SPOILER: Lees verder...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scherpquote:Op woensdag 7 december 2011 12:26 schreef zoem het volgende:
Het FOK!nieuwsbericht mag wmb weer uit de TS. Is nog van afgelopen weekend.
quote:Op woensdag 7 december 2011 12:15 schreef WeerServies het volgende:
Een storm wordt geboren boven de Britse Eilanden.
Uit de laatste gegevens van het Amerikaanse en het Europese weermodel mogen de weeramateurs en meteorologen zich gaan fixeren op een heuse Noordwesterstorm. Actueel is er reeds flink wat dynamiek in de atmosfeer. Een storing trok deze ochtend over de Benelux met flinke stormbuien en stevige windstoten. De rukwinden kunnen in buien pieken richting 100km/h, misschien zelfs 110 km/h in het noorden van Nederland.
[ afbeelding ]
Als we de weermodellen mogen geloven, is dit slechts het voorproefje van hetgeen er nog moet komen. De komende 24 uur zien we namelijk een diepe depressie ontwikkelen die al snel richting een stormdepressie evolueert. De windsnelheden kunnen ten noordoosten van de Britse Eilanden pieken richting 150km/h, lokaal zelfs 160km/h op volle Noordzee. De depressie haalt op dat moment maar liefst een kerndruk van 950 hPa (orkaankracht)....
[ afbeelding ]
Dit storm/orkaanveld trekt met een hoge snelheid naar de Benelux en bereikt ons in de loop van donderdagavond. De meest zware windstoten voorzien wij voor het noordwesten van Nederland, maar ook de rest van de Benelux kan windsnelheden opmeten tot boven 100km/h. In buien en vooral onweders kan dit nog een stuk meer zijn.
[ afbeelding ]
Na de doortocht van de stormdepressie (vrijdagnamiddag) wordt er vanuit het noordwesten koele polaire lucht aangevoerd. Vooral in het noorden van Nederland kan dit resulteren in winterse neerslag met mogelijk droge sneeuw. Een sneeuwdek kan zich dan tegen vrijdagavond gaan accumuleren en het zou ons niet verbazen als daar zaterdagochtend een sneeuwdek ligt van ettelijke centimeters. Indien dat het geval is,wordt het in die regio opletten voor een sneeuwjacht of blizzard.
[ afbeelding ]
Bron bericht: www.weatherservice.be
Bron kaartjes: wetter3.de
Nicequote:Op woensdag 7 december 2011 12:29 schreef horned_reaper het volgende:
Heb ik inmiddels al gedaan
[..]
Winterbanden heb ik niet... wel nieuwe.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:33 schreef Drassss het volgende:
Ik zie op de eerste GFS weerkaarten al mogelijkheden voor blokkades op de atlantische oceaan. Kunnen dus de eerste voortekenen zijn voor een echte winter
Hoe herken je blokkades eigenlijk?quote:Op woensdag 7 december 2011 12:33 schreef Drassss het volgende:
Ik zie op de eerste GFS weerkaarten al mogelijkheden voor blokkades op de atlantische oceaan. Kunnen dus de eerste voortekenen zijn voor een echte winter
Ha-ha!quote:Op woensdag 7 december 2011 12:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nou, als je er langs kan: geen blokkade. Word je tegengehouden: blokkade.
http://weer.sohosted.com/article.aspx?id=10quote:Op woensdag 7 december 2011 12:45 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ha-ha!
Reageer dan niet.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe je zoiets kan herkennen
quote:
quote:Op woensdag 7 december 2011 12:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nou, als je er langs kan: geen blokkade. Word je tegengehouden: blokkade.
quote:
Ik heb liever geen dure gasrekening... dus ik geef ze groot gelijk.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:38 schreef Jumparound het volgende:
Piet Paulusma en "opa" zien het nog niet gebeuren ;-)
(maar dat zijn dan ook vervelede ouwe sokken die liever geen koude winter hebben)
Dat heb je gegoogledquote:Op woensdag 7 december 2011 12:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
http://weer.sohosted.com/article.aspx?id=10
Yup.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:00 schreef Don_Vanelli het volgende:
Paar lekkere knallen hier in Eindhoven
Stormschade topic. 07-12-2011 / 13-12-2011 is een optie.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:04 schreef aloa het volgende:
Op Vlieland nu iets meer dan 72 km/uur. Bijna windkracht 9 dus (vanaf 75 km/uur). De windstoten zijn bijna 90 km/uur en lopen nog op.
Ik neem aan dat dat complex langs ons heen zal worden gedrukt.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:04 schreef Drugshond het volgende:
Na vrijdag is het niet afgelopen.......
[ afbeelding ]
Er is nog een groter systeem in aantocht.
Vrijdag 960 mbar (bij Denemarken)..... next one 950 mbar (die ook deze kant op schuift) .
-----------------------------------------------------------------
Kan er iemand feedback geven over dit complex en verwachtingswaarde ?
GFS geeft aan dat het systeem niet zuidelijker komt dan IJsland. Daarin tegen komt er wel een nieuw systeem aan dat vele malen zuidelijker zal trekken volgens GFS en maandag boven Engeland/Ierland ligt.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:04 schreef Drugshond het volgende:
Na vrijdag is het niet afgelopen.......
[ afbeelding ]
Er is nog een groter systeem in aantocht.
Vrijdag 960 mbar (bij Denemarken)..... next one 950 mbar (die ook deze kant op schuift) .
-----------------------------------------------------------------
Kan er iemand feedback geven over dit complex en verwachtingswaarde ?
Vrijdag >> vandaagquote:Op woensdag 7 december 2011 13:27 schreef WeerServies het volgende:
Vrijdag en zaterdag moeten we even in het oog houden. Kans op een tweede exemplaar
No shit Sherlockquote:Op woensdag 7 december 2011 13:27 schreef WeerServies het volgende:
Vrijdag en zaterdag moeten we even in het oog houden. Kans op een tweede exemplaar
Donderdagavond en vrijdagnacht moeten we in de gaten houden.. Dat ziet er wel spectaculair uit.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:27 schreef WeerServies het volgende:
in welk zuid limburg zit jij dan? in dit zuid limburg gaat het loosquote:Op woensdag 7 december 2011 13:57 schreef Anno2012 het volgende:
niks te merken hier, zuid limburg. alhoewel,begint nu wel donker te worden
begin van 2012?
Toeval die naam linksonder?quote:Op woensdag 7 december 2011 13:56 schreef aloa het volgende:
Mooie livestream. Kwam net nog een kitesurfer voorbij...![]()
http://hdtv.webcam.nl/web(...)ach_webcam_live.html
Het blikje is nog vol?quote:Op woensdag 7 december 2011 14:45 schreef Dagoduck het volgende:
Zo, net even 3 uur gewandeld over strand, dijk en door de stad, blijft leuk met windkracht 8
En als echte jutter(=iemand uit Den Helder) heb ik nog een badeend en een vol blikje coca cola uit Denemarken gevonden!
Ja, en niet lekquote:
wtfquote:Op woensdag 7 december 2011 15:03 schreef Turbomuis het volgende:
Dit geluid maakt mijn voordeur al de hele dag. Leuk, harde wind...
Was dit het al?quote:Op woensdag 7 december 2011 16:20 schreef zoem het volgende:
En toch staat er windkracht 9 langs de Noord-Hollandse kust en Vlieland. Snelheden tot 80 km/h worden gehaald. Volgens de berichtgeving zou het vanaf nu weer af moeten gaan zwakken.
[ afbeelding ]
Morgen gaat ´t verder, toch?quote:
Het lijkt nog stand te houden, maar ik verwacht wel dat het in de avond af gaat nemen. Morgenavond komt er een nieuwe storingquote:
Op Schiermonnikoog net een windstoot van 116kmph!!quote:Op woensdag 7 december 2011 15:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
Max stoot 82km/h momenteel
[ afbeelding ]
Een windstoot op orkaankracht, netjesquote:Op woensdag 7 december 2011 17:30 schreef horned_reaper het volgende:
Correctie.... 118 nu in Lauwersoog ....![]()
[ afbeelding ]
Als de gemiddelde windsnelheid over 10 minuten tijd 118kmph bedroeg mogen we pas over orkaankracht pratenquote:Op woensdag 7 december 2011 17:34 schreef zoem het volgende:
[..]
Een windstoot op orkaankracht, netjes
Uhu, dat weet ik. Ik zat al op deze reactie te wachtenquote:Op woensdag 7 december 2011 17:36 schreef horned_reaper het volgende:
Als de gemiddelde windsnelheid over 10 minuten tijd 118kmph bedroeg mogen we pas over orkaankracht praten![]()
Weet je hier toevallig nog een datum aan te plakken? Eens zien of ik de kaarten ervan terug kan vinden.quote:Op woensdag 7 december 2011 17:36 schreef horned_reaper het volgende:
Het valt in het niets bij stoten die al eens in Nederland zijn gemeten boven de 150kmph.
202 is het record in NL tijdens een windhoos over een KNMI station. ^^
5 november 1948 op station Vlieland.quote:Op woensdag 7 december 2011 17:41 schreef zoem het volgende:
[..]
Weet je hier toevallig nog een datum aan te plakken? Eens zien of ik de kaarten ervan terug kan vinden.
reken er maar niet op:quote:Op woensdag 7 december 2011 19:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Lekker hoor die wind. Krijgen we na deze week dan misschien de winter inval?
Merkte het net ook.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:15 schreef Fredo55 het volgende:
Wind is hier toegenomen, nu een 7bft.
Dankje.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:21 schreef Staal het volgende:
[..]
P.S. wat een prachtige foto heb jij gepost in FEE. Zal me niets verbazen als je drie verdwaalde wijzen langs krijgt met kerst.
Zeker weten!!quote:Op woensdag 7 december 2011 20:00 schreef garnage-patrick het volgende:
ben ff met een maatje naar harlingen gegaan! stond echt wel een kneiterharde wind daar!
Yep.. en stormschadesquote:Op woensdag 7 december 2011 22:31 schreef MissHobje het volgende:
Mijn fietsen ging top vandaagenne droog over, daarstraks zo ongeveer terug gevlogen door de meewind
!
Mare morgen weer wind dus?
Maar je hebt wel een nieuw kapsel toch?quote:Op woensdag 7 december 2011 22:31 schreef MissHobje het volgende:
Mijn fietsen ging top vandaagenne droog over, daarstraks zo ongeveer terug gevlogen door de meewind
!
Mare morgen weer wind dus?
nee ik was niet naar de kapper, dat was een andere userquote:Op woensdag 7 december 2011 22:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar je hebt wel een nieuw kapsel toch?en het overleeft in de wind....
Morgenochtend is het rustiger maar s'middags en s'avonds weer een kleine storm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |