior mannetje, -heel- erg eentonig. Ik vind het vreemd dat een spel wat al zoveel jaar meegaat praktisch nog hetzelfde systeem hanteert als de delen uit de jaren 90. Gelukkig hebben ze de % kans dat je gewoon misslaat, ondanks dat je tegen iemand aanstaat uit morrowind al weggehaald maar nog steeds vind ik het voor een spel van dit jaar en kaliber erg onder de maat. - De moeilijkheidsgraad. Een flinke verbetering ten opzichte van oblivion, waar eigenlijk uberhaupt nooit een uitdaging te vinden was. Toch merk je dat als je wat verder in de game komt dat het niet allemaal zo lekker is afgesteld. Waar de moeilijkheidsgraad in het begin nog best te pruimen is wordt je op den duur zó belachelijk veel sterker dat je gedwongen bent de moeilijkheidsgraad omhoog aan te passen. Echter krijg je dan weer het probleem dat je je makkelijk door 90% van de dungeon heen hakt, maar opeens geen enkele kans hebt als je tegenover een mage gaat die je zonder problemen kan oneshotten. Ik begrijp dat de balans hierin moeilijk te bereiken is. Ze zouden het echter ook op een andere manier kunnen oplossen. Ik weet niet of mensen hier bekend zijn met WoW en de dungeons aldaar, maar zij specificeren heel duidelijk hoe sterk je -ongeveer- moet zijn om iets succesvol te kunnen doen. Zou een dergelijk systeem, al dan niet geïntegreerd in de chat met npc's niet heel interessant zijn? - Draken Te makkelijk. Zeker als je archery traint zijn draken niets anders dan vliegende mudcrabs. Ook wel cool dat er zoveel te vinden zijn en dat jij ze zo makkelijk door chopt, maar ergens toch ook wel jammer dat je niet meer bij jezelf "OH SHIT" denkt als je er eentje boven je hoort vliegen. Dragonbones zijn ook snel overbodig en leveren alleen nog wat geld op (waar je op een gegeven moment ook te veel van hebt) - Items Hoewel er een fair share van loot te halen is in skyrim, is het voor mijn gevoel toch niet helemaal wat het had kunnen zijn. Smithing is belachelijk makkelijk te boosten en als je daar toevallig enchanting bij neemt heb je veel sterkere items dan je in het hele spel kan vinden. Ook met enchanting kan je skillboosts geven aan bijvoorbeeld je 1handed/2handed damage waardoor je damage werkelijk belachelijk wordt, al speel je op master. Gooi er gewoon een flinke dosis unique items doorheen en verspreid die over de wereld. Die items zijn er nu ook wel maar vaak nog nuttelozer dan wat je bij de smithy kan halen. (enkele uitzonderingen daargelaten). Gooi er nog wat armor sets tegenaan. 4-5 sets voor light/heavy armor voelt als zo weinig aan voor een spel wat je doorgaans van je stoel afblaast door de vrijheid die je hebt. - Monsters Eigenlijk hetzelfde verhaal als items; te weinig. Als je in een dwarven ruin komt kom je altijd de standaard balletjes uit de muur tegen, de spinnetjes met hun electriciteit en aan het eind een centurion. Kom je in een forlorn cave, heb je eigenlijk gewoon hetzelfde als de bandit hideout maar dan met andere skins. Etc, etc. Wederom; een spel zó groot en overweldigend, maar op het zelfde moment zo underwhelming aan variatie aan één van de belangrijkste aspecten van de game; hetgeen wat dood moet. Meer als ik erop kom. Onthoud goed dat ik niet probeer het spel af te kraken, gewoon puur wat verbeterpunten aanstrepen | |
| zoefschildpad | woensdag 21 december 2011 @ 20:15 |
| Ik vond de faction quest chains gewoon te kort. vooral bij de college had ik daar last van. ik kwam binnen voor mijn eerste les in magie, en tijdens mijn 2e les werd ik op excursie gestuurd. toen ik daarmee klaar was was ik opeens guildmaster. wat? Het zijn juist die quests die niet direct aan de grote quest verbonden zijn die het gevoel geven dat je deel uitmaakt van iets groters, en die mis ik in skyrim dus heel erg.. | |
| forumnerd | woensdag 21 december 2011 @ 20:19 |
Hier ben ik het zo mee eens he, dingen als de wabajak vind ik echt geweldig. Je moet een beetje verast worden met items, en dat je echt denkt: YES! Dit kan je zelf trouwens ook wel een beetje doen dmv roleplaying, bijv. dat je magie haat en nooit gebruikt, maar wel opgeraapte enchanted item gebruik, en maar in een type armor rond loopt. Dan ben je echt blij als je juist dat stuk armor vind met een goede enchantment erop. | |
| Drizzt_DoUrden | woensdag 21 december 2011 @ 20:31 |
Dit vind ik ook zo jammer ja Waarom niet een bult meer quests en guildranks toevoegen? | |
| BoerBert | woensdag 21 december 2011 @ 20:34 |
| Zijn al die Dwarven Ruins nog een beetje de moeite qua loot/awesomeness? | |
| Seam | woensdag 21 december 2011 @ 20:43 |
Is dit je eerste TES game? | |
| BoerBert | woensdag 21 december 2011 @ 20:46 |
| Ja. Ik vond Alftand vet trouwens | |
| #ANONIEM | woensdag 21 december 2011 @ 20:51 |
| Is Morrowind te doen qua graphics met een mooie graphic mod? Want de graphics van toen doen nu pijn aan mijn ogen. | |
| ardi | woensdag 21 december 2011 @ 20:55 |
Blackreach is zo'n beetje de beste dungeon uit het hele spel. Ik heb er zojuist genoeg materialen uit meegesleept om 90 Dwarven Bows te craften. Andere Dwarven Ruins ook, vooral als je Winterhold College of Thieves Guild missies doet. | |
| BoerBert | woensdag 21 december 2011 @ 20:57 |
Blackreach ben ik geweest, moet ik nog een keertje heen | |
| ardi | woensdag 21 december 2011 @ 21:00 |
| Blackreach houdt niet zo van mijn followers denk ik. Ben er weer eentje verloren denk ik, ditmaal Uthgerd die spoorloos is verdwenen. | |
| BoerBert | woensdag 21 december 2011 @ 21:05 |
| Sinds Lydia mij heeft verlaten om onbekende reden (samen met die ene hond...), gebruik ik die lui niet meer. | |
| ems. | woensdag 21 december 2011 @ 21:05 |
Ja, ik vind van wel. De graphics zijn, zeker bij morrowind, echt heel mooi oppoetsbaar met mods. Wel is het lastiger om om te gaan met de oude gameplay mechanics, maar als je daar overheen kan kijken is het een prachtige rpg. Een van de prachtigste imo | |
| ardi | woensdag 21 december 2011 @ 21:07 |
Ik denk dat ze dood is, want ik kan een nieuwe aannemen. Zo'n pakezel vind ik toch wel vrij essentieel. | |
| HyperViper | woensdag 21 december 2011 @ 21:10 |
Daar loop ik dus tegenaan.. | |
| ems. | woensdag 21 december 2011 @ 21:16 |
Daarom is het dus lastiger | |
| speknek | woensdag 21 december 2011 @ 21:29 |
Da's natuurlijk zoiets als: in Mario Kart kan je afsnijden door op een bepaalde plek over/door een muurtje heen te springen. Als je dat doet is het een heel makkelijk level! | |
| ems. | woensdag 21 december 2011 @ 21:54 |
Klopt, ik schreef het en ik wist dat iemand het zou gaan opmerken Echter is de nuance hier weer hoe 'effectief' je speelt. TES gaf je altijd veel vrijheid en een hoop andere dingen te doen maar hetgeen wat uiteindelijk altijd cruciaal was waren de combat skills. Je kan nog zo goed in lockpicken of sneaken zijn maar uiteindelijk gaat het om de (grote) battles die je moet winnen. Gear is hierbij altijd het breekpunt geweest (of in ieder geval voor classes met physical damage). Voor casters weet ik het niet, maar als rogue/fighter-achtig iets vind ik het eerlijk gezegd bijna zonde om deze skills niet te maxen, daar deze in mijn ogen veruit het 'effectiefst' zijn om de wereld van skyrim ver te komen. En zelfs als dat niet je initiële motivatie was om smithing/enchanting te leven, is het toch een teleurstelling om erachter te komen dat dungeons looten zo goed als waardeloos was geworden, behalve dan om centjes te scoren. Ikzelf ervaarde het in ieder geval precies zo. Ik had me expres niet al te veel ingelezen over de skyrim skills maar wilde wel graag mijn eigen gear maken en enchanten. Toen kwam ik op een niveau dat loot eigenlijk totaal irrelevant was geworden en dat was vind ik toch wel bitter in een spel waarbij loot juist zoveel bijdraagt aan het spelgenot. Ik vind dat crafting de 'normale loot' hoort te complimenteren, op het moment schakelt het gewoon elke concurrentie qua items uit. Geef een paar echt grote dungeons met -echt- moeilijke gevechten/puzzels en beloon mensen dan met een unique item die sterker is dan wat jij gesmith hebt. Het hoeft echt niet overeen te komen met diablo wat betreft items maar íets meer mag best in deze toch wel grote wereld. Edit: Oh en items met unique skills zijn altijd goed toevoegingen. Zo was ik erg gecharmeerd door die shield die ook een magic shield heft als je blockt. Ik weet de naam even niet maar meer van dat zou geweldig zijn in plaats van een generic item die je iets meer % damage geeft met je bow. | |
| Hooidraad | woensdag 21 december 2011 @ 22:05 |
Ik kwam eens een feeks tegen die mij herkende als de man die de Wabbajack had gekregen, volgens mij was ik toen voor het eerst op weg naar High Hrothgar. Ze zei de hele tijd: "Wabbajack wabbajack wabbajack wabbajack...". Toen vroeg ze of ik de wabbajack op haar wilde afvuren. Ik had de staf op dat moment niet bij me dus ik heb haar maar vermoord. Ik vraag me nog steeds af wat er gebeurd zou zijn als ik die staf wel bij me gehad zou hebben | |
| AlchemistOfSorrows | woensdag 21 december 2011 @ 22:23 |
Ja, maar het is wel iets waar je wel een beetje doorheen moet kijken. Als je echt in de wereld zit dan maken de graphics niet zoveel meer uit, want het is een briljant spel | |
| RedDevil085 | woensdag 21 december 2011 @ 22:36 |
| |
| Hooidraad | woensdag 21 december 2011 @ 22:39 |
Haha thanks! | |
| Jivis | woensdag 21 december 2011 @ 22:46 |
Dit soort shit hè, dat had er meer in moeten zitten. Dat maakt het spel voor mij. Heerlijk! | |
| jankaas020 | woensdag 21 december 2011 @ 23:18 |
Dit mogen ze ook wel eens knap werkend maken, ik maak het te vaak mee dat er nog mensen wakker zijn om 3 uur 's nachts in een huis. Net ook weer, is er één of ander kutkind wakker in Dragonsreach, bijna de Imitation Amnesty quest verneukt. | |
| Drizzt_DoUrden | donderdag 22 december 2011 @ 00:08 |
Spellbreaker | |
| forumnerd | donderdag 22 december 2011 @ 00:48 |
[ Bericht 100% gewijzigd door forumnerd op 22-12-2011 01:01:11 ] | |
| jankaas020 | donderdag 22 december 2011 @ 01:12 |
| Lekker dan, thieves guild armor en guild master's armor hebben de 25% light armor bonus (custom fit perk) niet, ondanks dat het light armor is.. Pluspuntje:
| |
| Drizzt_DoUrden | donderdag 22 december 2011 @ 01:40 |
Da's ook irritant | |
| jankaas020 | donderdag 22 december 2011 @ 02:26 |
| Kennelijk heeft ebony armor er ook last van, maar daarvoor is een bugfix op skyrimnexus: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=2507 | |
| Drizzt_DoUrden | donderdag 22 december 2011 @ 02:30 |
| Ik zit met Farkas in Dustman's Cairn. Het vervelende is dat hij alleen maar sneakt en verder dus geen flikker uitvoert | |
| NorthernStar | donderdag 22 december 2011 @ 02:32 |
Nog meer 'unieke' items? Nee ik ervaar het juist andersom. Er zijn zoveel 'unieke' items dat het de unieke waarde verliest. Ik had binnen no-time een inventory vol met boots van eminent zus en ringen van peerless zo. En dat zijn dan alleen nog meer de random vondsten. Dan krijg er nog een zooi quest beloningen overheen plus dat elke store ze bij bosjes verkoopt. Als zulke items zeldzamer zijn en bijvoorbeeld alleen in boss-loot te vinden is wordt het veel leuker iets te vinden waar je echt wat aan hebt. Dat laatste is ook maar zo-zo. Vooral in de hogere levels heb je er weinig of niks meer aan. Sterker, als je bijvoorbeeld hoge pickpocket stats hebt gaan je succes kansen juist naar beneden als je pickpocket apparel draagt. Soms kijk ik niet eens wat voor ring of ketting mijn char draagt, maakt toch weinig uit. Het meest heb ik nog van resistance items bij draken of magie aanvallen gehad en sneak items als je skill nog laag is. Enchantment vol krijgen voelt bijna als een verlossing want dan kun je je eigen custom gear maken en alle andere rommel in een kist gooien of verkopen. Anders blijf je het maar meeslepen want je zou het nog eens kunnen gebruiken.. Mijn alchemy spul heb ik uiteindelijk maar in de ton gestopt waar ik mijn ingredienten ook in dump. Mocht ik nog eens potions gaan maken weet ik waar het is tenminste. | |
| jankaas020 | donderdag 22 december 2011 @ 02:38 |
Terwijl jij wel aan het vechten ben? Maar het beste wapen wat je nu kan hebben is een zelfgemaakt legendary deadric met een dikke enchantment eroverheen. Er zit bijna geen wapen bij waarvan je denkt 'wow, dit is een superdik ding, kan niet wachten om het te gebruiken!' Neem bijvoorbeeld die speciale deadric prince wapens waar je een quest voor moet doen: 11 van de 10 keer is het wapen wat je al heb een stuk beter. | |
| Drizzt_DoUrden | donderdag 22 december 2011 @ 02:43 |
Yup. Even later zat 'ie na dat weerwolfstukje vast, moest dus met tcl uit m'n "cel" ontsnappen en zelf ff de switch omzetten. | |
| ems. | donderdag 22 december 2011 @ 03:10 |
Volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd. Unique items zijn items als die spellbreaker. Niet eminent of legendary of watdanook uitvoeringen van items. Die zijn juist generic | |
| NorthernStar | donderdag 22 december 2011 @ 05:06 |
Je hebt gelijk natuurlijk, my bad. Hmm ja die echte unieke items komen niet uit de verf omdat er zo'n shitload aan generic magic items over je uitgestort wordt imo. Op zich zijn er voor mij wel genoeg unieke items maar wat jankaas020 idd ook zegt zijn het niet de beste items. Of zoals in mijn geval bijvoorbeeld, alle unieke schilden zijn heavy armor terwijl ik light speel. Het is ook vervelend dat veel van die unieke items geleveled zijn. Wil je een goede versie moet je de quest bewust uitstellen. | |
| The_Substitute | donderdag 22 december 2011 @ 08:24 |
Eminent < PeerlessHad je liever geklaagd dat het op level 5 veel te makkelijk was, omdat je dawnbreaker al had, ongeleveld? | |
| Killjoy | donderdag 22 december 2011 @ 12:02 |
| Ondertussen al 2 maal vampieren tegengekomen, 4 die opgesloten zaten (die heb ik vrijgelaten) en een paar losse in een cave, die heb ik gepewpewd en toen er een te dicht bij kwam omver gefusroda-ed | |
| Jeff89 | donderdag 22 december 2011 @ 13:06 |
Gewoon die quest zo moeilijk maken dat een lvl 5 hem niet, of alleen met extreem veel moeite kan halen | |
| jankaas020 | donderdag 22 december 2011 @ 13:06 |
| |
| Peter_Aragorn | donderdag 22 december 2011 @ 13:11 |
Woord van de dag! | |
| BoerBert | donderdag 22 december 2011 @ 13:28 |
| Iemand een idee hoe ik de bug van de Dragon Research-quest (Dat je die gebugde Esbern een dragon scale en bone moet geven) kan omzeilen? Ik kan wel die blessing aan mezelf geven via de console, maar die quest blijft maar staan | |
| DaFan | donderdag 22 december 2011 @ 13:32 |
Met setstage in de console. Ff de quest opzoeken op UESP daar heb je onderin de code staan. | |
| BoerBert | donderdag 22 december 2011 @ 13:36 |
| Zal zo even kijken, thanks. | |
| Drizzt_DoUrden | donderdag 22 december 2011 @ 15:05 |
![]() | |
| Jivis | donderdag 22 december 2011 @ 15:47 |
Huh, is dat echt zo? Ik was in de veronderstelling dat het gewoon bij je huidige skill wordt opgeteld. Als je het op 100 hebt heeft het weinig zin om te dragen, maar ik dacht dat het bij een wat lagere skill nog wel nuttig was? Of begrijp ik het verkeerd | |
| Drizzt_DoUrden | donderdag 22 december 2011 @ 15:57 |
| Ik heb nog nooit een punt in pickpocket gestoken, of zulke gear gedragen, vind het onnodig | |
| Bakakame | donderdag 22 december 2011 @ 15:58 |
| Iemand dit gelezen? http://www.gameinformer.c(...)ward-armageddon.aspx | |
| The_Substitute | donderdag 22 december 2011 @ 16:00 |
Goed punt. Klopt wel, maar aan de andere kant wel logisch. Ik zie het nut van smithing niet echt in als de unieke wapens/apparel sterker zijn dan wat je zelf ooit zou kunnen maken. Waarom zou je dan in je smithing en enchantment-skill investeren? Nu wordt je ervoor beloond. Maar 't neemt wel het 'unieke' weg bij die 'unieke items'. | |
| forumnerd | donderdag 22 december 2011 @ 16:30 |
| Ik speel al vanaf het begin on handed, nu kijk ik bij de perks die ik kan increasen, staat er bij one handed 15 als level, in rode getallen.. terwijl de andere skills gewoon witte getallen hebben. Ik ben zelf lvl 40 en one handed zou veel hoger moeten liggen. Edit: hmm als ik inzoom staat er wel lvl 97.. | |
| lkb9000 | donderdag 22 december 2011 @ 16:31 |
WTF Edit:
| |
| Drizzt_DoUrden | donderdag 22 december 2011 @ 16:50 |
| Heb ik ook eens gehad ja | |
| forumnerd | donderdag 22 december 2011 @ 16:58 |
Welk command? | |
| speknek | donderdag 22 december 2011 @ 16:59 |
Ja helemaal mee eens. Het grootste nadeel van de TES games (eigenlijk alle rpg computergames), is dat het helemaal niet echt een roleplaying game is. De enige keuze die je hebt is fighter te zijn, en vervolgens kun je wat met de strategie morrelen. (technisch gezien kun je 100% healerpriest spelen en je companion al het werk laten doen, maar volgens mij wordt het spel dan verschrikkelijk). Bij Mage is het waar mogelijk nog erger dan rogue, want bij die laatste is je rol min of meer nog die van een stealthy fighter. Iedereen zal vooral destruction en restoration skills kiezen. Ze hebben wel andere schools, maar ook die staan in het teken van combat ondersteunen. Er zijn geen illusion spells om de vijand om de tuin te leiden, bijvoorbeeld door nepmuren te maken, geen alteration spells om in een vijand of een huisdier te veranderen en zo simpelweg langs ze te lopen, etc. Laat staan spells om je huis te pimpen (dat zou je ook met smithing kunnen doen etc) zodat mensen een hoger aanzien van je krijgen. Nog steeds GOTY uiteraard. | |
| Drizzt_DoUrden | donderdag 22 december 2011 @ 17:00 |
player.setav onehanded * | |
| forumnerd | donderdag 22 december 2011 @ 17:04 |
En wat doet die command precies dan? [ Bericht 19% gewijzigd door forumnerd op 22-12-2011 17:10:23 ] | |
| jankaas020 | donderdag 22 december 2011 @ 17:07 |
Smithing is imo te makkelijk, je levelt met de hoeveelheid die maakt, of je nu een leather bracer of een deadric armor maakt, je krijgt evenveel xp. Met alchemy is het tenminste nog zo, hoe duurder (meer ingredienten met meerdere effecten) hoe meer xp je krijgt. Dat hadden ze ook met smithing moeten doen. En nu wordt je niet beloond voor het doen van bepaalde quests. | |
| Drizzt_DoUrden | donderdag 22 december 2011 @ 17:07 |
Op de * kun je elk gewenst cijfer van 0 tot 100 invoeren, waardoor je je skill aanpast of terugzet als het spel gebugged is | |
| forumnerd | donderdag 22 december 2011 @ 17:10 |
Heeft geholpen thanx Normaal kreeg ik als ik restoration spel uitvoerde, een gele bol te zien in de hand, nu zit daar niks meer is ik restore.. mijn spel begint bugged te raken... | |
| AlchemistOfSorrows | donderdag 22 december 2011 @ 17:26 |
Ik heb het eens zitten lezen, en om eerlijk te zijn is het voor mij geen onbekend materiaal. Ik herinner me nog dat ik een paar jaar geleden ook een soort van conspiracy theory heb gelezen over dat de Temple of the One een soort van pilaar was die iets tegenhield, en zo hetzelfde met Red Mountain in Vvardenfell. Als dit allemaal samenhangt ben ik zeker benieuwd wat er gaat gebeuren in DLC / toekomstige spellen. Ik vraag me soms wel af of ze bewust de lore zo hebben geschreven dat dit allemaal net uitkomt. | |
| Sjapoela | donderdag 22 december 2011 @ 18:34 |
| Skyrim start GVD niet meer op Ik gebruik de 4gb launcher niet meer, hetzelfde probleem... De TES launcher blijft hangen op dat Skyrim wordt opgestart | |
| RitseB | donderdag 22 december 2011 @ 18:49 |
Heb je de nieuwe patch al? Die kan namelijk om met 4gb. | |
| OMGWTFBBQSAUCE | donderdag 22 december 2011 @ 19:13 |
| Wat betekent het wanneer de namen van sommige items roodgekleurd zijn? | |
| Seam | donderdag 22 december 2011 @ 19:15 |
Dan zijn ze gestolen. | |
| forumnerd | donderdag 22 december 2011 @ 19:34 |
Kut dief! | |
| OMGWTFBBQSAUCE | donderdag 22 december 2011 @ 19:36 |
Maar 2 dingen ofzo. Imperial officers helmet en nog iets waarvan ik niet meer weet wat het is. | |
| forumnerd | donderdag 22 december 2011 @ 19:47 |
| Kunnen followers spelltomes leren? | |
| BoerBert | donderdag 22 december 2011 @ 20:25 |
| Godver. Ik had pas wat Crimson Nirnroot verkocht. Vanmiddag even die quest gedaan dat je er 30 moet vinden. Na veel moeite had ik er eindelijk dertig. Kom ik bij de Elf die ze wil hebben, heb ik er natuurlijk maar 23 ofzo | |
| TheMagnificent | donderdag 22 december 2011 @ 20:42 |
| Na heel wat uurtjes Skyrim even opzij gelegd en aan Morrowind begonnen (voor het eerst) met de nieuwste Sounds & Graphics Overhaul (v2.0, een paar dagen terug verschenen). Doet weinig onder aan Oblivion... http://morrowindoverhaul.rpgitalia.net/ Vergt behoorlijk wat van je PC, maar dan heb je ook wat. | |
| forumnerd | donderdag 22 december 2011 @ 20:49 |
Ik zie geen magie stralen meer Iemand een ideetje om dit te fixen? | |
| FS1986NL | donderdag 22 december 2011 @ 20:55 |
WOW dat ziet er supermooi uit voor een oud spel. Ik wil nog steeds wel Morrowind kopen, maar nu ik dit zie dan ben ik daar steeds meer zekerder van. | |
| KrentebolHooft | donderdag 22 december 2011 @ 21:03 |
| Wat heb je uberhaupt aan die blessings dan? Ik dacht dat die verwijdert waren, maar je kunt er nog steeds bidden. En dan staat er blessing received maar het doet volgens mij niets | |
| Drizzt_DoUrden | donderdag 22 december 2011 @ 21:15 |
Kijk eens bij magic > active effects na een blessing | |
| KrentebolHooft | donderdag 22 december 2011 @ 21:26 |
| Daar heb ik nog nooit wat zien staan, dus zal wel aan mij liggen | |
| Hooidraad | donderdag 22 december 2011 @ 21:48 |
Ik heb ook een paar keer opstartproblemen gehad, dat loste ik zo op: Steam --> "Eigenschappen" van Skyrim --> tab "Lokale bestanden" --> "Integriteit van spelcache controleren" | |
| lkb9000 | donderdag 22 december 2011 @ 21:52 |
Het staat in de (waarschijnlijk) lange lijst onder de naam van het effect dat het geeft, gewoon even doorheen tikken, de 'Blessing of blabla' titel staat dan in het hoofdscherm | |
| Seam | donderdag 22 december 2011 @ 22:43 |
| 6 Maskers nu Erg mooi als ze op een rijtje liggen | |
| Hungry_Joe | vrijdag 23 december 2011 @ 00:09 |
| Oeh, destijds heb ik Morrowind en Oblivion helemaal grijs gespeeld. En vanavond eindelijk eens begonnen aan Skyrim op expert level (oude rot als ik dacht dat ik was) Gelijk maar op queeste voor de ''golden claw'' gegaan, tempel in, maar eh, volgens mij ben ik een beetje de sjaak nu. Ik kan voor zover ik weet niet meer terug, niks geen healing potions over of ook maar enige vorm van restoration magic... en dan zijn er - nadat je Arvel eens flink the error of his ways hebt gewezen, battleaxe-style - ineens de draugh. Heb er nog niet op gegoogled, maar vraag me af of het op dit low-level punt uberhaupt de bedoeling is daar naar binnen te gaan. | |
| Peter_Aragorn | vrijdag 23 december 2011 @ 00:12 |
| Jawel hoor. Ook maar eerste cave geweest | |
| Seam | vrijdag 23 december 2011 @ 00:15 |
In het begin is het spel ook best pittig hoor. | |
| Hungry_Joe | vrijdag 23 december 2011 @ 00:18 |
Wat ik eigenlijk helemaal niet weet is of dit ook ''level-scaled'' is zoals Oblivion. In Morrowind was het meer van ''nah, ik kom later wel even terug'' om te voorkomen dat één of andere vijand een can whoop-ass opentrok ten koste van jou. | |
| Luctor.et.Emergo | vrijdag 23 december 2011 @ 00:29 |
| Kan ik ook ergens zien hoeveel bounty ik heb in de diverse districten? Heb dat namelijk nog niet kunnen vinden, maar lijkt me wel handig. | |
| Adames | vrijdag 23 december 2011 @ 00:32 |
redelijk, monsters blijven gelijk, alleen gear levelt met je mee | |
| Under_Score | vrijdag 23 december 2011 @ 01:49 |
irritant dat actieve dingen niet meer op het scherm staan, zoals potions effects en blessings inderdaad. kan dit in de opties ergens aangezet worden? | |
| Drizzt_DoUrden | vrijdag 23 december 2011 @ 02:18 |
U_S, jij hier? Hoort er trouwens gewoon bij te staan! | |
| Drizzt_DoUrden | vrijdag 23 december 2011 @ 02:19 |
Dit heb je nu ook | |
| Rickocum | vrijdag 23 december 2011 @ 02:31 |
Mwooaaaahhhhh | |
| lkb9000 | vrijdag 23 december 2011 @ 02:32 |
Hoe geweldig ik Skyrim ook vind, hier gaat m'n hart nou harder van kloppen Misschien ook maar weer eens met Morrowind bezig, helemaal met dat soort mods! | |
| Nectar | vrijdag 23 december 2011 @ 02:32 |
| dit is het skyrim topic | |
| ems. | vrijdag 23 december 2011 @ 02:33 |
| Precies, en niet het bitch topic | |
| Nectar | vrijdag 23 december 2011 @ 02:33 |
| aight | |
| Drizzt_DoUrden | vrijdag 23 december 2011 @ 03:10 |
| Mooiboys die Morrowind nu pas spelen dankzij overhauls Eckten die Morrowind nog steeds spelen zonder graphic mods | |
| lkb9000 | vrijdag 23 december 2011 @ 03:14 |
Heb er al honderden uren zonder mods in zitten, ben er nu wel klaar voor | |
| Drizzt_DoUrden | vrijdag 23 december 2011 @ 03:16 |
Je raakt de feel kwijt als je die mods doet | |
| lkb9000 | vrijdag 23 december 2011 @ 03:19 |
Heb het nooit gebruikt, maar het lijkt me wel het proberen waard | |
| HyperViper | vrijdag 23 december 2011 @ 04:47 |
Bij mij is het juist omgekeerd. Ik ga het nu installeren. | |
| BurnaBoy | vrijdag 23 december 2011 @ 05:42 |
| Hier is het juist omgekeerd, zonder die mod raak ik morrowind niet aan omdat lelijke graphics Die mod maakt juist dat ik het eens wil proberen | |
| HyperViper | vrijdag 23 december 2011 @ 05:50 |
Holy shit het verschil is gigantisch. ![]() | |
| NorthernStar | vrijdag 23 december 2011 @ 06:10 |
| Ik heb Morrowind GOTY edition hier ook nog liggen. Nog nooit verder gespeeld dan het eerste dorpje waar je van de boot komt. En dan heb ik The Witcher I en II beide nog. In maagdelijke staat. Tegen de tijd dat TES6 uitkomt heb ik ze misschien allemaal gespeeld. | |
| Maichel | vrijdag 23 december 2011 @ 09:07 |
Gisteren smithing 100 gekregen en dus full Dragon plated armor, wel mooi!![]() | |
| Maanvis | vrijdag 23 december 2011 @ 09:17 |
ziet er goed uit, heb morrowind nooit gespeeld maar nu moet ik dat toch maar eens gaan doen. Enige nadeel; mijn PC is zwak | |
| Maichel | vrijdag 23 december 2011 @ 09:51 |
| Weet iemand, als je de verhaallijnen hebt uitgespeeld...of je nog steeds kan blijven doorspelen en bijvoorbeeld Companion missies doen? Gaan de draken ook nooit "op"? | |
| Hooidraad | vrijdag 23 december 2011 @ 12:30 |
![]() | |
| Maanvis | vrijdag 23 december 2011 @ 12:32 |
jep je kan nog doorspelen, en er zijn ook nog draken die je aanvallen. maar sommige zijn vriendelijk heb ik het idee | |
| Jivis | vrijdag 23 december 2011 @ 12:46 |
| Blijven die Companions quests spawnen waarbij je sabeltandtijgers in huisjes moet doodmaken? | |
| HyperViper | vrijdag 23 december 2011 @ 13:03 |
| Zo, weer wakker. Nu even Morrowind uitgebreid proberen met de nieuwe overhaul. | |
| jankaas020 | vrijdag 23 december 2011 @ 13:19 |
Bij journal en dan bij general stats en vervolgens onder het tabje crime. | |
| zatoichi | vrijdag 23 december 2011 @ 13:31 |
Mijn volgende character wordt een sneaky archer die alleen maar op knieschijven mikt! | |
| Asskicker14 | vrijdag 23 december 2011 @ 13:34 |
| Lydia en Meeko zijn dood na een gevecht met een dragon en een mammoth. Zal ik een previous save loaden? | |
| Dr.Sexy | vrijdag 23 december 2011 @ 13:41 |
Nu wel | |
| Nectar | vrijdag 23 december 2011 @ 14:03 |
Neh, lydia is toch slecht. | |
| Nectar | vrijdag 23 december 2011 @ 14:04 |
voor morrowind kun je gerust een windows 95 gebruiken | |
| jankaas020 | vrijdag 23 december 2011 @ 14:20 |
| Alleen zou ik dat niet proberen als je met die mod wilt gaan spelen. | |
| Luctor.et.Emergo | vrijdag 23 december 2011 @ 14:27 |
thanks | |
| Peter_Aragorn | vrijdag 23 december 2011 @ 14:37 |
| Nu opdracht gekregen van een hond... Moet niet veel gekker worden zeg... | |
| Drizzt_DoUrden | vrijdag 23 december 2011 @ 14:42 |
Whehe, hou het maar op XP | |
| Under_Score | vrijdag 23 december 2011 @ 14:49 |
ja, ik kwam alleen in ToF, maar toen zei iemand dat ik pijlen in iemands knie kon schieten. dus toen kocht ik skyrim | |
| GlenSpey | vrijdag 23 december 2011 @ 17:25 |
Same here, vond dat hele Oblivion maar niks. 10 minuten gespeeld en sindsdien ligt het in de kast te rotten. Van Skyrim dacht ik vantevoren hetzelfde, dus die heb ik uit voorzorg maar op de minder legale manier aangeschaft | |
| ardi | vrijdag 23 december 2011 @ 17:50 |
| Eindelijk platinum trophy binnen, na talloze omwegen en eindeloos uitstellen. Alduin stelt geen zak voor. | |
| Luctor.et.Emergo | vrijdag 23 december 2011 @ 18:10 |
| Ik faal echt hard tegen die vuurmages. | |
| Drizzt_DoUrden | vrijdag 23 december 2011 @ 18:19 |
Zigzaggen joh | |
| Barbewire | vrijdag 23 december 2011 @ 18:20 |
30-40% fire resist er tegen aan gooien zou wel moeten helpen | |
| Drizzt_DoUrden | vrijdag 23 december 2011 @ 18:21 |
| Whehehe, Farkas is aan het moonwalken | |
| Barbewire | vrijdag 23 december 2011 @ 18:34 |
Farkas is een echte uitslover. Ook dat ie met je op pad gaat en je komt gevangen te zitten. Moest ie even zn trucje laten zien.... | |
| Luctor.et.Emergo | vrijdag 23 december 2011 @ 18:50 |
Maar dan kan ik zelf niets afvuren. Maar hoe kom ik daar aan? | |
| Adames | vrijdag 23 december 2011 @ 18:50 |
ringetje zoeken, of als je genoeg block hebt, een shield | |
| Luctor.et.Emergo | vrijdag 23 december 2011 @ 18:54 |
Shield is voor mietjes | |
| Barbewire | vrijdag 23 december 2011 @ 19:05 |
Geluk hebben met loot of gewoon een item kopen die fire resist heeft. Dan disenchanten en enchanten op een armor ding. Of zoals mij in het begin doen boots met fire resist vinden en het enchanten eerst negeren en vervolgens op lvl 25 nog met iron boots rond lopen omdat ze fire resist hadden. | |
| Adames | vrijdag 23 december 2011 @ 19:08 |
maakt melee tenminste nog een beetje afwisselend, two handed val je helemaal in slaap. En shield is gewoon erg sterk vanaf lvl 50 en met heavy armor lvl 70. Snel rennen met je shield omhoog en ondertussen geen schade krijgen van al die pijlen en vuurballen | |
| Luctor.et.Emergo | vrijdag 23 december 2011 @ 19:10 |
| Ik moet eerst mijn enchating verbeteren Maar wellicht een schildje zoeken en die gebruiken tegen de vuurballen. | |
| Vjenne12345 | vrijdag 23 december 2011 @ 19:27 |
| Ik ben een boogschutter/dief begonnen, wat zijn de belangrijkste dingen om op te letten tijdens het leveln? En heb ik wat aan stamina om omhoog te doen? Ik wil stealth achtig spelen met een boog en beetje spelen met sneak enz. | |
| TheMagnificent | vrijdag 23 december 2011 @ 19:31 |
Er is een perk in de archery tree die je toestaat om in te zoomen met je boog. Dit verbruikt stamina, dus als je van plan bent deze perk te unlocken, is meer stamina natuurlijk wel handig. | |
| The_Substitute | vrijdag 23 december 2011 @ 19:45 |
...+ stamina verhoogt het maximum gewicht dat je mee kunt nemen. [ Bericht 0% gewijzigd door The_Substitute op 23-12-2011 20:07:12 ] | |
| Adames | vrijdag 23 december 2011 @ 19:46 |
ligt er aan of je nog wilt gaan slaan of spells wilt gebruiken. Vanwege rennen, extra gewicht en het inzoomen is wat stamina wel handig. Met illusion of restoration is magickar ook fijn. Ga voor 0/7/3 of 2/6/2 mag:hp:sta verhouding afhankelijk of je spells gebruikt | |
| Drizzt_DoUrden | vrijdag 23 december 2011 @ 19:58 |
| Meh, startte net dus even Skyrim op, zag Farkas moonwalkend uit het zicht verdwijnen en sloot weer af. Gewoon geen zin meer | |
| Jivis | vrijdag 23 december 2011 @ 20:09 |
| Bij mij is de zin om te spelen ook een beetje weg na er zo'n 70 uur in gestoken te hebben. En dat terwijl ik bijvoorbeeld nog steeds de Dark Brotherhood, Thieves Guild en main quest moet afronden Ga die nog even afmaken en dan aan een andere game beginnen. | |
| Laser. | vrijdag 23 december 2011 @ 20:10 |
| Hoeveel main quests zijn er totaal? | |
| The_Substitute | vrijdag 23 december 2011 @ 20:15 |
Er zijn meerder questlines: Thievesguild, Dark Brotherhood, The Companions, o.a., maar er is maar 1 hoofdverhaal en dat is de Main Quest. Dat met de Blades/draken e.d. Op die fiets... [ Bericht 2% gewijzigd door The_Substitute op 23-12-2011 20:22:27 ] | |
| Jivis | vrijdag 23 december 2011 @ 20:16 |
Maar de main quest zelf heeft er...
| |
| Laser. | vrijdag 23 december 2011 @ 20:17 |
Thanks. Dan mis ik er nog één. Maar welke..... | |
| Jivis | vrijdag 23 december 2011 @ 20:18 |
Huh, da's toch gewoon chronologisch? | |
| Laser. | vrijdag 23 december 2011 @ 20:21 |
Ik heb geen flauw idee. Deze quests heb ik nu open staan:
| |
| Jivis | vrijdag 23 december 2011 @ 20:22 |
Anders kijk je hierrr even (spoiler alert). | |
| FS1986NL | vrijdag 23 december 2011 @ 21:14 |
| Ik vermaak me nog wel met Skyrim, maar ik speel ook andere spellen tussendoor waardoor het dan niet verveelt. Ik weet natuurlijk niet hoeveel uur jullie achter elkaar Skyrim spelen en/of je dan ook het verwisselt met een andere spel. Anders kan ik wel begrijpen ja dat je er even klaar mee bent. | |
| Luctor.et.Emergo | vrijdag 23 december 2011 @ 21:26 |
| Ik wissel het ook af met andere spellen (voornamelijk FIFA). Maar merk wel dat de tijd een stuk sneller gaat tijdens het spelen van Skyrim. | |
| Hooidraad | vrijdag 23 december 2011 @ 21:27 |
Wtf, deze kwam ik net tegen vlakbij Rorikstead.![]() ![]() Ik miste hem met mijn zwaard en met pijl en boog faalde ik ook | |
| FS1986NL | vrijdag 23 december 2011 @ 21:30 |
Die kwam ik ook al eens tegen in Whiterun | |
| FS1986NL | vrijdag 23 december 2011 @ 21:35 |
| Heeft hier iemand al die Morrowind geprobeerd met die super grote HD pack. Sinds ik daar van af weet wil ik toch weleens Morrowind proberen. Want zonder vind ik het toch net iets te lelijk eruit zien, om er dan echt ingezogen in te worden zoals nu met Skyrim | |
| jankaas020 | vrijdag 23 december 2011 @ 21:41 |
Ik heb AC: revelations en MW3 tussendoor ff uitgespeeld voor shit en giggles. Toen weer een nieuw char gemaakt waarmee ik nu de dark brotherhood questline mee speel, en daarna zie ik wel wat ik ga doen.. | |
| SiemeN | vrijdag 23 december 2011 @ 21:47 |
| Haha, nooit geweten dat dit kon.. Ik heb zojuist Nazeem (do you get to the cloud district very often) afgemaakt in zijn slaap, waarop de guards op me af kwamen. Maar omdat ik thane van Whiterun ben kon in het gesprek met de guard hem bevelen me te laten gaan. Hij zag het door de vingers, zei 'ie. | |
| Dr.Sexy | vrijdag 23 december 2011 @ 22:00 |
Blijkbaar mocht niemand in Whiterun die tering- *rasistisch en politiek onverantwoord taalgebruik* | |
| Hungry_Joe | vrijdag 23 december 2011 @ 22:01 |
| Nou, ik heb de eerste uren er inmiddels inzitten. En die draugh vielen toch best mee uiteindelijk, zelfs de overlord. Sfeervolle soundtrack in de caverns ook. Voldoet geheel aan mijn verwachtingen tot dusver, benieuwd naar wat er nog meer op me afkomt. | |
| Gezicht | vrijdag 23 december 2011 @ 22:04 |
Die Overlords en Deathlords worden wel enorm kut naarmate je hoger level wordt. | |
| Hungry_Joe | vrijdag 23 december 2011 @ 22:09 |
Ik ben er bang voor ja. In Oblivion kreeg je op een gegeven moment de grootste daedra-nachtmerries achter je aan die het spel te bieden had, maar zelfs dat werden uiteindelijk poedeltjes naarmate je zelf nog meer levelde. Maar ja, in de tussentijd is er wat uitdaging... | |
| Gezicht | vrijdag 23 december 2011 @ 22:14 |
Klopt, zo rond level 30 vormt vrijwel niets meer een uitdaging. | |
| Peter_Aragorn | vrijdag 23 december 2011 @ 22:17 |
In oblivion bedoel je he?! Want in Skyrim ben ik lvl 20 en ben ik soms met een paar klappen dood. Heb ook light armour en vooral archery, maar toch... Wel zo leuk btw! | |
| Gezicht | vrijdag 23 december 2011 @ 22:22 |
Wacht maar, dat verandert vrij snel. Bij mijn vorige play-through iig... | |
| icebliss | vrijdag 23 december 2011 @ 22:27 |
| Bij mijn ouders voor kerst, heeft m'n vader een nieuwe PC gekocht en Skyrim erop gezet omdat ik daar zo enthousiast over was.. Het blijft me achtervolgen | |
| FS1986NL | vrijdag 23 december 2011 @ 22:33 |
Dus je pa speelt nu ook Skyrim? Hoe cool is dat haha! Of haal ik nu iets door elkaar | |
| tochweerhenk | vrijdag 23 december 2011 @ 23:09 |
| Kut, ik ben een vampier. Hoe haal je dat weg? | |
| forumnerd | vrijdag 23 december 2011 @ 23:44 |
| Ik ben nu bezig met de quest: the book of love. Maar zodra ik bij blue palace kom, valt degene aan wie ik "poem" moet deliveren me aan... | |
| forumnerd | vrijdag 23 december 2011 @ 23:45 |
Potion of cure disease als je alleen nog het virus hebt. | |
| tochweerhenk | vrijdag 23 december 2011 @ 23:47 |
| Helpt dus niet ik ben al een vampier geloof ik. | |
| forumnerd | vrijdag 23 december 2011 @ 23:49 |
| Is er een console command om mijn bounty in markarth the clearen? | |
| icebliss | vrijdag 23 december 2011 @ 23:58 |
Nouja, hij heeft het geprobeerd maar vond het te moeilijk. Ik heb 'm nog geprobeerd te helpen maar hij gaf al vrij snel op hehe. | |
| samthegreat5 | zaterdag 24 december 2011 @ 00:29 |
Gast.. gewoon al die vuile *** Stormcloacks naar de andere wereld helpen als ze je vals beschuldigen .. heb ik ook gedaan, ipv naar die Cidnia Mine (ofzoiets, iig die gevangenis) te gaan. | |
| Hooidraad | zaterdag 24 december 2011 @ 01:11 |
Eerlijke manier: Je moet feeden om weer terug te gaan naar stage 1, dan valt niemand je meer aan. Je zult dus een dorpje ofzo moeten vinden waar je 's nachts ergens inbreekt en iemand verrast in zijn/haar slaap. Daarna kun je het volgende doen: Cheaten:
| |
| Vjenne12345 | zaterdag 24 december 2011 @ 12:52 |
En als je nu alleen magic wil gebruiken? Dan ook stamina nodig? | |
| Luctor.et.Emergo | zaterdag 24 december 2011 @ 13:02 |
| Heb zojuist en gevecht gehad met een ice bear, toen kwam er nog een tweede, en ook met een dragon en om het feest helemaal compleet te maken ook nog twee ice wolfs. Maar ook wel mede dankzij de dragon toch overleefd. | |
| jankaas020 | zaterdag 24 december 2011 @ 13:54 |
![]() Herkenbaar. | |
| forumnerd | zaterdag 24 december 2011 @ 14:15 |
| Wanneer houden die compagnions quest nou eens op? Ik krijg telkens die random opdrachten om of een beest te killen, of om een escaped criminal te killen.. ik heb ondertussen al 2 gecured van de weerwolf, maar hoelang gaat dit nog door? | |
| Drizzt_DoUrden | zaterdag 24 december 2011 @ 14:16 |
Tot je de rest incl. jezelf cured denk ik | |
| forumnerd | zaterdag 24 december 2011 @ 14:31 |
Is dat random wanneer je die missies krijgt? Ik ben eala al getrouwd en krijg echt steeds quests om beesten te killen, echt al 10 ofzo. | |
| Hooidraad | zaterdag 24 december 2011 @ 14:34 |
Hoe doe je dat? | |
| Hooidraad | zaterdag 24 december 2011 @ 14:37 |
| Trouwens, net toen ik dacht dat ik alles geweest ben in het spel (weerwolf, vampier, dief, echtgenoot, drakenkiller, etc etc etc) ben ik gisteren tevens kannibaal geworden Hail Namira! | |
| Drizzt_DoUrden | zaterdag 24 december 2011 @ 14:44 |
| Hail Namira idd | |
| jankaas020 | zaterdag 24 december 2011 @ 14:54 |
Dat zit in de companions questlijn, hoe je iemand van lycantropie geneest.
| |
| Seam | zaterdag 24 december 2011 @ 14:59 |
Ben je ook al een koe geweest? | |
| Drizzt_DoUrden | zaterdag 24 december 2011 @ 15:03 |
![]() | |
| Drizzt_DoUrden | zaterdag 24 december 2011 @ 15:05 |
![]() | |
| boem-dikkie | zaterdag 24 december 2011 @ 15:35 |
| Op zoek naar Daedra hearts voor een set. | |
| BoerBert | zaterdag 24 december 2011 @ 15:38 |
Lekker kopen bij Winterhold College joh | |
| boem-dikkie | zaterdag 24 december 2011 @ 15:38 |
Hoeveel uur respawn? | |
| Maanvis | zaterdag 24 december 2011 @ 15:39 |
en dan ook 30 mensen die je tegen komt in het spel die er ook waren | |
| BoerBert | zaterdag 24 december 2011 @ 15:39 |
| Oh, dat weet ik niet. Maar zo'n gozer daar heeft er altijd wel een paar. Sommige andere alchemist-handelaren hebben ze ook maar een stuk minder vaak. | |
| Hooidraad | zaterdag 24 december 2011 @ 15:41 |
Bij mij maffen ze zelfs in hun nachtkastje ![]() | |
| Drizzt_DoUrden | zaterdag 24 december 2011 @ 15:44 |
| |
| tochweerhenk | zaterdag 24 december 2011 @ 15:50 |
| Bijna full legendary ebony armor. | |
| wise | zaterdag 24 december 2011 @ 15:52 |
| level 26, imperial met 44 elven armor. en toch telkens door 1 pijl of 1 klap van een zwaardje van een fornshorn dood | |
| BoerBert | zaterdag 24 december 2011 @ 15:54 |
Die Forsworn vind ik ook vrij sterk ja. Ook met Full Legendary Daedric | |
| Drizzt_DoUrden | zaterdag 24 december 2011 @ 15:59 |
| Mwa, ik heb alleen problemen met forsworn briarhearts | |
| jankaas020 | zaterdag 24 december 2011 @ 16:10 |
Bij de shrine van Mehrunes Dagon. Moet je wel de dawnstar museum quest voor doen.
| |
| FS1986NL | zaterdag 24 december 2011 @ 16:15 |
| Wat een gezellige boel zeg bij The Dark Brotherhood whahahaha. | |
| Drizzt_DoUrden | zaterdag 24 december 2011 @ 16:16 |
Lachen, gieren, brullen idd | |
| FS1986NL | zaterdag 24 december 2011 @ 16:17 |
| Wat een leuk ventje is dat zeg die Cicero NOT!!!! Tering irritant! | |
| BoerBert | zaterdag 24 december 2011 @ 16:21 |
Die vooral ja, maar ik zit nog wel eens tegen een andere Forsworn pijlenschieter wat over te schieten, en als hij dan de hele tijd heen en weer loopt terwijl hij wél raak schiet... | |
| boem-dikkie | zaterdag 24 december 2011 @ 16:23 |
Heb er 5 gekocht in Winterhold college. Nu nog even Ebony ore minen en dan ga ik mijn Full Ebony armor omruilen voor een full daedric. |