Morgenavond sneeuw Frutsel zoals gfs nu aangeeftquote:Op donderdag 8 december 2011 11:50 schreef Frutsel het volgende:
Ik dacht dat de shit morgen pas kwam.. maar vanavond dus al
quote:Weerbulletin kleine luchtvaart
ZCZC
FBNL50 EHDB 080818
WEERBULLETIN VOOR DE LUCHTVAART
.
GELDIG 080900/081500 UTC
.
SITUATIE: EEN UITDIEPEND LAGEDRUKGEBIED TEN NOORDWESTEN VAN
SCHOTLAND TREKT OOSTWAARTS. EEN BIJBEHOREND NW-ZO GEORIENTEERD
WARMTEFRONT BEREIKT HALVERWEGE DE PERIODE HET ZUIDWESTEN EN LIGT AAN
HET EINDE VAN DE PERIODE BOVEN HET NOORDOOSTEN. EEN IN KRACHT
TOENEMENDE ZUIDWESTELIJKE STROMING VOERT OOST VAN HET FRONT POLAIRE
LUCHT AAN. NABIJ EN ACHTER HET FRONT WORDT DE LUCHT GELEIDELIJK
VOCHTIGER.
.
SIGNIFICANT WEER: VAN HET ZUIDWESTEN UIT LICHTE (MOT)REGEN, LATER IN
HET NOORD(WEST)EN MOGELIJK MATIGE REGEN. MET NAME IN DE FRONTALE ZONE
MATIGE IJSAANZETTING. IN DE KUSTPROVINCIES GELEIDELIJK MATIGE
TURBULENTIE, IN DE TWEEDE HELFT VAN DE PERIODE OOK ELDERS.
.
WIND: ZUIDWESTELIJK 10-15 KN, BOVEN OPEN WATER 16-22 KN. IN DE
EERSTE HELFT VAN DE PERIODE TOENEMEND NAAR 14-18 KN, BOVEN OPEN WATER
20-25 KN, IN HET NW-LIJK KUSTGEBIED 25-30 KN. IN DE TWEEDE HELFT VAN
DE PERIODE MET 5 KN VERDER TOENEMEND. GELEIDELIJK WORDT DE WIND
VLAGERIG MET UITSCHIETERS ROND 10 KN BOVEN DE GEMIDDELDE WIND.
.
BEWOLKING: OOST VAN HET WARMTEFRONT SCT SC/CU ROND 3000 VT, TOPPEN
ROND 5000 VT. ROND EN WEST VAN HET WARMTEFRONT BKN SC 2000-4000 VT,
IN NEERSLAG SCT, LOKAAL BKN, ST/SC 1000-1500 VT. TOPPEN GELAAGD TOT
BOVEN FL100.
.
ZICHT: MEER DAN 10 KM. IN NEERSLAG LOKAAL 5-8 KM.
.
NULGRADEN NIVEAU: OOST VAN HET WARMTEFRONT 2500-3000 VT. ACHTER HET
FRONT GELEIDELIJK STIJGEND NAAR ROND 6000 VT.
.
HOOGTEWINDEN EN TEMPERATUREN:
09 UTC: 15 UTC:
0500VT 230/20 +03 200/30-40 +06
1500VT 250/25 +04 210/45-55 +05
3000VT 250/25 +00 240/55-70 +05
FL 050 260/25-35 -03 250/55-70 +03
FL 100 270/35-55 -10 270/55-70 -07
HOOGSTE WINDSNELHEID IN HET ZUIDWESTEN, LATER IN HET (NOORD)WESTEN.
.
MAX. TEMPERATUUR: ROND 11 GRADEN CELSIUS.
.
VOORUITZICHTEN VOOR DE PERIODE VAN 081500/082100: DE WIND NEEMT NOG
5-8 KN TOE. IN DE KUSTPROVINCIES KANS OP ZWARE TURBULENTIE. AAN HET
EINDE VAN DE PERIODE LIGT EEN ACTIEF KOUFRONT BOVEN HET UITERSTE
NOORDWESTEN. BIJ HET KOUFRONT MATIGE REGEN, VERSCHOLEN BUIEN MET
LOKAAL ONWEER EN/OF KORRELHAGEL EN UITSCHIETERS AAN ZEE ROND 60 KN.
.
DAGLICHTPERIODE: 07.19 TOT 15.44 UTC.=
NNNN
Is er een betere indicatie te geven? Ik moet vanavond rond 8u trainen in NO Brabant, maar dat lijkt me gezien die waarschuwingen niet zo verstandig.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:16 schreef Drassss het volgende:
[..]
Vanavond tussen 18.00 en 23.00 ongeveer
Na de spits, meer voor noorden en middenquote:Op donderdag 8 december 2011 11:51 schreef Frutsel het volgende:
Ah...leuke vrijdagspits dus 800km file enzo?
of is het pas na de spits
quote:Ontwikkelaars mogen weerdata van Buienradar niet meer gratis gebruiken in hun applicaties voor smartphones. Dat heeft de nieuwe eigenaar van Buienradar, RTL Nederland, besloten. De ontwikkelaars moeten voortaan voor de data betalen.
De reden zou zijn dat er veel tijd en geld is geïnvesteerd in de producten van Buienradar. Bovendien zou RTL met de data zijn concurrentie een voorsprong geven, zegt een manager van Buienradar tegen Jeroen de Leeuw, ontwikkelaar van Regen. "Wij moedigen concurrentie aan, maar dan wel op een level playing field, waarbij de concurrent zelf de data, in het kader van de opendatapolitiek van de overheid, afneemt tegen daarvoor geldende verstrekkingskosten bij desbetreffende (semi-) overheidsinstanties." De Leeuw stelt echter dat die data te duur is voor een individuele ontwikkelaar.
De Leeuws applicatie Regen, dat werkt op iOS, wordt volgende week uit de App Store verwijderd. Andere apps die werken met data van Buienradar zijn Rainy Days, Buienalarm en Het Weer voor Android, en Plu en Regenalarm voor iOS. De maker van Buienalarm zegt tegen Tweakers.net nog niet benaderd te zijn door RTL. "Ik heb altijd prettig contact gehad met RTL en voorzie op korte termijn dan ook nog geen problemen."
RTL bevestigt dat de data niet meer gratis mag worden gebruikt. "Regen gebruikte de data zonder onze toestemming. Dat vinden wij niet goed", zegt woordvoerster Sabine Scholten van RTL Nederland. "We investeren veel in Buienradar en hij gebruikt het dan zonder te betalen en zonder toestemming. Hij had de juiste wegen moeten bewandelen om de data te gebruiken."
De apps konden gemaakt worden omdat Buienradar zijn data altijd gratis en vrijelijk beschikbaar stelde voor ontwikkelaars. De data van Buienradar mag nog wel op sites gebruikt worden. Buienradar, dat in 2006 werd opgericht, is dit jaar overgenomen door RTL Nederland.
quote:Op donderdag 8 december 2011 11:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is er een betere indicatie te geven? Ik moet vanavond rond 8u trainen in NO Brabant, maar dat lijkt me gezien die waarschuwingen niet zo verstandig.
Blijf daar toch, helaas, een hard hoofd in houden.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:50 schreef Weatherman het volgende:
[..]
Morgenavond sneeuw Frutsel zoals gfs nu aangeeft
Maar ja, dat zijn computerfrutseldinger, meer heb je aan om weerkaarten te bekijken. Zo kan je ook de temperaturen op hoogte bekijken enz enz enz. Afgelpoen maandag gaven ze ook niets aan, maar toch sneeuwquote:Op donderdag 8 december 2011 12:05 schreef lipjes het volgende:
[..]
Blijf daar toch, helaas, een hard hoofd in houden.
Als ik het knmi zo check zal het wel weer regen worden.
en ook http://www.yr.no/place/Ne(...)Zevenbergen~2743946/ geeft niet veel beters aan
en ook http://www.accuweather.co(...)k.aspx?cityID=249207 laat nog geen sneeuw zien
Naja we gaan het zien, maar ik houd er een hard hoofd in dat het droge sneeuw gaat zijn als het al valt.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:08 schreef Weatherman het volgende:
[..]
Maar ja, dat zijn computerfrutseldinger, meer heb je aan om weerkaarten te bekijken. Zo kan je ook de temperaturen op hoogte bekijken enz enz enz. Afgelpoen maandag gaven ze ook niets aan, maar toch sneeuw
Heftig zegquote:
144 km/hquote:1136: Police advising to AVOID ALL TRAVEL in Central & Lothian & Borders areas from 2pm - 9pm due to winds of 90mph expected.
Je bent me net voorquote:Op donderdag 8 december 2011 14:57 schreef Drassss het volgende:
Buienlijn is nu halverwege Engeland.
quote:Op donderdag 8 december 2011 14:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Je bent me net voordat wou ik net gaan melden
Ik zit alles in de gaten te houdenquote:Op donderdag 8 december 2011 15:00 schreef Drassss het volgende:
[..]
Vooral het deel bij Wales goed in de gaten houden.
Hier staat nu actueel een 6 Beaufort, en hield ook me windmeter buiten... Kwam niet verder dan 16,7... -.-quote:Op donderdag 8 december 2011 15:48 schreef garnage-patrick het volgende:
hoog me windmeter goed hier boven het huis,....
en dan komt de wind hier maar tot 40km/u ofzo!
Als je in het westen woont zou ik maar beter thuisblijvenquote:Op donderdag 8 december 2011 16:16 schreef opinionr het volgende:
't gaat vanavond weer spoken dus? Bah, ik moet de weg op. Tief effe op met die storm.
Dit zijn toch dingen die je voornamelijk 's zomers leest als er onweer op komst is.quote:Later in de avond en vannacht trekt een lijn met zware buien van het noordwesten uit over het land. Daarbij komt ook onweer voor en bovendien kunnen de windstoten lokaal dan nog wat hoger uitpakken.
Onweer 's nachts is prachtigquote:Op donderdag 8 december 2011 16:42 schreef 1boefje het volgende:
He nee, geen onweer 's nachts. Dan wil ik slapen!
quote:RT @BBCWeather: Cairngorm summit just recorded 165mph, only 8mph short of the all-time record. #ukstorm #scotstorm
Wil je even je kap voor de lens weghalen. Ik zie niks. hoor alleen wind en af en toe een vogel?quote:Op donderdag 8 december 2011 14:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het is helaas niet gelukt om alles wind dicht te maken, daarom staat de cam nu voor het raam op zolder.
De mast fluit soms wel eens als er een flinke windvlaag langs komt![]()
Zolang de wind uit het zuidwesten komt is er nog niks aan de hand, naar het west/noordwesten toe wordt lastig gezien de wind er dan vanaf de zijkant in komt, de cam zal zeker niet blijven staan ben ik bang, maar wie weet valt het mee![]()
Ik gebruik ustream voor de live stream, anders zal die vele bezoekers tegelijk niet gaan trekken.
http://www.ustream.tv/channel/wsholwerd
Pittige windstoten met kans op onweer/hagel en veel neerslag.quote:Op donderdag 8 december 2011 18:20 schreef JDude het volgende:
Wat is er nou precies aan de hand met dat "lijntje"?
Shit hits the fanquote:
Holy shitquote:
quote:Op donderdag 8 december 2011 18:30 schreef horned_reaper het volgende:
In de Schotse bergen woedt op dit moment een sneeuwstorm met windstoten tot 252kmph......
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |