Waarom zo veroordelend over iets waarvan je zelfs zelf aangeeft dat je niet weet of het wel terecht is?quote:Op donderdag 15 december 2011 22:30 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
En lekker onverdoofd geslacht. Doodbloeden schijnt een van de meest pijnlijke manieren om te sterven te zijn.
Dat idd, "gewoon" vlees heeft het bij leven een heel leven lang slechter dan een weidebeest dat alleen maar onverdoofd geslacht wordt, vandaar dat we waarschijnlijk geen varkens meer in de wei zien.quote:Op vrijdag 16 december 2011 08:58 schreef Ticootje het volgende:
Kippen en varkens die dagelijks op ons bord liggen hebben anders ook een flink kutleven. Als je het zielig vindt moet je gewoon geen vlees eten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:55 schreef pessie het volgende:
Als je een specifiek dieet volgt moet je je voedingsstoffen uit de dingen halen die je wel eet. Een vegetariėr eet waarschijnlijk meer eieren dan ik doe omdat diegene vlees laat staan en bepaalde voedingsstoffen uit vlees wel nodig heeft.
Ik vind het heel knap van evenstar dat ze zo'n dieet volgt met het beste voor ogen voor haar kind.
Onder een spoiler ivm gedeeltelijk off topicEensch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als je dan bijvoorbeeld geen ei mag, en geen vis, en geen schaal/schelpdieren, en ook geen tofu dan wordt het lastig. Helemaal lastig wordt het als je ook geen noten/pinda's of zaden of weet ik veel mag. En als je dan ook geen melk mag wat in de meeste vleesvervangers zit dan is het verdraait lastig om aan voldoende voedingsstoffen te komen zonder vlees te eten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:55 schreef pessie het volgende:
Als je een specifiek dieet volgt moet je je voedingsstoffen uit de dingen halen die je wel eet. Een vegetariėr eet waarschijnlijk meer eieren dan ik doe omdat diegene vlees laat staan en bepaalde voedingsstoffen uit vlees wel nodig heeft.
Ik vind het heel knap van evenstar dat ze zo'n dieet volgt met het beste voor ogen voor haar kind.
Onder een spoiler ivm gedeeltelijk off topicVrijheid van godsdienst houdt niet in dat we voor gelovigen maar allerlei uitzonderingen moeten gaan maken op wetten die verder wel gewoon voor alle andere Nederlanders gelden. Als atheļst is het voor mij verboden om onverdoofd te slachten. Ben ik moslim of jood, dan mag het ineens wel. Bizarre situatie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2011 10:13:50 ]
ik heb hem niet, maar voor jou wil ik hem wel maken. Ik zal vanavond even kijken.quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:13 schreef _evenstar_ het volgende:
Wat mignonne zegt dus.. En Ik volg dat dieet zelf niet Arwen heeft nooit BV gehad. Daarom was/is het nu voor mij zo belangrijk.
Mignonne Heb jij toevallig een zelfgemaakte lijst met veilige producten? Dat wat Ik voor Arwen nodig Heb is nl ook GV Dus denk dat er veel meer kan..
Dat Ik iig een basis heb. Die lijsten van dieetisten en voedingscwntrum zijn niet echt up to date..
Uhm pardon? Ten eerste ga je compleet de mist in met je aannames en wellicht willen we de 2de wel borstvoeding geven. Dan kan ik mij hier prima oriėnteren. Als je daar problemen mee hebt kan Rockabella ze misschien in haar i-don't-give-a-fuck-boekje noteren.quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:19 schreef pessie het volgende:
Nielsch, gezellig dat je weer aanschuift al begrijp ik meestal niet zo goed wat je in dit topic te zoeken hebt aangezien je dochter geen borstvoeding krijgt of heeft gekregen.
Wat betreft vrijheid van godsdienst mag je zelf even de geschiedenis in duiken, dan vind je meer dan voldoende.
Al onderweg?quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Uhm pardon? Ten eerste ga je compleet de mist in met je aannames en wellicht willen we de 2de wel borstvoeding geven.
quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Uhm pardon? Ten eerste ga je compleet de mist in met je aannames en wellicht willen we de 2de wel borstvoeding geven. Dan kan ik mij hier prima oriėnteren. Als je daar problemen mee hebt kan Rockabella ze misschien in haar i-don't-give-a-fuck-boekje noteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan nu ontopic:
Ik heb afgelopen week precies hetzelfde gehad als Take_A_Picture: veel minder volle borsten. We hadden een paar regeldagen waar J. echt al mijn melk opdronk terwijl ik gewend was aan overproductie. Daar kwam bij dat ik weer ongesteld was geworden (en daardoor een productiedip had) en J. en ik allebei flink verkouden waren/zijn. Al met al dus best wel vermoeiend!
De regeldagen zijn nu over en J. is op zoek naar een nieuw schema. Hij heeft ineens een paar nachten doorgeslapen tot half zes, zes uur of zelfs half zeven (ik moest één nacht om kwart over vijf kolven omdat ik wakker werd van de stuwing...)! Maar overdag haalt hij dat in en drinkt heel onregelmatig: soms na een uur alweer, soms na drie en een half uur. Er is geen peil op te trekken.
Trouwens, J. heeft ook 2 weken lang heel veel op zijn knuistje gesabbeld en nu ineens helemaal niet meer. Ik begin bijna in de 'sprongetjes-theorie' te geloven![]()
Dus Take_A_Picture, het hoort volgens mij allemaal bij de 3-maanden regeldagen![]()
hier met 3 weken zitten we op 4310 !! slagroom iddquote:Op vrijdag 16 december 2011 13:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Slagroom hier: vandaag één maand oud, 5400 gram. Dat gewicht had Annicka pas met drie maanden...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 16-12-2011 22:58:28 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat was uit mn hoofd even in een notendop alles wat in me opkwam.
Evenstar jij weet dat uiteraard al, en voor iedereen anders die dit misschien nodig heeft, al het verse kan eigenlijk altijd wel, fruit, groente, aardappels, rijst enz enz.
Voor chocola heeft Twinkly nog een goeie tip, ik ben vergeten hoe het merk heet, maar het komt van een natuurwinkel. Dat is eigenlijk de enige chocola die mag. Bespaar jezelf de moeite van het zoeken, it's useless*jank*
zoals je ziet valt het best wel mee, er mag heel veel, je moet alleen even uit je eigen comfortzone en van alles opzoeken. Hoewel jij al een heel eind bent dankzij het dieet van Arwen.
disclaimer
ga niet jezelf zomaar op dieet zetten maar ga eerst bij een dietist langs... voordat het allemaal te beperkt wordt.
[ Bericht 0% gewijzigd door mignonne op 16-12-2011 21:32:57 ]:)
Ik wist niet dat dit topic 'borstvoedsters-only' was...quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:19 schreef pessie het volgende:
evenstar wat is GV in dit geval?
Nielsch, gezellig dat je weer aanschuift al begrijp ik meestal niet zo goed wat je in dit topic te zoeken hebt aangezien je dochter geen borstvoeding krijgt of heeft gekregen.
Wat betreft vrijheid van godsdienst mag je zelf even de geschiedenis in duiken, dan vind je meer dan voldoende.
BE, ik las borstvoersters ... kan ook toch?quote:Op vrijdag 16 december 2011 21:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wist niet dat dit topic 'borstvoedsters-only' was...
quote:Op vrijdag 16 december 2011 21:20 schreef mignonne het volgende:
Evenstar, lijstje met producten, ik weet niet wat je allemaal wilt weten dus ik zeg gewoon maar wat dingen. Ik post hem even hier voor het geval er meer mensen zijn die het willen hebben, dan hoef ik niet te sturen enzo![]()
Voor anderen, of misschien voor google-erds... deze producten zijn vrij van soja, kippenei, koemelk, noten/pinda's, vis, schaal/schelpdieren en sesam. Check altijd zelf de verpakking als je iets koopt want het kan zomaar veranderen.Mignonne, vind je het ok om deze post in het allergie topic te quoten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat was uit mn hoofd even in een notendop alles wat in me opkwam.
Evenstar jij weet dat uiteraard al, en voor iedereen anders die dit misschien nodig heeft, al het verse kan eigenlijk altijd wel, fruit, groente, aardappels, rijst enz enz.
Voor chocola heeft Twinkly nog een goeie tip, ik ben vergeten hoe het merk heet, maar het komt van een natuurwinkel. Dat is eigenlijk de enige chocola die mag. Bespaar jezelf de moeite van het zoeken, it's useless*jank*
zoals je ziet valt het best wel mee, er mag heel veel, je moet alleen even uit je eigen comfortzone en van alles opzoeken. Hoewel jij al een heel eind bent dankzij het dieet van Arwen.
disclaimer
ga niet jezelf zomaar op dieet zetten maar ga eerst bij een dietist langs... voordat het allemaal te beperkt wordt.***
Wat een onzin zeg!. Ik heb geen druppel bv gegeven en ben dat ook bij een tweede niet van plan, maar ben wel oprecht geinteresseerd in dit topic/jullie beweegredenen/e.d dus ik lees hier eigenlijk alles wel mee.quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:19 schreef pessie het volgende:
Ja, Poppejans, al is de manier waarop BE haar mening geeft n stuk plezieriger.quote:Op zaterdag 17 december 2011 09:33 schreef Poppejans het volgende:
Wat een onzin zeg!
<knip>
edit: wat BE zegt dus![]()
*eens is met allesquote:Op zaterdag 17 december 2011 10:15 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, inderdaad. Ik lees bijna overal mee.
En pessie, ik was het eigenlijk wel met Nielsch eens.
Het is hier niet meer ontopic, maar ik wil je wel even bedanken voor je uitgebreide posts, Ssserpente. Hier kopen we uit gemakzucht en gewoonte zo goedkoop mogelijk vlees. Daar ga ik meteen verandering in brengen.
Ik ook!quote:Op zaterdag 17 december 2011 10:15 schreef Claudia_x het volgende:
En pessie, ik was het eigenlijk wel met Nielsch eens.
+1quote:Op zaterdag 17 december 2011 10:15 schreef Claudia_x het volgende:
Het is hier niet meer ontopic, maar ik wil je wel even bedanken voor je uitgebreide posts, Ssserpente. Hier kopen we uit gemakzucht en gewoonte zo goedkoop mogelijk vlees. Daar ga ik meteen verandering in brengen.
+1, die vind ik fijner dan die van de etos, die ik ook een keer geprobeerd heb.quote:Op zaterdag 17 december 2011 10:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik gebruik zoogcompressen van de Hema
quote:Op zaterdag 17 december 2011 09:51 schreef Juud79 het volgende:
Nou, ik vind het wel apart, dat je in een topic leest over iets waar je niets mee hebt.
Wie wil er nu gewauwel over aanleggen, regeldagen enz lezen, als je zelf geen bv geeft of van plan bent je kind het te geven.![]()
Maar goed, ieder z'n ding.
Gewoon interesse? Helemaal niet zonde van mijn tijd.quote:Op zaterdag 17 december 2011 09:54 schreef bitterend het volgende:
Ja wat Juud zegt....ik lees bijvoorbeeld niet over flesvoeding..beetje zonde van mijn tijd!
oh verrek dat ik daar niet aan gedacht hebquote:Op zaterdag 17 december 2011 09:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mignonne, vind je het ok om deze post in het allergie topic te quoten?
dank!quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:40 schreef innepin het volgende:
En verder eenaan alle mensen die meelezen gewoon omdat ze het interessant vinden. Wees welkom
ik ben voorquote:Op zaterdag 17 december 2011 11:54 schreef Asyniur het volgende:
Misschien een nieuw topic (reeks) openen met tips voor minder vlees c.q. wegetarisch?
quote:Op zaterdag 17 december 2011 12:03 schreef Ssserpente het volgende:
Trap maar af, hoor. Ik moet zo richting Antwerpen voor een etentje, dus heb geen tijd voor een OP.
De eer is aan Mignonne dus.![]()
Haha, ik pestte je ook maar.quote:Op zaterdag 17 december 2011 12:38 schreef mignonne het volgende:
[..]nou voor mij hoeft het niet zo nodig hoor, ik ben alleen van de allergieėn, niet van de biologisch vlees enzo
misschien later als ik groot ben en een echte baan heb
![]()
cooki open hem maar gewoon zelf
ja van jou weet ik dat welquote:
Wat leuk, hoe dat zo ineens?quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:16 schreef Vicky het volgende:
Ik, als nog nooit borstvoedinggevebde moeder, lees hier ook mee. Vooral nieuwsgierigheid/interesse hoe julie alles doen en opdoen van tips. Mocht er nog een 3e kindje komen wi ik bv proberen.
eeeh pfffrt weet ik niet meer. Heus wel eens hoorquote:Op zaterdag 17 december 2011 22:50 schreef _evenstar_ het volgende:
Mignonne hoe vaak ging je in t begin de fout in qua dieet..?
Echt zonder nadenken een stukje kaas eten.. en foutjes horen er ook bij maar wat voel ik me schuldig nu Ollie met buikkrampen zit en weer meer opgeeft en zuuroprispingen heeft![]()
Hoe bedoel je? Waarom zou je ze zonder beha willen gebruiken? Of bedoel je 's nachts? Ik heb er nooit problemen mee gehad.quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:34 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb natusan en kruidvast pads gebruikt en later lilypadz.
Ik kon de lilypadz niet zonder bh gebruiken ivm grote cupmaat maar ik vond ze wel prettig overdag.
Op de verpakking staat dat je ze zonder bh kan gebruiken. Omdat ze dus vacuüm worden als je ze opplakt. Maar dat gaat bij grote borsten in elk geval niet op. De minste beweging zorgt voor verbreking van het vacuüm en dan vallen de lilypadz er weer af.quote:Op zaterdag 17 december 2011 23:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Waarom zou je ze zonder beha willen gebruiken? Of bedoel je 's nachts? Ik heb er nooit problemen mee gehad.
Ik draag inderdaad ook een bh 's nachts, en ben benieuwd of en wanneer ik eens lekvrij word, voorlopig nog niet denk ik.quote:Op zaterdag 17 december 2011 23:12 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik draag snachts nu nog gewoon een bh...totdat ik echt lekvrij ben; duurt vast niet zo lang meer...
Migonne en Evenstar, gewoon even eenquote:Op zaterdag 17 december 2011 22:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
eeeh pfffrt weet ik niet meer. Heus wel eens hoor
t stomste wat ik deed was zonder na te denken een ei eten
En ik heb in het begin ook wel teveel op anderen vertrouwd. Dat ze gekookt hadden en zeiden dat er geen soja inzat, en dan achteraf zeggen dat het in ketjap gemarineerd is... of dat er een scheutje room door zit ofzo.
ik voelde me ook altijd schuldig daarna, t voelt gewoon zo stom. Hier helpen zetpillen wel trouwens tegen de pijn, ik geef dan ook altijd gewoon een zetpil.
Ojaquote:Op zondag 18 december 2011 14:41 schreef innepin het volgende:
Lekken jullie zó erg dan?Ik was de beha ook al snel spuugzat dus slaap nu ook zonder en het lekken is vrijwel weg, d'r zit hooguit een kleine vlek in m'n t-shirt en daar kan ik mee leven
alleen voor tijdens de nachtvoedingen heb ik een hydrofiel bij de hand die ik op de andere borst leg omdat het anders een zwembad wordt, maar verder valt 't reuze mee..
Ja smerig he. Moet je eens proberen in te vriezenquote:Op zondag 18 december 2011 17:40 schreef _evenstar_ het volgende:
Dat Allison brood is wel heul droog zeg
Haha, ja geen ideequote:Op zondag 18 december 2011 17:45 schreef Asyniur het volgende:
Fee-nix, hoe kom jij toch altijd bij zulke dingen uit
Nou als je het vindt hou ik me aanbevolen voor goed maisbroodquote:Op zondag 18 december 2011 18:31 schreef Vanyel het volgende:
Die zijn fijn ja. Is er geen melkvrij maisbrood?
Het oerbrood van de super is ook lekker, maar weet niet wat er allemaal in zit naast geen melk.
En roggebrood?quote:Op zondag 18 december 2011 19:33 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nou als je het vindt hou ik me aanbevolen voor goed maisbrood![]()
nah de realiteit is dat ik ook gewoon aan een budget zit qua boodschappen. Het bluebandbrood is relatief gezien eigenlijk nog de goedkoopste optie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn meisje begint echt aan te geven dat ze wil drinkenze trekt aan mn shirt (ok, daar ben ik iets minder blij mee) en dan vraag ik haar of ze wil drinken en klapt ze in haar handjes en kijkt ze op haar allerzoetst
![]()
:)
heb ik in eerste instantie ook gedaan, tot 2 maanden ofzo heeft ze naast me gelegen.. maar probleem is, dat ik dan amper durf bewegen, niet durf te plassen als ik moet.. en Liene zelf nogal onrustig slaapt, waardoor ik nog steeds niet echt diep sliep...quote:Op zondag 18 december 2011 22:37 schreef Twinkly het volgende:
BJZou het een optie zijn op Liene toch weer naar jullie kamer te verhuizen voor de nacht, zodat ze in een cosleeper naast jullie kan liggen? Dan kun je wellicht liggend voeden en dan hoef je niet helemaal wakker te worden en heen en weer te lopen.
En als je dat loslaat? Gewoon proberen, niet bang zijn dat ze wakker wordt?quote:Op zondag 18 december 2011 22:43 schreef Beessie-Jen het volgende:
helaas slaap ik dan dus helemaal bijna niet....word echt van alles wakker ook..heel lastig...
Dat heb ik ook. In het begin werd ik ook wakker van alles, sliep ik heel voorzichtig en werd ik wakker in precies dezelfde houding als dat ik in slaap was gevallen. Het went, jij went en je bouwt vertrouwen op in het samen slapen. Ik vond het ook fijn om informatie over veilig samen slapen te lezen en te realiseren dat het biologisch gewoon logisch is en onder de juiste omstandigheden zelfs veiliger dan nķet samen slapen met je baby. Daarnaast blijkt het zo te zijn dat borstvoedende moeders die samen slapen welliswaar lichter slapen, maar wel uitgeruster zijn dan moeders die dat niet doen. Je zult het uiteraard zelf moeten beslissen, maar ik zou het nooit anders doen.quote:Op zondag 18 december 2011 22:49 schreef Juud79 het volgende:
Als ze bij ons ligt kan ze spelen zonder dat ik het hoor, in het begin hoorde ik iedere kik en ieder zuchtje, maar sinds een week of 4/5 hoor ik haar alleen als ze echt geluid maakt of huilt/schreeuwt.
Ik wen ook wel aan samen slapen en ik zie er ook zeker de voordelen van.quote:Op zondag 18 december 2011 23:01 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. In het begin werd ik ook wakker van alles, sliep ik heel voorzichtig en werd ik wakker in precies dezelfde houding als dat ik in slaap was gevallen. Het went, jij went en je bouwt vertrouwen op in het samen slapen. Ik vond het ook fijn om informatie over veilig samen slapen te lezen en te realiseren dat het biologisch gewoon logisch is en onder de juiste omstandigheden zelfs veiliger dan nķet samen slapen met je baby. Daarnaast blijkt het zo te zijn dat borstvoedende moeders die samen slapen welliswaar lichter slapen, maar wel uitgeruster zijn dan moeders die dat niet doen. Je zult het uiteraard zelf moeten beslissen, maar ik zou het nooit anders doen.
LOL, ik dacht al, ze zal toch niet altijd met die zooi lopen slepen?!quote:Op zondag 18 december 2011 23:09 schreef mignonne het volgende:
ja wat denk je
die liggen er normaal gesproken wel hooren de dentinox ook, we hebben 2 potjes, 1 voor boven en 1 voor beneden
![]()
maar op sommige nachten...
ja, deden we hier ook, maar toen moest ik zonodig een tweede en deden we ieder 1 kindquote:Op zondag 18 december 2011 23:19 schreef WupWup het volgende:
We hebben hier tijdens mijn zwangerschap de afspraak gemaakt dat ik 's nachts voor de voedingen zorg en hij voor eventuele verschoningen. Werkt goed
hier precies hetzelfdequote:Op zondag 18 december 2011 23:19 schreef WupWup het volgende:
We hebben hier tijdens mijn zwangerschap de afspraak gemaakt dat ik 's nachts voor de voedingen zorg en hij voor eventuele verschoningen. Werkt goed
Wat rot! Zou het kunnen zijn dat jullie last hebben van spruw? Misschien toch nog een keer de LK bellen voor (telefonisch) advies?quote:Op maandag 19 december 2011 11:59 schreef Sandous het volgende:
Hier weigert hij de borst al drie dagen, hele strijd. Gaat maaien met zn handjes schudden met t hoofdje en brulle. Raakt ie de flesaan, dan hapt ie gretig toe. Net een halfuur geprobeerd en toen maar gekolfd pffff
Wat vervelend voor je zeg, ik kan het helemaal voorstellen! Ik heb niet veel tips, sorry.quote:Op zondag 18 december 2011 22:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
heb ik in eerste instantie ook gedaan, tot 2 maanden ofzo heeft ze naast me gelegen.. maar probleem is, dat ik dan amper durf bewegen, niet durf te plassen als ik moet.. en Liene zelf nogal onrustig slaapt, waardoor ik nog steeds niet echt diep sliep...
Ik ga overigens wel voordat ik ga slapen kolven nu, dus ik sla eigenlijk geen voeding over, Liene slaapt vaak van 20:30 tot ongeveer 1 uur, dan krijgt ze dus nu een flesje KV, en die voeding erna doe ik weer gewoon...
willen gewoon even kijken of het zo voor ons werkt.. want ik ben echt nog steeds oververmoeid..
Wij gebruiken geen babyfoon maar slapen met de deuren open waardoor we toch alle geluidjes van J. kunnen horen en het gebeurt regelmatig dat mijn man er eerder wakker van wordt dan ik. Maar hij is dan ook degene die hem eruit haalt en indien nodig verschoont.quote:Op zondag 18 december 2011 23:04 schreef Leandra het volgende:
Ik hoorde gisternacht eerst N "hij is wakker" zeggen, en daarna hoorde ik Soneal pas door de babyfoon
Maar ik heb een excuus, want ik ben zo doof dat ik er sowieso alleen maar wakker van word als de babyfoon op vol volume staat, en gezien N juist uitstekend hoort staat hij altijd zacht (en aan zijn kant).
Dat dus, heerlijk hormonen... Ik draai me om en slaap weer.quote:Op maandag 19 december 2011 14:08 schreef Juud79 het volgende:
Ik denk/weet zeker dat mijn man heel blij is dat ik Lientje regel 's nachts, aangezien hij heel slecht tegen slaaptekort kan, lange dagen maakt en intensief werk heeft.
Als ze echt buikpijn heeft en huilt en langer wakker is dan pakt ie haar ook over om te troosten.
Maar voor voedingen, boertjes e.d. ben ik de aangewezen persoon. Luier verschonen hoeft gelukkig eigenlijk nooit.
In het weekend gaat ie wel met haar naar beneden als ik nog even wil slapen/douchen/rustig wakker worden.
En hij haalt haar 'snachts uit bed als ze bij uitzondering op haar eigen kamer ligt.
Ik vind het allemaal prima, ik slaap tenslotte 9 vd 10 keer ook binnen de minuut zelf weer.
Dat klinkt als een heel verstandig advies. Jullie staan er samen voor, en misschien jij nu even iets minder omdat je het niet meer trekt.quote:Op maandag 19 december 2011 15:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
Hij gaf wel aan dat hij vind dat ik nog niet moet gaan werken, dat T moet proberen iets van verlof te krijgen, en dat hij ook meer moet proberen om mij te ondersteunen...
Pssst, je inbox is volquote:Op maandag 19 december 2011 15:42 schreef Twinkly het volgende:
Dat klinkt hoopvol wickie! Zou fijn zijn
Pfoeh BJFijn dat je wel een verwijzing naar de kinderarts gekregen hebt. En opzich ook wel fijn om bevestiging te krijgen dat het heel zwaar is en dat je nog niet moet gaan werken
quote:Op woensdag 21 december 2011 12:17 schreef bitterend het volgende:
Ahhh Nirak wat een prachtige foto!!!![]()
![]()
+1quote:Op woensdag 21 december 2011 12:17 schreef bitterend het volgende:
Ahhh Nirak wat een prachtige foto!!!![]()
![]()
Ow, en die angsten gaan die ook nooit meer over?quote:Op woensdag 21 december 2011 14:58 schreef WupWup het volgende:
Inherent aan het moederschap. Wen er maar vast aan, je hebt nog een paar jaar te gaan
Dat is wel heel erg weinig voor een kleintje van 8 weken. Hoe heeft hij het hiervoor gedaan? Hoe verloopt zijn groei? Plassen en poepen? Ontwikkeling? Evt een groeicurve? Kun je een reden bedenken waarom hij vandaag (veel?) minder drinkt dan voorheen?quote:Op woensdag 21 december 2011 15:36 schreef Nirak het volgende:
Hoe vaak moeten kleintjes van 8 weken eigenlijk drinken? Ik voed op verzoek, maar heb hem vandaag voor de derde keer zelf maar aangeboden.. Vanmorgen half 9 1e voeding (na 9 uur) toen 12 uur en nu om half 4 dus pas de derde voeding vandaag.. Als het zo doorgaat halen we vandaag de 6 voedingen niet en blijven we op 5 steken... Is dat wel genoeg!
Nouja.. Veel minder is t inderdaad niet.. 1 voeding minder, normaal zit hij op 6 per dag (al een week of 2).. Plassen en poepen doet hij goed. Hij is ook alert (en gezellig) als hij wakker is. Hij slaapt vandaag wel een beetje meer dan anders, maar gisteren geeft hij extreem weinig geslapen (niets willen missen..). Dus misschien is hij gewoon even slaap aan t inhalen en heeft hij daarom even minder honger.. Maarja.. Onzekerheid he, zoals hieboven ook al staat..quote:Op woensdag 21 december 2011 16:00 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg weinig voor een kleintje van 8 weken. Hoe heeft hij het hiervoor gedaan? Hoe verloopt zijn groei? Plassen en poepen? Ontwikkeling? Evt een groeicurve? Kun je een reden bedenken waarom hij vandaag (veel?) minder drinkt dan voorheen?
in de bijsluiter staat dat strepsils afgeraden worden.. daar kwam ik achter nadat ik er een stuk of 12 had opgegetenquote:Op woensdag 21 december 2011 16:01 schreef WupWup het volgende:
strepsils en echinaforce mogen evenstar.
Hij heeft vandaag alweer ingehaaldquote:Op woensdag 21 december 2011 21:25 schreef WupWup het volgende:
Nirak, als hij normaal doorgroeit zonder te zakken in zijn curve, dan mag je het gewoon accepteren en heb je één van de weinige baby's die gedijen op zo weinig voedingen. Anders heb je een reden om bij te sturen.
True, true. Ik ben Lena nu het gebaar voor "eten" aan het leren. Ik heb vandaag ontdekt dat ze precies begrijpt wat ik bedoel. Ik leg haar tegenwoordig vaak voor het avondeten aan in plaats van erna. Na het drinken begon ze vandaag te huilen omdat ze nog honger had. Toen ik "wil je nog eten?" vroeg en het gebaar erbij maakte was ze meteen rustig. Dat was even een WTF-momentje.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:32 schreef mignonne het volgende:
Haha Claudiaaan de ene kant vind ik het wel iets schattigs hebben, maar aan de andere kant is shirt-trekken enzo echt iets wat ik niet wil hebben, dus ik ben nog een beetje aan het nadenken wat ervoor in de plaats moet. Een gebaartje ofzo is misschien handig.
Hier werkte op de borst kloppen goed.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:32 schreef mignonne het volgende:
Haha Claudiaaan de ene kant vind ik het wel iets schattigs hebben, maar aan de andere kant is shirt-trekken enzo echt iets wat ik niet wil hebben, dus ik ben nog een beetje aan het nadenken wat ervoor in de plaats moet. Een gebaartje ofzo is misschien handig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Eerlijk? Het maakt echt geen verschil... Maar ik liep al niet op m'n wallenquote:Op woensdag 21 december 2011 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
Jemig, WupWup! Wat fijn!Voel je je nu ook uitgeruster of juist niet?
Het gebaar voor melk in combinatie met mama?.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:32 schreef mignonne het volgende:
lief dat je het vraagt; deze week en volgende week neemt T op di en do verlof op. En T doet elke avond/ begin van de nacht 1 voeding, soms BV in fles (en als ik onvoldoende heb dan krijgt ze FV). Zo kan ik in elk geval iets langer slapen, omdat T vandaag vrij was; heb ik Liene om middernacht al slapend een voeding gegeven, en toen naar bed gegaan, en geslapen tot 6:30! (T deed de voeding ertussen om 3:30 uur).quote:Op donderdag 22 december 2011 16:38 schreef DaviniaHR het volgende:
Wat een mooie curves zie ik hier voorbij komen!
En gewoon eenvoor innepin
BJ, heb je al iets kunnen regelen voor je nachtrust?
quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:49 schreef mignonne het volgende:
ohja en muh, ik zette mijn druif vanmorgen op onze weegschaal, waar die normaal keurig 8.1 aangeeft, gaf ie vandaag 7,8 aan.![]()
Sandous, dit borstvoedingscentrum zit bij mij in de buurt in Oost/Watergraafsmeer. Ik kan je de lactatiekundigen daar warm aanbevelen. Je betaalt ook daar wel behoorlijk voor een consult, maar mijn ervaring is dat je er altijd even binnen kunt lopen voor een kop thee en een babbeltje. (Het is ook een winkel waar je allerlei borstvoedingsgerelateerde producten kunt kopen, en je kunt je baby er gratis wegen.) Dat 'borstvoedingscentrum' is een beetje een misleidende naam, want het is niet alsof het een soort consultatiebureau is. Het is gewoon commercieel.quote:Op zondag 25 december 2011 00:48 schreef WupWup het volgende:
Sandous, wat ga je er goed mee om! Je ziet een probleem en vraagt hulp, goedzo! Maar mensenlief, wat heb jij een bijzondere lactatiekundige getroffen. Om te janken, zo bijzonder. Ga gelijk een andere zoeken, zeker in Amsterdam zitten er veel meer. Ik meen dat er zelfs een borstvoedingscentrum bestaat. De curve die je post vraagt echt om actie. Er is nu geen nood aan de man, maar je kunt ook niet zo doorgaan. Tip voor kwaliteit: lk met ibclc achter haar naam. Zij heeft het internationaal examen met goed gevolg afgelegd.
Mignonne, nee toch? Hoe kįn dat nou? Bluh. Gewoon bluh.
Edit: http://www.borstvoedingscentrum.nl/index.html
Ik heb het oude model, maar de koeltas past dus in de rugzak?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:08 schreef p_iglet het volgende:
De koeltas die ik heb is gewoon de officiele van medela, met medela voorgevormd koelelement en flesjes. Wel een net iets ander maatje dan ik bij mijn PISA oorspronkelijk had (toen ik die 4,5 jaar terug bij Pepijn kocht).
Deze heb ik nu...
[ afbeelding ]
hier ook te bestellen http://www.moedermelknetw(...)tkolf/medela-koeltas
op dit plaatje staat het oude koeltasje nog wat ik eerst had. Die was net iets rechthoekiger.
[ afbeelding ]
Ja dat past, zonder problemen.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:05 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik heb het oude model, maar de koeltas past dus in de rugzak?
Aoraki, ik kolf in elk geval tot de zomer, dus op zich het geld waard. Maar jouw linkje is ook leuk!
quote:Op donderdag 29 december 2011 11:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Nou, weer 60 gram zwaarder dan gisteren. Dan zal het toch ook wel loslopen![]()
Hij heeft gisteren nog 40 na gehad(in 2 keer), en sindsdien op eigen kracht. Hij zuipt vandaag ook lekker. En binnen de 3 uur vrijwillig wakker.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:45 schreef WupWup het volgende:
Fijn DF! Bijvoeding afbouwen en dan lekker genieten
Is het gelukt mrien?
quote:Op donderdag 29 december 2011 13:11 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hij heeft gisteren nog 40 na gehad(in 2 keer), en sindsdien op eigen kracht. Hij zuipt vandaag ook lekker. En binnen de 3 uur vrijwillig wakker.
De kraam net uitgezwaaid, en nu gewoon puur op de borst als hij zich zo netjes meldt.
Like!quote:Op donderdag 29 december 2011 13:11 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hij heeft gisteren nog 40 na gehad(in 2 keer), en sindsdien op eigen kracht. Hij zuipt vandaag ook lekker. En binnen de 3 uur vrijwillig wakker.
De kraam net uitgezwaaid, en nu gewoon puur op de borst als hij zich zo netjes meldt.
Ik zoek even het kleuter topic opquote:Op donderdag 29 december 2011 13:22 schreef DaviniaHR het volgende:
DF wat fijn dat het nu goed lijkt te gaan!(hoe vindt Chris zijn broertje?)
Niet heel vreemd. Hij kan gewoon beter drinken dan jij kunt kolven.quote:Op donderdag 29 december 2011 17:07 schreef Nirak het volgende:
Zit alleen nog steeds met mn kolfonzekerheid.. Hij drinkt normaal een minuut of 10 uit 1 borst en heeft dan genoeg gehad. Maar uit een flesje drinkt hij minstens 100 ml, en dat krijg ik niet uit 1 borst gekolft vreemd genoeg...
Ja.. Snap nu ook wat ze bedoelen met "je moet leren kolven".. Maar ik vraag me wel af wat ik anders kan doen. Ik ben niet meer vang dat ik te weinig kolf, want dat komt goed door 2 borsten te kolven. Maar vraag me af of ik dan alleen de "arme" voormelk kolf of ook achtermelk. Want mijn tsr doet het niet met kolven.. Maar als dat zo blijft ga ik gewoon een neusspray aan de ha vragen.quote:Op donderdag 29 december 2011 18:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niet heel vreemd. Hij kan gewoon beter drinken dan jij kunt kolven.
Oh zaterdag plop ik ze dr gewoon uit hoor be!!quote:Op donderdag 29 december 2011 20:44 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn dat het goed gegaan is Tico, zowel met haar als met jou (en je boopies).
Je gaat je gang maar hoor!quote:Op donderdag 29 december 2011 21:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh zaterdag plop ik ze dr gewoon uit hoor be!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |