Dat klinkt als een heel verstandig advies. Jullie staan er samen voor, en misschien jij nu even iets minder omdat je het niet meer trekt.quote:Op maandag 19 december 2011 15:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
Hij gaf wel aan dat hij vind dat ik nog niet moet gaan werken, dat T moet proberen iets van verlof te krijgen, en dat hij ook meer moet proberen om mij te ondersteunen...
Pssst, je inbox is volquote:Op maandag 19 december 2011 15:42 schreef Twinkly het volgende:
Dat klinkt hoopvol wickie! Zou fijn zijn
Pfoeh BJFijn dat je wel een verwijzing naar de kinderarts gekregen hebt. En opzich ook wel fijn om bevestiging te krijgen dat het heel zwaar is en dat je nog niet moet gaan werken
quote:Op woensdag 21 december 2011 12:17 schreef bitterend het volgende:
Ahhh Nirak wat een prachtige foto!!!![]()
![]()
+1quote:Op woensdag 21 december 2011 12:17 schreef bitterend het volgende:
Ahhh Nirak wat een prachtige foto!!!![]()
![]()
Ow, en die angsten gaan die ook nooit meer over?quote:Op woensdag 21 december 2011 14:58 schreef WupWup het volgende:
Inherent aan het moederschap. Wen er maar vast aan, je hebt nog een paar jaar te gaan
Dat is wel heel erg weinig voor een kleintje van 8 weken. Hoe heeft hij het hiervoor gedaan? Hoe verloopt zijn groei? Plassen en poepen? Ontwikkeling? Evt een groeicurve? Kun je een reden bedenken waarom hij vandaag (veel?) minder drinkt dan voorheen?quote:Op woensdag 21 december 2011 15:36 schreef Nirak het volgende:
Hoe vaak moeten kleintjes van 8 weken eigenlijk drinken? Ik voed op verzoek, maar heb hem vandaag voor de derde keer zelf maar aangeboden.. Vanmorgen half 9 1e voeding (na 9 uur) toen 12 uur en nu om half 4 dus pas de derde voeding vandaag.. Als het zo doorgaat halen we vandaag de 6 voedingen niet en blijven we op 5 steken... Is dat wel genoeg!
Nouja.. Veel minder is t inderdaad niet.. 1 voeding minder, normaal zit hij op 6 per dag (al een week of 2).. Plassen en poepen doet hij goed. Hij is ook alert (en gezellig) als hij wakker is. Hij slaapt vandaag wel een beetje meer dan anders, maar gisteren geeft hij extreem weinig geslapen (niets willen missen..). Dus misschien is hij gewoon even slaap aan t inhalen en heeft hij daarom even minder honger.. Maarja.. Onzekerheid he, zoals hieboven ook al staat..quote:Op woensdag 21 december 2011 16:00 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg weinig voor een kleintje van 8 weken. Hoe heeft hij het hiervoor gedaan? Hoe verloopt zijn groei? Plassen en poepen? Ontwikkeling? Evt een groeicurve? Kun je een reden bedenken waarom hij vandaag (veel?) minder drinkt dan voorheen?
in de bijsluiter staat dat strepsils afgeraden worden.. daar kwam ik achter nadat ik er een stuk of 12 had opgegetenquote:Op woensdag 21 december 2011 16:01 schreef WupWup het volgende:
strepsils en echinaforce mogen evenstar.
Hij heeft vandaag alweer ingehaaldquote:Op woensdag 21 december 2011 21:25 schreef WupWup het volgende:
Nirak, als hij normaal doorgroeit zonder te zakken in zijn curve, dan mag je het gewoon accepteren en heb je één van de weinige baby's die gedijen op zo weinig voedingen. Anders heb je een reden om bij te sturen.
True, true. Ik ben Lena nu het gebaar voor "eten" aan het leren. Ik heb vandaag ontdekt dat ze precies begrijpt wat ik bedoel. Ik leg haar tegenwoordig vaak voor het avondeten aan in plaats van erna. Na het drinken begon ze vandaag te huilen omdat ze nog honger had. Toen ik "wil je nog eten?" vroeg en het gebaar erbij maakte was ze meteen rustig. Dat was even een WTF-momentje.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:32 schreef mignonne het volgende:
Haha Claudiaaan de ene kant vind ik het wel iets schattigs hebben, maar aan de andere kant is shirt-trekken enzo echt iets wat ik niet wil hebben, dus ik ben nog een beetje aan het nadenken wat ervoor in de plaats moet. Een gebaartje ofzo is misschien handig.
Hier werkte op de borst kloppen goed.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:32 schreef mignonne het volgende:
Haha Claudiaaan de ene kant vind ik het wel iets schattigs hebben, maar aan de andere kant is shirt-trekken enzo echt iets wat ik niet wil hebben, dus ik ben nog een beetje aan het nadenken wat ervoor in de plaats moet. Een gebaartje ofzo is misschien handig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Eerlijk? Het maakt echt geen verschil... Maar ik liep al niet op m'n wallenquote:Op woensdag 21 december 2011 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
Jemig, WupWup! Wat fijn!Voel je je nu ook uitgeruster of juist niet?
Het gebaar voor melk in combinatie met mama?.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:32 schreef mignonne het volgende:
lief dat je het vraagt; deze week en volgende week neemt T op di en do verlof op. En T doet elke avond/ begin van de nacht 1 voeding, soms BV in fles (en als ik onvoldoende heb dan krijgt ze FV). Zo kan ik in elk geval iets langer slapen, omdat T vandaag vrij was; heb ik Liene om middernacht al slapend een voeding gegeven, en toen naar bed gegaan, en geslapen tot 6:30! (T deed de voeding ertussen om 3:30 uur).quote:Op donderdag 22 december 2011 16:38 schreef DaviniaHR het volgende:
Wat een mooie curves zie ik hier voorbij komen!
En gewoon eenvoor innepin
BJ, heb je al iets kunnen regelen voor je nachtrust?
quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:49 schreef mignonne het volgende:
ohja en muh, ik zette mijn druif vanmorgen op onze weegschaal, waar die normaal keurig 8.1 aangeeft, gaf ie vandaag 7,8 aan.![]()
Sandous, dit borstvoedingscentrum zit bij mij in de buurt in Oost/Watergraafsmeer. Ik kan je de lactatiekundigen daar warm aanbevelen. Je betaalt ook daar wel behoorlijk voor een consult, maar mijn ervaring is dat je er altijd even binnen kunt lopen voor een kop thee en een babbeltje. (Het is ook een winkel waar je allerlei borstvoedingsgerelateerde producten kunt kopen, en je kunt je baby er gratis wegen.) Dat 'borstvoedingscentrum' is een beetje een misleidende naam, want het is niet alsof het een soort consultatiebureau is. Het is gewoon commercieel.quote:Op zondag 25 december 2011 00:48 schreef WupWup het volgende:
Sandous, wat ga je er goed mee om! Je ziet een probleem en vraagt hulp, goedzo! Maar mensenlief, wat heb jij een bijzondere lactatiekundige getroffen. Om te janken, zo bijzonder. Ga gelijk een andere zoeken, zeker in Amsterdam zitten er veel meer. Ik meen dat er zelfs een borstvoedingscentrum bestaat. De curve die je post vraagt echt om actie. Er is nu geen nood aan de man, maar je kunt ook niet zo doorgaan. Tip voor kwaliteit: lk met ibclc achter haar naam. Zij heeft het internationaal examen met goed gevolg afgelegd.
Mignonne, nee toch? Hoe kán dat nou? Bluh. Gewoon bluh.
Edit: http://www.borstvoedingscentrum.nl/index.html
Ik heb het oude model, maar de koeltas past dus in de rugzak?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:08 schreef p_iglet het volgende:
De koeltas die ik heb is gewoon de officiele van medela, met medela voorgevormd koelelement en flesjes. Wel een net iets ander maatje dan ik bij mijn PISA oorspronkelijk had (toen ik die 4,5 jaar terug bij Pepijn kocht).
Deze heb ik nu...
[ afbeelding ]
hier ook te bestellen http://www.moedermelknetw(...)tkolf/medela-koeltas
op dit plaatje staat het oude koeltasje nog wat ik eerst had. Die was net iets rechthoekiger.
[ afbeelding ]
Ja dat past, zonder problemen.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:05 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik heb het oude model, maar de koeltas past dus in de rugzak?
Aoraki, ik kolf in elk geval tot de zomer, dus op zich het geld waard. Maar jouw linkje is ook leuk!
quote:Op donderdag 29 december 2011 11:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Nou, weer 60 gram zwaarder dan gisteren. Dan zal het toch ook wel loslopen![]()
Hij heeft gisteren nog 40 na gehad(in 2 keer), en sindsdien op eigen kracht. Hij zuipt vandaag ook lekker. En binnen de 3 uur vrijwillig wakker.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:45 schreef WupWup het volgende:
Fijn DF! Bijvoeding afbouwen en dan lekker genieten
Is het gelukt mrien?
quote:Op donderdag 29 december 2011 13:11 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hij heeft gisteren nog 40 na gehad(in 2 keer), en sindsdien op eigen kracht. Hij zuipt vandaag ook lekker. En binnen de 3 uur vrijwillig wakker.
De kraam net uitgezwaaid, en nu gewoon puur op de borst als hij zich zo netjes meldt.
Like!quote:Op donderdag 29 december 2011 13:11 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hij heeft gisteren nog 40 na gehad(in 2 keer), en sindsdien op eigen kracht. Hij zuipt vandaag ook lekker. En binnen de 3 uur vrijwillig wakker.
De kraam net uitgezwaaid, en nu gewoon puur op de borst als hij zich zo netjes meldt.
Ik zoek even het kleuter topic opquote:Op donderdag 29 december 2011 13:22 schreef DaviniaHR het volgende:
DF wat fijn dat het nu goed lijkt te gaan!(hoe vindt Chris zijn broertje?)
Niet heel vreemd. Hij kan gewoon beter drinken dan jij kunt kolven.quote:Op donderdag 29 december 2011 17:07 schreef Nirak het volgende:
Zit alleen nog steeds met mn kolfonzekerheid.. Hij drinkt normaal een minuut of 10 uit 1 borst en heeft dan genoeg gehad. Maar uit een flesje drinkt hij minstens 100 ml, en dat krijg ik niet uit 1 borst gekolft vreemd genoeg...
Ja.. Snap nu ook wat ze bedoelen met "je moet leren kolven".. Maar ik vraag me wel af wat ik anders kan doen. Ik ben niet meer vang dat ik te weinig kolf, want dat komt goed door 2 borsten te kolven. Maar vraag me af of ik dan alleen de "arme" voormelk kolf of ook achtermelk. Want mijn tsr doet het niet met kolven.. Maar als dat zo blijft ga ik gewoon een neusspray aan de ha vragen.quote:Op donderdag 29 december 2011 18:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niet heel vreemd. Hij kan gewoon beter drinken dan jij kunt kolven.
Oh zaterdag plop ik ze dr gewoon uit hoor be!!quote:Op donderdag 29 december 2011 20:44 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn dat het goed gegaan is Tico, zowel met haar als met jou (en je boopies).
Je gaat je gang maar hoor!quote:Op donderdag 29 december 2011 21:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh zaterdag plop ik ze dr gewoon uit hoor be!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |