abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106161788
DF ^O^

mrien :*

Ik heb net 125ml gekolfd uit 1 borst *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106162280
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 12:45 schreef WupWup het volgende:
Fijn DF! Bijvoeding afbouwen en dan lekker genieten :)

Is het gelukt mrien?
Hij heeft gisteren nog 40 na gehad(in 2 keer), en sindsdien op eigen kracht. Hij zuipt vandaag ook lekker. En binnen de 3 uur vrijwillig wakker.
De kraam net uitgezwaaid, en nu gewoon puur op de borst als hij zich zo netjes meldt.
pi_106162385
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 13:11 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Hij heeft gisteren nog 40 na gehad(in 2 keer), en sindsdien op eigen kracht. Hij zuipt vandaag ook lekker. En binnen de 3 uur vrijwillig wakker.
De kraam net uitgezwaaid, en nu gewoon puur op de borst als hij zich zo netjes meldt.
w/
  donderdag 29 december 2011 @ 13:22:48 #279
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106162740
Mrien beterschap! :*

DF wat fijn dat het nu goed lijkt te gaan! *O* (hoe vindt Chris zijn broertje?)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_106164475
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 13:11 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Like!
pi_106165004
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 13:22 schreef DaviniaHR het volgende:
DF wat fijn dat het nu goed lijkt te gaan! *O* (hoe vindt Chris zijn broertje?)
Ik zoek even het kleuter topic op ;)
pi_106166140
De huisarts belt mij straks even, ze wilde me eigenlijk laten langskomen maar aangezien er van buiten af niet veel te zien is leek me dat niet zo handig. Koorts wel denk ik, dan koud, dan warm.
Daarstraks nog een keer gekolfd maar dat hielp niet echt, kreeg er ook amper wat uit (is ook niet gek aangezien ik op werkdagen niet meer kolf)
pi_106166590
Veel warmte erop voor het kolven (en voeden straks), proberen de boel los te masseren vlak voor en tijdens het kolven. Ibuprofen tegen de koorts en pijn en dat werkt ook nog eens ontstekingsremmend. Als je geen ibu voorhanden hebt, dan paracetamol tegen de koorts en pijn.
  donderdag 29 december 2011 @ 15:33:28 #284
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_106167822
* NotTheSame komt ook hier even om het hoekje meegluren...

Draak is inmiddels al bijna 14 dagen oud.
Toen ik uit het ziekenhuis kwam had ik zwarte tepels van de tepelkloven :') , en dan roepen ze zoooo hard dat ze certificaten hebben en borstvoedingsvriendelijk zijn NOT :') ...
Dankzij onze ontzettend lieve en geduldige kraamhulpen ben ik inmiddels kloof- en pijnvrij en Draakje meld zich netjes om de 3 uur om te drinken. Ik moet haar wel tussendoor flink wakker maken (verschonen, kietelen en kneden) en dan drinkt ze toch zo'n 10 à 13 minuten effectief uit de borst.
Voor één nachtvoeding kolven we af omdat ze eigenlijk nog niet krachtig genoeg is om 8x per dag live te drinken, maar vannacht heeft ze bewezen dat het eigenlijk niet meer nodig is. Maar omdat het zo lekker handig is (ik schop manlief uit bed om haar te voeden dan ;) ) houden we het er nog even in.
pi_106168409
Ik vraag het toch maar. Heb al verschillende keren gehoord dat ik blij wezen moet, maar toch zit het me niet zo lekker :@ En nu kan ik het ook beter uitleggen dan in 140 tekens :P

Jelte is nu morgen 8 weken oud en hij drinkt nu savonds heel rommelig en heel veel. Aanhappen en loslaten, weer (waardeloos) aanhappen en loslaten. Hij drinkt dan even goed en begint daarna weer te klooien.. Ik zat eergister heel veel met hem op de bank. Hij wilde heel veel drinken. Savonds ook bijna nonstop. Om half 1 vielen eindelijk zn ogen dicht. (normale tijd om te gaan slapen) Maar hij werd gister pas om half 10 wakker. Die dag ook rommelen en veel drinken en gister was mn man niet thuis en heb ik Jelte zowat de hele avond aan de borst gehad. Hij heeft niet eens geslapen vanaf een uur of 20:00 of soms een hazenslaapje en sliep hij weer de hele nacht door. Tot half 9 nu. Vandaag drinkt hij nog net zo slecht, maar komt nu weer lekker om de 2/3 uur tot nu toe. Ik heb er gewoon zere tepels van :{ Met het doorslapen ben ik heel blij natuurlijk, en hij is verder (als hij wakker is) alert. Hij ziet er goed uit. (bollo) en hij huilt alleen als hij honger heeft. (En dat duurt soms wat langer als we net met Rienk bezig zijn. Hij heeft nu al uitgevonden om te gaan brullen als we Rienk op bed brengen }:| )

Gaat het nou goed? of zit er toch iets dwars? Als het rommelen me te lang duurt dan koppel ik hem los en krijgt ie daarna weer een nieuwe poging.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_106169056
Hoi Vlundur,
Dat klinkt als regeldagen in combinatie met 's avonds willen clusteren.
Ze zeggen wel dat regeldagen bij 6 weken en 3 maanden voorkomen maar bij mij valt het vaak samen met een zogenaamd sprongetje. Rond 8 weken had ik ook regeldagen.
Volgens mij kun je niets anders doen dan eraan toegeven, dan gaat het vanzelf over!
Maar ik ben geen expert hoor dus misschien dat andere lezers nog andere tips hebben.
Succes!
pi_106169195
Ja, dat had ik ook al bedacht. Maar ik wist niet dat dat rommelig drinken en doorslapen daar ook bij hoorde.

Stom dat je dingen met 2 jaar alweer vergeet dan. Bij Rienk zou ik dit toch ook moeten hebben gehad? 8)7

Jelte moppert, tijd om mn tepels weer te laten verkauwen :X
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_106171637
Vlundur, daar heb ik hier standaard aan t einde van de dag last van: dan lijkt het alsof hij met andere dingen bezig is. Steeds loslaten enzo.. De ene keer erger dan de andere keer. Als het me te gek wordt dan mag hij niet opnieuw aanhappen en wacht ik op een "boze" krijsende huil. Want DAN is hij weer geconcentreerd op de borst en gaat het beter.

Donderdag na t weekend ga ik weer werken. Ik dacht het af te kunnen met een koeltasje van fanta met daarin koelelementen, of is dat te optimistisch?

Zit alleen nog steeds met mn kolfonzekerheid.. Hij drinkt normaal een minuut of 10 uit 1 borst en heeft dan genoeg gehad. Maar uit een flesje drinkt hij minstens 100 ml, en dat krijg ik niet uit 1 borst gekolft vreemd genoeg...
Maar goed, dan kolf ik gewoon uit 2 borsten per keer en dan kom ik er na een paar dagen vast wel achter wat hij nodig heeft en hoe ik dat bij elkaar sprokkel :)
pi_106172517
Ik heb ook altijd beide borsten gekolft Nirak, leverde mij ook een flinke voorraad op. En vaak dronk hij ook 2 kanten
  donderdag 29 december 2011 @ 18:08:06 #290
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_106173915
Nirak ik heb nu ook een simpel tasje met elementen, maar ik wil het graag in 1 tas proppen allemaal! ;)

Mrien, wat rot! Hoe is het nu? :{

Nts, dat klinkt als verbetering, fijn!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_106174580
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 17:07 schreef Nirak het volgende:
Zit alleen nog steeds met mn kolfonzekerheid.. Hij drinkt normaal een minuut of 10 uit 1 borst en heeft dan genoeg gehad. Maar uit een flesje drinkt hij minstens 100 ml, en dat krijg ik niet uit 1 borst gekolft vreemd genoeg...
Niet heel vreemd. Hij kan gewoon beter drinken dan jij kunt kolven.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 december 2011 @ 18:38:02 #292
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106175025
Klinkt als clusteren idd Vlindur, had (heeft) Geert ook een handje van :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106177153
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 18:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Niet heel vreemd. Hij kan gewoon beter drinken dan jij kunt kolven.
Ja.. Snap nu ook wat ze bedoelen met "je moet leren kolven".. Maar ik vraag me wel af wat ik anders kan doen. Ik ben niet meer vang dat ik te weinig kolf, want dat komt goed door 2 borsten te kolven. Maar vraag me af of ik dan alleen de "arme" voormelk kolf of ook achtermelk. Want mijn tsr doet het niet met kolven.. Maar als dat zo blijft ga ik gewoon een neusspray aan de ha vragen.
pi_106177856
Filmpjes kijken helpt niet? Of juist niet met hem of kolven bezig zijn maar relaxt tv kijken?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_106179428
En toen wist ik opeens weer wat stuwing is. Boh. Blij dat m'n meisje weer thuis werd gebracht, meteen drinken. Hemels gevoel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_106179615
Toch nog stuwing dus! Oef! Ging het bij vaders?

Lente zei zojuist d'r eerste 6-woordenzin: "Dit is mama tietje bijna op!"
pi_106179631
Hoe was het verder gegaan Tico, heeft ze de nacht een beetje gewoon geslapen?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_106179771
Eigenlijk ging het gewoon goed. En ik kreeg pas in de middag last van m'n borsten.
  donderdag 29 december 2011 @ 20:44:18 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106180174
Fijn dat het goed gegaan is Tico, zowel met haar als met jou (en je boopies ;) ).
pi_106181344
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 20:44 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn dat het goed gegaan is Tico, zowel met haar als met jou (en je boopies ;) ).
Oh zaterdag plop ik ze dr gewoon uit hoor be!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')