quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:16 schreef Twinkly het volgende:
Wat rot Innepin dat je nu al zo lang zo'n hoofdpijn hebt![]()
Merk je verbetering wanneer je een hotpack/ kersenpitkussen/ warme douche op je schouders en nek hebt?
quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:16 schreef WupWup het volgende:
Bijholteontsteking kan ook vervelende hoofdpijn geven inderdaad. Als dat de oorzaak is, verander je niks met in andere houdingen voedenJe kunt switchen naar ibuprofen, dat is behalve pijnstillend ook ontstekingsremmend.
Ik heb ook met bijholteontstekingen gelopen, had er migraine van. Ik heb uiteindelijk een kaakspoeling gehad onder plaatselijke verdoving (AU! ik beval nog liever!) , en kortgeleden een of andere operatie om de holte's meer open te krijgen. Als het een holte-ontsteking is, kan sprayen met zout water of die andere troep, xylometazoline (niet langer dan een week) ook nog wel eens verlichting geven.quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:16 schreef WupWup het volgende:
Bijholteontsteking kan ook vervelende hoofdpijn geven inderdaad. Als dat de oorzaak is, verander je niks met in andere houdingen voedenJe kunt switchen naar ibuprofen, dat is behalve pijnstillend ook ontstekingsremmend.
ik heb er een ct-scan voor gehad. maar idd, die pijn boven/achter je ogen .. gekmakend gewoonweg.quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:35 schreef Leandra het volgende:
Hier een vaste klant van de afdeling bijholteontstekingen en de hoofdpijn die ik daarbij heb zit meestal aan het bot boven m'n oog, en ik kan de pijn het beste omschrijven als wanneer je je beide vuisten heel hard met de knokkels tegen elkaar duwt...
Maar dan dus boven m'n oog
We kwamen er overigens achter via een MRI, omdat ik telkens een soort bliksemflitsen in m'n hoofd had
Tegenwoordig onderdruk ik de boel dus met ibu voor het weer zo erg is
Nope, zoals een vriendin van mij al zei: dure manier om achter een (dubbele) bijholteontsteking te komen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:40 schreef Twinkly het volgende:
Leandra! Heel offtopic, sorry, maar had je voor die MRI dus nooit in de gaten dat het door de hotes kwam? Want mijn moeder heeft haar halve leven al migraine en, buiten overgeven, ook die verschijnselen die jij beschrijft.
Jep, sinds meneer zijn handjes heeft ontdektquote:Op woensdag 7 december 2011 10:50 schreef sverbern het volgende:
O ja, een vraagje: wij merken de laatste tijd dat als J. (11 weken) op zijn knuistje sabbelt, hij geen honger heeft maar waarschijnlijk moe is. Mijn man zag hem sabbelen, ging een flesje mm opwarmen (dat wil je niet doen als de kleine al ligt te brullen van de honger), komt met de fles en J. heeft er totaal geen interesse inMaar ging daarna wel heerlijk slapen 7 uur achter elkaar.
![]()
Nu zie ik hem weer als een gek op zijn hand sabbelen maar hij lijkt erg tevreden.
Herkent iemand dit?
Ja, veel drinken is heel belangrijk! Bij mij vooral vanwege mijn stoelgang (ik zal jullie de details besparenquote:Op woensdag 7 december 2011 12:29 schreef Vlindur het volgende:
Wat lastig Innepin. Ik merkte na jullie verhalen over hoofdpijn dat ik beduidend weinig drink. En flink al een paar dagen last van mijn hoofd heb. Ik verdacht mijn haar er van (lang en zwaar) dat ik dus weer eens naar de kapper moest, maar denk nu dat het vochttekort heb.
Dus ik heb nu een twee-literfles met limonade naast me staan en die moet op.
Gister heb ik volgens mij 2 koppen koffie, 3 bekers thee en 2 glazen sap gehad. Dat is wel wat weinigOok heb ik nu een flesje water in Jeltes kamer staan, zodat ik kan drinken tijdens het voeden.
Was een garpjequote:Op woensdag 7 december 2011 12:51 schreef innepin het volgende:
Mooie curves wupwup! De lengte en gewicht zitten toch helemaal niet zo uit elkaar dat je de conclusie 'dikzakje' kan trekken?
Ik heb overigens besloten dat de hoofdpijn niets met bv te maken heeft; ik ben namelijk gewoon ziek.Loop al 2,5 week te kwakkelen maar 't is nu wel echt losgebarsten. Dus, we wachten weer even af...
Ja, dat doe ik ook al, normaal doe ik wel eens alleen fruit en dan pas een poosje later weer de borst, nu telkens eerst de borst en dan pas wat anders. Dat gaat er dus telkens helemaal in, omdat ze nog trek heeft. Arm schaap....quote:Op woensdag 7 december 2011 13:06 schreef WupWup het volgende:
Balen Juud, ik snap helemaal hoe je je voelt. Ik dip(te) ook zo enorm bij menstruaties. Je kunt niet veel meer doen dan aanleggen, aanleggen. Geef de borst voorrang op de bijvoeding. Het wordt de komende dagen alweer veel beter.
Die max. 3 uur geldt alleen voor de 1e twee weken volgens mij. Daarna is het een tijdje max. 6 uur en op den duur mag je ze gewoon laten slapenquote:Op woensdag 7 december 2011 14:36 schreef bitterend het volgende:
Dames wanneer kan ik beginnen met meer tijd tussen de voedingen te laten? de kraam zei 3 uur max en snachts mag ze zelf komen maar vandaag wakker gemaakt na 3 uur, ze dronk ongeveer 6-7 minutjes en toen weer in slaap gevallen
Het is voornamelijk wrijvingsirritatie tijdens het drinken Wup; dus ik twijfel zélf of het wel spruw is. Ik voel geen steken, geen brandende pijn etc, het is puur tijdens het drinken dat m'n tepel pijn doet. Vandaar de vraag of ik lanonline op de tepel kan smeren, hem behandelen alsof ik kloofjes heb zeg maar, zodat hij wat minder geirriteerd raakt ..quote:Op woensdag 7 december 2011 21:52 schreef WupWup het volgende:
Fijn Juud dat het alweer beter gaat.
Djmo, jij kunt het beste inschatten wat jouw huisarts van borstvoeding weet. Ik zou het oordeel van de mijne niet vertrouwen in dit geval.
Mooie curve ook mrien.
Ja, dat weet ik wel, soms drinkt ze om 21.00 uur en ga ik ergens daarna slapen, dan ligt ze nog in dr eigen bed en komt ze om 01.30 's nachts.quote:Op donderdag 8 december 2011 09:05 schreef Asyniur het volgende:
Juud, ik wachtte nooit. Ik ging gewoon naar bed als ik moe was. Kindlief meldt zich vanzelf wel weer.
Wup, mooie curves hoor!
Ja, dat is goed te doen, is mijn ervaring.quote:Op donderdag 8 december 2011 09:29 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik wel, soms drinkt ze om 21.00 uur en ga ik ergens daarna slapen, dan ligt ze nog in dr eigen bed en komt ze om 01.30 's nachts.
Maar als ik vroeg ga slapen, bijv rond 21.00 uur en ze komt de normale tijd, 22.30 uur, dan heb ik zoveel onderbrekingen in mijn nacht, aangezien ze 's nachts nog wel eens twee keer gevoed wil worden. Dus ja, dan kies ik ervoor om wakker te blijven....
Maar de meeste nachten slaap ik toch wel tussen 23.30 uur en 06.45 uur, met 1 voeding om 03.00 uur. Dat vind ik al heel netjes.![]()
Sorry, ik heb geen ervaring! Maar je zou eens kunnen rondkijken op www.borstvoeding.com of www.borstvoedingsforum.nl, daar worden wel vaker dit soort vragen gesteld en beantwoord door experts.quote:Op woensdag 7 december 2011 22:16 schreef missi86 het volgende:
Hallo allemaal!
ik ben nieuw hier op fok en het lijkt met heel gezellig om met jullie mee te posten!
Even wat korte info:
ik heb een dochter van net 8 maanden en ze krijgt bv.
ik werk drie dagen in de week en op die dagen krijgt ze:
sochtends en savonds bv en overdag twee flessen 180cc nutri2.
de overige dagen krijgt ze volledig bv en sochtends pap van 100cc nutr2.
op de dagen drinkt ze ongeveer 4 keer en slaapt snachts van 2000 tot 0700 door.
De laatste weken kan ze zich moeilijk concentreren tijdens de voedingen overdag. Ze drinkt dan erg weinig. Ze eet overigens ook brood, fruit, warm eten, soms yoghurt en drinkt water/thee en soms sap (ongeveer 100 cc per dag)
Ze is verder niet hongerig en een heel vrolijk meisje!
Zou ik bijvoorbeeld naar 3 voedingen kunnen gaan of krijgt ze dan niet genoeg binnen?
Ervaringen met 8 maanden oude kindjes? hoe doen jullie het? hoeveel eten/drinken die?
tot hoever gaan de Anita voedingsbh's? Ik heb de mijne ook besteld; in G dus... maar weet niet of ze er ook groter zijn?quote:Op donderdag 8 december 2011 14:04 schreef jessie het volgende:
Hahahaha dat is degene die ik hebIn t schema dacht ik he die pas ik. Terwijl ik de foto al een beetje crusiaal vond. Als ik hem nu aanheb lijkt t net een marlies dekker, hahahahaha. Het open te klappen deel bedekt niet heel mijn borsten en waar t in moet hangen zeg maar dat komt er dan boven uit. verder zijn t zulke smalle bandjes dat de rug helemaal omhoog schiet.
Lief voor het meezoeken, maar dit is hem dus niet.
iedereen heeft zijn eigen referentiekader, en je moet vooral naar je eigen situatie kijken, zoals jij het zelf ervaart. En hoe jij je zelf er bij voelt...quote:Op donderdag 8 december 2011 14:07 schreef innepin het volgende:
@BJ ja vergeleken met ervaringen als de jouwe vind ik mezelf helemaal zo'n aanstellerWant echte drama's als borstontsteking ofzo heb ik (nog) niet meegemaakt.
Nou ja, ik weet ook niet zo goed wat ik met m'n verhaal wilde. Ik weet wel dat als ik dan bijv lees 'je moet niks' - waarvoor dank mignonne - dat ik dan denk JA MAAR ik wil echt nog niet stoppen! Dus dat heeft dan wel weer een mooi effect
neej idd; dat denk ik ook, met een stuiterende dreumes/peuter erbij houd je dat gewoon niet vol... Het was toen al zwaar, dus kan me ook niet voorstellen dat ik dat nu gered zou hebben.quote:Op donderdag 8 december 2011 14:12 schreef WupWup het volgende:
Ik denk dat als Evie de tweede had geweest, je simpelweg te weinig tijd zou hebben (over) gehad om het bol te werken. Maar aan de andere kant had je dan wel het voorbeeld in je achterhoofd gehad van Liene met hoe borstvoeding kán zijn en dat had weer motivatie geweest om door te zetten.
Wat wil ik zeggen? Niks. Filosofeer even mee
Dat is in ieder geval wel mijn ervaring nu. Je hebt ervaren hoe het kán zijn en dus wilde ik veel lastiger loslaten en toch doorzetten,terwijl het voeden in het begin echt niet zo heel fijn is geweest.quote:Op donderdag 8 december 2011 14:12 schreef WupWup het volgende:
Ik denk dat als Evie de tweede had geweest, je simpelweg te weinig tijd zou hebben (over) gehad om het bol te werken. Maar aan de andere kant had je dan wel het voorbeeld in je achterhoofd gehad van Liene met hoe borstvoeding kán zijn en dat had weer motivatie geweest om door te zetten.
Wat wil ik zeggen? Niks. Filosofeer even mee
Is het geen optie om een kleinere omvangsmaat te doen met een grotere cup en dan zo'n tussenstuk bij de sluiting?quote:Op donderdag 8 december 2011 14:16 schreef jessie het volgende:
Die sites lijken altijd hoopvol. Maar als ik dan ergens 100h/i intik krijg je 0 gevonden. Balen hoor zitten zulke mooie tussen, en vooral handig.
Slim!quote:Op donderdag 8 december 2011 14:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is het geen optie om een kleinere omvangsmaat te doen met een grotere cup en dan zo'n tussenstuk bij de sluiting?
In aanwezigheid van goede vriendinnen of directe familie voed ik gewoon waar ze bij zijn. De eerste keer wel even gevraagd of ze dat geen probleem vinden. Als ik met/bij vrienden ben, ga ik altijd even in een ander deel van de kamer zitten zodat ik wel het gesprek kan volgen maar ze geen uitzicht op mijn borsten hebben. Soms leg ik een hydrofiele doek over mijn schouder.quote:Op donderdag 8 december 2011 13:25 schreef jessie het volgende:
Hoe doen jullie dat als er iemand op visite komt of je gaat weg?
Ik durf echt niet te voeden waar anderen bij zijn hoor. Ja me eigen kinderen en man. ook een voedingsbh in mijn maat. 100 h/i kan ik nergens vinden. Dat maakt het ook allemaal erg lastig. (dus alles uit/omhoog voor ik kan voeden.)
Als Leyla nummer 1 was geweest was ik ook overgestapt.. Het gezeik met speciale voeding, niet voldoende aankomen, te weinig melk omdat ze niet voldoende energie had om goed te drinken... Nee dan had ik gewoon met de verhalen meegegaan dat mn melk niet voedzaam was ofzo... Gelukkig wist ik wel beter en had ik immers 1 kind goed laten groeien op mijn melk, dus daar lag het niet aan.quote:Op donderdag 8 december 2011 14:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval wel mijn ervaring nu. Je hebt ervaren hoe het kán zijn en dus wilde ik veel lastiger loslaten en toch doorzetten,terwijl het voeden in het begin echt niet zo heel fijn is geweest.
Als de jongste mn eerste kindje had geweest betwijfel ik of ik nu nog borstvoeding had gegeven. en ik betwijfel ook of we dan na twee maanden al achter de reflux waren gekomen en na 5 maanden achter de allergieën, waarschijnlijk dat ook veel later.
quote:Op donderdag 8 december 2011 15:20 schreef WupWup het volgende:
Hier op 24 maanden en 2 weken![]()
Realiseer me dat we het WHO-advies hebben gehaald, leuk! Inmiddels nog 1-3 voedingen en daar heb ik zelf ook wat aan gestuurd. Als het aan Emma lag, waren het er minimaal 5, maar nog liever heeft ze dat mama de hele dag halfnaakt rondloopt
In afrika lopen ze wel de hele dag met blote tieten.quote:Op donderdag 8 december 2011 15:20 schreef WupWup het volgende:
Hier op 24 maanden en 2 weken![]()
Realiseer me dat we het WHO-advies hebben gehaald, leuk! Inmiddels nog 1-3 voedingen en daar heb ik zelf ook wat aan gestuurd. Als het aan Emma lag, waren het er minimaal 5, maar nog liever heeft ze dat mama de hele dag halfnaakt rondloopt
Dat komt door de grote hoeveelheid oxytocine die ineens vrijkomt, de oxytocine veroorzaakt de toeschietreflex.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:33 schreef Jipster het volgende:
Bitterend you go girl!!
Ik heb vaak dat als ik begin te voeden ik me even soort licht in m'n hoofd voel, beetje wee/onbestendig gevoel. Na een paar minuten is dat weer weg. Herkent iemand dit?
ik herken ditquote:Op donderdag 8 december 2011 12:35 schreef innepin het volgende:
Jessie, wat tof dat het lukt joh!
Jore, feli met je jaar voeden
En ohja, clusteren. Dat was 't... dank u damesWas 't alweer vergeten dat dat er ook bij hoorde.
Ik vind dus bv geven helemaal niet zo leuk/knus/makkelijk/watdanookIk vind het als ik eerlijk ben allemaal best moeizaam gaan, hoop kleine kwaaltjes, hoop onzekerheid of ik het allemaal wel goed doe ook, heel erg het gevoel van ik-klooi-maar-wat-aan. Nou doet 't aanhappen links wéér pijn, en is 't maar weer gissen wat daar de reden van is. Ik vind het eigenlijk af en toe best moeilijk om me te herinneren waarom ik ook alweer besloten had om bv te geven, kv klinkt af en toe best makkelijk en aanlokkelijk.
Ik hoop maar dat 't binnenkort wat soepeler gaat.
</egopost>
+1quote:Op donderdag 8 december 2011 16:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
dat verwoord je mooi Wicks...![]()
en FV heeft ook zo zijn nadelen idddarmkrampen schijnen dr ook nog wel eens heftiger van te worden toch??
En wat te denken van 's nachts een flesje moeten opwarmen?quote:Op donderdag 8 december 2011 16:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
dat verwoord je mooi Wicks...![]()
en FV heeft ook zo zijn nadelen idddarmkrampen schijnen dr ook nog wel eens heftiger van te worden toch??
Is heel normaal, ik had het meest last van een tsr tijdens de eerste 3 maanden, daarna is het minder geworden. Ik reageer wel heel erg op kou op mijn borsten, dan prikt het akelig.quote:Op donderdag 8 december 2011 17:57 schreef Jipster het volgende:
Wickie, je verwoord het zeker mooi, en fijn dat je er nu vrede mee hebtBikkel!
Ah, oxytocine dus. Dan heb ik nog een vraag, want ik voel op de raarste momenten ineens een tsr, bv. tijdens was doen, eten etc., en ik lek ook nog best, zonder zoogcompressen kom ik de dag niet door, en j. is al 9 weken. Is dat normaal die tsr die zomaar komt en het lekken of is dat vraag en aanbod toch nog niet goed afgestemd?
2 weken zelfs... bij mij heel bekend; Evie poepte weinig en Liene tot dusver ook...quote:Op donderdag 8 december 2011 19:16 schreef bitterend het volgende:
Nirak mij is verteld dat met bv je kleintje soms een week geen poep kan produceren!
BJ hebben ze er bij jou dan geen last van? J poept ook meer dan een week niet maar perst zich suf en heeft er na een aantal dagen zichtbaar last van. Nu aan de lactulose en gister gepoept!quote:Op donderdag 8 december 2011 20:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
2 weken zelfs... bij mij heel bekend; Evie poepte weinig en Liene tot dusver ook...
neej niet zichtbaar; alleen de eerste maanden darmkrampjes, das inmiddels zo goed als over en er wordt niet meer gehuild bij een poepluier. blijkbaar wordt bijna alle bv opgenomen bij mijn meiden??quote:Op donderdag 8 december 2011 20:03 schreef Jipster het volgende:
[..]
BJ hebben ze er bij jou dan geen last van? J poept ook meer dan een week niet maar perst zich suf en heeft er na een aantal dagen zichtbaar last van. Nu aan de lactulose en gister gepoept!
auw!quote:Op donderdag 8 december 2011 21:22 schreef DJMO het volgende:
Geert had er ook een handje van om aan de tepel te trekken met z'n mond en vooral toen hij tanden kreeg ook om te bijten. Mijn remedie was heel simpel, meteen afkoppelen en wegleggen. Dan maar even beledigd en huilen, pechNa 'n minuut of vijf weer oppakken en opnieuw aanleggen (als hij nog wilde drinken that is). Op dit moment trekt hij alleen nog aan de tepel als hij in slaap gevallen is en ik het niet in de gaten heb ...
boeren én winden waar een volwassen vent jaloers op zou zijn hierquote:Op zaterdag 10 december 2011 15:40 schreef Linda2205 het volgende:
Vlindur, dat doet Noah ook wel. Half-verteerde, ingedikte melk. Idd ook onder het nodige protest.
Of dattie in de doek vanuit het niks heel morilijk gast doen en er dan een boer uitkomt waar een volwassen vent jaloers op zou zijn
Extra drinken bijgeven wordt meestal afgeraden omdat ze het beste borstvoeding kunnen drinken, dat is het beste voor ze en zo blijft je productie goed op peil. Ik geef heel soms de tuitbeker of rietjesbeker met wat water erin, dat vind mijn ukje geweldig en zo leert ze ook daaruit drinken.quote:Op zaterdag 10 december 2011 07:15 schreef Zana het volgende:
Ik ben nu ongeveer 3 weken bezig met bijvoeding, de ene dag makkelijker dan de andere.
Ik vond het best wel moeilijk overschakelen, want in plaats van minder werd het nog meer bezig zijn met voeden/ eten, want er kwamen 2 eetmomenten en veel gesmeer/ schoonmaken bij. Het voeden op verzoek is ook nog best lastig, ik kreeg de laatste dagen de indruk dat die minder vaak wil drinken. Ik hoop maar dat het zich vanzelf regelt. Geven jullie extra drinken bij?
En hoeveel eten bieden jullie aan? Ik doe maar echt kleine porties, maar dan nog gaat veel verloren of belandt op de slap, in het gezicht, op de grond, in de stoel...eerst dacht ik dat het met de Rapley methode te maken had, maar ook met een lepel is het best veel gesmeer. Heeft iemand nog tips?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Ow das wel flink balen zeg! Ik heb eigenlijk nooit hele stukken etenswaren gevonden in de was want dat zat nooit op de slab. Ik zou dus wel effe de slabben redelijk schoonvegen dan voordat ze de was in gaanquote:Op maandag 12 december 2011 14:21 schreef Zana het volgende:
Ehm, net een was gedraait met de vieze slabben erin...ze kwamen bijna net zo vies eruit als ze erin gingen, overal stukjes fruit ( banaan ?) tussen de overige was en op de slabben...
Doen jullie een voorwas of altijd vlekverwijderaar erin, ik had gewoon zoals altijd 40 graden zonder voorwas en normale hoeveelheid wasmiddel.
Dat ziet er al veel minder hondebakkerig uit!quote:Op maandag 12 december 2011 14:59 schreef Vanyel het volgende:
Of de Bibetta!
[ afbeelding ]
Geen plastic (want neopreen), wel een bakje. Ook verkrijgbaar met mouwen.
Mensen die bang zijn voor een vlekje, zouden twee keer moeten nadenken of ze wel aan kinderen zouden moeten beginnenquote:Op maandag 12 december 2011 15:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb me erbij neergelegd dat de vlekken gewoon niet meer uit de slabben gaan. En voor de ergste knoeipartijen (tomatensaus, appelstroop) gebruik ik de slabben die Twinkly noemde.
Ook wordt kleding wel eens vies en ik heb me erbij neergelegd dat kinderen nu eenmaal vies wordenAls ik bang ben dat een vlek er niet meer uitgaat dan stop ik de kleding aan het einde van de dag in een sopje met Biotex, eventueel eerst ingesmeerd met ossengalzeep. In principe gaan alle vlekken er zo wel uit. Je kunt natte kleding met vlekken ook in de zon leggen.
Heejquote:Op maandag 12 december 2011 16:03 schreef DJMO het volgende:
[..]
Mensen die bang zijn voor een vlekje, zouden twee keer moeten nadenken of ze wel aan kinderen zouden moeten beginnen![]()
jij ging laatst uit je plaat omdat juud een beetje een lullige opmerking maakte, nu doe je precies het zelfde.. beetje hypocriet of niet??quote:Op maandag 12 december 2011 16:03 schreef DJMO het volgende:
[..]
Mensen die bang zijn voor een vlekje, zouden twee keer moeten nadenken of ze wel aan kinderen zouden moeten beginnen![]()
Bij borstvoeding is het overigens toch juist zo dat ze op de nachtvoedingen het hardste groeien?
ik zet er een knipoog bij, en ik zeg alleen dat er over na zouden moeten denkenquote:Op maandag 12 december 2011 20:53 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
jij ging laatst uit je plaat omdat juud een beetje een lullige opmerking maakte, nu doe je precies het zelfde.. beetje hypocriet of niet??
Anhyways ontopic..
Hier is de spruw in zijn mondje sinds gisteren ochtend weg, nu heb ik vandaag ook nog braaf elke voedig zijn mondje en mijzelf behandeld met de nystanine en dat helpt goed, maar nu is t flesje bijna leeg.. denk dat ik er nog tot morgen rond 12 uur de voedingen mee haal..
mrgenochtend toch nog om herhaal recept vragen of zou het voloende zijn?
Hij hapt weer prima aan en klakt niet meer etc. maar weet dus niet ofdat t genoeg is zo..
oke dan bel ik morgenochtend nog ffquote:Op maandag 12 december 2011 21:05 schreef Ticootje het volgende:
Altijd nog ff nabehandelen evenstar. Echt nog wel een paar dagen nadat de klachten weg zijn.
joh.quote:
Ja, ik herken dat ook (dat vergeet je dus gewoon he) is bij mij overgegaan, geen idee meer wanneer, denk na een week of 5/6 ofzo. Rotgevoel is het!quote:
Het kan een zuigblaartje zijn? Midden boven op de bovenlip?quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:24 schreef jessie het volgende:
Kom ik weer met een vraagje.
Ik zie nu bijop zijn lippen witte blaartjes, vooral op zijn bovenlip.
Ook op zijn bovenkaakje waar zijn kiesjes ooit komen zie ik dat. Dacht eerst nog nu al een puntje van een kiesjemaar stom gedacht natuurlijk.
Is dit nu spruw? Het ziet er niet uit als aanslag, maar echt als blaartjes. Of komt dit door het verkeerd aanleggen of door wat?
ik heb 't bijna elke maand wel een keertje. Is het mogelijk dat dit door m'n spiraaltje komt? (koperspiraaltje)quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:06 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Het kan een zuigblaartje zijn? Midden boven op de bovenlip?
Ik zit op mobiel dus kan niet makkelijk een plaatje voor je zoeken.
Zuigblaartjes zijn volgens mij geen teken van verkeerd aanleggen. Hoort erbij.
DJMO, ik ben ook een keer ongesteld geweest zonder bloed. Zwaar irritant! Wel krampen en alles, maar geen bloed.
Ik heb een mirena, dus dat zou het kunnen zijn.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:11 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb 't bijna elke maand wel een keertje. Is het mogelijk dat dit door m'n spiraaltje komt? (koperspiraaltje)
ik word op mijn cb raar aangekeken dat ik Geert nog steeds voed, omdat bij het destijds bij Jan zo giga fout is gelopen (óók door het verplichte wekelijks wegen wat me onnodig veel stress opleverde). Echt, stress is dé factor waarbij het bij veel mama's de mist ingaat heb ik het idee ...quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:46 schreef Jipster het volgende:
Haha toen ik net schreef dacht ik eigenlijk hetzelfde.. is even overleggen hier thuis
ik word, per mail en telefoon, begleid door Stefan Kleintjes, ik kreeg een verwijskaart los vanwege gewichtsverlies door bv en ik moet eerlijk zeggen dat dat een enorme steun in de rug is (geweest) om de woorden van het cb steeds weer te kunnen weerleggen en naast me neer te leggen. Wat Mig zegt, het scheelt per cb etc hoe goed je begleidt wordt. Nadat ik één keer met Van Borst tot Boterham heb gezwaaid op 't cb, vragen ze hier alleen nog naar z'n ontwikkeling en nauwelijks nog naar z'n eet/slaappatroon. Dat geloven ze welquote:Op dinsdag 13 december 2011 22:01 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb dat ook al ervaren hoor, ze kunnen zeer overtuigend overkomen op het CB.
Bij mij zeiden ze de laatste keer... 'Als ze de volgende keer nog 2-3 keer 's nachts komt, dan moeten we toch maar eens kijken wat we daar aan kunnen doen'
Toen dacht ik echt, wtf?![]()
En toch ga ik dan even aan mezelf twijfelen of ik het wel juist doe en of ik haar wel zo vaak moet blijven voeden, zeker omdat ze zo enorm hard groeit.
Maar na een uurtje leg ik dat naast me neer en volg ik mijn gevoel. Ik bedenk wel vaak van te voren wat te antwoorden op bepaalde vragen.
Nope, ik woon niet in de buurt volgens mij, ik woon op de Veluwe.quote:Op dinsdag 13 december 2011 22:28 schreef DJMO het volgende:
Woon jij in m'n buurt Juud? Dan zou ik hem graag een keer lenen van je
Toen ze op mijn cb begonnen dat Nathan maar 2 flesjes kv erbij moest krijgen had ik echt zoiets van je hebt niet eens jullie eigen LK geraadpleegd! Ik zei echt dat ik dat stom vond, nou ja, dan zou ze op mijn verzoek hun LK raadplegen, belt ze later op dat ik een telefonisch consult a x euro's met hun LK mocht hebben. Ja daag, ik heb mn eigen LK maar gebeld, graties. Ik heb ze toen echt laten weten dat ik geen kv bij ben gaan geven, en dat ik hun advies waardeloos vond. Wij zijn met 8 maanden af en toe kv gaan geven omdat ik de nachten niet langer vol hield, dan kreeg Nathan 100cc kv om 1 uur van manlief en kon ik in ieder geval 3 a 4 uur slapen. Maar dat hebben we op een gegeven moment ook weer afgebouwd.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:37 schreef Jipster het volgende:
Ik kom even binnengevallen, niet bijgelezen want net terug van weekendje weg. Maar wil even bedanken voor de reacties en tips van vorige week.
J. was toen slechts 80gr aangekomen in 1,5wk en het cb wilde dat we gingen bijvoeden met kv. Het zat mij niet lekker, omdat ik juist het idee had dat de bv en het drinken beter ging. Na veel getwijfel besloten niet bij te voeden en het weegmoment 3 dgn later af te wachten. Als hij dan nog niet was aangekomen zouden we gaan bijvoeden hadden vriendlief en ik afgesproken. Hebben eigenlijk gewoon laten drinken zoals altijd, komt rond de 3u ook 'snachts en af en toe nog wat gekolfd snachts en dat gegeven, zodat we we wisten dat ie die ml in elk geval binnen heeft. En gelukkig was J. nu 150gram in 3 dgn aangekomen, zijn groei is dus niet erg gelijkmatig, maar dat kan natuurlijk met die bv.
Het cb blij, en ik durfde niet te zeggen dat we niet bijgevoed hebben met kv, want ik kreeg gelijk te horen, zie je! Dan is toch je productie niet goed en loopt hij terug etc.. Ze moesten eens weten..![]()
Dus we gaan hier voorlopig nog even zo door. Voor de zekerheid ga ik wel een week later weer wegen, om het wel even in de gaten te houden.
Wat goed!quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:37 schreef Jipster het volgende:
Ik kom even binnengevallen, niet bijgelezen want net terug van weekendje weg. Maar wil even bedanken voor de reacties en tips van vorige week.
J. was toen slechts 80gr aangekomen in 1,5wk en het cb wilde dat we gingen bijvoeden met kv. Het zat mij niet lekker, omdat ik juist het idee had dat de bv en het drinken beter ging. Na veel getwijfel besloten niet bij te voeden en het weegmoment 3 dgn later af te wachten. Als hij dan nog niet was aangekomen zouden we gaan bijvoeden hadden vriendlief en ik afgesproken. Hebben eigenlijk gewoon laten drinken zoals altijd, komt rond de 3u ook 'snachts en af en toe nog wat gekolfd snachts en dat gegeven, zodat we we wisten dat ie die ml in elk geval binnen heeft. En gelukkig was J. nu 150gram in 3 dgn aangekomen, zijn groei is dus niet erg gelijkmatig, maar dat kan natuurlijk met die bv.
Het cb blij, en ik durfde niet te zeggen dat we niet bijgevoed hebben met kv, want ik kreeg gelijk te horen, zie je! Dan is toch je productie niet goed en loopt hij terug etc.. Ze moesten eens weten..![]()
Bij een volgende zou je kunnen overwegen, als die ook allergische reacties heeft, om een dieet te volgen en dit samen te stellen met een dietist... Vitamine en mineralen kun je altijd wel aanvullen met supplementen.quote:Op woensdag 14 december 2011 12:00 schreef e-mama11 het volgende:
Ik ben toen ons meisje 3,5 mnd was nood gedwongen gestopt met bv, zij had dus danig veel last van voedsel allergieen dat ik zelf te veel voedingsstoffen mis liep en daardoor ernstig vermoeid raakte. Heb er wel heel erg van genoten! Heb het er ook moeilijk mee gehad om dit besluit te maken maar het kon gewoon niet anders...
Dat vind ik echt slecht!quote:Op woensdag 14 december 2011 12:47 schreef e-mama11 het volgende:
Ik werd toen door cb ook naar dieetiste gestuurd maar zij vertelde mij vooral wat ik níet mocht hebben... met als gevolg dat ik zo'n beete leefde op: snoep, groenten en fruit...
Dat idd ja, hier zelfde verhaal. Wat stom zeg.quote:Op woensdag 14 december 2011 12:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat vind ik echt slecht!
Ik heb bij Jennifer een koemelk, kippeneiwit en soya vrij dieet gevold, de dietist kon mij gewoon standaard velletjes geven met allemaal productnamen wat ik allemaal kon eten..
Stond gewoon netjes op bluebandbrood, maar niet de puntjes... enz.
Das wel gek hoor. Mijne is denk ik ook zoiets, maar die past echt niet in 3-6 maanden.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:09 schreef mignonne het volgende:
damn juud![]()
dan is ze mijnes voorbij. Die zit op 8 kilo nu. Ik heb vandaag rompers maat 3-6 months gekocht, t is toch te suf voor woorden
ja maar jij hebt een lange slanke toch? dan past t sowieso niet meer in de lengte.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Das wel gek hoor. Mijne is denk ik ook zoiets, maar die past echt niet in 3-6 maanden.
quote:Op woensdag 14 december 2011 22:26 schreef mrien het volgende:
Kom ik aan met m'n reuzenbaby van 78 cm en 11,4 kg...
quote:Op woensdag 14 december 2011 22:27 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
ik vind die reuzenbaby van jou zo leukmet zn ondeugende pretsnoet
Dat scheelt idd. Mijne was in oktober geloof ik 72.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja maar jij hebt een lange slanke toch? dan past t sowieso niet meer in de lengte.
De kleine hier blijft steken op 67 cm. Die 3-6 maanden zal wel overeen komen met 68 gok ik zo?
dit inderdaad!! tepelhoedjequote:Op donderdag 15 december 2011 12:13 schreef wickie het volgende:
Je kan er ook een tepelhoedje voor gebruiken. Een lieve meelezer/pmer heeft me hier op geattendeerd toen ik geopereerd moest worden.
Het was mn redding om te kunnen kolven.
En het geeft je de vrijheid om zo goed mogelijk bij harde plekken bij de tepel te kunnen.
Wat ik allemaal moest laten staan van ze was:quote:Op woensdag 14 december 2011 13:00 schreef WupWup het volgende:
Nou, dat vind ik ook behoorlijk slechte begeleiding. Het zou toch raar zijn als een klein baby'tje wel met zo'n dieet zou kunnen leven, maar dat voor de moeder tekorten niet zouden zijn aan te vullen. Een baby is nota bene enorm in groei en ontwikkeling! Jammer e-mama11, dat had echt anders kunnen zijnMocht een volgende ook allergiën hebben, sla deze diëtiste dan maar over...
Zelfde als hier. Afgezien van de chocola maar ik kan toch nauwelijks chocola eten omdat overal soja inzitquote:Op donderdag 15 december 2011 14:21 schreef e-mama11 het volgende:
[..]
Wat ik allemaal moest laten staan van ze was:
Melk
Ei
Soja
Pinda's
Noten
Varkensvlees
Chocola
Vis, schaal-, en schelpdieren...
De varkensvlees en chocola was op eigen inzicht omdat ik er al heel snel achter was dat ze daar op reageerde, die allergie komt heel veel voor in de familie's, dus vandaar dat ik die 2 als eerste skipte... Maar toen kwam de rest er ook nog bij...
Johannesbroodpitmeel maakt de melk alleen dikker maar vult niet meer of minder. Aangezien je meisje 4 maanden is mag je ook rijstebloem geven, dat vult wel.quote:Op donderdag 15 december 2011 09:09 schreef marel88 het volgende:
Nu denken we over het geven van ingedikte afgekolfde melk (met johannesbroodpitmeel) bij de laatste avondvoeding, zodat ze daar wat langer op tukt. Maar ik wil dit pas doen als ik er genoeg van weet (voor/nadelen) dus heb gegoogled. En dat levert veel, maar geen eenduidige info op, en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie er van vinden/weten.
ik heb gewoon kipfilet gevonden zonder melkquote:Op donderdag 15 december 2011 14:40 schreef e-mama11 het volgende:
[..]
Johannesbroodpitmeel maakt de melk alleen dikker maar vult niet meer of minder. Aangezien je meisje 4 maanden is mag je ook rijstebloem geven, dat vult wel.
@Mignonne, met kipfilet moet je ook uitkijken, daar zit vaak smaak versterker in wat ook melk is...
Rijstebloem is gewoon bijvoeding, en bijvoeden voor 6 maanden is toch echt nog wel een afrader... De darmpjes van een kleintje zijn er simpelweg nog niet klaar voor bij 4 maanden.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:40 schreef e-mama11 het volgende:
[..]
Johannesbroodpitmeel maakt de melk alleen dikker maar vult niet meer of minder. Aangezien je meisje 4 maanden is mag je ook rijstebloem geven, dat vult wel.
@Mignonne, met kipfilet moet je ook uitkijken, daar zit vaak smaak versterker in wat ook melk is...
Ja, dat bedoel ik. Dan mag je het toch wel eten, ondanks dat het misschien oorspronkelijk uit sojabonen gemaakt wordt. Omdat het chemisch gezien pure mononatriumglutamaat is?quote:Op donderdag 15 december 2011 14:50 schreef mignonne het volgende:
vetsin, msg of e621, allemaal t zelfde
ik eet het ook wel. Het is idd gewoon een chemische verbinding en heeft weinig meer met het oorspronkelijke allergeen te maken. Anders had het er ook op moeten staan op verpakkingen waar wel msg in zit maar geen soja verder.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:52 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik. Dan mag je het toch wel eten, ondanks dat het misschien oorspronkelijk uit sojabonen gemaakt wordt. Omdat het chemisch gezien pure mononatriumglutamaat is?
Klinkt juist heel goed!quote:Op donderdag 15 december 2011 14:55 schreef Take_A_Picture het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje: Mijn borsten voelen sinds een paar dagen sneller 'leg' aan en ook heb die geen compressen meer nodig want ze lekker eigenlijk niet meer.
Is dat normaal? Er komt nog wel melk uit ofzo maar het voelt ineens zo anders!
M'n hummeltje (3 maanden nu) komt hooguit 1x per nacht en ze slaapt geregeld zelfs door.... dus dan zou je zeggen dat ik genoeg heb voor haar.
Je eigen kippen houden en slachten is ook weer zo'n klus.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:50 schreef mignonne het volgende:
vetsin, msg of e621, allemaal t zelfde
ik maakte me nooit zo druk om mn eten, maar sinds dit dieet verbaas ik me erover dat zelfs een gewoon ongemarineerd lapje vlees om te bakken blijkbaar gecheckt moet worden op "ingrediënten"
oh nee daar pas ik ook voorquote:Op donderdag 15 december 2011 15:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je eigen kippen houden en slachten is ook weer zo'n klus.
Overigens vind ik het lekkerste om kip op brood te doen wat we de avond daarvoor gegeten hebben als we een hele kip gebraden hebben, en dan na t eten het karkas schoonplukken.
Wellicht dat je bij een hele kip wat meer mogelijkheden hebt het zonder toegevoegde rommel en rotzooi te vinden?
Ja ze groeit prima maar ik vind wel dat ze de laatste tijd ook meer smakt. Maar ze heeft ook net ontdekt dat haar knuistje ook lekker is om op te sabbelen, misschien dat ze daarom smakt? Vandaag deed ze het echt na de voeding.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Klinkt juist heel goed!
Als ze gewoon goed groeit en tevreden is heb je niets om onzeker over te zijn.
Meestal heb je in de ochtend het meeste melk. Je kan de ochtend voeding eens zien of ze tevreden is met 1 borst en de andere afkolven.. Je hoeft dan geen hele voeding te kolven... Dat zet je in de koelkast.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:17 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Ja ze groeit prima maar ik vind wel dat ze de laatste tijd ook meer smakt. Maar ze heeft ook net ontdekt dat haar knuistje ook lekker is om op te sabbelen, misschien dat ze daarom smakt? Vandaag deed ze het echt na de voeding.
En ik wil reserves gaan sparen voor de opvang. Hoe kan je dat t beste doen? Want ik krijg er echt geen volledige voedingen uit overdag als ik haar ook nog eens voed.
Kosjer vlees!quote:Op donderdag 15 december 2011 20:58 schreef _evenstar_ het volgende:
Gratisch tip: halal vlees!! Veeel minder toevoeging!! En betaalbaarder als bio vlees!
En lekker onverdoofd geslacht. Doodbloeden schijnt een van de meest pijnlijke manieren om te sterven te zijn.quote:Op donderdag 15 december 2011 20:58 schreef _evenstar_ het volgende:
Gratisch tip: halal vlees!! Veeel minder toevoeging!! En betaalbaarder als bio vlees!
+1quote:Op donderdag 15 december 2011 22:55 schreef Ssserpente het volgende:
Doe ik ook.Ik geef mijn kind wat nodig is én probeer hiernaast rekening te houden met dierenwelzijn. Ik geef toe, ik ben niet roomser dan de paus, maar ik heb er ook niet al op voorhand schijt aan.
En ik ben sowieso tegen onverdoofd slachten, of het nu door een Moslim, Jood of de Hollandse veehouder op de hoek gebeurt. Wmb valt het onder (totáál overbodige) dierenmishandeling.
Waarom zo veroordelend over iets waarvan je zelfs zelf aangeeft dat je niet weet of het wel terecht is?quote:Op donderdag 15 december 2011 22:30 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
En lekker onverdoofd geslacht. Doodbloeden schijnt een van de meest pijnlijke manieren om te sterven te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |