Pittige windstoten met kans op onweer/hagel en veel neerslag.quote:Op donderdag 8 december 2011 18:20 schreef JDude het volgende:
Wat is er nou precies aan de hand met dat "lijntje"?
Shit hits the fanquote:
Holy shitquote:
quote:Op donderdag 8 december 2011 18:30 schreef horned_reaper het volgende:
In de Schotse bergen woedt op dit moment een sneeuwstorm met windstoten tot 252kmph......
Tjah.... dan krijg je dit:quote:Op donderdag 8 december 2011 18:33 schreef michiel_merk het volgende:
Mn vriendin zit op het moment in schotland loop stage bij een hotel 100 meter van zee [st andrews)
hopelijk is ze niet in haar citroen c1 naar werk gegaan
Als ik de "dijk" in Schotland zie op de livestream, dan zitten we voorlopig wel goedquote:
260+ km/h, ziekquote:Strongest gust - Cairngorm hit 165 mph
Vanavond niet over de Tractaatweg dus...quote:Op donderdag 8 december 2011 18:41 schreef zoem het volgende:
[..]
Holy shit![]()
![]()
Het lijkt erop dat de windmolen niet is gestopt wanneer de windsnelheden te hoog werden. Overbelasting en dus excessieve hitteontwikkeling in het motorhuis.
Net alsof er een noodflare de lucht is ingeknald
Zit je dan.quote:P&O North Sea ferry unable to dock in Hull due to gales
A P&O Ferry in Hull The Pride of Hull should have docked at 08:00 GMT
More than 300 passengers are stranded on a ferry off the East Yorkshire coast.
The Rotterdam to Hull ferry, The Pride of Hull, was due to berth at 08:00 GMT but was unable to dock after fears high winds could damage the ship as it entered port.
The ferry's operator P&O said no tugs were available and the vessel had to go back out to sea.
P&O said it was expected to dock at about 17:30 GMT.
Clive Gossop from P&O said: "It's a combination of two things. One is obviously the wind and the other is the tide.
"We had low tide this morning, so by the time the ship had manoeuvred towards the river berth the tide had gone down sufficiently, so that we couldn't bring the ship to the berth."
Als je niet weg geblazen wilt worden wel ja. Met 5-6bft voel je de wind al spelen met de auto, laat staan dit 7+bft...quote:Op donderdag 8 december 2011 18:47 schreef Timmos het volgende:
[..]
Vanavond niet over de Tractaatweg dus...
Waarom klapt hij niet uit elkaar dan, zoals in dit filmpje:quote:Op donderdag 8 december 2011 18:41 schreef zoem het volgende:
[..]
Holy shit![]()
![]()
Het lijkt erop dat de windmolen niet is gestopt wanneer de windsnelheden te hoog werden. Overbelasting en dus excessieve hitteontwikkeling in het motorhuis.
Net alsof er een noodflare de lucht is ingeknald
Zal wel te maken hebben met het resonantie (door de hoogfrequente vibraties van de rotor). Zodra de de boel trilt op de eigenfrequentie van de constructie, dan gaat het gebouw meetrillen. De amplitude/uitwijking is dan zo groot dat de constructie faalt.quote:Op donderdag 8 december 2011 18:53 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Waarom klapt hij niet uit elkaar dan, zoals in dit filmpje:
Het blijft leuk!quote:Op donderdag 8 december 2011 19:02 schreef Anno2012 het volgende:
Jammer dat ik niet bij de kust woon, zou wel vet lijken om eens een storm te zien aan zee.
Ik woon vlakbij de Westerschelde, Noordzee iets verder.. Maar beetje jammer dat het nu donker is, blijf wel lekker binnen (als ik binnen mag blijven that is..)quote:Op donderdag 8 december 2011 19:02 schreef Anno2012 het volgende:
Jammer dat ik niet bij de kust woon, zou wel vet lijken om eens een storm te zien aan zee.
Daar heb ik nog eens een man 'gered'. Wat jaartjes terug was er ook zo'n storm en toen fietste ik over de zeedijk om het spektakel te aanschouwen. Een man kwam mij tegemoet op zijn fiets. Opeens werd hij voor mijn ogen gegrepen door een flinke windstoot die hem naar de zee duwde. Dus ik snel afgestapt en naar die kerel gerend. Ik kon hem nog net op de waterlijn vastpakken en hielp hem mee omhoog.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:02 schreef Anno2012 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |