SPOILER: Lees verder...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scherpquote:Op woensdag 7 december 2011 12:26 schreef zoem het volgende:
Het FOK!nieuwsbericht mag wmb weer uit de TS. Is nog van afgelopen weekend.
quote:Op woensdag 7 december 2011 12:15 schreef WeerServies het volgende:
Een storm wordt geboren boven de Britse Eilanden.
Uit de laatste gegevens van het Amerikaanse en het Europese weermodel mogen de weeramateurs en meteorologen zich gaan fixeren op een heuse Noordwesterstorm. Actueel is er reeds flink wat dynamiek in de atmosfeer. Een storing trok deze ochtend over de Benelux met flinke stormbuien en stevige windstoten. De rukwinden kunnen in buien pieken richting 100km/h, misschien zelfs 110 km/h in het noorden van Nederland.
[ afbeelding ]
Als we de weermodellen mogen geloven, is dit slechts het voorproefje van hetgeen er nog moet komen. De komende 24 uur zien we namelijk een diepe depressie ontwikkelen die al snel richting een stormdepressie evolueert. De windsnelheden kunnen ten noordoosten van de Britse Eilanden pieken richting 150km/h, lokaal zelfs 160km/h op volle Noordzee. De depressie haalt op dat moment maar liefst een kerndruk van 950 hPa (orkaankracht)....
[ afbeelding ]
Dit storm/orkaanveld trekt met een hoge snelheid naar de Benelux en bereikt ons in de loop van donderdagavond. De meest zware windstoten voorzien wij voor het noordwesten van Nederland, maar ook de rest van de Benelux kan windsnelheden opmeten tot boven 100km/h. In buien en vooral onweders kan dit nog een stuk meer zijn.
[ afbeelding ]
Na de doortocht van de stormdepressie (vrijdagnamiddag) wordt er vanuit het noordwesten koele polaire lucht aangevoerd. Vooral in het noorden van Nederland kan dit resulteren in winterse neerslag met mogelijk droge sneeuw. Een sneeuwdek kan zich dan tegen vrijdagavond gaan accumuleren en het zou ons niet verbazen als daar zaterdagochtend een sneeuwdek ligt van ettelijke centimeters. Indien dat het geval is,wordt het in die regio opletten voor een sneeuwjacht of blizzard.
[ afbeelding ]
Bron bericht: www.weatherservice.be
Bron kaartjes: wetter3.de
Nicequote:Op woensdag 7 december 2011 12:29 schreef horned_reaper het volgende:
Heb ik inmiddels al gedaan
[..]
Winterbanden heb ik niet... wel nieuwe.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:33 schreef Drassss het volgende:
Ik zie op de eerste GFS weerkaarten al mogelijkheden voor blokkades op de atlantische oceaan. Kunnen dus de eerste voortekenen zijn voor een echte winter
Hoe herken je blokkades eigenlijk?quote:Op woensdag 7 december 2011 12:33 schreef Drassss het volgende:
Ik zie op de eerste GFS weerkaarten al mogelijkheden voor blokkades op de atlantische oceaan. Kunnen dus de eerste voortekenen zijn voor een echte winter
Ha-ha!quote:Op woensdag 7 december 2011 12:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nou, als je er langs kan: geen blokkade. Word je tegengehouden: blokkade.
http://weer.sohosted.com/article.aspx?id=10quote:Op woensdag 7 december 2011 12:45 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ha-ha!
Reageer dan niet.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe je zoiets kan herkennen
quote:
quote:Op woensdag 7 december 2011 12:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nou, als je er langs kan: geen blokkade. Word je tegengehouden: blokkade.
quote:
Ik heb liever geen dure gasrekening... dus ik geef ze groot gelijk.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:38 schreef Jumparound het volgende:
Piet Paulusma en "opa" zien het nog niet gebeuren ;-)
(maar dat zijn dan ook vervelede ouwe sokken die liever geen koude winter hebben)
Dat heb je gegoogledquote:Op woensdag 7 december 2011 12:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
http://weer.sohosted.com/article.aspx?id=10
Yup.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:00 schreef Don_Vanelli het volgende:
Paar lekkere knallen hier in Eindhoven
Stormschade topic. 07-12-2011 / 13-12-2011 is een optie.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:04 schreef aloa het volgende:
Op Vlieland nu iets meer dan 72 km/uur. Bijna windkracht 9 dus (vanaf 75 km/uur). De windstoten zijn bijna 90 km/uur en lopen nog op.
Ik neem aan dat dat complex langs ons heen zal worden gedrukt.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:04 schreef Drugshond het volgende:
Na vrijdag is het niet afgelopen.......
[ afbeelding ]
Er is nog een groter systeem in aantocht.
Vrijdag 960 mbar (bij Denemarken)..... next one 950 mbar (die ook deze kant op schuift) .
-----------------------------------------------------------------
Kan er iemand feedback geven over dit complex en verwachtingswaarde ?
GFS geeft aan dat het systeem niet zuidelijker komt dan IJsland. Daarin tegen komt er wel een nieuw systeem aan dat vele malen zuidelijker zal trekken volgens GFS en maandag boven Engeland/Ierland ligt.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:04 schreef Drugshond het volgende:
Na vrijdag is het niet afgelopen.......
[ afbeelding ]
Er is nog een groter systeem in aantocht.
Vrijdag 960 mbar (bij Denemarken)..... next one 950 mbar (die ook deze kant op schuift) .
-----------------------------------------------------------------
Kan er iemand feedback geven over dit complex en verwachtingswaarde ?
Vrijdag >> vandaagquote:Op woensdag 7 december 2011 13:27 schreef WeerServies het volgende:
Vrijdag en zaterdag moeten we even in het oog houden. Kans op een tweede exemplaar
No shit Sherlockquote:Op woensdag 7 december 2011 13:27 schreef WeerServies het volgende:
Vrijdag en zaterdag moeten we even in het oog houden. Kans op een tweede exemplaar
Donderdagavond en vrijdagnacht moeten we in de gaten houden.. Dat ziet er wel spectaculair uit.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:27 schreef WeerServies het volgende:
in welk zuid limburg zit jij dan? in dit zuid limburg gaat het loosquote:Op woensdag 7 december 2011 13:57 schreef Anno2012 het volgende:
niks te merken hier, zuid limburg. alhoewel,begint nu wel donker te worden
begin van 2012?
Toeval die naam linksonder?quote:Op woensdag 7 december 2011 13:56 schreef aloa het volgende:
Mooie livestream. Kwam net nog een kitesurfer voorbij...![]()
http://hdtv.webcam.nl/web(...)ach_webcam_live.html
Het blikje is nog vol?quote:Op woensdag 7 december 2011 14:45 schreef Dagoduck het volgende:
Zo, net even 3 uur gewandeld over strand, dijk en door de stad, blijft leuk met windkracht 8
En als echte jutter(=iemand uit Den Helder) heb ik nog een badeend en een vol blikje coca cola uit Denemarken gevonden!
Ja, en niet lekquote:
wtfquote:Op woensdag 7 december 2011 15:03 schreef Turbomuis het volgende:
Dit geluid maakt mijn voordeur al de hele dag. Leuk, harde wind...
Was dit het al?quote:Op woensdag 7 december 2011 16:20 schreef zoem het volgende:
En toch staat er windkracht 9 langs de Noord-Hollandse kust en Vlieland. Snelheden tot 80 km/h worden gehaald. Volgens de berichtgeving zou het vanaf nu weer af moeten gaan zwakken.
[ afbeelding ]
Morgen gaat ´t verder, toch?quote:
Het lijkt nog stand te houden, maar ik verwacht wel dat het in de avond af gaat nemen. Morgenavond komt er een nieuwe storingquote:
Op Schiermonnikoog net een windstoot van 116kmph!!quote:Op woensdag 7 december 2011 15:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
Max stoot 82km/h momenteel
[ afbeelding ]
Een windstoot op orkaankracht, netjesquote:Op woensdag 7 december 2011 17:30 schreef horned_reaper het volgende:
Correctie.... 118 nu in Lauwersoog ....![]()
[ afbeelding ]
Als de gemiddelde windsnelheid over 10 minuten tijd 118kmph bedroeg mogen we pas over orkaankracht pratenquote:Op woensdag 7 december 2011 17:34 schreef zoem het volgende:
[..]
Een windstoot op orkaankracht, netjes
Uhu, dat weet ik. Ik zat al op deze reactie te wachtenquote:Op woensdag 7 december 2011 17:36 schreef horned_reaper het volgende:
Als de gemiddelde windsnelheid over 10 minuten tijd 118kmph bedroeg mogen we pas over orkaankracht praten![]()
Weet je hier toevallig nog een datum aan te plakken? Eens zien of ik de kaarten ervan terug kan vinden.quote:Op woensdag 7 december 2011 17:36 schreef horned_reaper het volgende:
Het valt in het niets bij stoten die al eens in Nederland zijn gemeten boven de 150kmph.
202 is het record in NL tijdens een windhoos over een KNMI station. ^^
5 november 1948 op station Vlieland.quote:Op woensdag 7 december 2011 17:41 schreef zoem het volgende:
[..]
Weet je hier toevallig nog een datum aan te plakken? Eens zien of ik de kaarten ervan terug kan vinden.
reken er maar niet op:quote:Op woensdag 7 december 2011 19:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Lekker hoor die wind. Krijgen we na deze week dan misschien de winter inval?
Merkte het net ook.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:15 schreef Fredo55 het volgende:
Wind is hier toegenomen, nu een 7bft.
Dankje.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:21 schreef Staal het volgende:
[..]
P.S. wat een prachtige foto heb jij gepost in FEE. Zal me niets verbazen als je drie verdwaalde wijzen langs krijgt met kerst.
Zeker weten!!quote:Op woensdag 7 december 2011 20:00 schreef garnage-patrick het volgende:
ben ff met een maatje naar harlingen gegaan! stond echt wel een kneiterharde wind daar!
Yep.. en stormschadesquote:Op woensdag 7 december 2011 22:31 schreef MissHobje het volgende:
Mijn fietsen ging top vandaagenne droog over, daarstraks zo ongeveer terug gevlogen door de meewind
!
Mare morgen weer wind dus?
Maar je hebt wel een nieuw kapsel toch?quote:Op woensdag 7 december 2011 22:31 schreef MissHobje het volgende:
Mijn fietsen ging top vandaagenne droog over, daarstraks zo ongeveer terug gevlogen door de meewind
!
Mare morgen weer wind dus?
nee ik was niet naar de kapper, dat was een andere userquote:Op woensdag 7 december 2011 22:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar je hebt wel een nieuw kapsel toch?en het overleeft in de wind....
Morgenochtend is het rustiger maar s'middags en s'avonds weer een kleine storm.
Als je dan toch iets interessants wil melden:quote:
quote:UK and North Sea region
A intense low will move across the northern British Isles and the North Sea. Ahead of the cold front that is expected over the central UK at noon and over the eastern North Sea in the evening, a rather moist low-level air mass is predicted by latest numerical models. Low-level mixing ratios of 6-7 g/kg may be advected into most of the UK and the North Sea region. The cold front will move south-eastwards rather quickly and will mostly stay ahead of the strong jet streak axis. Nevertheless, lift will likely enable weak/shallow CAPE in the moist air mass. The strong lift along the cold front will likely lead to a narrow cold-frontal rain band. Thunderstorms seem to be rather unlikely, but are not ruled out, especially along the northern portions of the cold front, where the overlap of strong lift near the jet axis and low-level moisture will be most likely.
Given the very strong vertical wind shear and favourably veering profiles ahead of the cold front, tornadoes are not ruled out. Additionally, severe wind gusts are likely with 35 m/s winds at 850 hPa.
In the wake of the cold front, a strong sting jet is indicated by latest models. Although showers and thunderstorms may develop in the vicinity of this jet, their contribution to severe wind gusts near the surface is not expected to be significant. Wind gusts in excess of 40 m/s will be well possible even when deep moist convection is absent.
Ja, daarom zeg ik ook flauwquote:Op woensdag 7 december 2011 22:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Weeralarm in Amsterdam: Huilbuien!
Hee...quote:Op woensdag 7 december 2011 22:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Weeralarm in Amsterdam: Huilbuien!
Hardlopen in de regen is toch lekkerquote:Op donderdag 8 december 2011 10:38 schreef Schuifpui het volgende:
Eindelijk droog en niet al te veel wind, dus ik wilde gaan hardlopen, totdat ik buienradar opende.
Vanavond tussen 18.00 en 23.00 ongeveerquote:Op donderdag 8 december 2011 11:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Die buienlijn zou vanavond laat pas Nederland overtrekken, maar ik kan me dat niet voorstellen eerlijk gezegd.
Als ik zo de kaarten bekijk komt die lijn dus rond 18.00 voor onze kust te liggen.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:46 schreef Schuifpui het volgende:
Hoe laat is dat front in Nederland? M'n pa landt vanavond half 8 op Schiphol. Hij vliegt met klm cityhopper en volgens mij zijn dat de eerste die gecancelled worden meestal.
Zoals ik alles kan volgen tweede helft van de avond, maar pin me er niet op vastquote:Op donderdag 8 december 2011 11:46 schreef Schuifpui het volgende:
Hoe laat is dat front in Nederland? M'n pa landt vanavond half 8 op Schiphol. Hij vliegt met klm cityhopper en volgens mij zijn dat de eerste die gecancelled worden meestal.
Morgenavond sneeuw Frutsel zoals gfs nu aangeeftquote:Op donderdag 8 december 2011 11:50 schreef Frutsel het volgende:
Ik dacht dat de shit morgen pas kwam.. maar vanavond dus al
quote:Weerbulletin kleine luchtvaart
ZCZC
FBNL50 EHDB 080818
WEERBULLETIN VOOR DE LUCHTVAART
.
GELDIG 080900/081500 UTC
.
SITUATIE: EEN UITDIEPEND LAGEDRUKGEBIED TEN NOORDWESTEN VAN
SCHOTLAND TREKT OOSTWAARTS. EEN BIJBEHOREND NW-ZO GEORIENTEERD
WARMTEFRONT BEREIKT HALVERWEGE DE PERIODE HET ZUIDWESTEN EN LIGT AAN
HET EINDE VAN DE PERIODE BOVEN HET NOORDOOSTEN. EEN IN KRACHT
TOENEMENDE ZUIDWESTELIJKE STROMING VOERT OOST VAN HET FRONT POLAIRE
LUCHT AAN. NABIJ EN ACHTER HET FRONT WORDT DE LUCHT GELEIDELIJK
VOCHTIGER.
.
SIGNIFICANT WEER: VAN HET ZUIDWESTEN UIT LICHTE (MOT)REGEN, LATER IN
HET NOORD(WEST)EN MOGELIJK MATIGE REGEN. MET NAME IN DE FRONTALE ZONE
MATIGE IJSAANZETTING. IN DE KUSTPROVINCIES GELEIDELIJK MATIGE
TURBULENTIE, IN DE TWEEDE HELFT VAN DE PERIODE OOK ELDERS.
.
WIND: ZUIDWESTELIJK 10-15 KN, BOVEN OPEN WATER 16-22 KN. IN DE
EERSTE HELFT VAN DE PERIODE TOENEMEND NAAR 14-18 KN, BOVEN OPEN WATER
20-25 KN, IN HET NW-LIJK KUSTGEBIED 25-30 KN. IN DE TWEEDE HELFT VAN
DE PERIODE MET 5 KN VERDER TOENEMEND. GELEIDELIJK WORDT DE WIND
VLAGERIG MET UITSCHIETERS ROND 10 KN BOVEN DE GEMIDDELDE WIND.
.
BEWOLKING: OOST VAN HET WARMTEFRONT SCT SC/CU ROND 3000 VT, TOPPEN
ROND 5000 VT. ROND EN WEST VAN HET WARMTEFRONT BKN SC 2000-4000 VT,
IN NEERSLAG SCT, LOKAAL BKN, ST/SC 1000-1500 VT. TOPPEN GELAAGD TOT
BOVEN FL100.
.
ZICHT: MEER DAN 10 KM. IN NEERSLAG LOKAAL 5-8 KM.
.
NULGRADEN NIVEAU: OOST VAN HET WARMTEFRONT 2500-3000 VT. ACHTER HET
FRONT GELEIDELIJK STIJGEND NAAR ROND 6000 VT.
.
HOOGTEWINDEN EN TEMPERATUREN:
09 UTC: 15 UTC:
0500VT 230/20 +03 200/30-40 +06
1500VT 250/25 +04 210/45-55 +05
3000VT 250/25 +00 240/55-70 +05
FL 050 260/25-35 -03 250/55-70 +03
FL 100 270/35-55 -10 270/55-70 -07
HOOGSTE WINDSNELHEID IN HET ZUIDWESTEN, LATER IN HET (NOORD)WESTEN.
.
MAX. TEMPERATUUR: ROND 11 GRADEN CELSIUS.
.
VOORUITZICHTEN VOOR DE PERIODE VAN 081500/082100: DE WIND NEEMT NOG
5-8 KN TOE. IN DE KUSTPROVINCIES KANS OP ZWARE TURBULENTIE. AAN HET
EINDE VAN DE PERIODE LIGT EEN ACTIEF KOUFRONT BOVEN HET UITERSTE
NOORDWESTEN. BIJ HET KOUFRONT MATIGE REGEN, VERSCHOLEN BUIEN MET
LOKAAL ONWEER EN/OF KORRELHAGEL EN UITSCHIETERS AAN ZEE ROND 60 KN.
.
DAGLICHTPERIODE: 07.19 TOT 15.44 UTC.=
NNNN
Is er een betere indicatie te geven? Ik moet vanavond rond 8u trainen in NO Brabant, maar dat lijkt me gezien die waarschuwingen niet zo verstandig.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:16 schreef Drassss het volgende:
[..]
Vanavond tussen 18.00 en 23.00 ongeveer
Na de spits, meer voor noorden en middenquote:Op donderdag 8 december 2011 11:51 schreef Frutsel het volgende:
Ah...leuke vrijdagspits dus 800km file enzo?
of is het pas na de spits
quote:Ontwikkelaars mogen weerdata van Buienradar niet meer gratis gebruiken in hun applicaties voor smartphones. Dat heeft de nieuwe eigenaar van Buienradar, RTL Nederland, besloten. De ontwikkelaars moeten voortaan voor de data betalen.
De reden zou zijn dat er veel tijd en geld is geïnvesteerd in de producten van Buienradar. Bovendien zou RTL met de data zijn concurrentie een voorsprong geven, zegt een manager van Buienradar tegen Jeroen de Leeuw, ontwikkelaar van Regen. "Wij moedigen concurrentie aan, maar dan wel op een level playing field, waarbij de concurrent zelf de data, in het kader van de opendatapolitiek van de overheid, afneemt tegen daarvoor geldende verstrekkingskosten bij desbetreffende (semi-) overheidsinstanties." De Leeuw stelt echter dat die data te duur is voor een individuele ontwikkelaar.
De Leeuws applicatie Regen, dat werkt op iOS, wordt volgende week uit de App Store verwijderd. Andere apps die werken met data van Buienradar zijn Rainy Days, Buienalarm en Het Weer voor Android, en Plu en Regenalarm voor iOS. De maker van Buienalarm zegt tegen Tweakers.net nog niet benaderd te zijn door RTL. "Ik heb altijd prettig contact gehad met RTL en voorzie op korte termijn dan ook nog geen problemen."
RTL bevestigt dat de data niet meer gratis mag worden gebruikt. "Regen gebruikte de data zonder onze toestemming. Dat vinden wij niet goed", zegt woordvoerster Sabine Scholten van RTL Nederland. "We investeren veel in Buienradar en hij gebruikt het dan zonder te betalen en zonder toestemming. Hij had de juiste wegen moeten bewandelen om de data te gebruiken."
De apps konden gemaakt worden omdat Buienradar zijn data altijd gratis en vrijelijk beschikbaar stelde voor ontwikkelaars. De data van Buienradar mag nog wel op sites gebruikt worden. Buienradar, dat in 2006 werd opgericht, is dit jaar overgenomen door RTL Nederland.
quote:Op donderdag 8 december 2011 11:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is er een betere indicatie te geven? Ik moet vanavond rond 8u trainen in NO Brabant, maar dat lijkt me gezien die waarschuwingen niet zo verstandig.
Blijf daar toch, helaas, een hard hoofd in houden.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:50 schreef Weatherman het volgende:
[..]
Morgenavond sneeuw Frutsel zoals gfs nu aangeeft
Maar ja, dat zijn computerfrutseldinger, meer heb je aan om weerkaarten te bekijken. Zo kan je ook de temperaturen op hoogte bekijken enz enz enz. Afgelpoen maandag gaven ze ook niets aan, maar toch sneeuwquote:Op donderdag 8 december 2011 12:05 schreef lipjes het volgende:
[..]
Blijf daar toch, helaas, een hard hoofd in houden.
Als ik het knmi zo check zal het wel weer regen worden.
en ook http://www.yr.no/place/Ne(...)Zevenbergen~2743946/ geeft niet veel beters aan
en ook http://www.accuweather.co(...)k.aspx?cityID=249207 laat nog geen sneeuw zien
Naja we gaan het zien, maar ik houd er een hard hoofd in dat het droge sneeuw gaat zijn als het al valt.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:08 schreef Weatherman het volgende:
[..]
Maar ja, dat zijn computerfrutseldinger, meer heb je aan om weerkaarten te bekijken. Zo kan je ook de temperaturen op hoogte bekijken enz enz enz. Afgelpoen maandag gaven ze ook niets aan, maar toch sneeuw
Heftig zegquote:
144 km/hquote:1136: Police advising to AVOID ALL TRAVEL in Central & Lothian & Borders areas from 2pm - 9pm due to winds of 90mph expected.
Je bent me net voorquote:Op donderdag 8 december 2011 14:57 schreef Drassss het volgende:
Buienlijn is nu halverwege Engeland.
quote:Op donderdag 8 december 2011 14:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Je bent me net voordat wou ik net gaan melden
Ik zit alles in de gaten te houdenquote:Op donderdag 8 december 2011 15:00 schreef Drassss het volgende:
[..]
Vooral het deel bij Wales goed in de gaten houden.
Hier staat nu actueel een 6 Beaufort, en hield ook me windmeter buiten... Kwam niet verder dan 16,7... -.-quote:Op donderdag 8 december 2011 15:48 schreef garnage-patrick het volgende:
hoog me windmeter goed hier boven het huis,....
en dan komt de wind hier maar tot 40km/u ofzo!
Als je in het westen woont zou ik maar beter thuisblijvenquote:Op donderdag 8 december 2011 16:16 schreef opinionr het volgende:
't gaat vanavond weer spoken dus? Bah, ik moet de weg op. Tief effe op met die storm.
Dit zijn toch dingen die je voornamelijk 's zomers leest als er onweer op komst is.quote:Later in de avond en vannacht trekt een lijn met zware buien van het noordwesten uit over het land. Daarbij komt ook onweer voor en bovendien kunnen de windstoten lokaal dan nog wat hoger uitpakken.
Onweer 's nachts is prachtigquote:Op donderdag 8 december 2011 16:42 schreef 1boefje het volgende:
He nee, geen onweer 's nachts. Dan wil ik slapen!
quote:RT @BBCWeather: Cairngorm summit just recorded 165mph, only 8mph short of the all-time record. #ukstorm #scotstorm
Wil je even je kap voor de lens weghalen. Ik zie niks. hoor alleen wind en af en toe een vogel?quote:Op donderdag 8 december 2011 14:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het is helaas niet gelukt om alles wind dicht te maken, daarom staat de cam nu voor het raam op zolder.
De mast fluit soms wel eens als er een flinke windvlaag langs komt![]()
Zolang de wind uit het zuidwesten komt is er nog niks aan de hand, naar het west/noordwesten toe wordt lastig gezien de wind er dan vanaf de zijkant in komt, de cam zal zeker niet blijven staan ben ik bang, maar wie weet valt het mee![]()
Ik gebruik ustream voor de live stream, anders zal die vele bezoekers tegelijk niet gaan trekken.
http://www.ustream.tv/channel/wsholwerd
Pittige windstoten met kans op onweer/hagel en veel neerslag.quote:Op donderdag 8 december 2011 18:20 schreef JDude het volgende:
Wat is er nou precies aan de hand met dat "lijntje"?
Shit hits the fanquote:
Holy shitquote:
quote:Op donderdag 8 december 2011 18:30 schreef horned_reaper het volgende:
In de Schotse bergen woedt op dit moment een sneeuwstorm met windstoten tot 252kmph......
Tjah.... dan krijg je dit:quote:Op donderdag 8 december 2011 18:33 schreef michiel_merk het volgende:
Mn vriendin zit op het moment in schotland loop stage bij een hotel 100 meter van zee [st andrews)
hopelijk is ze niet in haar citroen c1 naar werk gegaan
Als ik de "dijk" in Schotland zie op de livestream, dan zitten we voorlopig wel goedquote:
260+ km/h, ziekquote:Strongest gust - Cairngorm hit 165 mph
Vanavond niet over de Tractaatweg dus...quote:Op donderdag 8 december 2011 18:41 schreef zoem het volgende:
[..]
Holy shit![]()
![]()
Het lijkt erop dat de windmolen niet is gestopt wanneer de windsnelheden te hoog werden. Overbelasting en dus excessieve hitteontwikkeling in het motorhuis.
Net alsof er een noodflare de lucht is ingeknald
Zit je dan.quote:P&O North Sea ferry unable to dock in Hull due to gales
A P&O Ferry in Hull The Pride of Hull should have docked at 08:00 GMT
More than 300 passengers are stranded on a ferry off the East Yorkshire coast.
The Rotterdam to Hull ferry, The Pride of Hull, was due to berth at 08:00 GMT but was unable to dock after fears high winds could damage the ship as it entered port.
The ferry's operator P&O said no tugs were available and the vessel had to go back out to sea.
P&O said it was expected to dock at about 17:30 GMT.
Clive Gossop from P&O said: "It's a combination of two things. One is obviously the wind and the other is the tide.
"We had low tide this morning, so by the time the ship had manoeuvred towards the river berth the tide had gone down sufficiently, so that we couldn't bring the ship to the berth."
Als je niet weg geblazen wilt worden wel ja. Met 5-6bft voel je de wind al spelen met de auto, laat staan dit 7+bft...quote:Op donderdag 8 december 2011 18:47 schreef Timmos het volgende:
[..]
Vanavond niet over de Tractaatweg dus...
Waarom klapt hij niet uit elkaar dan, zoals in dit filmpje:quote:Op donderdag 8 december 2011 18:41 schreef zoem het volgende:
[..]
Holy shit![]()
![]()
Het lijkt erop dat de windmolen niet is gestopt wanneer de windsnelheden te hoog werden. Overbelasting en dus excessieve hitteontwikkeling in het motorhuis.
Net alsof er een noodflare de lucht is ingeknald
Zal wel te maken hebben met het resonantie (door de hoogfrequente vibraties van de rotor). Zodra de de boel trilt op de eigenfrequentie van de constructie, dan gaat het gebouw meetrillen. De amplitude/uitwijking is dan zo groot dat de constructie faalt.quote:Op donderdag 8 december 2011 18:53 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Waarom klapt hij niet uit elkaar dan, zoals in dit filmpje:
Het blijft leuk!quote:Op donderdag 8 december 2011 19:02 schreef Anno2012 het volgende:
Jammer dat ik niet bij de kust woon, zou wel vet lijken om eens een storm te zien aan zee.
Ik woon vlakbij de Westerschelde, Noordzee iets verder.. Maar beetje jammer dat het nu donker is, blijf wel lekker binnen (als ik binnen mag blijven that is..)quote:Op donderdag 8 december 2011 19:02 schreef Anno2012 het volgende:
Jammer dat ik niet bij de kust woon, zou wel vet lijken om eens een storm te zien aan zee.
Daar heb ik nog eens een man 'gered'. Wat jaartjes terug was er ook zo'n storm en toen fietste ik over de zeedijk om het spektakel te aanschouwen. Een man kwam mij tegemoet op zijn fiets. Opeens werd hij voor mijn ogen gegrepen door een flinke windstoot die hem naar de zee duwde. Dus ik snel afgestapt en naar die kerel gerend. Ik kon hem nog net op de waterlijn vastpakken en hielp hem mee omhoog.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:02 schreef Anno2012 het volgende:
Eventjes zware neerslag en zware windstoten.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:15 schreef dan13lv het volgende:
dat pittige lijntje, wat kunnen we daarvan verwachten?
leukquote:Op donderdag 8 december 2011 19:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Eventjes zware neerslag en zware windstoten.
http://severeweatheroutlook.blogspot.com/quote:Op donderdag 8 december 2011 19:15 schreef dan13lv het volgende:
dat pittige lijntje, wat kunnen we daarvan verwachten?
quote:Op donderdag 8 december 2011 19:18 schreef Fredo55 het volgende:
Ben benieuwd of het een level1 waard is (estofex)
Hoe bedoel je bodem?quote:Op donderdag 8 december 2011 19:28 schreef Dagoduck het volgende:
Ik denk dat Den Helder net het bodempje meepakt:
http://www.buienradar.nl/(...)-4&voor=201112082115
Nou, precies zoals in de voorspelling, het zuidelijkste gedeelte van dat lijntje.quote:
Lijntje loopt nog door, kijk maar naar de europese radar.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:37 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nou, precies zoals in de voorspelling, het zuidelijkste gedeelte van dat lijntje.
Wat je nu ziet is 25% van de lijnquote:Op donderdag 8 december 2011 19:37 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nou, precies zoals in de voorspelling, het zuidelijkste gedeelte van dat lijntje.
quote:Op donderdag 8 december 2011 19:51 schreef Dagoduck het volgende:
Daar komen de 9's op het kaartje:
[ afbeelding ]
zo, daar mag wel n volume waarschuwing bijquote:
Lijn houdt wel bizar lang standquote:Op donderdag 8 december 2011 20:48 schreef Drassss het volgende:
Valt nog mee dat er geen onweer in de lijn zit.
Whahaquote:Op donderdag 8 december 2011 21:19 schreef Frutsel het volgende:
Scotland... watch out for the wind... and trampolines
LOLquote:Op donderdag 8 december 2011 21:19 schreef Frutsel het volgende:
En een shitload aan reacties in de afgelopen paar uur... zal wel wat bezoekers van 4chan gehad hebben.quote:Op donderdag 8 december 2011 21:19 schreef Frutsel het volgende:
quote:Op donderdag 8 december 2011 21:19 schreef Frutsel het volgende:
1 + 1 = 2quote:Op donderdag 8 december 2011 21:40 schreef Dagoduck het volgende:
Zien jullie dat, zodra die lijn voorbij is daalt de temperatuur inene..
PRIO 2 BREEZICHT #2028# WOONZORGCE KEIZER WILHELMSTRAAT 1 IJMUIDEN STORMSCHADE (GRIP: 1)quote:
Lekkerquote:
Oh, best kans dat er enkele containers op de oosterschelde drijven.quote:Op donderdag 8 december 2011 22:00 schreef Timmos het volgende:
Ik pak even een tweet erbij die ik net geplaatst heb..
Binnenkort strandjutten? In Antwerpen is een schip binnengekomen die onderweg wat containers is verloren door de storm..
Zinken die niet als een baksteen naar de bodem?quote:Op donderdag 8 december 2011 22:06 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Oh, best kans dat er enkele containers op de oosterschelde drijven.
Hier op het kanaal heb ik tijdens een storm een container aan de kant zien liggen.quote:Op donderdag 8 december 2011 22:08 schreef zoem het volgende:
[..]
Zinken die niet als een baksteen naar de bodem?
Dat ligt maar net aan de inhoud natuurlijk, er zijn genoeg spullen die normaal gezien blijven drijven. En dat kan best een container drijvende houdenquote:Op donderdag 8 december 2011 22:10 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Hier op het kanaal heb ik tijdens een storm een container aan de kant zien liggen.
Op de oosterschelde zal hij wel zinken inderdaad.
Hier moet het nog komen.quote:Op donderdag 8 december 2011 22:21 schreef Dagoduck het volgende:
Om kwart voor 23 is de regen hier alweer weg..
Hehe, we zitten misschien een KM voor elkaar maar hoor geen regen op mn raam.. Zal is buiten kijken..quote:Op donderdag 8 december 2011 22:48 schreef zoem het volgende:
Dikke slagregens nu. Het wind stuwt de regen alle kanten op.
quote:Op donderdag 8 december 2011 21:56 schreef Pino112 het volgende:
[..]
PRIO 2 BREEZICHT #2028# WOONZORGCE KEIZER WILHELMSTRAAT 1 IJMUIDEN STORMSCHADE (GRIP: 1)
Goed los daar in IJmuiden dus.
Dan kan je lang kijken, want ik zit nu op mijn studentenkamer in ZHquote:Op donderdag 8 december 2011 22:49 schreef Timmos het volgende:
[..]
Hehe, we zitten misschien een KM voor elkaar maar hoor geen regen op mn raam.. Zal is buiten kijken..
Explainsquote:Op donderdag 8 december 2011 22:50 schreef zoem het volgende:
[..]
Dan kan je lang kijken, want ik zit nu op mijn studentenkamer in ZH
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |