Op Schiermonnikoog net een windstoot van 116kmph!!quote:Op woensdag 7 december 2011 15:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
Max stoot 82km/h momenteel
[ afbeelding ]
Een windstoot op orkaankracht, netjesquote:Op woensdag 7 december 2011 17:30 schreef horned_reaper het volgende:
Correctie.... 118 nu in Lauwersoog ....![]()
[ afbeelding ]
Als de gemiddelde windsnelheid over 10 minuten tijd 118kmph bedroeg mogen we pas over orkaankracht pratenquote:Op woensdag 7 december 2011 17:34 schreef zoem het volgende:
[..]
Een windstoot op orkaankracht, netjes
Uhu, dat weet ik. Ik zat al op deze reactie te wachtenquote:Op woensdag 7 december 2011 17:36 schreef horned_reaper het volgende:
Als de gemiddelde windsnelheid over 10 minuten tijd 118kmph bedroeg mogen we pas over orkaankracht praten![]()
Weet je hier toevallig nog een datum aan te plakken? Eens zien of ik de kaarten ervan terug kan vinden.quote:Op woensdag 7 december 2011 17:36 schreef horned_reaper het volgende:
Het valt in het niets bij stoten die al eens in Nederland zijn gemeten boven de 150kmph.
202 is het record in NL tijdens een windhoos over een KNMI station. ^^
5 november 1948 op station Vlieland.quote:Op woensdag 7 december 2011 17:41 schreef zoem het volgende:
[..]
Weet je hier toevallig nog een datum aan te plakken? Eens zien of ik de kaarten ervan terug kan vinden.
reken er maar niet op:quote:Op woensdag 7 december 2011 19:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Lekker hoor die wind. Krijgen we na deze week dan misschien de winter inval?
Merkte het net ook.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:15 schreef Fredo55 het volgende:
Wind is hier toegenomen, nu een 7bft.
Dankje.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:21 schreef Staal het volgende:
[..]
P.S. wat een prachtige foto heb jij gepost in FEE. Zal me niets verbazen als je drie verdwaalde wijzen langs krijgt met kerst.
Zeker weten!!quote:Op woensdag 7 december 2011 20:00 schreef garnage-patrick het volgende:
ben ff met een maatje naar harlingen gegaan! stond echt wel een kneiterharde wind daar!
Yep.. en stormschadesquote:Op woensdag 7 december 2011 22:31 schreef MissHobje het volgende:
Mijn fietsen ging top vandaagenne droog over, daarstraks zo ongeveer terug gevlogen door de meewind
!
Mare morgen weer wind dus?
Maar je hebt wel een nieuw kapsel toch?quote:Op woensdag 7 december 2011 22:31 schreef MissHobje het volgende:
Mijn fietsen ging top vandaagenne droog over, daarstraks zo ongeveer terug gevlogen door de meewind
!
Mare morgen weer wind dus?
nee ik was niet naar de kapper, dat was een andere userquote:Op woensdag 7 december 2011 22:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar je hebt wel een nieuw kapsel toch?en het overleeft in de wind....
Morgenochtend is het rustiger maar s'middags en s'avonds weer een kleine storm.
Als je dan toch iets interessants wil melden:quote:
quote:UK and North Sea region
A intense low will move across the northern British Isles and the North Sea. Ahead of the cold front that is expected over the central UK at noon and over the eastern North Sea in the evening, a rather moist low-level air mass is predicted by latest numerical models. Low-level mixing ratios of 6-7 g/kg may be advected into most of the UK and the North Sea region. The cold front will move south-eastwards rather quickly and will mostly stay ahead of the strong jet streak axis. Nevertheless, lift will likely enable weak/shallow CAPE in the moist air mass. The strong lift along the cold front will likely lead to a narrow cold-frontal rain band. Thunderstorms seem to be rather unlikely, but are not ruled out, especially along the northern portions of the cold front, where the overlap of strong lift near the jet axis and low-level moisture will be most likely.
Given the very strong vertical wind shear and favourably veering profiles ahead of the cold front, tornadoes are not ruled out. Additionally, severe wind gusts are likely with 35 m/s winds at 850 hPa.
In the wake of the cold front, a strong sting jet is indicated by latest models. Although showers and thunderstorms may develop in the vicinity of this jet, their contribution to severe wind gusts near the surface is not expected to be significant. Wind gusts in excess of 40 m/s will be well possible even when deep moist convection is absent.
Ja, daarom zeg ik ook flauwquote:Op woensdag 7 december 2011 22:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Weeralarm in Amsterdam: Huilbuien!
Hee...quote:Op woensdag 7 december 2011 22:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Weeralarm in Amsterdam: Huilbuien!
Hardlopen in de regen is toch lekkerquote:Op donderdag 8 december 2011 10:38 schreef Schuifpui het volgende:
Eindelijk droog en niet al te veel wind, dus ik wilde gaan hardlopen, totdat ik buienradar opende.
Vanavond tussen 18.00 en 23.00 ongeveerquote:Op donderdag 8 december 2011 11:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Die buienlijn zou vanavond laat pas Nederland overtrekken, maar ik kan me dat niet voorstellen eerlijk gezegd.
Als ik zo de kaarten bekijk komt die lijn dus rond 18.00 voor onze kust te liggen.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:46 schreef Schuifpui het volgende:
Hoe laat is dat front in Nederland? M'n pa landt vanavond half 8 op Schiphol. Hij vliegt met klm cityhopper en volgens mij zijn dat de eerste die gecancelled worden meestal.
Zoals ik alles kan volgen tweede helft van de avond, maar pin me er niet op vastquote:Op donderdag 8 december 2011 11:46 schreef Schuifpui het volgende:
Hoe laat is dat front in Nederland? M'n pa landt vanavond half 8 op Schiphol. Hij vliegt met klm cityhopper en volgens mij zijn dat de eerste die gecancelled worden meestal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |