abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105646728
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_105646737
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:30 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

En lekker onverdoofd geslacht. Doodbloeden schijnt een van de meest pijnlijke manieren om te sterven te zijn.
Waarom zo veroordelend over iets waarvan je zelfs zelf aangeeft dat je niet weet of het wel terecht is?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_105646750
Kippen en varkens die dagelijks op ons bord liggen hebben anders ook een flink kutleven. Als je het zielig vindt moet je gewoon geen vlees eten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_105646751
Dat was mijn laatste, de rest kan ik niet quoten wegens mobiel.
  vrijdag 16 december 2011 @ 09:49:34 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105647723
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 08:58 schreef Ticootje het volgende:
Kippen en varkens die dagelijks op ons bord liggen hebben anders ook een flink kutleven. Als je het zielig vindt moet je gewoon geen vlees eten.
Dat idd, "gewoon" vlees heeft het bij leven een heel leven lang slechter dan een weidebeest dat alleen maar onverdoofd geslacht wordt, vandaar dat we waarschijnlijk geen varkens meer in de wei zien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105647790
Vreemd binnen komen zo in het bv topic ;)

Pijnlijke plek gelukkig weer weg, Jelle heeft gisteren gelukkig weer goed gedronken en dat scheelde weer veel :D
Melk maar weer in de vriezer gezet, zo kom ik nooit door de voorraad heen ;)
  vrijdag 16 december 2011 @ 09:55:45 #7
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_105647853
Als je een specifiek dieet volgt moet je je voedingsstoffen uit de dingen halen die je wel eet. Een vegetariėr eet waarschijnlijk meer eieren dan ik doe omdat diegene vlees laat staan en bepaalde voedingsstoffen uit vlees wel nodig heeft.
Ik vind het heel knap van evenstar dat ze zo'n dieet volgt met het beste voor ogen voor haar kind.

Onder een spoiler ivm gedeeltelijk off topic
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105648175
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_105648186
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 09:55 schreef pessie het volgende:
Als je een specifiek dieet volgt moet je je voedingsstoffen uit de dingen halen die je wel eet. Een vegetariėr eet waarschijnlijk meer eieren dan ik doe omdat diegene vlees laat staan en bepaalde voedingsstoffen uit vlees wel nodig heeft.
Ik vind het heel knap van evenstar dat ze zo'n dieet volgt met het beste voor ogen voor haar kind.

SPOILER
Eensch.
En als je dan bijvoorbeeld geen ei mag, en geen vis, en geen schaal/schelpdieren, en ook geen tofu dan wordt het lastig. Helemaal lastig wordt het als je ook geen noten/pinda's of zaden of weet ik veel mag. En als je dan ook geen melk mag wat in de meeste vleesvervangers zit dan is het verdraait lastig om aan voldoende voedingsstoffen te komen zonder vlees te eten.

SPOILER
:)
pi_105648259
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 09:55 schreef pessie het volgende:

SPOILER
Vrijheid van godsdienst houdt niet in dat we voor gelovigen maar allerlei uitzonderingen moeten gaan maken op wetten die verder wel gewoon voor alle andere Nederlanders gelden. Als atheļst is het voor mij verboden om onverdoofd te slachten. Ben ik moslim of jood, dan mag het ineens wel. Bizarre situatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2011 10:13:50 ]
  vrijdag 16 december 2011 @ 10:13:21 #11
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105648268
Wat mignonne zegt dus.. En Ik volg dat dieet zelf niet Arwen heeft nooit BV gehad. Daarom was/is het nu voor mij zo belangrijk.

Mignonne Heb jij toevallig een zelfgemaakte lijst met veilige producten? Dat wat Ik voor Arwen nodig Heb is nl ook GV Dus denk dat er veel meer kan..
Dat Ik iig een basis heb. Die lijsten van dieetisten en voedingscwntrum zijn niet echt up to date.. :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_105648346
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:13 schreef _evenstar_ het volgende:
Wat mignonne zegt dus.. En Ik volg dat dieet zelf niet Arwen heeft nooit BV gehad. Daarom was/is het nu voor mij zo belangrijk.

Mignonne Heb jij toevallig een zelfgemaakte lijst met veilige producten? Dat wat Ik voor Arwen nodig Heb is nl ook GV Dus denk dat er veel meer kan..
Dat Ik iig een basis heb. Die lijsten van dieetisten en voedingscwntrum zijn niet echt up to date.. :)
ik heb hem niet, maar voor jou wil ik hem wel maken. Ik zal vanavond even kijken. :)
  vrijdag 16 december 2011 @ 10:19:29 #13
259886 pessie
pi_105648385
evenstar wat is GV in dit geval?

Nielsch, gezellig dat je weer aanschuift al begrijp ik meestal niet zo goed wat je in dit topic te zoeken hebt aangezien je dochter geen borstvoeding krijgt of heeft gekregen.
Wat betreft vrijheid van godsdienst mag je zelf even de geschiedenis in duiken, dan vind je meer dan voldoende.
  vrijdag 16 december 2011 @ 10:19:45 #14
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105648394
Fijn ! Het heeft niet superhaast qua brood weet Ik wel maar telkens t zelfse beleg komt me de kont uit lol :')
  vrijdag 16 december 2011 @ 10:20:52 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105648426
GV= gluten vrij :)
pi_105648459
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:19 schreef pessie het volgende:
Nielsch, gezellig dat je weer aanschuift al begrijp ik meestal niet zo goed wat je in dit topic te zoeken hebt aangezien je dochter geen borstvoeding krijgt of heeft gekregen.
Wat betreft vrijheid van godsdienst mag je zelf even de geschiedenis in duiken, dan vind je meer dan voldoende.
Uhm pardon? Ten eerste ga je compleet de mist in met je aannames en wellicht willen we de 2de wel borstvoeding geven. Dan kan ik mij hier prima oriėnteren. Als je daar problemen mee hebt kan Rockabella ze misschien in haar i-don't-give-a-fuck-boekje noteren.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2011 10:22:56 ]
pi_105648710
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Uhm pardon? Ten eerste ga je compleet de mist in met je aannames en wellicht willen we de 2de wel borstvoeding geven.
Al onderweg?
  vrijdag 16 december 2011 @ 11:16:27 #18
259886 pessie
pi_105649917
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Uhm pardon? Ten eerste ga je compleet de mist in met je aannames en wellicht willen we de 2de wel borstvoeding geven. Dan kan ik mij hier prima oriėnteren. Als je daar problemen mee hebt kan Rockabella ze misschien in haar i-don't-give-a-fuck-boekje noteren.
8)7 .
a) ik ken Rockabella verder niet
b) over het algemeen zit je hier om tegen ons aan te schoppen, niet om ons advies, niet om waar wij het over hebben maar puur pesten. Lichtelijk vervelend vind ik dat.
c) gefeliciteerd met de zwangerschap!
pi_105651345
Ik ben een paar dagen afwezig geweest hier en heb net even bijgelezen.

Eerst even offtopic:
SPOILER
Dan nu ontopic:

Ik heb afgelopen week precies hetzelfde gehad als Take_A_Picture: veel minder volle borsten. We hadden een paar regeldagen waar J. echt al mijn melk opdronk terwijl ik gewend was aan overproductie. Daar kwam bij dat ik weer ongesteld was geworden (en daardoor een productiedip had) en J. en ik allebei flink verkouden waren/zijn. Al met al dus best wel vermoeiend!

De regeldagen zijn nu over en J. is op zoek naar een nieuw schema. Hij heeft ineens een paar nachten doorgeslapen tot half zes, zes uur of zelfs half zeven (ik moest één nacht om kwart over vijf kolven omdat ik wakker werd van de stuwing...)! Maar overdag haalt hij dat in en drinkt heel onregelmatig: soms na een uur alweer, soms na drie en een half uur. Er is geen peil op te trekken.

Trouwens, J. heeft ook 2 weken lang heel veel op zijn knuistje gesabbeld en nu ineens helemaal niet meer. Ik begin bijna in de 'sprongetjes-theorie' te geloven :P

Dus Take_A_Picture, het hoort volgens mij allemaal bij de 3-maanden regeldagen :Y
  vrijdag 16 december 2011 @ 12:20:24 #20
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105651820
Maar worden halal (en koosjer) geslachte dieren dan ook diervriendelijk gehouden?
  vrijdag 16 december 2011 @ 13:06:48 #21
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_105653316
Slagroom hier: vandaag één maand oud, 5400 gram. Dat gewicht had Annicka pas met drie maanden... :')
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_105654511
:D Doettie goed zeg! Hoe is het met je rechterborst GWS? (dat was rechts toch, waar je problemen mee had?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_105655077
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 13:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Slagroom hier: vandaag één maand oud, 5400 gram. Dat gewicht had Annicka pas met drie maanden... :')
hier met 3 weken zitten we op 4310 !! slagroom idd ^O^

sver...ow regeldagen, menstruatie en verkoudheid! pff gelukkig het is voorbij :* !
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105655710
Dank je Bitterend O+

Ik produceer ook slagroom trouwens :9 : ons mannetje woog bij zijn geboorde 2675 gram en na 2 maanden 5150 :Y Ik was beretrots op zijn curve. A.s. maandag weer naar het CB voor de 3-maanden check en dan ben ik benieuwd! Hij is al zooo groot vinden wij w/
  vrijdag 16 december 2011 @ 15:03:33 #25
12913 GreatWhiteSilence
pi_105657763
Slagroom bij iedereen, geweldig. :D We hebben hier de grootste lol om dat gewicht trouwens, Annicka was zo licht vergeleken met Ayden... :D

Mijn rechterborst is nog niet van alle problemen vrij, er zit zelfs een dunne kras op van een cm of twee. Misschien een aanvaring gehad met een scherp nageltje, ofzo? :?

Het is wel beter dan eerst, maar er is nog veel verbetering mogelijk...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_105661361
Wat goed slagromers :Y

Hier is ie in een maand 400gram bijgekomen. Naar mijn gevoel drinkt ie genoeg, maar kennelijk dus niet. Soms drinkt ie in de avond (altijd heel onregelmatig) om de 20 min, dat ie weleens een voedibg overgeeft (zelfs uit neus). Maar hij begint in zn curve af te buigen.

Nu ook sinds twee weken borstweigeren, alleen als ie heel slaperigdrinkt hij een heke voeding. Kan m max een minuut aan de borst houden en gaat brullen. Dus veel afkolven hier ;(

Heb 'last' van een snelle toestroom, van begin tot eind, ook al kolf ik eerst af en leg m daarna aan, dan kan ie t niet aan. (tel zelf 5 straaltjes melk).

Dus ben hier erg aan het rommelen, eerst borst dan gebrul, dan weer een paar slokjes. En dan houdt t voor m op en geef ik t in een flesje.

Als ik hier weleens lees van een babietje die geniet van t drinken O+ O+ hier is t altijd een strijd. Drinken voor de honger, niks genieten of leuk.
pi_105661864
Sandous, jouw verhaal doet mij heel erg denken aan overproductie, daar heb ik ook last van gehad. Ondanks dat er veel melk is kan overproductie er ook voor zorgen dat je kindje juist niet goed groeit, omdat hij vooral veel "voormelk" binnen krijgt en niet toekomt aan de vettere "achtermelk" (tijdens een voeding wordt de melk steeds vetter). Heb je ook een plaatje van zijn curve?
De te snelle toestroom en zijn reactie daarop herken ik ook heel sterk. Door te kolven zorg je ervoor dat de toestroom tijdelijk misschien wat minder snel gaat, maar je stimuleert wel je borsten nog meer, waardoor je nog meer melk aanmaakt. Wat je kunt doen is je kindje aanleggen en als de melkstroom opgang komt afkoppelen en de melk weg laten lopen in een hydrofiel ofzo. Zo wordt de melkproductie niet extra gestimuleerd. Als je kindje dat accepteert tenminste, Niels werd er woest van ;)

Hier, hier en hier kun je er meer over lezen.

Je kunt overproductie aanpakken door te blokvoeden. Door maar 1 borst per keer te geven voor een bepaalde periode geef je de andere borst een aantal uren rust waardoor de melkproductie afneemt. Maar het is verstandig om eerst een lactatiekundige of iemand van de LLL/ VBN te bellen voordat je hieraan begint.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_105662822
Twinkly dank voor je uitgebreide antwoord!!

Het kan overproductie zijn, dus ook contact gehad met een lk. Ik blokvoed al een maand. En ook na een tsr weglaten stromen doe ik ook. Heb op borstvoeding.com alle artikels en alle topics gelezen... Soms kolf ik 60ml af, dan denk ik oke tsr en voormelk voorbij. Hij aan de borst na twee zuigen stopt hijermee.

Vind het wel balen. Want bij mb dochtertje heb ik een jaar fulltime gekolfd, en dat wil ik niet.

Ook met het cb erover gehad.. Het blijft aanmodderen.

Ik ga even de linkjes doorlezen die je geplaatst hebt :*
pi_105668936
Pff, wat rot Sandous :* Je kent de linkjes die ik postte vast ook al dan.
Het kan zijn dat je nog steeds last van overproductie en een te heftige toeschietreflex hebt, sommige moeders moeten om de overproductie in te dammen er bij blokvoeden langer dan 3 uur tussen laten. Misschien kan de LK je daar nog advies over geven?
En ik denk dat je zoontje wellicht snel loslaat omdat hij een slechte ervaring op heeft gedaan met de te snelle toeschietreflex, hij is "bang" zich weer te verslikken terwijl hij aan de andere kant wel de hongerprikkel heeft om te drinken. Dat herken ik ook van Niels. Slaperig aanleggen werkte hier ook het beste.
Wat ook nog kan proberen is in een houding voeden waarin de toeschietreflex minder heftig is: meer half liggend op je rug zodat de melkstroom tegen de zwaartekracht in moet.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_105671761
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 16-12-2011 22:58:28 ]
pi_105672095
Evenstar, lijstje met producten, ik weet niet wat je allemaal wilt weten dus ik zeg gewoon maar wat dingen. Ik post hem even hier voor het geval er meer mensen zijn die het willen hebben, dan hoef ik niet te sturen enzo :P

Voor anderen, of misschien voor google-erds... deze producten zijn vrij van soja, kippenei, koemelk, noten/pinda's, vis, schaal/schelpdieren en sesam. Check altijd zelf de verpakking als je iets koopt want het kan zomaar veranderen.

SPOILER
Dat was uit mn hoofd even in een notendop alles wat in me opkwam.
Evenstar jij weet dat uiteraard al, en voor iedereen anders die dit misschien nodig heeft, al het verse kan eigenlijk altijd wel, fruit, groente, aardappels, rijst enz enz.

Voor chocola heeft Twinkly nog een goeie tip, ik ben vergeten hoe het merk heet, maar het komt van een natuurwinkel. Dat is eigenlijk de enige chocola die mag. Bespaar jezelf de moeite van het zoeken, it's useless ;( *jank*

zoals je ziet valt het best wel mee, er mag heel veel, je moet alleen even uit je eigen comfortzone en van alles opzoeken. Hoewel jij al een heel eind bent dankzij het dieet van Arwen.

disclaimer
ga niet jezelf zomaar op dieet zetten maar ga eerst bij een dietist langs... voordat het allemaal te beperkt wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door mignonne op 16-12-2011 21:32:57 ]
pi_105672169
ohja en met een asterix erachter is varkensvlees :)
pi_105672257
ohja en nog een toevoeging :+
maggi (van die voor in je soep te doen) is op basis van tarwe, dat mag ook. Ze hebben hem ook in een pittigere variant, verrassend genoeg, maggi hot. :')
  vrijdag 16 december 2011 @ 21:30:53 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105672712
quote:
evenstar wat is GV in dit geval?

Ik wist niet dat dit topic 'borstvoedsters-only' was...
Weer wat geleerd vandaag.

Dat je Nielsch irritant vindt snap ik helemaal, maar of zijn vrouw wel of niet bv geeft bepaalt natuurlijk niet of hij hier wel of niet iets te zoeken heeft...
pi_105672846
binnenvalpost, i know :@ ......... disclaimer: 2 jochies borstvoeding gegeven, top ervaring ^O^
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wist niet dat dit topic 'borstvoedsters-only' was...
BE, ik las borstvoersters ... kan ook toch? :D

[ Bericht 8% gewijzigd door -Caroline- op 16-12-2011 21:54:53 (can't help it) ]
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:24:56 #36
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105675564
_O_. Dank u mignonne O+

[ Bericht 71% gewijzigd door _evenstar_ op 16-12-2011 22:41:18 ]
pi_105675923
Op wat je niet hebt, kun je niet bezuinigen idd. As simple as that.

En ik vind het helemaal niet erg om het oneens te zijn, hoor! Even goede vrienden.

[ Bericht 23% gewijzigd door Ssserpente op 16-12-2011 23:10:47 ]
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:40:13 #38
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105676231
Haal Ik t weer weg ;)
pi_105676390
Dankjewel voor die link Ssserpente, ik had er stom genoeg niet naar gezocht.
pi_105676673
Ik lees daar dan wel weer dat de meeste 'halalkoeien' wel verdoofd geslacht worden :?
  zaterdag 17 december 2011 @ 08:17:57 #41
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105685344
En blijft mijn vraag even staan: worden de halal (of koosjer) geslachte dieren wel diervriendelijk gehouden dan? Of komen die ook van de bio-industrie?

mignonne, jeutje wat een lijst! Wat lief dat je al die moeite hebt gedaan zeg! :o
  zaterdag 17 december 2011 @ 09:23:04 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105685627
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:20 schreef mignonne het volgende:
Evenstar, lijstje met producten, ik weet niet wat je allemaal wilt weten dus ik zeg gewoon maar wat dingen. Ik post hem even hier voor het geval er meer mensen zijn die het willen hebben, dan hoef ik niet te sturen enzo :P

Voor anderen, of misschien voor google-erds... deze producten zijn vrij van soja, kippenei, koemelk, noten/pinda's, vis, schaal/schelpdieren en sesam. Check altijd zelf de verpakking als je iets koopt want het kan zomaar veranderen.

SPOILER
Dat was uit mn hoofd even in een notendop alles wat in me opkwam.
Evenstar jij weet dat uiteraard al, en voor iedereen anders die dit misschien nodig heeft, al het verse kan eigenlijk altijd wel, fruit, groente, aardappels, rijst enz enz.

Voor chocola heeft Twinkly nog een goeie tip, ik ben vergeten hoe het merk heet, maar het komt van een natuurwinkel. Dat is eigenlijk de enige chocola die mag. Bespaar jezelf de moeite van het zoeken, it's useless ;( *jank*

zoals je ziet valt het best wel mee, er mag heel veel, je moet alleen even uit je eigen comfortzone en van alles opzoeken. Hoewel jij al een heel eind bent dankzij het dieet van Arwen.

disclaimer
ga niet jezelf zomaar op dieet zetten maar ga eerst bij een dietist langs... voordat het allemaal te beperkt wordt.
Mignonne, vind je het ok om deze post in het allergie topic te quoten?
pi_105685696
quote:
Wat een onzin zeg!. Ik heb geen druppel bv gegeven en ben dat ook bij een tweede niet van plan, maar ben wel oprecht geinteresseerd in dit topic/jullie beweegredenen/e.d dus ik lees hier eigenlijk alles wel mee.
En wb Nielsch, ok niet iedere post slaat ergens op, maar kritische opmerkingen mogen overal gegeven worden lijkt me, dus ook in dit topic
edit: wat BE zegt dus :P
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_105685786
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 09:33 schreef Poppejans het volgende:
Wat een onzin zeg!
<knip>
edit: wat BE zegt dus :P
Ja, Poppejans, al is de manier waarop BE haar mening geeft n stuk plezieriger.
  zaterdag 17 december 2011 @ 09:51:43 #45
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105685890
Nou, ik vind het wel apart, dat je in een topic leest over iets waar je niets mee hebt.
Wie wil er nu gewauwel over aanleggen, regeldagen enz lezen, als je zelf geen bv geeft of van plan bent je kind het te geven. :?

Maar goed, ieder z'n ding.
pi_105685924
Ja wat Juud zegt....ik lees bijvoorbeeld niet over flesvoeding..beetje zonde van mijn tijd!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 17 december 2011 @ 10:02:39 #47
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_105686036
Ja laten we ons druk gaan maken wie waar mag gaan lezen...
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_105686273
Haha, inderdaad. Ik lees bijna overal mee. 8-)

En pessie, ik was het eigenlijk wel met Nielsch eens. :Y)

Het is hier niet meer ontopic, maar ik wil je wel even bedanken voor je uitgebreide posts, Ssserpente. Hier kopen we uit gemakzucht en gewoonte zo goedkoop mogelijk vlees. Daar ga ik meteen verandering in brengen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_105686362
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 10:15 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, inderdaad. Ik lees bijna overal mee. 8-)

Het is hier niet meer ontopic, maar ik wil je wel even bedanken voor je uitgebreide posts, Ssserpente. Hier kopen we uit gemakzucht en gewoonte zo goedkoop mogelijk vlees. Daar ga ik meteen verandering in brengen.
*eens is met alles

Ssserpente, je hebt me absoluut aan het nadenken gezet! Goede post! (ik ben 5 jaar overtuigd vegetarier geweest en wat ik nu doe is gewoon het allergoedkoopste vlees kopen..slaat ook nergens op)
Ik wou sowieso wat meer vegetarische dagen in gaan lassen hier, prima en lekkere alternatieven zijn er tegenwoordig genoeg
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_105686611
quote:
Ik ook!

Ik eet trouwens al 23 jaar geen vlees en geen vis (en ook haast nooit vleesvervangers), maar goed, dit terzijde.

Ik mis de borstvoeding af en toe nog wel. Ik ben nu een maand of 4 gestopt (nou ja, mijn dochter stopte er eigenlijk mee).
Laatst trok ze wel nog een keer mijn shirt naar beneden bij de hals. Ik had even een verbaasd momentje.
Maar ze keek even met een blik van herkenning en dat was het weer.

Ik lees wegens tijdgebrek een heleboel niet maar hier kom ik nog wel af en toe langs.
pi_105686674
ontopic:

welke zoogcompressen gebruiken jullie? ik heb natusan maar ik lek er gewoon doorheen
pi_105686890
quote:
+1
Wij eten maar een paar keer per week vlees, ook wij zijn niet rijk, maar ik ga er toch zeker wel verandering in brengen, dank!!
Zit er bij het biologische vlees in de supermarkt een addertje onder het gras of is dat wel echt 'biologisch'?

Waar ik vooral benieuwd naar was, Innepin ben je al van je harde plek af?
En het is gewoon heel frustrerend als er steeds iets en als voeden niet pijnloos gaat. Ik heb beide keren maar 2 maanden gevoed (eerste keer een maand en een maand gekolft) en ik heb het nooit pijnloos kunnen doen, ook altijd stuwing gehad. De 2e keer had ik mezelf voorgenomen het 3 maanden aan te kijken of het op den duur pijnloos zou worden, dit omdat ik wist dat het tijd nodig heeft om op elkaar afgestemd te raken.
Mocht je nou vaker last hebben van harde plekken en dus waarschijnlijk verstoppingen, dan kan je overwegen lecithine te slikken om de melk 'dunner' te maken waardoor er minder snel verstoppingen instaan. PM weet hier alles van, die slikt het. Ik was dat ook van plan te gaan doen.

Speaking of, PM hoe gaat het bij jullie?

Bitterend, ik gebruikte gewoon die van de appie, die vond ik het fijnst. Ik lekte overal doorheen. Ik deed 's nachts zelf ook nog een kras verband in m'n hemd zodat ik maar weer niet met natte plekken wakker werd. Het wordt minder, dan kan je misschien Lily pads proberen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zaterdag 17 december 2011 @ 10:51:04 #53
12913 GreatWhiteSilence
pi_105686913
Ik gebruik zoogcompressen van de Hema, maar ik lek niet zoveel, en sowieso maar alleen uit rechts. Links krijgt de kans niet om te gaan lekken... :P
pi_105687224
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 10:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik gebruik zoogcompressen van de Hema
+1, die vind ik fijner dan die van de etos, die ik ook een keer geprobeerd heb.
pi_105687255
ah en hema dussss dank! ga halen om te proberen !!
wat zijn lily pads wickie??
  zaterdag 17 december 2011 @ 11:13:11 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105687338
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 09:51 schreef Juud79 het volgende:
Nou, ik vind het wel apart, dat je in een topic leest over iets waar je niets mee hebt.
Wie wil er nu gewauwel over aanleggen, regeldagen enz lezen, als je zelf geen bv geeft of van plan bent je kind het te geven. :?

Maar goed, ieder z'n ding.
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 09:54 schreef bitterend het volgende:
Ja wat Juud zegt....ik lees bijvoorbeeld niet over flesvoeding..beetje zonde van mijn tijd!
Gewoon interesse? Helemaal niet zonde van mijn tijd.
Zo heb ik van de week ook zitten zoeken naar voedingsbh's voor Jessie bijvoorbeeld. Ik ben blij dat ik niks gepost heb toen, ik wist nl niet dat suggesties van niet-bvsters niet op prijs gesteld werden!

En idd vond ik de voorgaande discussie ook erg interessant. :Y
pi_105687364
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 09:23 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Mignonne, vind je het ok om deze post in het allergie topic te quoten?
oh verrek dat ik daar niet aan gedacht heb :o :')
ja daar is ie makkelijker terug te vinden denk ik.

Moet ie hier weg? ik ga hem gelijk ff daar zetten :)
  zaterdag 17 december 2011 @ 11:15:25 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105687382
Neuh, hij hoeft hier niet weg toch?
Maar daar even herhalen zou super zijn. Ik denk dat er veel mensen wel wat aan kunnen hebben. :Y
pi_105687396
ja prima :)
pi_105687901
Wow mignonne! Ik heb het niet nodig wegens geen allergieėn, maar ik gok dat er een hoop moeders blij zijn met je lijst, respect!

Ssserpente, dank voor je uitgebreide post, het maakt mij ook weer een stukje bewuster. We kochten al vaak biologisch vlees maar die gewoonte was een beetje ingedut weer. Nu weer even wakker geschud :)

@Wickie, ja hoor, het was idd gewoon een verstopt kliertje denk ik. De vorige keer duurde dat een dag, nu 2 dagen. Het doet nog wel pijn met aanleggen, maar dat komt doordat ik (denk ik) anders heb aangelegd door de pijn van het kliertje waardoor ik nu weer een kloofje heb. :+ De ergste pijn is in elk geval weg, lief dat je ernaar vraagt! :*

En verder een :W aan alle mensen die meelezen gewoon omdat ze het interessant vinden. Wees welkom :P
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_105688167
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 december 2011 11:40 schreef innepin het volgende:
En verder een :W aan alle mensen die meelezen gewoon omdat ze het interessant vinden. Wees welkom :P
dank! *O*

en als ze n soort van offtopic vraag stellen? :P
Mignonne en Ssserpente ik heb gelezen over jullie voeding/vlees etc posts...
Lily, ik lees dat je al 23 jaar geen vlees/vis eet...
hier geen allergie of zuks.. maar wel wil ik graag bewuster eten mét de kinderen....

ok mn vraag: hoe/wat/waar begin ik: liefst geen vlees meer, maar hoe etc....
is er een topic ? ik heb al gezocht, nog niet gevonden wat van toepassing is ivm kinderen etc...
en voordat ik heel t internet uit heb ;) .... zou ik graag ervaringen van de posters hier lezen... of n verwijzing krijgen...

BE, of had dit in feedback gemotte? :@
  zaterdag 17 december 2011 @ 11:54:58 #62
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105688244
Misschien een nieuw topic (reeks) openen met tips voor minder vlees c.q. wegetarisch?
pi_105688310
Bitterend ik gebruikte ook die v an de Hema, ik heb ze bijna allemaal geprobeerd, maar de Hema vond ik het prettigst (en niet in de laatste prijs qua prijs :) )
Bij die andere merken ging de vulling altijd een beetje brokkelen ofzo :?
pi_105688375
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 december 2011 11:54 schreef Asyniur het volgende:
Misschien een nieuw topic (reeks) openen met tips voor minder vlees c.q. wegetarisch?
ik ben voor :Y

TT voorstel: bewust eten met kinderen...
waarmee ook de biologische varianten aan bod komen... oid?

ms wil ssserpente of mignonne een voorzet doen? O+
pi_105688433
Trap maar af, hoor. Ik moet zo richting Antwerpen voor een etentje, dus heb geen tijd voor een OP.

De eer is aan Mignonne dus. :P

[ Bericht 23% gewijzigd door Ssserpente op 17-12-2011 12:11:12 ]
pi_105688592
Goed idee, bewust eten met kinderen. Zal d'r zo eens kiek'n Cooki!

Nielsch z'n post was in dit geval misschien wel zinnig, maar dat is ook wel eens anders geweest in dit topic, ik gok dat Pessie daarom wat kribbig reageerde. Ik ga maar in de negeerstand wat Nielsch betreft denk ik, we worden het toch nooit eens :P

En ik gebruikte ook de hemapads, best prima. Nooit andere geprobeerd ook trouwens.
  zaterdag 17 december 2011 @ 12:18:05 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105688751
Nieuw topic is prima!
Ik zla even in CUL spitten,want vgls mij ee daar ook weleens zoiets vergis.

/off-topic
pi_105689177
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 12:03 schreef Ssserpente het volgende:
Trap maar af, hoor. Ik moet zo richting Antwerpen voor een etentje, dus heb geen tijd voor een OP.

De eer is aan Mignonne dus. :P

:o nou voor mij hoeft het niet zo nodig hoor, ik ben alleen van de allergieėn, niet van de biologisch vlees enzo :D misschien later als ik groot ben en een echte baan heb ;)
cooki open hem maar gewoon zelf :)
pi_105689242
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 12:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

:o nou voor mij hoeft het niet zo nodig hoor, ik ben alleen van de allergieėn, niet van de biologisch vlees enzo :D misschien later als ik groot ben en een echte baan heb ;)
cooki open hem maar gewoon zelf :)
Haha, ik pestte je ook maar. :P
pi_105689318
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 12:41 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Haha, ik pestte je ook maar. :P
ja van jou weet ik dat wel :+
maar voordat een ander echt op mijn voorzet voor zo'n topic wacht :P
  zaterdag 17 december 2011 @ 14:08:09 #71
94046 PM-girl
pi_105691819
Wickie, lief dat je het vraagt. Het gaat goed hier, ik vind aanleggen aan een kant wel wat lastiger. We zijn bijna 6 maanden en ik denk inmiddels 4,5 kilo verder!
Elke dag en nacht nog 8 voedingen. Wel vrees ik een beetje het moment dat de bv iets minder wordt door mijn menstruatie en het bijvoeden, daarmee is de vorige keer de ontstekingenreeks begonnen. Ik slik dus inderdaad lecithine.
*
pi_105706740
Ik heb Lily Padz gebruikt. Die werkten prima voor mij, maar bij mij lekte er maar heel incidenteel melk. Ik ben ermee gestopt toen Lena en ik spruw kregen.
pi_105707381
Ik, als nog nooit borstvoedinggevebde moeder, lees hier ook mee. Vooral nieuwsgierigheid/interesse hoe julie alles doen en opdoen van tips. Mocht er nog een 3e kindje komen wi ik bv proberen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 17 december 2011 @ 22:27:34 #74
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105707831
Ik vind het onzin dat een niet BV ouder niets zou mogen zeggen..

Zolang men respectvol met elkaar kan discussiėren , vind ik een andere kijk vaak verfrissend :)
pi_105708037
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:16 schreef Vicky het volgende:
Ik, als nog nooit borstvoedinggevebde moeder, lees hier ook mee. Vooral nieuwsgierigheid/interesse hoe julie alles doen en opdoen van tips. Mocht er nog een 3e kindje komen wi ik bv proberen.
Wat leuk, hoe dat zo ineens?
  zaterdag 17 december 2011 @ 22:34:50 #76
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105708078
Ik heb natusan en kruidvast pads gebruikt en later lilypadz.
Ik kon de lilypadz niet zonder bh gebruiken ivm grote cupmaat maar ik vond ze wel prettig overdag. Ik moest er wel altijd aan denken om even iets erbij te houden (dubbelgevouwen spuugdoekje ofzo) omdat er meestal wel iets van melk in stond en bij het verbreken van het vacuüm loopt dat dan weg.
Maar vond ik ze heel prettig in gebruik.
Ik kookte ze gewoon met de flessen en kolfspullen uit.
pi_105708216
Ik dacht na 2x een borstverkleining geen bv te kunnn geven maar na de geboort van Tess kwamen er toch aardg wat straaltjes uit als ik kneep... Toen er verder geen aandacht aan besteed maar ik ben toch stiekum benieuwd of het misschien wel lukt..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_105708318
jij kan dat vast Vicks O+
mooie excuus voor een derde :+ <3

Lilypadz had ik ook maar ze bleven bij mij niet zitten omdat de stroom te groot was. Ze gleden er gewoon weer vanaf. Toen de boel een beetje minder stroomde heb ik ze wel gebruikt, met name onder nette kleding vond ik ze wel fijn, toont beter. :Y
  zaterdag 17 december 2011 @ 22:50:58 #79
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105708661
Mignonne hoe vaak ging je in t begin de fout in qua dieet..?

Echt zonder nadenken een stukje kaas eten.. en foutjes horen er ook bij maar wat voel ik me schuldig nu Ollie met buikkrampen zit en weer meer opgeeft en zuuroprispingen heeft :{ ;(
pi_105708891
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:50 schreef _evenstar_ het volgende:
Mignonne hoe vaak ging je in t begin de fout in qua dieet..?

Echt zonder nadenken een stukje kaas eten.. en foutjes horen er ook bij maar wat voel ik me schuldig nu Ollie met buikkrampen zit en weer meer opgeeft en zuuroprispingen heeft :{ ;(
eeeh pfffrt weet ik niet meer. Heus wel eens hoor :X
t stomste wat ik deed was zonder na te denken een ei eten :')
En ik heb in het begin ook wel teveel op anderen vertrouwd. Dat ze gekookt hadden en zeiden dat er geen soja inzat, en dan achteraf zeggen dat het in ketjap gemarineerd is... of dat er een scheutje room door zit ofzo.

ik voelde me ook altijd schuldig daarna, t voelt gewoon zo stom. Hier helpen zetpillen wel trouwens tegen de pijn, ik geef dan ook altijd gewoon een zetpil.
pi_105709105
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:34 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb natusan en kruidvast pads gebruikt en later lilypadz.
Ik kon de lilypadz niet zonder bh gebruiken ivm grote cupmaat maar ik vond ze wel prettig overdag.
Hoe bedoel je? Waarom zou je ze zonder beha willen gebruiken? Of bedoel je 's nachts? Ik heb er nooit problemen mee gehad.
pi_105709428
ik draag snachts nu nog gewoon een bh...totdat ik echt lekvrij ben; duurt vast niet zo lang meer...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 18 december 2011 @ 00:55:09 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105712509
Ik heb de Lilypadz eigenlijk alleen maar 's nachts gebruikt, juist omdat ik het op een gegeven moment zat was om dag en nacht een BH te dragen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 18 december 2011 @ 08:36:29 #84
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105715697
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 23:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Waarom zou je ze zonder beha willen gebruiken? Of bedoel je 's nachts? Ik heb er nooit problemen mee gehad.
Op de verpakking staat dat je ze zonder bh kan gebruiken. Omdat ze dus vacuüm worden als je ze opplakt. Maar dat gaat bij grote borsten in elk geval niet op. De minste beweging zorgt voor verbreking van het vacuüm en dan vallen de lilypadz er weer af.
Maar in een bh ging dat prima bij mij.
pi_105719792
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 23:12 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik draag snachts nu nog gewoon een bh...totdat ik echt lekvrij ben; duurt vast niet zo lang meer...
Ik draag inderdaad ook een bh 's nachts, en ben benieuwd of en wanneer ik eens lekvrij word, voorlopig nog niet denk ik.

J. slaapt nu 's avonds wel 4 uur. Kan dat, dat 'ie zelf een beetje zijn drinkritme aanpast dat ie 's nachts wat minder wil? Overdag komt 'ie wel om de 3 uur meestal.

Ik zet altijd nog wel een wekker (in het begin moest dat omdat ie echt vaak aangelegd moest worden, en uit gewoonte zet ik hem nu nog steeds..), maar hij is meestal voor de wekker wakker, maar de afgelopen 2 nachten wordt hij dus wakker van de wekker (na zo'n 4, 4,5 uur). Kan ik hem dan gewoon toch laten slapen en zelf laten aangeven wanneer hij wil? Hij is nu 10 weken (5wk te vroeg) en weegt nu 4200 gram.

Voor mijn gevoel heeft ie het nog zo nodig, ook 's nachts dat ik meer dan 4,5 a 5 uur er tussen eigenlijk te veel vind :@
pi_105719861
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

eeeh pfffrt weet ik niet meer. Heus wel eens hoor :X
t stomste wat ik deed was zonder na te denken een ei eten :')
En ik heb in het begin ook wel teveel op anderen vertrouwd. Dat ze gekookt hadden en zeiden dat er geen soja inzat, en dan achteraf zeggen dat het in ketjap gemarineerd is... of dat er een scheutje room door zit ofzo.

ik voelde me ook altijd schuldig daarna, t voelt gewoon zo stom. Hier helpen zetpillen wel trouwens tegen de pijn, ik geef dan ook altijd gewoon een zetpil.
Migonne en Evenstar, gewoon even een :* voor jullie, bikkels! Het lijkt me verdomd lastig, maar jullie doen het super!
  zondag 18 december 2011 @ 13:05:41 #87
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105720283
Wat ik hier een keer als tip heb gelezen om je borsten 'zindelijk 'te krijgen: slapen zonder bh.
Ik heb toen een dik badlaken over het bed gelegd en binnen een paar dagen was het gelk weg.
Geen idee of het toeval is maar bij een volgende doe ik het weer (als de stuwing achter de rug is).
pi_105721216
Zonder bh slapen? hmm dan is alles nat denk ik..nog erger dan nu met die natusan zoogcompressen
mijn borsten lijken en ingebouwde klok te hebben...om de 2 uur voel ik de tsr echt hard schieten...en dan lek ik ook

Jipster hij groeit wel goed nu! dus ik zou denken dat je hem zelf kan bepalen wanneer hij wil drinken! maar kijken wat de dames met ervaring zeggen hier :*
  zondag 18 december 2011 @ 13:32:58 #89
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105721349
Daarom moet je ook even een dik badlaken in bed leggen op borsthoogte...
pi_105721413
Ja maar dan is mijn pyjama ook helemaal nat, en dekbed enzo...is niet lekker
pi_105722580
nou hier hielp dat niet hoor asy, ik bleef dapper door lekken ;( :D
ik heb het een hele tijd geprobeerd omdat ik die bh 'snachts spuugzat was maar het schoot niet echt op. En die padz bleven dus idd ook niet zitten dus nja, toch maar een beha aan en dan met pads erin.

Jipster :* lief dankje <3
pi_105724332
Lekken jullie zó erg dan? :o Ik was de beha ook al snel spuugzat dus slaap nu ook zonder en het lekken is vrijwel weg, d'r zit hooguit een kleine vlek in m'n t-shirt en daar kan ik mee leven :Y) alleen voor tijdens de nachtvoedingen heb ik een hydrofiel bij de hand die ik op de andere borst leg omdat het anders een zwembad wordt, maar verder valt 't reuze mee..
  zondag 18 december 2011 @ 15:18:07 #93
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105726153
mignonne, ik heb ook geen idee of dįt de truc was hoor :D

Ow en ik slaap op mijn buik in mijn blootje.
pi_105726281
Die truc had ik opgedaan bij de buren :D Werkt voor heel veel mama's, maar niet voor elke. Hier werkte het ook, ondanks overproductie. Het idee is dat je juist door bh de boel blijft stimuleren.
pi_105726413
quote:
17s.gif Op zondag 18 december 2011 14:41 schreef innepin het volgende:
Lekken jullie zó erg dan? :o Ik was de beha ook al snel spuugzat dus slaap nu ook zonder en het lekken is vrijwel weg, d'r zit hooguit een kleine vlek in m'n t-shirt en daar kan ik mee leven :Y) alleen voor tijdens de nachtvoedingen heb ik een hydrofiel bij de hand die ik op de andere borst leg omdat het anders een zwembad wordt, maar verder valt 't reuze mee..
Oja :D Dat je baby ligt te voeden en dat ze vervolgens doorweekt is van de andere, minstens zo enthousiaste borst :D
pi_105726838
Of dat je in bed ligt te voeden maar dat je baby had bedacht dat hij wel wou mama sabbelen maar geen melk wou. En dus de melk acuut weer zijn mondhoek uit laat lopen....

Dat onderlaken van ons kan om de dag in de was zo ongeveer...
pi_105727074
ik word regelmatig snachts onder gespuugd terwijl ze aan het drinken is :X als ik wakker genoeg ben dan hoor ik het aankomen en schuif ik dr even omhoog maar veel vaker ben ik te laat en kan ik haar,mezelf en het bed verschonen :N

Asy lekker hoor! ^O^
pi_105727893
Lol ik kan echt niet zonder bh en compressen
Ik ben nu na 1jaar nog niet zindelijk hoor
Hier altijd een melk ballet :D
pi_105728144
het heeft bij mij ook echt tot een maand of 8 geduurd voordat de boel een beetje zindelijk was, maar als ik lang wegging moest ik wel echt nog steeds iets in doen.

asy ik slaap in principe over het algemeen ook bloot maar dat lekken was geen succes. :')

Overigens, bij jongste was en is het lekken veel minder, misschien dat het samenhangt met mn productie die véél slechter is dan bij de oudste, wie weet.
  zondag 18 december 2011 @ 16:07:26 #100
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105728429
Ach wie weet is het meeste ook maar koffiedik kijken.
Ik werd ook gek van het gelek 's nachts (en van mijn bh :X ), toen las ik hier die tip en voila, ondanks overproductie (redelijk) zindelijke borsten. Maar goed, misschien waren ze dat ook wel geweest als ik niks had gedaan...

Harry moest trouwens gisteren nog even 'drinken'. Hij hapte gewoon netjes en bleef toen even heel tevreden liggen zonder ook maar verder iets te doen. Hij probeerde niet eens echt te drinken maar lag gewoon te liggen met mijn tepel in zijn mond. Toen moest ik hard lachen en zei dat hij een gekkie was en toen moest hij ook lachen en toen was het klaar.
Ben benieuwd wat hij er van vindt als de baby er eenmaal is.
  zondag 18 december 2011 @ 17:30:06 #101
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_105732043
*valt even binnen... Ik zie jullie praten over het slapen met bh s nachts. Dat vond ik ook altijd zo irritant. Ik weet niet hoe ik dat dit keer ga doen (ik denk na de stuwing eerst Asy's tip proberen), maar ik had ook dit gevonden:

http://www.smartmama.nl/shower-hug/

Leek mij ook wel een fijn ding voor in bed :). Ziet er zacht en minder 'knellerig' uit.
  zondag 18 december 2011 @ 17:40:18 #102
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105732421
Ik lek ook dwars door pads heen.. En soms een hele heftige tsr.. Arm ventje heeft zo een krampjes en meer spugen weer door Mijn fout van gister.. Bewijs genoeg dus.. Jipster dank :* hoe zeer Ik Mijn kaas mis.. En dat at Ik graag.. Met liefde voor hem O+ Vandaag veel uit mignonnes lijstje gehaald ook :D. Dat Allison brood is wel heul droog zeg :r
  zondag 18 december 2011 @ 17:45:25 #103
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105732599
Ach jee evenstar. Mooi shit dat een klein foutje zulke gevolgen heeft... :{

Fee-nix, hoe kom jij toch altijd bij zulke dingen uit :D
  zondag 18 december 2011 @ 18:02:30 #104
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105733252
Ach denk maar zo weet Ik iig dat Ik t Niet voor niks weg laat ;)
pi_105734206
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:40 schreef _evenstar_ het volgende:
Dat Allison brood is wel heul droog zeg :r
Ja smerig he. Moet je eens proberen in te vriezen :r
pi_105734322
hahahaha ja dat is ook dé reden dat ik nog steeds dat blueband brood eet, ik vind dat allison en oberlander enzo echt niet-te-vreten :X ;(

ik wissel dat bb-brood af met euroshopper knackebröd, rijstwafels, beschuit en gewoon rijst. Gaat prima zo, genoeg variatie op zich. Maar ik mis stiekem wel een beetje de smaak van zo'n pain de madeleine O+
pi_105734441
Die zijn fijn ja. Is er geen melkvrij maisbrood?
Het oerbrood van de super is ook lekker, maar weet niet wat er allemaal in zit naast geen melk.
  zondag 18 december 2011 @ 18:48:23 #108
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_105735114
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 17:45 schreef Asyniur het volgende:

Fee-nix, hoe kom jij toch altijd bij zulke dingen uit :D
Haha, ja geen idee :P. Ik google veel. Dit keer was ik op zoek naar info over het trainen van je bekkenbodemspieren, toen vond ik een 'apparaatje' waarmee dat makkelijker kan en kwam ik op deze site. En toen zag ik dat ze nog veel meer zwangerschaps- en bevallingsgerelateerde spulletjes verkopen :). Ik vind nieuwe producten altijd wel interessant!
  zondag 18 december 2011 @ 19:28:37 #109
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105736778
En zelf brood bakken? Is dat geen optie?

Mja evenstar, toch zuur om het zo weer bevestigd te zien...
pi_105736938
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 18:31 schreef Vanyel het volgende:
Die zijn fijn ja. Is er geen melkvrij maisbrood?
Het oerbrood van de super is ook lekker, maar weet niet wat er allemaal in zit naast geen melk.
Nou als je het vindt hou ik me aanbevolen voor goed maisbrood O+

nah de realiteit is dat ik ook gewoon aan een budget zit qua boodschappen. Het bluebandbrood is relatief gezien eigenlijk nog de goedkoopste optie.
  zondag 18 december 2011 @ 19:37:48 #111
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105737155
Mijn borsten zijn sinds een maand of twee 's nachts zindelijk. Het begin bij mij dat overdag mijn pads droog bleven (op een uitzondering na), toen dat twee weken zo was toen ging het 's nachts ook zonder iets.

Ik heb wel eerder pogingen gedaan om 's nachts niets te dragen of alleen een pyjama, maar dan bij een zuchtje kou of wrijving met de dekens gingen ze hun werk doen. :')

Nu gebruik ik dus al twee maanden zowel overdag als 's nachts niets van pads. Vandaag had ze om 11.45 gedronken en toen pas weer om 18.30 en dat ging goed. Normaal drinkt ze tussendoor ook nog, maar we waren onderweg en op bezoek, dus ze heeft er een overgeslagen.

Ik vond het vooral in het begin vreselijk, heel de dag die pads verversen en dan nog maandverband, je voelt je meteen weer meer jezelf als je daar allemaal vanaf bent.

Gisteren na een week of 3 weer eens gekolfd, even oefenen omdat ik vrijdagavond weg ben, zonder problemen dronk ze het Medela flesje leeg, 100cc met een boertje tussendoor.
Daar doet ze het dan op tot ergens 04.00 uur, bizar...
De melk is ook echt witwit, dikke vette moedermelk. ^O^
  zondag 18 december 2011 @ 19:40:39 #112
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105737266
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 19:33 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nou als je het vindt hou ik me aanbevolen voor goed maisbrood O+

nah de realiteit is dat ik ook gewoon aan een budget zit qua boodschappen. Het bluebandbrood is relatief gezien eigenlijk nog de goedkoopste optie.
En roggebrood?
Ik ben geen brood eter, dus ik wissel regelmatig, soms rijstwafel, soms roggebrood, soms normaal brood en soms een restje pasta/rijst vd vorige avond. Als ontbijt eet ik pap, nu gewoon hetzelfde als Lientje, 6 maanden pap van Bambix.

Maar ik hoef godzijdank geen dieet te volgen, wat dat betreft petje af....
pi_105737658
nee huuu roggebrood maak je mij niet blij mee :N

ik varieer ook hoor, staat boven ook haha, rijstwafel, knackebrod, gewoon rijst, zulke dingen. Maar ik ben natuurlijk ook wel weg s middags en soms ook 's nachts en s avonds enzo en dan wil ik gewoon brood in mn tas kunnen mikken wat al gesmeerd is. voordat een hond weer al mn fruit en mn komkommer uit mn tas vreet }:|

SPOILER
Mijn meisje begint echt aan te geven dat ze wil drinken :D ze trekt aan mn shirt (ok, daar ben ik iets minder blij mee) en dan vraag ik haar of ze wil drinken en klapt ze in haar handjes en kijkt ze op haar allerzoetst :') :D
pi_105745828
Hihi, wat schattig Mignonne :D

Even wat vragen aan de mama's van twee met nog kindjes aan de borst op moment van zwanger worden:

Isabel drinkt nog echt voor de honger bij mij 's nachts heb ik het idee. Soms 1, soms 4, meestal 2 keer. Op het moment zijn we aan het overwegen om te proberen zwanger te worden, maar ik zit een beetje te piekeren over haar voedingen. De melk droogt bijna altijd echt op bij een zwangerschap, toch? Gaan de kindjes dat overdag zelf inhalen, of zit de kans erin dat we enorme dramanachten krijgen ( ik hoef niet te proberen haar 's nachts iets anders aan te bieden nu :P), vang je dat af met een flinke beker warme melk voor het slapen gaan?

Ik vind het nu zo makkelijk, als ze slecht gegeten heeft bijvoorbeeld, maak ik me daar niet druk over omdat ik weet dat ze de vitaminen ed wel gewoon binnenkrijgt via de bv. Dat wordt dan ongetwijfeld ook anders..

*pieker*
pi_105746891
Lastig Mor. Als je 100% zeker wilt zijn moet je een zwangerschap nog even uitstellen ben ik bang :P

Het stomme is dat het ontzettend kan verschillen en dat er geen klap over te zeggen is. Ik zat bij oudste altijd ruim in mn productie, tegen overproductie aan. En toch liep het zo ontzettend hard terug dat ik eigenlijk bij 6 a 7 weken zwangerschap al opgedroogd was. We zijn zelfs nog extra gaan wegen bij het cb omdat ze afviel, dikke drama's s nachts enzo. Tot het kwartje viel. Maar er zijn evengoed ook genoeg moeders te vinden die probleemloos tot in de 20 weken voeden of die zelfs gewoon doorvoeden.

Wij hebben het gewoon opgevangen door 's nachts nutrilon nr 1 te geven. (geen reden voor nr 1 trouwens verder :') ), en dan ook weer naar behoefte. Soms kwam ze helemaal niet voor een flesje, soms twee of drie keer. Maar omdat ze verder maar weinig flessen kreeg lag ik er niet zo wakker van qua hoeveelheid.
Ik zag wat dat betreft trouwens weinig verandering bij haar, het was vooral troostdrinken wat ze deed aan de borst 's nachts, en toen ze de fles kreeg deed ze dat nog steeds. B. haalde haar dan uit bed, legde haar bij ons in bed, ik gaf een fles, lekker knus tegen me aan in ons bed spullen stonden op mn nachtkastje, lui wijf dat ik ben :P en kindjelief dronk op kamertemperatuur <3 ideaal! en daarna ging ze weer terug naar haar eigen bedje.

Wat ik wil zeggen is dat het me heel erg is meegevallen wat de dramafactor betreft. Er viel ook simpelweg niets meer te halen, dat scheelt enorm. Ze mocht wel aan de borst, maar er kwam niets. En dus accepteerde ze probleemloos een alternatief want dat kwam wel.
  zondag 18 december 2011 @ 22:35:03 #116
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105748240
hier ook na 2 maanden zwangerschap ofzo bijna geen productie meer, toen ook gestopt met voeden... jammer..

Even wat anders; denk dat het hier het beste kan, zoals velen van jullie weten heb ik al meer dan een jaar last van slapeloosheid/slaapproblemen en ben nog steeds dood en doodmoe. Ik geef Liene inmiddels 4 maanden BV en wil er nog niet mee stoppen, maar de gebroken nachten beginnen me op te breken.. Ik vind het prima te doen om 2-3 keer mijn bed uit te moeten, maar meer dan dat valt me de laatste tijd zwaar, erg zwaar... En in januari moet ik weer beginnen met werken, dus eigenlijk wil ik nog een beetje uitrusten voor die tijd. Nu heb ik al een poos lopen denken hoe het aan te pakken.. Stoppen met voeden wil ik nog lang niet, maar moet wel ook ff aan mezelf gaan denken.
Nu hebben we bedacht om Liene 1x per dag, voor de nacht, een flesje KV te geven.... zo kan ik hopelijk een keer meer dan 3 uur achter mekaar slapen, kan ik eerder naar bed. En ook voor T is het wel fijn, zo kan hij ook wat momentjes pakken met Liene om zo de band wat te versterken.
Helaas had ik geen melkvoorraad, anders hadden we het eerst met BV in de fles gedaan, maar denk dat dit voor ons allemaal de beste oplossing is. Misschien tijdelijk, misschien voor wat langer...
ben benieuwd hoe het gaat..
Liene heeft gister voor de eerste keer dus een flesje KV gehad en heeft dit goed gedronken.
pi_105748367
BJ :* Zou het een optie zijn op Liene toch weer naar jullie kamer te verhuizen voor de nacht, zodat ze in een cosleeper naast jullie kan liggen? Dan kun je wellicht liggend voeden en dan hoef je niet helemaal wakker te worden en heen en weer te lopen.
pi_105748565
Voor je eigen rust zou ik ook voor een co-sleeper gaan ja BJ :*
ik merk aan mezelf dat het enorm verschilt. Wij zitten hier ook weer in een dramaaaatische voed-periode. Veelvraat van mij, beter groeit ze erop want anders vind ik het gemeen :') ze drinkt momenteel rustig 5 tot 7 keer per nacht. En ik ben gekke henkie niet want ik ga dus niet in mn blote billen 5 tot 7 keer per nacht die koude gang over. :X
co-sleeper maakt een wereld van verschil daarin, ondanks dat de hoeveelheid voedingen nog steeds niet om over naar huis te schrijven is scheelt het wel.
  zondag 18 december 2011 @ 22:40:46 #119
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105748580
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:37 schreef Twinkly het volgende:
BJ :* Zou het een optie zijn op Liene toch weer naar jullie kamer te verhuizen voor de nacht, zodat ze in een cosleeper naast jullie kan liggen? Dan kun je wellicht liggend voeden en dan hoef je niet helemaal wakker te worden en heen en weer te lopen.
heb ik in eerste instantie ook gedaan, tot 2 maanden ofzo heeft ze naast me gelegen.. maar probleem is, dat ik dan amper durf bewegen, niet durf te plassen als ik moet.. en Liene zelf nogal onrustig slaapt, waardoor ik nog steeds niet echt diep sliep...
Ik ga overigens wel voordat ik ga slapen kolven nu, dus ik sla eigenlijk geen voeding over, Liene slaapt vaak van 20:30 tot ongeveer 1 uur, dan krijgt ze dus nu een flesje KV, en die voeding erna doe ik weer gewoon...
willen gewoon even kijken of het zo voor ons werkt.. want ik ben echt nog steeds oververmoeid..
pi_105748639
Wat Twinkly zegt, echt! Ik kan het (frequente) nachtvoeden alleen volhouden in combinatie met het samen slapen. Toen Lieuwe nog 's nachts dronk heb ik ook zo'n periode gehad dat ik heen en weer liep, dat is echt mijn vermoeidste tijdperk ooit geweest. In mijn ogen is het echt geen schande als een kindje niet op zijn/haar eigen kamer slaapt.
  zondag 18 december 2011 @ 22:43:11 #121
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105748750
helaas slaap ik dan dus helemaal bijna niet....word echt van alles wakker ook..heel lastig...
pi_105748777
Vermoeidheid sucks gewoon BJ, ik hoop dat het snel beter zal gaan!
Ik liep pas na een aantal hele zware nachten de kamer van de verkeerde binnen, dacht dat die aan het huilen was, niet dus. Dat was dus dikke pret toen met 2 huilende kinderen die daarna ook niet meer wilden slapen :X

:* voor jou
pi_105748818
oordopjes? ik slaap met oordoppen in omdat ik ook overal van wakker wordt. Anders doe ik geen oog dicht. Vermoeidheid zuigt zwaar.

En is het een optie om Liene op haar buik te laten slapen in de co-sleeper?
  zondag 18 december 2011 @ 22:46:43 #124
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105748949
weet je wat het gewoon is??
moe zijn hoort er bij, wakker worden hoort er bij, maar al zo lang oververmoeid zijn en er overdag steeds slechter door functioneren lijkt me dan weer niet de bedoeling...ik slaap inmiddels al ruim een jaar slecht tot matig en kan me de laatste goede nacht niet meer herinneren. zal ergens voor de zwangerschap zijn geweest...
:O
  zondag 18 december 2011 @ 22:47:15 #125
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105748976
Maar wie weet slaapt ze nu al beter en dieper omdat ze wat rustiger is, ik zou ook voor de optie co-sleeper gaan of het althans nog eens proberen. Voor je eigen rust is dat gewoon veel prettiger.

Ik was ook al lang aan het eind van mijn latijn geweest als ik 2-3 keer per nacht eruit zou moeten.
Lientje drinkt om 23.00 uur en dan tussen 03.00 en 06.30 ongeveer 2 keer, dus ik slaap tussen 23.30 en 06.30/07.00, 4 dagen per week, de overige drie slaap ik na de ochtendvoeding vaak nog tot 09.00 uur.

Omdat ik niet uit bed hoef en haar zo naar me toe kan schuiven slapen we allemaal, tenzij er een keer buikpijn is oid.
  zondag 18 december 2011 @ 22:47:26 #126
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105748990
en oordopjes draag ik ook al jaren haha :@ :o
pi_105749000
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:43 schreef Beessie-Jen het volgende:
helaas slaap ik dan dus helemaal bijna niet....word echt van alles wakker ook..heel lastig...
En als je dat loslaat? Gewoon proberen, niet bang zijn dat ze wakker wordt?

Als je steeds opstaat moet je lichaam ook steeds opstarten. Volgens mij kost dįt juist zoveel energie, dat je helemaal wakker moet worden, voorzichtig moet lopen met een baby in je armen, na moet denken. Als je in de halfslaapstand kan blijven scheelt dat echt bergen energie.
  zondag 18 december 2011 @ 22:49:35 #128
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105749108
Ehm, een week of 3 terug lag Lientje op haar eigen kamertje (bij uitzondering)
Word ik wakker midden in de nacht omdat manlief uit bed stapt, want hij hoorde Lientje huilen door de babyfoon die bij hem stond. Ik had haar niet gehoord. :@

Als ze bij ons ligt kan ze spelen zonder dat ik het hoor, in het begin hoorde ik iedere kik en ieder zuchtje, maar sinds een week of 4/5 hoor ik haar alleen als ze echt geluid maakt of huilt/schreeuwt.
  zondag 18 december 2011 @ 22:57:09 #129
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105749535
hmm ik zal dr eens een nachtje over slapen... (uhh hoop ik ;))

Maar ik zou het voor T ook fijn vinden als hij ook zijn momentje met Liene krijgt, dat ook hij wat meer contact maakt met Liene... tot dusver blijft Liene echt totaal op mijn gefocust. Misschien dat we straks ook gewoon Bv in de fles kunnen doen, maar moet eerst een beetje voorraad proberen te maken...
pi_105749716
ja maar niet iedereen went daar aan hoor juud, sommige mensen blijven gewoon hele lichte slapers. Ik kan het ook niet, ik wen er gewoon echt niet aan, ik ben in staat om van mn eigen geluiden wakker te worden :')

BJ, ik vind het echt heel vervelend voor je, i feel your pain, ik heb ook al sinds weetikveelhoelanggeleden geen nacht meer doorgeslapen, en dat is best wel pittig soms. Wat mij wel helpt is wat Jore zegt, ik kijk niet op de klok, ik vraag me niet af hoelang het geleden is dat ze weer dronk en waarom ze nu weer wil of weet ik het, verstand op nul zeg maar. Dat helpt.

en verder, maar misschien zeg ik nu wel iets wat je helemaal niet wilt horen gezien je begrijpelijk aversie tegen kolven, maar is het niet een klein beetje het overwegen waard om eens langs de huisarts te gaan voor wat slaapmedicatie voor een dag of 3, en dan te kolven en (helaasch) weg te gooien, dat T. de nachten voor zijn rekening neemt, zodat jij even echt, 100% helemaal op kunt laden? Dat trekt heus van T. ook een wissel maar dan moet dat toch maar even zo, dat je misschien wel heel diep slaapt als je wéét dat je diep kunt slapen, dat je er zeker weten niet uit hoeft. Wie weet hoe vreselijk je daarvan opknapt en of die cirkel dan misschien wel doorbroken wordt.
Don't take this as an offence, maar je klinkt op alle fronten alsof je het hard kunt gebruiken, zowel voor jezelf, als voor je werk waar je volgens mij nog steeds huizenhoog tegenop ziet, als voor je familietoestanden, als voor je meisjes.

ik weet niet of je zelf een idee hebt van waar het slechte slapen van Liene aan ligt, maar hier is de oorzaak duidelijk. Dat scheelt enorm in de acceptatie. Weet je 100% zeker dat Liene behalve haar Kiss symptomen nergens anders last van heeft?

meiske ik vind het echt naar voor je en ik hoop dat het snel verbeterd.
pi_105749810
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:49 schreef Juud79 het volgende:

Als ze bij ons ligt kan ze spelen zonder dat ik het hoor, in het begin hoorde ik iedere kik en ieder zuchtje, maar sinds een week of 4/5 hoor ik haar alleen als ze echt geluid maakt of huilt/schreeuwt.
Dat heb ik ook. In het begin werd ik ook wakker van alles, sliep ik heel voorzichtig en werd ik wakker in precies dezelfde houding als dat ik in slaap was gevallen. Het went, jij went en je bouwt vertrouwen op in het samen slapen. Ik vond het ook fijn om informatie over veilig samen slapen te lezen en te realiseren dat het biologisch gewoon logisch is en onder de juiste omstandigheden zelfs veiliger dan nķet samen slapen met je baby. Daarnaast blijkt het zo te zijn dat borstvoedende moeders die samen slapen welliswaar lichter slapen, maar wel uitgeruster zijn dan moeders die dat niet doen. Je zult het uiteraard zelf moeten beslissen, maar ik zou het nooit anders doen.
  zondag 18 december 2011 @ 23:02:10 #132
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105749869
as we speak wordt ze wakker... dus ik ga dr nu voeden ;) had net 1 borst gekolfd, dus die andere krijgt ze nu....
  zondag 18 december 2011 @ 23:04:11 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105749978
Ik hoorde gisternacht eerst N "hij is wakker" zeggen, en daarna hoorde ik Soneal pas door de babyfoon :@

Maar ik heb een excuus, want ik ben zo doof dat ik er sowieso alleen maar wakker van word als de babyfoon op vol volume staat, en gezien N juist uitstekend hoort staat hij altijd zacht (en aan zijn kant). ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 18 december 2011 @ 23:04:27 #134
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105749995
Lientje is pas sinds een week of 5 blij als een ander voor haar zorgt. Tot die tijd was ze ook op mijn gericht.

Haar papa kan haar nu ook prima troosten en voor haar zorgen en ik kan even 2 uurtjes weg voor boodschapjes.

Dat groeit dus vanzelf, vooral door spelen, knuffelen, grapjes maken en ook omdat ze hem ziet en voelt in bed, wat natuurlijk een heel veilige plek is.
pi_105750143
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 23:01 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. In het begin werd ik ook wakker van alles, sliep ik heel voorzichtig en werd ik wakker in precies dezelfde houding als dat ik in slaap was gevallen. Het went, jij went en je bouwt vertrouwen op in het samen slapen. Ik vond het ook fijn om informatie over veilig samen slapen te lezen en te realiseren dat het biologisch gewoon logisch is en onder de juiste omstandigheden zelfs veiliger dan nķet samen slapen met je baby. Daarnaast blijkt het zo te zijn dat borstvoedende moeders die samen slapen welliswaar lichter slapen, maar wel uitgeruster zijn dan moeders die dat niet doen. Je zult het uiteraard zelf moeten beslissen, maar ik zou het nooit anders doen.
Ik wen ook wel aan samen slapen en ik zie er ook zeker de voordelen van.

Er zijn ook nachten dat ik helemaal blij mn bed en stap en denk van ach, ik hoef er toch niet uit, kan mij het schelen O+
om er dan na een paar uur achter te komen dat a) de dentinox nog beneden staat... }:| en die is momenteel echt nodig anders wordt er niet gedronken, en natuurlijk kom je er pas bij de volgende voeding achter dat b) de luiers nog beneden liggen (en dan heeft ze gepoept, ze poept nooit snachts, maar dan wel... :') ), en c) als je dan die luiers gepakt hebt en weer in bed zit bedenk je je dat billendoekjes ook handig waren geweest.

WRAAAH :')

zomaar een random nacht hier in huize mignonia :P
  zondag 18 december 2011 @ 23:08:14 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105750230
Misschien wat luiers en een pak billendoekjes boven leggen? ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105750304
ja wat denk je :D
die liggen er normaal gesproken wel hoor :P en de dentinox ook, we hebben 2 potjes, 1 voor boven en 1 voor beneden :')

maar op sommige nachten... :?
  zondag 18 december 2011 @ 23:10:44 #138
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105750366
@wupwup, klopt, samen slapen vond ik de eerste 3 maanden nog een beetje intensief, vanwege idd in een houding slapen. Maar nu draai en doe ik gewoon en Lientje ook, dat gaat heel goed samen. Het went na een poos, sterker nog ik ben er echt aan gewend geraakt, vind het heerlijk dat getut.

Maar het zal niet voor iedereen zo werken, helaas...
  zondag 18 december 2011 @ 23:17:17 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105750650
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 23:09 schreef mignonne het volgende:
ja wat denk je :D
die liggen er normaal gesproken wel hoor :P en de dentinox ook, we hebben 2 potjes, 1 voor boven en 1 voor beneden :')

maar op sommige nachten... :?
LOL, ik dacht al, ze zal toch niet altijd met die zooi lopen slepen?!

Wij hebben pas sinds Soneal z'n verjaardag geen aankleedkussen en luiers meer beneden liggen, voor die 5 luiers per dag (waarvan 2 sowieso al op een slaapkamermoment) kan ik wel naar boven lopen, maar er staan beneden nog steeds billendoekjes, daar krijg je immers alles mee schoon.
(Zo goed dat ik me wel eens afvraag of het wel verantwoord is dat dat spul met z'n huid in contact komt :X)

Tip: de trapleuning, en dat stuk aan de smalle kant... Zo schoon met een billendoekje :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105750745
We hebben hier tijdens mijn zwangerschap de afspraak gemaakt dat ik 's nachts voor de voedingen zorg en hij voor eventuele verschoningen. Werkt goed ;)
pi_105750957
Aan samen slapen hebben we echt moeten wennen. Maar dat was met Mette, nu zijn we er gelijk aan gewend. Wies slaapt altijd tussen ons in. Haar ritme is er niet op het moment, dus zo kost het ons de minste energie.
En Mignonne alle flesmaak spullen staan hier ook naast bed, luie moeder meld zich :P

Bj een dikke :* voor de situatie en ik vind mignonnes idee in de kleine lettertjes een hele goede. Hebben jullie een logeerkamer of bed? Dan kan T. Misschien wel apart bij Liene liggen zodat jij ook geen prikkels krijgt.
Wij hebben dit beide kraamperiodes noodgedwongen moeten doen en ik knapte daar enorm van op, enige manier waarop ik beide keren kon herstellen. Het is verre van ideaal maar soms moet je ook even aan jezelf denken!
  zondag 18 december 2011 @ 23:40:54 #142
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105751727
thanx lieve dames voor de tips en de comments; ik moet idd gewoon zelf maar eens een nacht of meerdere, doorslapen... en dat gaan we komende woensdag in elk geval doen, want T heeft op donderdag late dienst. Als het ff meezit heb ik gekolfde melk dan, en anders krijgt Liene wat KV, maar ik ga dan echt ff een echte nacht doen. Denk dat ik me na 1 of meerdere goede nachten ook direct beter voel en dr weer wat beter tegenaan kan.

@Mignonne, waarom Liene de laatste week zoveel wakker is snachts weten we eigenlijk niet, het ging eigenlijk een periode heel goed snachts, dat ze echt sliep van 21 tot 3, en dan ergens nog 1 keer, om vervolgens om negen uur echt wakker te zijn... maar de laatste week gaat het echt niet, kan meerdere redenen hebben, ff mogelijke oorzaken op een rijtje; naeffect van de therapie van deze week, regeldagen, sprongetje (heb vandaag toch ook dat boek er nog eens bijgepakt en daar stond een dikke vette donderwolk), staartje van ons buikgriepvirus?.. en tja, verder weet ik het niet, ze groeit goed verder, spuugt niet veel.....

nu dus om 20:30 gedronken, en nu met een vol buikje weer terug gelegd, was dus net aan het kolven toen ze wakker werd, dus niet gekolfde borst gegeven, toen nog honger, dus de 50 ml die ik al had gekolfd gegeven in een fles, en toen die leeg was ging ze direct jammeren... en toen heb ik er nog 60 ml kv achteraan gegeven...
Eigenlijk hoop ik dat ze dr ritme verschuift, een late voeding kreeg ze al maanden niet, maar ik zou het heel prima vinden om om 20/21 u te voeden en dan om 23/24 uur nog een keer... (liever dan, dan om 1 of 2 uur...) Naja we zien het ook wel ff....
ga nu zo in elk geval slapen.. en zien wanneer ze weer wakker wordt..
pi_105751751
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 23:19 schreef WupWup het volgende:
We hebben hier tijdens mijn zwangerschap de afspraak gemaakt dat ik 's nachts voor de voedingen zorg en hij voor eventuele verschoningen. Werkt goed ;)
ja, deden we hier ook, maar toen moest ik zonodig een tweede en deden we ieder 1 kind :') 'gelukkig' worden ze net zo vaak wakker. :p
  zondag 18 december 2011 @ 23:47:29 #144
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105752029
die van mij poepen bijna nooit snachts, dus luiers verschonen doe ik niet eens snachts...
:@ en mijn oudste is gelukkig _O_ een heel goede slaapster....die slaapt nog steeds elke nacht van 20 tot smorgens uurtje of 9/10... Weet dat ik wat dat betreft echt in mijn handjes mag knijpen... :Y
pi_105760400
mijn oudste plast zó veel dat we haar echt moeten verschonen s nachts, soms wel twee keer, omdat anders haar bedje en zijzelf echt nat zijn 's morgens.

jongste verschoon ik in principe ook niet hoor 's nachts :N tenzij poep of als ik toch een zetpil geef ofzo, dan geef ik ook gelijk een schone luier over het algemeen.

Vannacht is redelijk gegaan! *O*
jongste 3 keer gekomen voor een voeding, oudste heb ik geen idee :P
  maandag 19 december 2011 @ 09:02:42 #146
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105761200
Och BJ, ik weet even ook geen tips. Wel wens ik je veel succes :Y
pi_105762786
Ik vind je plan slim klinken, BJ. Als je weer dat je x uur rustig kunt slapen dan helpt dat je misschien wel weer extra om fijn in slaap te vallen en de eerste nodige uren te pakken.

Kun je niet met je lief afspreken dat hij Liene voor elke voeding pakt en jij haar teruglegt? Dat hielp mij heel erg, en mijn lief deed het half in zijn slaap, dus voor hem was het ook niet al te ontwrichtend.
  maandag 19 december 2011 @ 10:31:15 #148
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105763202
Update, slechtste nacht ever, ook in wiegje naast mij en in bed niet slapen, alleen hazeslaapjes... snap het echt even niet meer, voor vanmiddag een afspraak gemaakt bij de huisarts. Hoop dat hij het serieus neemt en ons eventueel doorstuurt naar een kinderarts. Ben zo ontzettend kapot, en ook dat ga ik bij de huisarts even aankaarten.
pi_105763238
BJ wat naar hoop dat de ha naar je luistert :*
pi_105763424
Wat naar, BJ. :* Goed dat je je situatie aan de huisarts voorlegt. Ik hoop dat die je iets kan bieden waardoor je licht aan het einde van de tunnel gaat zien.
pi_105764037
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 23:19 schreef WupWup het volgende:
hier precies hetzelfde :Y
ik herken ook erg wat jullie zeggen...Ukkie slaapt tussen ons in op het matrasje van de kinderwagen...ik schuif haar zo op mij voor de borst en dan leg ik haar terug na een boertje..dat accepteert ze niet altijd het teruggelegd worden en dus leg ik haar vaak op mijn borst en zo slapen we verder...ik merk dat idd als ze wel naast me ligt dat ik in dezelfde houding wakker wordt...maar het wordt nu wel minder! ik slaap door haar geluidjes heen...alleen het gehuil gekrijs hoor ik. Dus het went!
pi_105765674
Bj sterkte, hoop dat de huisarts wat kan betekenen. Hoeveel maandjes is je kleintje bitterend? Ik slaap heel diep, kan zo overvallen worden en ik blijf slape :')

Hier weigert hij de borst al drie dagen, hele strijd. Gaat maaien met zn handjes schudden met t hoofdje en brulle. Raakt ie de flesaan, dan hapt ie gretig toe. Net een halfuur geprobeerd en toen maar gekolfd pffff ;(
  maandag 19 december 2011 @ 13:14:37 #153
259886 pessie
pi_105768064
BJ :* die nachten zijn zo herkenbaar! Ook wij hebben een periode de eerste voeding 's nachts een flesje kv gegeven, en aangezien manlief altijd eerder wakker is van Nathan dan ik (hoe herkenbaar lees ik hier :P ) sliep ik dan ook echt. En dan zorgen dat we om half 10 in bed lagen zorgde ervoor dat ik in ieder geval 5 uur aan 1 kon slapen, dat maakte voor mij echt een wereld van verschil. Ik begrijp het dus echt wel dat je dit nu doet!

Ook ik ben naar de huisarts gegaan, en wat bleek, Nathan was een buikslaper. Dat was in het begin heel eng maar het hielp wel. We legden Nathan op zn zij te slapen en dan voor wij naar bed gingen legden we hem op zn buik, hij was toen 6 maanden dus wel ouder dan Liene, ik denk dat zij er te jong voor is nog. Dit trouwens in overleg met de huisarts. Wat ook hielp was dat de huisarts zei dat hij wel een soort van middel wist wat kinderen vanaf 18 maanden mochten hebben waar ze over het algemeen beter op sliepen en dat hij dat aan Nathan zou geven als hij bij 18 maanden nog zo rampzalig zou slapen, dan had ik nog een jaar moeten wachten maar alsnog gaf het mij een lichtpuntje. En nu slaapt Nathan best heel goed (vind ik).
pi_105768826
Beetje late reactie maar over doorlekken:
ik gebruik wel zoogcompressen maar heb ze overdag lang niet altijd nodig. 's Nachts ben ik na een week of 5 zonder BH gaan slapen omdat ik het echt niet fijn vond. Soms heb ik een natte plek in mijn shirt maar nooit heel veel gelukkig. De laatste week is het weer meer omdat J. is gaan doorslapen. Ik moest zelfs één nacht om kwart over vijf op wegens hevige stuwing. "Even de spanning eraf gekolfd", meteen 150 cc (1 borst) :X En je gelooft het al, een kwartier later meldde J. zich. Gelukkig had ik nog ruim voldoende :Y)
pi_105768918
BJ :* Hopelijk vinden jullie snel een oplossing! Niels bleek ook een buikslaper (waarschijnlijk ivm reflux, maar het is voor baby'tjes ook een veiliger gevoel), toen hij dat eenmaal van ons "mocht" sliep hij veel beter en langer (om de 3 uur wakker ipv iedere 10 minuten ofzo).
Ik slaap trouwens ook altijd met oordopjes :Y
Bij een volgend kindje ga ik heel veel aandacht besteden aan leren liggend voeden. Ik vond het zo vermoeiend om steeds te moeten gaan zitten. Maar Niels was zo onrustig als baby dat proberen op een andere manier aan te leggen tot een woeste baby leidde.

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:59 schreef Sandous het volgende:
Hier weigert hij de borst al drie dagen, hele strijd. Gaat maaien met zn handjes schudden met t hoofdje en brulle. Raakt ie de flesaan, dan hapt ie gretig toe. Net een halfuur geprobeerd en toen maar gekolfd pffff ;(
Wat rot! Zou het kunnen zijn dat jullie last hebben van spruw? Misschien toch nog een keer de LK bellen voor (telefonisch) advies?
Bij "gewoon" borstweigeren helpt het om veel met elkaar in bed en bad te liggen en veel huid op huid contact te hebben.
pi_105768919
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:40 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

heb ik in eerste instantie ook gedaan, tot 2 maanden ofzo heeft ze naast me gelegen.. maar probleem is, dat ik dan amper durf bewegen, niet durf te plassen als ik moet.. en Liene zelf nogal onrustig slaapt, waardoor ik nog steeds niet echt diep sliep...
Ik ga overigens wel voordat ik ga slapen kolven nu, dus ik sla eigenlijk geen voeding over, Liene slaapt vaak van 20:30 tot ongeveer 1 uur, dan krijgt ze dus nu een flesje KV, en die voeding erna doe ik weer gewoon...
willen gewoon even kijken of het zo voor ons werkt.. want ik ben echt nog steeds oververmoeid..
Wat vervelend voor je zeg, ik kan het helemaal voorstellen! Ik heb niet veel tips, sorry.
Maar wel een vraagje: waarom geeft je vriend niet om 1 uur de melk die jij voor het slapen gaan gekolfd hebt? Of is dat niet voldoende?

Sterkte!!
pi_105769150
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 23:04 schreef Leandra het volgende:
Ik hoorde gisternacht eerst N "hij is wakker" zeggen, en daarna hoorde ik Soneal pas door de babyfoon :@

Maar ik heb een excuus, want ik ben zo doof dat ik er sowieso alleen maar wakker van word als de babyfoon op vol volume staat, en gezien N juist uitstekend hoort staat hij altijd zacht (en aan zijn kant). ;)
Wij gebruiken geen babyfoon maar slapen met de deuren open waardoor we toch alle geluidjes van J. kunnen horen en het gebeurt regelmatig dat mijn man er eerder wakker van wordt dan ik. Maar hij is dan ook degene die hem eruit haalt en indien nodig verschoont.
pi_105769584
Vanochtend last ik dit positieve bv-stuk in NRC Next. :Y
  maandag 19 december 2011 @ 14:08:18 #159
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105769947
Ik denk/weet zeker dat mijn man heel blij is dat ik Lientje regel 's nachts, aangezien hij heel slecht tegen slaaptekort kan, lange dagen maakt en intensief werk heeft.

Als ze echt buikpijn heeft en huilt en langer wakker is dan pakt ie haar ook over om te troosten.
Maar voor voedingen, boertjes e.d. ben ik de aangewezen persoon. Luier verschonen hoeft gelukkig eigenlijk nooit.

In het weekend gaat ie wel met haar naar beneden als ik nog even wil slapen/douchen/rustig wakker worden.
En hij haalt haar 'snachts uit bed als ze bij uitzondering op haar eigen kamer ligt.

Ik vind het allemaal prima, ik slaap tenslotte 9 vd 10 keer ook binnen de minuut zelf weer.
pi_105770106
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:08 schreef Juud79 het volgende:
Ik denk/weet zeker dat mijn man heel blij is dat ik Lientje regel 's nachts, aangezien hij heel slecht tegen slaaptekort kan, lange dagen maakt en intensief werk heeft.

Als ze echt buikpijn heeft en huilt en langer wakker is dan pakt ie haar ook over om te troosten.
Maar voor voedingen, boertjes e.d. ben ik de aangewezen persoon. Luier verschonen hoeft gelukkig eigenlijk nooit.

In het weekend gaat ie wel met haar naar beneden als ik nog even wil slapen/douchen/rustig wakker worden.
En hij haalt haar 'snachts uit bed als ze bij uitzondering op haar eigen kamer ligt.

Ik vind het allemaal prima, ik slaap tenslotte 9 vd 10 keer ook binnen de minuut zelf weer.
Dat dus, heerlijk hormonen... Ik draai me om en slaap weer.
pi_105770961
Twinkly, misschien hoef dat helemaal niet te leren, liggend voeden bij een eventuele 2e . Bij Mette ging het niet, die was veelste onrustig en hapte nooit goed aan.
Wies vond liggend voeden juist fijn en heeft daar nooit een probleem meegehad :)
  maandag 19 december 2011 @ 15:28:32 #162
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105772869
zo we zijn weer thuis. De huisarts vond, hoe verrassend, niets.....
maar toch uiteindelijk na het verhaal duidelijk uitgelegd te hebben mogen we as vrijdag naar de kinderarts. Hij gaf wel aan dat hij vind dat ik nog niet moet gaan werken, dat T moet proberen iets van verlof te krijgen, en dat hij ook meer moet proberen om mij te ondersteunen...
De komende dagen maar kijken hoe het gaat. En proberen meer de zorg te verdelen.
(nu nog afwachten wat het uitzendbureau van T voor ons kan betekenen).
pi_105773459
Dat klinkt hoopvol wickie! Zou fijn zijn :)

Pfoeh BJ :* Fijn dat je wel een verwijzing naar de kinderarts gekregen hebt. En opzich ook wel fijn om bevestiging te krijgen dat het heel zwaar is en dat je nog niet moet gaan werken :*
  maandag 19 december 2011 @ 19:04:46 #164
259886 pessie
pi_105782391
BJ wat fijn dat de ha het met je eens is dat werken nu wel echt te zwaar voor je is :* .

Ik ben benieuwd wat de KA zegt!
pi_105782698
BJ hoop echt dat de KA wat voor jullie kan betekenen!
:*
pi_105786444
BJ :*
Probeer samen met T een manier te vinden dat je wat rust kan pakken. R en ik zijn er ook goed uitgekomen en het lucht echt op te kunnen slapen.
Fijn ook dat julie vrijdag al bij de kinderarts langs kunnen (wij gaan morgen).
pi_105823327
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
Hij gaf wel aan dat hij vind dat ik nog niet moet gaan werken, dat T moet proberen iets van verlof te krijgen, en dat hij ook meer moet proberen om mij te ondersteunen...
Dat klinkt als een heel verstandig advies. Jullie staan er samen voor, en misschien jij nu even iets minder omdat je het niet meer trekt. :* En ik kan me er geen voorstelling van maken hoe je nu zou moeten gaan werken, vooral niet met jouw werk. Heb je op korte termijn nog contact met je teamleidster?
  dinsdag 20 december 2011 @ 16:56:03 #168
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_105825445
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:42 schreef Twinkly het volgende:
Dat klinkt hoopvol wickie! Zou fijn zijn :)

Pfoeh BJ :* Fijn dat je wel een verwijzing naar de kinderarts gekregen hebt. En opzich ook wel fijn om bevestiging te krijgen dat het heel zwaar is en dat je nog niet moet gaan werken :*
Pssst, je inbox is vol
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 21 december 2011 @ 10:40:08 #169
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105858446
6 maanden controle CB, stats.... 8400 gram en 66,7 cm. *O*
Vooral doorgaan zoals ik doe, ik kreeg zelfs een compliment van de arts dat ze het zo voorbeeldig doet en dat ik zo goed weet hoe het 'hoort'.
Ze vond het geweldig dat ze grof gemalen eten krijgt en stukjes en dat ze al uit een tuit/rietjesbeker kan drinken.
Ook haar ontwikkeling is volgens het boekje en de borstvoeding moest ik vooral zo mee doorgaan en haar zelf de regie erover laten houden. Gewoon allemaal prima dus.

*Trots is*

pi_105861430
Laden en lossen.. En tijdens het lossen moet even gelachen worden :')

Mooie stats juud :)
pi_105861464
Ahhh Nirak wat een prachtige foto!!! O+ O+ O+
pi_105862084
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:17 schreef bitterend het volgende:
  woensdag 21 december 2011 @ 12:57:16 #173
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105862764
Wow Nirak, dat bekkie! O+
  woensdag 21 december 2011 @ 13:04:40 #174
259886 pessie
pi_105863035
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:17 schreef bitterend het volgende:
+1 O+

Juud wow wat een mooie stats zeg!
pi_105864272
Nirak: ^O^ supermooie foto
Juud: wauw, mooie curves!
pi_105867433
Nirak, wat een geweldig leuk uitzicht heb jij O+

Juud wat een voorbeeldige curves!
  woensdag 21 december 2011 @ 14:54:01 #177
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105867735
Thanks all, het is bijna saai he... zo'n voorbeeldig kind. :+
En dan toch ook wel eens onzeker of ik het allemaal wel goed doe. Dat zullen de hormonen dan wel zijn ofzo... :s)
pi_105867911
Inherent aan het moederschap. Wen er maar vast aan, je hebt nog een paar jaar te gaan :+
  woensdag 21 december 2011 @ 14:59:00 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105867934
Wat een prachtige curves ^O^ en een prachtig kind O+ onder elkaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 21 december 2011 @ 15:07:40 #180
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105868264
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:58 schreef WupWup het volgende:
Inherent aan het moederschap. Wen er maar vast aan, je hebt nog een paar jaar te gaan :+
Ow, en die angsten gaan die ook nooit meer over?
Ik was nooit ergens bang voor of van (behalve tandarts), kon alles prima relativeren...
Dat deeltje is nu stuk ofzo. :?
pi_105869308
Hoe vaak moeten kleintjes van 8 weken eigenlijk drinken? Ik voed op verzoek, maar heb hem vandaag voor de derde keer zelf maar aangeboden.. Vanmorgen half 9 1e voeding (na 9 uur) toen 12 uur en nu om half 4 dus pas de derde voeding vandaag.. Als het zo doorgaat halen we vandaag de 6 voedingen niet en blijven we op 5 steken... Is dat wel genoeg!
pi_105869708
Nou...mijn kind is weer eens 400gram aangekomen deze week!! hurra voor boobies! ^O^
  woensdag 21 december 2011 @ 15:51:31 #183
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105869868
Hoeveel weegt Ze nu bij hoeveel weken ? Is Ze Mijn Olliebollie vast al voorbij.. :+

Mag je strepsils of iets vergelijkbaars bij BV?
En echinae force ?
  woensdag 21 december 2011 @ 15:53:23 #184
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105869930
Oh en die foto O+
pi_105869935
Ze weegt 4682 met bijna 4 weken :o :+ geboorte gewicht was 3835 gram! maar ze was afgevallen de eerste week tot 3580
  woensdag 21 december 2011 @ 15:54:44 #186
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105869969
Netjes toch? Hier 4270 met 3w1d :)
pi_105870154
:*
Hoe is het met Ollie?
pi_105870183
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:36 schreef Nirak het volgende:
Hoe vaak moeten kleintjes van 8 weken eigenlijk drinken? Ik voed op verzoek, maar heb hem vandaag voor de derde keer zelf maar aangeboden.. Vanmorgen half 9 1e voeding (na 9 uur) toen 12 uur en nu om half 4 dus pas de derde voeding vandaag.. Als het zo doorgaat halen we vandaag de 6 voedingen niet en blijven we op 5 steken... Is dat wel genoeg!
Dat is wel heel erg weinig voor een kleintje van 8 weken. Hoe heeft hij het hiervoor gedaan? Hoe verloopt zijn groei? Plassen en poepen? Ontwikkeling? Evt een groeicurve? Kun je een reden bedenken waarom hij vandaag (veel?) minder drinkt dan voorheen?
pi_105870225
strepsils en echinaforce mogen evenstar.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:38:01 #190
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105871703
Jeuy *O*

En Ollie doet het goed :)!
Ik vind het zo geweldig slim al dat hij
zichzelf zo goed weet te onderhouden.. Toen hij buik loop had kwam hij 20 Keer !!!!! En daarna weer zo een 9 Keer .. Nu snotteren we beiden ( en daardoor hoestje spuugt hij wat meer ). En komt hij ook wat vaker :) daardoor ook veel minder zorgen om of hij genoeg binnen krijgt.. Bij KV zit je toch aan een max.. En bij veel spugen heb je dat over zicht niet.. Nu mag hij drinken naar behoefte en dat werkt goed :)
pi_105871749
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:00 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg weinig voor een kleintje van 8 weken. Hoe heeft hij het hiervoor gedaan? Hoe verloopt zijn groei? Plassen en poepen? Ontwikkeling? Evt een groeicurve? Kun je een reden bedenken waarom hij vandaag (veel?) minder drinkt dan voorheen?
Nouja.. Veel minder is t inderdaad niet.. 1 voeding minder, normaal zit hij op 6 per dag (al een week of 2).. Plassen en poepen doet hij goed. Hij is ook alert (en gezellig) als hij wakker is. Hij slaapt vandaag wel een beetje meer dan anders, maar gisteren geeft hij extreem weinig geslapen (niets willen missen..). Dus misschien is hij gewoon even slaap aan t inhalen en heeft hij daarom even minder honger.. Maarja.. Onzekerheid he, zoals hieboven ook al staat..

Hij woog bij geboorte 4260 en was wel aardig wat afgevallen maar woog bijna 5000 bij 4 weken. We moeten 6 jan weer naar CB, geen idee wat hij nu weegt, maar hij groeit nog wel als ik kijk naar de kleertjes die hij al niet meer past...
pi_105873047
Ik heb ook zoiets als jou nirak, als ik hier weleens lees dat beebs in de nacht 4 keer drinken en overdag ook heel vaak. Drinken ze dan slokjes(30 ml per keer ofzo/minuutjes) of drinken ze elke keer een kwartier lang. De mijne drinkt nooit fftjes (hij weigert de borst al
N week, maar hiervoor bedoel ik) hij drinkt 5/6 keer per dag. Thats it.

Gewoon benieuwd naar frequentie en hoeveelheid :+

Ga morgen bij cb wegen, heb het gevoel dat ie alleen voormelk binnenkrijgt, en bij een volgende voeding weer. Hij is afgelopen 4 weken 400 gegroeid in totaal, vonden ze niet genoeg.
pi_105873770
De duur van het drinken varieert heel erg.. De eerste voedig na de nacht meestal richting de 15 minuten, de laatste voeding van een dag ook minimaal 15 minuten. De vier daar tussenin varieren van 7/8 minuten tot soms zelfs 20 minuten. Maar over het algemeen is het best een snelle drinker. Tot 3 weken geleden was het steeds binnen 5/9 minuten bekeken. Heb een sterke toestroom.. Binnen 5 minuten kolf ik tussen de 100/150 ml... De eerste 100 gieren er letterlijk uit..

Ik voel me trouwens wel gezegend met onze doorslapende en niet clusterende baby hoor.. Zou het niet trekken als hij altijd zo vaak zou willen drinken zoals ik hier van sommige beebs lees..
pi_105878046
Juud wat een mooie curve, en wat fijn dat je zo'n mooie 'schouderklop' hebt gekregen bij het cb :)

Nirak, wat een mooie foto! <3

Evenstar, fijn dat Ollie het goed doet!

Mijn propje doet het ook goed *O* Voor de verandering kom ik eens niks zeggen over pijnlijke melkkliertjes of spruw of kloven, het gaat nu gewoon even lekker, soepel (m.u.v. het clusteren van acht uur 's avonds tot 2 uur 's nachts, elke dag, maar goed) en fijn *O* En bevestiging van het cb gehad dat ze het goed doet: ze is een ruime kilo aangekomen sinds de geboorte (van 3775g naar 4800 in 5,5 week) *O*

En aantal voedingen tel ik eigenlijk niet. Als ik er over nadenk is het overdag wel zo ongeveer elke drie uur. Tot 's avonds 8 uur dus, dan is het continu tot een uur of 2 's nachts :') Maar vannacht was dat ook wel het laatste wat ze deed, heb d'r pas om kwart over 8 vanmorgen weer gevoed, dus yay! *O*
pi_105878115
Cheerlead-smiley-overload :')
pi_105879896
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:01 schreef WupWup het volgende:
strepsils en echinaforce mogen evenstar.
in de bijsluiter staat dat strepsils afgeraden worden.. daar kwam ik achter nadat ik er een stuk of 12 had opgegeten :')
pi_105884589
quote:
6s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:19 schreef innepin het volgende:
Cheerlead-smiley-overload :')
Alleen maar een goed teken toch? *O*
  woensdag 21 december 2011 @ 21:22:17 #199
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105884893
Dus dat, het liefst zie ik hier alleen maar *O* in iedere post.

Mijn mupke was gewoon van slag vandaag, 25 minuten moeten wachten op het CB, veel te zien dus enerverend. Daarna de CB arts, die was heel lief tegen haar, maar wel vreemd, en gaat dan ook nog eens aan je benen zitten en je van alles laten doen. Dat vond ze maar eng, zo sneu.
Ook het meten vd lengte en hoofdomtrek vond ze eng, want die mevr had een brilmontuur met dikke zwarte randen. (ze zei dat ze het zelf ook niet slim vond dat ze zoiets had uitgezocht)

Dus veel bij mama en veel borstdrinken vandaag....en dan diep zuchten en de handjes er omheen zodat ie vooral niet zomaar weer verdwijnt. O+
pi_105885127
Nirak, als hij normaal doorgroeit zonder te zakken in zijn curve, dan mag je het gewoon accepteren en heb je één van de weinige baby's die gedijen op zo weinig voedingen. Anders heb je een reden om bij te sturen.
pi_105885202
Doe ik ook even een *O*. Het gaat gewoon zo lekker hier.

Trouwens, mignonne, ik las dat je ergens iets schreef over hoe je jongste actiever en duidelijker om drinken begint te vragen. Heel herkenbaar! Lena trekt nu bijvoorbeeld ook veel gerichter mijn kleding opzij.
pi_105885331
Sandous, hoe oud is jouw baby?
pi_105885803
Innepin wat fijn! *O* :)

En een algemene yay voor de goeie stats en mooie curves! super!

Ik heb het idee dat jongste weer wat aankomt/groeit. Dat zou fijn zijn als die lijn weer iets bijtrekt. Er is niets mis met op die -2 lijn hangen, maar wel als je van +2 zo naar beneden dondert :') daar word ik zenuwachtig van :+ maar goed, ik krijg het gevoel dat haar wangetjes weer wat gevulder worden en dat ze ietsjes gegroeid is.

Haha Claudia :D aan de ene kant vind ik het wel iets schattigs hebben, maar aan de andere kant is shirt-trekken enzo echt iets wat ik niet wil hebben, dus ik ben nog een beetje aan het nadenken wat ervoor in de plaats moet. Een gebaartje ofzo is misschien handig.
pi_105885952
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:25 schreef WupWup het volgende:
Nirak, als hij normaal doorgroeit zonder te zakken in zijn curve, dan mag je het gewoon accepteren en heb je één van de weinige baby's die gedijen op zo weinig voedingen. Anders heb je een reden om bij te sturen.
Hij heeft vandaag alweer ingehaald :') Maar dat vind ik wel fijn hoor. Vind 6x op een dag toch wel het minimale momenteel.
Ben wel benieuwd hoe hij groeit op die 6x per dag. 4 weken geleden was het gewoon nog 8,9 en soms 10 keer op een dag. Wat een verschil!

En eigenlijk moet ik hier ook een *O* neerzetten. Want het gaat best redelijk met de overproductie nu, het begint zich te stabiliseren. En het voeden zelf is ook heel wat minder pijnlijk, alleen in het begin nog even dankzij de mega sterke toeschietreflex.
pi_105886148
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:32 schreef mignonne het volgende:

Haha Claudia :D aan de ene kant vind ik het wel iets schattigs hebben, maar aan de andere kant is shirt-trekken enzo echt iets wat ik niet wil hebben, dus ik ben nog een beetje aan het nadenken wat ervoor in de plaats moet. Een gebaartje ofzo is misschien handig.
True, true. Ik ben Lena nu het gebaar voor "eten" aan het leren. Ik heb vandaag ontdekt dat ze precies begrijpt wat ik bedoel. Ik leg haar tegenwoordig vaak voor het avondeten aan in plaats van erna. Na het drinken begon ze vandaag te huilen omdat ze nog honger had. Toen ik "wil je nog eten?" vroeg en het gebaar erbij maakte was ze meteen rustig. Dat was even een WTF-momentje.

Nu nog een gebaar voor drinken bedenken.

Ga jij je jongste binnenkort nog wegen? Wij hebben morgen een afspraak op het consultatiebureau.
pi_105886313
quote:

Hier werkte op de borst kloppen goed.
pi_105886426
Nah, ik moet begin of half januari ofzo weer bij het cb zijn, en bij de kinderarts ook, dus ik ga gewoon dan, eerder heeft geen zin want ze zijn toch dicht straks met de kerstvakantie, dan scheelt het maar een week.
Ik geloof het wel. Voor nu.

Wup dat is een goeie! Denk dat ik die neem :Y
ik heb nog wel een filmpje waar op het eind te zien is hoe het nu gaat :') :D
pi_105886433
Innepin, goed bezig! *O*

Juud! *O*

Claudia! *O*

Mignonne! *O*

En ook een *O* voor ons. We lijken van de nachtvoedingen af te zijn!
pi_105886607
Jemig, WupWup! Wat fijn! *O* Voel je je nu ook uitgeruster of juist niet? :Y)
pi_105887530
Super al die *O* hier.

Wupwup hij is10 weken
pi_105887553
*O*
Omdat het kan.
pi_105887606
semi-offtopic, aan het einde, zo gaat het vaak, in mn shirt bijten en dan vasthouden :') en dr hoofdje zo tegen me aan leggen O+ of gewoon aan mn shirt trekken en doen.

SPOILER
  woensdag 21 december 2011 @ 21:55:23 #213
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105887663
De mijne begraaft haar hoofd tussen mijn borsten, eh eh eh zegt ze dan....zo duidelijk.
Van de week kreeg ze warm eten, na drie happen begon ze te bokken en huilen, ik dacht ze wil wat water, maar nog meer bokken na drie slokken water...
Toen dacht ik, wat is er toch, zou ze wellicht de borst willen?

:Y
pi_105888159
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
Jemig, WupWup! Wat fijn! *O* Voel je je nu ook uitgeruster of juist niet? :Y)
Eerlijk? Het maakt echt geen verschil... Maar ik liep al niet op m'n wallen ;)
pi_105889992
Ik jompel gewoon ook mee! *O*
  woensdag 21 december 2011 @ 23:49:00 #216
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105896530
Innepin fijn hoop dat het zo bliijft :)

Wupwup fijn al lijkt het me ook wel gek zonder ineens na al die tijd.

Mignonne hoop dat je gevoel klopt :)!

En *O* voor die Ik vergeet :)
pi_105909891
Mignonne, dank je voor je bv-verhaal tijdens je verse zwangerschap van E. Ik hink nog steeds op twee gedachten, op bv.com heb ik de tandemfoto's eens bekeken en dan wil ik dat toch wel erg graag.. Maar ja, er valt niks over te zeggen hoe dat loopt en dat vind ik moeilijk.
Nu is ze ziek, en drinkt ze alleen maar borst. Ik ben lui, ik vind het fijn dat ik weet dat ze er genoeg aan heeft, ondanks dat ze verder niets eet. (en heel verrassend weer, de bv-luiers :D)

Wat een gejompel hier, wat een goede berichten zeg! *O* *O*
pi_105917977
Klaagreactie(ga straks alles teruglezen :@ ) kom net van t cb, in 17 dagen 210 gram aangekomen. Hij komt al 5 weken heel weinig aan. Melk heb ik genoeg, hij drinkt 6 keer per dag en geeft vaak kleine beetjes oveer, door teveel drinken. Maar komt weinig aan. Ik weet t ff niet meer
pi_105918034
Sandous -O- :* heb je met een lk overlegd? of misschien de ha...heeft het geen medisch oorzaak waarom hij zo weinig aankomt?
pi_105918084
dan heb ik nog ff een mooie curve

mooie lange dame.

O+

edit
en voor sandous een dikke :* ... das niet leuk..
pi_105918148
BJ wat een popje O+ en mooie curves ^O^
pi_105920911
Sandous, wil je de groeicurve eens invullen en posten? http://www.borstvoeding.com/groeicurve/

de afbeelding eerst opslaan en dan uploaden via bijvoorbeeld picasa of tinypic
pi_105921349
Oh Sandous, wat vreemd? Wat sneu ook, onzeker hoor..

Liene wat een mooie curve!

Hier gaat alles ook goed. Jelte komt ook niet vaak voor een voeding. Ook maar 5 of 6 keer per dag soms.. Vind het heel raar ook. Maar we zijn in het ziekenhuis geweest omdat we voor controle moesten voor de Rhesus en hij is daar ook gewogen:

Dit ziet er dan weer geweldig uit. Hij is ook super tevreden. Slaapt enorm veel en als hij wakker is is hij lekker vrolijk. Hij heeft wel eens krampjes en spuugt ook regelmatig, maar de arts zei dat hij de melk wat te veel was er gewoon weer uit gooide. Niks te klagen dus.

Dus dat doe ik dan ook maar niet :D

Ik heb alleen wel al een week hoofdpijn :') ibu's enzo werken niet eens :( )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 22 december 2011 @ 16:38:56 #224
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_105921453
Wat een mooie curves zie ik hier voorbij komen! *O*

En gewoon een *O* voor innepin :)

BJ, heb je al iets kunnen regelen voor je nachtrust?
pi_105921869
quote:

Het gebaar voor melk in combinatie met mama?.

http://www.gebarencentrum(...)kterm=&id=2147424695
Eventueel je borst melken als gebaar dus maar dat vind ik zelf zo ):O ):O
pi_105922802
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:38 schreef DaviniaHR het volgende:
Wat een mooie curves zie ik hier voorbij komen! *O*

En gewoon een *O* voor innepin :)

BJ, heb je al iets kunnen regelen voor je nachtrust?
lief dat je het vraagt; deze week en volgende week neemt T op di en do verlof op. En T doet elke avond/ begin van de nacht 1 voeding, soms BV in fles (en als ik onvoldoende heb dan krijgt ze FV). Zo kan ik in elk geval iets langer slapen, omdat T vandaag vrij was; heb ik Liene om middernacht al slapend een voeding gegeven, en toen naar bed gegaan, en geslapen tot 6:30! (T deed de voeding ertussen om 3:30 uur).
En heerlijk Vlindur 5/6 voedingen... hier zitten we nog steeds op meer, maar probeer niet te tellen... ;)
Belangrijkste is dat ze er goed op groeit :)
pi_105924610
BJ succes morgen ook! En hopelijk wat rust voor je deze 2 weken :*
pi_105984515
BJ, wat goed dat je met T een actieplan hebt! Spannend wat het plan van de kinderarts op gaat leveren...
Bij ons zijn de nachtvoedingen ook "verdeeld", de eerste doe ik, de tweede pakt m'n man ons dametje en legt haar bij mij neer en pakt haar weer voor een boertje en terug in bed (hij wil niet dat ik liggend, dus slapend, voed dus dan moet hij maar wakker blijven). Dat scheelt me veel energie 's nachts!
En ze groeit er goed op: (hopelijk heb ik het goed gedaan met de plaatjes...)

9,2 kilo bij 4,5 maand :o
  vrijdag 23 december 2011 @ 23:27:42 #229
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105985621
ik zal ff updaten;
vandaag dus bij de KA geweest met Liene, de situatie doorgesproken en lichamelijk onderzoek. Liene start nu met nexium en nutriton, mochten de klachten toch veroorzaakt worden door reflux (verborgen?) dan zou de situatie hierop moeten verbeteren...
Volgende week donderdag weer een afspraak staan, mocht de situatie niet verbeteren dan wordt ze een paar dagen opgenomen ter observatie. Wel even slikken hoor, ze mocht ook direct wel blijven, maar dat kon ik echt even niet over mijn moederhart verkijgen, mijn kleine met de kerstdagen in het ziekenhuis... pffff... :{

Ik vind het wel moeilijk hoor, mijn verstand snapt de situatie prima, dat het misschien goed is om Liene te beoordelen, de boel te resetten door dr uit de vicieuze cirkel te halen.. maar mijn gevoel... het voelt rot, een soort van falen... terwijl ik weet dat dat niet het geval is.. en dat ik echt mijn uiterste best doe met Liene... maar het is best moeilijk om dan te merken dat je hulp nodig hebt om je kindje gelukkiger te maken...
*moeilijk uitleggen dit*
:@

Zijn ook nog bij de pedagogisch verpleegkundige geweest, daar heb ik een goed gesprek mee gehad, die heeft me handvaten meegegeven hoe om te gaan met een huilbaby, hoe te proberen de situatie te veranderen etc. En er is nog een video-interactie-analyse-opname gemaakt, die we over 2 weken samen gaan bekijken.
Maar ze gaf al aan dat ze ook direct nu al zag, dat het probleem (gelukkig..) niet bij de interactie van Liene met mij ligt. Dat Liene een ontspannen indruk maakte...
(en dat doet ze ook wel als ze maar dichtbij mama is...).

[ Bericht 0% gewijzigd door Beessie-Jen op 23-12-2011 23:34:27 ]
pi_105985833
Wat een mooie cures allemaal *O*

sandous, ik begrijp je zorgen, maar vandaag is me uitgelegd dat borstvoedingsbaby's soms even stil lijken te staan. Maar zolang je kleine gelukkig en alert is en goed plast en poept is er meestal niks aan het handje. Maar wat zeggen ze op het CB?
pi_105985977
BJ, :*
Amber en Tess hebben beide een week in het zh gelegen omdat ze huilbaby waren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_105994316
Ik denk dat er met 6 voedingen en slechte groei over meerdere metingen en een leeftijd van pas 10 weken wel echt wat bijgestuurd moet worden. Het kan zijn dat ze nog een overproductie heeft, maar het kan ook dat ze inmiddels een onderproductie heeft. In combinatie met een tevreden baby is dat sons heel erg lastig om de vinger erop te leggen (stille honger). En dan kun je het beste aankloppen bij een lactatiekundige, want dan krijg je borstvoedingsvriendelijk advies. Het cb zal al snel onterecht over kunstvoeding gaan beginnen.
pi_106001722
Dank jullie wel dames voor de adviezen!!

Hij slaapt rond 1.00 en wordt om 5/6 uur wakker, ik geef m nu zelf een droomvoeding rond 3 uur. Verder omdat hij de borst nu niet pakt (alleen als ie slaapt, en denkt dat het een speen is en per ongeluk zuigt, dan gaat hij door tot de tsr, zodra hij die voelt, stopt ie overstuur en pakt ie de borst helemaal niet). Ik heb gister bijgehouden hoeveel hij gedronken heeft in 24 uur; in totaal 700ml en 3 keer de borst misschien 10ml per keer.

Wel had ik best veel melk (overproductie), als ik kolfde (in de ochtend) kreeg ik de eerste 80 als waterig. En de laatste 30/40 was pas goed wit van kleur, ik denk dat dat dus achtermelk (per borst). Nu door de stress dat hij de borst niet pakt en zijn gewicht (zit er best wel mee) krijg ik in de ochtend met moeite 125 uit beide borsten... Door de middag en avond heen, steeds 20/30 om een flesje vol te krijgen :(

Cb: ziet er goed uit, hij groeit, ik een heel verhaal dat dit te weinig is en juist omdat hij bv krijgt, dat het meer moet zijn... Ze zei letterlijk: ik weet het niet, je doet het denk ik goed. LK heb ik contact gehad, hele riedeltje afgegaan over borstweigeren en ik probeer ook alles (veel huidcontact, als ie slaperig is etc). En over het weinig aankomen kon ze ook niet veel kwijt... moet ook eerlijk zeggen, had niet echt veel aan haar. Als dit zo doorgaat ga ik een andere zoeken... niet echt een motiverende dame, vond het 6/7 keer per dag voeding al teveel. "Hij hoort nu maar 5 x te drinken" pff.

DJMO; ik ga volgende week bloedprikken, mn huisarts vond me er te vermoeid uitzien (ben ik ook).

Curve:

Bij mn dochtertje heb ik de eerste 2 maanden ook flink geklooid, uiteindelijk 10 maanden fulltime kolven, en zat er behoorlijk mee. Ik ben nu zo bang dat dit weer gebeurt, soort van falen dat het weer mislukt...

Sorry voor mn hele verhaal, maar t lucht op om het even op te schrijven.
pi_106018891
Hij buigt inderdaad wel wat af ja -O- vervelend joh!
En zei je lactatiekundige dat? 5 keer hoort? Gelijk een andere bellen! Echt hoor :o juist nu in jullie situatie heb je niets aan iemand die je mooie ventje nog minder aan de borst wil zien dan hij nu doet. Ik vind 5 keer voor 10 weken oud wel héél erg weinig :{

My two cents, maar ik zou direct een andere inschakelen. Misschien het borstvoedingsforum eens proberen om daar een bericht te plaatsen en te zien of ze nog iemand weten in jouw buurt die goed is? Misschien via de website van borstvoeding.com eens zoeken ofzo?

Ik heb verder geen advies voor je, ik weet denk ik te weinig ervan. ik hoop dat je snel iemand treft die jullie goed kan helpen.
pi_106019099
ohja en muh, ik zette mijn druif vanmorgen op onze weegschaal, waar die normaal keurig 8.1 aangeeft, gaf ie vandaag 7,8 aan. -O-
Ik had me nog wel zo voorgenomen om het cb af te wachten :') mn eigen weegschaal en die van het cb lijken redelijk gelijk op te gaan. Hier was ze steeds 8,1 en bij het cb 8050. Het zou zomaar kunnen dat alle toevalligheden samen komen van voor/na eten,tijdstip van de weging en weet ik veel. Maar heel eerlijk gezegd denk ik gewoon dat ze toch niet is aangekomen tot nu toe. En ik dacht nog wel spekjes te zien verschijnen weer.

Ik vraag het volgende consult toch de lk maar om wat tips want ik weet zo snel niet zo goed wat ik kan doen om er meer groei in te krijgen. Het dametje hier is eigengereid ook,als ze niet wil dan drinkt ze niet, ik leg behoorlijk vaak aan, zeker 10 keer op een dag en dan drinkt ze ook. Vaker aanleggen heeft weinig zin omdat ze dan dus niet drinkt. :{
pi_106019928
Thnx mignonne, ja ze zei oow 6 keer dat is best veel, ik schrok. Van t cb kan ik dat verwachten, maar lk :')

Ik ga een topic openen op t bvforum, heb daar al heel veel gelezen. Ik ga een goede lk zoeken, want betaal het nu uit eigen zak, tjah 100 voor n consult dus dan wil ik wel een goede.

De jouwe kwakelt ook :N ben benieuwd wat het cb jou gaat vertellen.
  zaterdag 24 december 2011 @ 23:19:09 #237
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_106020106
Sandous, zou het misschien kunnen helpen als je pas aanlegt als de ergste stroom na de tsr weg is?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_106020109
ik bof enorm met mn cb, het is te merken dat de lk/wvk daar de scepter zwaait :+ ze zijn erg borstvoedingsvriendelijk en geven ontzettend goeie informatie en tips en zulks.
pi_106020605
He Sandous.. Wat vervelend.. En dan ook nog geen fatsoenlijk advies krijgen...

Ik kreeg het advies evt eerst kort de druk af te kolven zodat mn mannetje rustiger aan de borst kon drinken. Mijn tsr is nml erg heftig. Het is inmiddels niet meer nodig, hij lijkt er nu mee om te kunnen gaan. Maar de eerste vier weken was aanleggen en aangelegd houden een ware hel :(

En misschien werkt een tepelhoedje? Daar stroomt de melk (denk ik) anders uit dan rechtstreeks uit de borst, met wat minder druk misschien?

Just my 2 cents..
pi_106020653
Ik weet trouwens niet welke LK je nu hebt, maar die van het CZE (eindhoven) is voor niets en ik heb er fijne ervaring mee. Ze heeft iedere woensdag een tel. Spreekuur. Nu weet ik niet of dat alleen voor patienten is van het ziekenhuis, maar niet geschoten is altijd mis ;)
pi_106021950
Grijs, probeer dat ook. Zodra hij de tepel over zn lip voelt, wordt ie helemaal wild en gaat schudden met zn hoofd :') wat n kindere heb ik. Maar ik blij doorgaan!

Nirak: super ik ga dinsdag zeker even bellen. Woon zelf in adam, ga hier ook eentje benaderen.

Tepelhoed heb ik eerste 2 weken mee gevoed en zo een elende om af te leren, een laatste optie.

Dinsdag de 2 lk's bellen. Dit keer wil ik gewoon live voeden.

Lief dat jullie meedenken, helpt mij enorm :*
pi_106022651
Sandous, wat ga je er goed mee om! Je ziet een probleem en vraagt hulp, goedzo! Maar mensenlief, wat heb jij een bijzondere lactatiekundige getroffen. Om te janken, zo bijzonder. Ga gelijk een andere zoeken, zeker in Amsterdam zitten er veel meer. Ik meen dat er zelfs een borstvoedingscentrum bestaat. De curve die je post vraagt echt om actie. Er is nu geen nood aan de man, maar je kunt ook niet zo doorgaan. Tip voor kwaliteit: lk met ibclc achter haar naam. Zij heeft het internationaal examen met goed gevolg afgelegd.

Mignonne, nee toch? Hoe kįn dat nou? Bluh. Gewoon bluh.

Edit: http://www.borstvoedingscentrum.nl/index.html
pi_106025866
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 22:49 schreef mignonne het volgende:
ohja en muh, ik zette mijn druif vanmorgen op onze weegschaal, waar die normaal keurig 8.1 aangeeft, gaf ie vandaag 7,8 aan. -O-
-O-

Sandous, succes met zoeken van betere hulp. Een goeie lk kan zoveel verschil maken.
  zondag 25 december 2011 @ 08:17:39 #244
94046 PM-girl
pi_106025886
Sandous, wat vervelend! Ik denk dat er al veel goeds geadviseerd is en vooral: zoek een andere lk! Ik hoop dat je daarbij een goed advies zult krijgen, succes!

Huup, ik kan me voorstellen dat je er niet blij van wordt... :{ (understatement)
*
pi_106029316
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2011 00:48 schreef WupWup het volgende:
Sandous, wat ga je er goed mee om! Je ziet een probleem en vraagt hulp, goedzo! Maar mensenlief, wat heb jij een bijzondere lactatiekundige getroffen. Om te janken, zo bijzonder. Ga gelijk een andere zoeken, zeker in Amsterdam zitten er veel meer. Ik meen dat er zelfs een borstvoedingscentrum bestaat. De curve die je post vraagt echt om actie. Er is nu geen nood aan de man, maar je kunt ook niet zo doorgaan. Tip voor kwaliteit: lk met ibclc achter haar naam. Zij heeft het internationaal examen met goed gevolg afgelegd.

Mignonne, nee toch? Hoe kįn dat nou? Bluh. Gewoon bluh.

Edit: http://www.borstvoedingscentrum.nl/index.html

Sandous, dit borstvoedingscentrum zit bij mij in de buurt in Oost/Watergraafsmeer. Ik kan je de lactatiekundigen daar warm aanbevelen. Je betaalt ook daar wel behoorlijk voor een consult, maar mijn ervaring is dat je er altijd even binnen kunt lopen voor een kop thee en een babbeltje. (Het is ook een winkel waar je allerlei borstvoedingsgerelateerde producten kunt kopen, en je kunt je baby er gratis wegen.) Dat 'borstvoedingscentrum' is een beetje een misleidende naam, want het is niet alsof het een soort consultatiebureau is. Het is gewoon commercieel.

Ik ben ook wel eens in deze winkel in Oud-Zuid geweest, waar ik heel goed ben geholpen met advies over flessen. Ik zie dat je ook daar een consult kunt regelen.

Jemig, mignonne, wat rot. :{ Ik zou ook niet weten wat je nog meer kunt doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 25-12-2011 13:07:06 ]
pi_106030967
Pfoeh Sandous, wat schrikken allemaal :* Het lijkt wel of jouw LK kunstvoedingsadviezen geeft :?
Misschien loopt de curve op de cb-curve wel "goed" (volgens de kunstvoedingscurve dus), want kindjes die borstvoeding krijgen groeien in het begin harder dan kindjes die kunstvoeding krijgen. Maar dat is voor kindjes die borstvoeding krijgen natuurlijk niet de bedoeling (eigenlijk voor allemaal niet).
Hopelijk krijg je via de tips van Wups en Claudia goede adviezen zodat het snel wel goed zal lopen. En, je faalt echt niet :( :* Je doet je uiterste best om het goed te laten gaan allemaal!!

Mignonne :{ -O- :* Wat ongelooflijk rot... Ik hoop heel erg dat het een meetfout is en anders dat de diėtist een goed plan van aanpak heeft. Maar volgens mij doe je alles al.
pi_106080787
Sandous, wat vervelend, heb je al een andere LK gevonden? Die je nu adviseert lijkt me niet zo kundig.. :( Sterke!

Mignonne wat vervelend. Ik weet ook niet wat ik verder kan zeggen, behalve :* voor jullie.
pi_106122141
Sandous: zoals iedereen al zegt, wat een slecht advies. Sterkte!!
Marel: wauw, mooie curves!

J. is nu bijna drie en een halve maand en duidelijk weer op zoek naar een nieuw ritme. De nachtvoedingen gingen 'volgens het boekje' van 3 naar 2 naar 1 en uiteindelijk zelfs naar 0! Anderhalve week lang sliep hij door (van 21 of 22 uur tot 6 of 7 uur, echt super). Maar sinds vorige week komt hij weer één of twee keer per nacht voor voeding. En in de avond slaapt hij ook niet meer lang. De afgelopen 24 uur was zijn langste blok 4 uur. Dat is dus weer even wennen!

Ik vraag me 2 dingen af:
- Wordt hij wakker omdat hij honger wordt of slaapt hij gewoon onrustig? Als hij om half twee wakker wordt en geluiden maakt dan leg ik hem aan en valt hij na 10 minuten aan de eerste borst alweer in slaap O+ Dan leggen we hem terug en slaapt hij meteen weer in.
De borst is dus gewoon de handigste manier om hem weer in slaap te krijgen, of hij nu honger heeft of niet. Zien jullie dat ook zo?

- Het is me opgevallen dat hij overdag minder is gaan drinken. Eerder kwam hij ongeveer om de 2,5 uur en de laatste tijd zit er vaak 3 uur (soms zelfs meer) tussen. En als hij dan drinkt dan maakt hij van de 2e borst een hele cabaretshow met afhaken, een paar keer lachen en wegduiken in mijn oksel :s) en weer 3 slokken nemen. Kan het zijn dat hij overdag te weinig drinkt en dit 's nachts inhaalt?

Volgende week gaat hij voor het eerst naar het KDV (3 dagen in de week) dus dan zal zijn ritme wel weer anders worden.
  woensdag 28 december 2011 @ 14:48:01 #249
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106126230
@Sverbern,

:Y :Y :Y

Ik lees allemaal herkenbare dingen. :)
Mijn mupke dronk de eerste 12 weken ook eenmaal per nacht en heel soms 2, daarna is ze 2/3 keer per nacht gaan drinken, maar wel heel kort, dat is nu nog korter, een slok of 10/12 en ze slaapt weer. Nu komt ze ook soms 1 keer per nacht.
Overdag is ze minder gaan drinken na 3 maanden, veel om zich heen kijken en minder tijd daarvoor, dat halen ze idd 's nachts in.

Wakker worden 's nachts heb ik vaak getest door een speen te geven, heel soms accepteert ze een speen en tegen mij aan liggen, maar bijna altijd is het echt honger of ook vaak dorst.
pi_106126430
Sverbern, het is net of je het over mijn dame hebt! Vooral dat wegduiken, lachen etc... Zij had ook rond 3 maanden nog maar 1 nachtvoeding en dat werd daarna ook weer gewoon om de 4 uur.
- Ik vind aanleggen ook de makkelijkste manier om haar weer in slaap te krijgen, maar vroeg me ook af of ze eigenlijk wel honger had. Ben het de laatste tijd ook wel eens met een speentje aan het proberen. De ene keer slaapt ze dan weer in en slaapt nog 2 uur. De andere keer wordt ze na een kwartiertje wakker en dan leg ik haar toch maar aan. Ik hoef bij mijn dame iig niet bang te zijn dat ze te weinig krijgt (zie curves boven).
- Mijn dame is overdag veel beter gaan slapen, blokken van 2 of 2,5 uur ipv drie kwartier, waardoor ze overdag ook minder voedingen krijgt. En de voedingen duren ook nog eens korter, ze is snel afgeleid door van alles (heb al geprobeerd om op een hele rustige plek te voeden, maar zelfs een lamp o.i.d. is afleiding). Een 2e borst hoef ik al bijna niet meer te proberen, dat wordt geinen. Nu leg ik haar aan het eind van de dag (tussen 16 en 19 u) op mijn verzoek wat vaker aan om te kijken of dat wat verandering in de nachten brengt. Toeval of niet, de afgelopen nachten was het weer 2.00 u en 6.30 u, dus wel een verbetering (het was 12, 3/4 en 6.30 u).
O, ik zie nu Juuds post binnenkomen, ook herkenning dus!
Ik heb ook ergens (helaas geen bron meer) gelezen dat het tot 3 maanden vaak steeds minder nachtvoedingen worden, daarna weer meer en dan weer minder. Gevalletje hoort erbij?

Succes met wennen aan het nieuwe ritme, het kostte mij best wat moeite (ook omdat het samenviel met weer gaan werken :O !
pi_106126461
Zo ging het ook precies bij ons rond vier maanden sverbern :D
pi_106126996
Hmz, mijn rechterborst voelt wat beurs aan. Gevalletje verkeerd gelegen vannacht of in de gaten houden met kans op iets vervelenders?

Sandous, heb je al betere adviezen gehad van een andere lk? Wat een gedoe zo zeg.

Sverbern, mijne ging doorslapen met 3 maanden tot 7 maanden, daarna nooit meer :P En ze is nu anderhalf 19 maanden.
pi_106130268
Hmm, mag ik jullie iets voorleggen?

Daan zit nu aan de bv, maar het loopt net niet lekker.
Het probleem (volgens de kraam en de vk) is het gewicht dat niet echt omhoog gaat, na een hele diepe dip. Nu kijken we het nog even aan, maar misschien heeft iemand hier nog tips?
Hij is tot dag 5 11,5% afgevallen, die dag begonnen met bijvoeren ( op 1 dag 100cc kv en gekolfde bv) na de voeding, de dag erop was hij 100 gram aangekomen. De dag erna 80 gram op live-bv, gekolfde bv (50cc) en fv (20cc). En vandaag ongeveer hetzelfde gewicht of heel iets minder als gisteren op alleen bv. De kraam en vk adviseren me nu om overdag na te kolven en dat te geven na de voeding.
Hij komt zelf om de 4 uur ongeveer. En eerder wakker maken levert weinig op. Vanmiddag weer geprobeerd na 3 uur, maar hij heeft 30cc op (voor/na wegen, 1 borst 7 min en daarna diep in slaap) en daarna nog 40 gekolfde melk via vingervoeden. Na 4 uur drinkt hij wel minimaal 2x20 minuten.
De hoeveelheid melk bij mij lijkt het probleem niet. Ik kolf zo 30a40cc uit een borst. Hij lijkt het ook binnen te krijgen (klokt, poept, plast). Dus het enige probleem : die stomme weegschaal.
Dus iemand hier nog ideeėn naast het afwachten?

Ik baal nogal, dat ik nu met een kindje dat wel goed drinkt (lijkt het) alsnog aan die kolf hang. Het begin was zo veelbelovend :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Deepfreeze op 28-12-2011 17:26:12 ]
pi_106132201
Hm, zou hij te weinig achtermelk binnen kunnen krijgen, en dus te weinig vet?

Ik heb geen tips, behalve een lk inschakelen. 'k Heb er niet genoeg verstand van.. Kan me je frustratie wel voorstellen.
  woensdag 28 december 2011 @ 17:50:35 #255
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106132250
DF heb je al een LK gebeld? Weet je zeker dat hij goed aanligt en drinkt?
En de eerste dagen nakolven hoor je wel vaker. Dit betekent niet dat je wekenlang aan de kolf moet. (al zeg je zelf dat je voldoende productie hebt, dus dat zou het probleem dan niet zijn?)

Je kan altijd alsnog proberen vaker aan te leggen. Kleertjes uittrekken, kietelen, dat werk, houdt hem alert.
Geen speen geven bij zuigbehoefte, maar aanleggen.

Succes!
pi_106132751
Achtermelk zou kunnen, maar zijn luiers zijn inmiddels normaal geel van kleur, na een paar dagen groen. Bij achtermelk had dat nog steeds groen moeten zijn? De gekolfde melk is ook behoorlijk geel volgens de kraam, dus voedzaam genoeg?
Gebruik wel borstcompressie om hem ermee te helpen.

De lk is in overweging voor morgen. Hij is gewoon ook heel tevreden, meld zich goed, alleen meestal om de 4 uur..
Dat vaker aanleggen is een drama. Dat alert houden is niet te doen. Hele trukenkast geprobeerd. hoogstens 10 minuten en continu loslaten.

Als hij verkeerd aanligt, dan zou hij te weinig voeding moeten binnenkrijgen? De kraam zegt dat hij goed ligt, en hij zuigt en klokt goed door. Soms verslikt hij zich bijna met de eerste slokken. Vanavond nog maar eens op de weegschaal voor/na een goede voeding. Als hij dan genoeg binnenkrijgt, lijkt het aanleggen me ook geen probleem?

Damn, mijn borsten jeuken zelfs als ik erover tik. Die doen het wel ;)
pi_106133860
Voor en na een voeding wegen zegt niks over de intake. Niet doen dus. (heb een link naar een artikel daarover, maar zit nu op foon, heb je tegoed) Je vertelt dat baby 11,5% was afgevallen en daarna met bijvoeden weer wat aan is gekomen. Hij komt ongeveer zes keer per 24 uur? Dat is echt superweinig voor een pasgeborene. Het kan prima dat de cirkel van langzaam op gang komen vd productie - geen energie om zich te melden - afvallen - nog minder energie - etc nu doorbroken is, maar ik zou je toch echt willen aanraden om vanavond nog te bellen met een vrijwilligster van LLL of VBN en afhankelijk daarvan een lactatiekundige in te schakelen. Echt hoor, tijdig goede hulp vragen kan je zo veel ellende besparen!

Edit: telefoonnummer LLL 0111-413189
en website VBN http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/page.asp?id=246751
  woensdag 28 december 2011 @ 19:30:30 #258
94046 PM-girl
pi_106135688
Wat vervelend DF! In mijn kraamweek ben ik ook gaan kolven en bijvoeden, toen hij na een dag gegroeid bleek zijn we daarmee gestopt. De LK zei later dat dit een veelvoorkomende valkuil is, er wordt dan te snel gestopt. Jij gaat er mee door lees ik, rot dat dat nog niet (direct) resultaat heeft.
Ik hoop dat LLL of VBN je snel op weg kan helpen!

Ik heb zelf een vraag van een hele andere orde. Ik heb de Pump in Style kolf maar daarbij mist het koeltasje. Ik heb een losse grotere koeltas, maar ik word er simpel van elke keer twee tassen mee te zeulen naar mijn werk. Nu zie ik op de website dat er een los koeltasje te koop is (42 euro maar liefst! :X ), maar past dat in de rugzak erbij?
Of weet iemand een website waar ze kleine koeltasjes verkopen, voor een kleiner bedrag? Ik krijg ze niet gevonden.
*
pi_106136082
Ik heb onlangs 28 euro betaald voor een nieuw officieel koeltasje voor mijn PISA, incl koelelement en 4 flesjes. Via de thuiszorgwinkel.
pi_106136376
Had je deze al gezien? De maten staan erbij, dan kan je kijken of het in je tas past.
http://www.prettymum.nl/b(...)++cooling+bag+-+aqua
Kan alleen niet ontdekken of het inclusief koelelementen is...
pi_106136776
Ik denk dat hij op 7 voedingen zit. Vaak in de avond een keer om de 2 of 3 uur. Dan smokkelt hij die 7e erbij. Hij meldt zich ook wel, maar niet vaak genoeg om goed bij te komen.

Net wel gewogen.. Te laat gelezen. Maar was 70cc uit 2 borsten. Al zegt het dan misschien weinig. 15 cc uit de koelkast bijgegeven.

Nu net nagekolfd en voor de volgende voeding ligt er weer 20 cc aan navoeding.
Dat voor 11 uur, en dan de nacht in.
Zal zo even rustig die LLL of VBN even bekijken. Als kleuter op bed ligt..
  woensdag 28 december 2011 @ 20:03:45 #262
94046 PM-girl
pi_106137116
Pglet, goede tip, ik ga morgen bellen naar de thuiszorgwinkel! Past de koeltas in de pisa-tas?
En hoe gaat het met jou en de bv?

Marel, jouw linkje bewaar ik ook even.
*
pi_106137352
De koeltas die ik heb is gewoon de officiele van medela, met medela voorgevormd koelelement en flesjes. Wel een net iets ander maatje dan ik bij mijn PISA oorspronkelijk had (toen ik die 4,5 jaar terug bij Pepijn kocht).

Deze heb ik nu...

hier ook te bestellen http://www.moedermelknetw(...)tkolf/medela-koeltas

op dit plaatje staat het oude koeltasje nog wat ik eerst had. Die was net iets rechthoekiger.
pi_106137680
Ik heb gewoon een niet-borstvoedingskoeltasje van 6,50. Ik vond die 'officiele' tasjes zo duur, aangezien ik ook niet zeker wist of kolven wel een succes zou worden

Ik had deze besteld:
http://www.stipenbloem.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1127&category_id=12&option=com_virtuemart&Itemid=1

Er kunnen 2 vrieselementen en 3 aventflesjes in. En als ik klaar ben met bv en kolven kunnen de kids zich er ook nog mee vertonen :+
  woensdag 28 december 2011 @ 21:05:35 #266
94046 PM-girl
pi_106139849
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 20:08 schreef p_iglet het volgende:
De koeltas die ik heb is gewoon de officiele van medela, met medela voorgevormd koelelement en flesjes. Wel een net iets ander maatje dan ik bij mijn PISA oorspronkelijk had (toen ik die 4,5 jaar terug bij Pepijn kocht).

Deze heb ik nu...
[ afbeelding ]
hier ook te bestellen http://www.moedermelknetw(...)tkolf/medela-koeltas

op dit plaatje staat het oude koeltasje nog wat ik eerst had. Die was net iets rechthoekiger.
[ afbeelding ]
Ik heb het oude model, maar de koeltas past dus in de rugzak?

Aoraki, ik kolf in elk geval tot de zomer, dus op zich het geld waard. Maar jouw linkje is ook leuk!
*
pi_106141418
Tnx wup, verbaas me er ook niet echt over eigenlijk. Dat bleek al met de weegschaal van de kraam. dat ding is eigenlijk ook niet geschikt voor elke dag wegen, met stappen van 20 gram. Nu betere van de thuiszorg in huis, met 10 grams stappen. Dat scheelt iets.
Meneer heeft nu voeding nr 3 vanaf 7 uur (2x1borst, en 1 dubbele), en ook al 3 poepbroeken verder.. dat telt leuk aan
pi_106142827
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:05 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik heb het oude model, maar de koeltas past dus in de rugzak?

Aoraki, ik kolf in elk geval tot de zomer, dus op zich het geld waard. Maar jouw linkje is ook leuk!
Ja dat past, zonder problemen.
pi_106157908
Ik heb toen ook een extra tasje erbij gekocht van Medela, die p_iglet plaatste. Had elke keer alle flesjes vol :(

Nu net heen en weer naar huis gegaan om de kolf op te halen, heb een hele pijnlijke borst met een harde plek erin. Zo dus maar gelijk kolven als ik weer op het werk ben, hopen dat ik er op tijd bij ben. Zo pijnlijk en hard heb ik het nog nooit gehad :(
pi_106158784
Nou, weer 60 gram zwaarder dan gisteren. Dan zal het toch ook wel loslopen ;)

Maar ga de lll/VBN wel onthouden voor als het gewicht niet omhoog blijft gaan als de kraam weg is...
pi_106161190
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 11:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Nou, weer 60 gram zwaarder dan gisteren. Dan zal het toch ook wel loslopen ;)
*O*!

Sverben, zo herkenbaar!!
pi_106161455
Fijn DF! Bijvoeding afbouwen en dan lekker genieten :)

Is het gelukt mrien?
pi_106161548
Wauw, bedankt voor al jullie reacties van herkenbaarheid!!

Grappig die discussie over de koeltasjes want wij zijn er ook net mee bezig (ik ga a.s. maandag weer aan het werk). Ik heb ook de PISA en daar zit zo'n vierkant koeltasje in. Dat gebruik ik om de melk die ik overdag kolf 's avonds mee naar huis te nemen (op mijn werk is een koelkast). Maar daarnaast moeten we ook een koeltas om de melk van thuis mee te nemen naar het KDV. Met deze temperaturen niet echt een probleem maar in de zomer wel. Toch? Wij gebruiken het Avent-bewaarsysteem (bekers waar je een speen van Avent op kunt draaien) en nu had mijn man deze isoleertasjes gevonden. Wel relatief duur.

Deepfreeze: succes!!
pi_106161583
Wat fijn df!!

Niet echt wup, begin nu ook koorts te krijgen geloof ik. Straks nog keertje kolven want ik moet dit echt af krijgen op het werk voor 1 januari
pi_106161679
Oei shit Mrien :X Anders vanmiddag toch de huisarts nog bellen voor antibiotica? (Ik hoefde daarvoor niet eens langs te komen).

Misschien kun je een boterhamzakje vinden en dat vullen met warm water om je borst voor het kolven op te warmen?
pi_106161788
DF ^O^

mrien :*

Ik heb net 125ml gekolfd uit 1 borst *O*
pi_106162280
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 12:45 schreef WupWup het volgende:
Fijn DF! Bijvoeding afbouwen en dan lekker genieten :)

Is het gelukt mrien?
Hij heeft gisteren nog 40 na gehad(in 2 keer), en sindsdien op eigen kracht. Hij zuipt vandaag ook lekker. En binnen de 3 uur vrijwillig wakker.
De kraam net uitgezwaaid, en nu gewoon puur op de borst als hij zich zo netjes meldt.
pi_106162385
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 13:11 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Hij heeft gisteren nog 40 na gehad(in 2 keer), en sindsdien op eigen kracht. Hij zuipt vandaag ook lekker. En binnen de 3 uur vrijwillig wakker.
De kraam net uitgezwaaid, en nu gewoon puur op de borst als hij zich zo netjes meldt.
w/
  donderdag 29 december 2011 @ 13:22:48 #279
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106162740
Mrien beterschap! :*

DF wat fijn dat het nu goed lijkt te gaan! *O* (hoe vindt Chris zijn broertje?)
pi_106164475
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 13:11 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Like!
pi_106165004
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 13:22 schreef DaviniaHR het volgende:
DF wat fijn dat het nu goed lijkt te gaan! *O* (hoe vindt Chris zijn broertje?)
Ik zoek even het kleuter topic op ;)
pi_106166140
De huisarts belt mij straks even, ze wilde me eigenlijk laten langskomen maar aangezien er van buiten af niet veel te zien is leek me dat niet zo handig. Koorts wel denk ik, dan koud, dan warm.
Daarstraks nog een keer gekolfd maar dat hielp niet echt, kreeg er ook amper wat uit (is ook niet gek aangezien ik op werkdagen niet meer kolf)
pi_106166590
Veel warmte erop voor het kolven (en voeden straks), proberen de boel los te masseren vlak voor en tijdens het kolven. Ibuprofen tegen de koorts en pijn en dat werkt ook nog eens ontstekingsremmend. Als je geen ibu voorhanden hebt, dan paracetamol tegen de koorts en pijn.
  donderdag 29 december 2011 @ 15:33:28 #284
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_106167822
* NotTheSame komt ook hier even om het hoekje meegluren...

Draak is inmiddels al bijna 14 dagen oud.
Toen ik uit het ziekenhuis kwam had ik zwarte tepels van de tepelkloven :') , en dan roepen ze zoooo hard dat ze certificaten hebben en borstvoedingsvriendelijk zijn NOT :') ...
Dankzij onze ontzettend lieve en geduldige kraamhulpen ben ik inmiddels kloof- en pijnvrij en Draakje meld zich netjes om de 3 uur om te drinken. Ik moet haar wel tussendoor flink wakker maken (verschonen, kietelen en kneden) en dan drinkt ze toch zo'n 10 ą 13 minuten effectief uit de borst.
Voor één nachtvoeding kolven we af omdat ze eigenlijk nog niet krachtig genoeg is om 8x per dag live te drinken, maar vannacht heeft ze bewezen dat het eigenlijk niet meer nodig is. Maar omdat het zo lekker handig is (ik schop manlief uit bed om haar te voeden dan ;) ) houden we het er nog even in.
pi_106168409
Ik vraag het toch maar. Heb al verschillende keren gehoord dat ik blij wezen moet, maar toch zit het me niet zo lekker :@ En nu kan ik het ook beter uitleggen dan in 140 tekens :P

Jelte is nu morgen 8 weken oud en hij drinkt nu savonds heel rommelig en heel veel. Aanhappen en loslaten, weer (waardeloos) aanhappen en loslaten. Hij drinkt dan even goed en begint daarna weer te klooien.. Ik zat eergister heel veel met hem op de bank. Hij wilde heel veel drinken. Savonds ook bijna nonstop. Om half 1 vielen eindelijk zn ogen dicht. (normale tijd om te gaan slapen) Maar hij werd gister pas om half 10 wakker. Die dag ook rommelen en veel drinken en gister was mn man niet thuis en heb ik Jelte zowat de hele avond aan de borst gehad. Hij heeft niet eens geslapen vanaf een uur of 20:00 of soms een hazenslaapje en sliep hij weer de hele nacht door. Tot half 9 nu. Vandaag drinkt hij nog net zo slecht, maar komt nu weer lekker om de 2/3 uur tot nu toe. Ik heb er gewoon zere tepels van :{ Met het doorslapen ben ik heel blij natuurlijk, en hij is verder (als hij wakker is) alert. Hij ziet er goed uit. (bollo) en hij huilt alleen als hij honger heeft. (En dat duurt soms wat langer als we net met Rienk bezig zijn. Hij heeft nu al uitgevonden om te gaan brullen als we Rienk op bed brengen }:| )

Gaat het nou goed? of zit er toch iets dwars? Als het rommelen me te lang duurt dan koppel ik hem los en krijgt ie daarna weer een nieuwe poging.
pi_106169056
Hoi Vlundur,
Dat klinkt als regeldagen in combinatie met 's avonds willen clusteren.
Ze zeggen wel dat regeldagen bij 6 weken en 3 maanden voorkomen maar bij mij valt het vaak samen met een zogenaamd sprongetje. Rond 8 weken had ik ook regeldagen.
Volgens mij kun je niets anders doen dan eraan toegeven, dan gaat het vanzelf over!
Maar ik ben geen expert hoor dus misschien dat andere lezers nog andere tips hebben.
Succes!
pi_106169195
Ja, dat had ik ook al bedacht. Maar ik wist niet dat dat rommelig drinken en doorslapen daar ook bij hoorde.

Stom dat je dingen met 2 jaar alweer vergeet dan. Bij Rienk zou ik dit toch ook moeten hebben gehad? 8)7

Jelte moppert, tijd om mn tepels weer te laten verkauwen :X
pi_106171637
Vlundur, daar heb ik hier standaard aan t einde van de dag last van: dan lijkt het alsof hij met andere dingen bezig is. Steeds loslaten enzo.. De ene keer erger dan de andere keer. Als het me te gek wordt dan mag hij niet opnieuw aanhappen en wacht ik op een "boze" krijsende huil. Want DAN is hij weer geconcentreerd op de borst en gaat het beter.

Donderdag na t weekend ga ik weer werken. Ik dacht het af te kunnen met een koeltasje van fanta met daarin koelelementen, of is dat te optimistisch?

Zit alleen nog steeds met mn kolfonzekerheid.. Hij drinkt normaal een minuut of 10 uit 1 borst en heeft dan genoeg gehad. Maar uit een flesje drinkt hij minstens 100 ml, en dat krijg ik niet uit 1 borst gekolft vreemd genoeg...
Maar goed, dan kolf ik gewoon uit 2 borsten per keer en dan kom ik er na een paar dagen vast wel achter wat hij nodig heeft en hoe ik dat bij elkaar sprokkel :)
pi_106172517
Ik heb ook altijd beide borsten gekolft Nirak, leverde mij ook een flinke voorraad op. En vaak dronk hij ook 2 kanten
  donderdag 29 december 2011 @ 18:08:06 #290
94046 PM-girl
pi_106173915
Nirak ik heb nu ook een simpel tasje met elementen, maar ik wil het graag in 1 tas proppen allemaal! ;)

Mrien, wat rot! Hoe is het nu? :{

Nts, dat klinkt als verbetering, fijn!!
*
pi_106174580
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 17:07 schreef Nirak het volgende:
Zit alleen nog steeds met mn kolfonzekerheid.. Hij drinkt normaal een minuut of 10 uit 1 borst en heeft dan genoeg gehad. Maar uit een flesje drinkt hij minstens 100 ml, en dat krijg ik niet uit 1 borst gekolft vreemd genoeg...
Niet heel vreemd. Hij kan gewoon beter drinken dan jij kunt kolven.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 december 2011 @ 18:38:02 #292
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106175025
Klinkt als clusteren idd Vlindur, had (heeft) Geert ook een handje van :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106177153
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 18:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Niet heel vreemd. Hij kan gewoon beter drinken dan jij kunt kolven.
Ja.. Snap nu ook wat ze bedoelen met "je moet leren kolven".. Maar ik vraag me wel af wat ik anders kan doen. Ik ben niet meer vang dat ik te weinig kolf, want dat komt goed door 2 borsten te kolven. Maar vraag me af of ik dan alleen de "arme" voormelk kolf of ook achtermelk. Want mijn tsr doet het niet met kolven.. Maar als dat zo blijft ga ik gewoon een neusspray aan de ha vragen.
pi_106177856
Filmpjes kijken helpt niet? Of juist niet met hem of kolven bezig zijn maar relaxt tv kijken?
pi_106179428
En toen wist ik opeens weer wat stuwing is. Boh. Blij dat m'n meisje weer thuis werd gebracht, meteen drinken. Hemels gevoel.
pi_106179615
Toch nog stuwing dus! Oef! Ging het bij vaders?

Lente zei zojuist d'r eerste 6-woordenzin: "Dit is mama tietje bijna op!"
pi_106179631
Hoe was het verder gegaan Tico, heeft ze de nacht een beetje gewoon geslapen?
pi_106179771
Eigenlijk ging het gewoon goed. En ik kreeg pas in de middag last van m'n borsten.
  donderdag 29 december 2011 @ 20:44:18 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106180174
Fijn dat het goed gegaan is Tico, zowel met haar als met jou (en je boopies ;) ).
pi_106181344
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 20:44 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn dat het goed gegaan is Tico, zowel met haar als met jou (en je boopies ;) ).
Oh zaterdag plop ik ze dr gewoon uit hoor be!!
  donderdag 29 december 2011 @ 21:22:02 #301
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106181903
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 21:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh zaterdag plop ik ze dr gewoon uit hoor be!!
Je gaat je gang maar hoor! :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')