abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 december 2011 @ 22:11:56 #226
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105595852
De mijne wordt over 2 maanden 2 jaar en is nog geen 10kg :D
pi_105596097
ik denk trouwens dat mn grote wel zo'n beetje aan hetzelfde zat qua gewicht rond die leeftijd Juud :Y
En het gaat natuurlijk ook wel langzamer na verloop van tijd hè, die toename, ze raken op een gegeven moment wel spekjes kwijt. Ik merkte dat bij de oudste idd in haar snoetje dat die echte babybolle hamsterwangen plaats maakten voor een peutergezicht toen ze 1 was geweest.

En ik las ooit ergens dat na een half jaar het geboortegewicht gemiddeld genomen verdubbeld is, en dat na een jaar het geboortegewicht gemiddeld genomen verdrievoudigt is. Of het echt zo is weet ik niet, maar voor de oudste ging dat grofweg wel op. Ben benieuwd of dat voor Lientje ook zo zal zijn.
:)
pi_105596270
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 22:09 schreef mignonne het volgende:
damn juud :D
dan is ze mijnes voorbij. Die zit op 8 kilo nu. Ik heb vandaag rompers maat 3-6 months gekocht, t is toch te suf voor woorden :')
Das wel gek hoor. Mijne is denk ik ook zoiets, maar die past echt niet in 3-6 maanden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_105596349
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2011 22:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Das wel gek hoor. Mijne is denk ik ook zoiets, maar die past echt niet in 3-6 maanden.
ja maar jij hebt een lange slanke toch? dan past t sowieso niet meer in de lengte.
De kleine hier blijft steken op 67 cm. Die 3-6 maanden zal wel overeen komen met 68 gok ik zo?
  woensdag 14 december 2011 @ 22:20:37 #230
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_105596350
Voor de mijne gaat dat dan niet op Mignonne :D Ze woog exact 3 kilo bij geboorte en met ee jaar rond de 8 kilo, nu zitten we rond 8.7 kilo.

Fijn dat het voeden zo natuurlijk gaat Evenstar!

Klusteren, da's toch voor kleine baby's? Mijn grote baby (dreumes :X ) kan het tegenwoordig ook weer :')
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_105596672
Kom ik aan met m'n reuzenbaby van 78 cm en 11,4 kg...
pi_105596727
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2011 22:26 schreef mrien het volgende:
Kom ik aan met m'n reuzenbaby van 78 cm en 11,4 kg...
:D
ik vind die reuzenbaby van jou zo leuk O+ met zn ondeugende pretsnoet O+
pi_105596809
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 22:27 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D
ik vind die reuzenbaby van jou zo leuk O+ met zn ondeugende pretsnoet O+
O+ thx wat lief O+
Een boef is het
pi_105596967
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 22:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja maar jij hebt een lange slanke toch? dan past t sowieso niet meer in de lengte.
De kleine hier blijft steken op 67 cm. Die 3-6 maanden zal wel overeen komen met 68 gok ik zo?
Dat scheelt idd. Mijne was in oktober geloof ik 72.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_105597528
Lieve menschen, heeft er nog iemand tips hoe om te gaan met een piranha-baby? Ik ben de "wanhoop" even nabij. Jelte (nu 7 mnd) heeft sinds hij 4 maanden is 2 ondertanden die hij graag uitprobeert, maar de laatste maand, eigenlijk sinds hij bijvoeding krijgt, begint t bijten een beetje de spuigaten uit te lopen. Iedere keer waarschuwen en direct afkoppelen is hoe ik t steeds aangepakt heb. En ook zoveel mogelijk de rust op zoeken, want in situaties waarin hij afgeleid raakt neemt zn bijtgedrag flink toe. Inmiddels heb ik echter op beide borsten flinke kloven terwijl ik daar nooit eerder last van heb gehad en die maken t voeden helaas een flink stuk minder plezierig. Ik heb geprobeerd de oplossing te zoeken in tijdelijk met een tepelhoedje voeden tot de boel in ieder geval weer een beetje genezen was, maar die accepteert hij niet helaas...

Het begint me heel langzaam naar stoppen te duwen, omdat het heerlijke plezier wat we er beide van hadden van mijn kant flink wegebt. En aangezien ik ook de combinatie met mn werk heel moeilijk blijf vinden begint stoppen een steeds serieuzere overweging te worden. Maar volgens mij zijn dat vooral mijn pijnlijke tepels en vermoeidheid aan het praten, want ik geloof dat mijn hart er nog lang niet aan toe is om "mijn kleine baby" niet meer aan de borst te leggen. Al wordt dat vooral gevoed door de gedachte dat met t stoppen van de BV, het volledige BV tijdperk afgesloten wordt. Vanaf t moment dat ik stop zal ik nooit meer een babytje voeden en daar heb ik stom genoeg zoveel meer moeite mee dan met het idee dat er hier nooit meer een kindje bij zal komen, want we zijn overgelukkig compleet zo met zn 4tjes...

Tips? Anyone?

[ Bericht 0% gewijzigd door Poppedein op 14-12-2011 22:58:08 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_105597627
Mijn peutertje meet 12 kilo bij 85 cm en is vooral dikke buik met korte pootjes <3 Maatje 92 koop ik nu voor d'r, maar met omgeslagen pijpen.

Jeumig Aoraki, kolf jij 400 cc op een dag :o
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 december 2011 @ 22:45:02 #237
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105597727
heeft hij nu last van doorkomende tanden Poppedein? Ik heb eenzelfde situatie gehad, en bij doorkomende tandjes adviseerde mijn huisarts om dentinox te smeren voor het voeden. Dat nam zijn pijn weg waardoor hij geen behoefte zou voelen om te bijten. En verder consequent afkoppelen, nee zeggen en in de box zetten met 'n bijtring/bijtspeeltje is wat ik hier doe.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_105597955
Lastig poppedein. Emma heeft nooit een enorme bijtperiode gehad, bij ons waren het alleen wat 'incidenten'. Wat ik wel weet is dat waarschuwen in elk geval geen zin heeft, een baby kan simpelweg die koppeling nog niet maken van oorzaak en gevolg. Volgens mij had miss sly ooit eens keihard au geroepen en weigerde Senna vervolgens een tijdje te drinken :D dus dat is ook niet de oplossing. Verzorg in elk geval je kloven met wat moedermelk en evt bepanthen. De nieuwe tandjes worden wel snel minder scherp is mijn ervaring.
  woensdag 14 december 2011 @ 22:51:26 #239
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105598084
@Poppedein, geen tips voor je... Wat naar zeg en wat zou het klote zijn als je door zoiets niet verder kan/wil. Ik kan het goed begrijpen dat het je 'hoog' zit en dat je nog helemaal niet wil stoppen met voeden, tis nog zo'n hummel en hij doet het er zo goed op.

Nou ja, hart onder de riem dus en dat ik het rot voor je vind.
pi_105598309
Op ja, klopt wip, daar heb k me zo rot over gevoeld. En het was niet eens een 'au'. Om haar te waarschuwen, maar ee heel welgemeende, omdat ze zelf slaapdronken per ongeluk beet en k daar slaapdronken te fel op reageerde. Ze heeft volgens mij anderhalve dag niet willen drinken. Verder geen tips, want dat incident is eigenlijk het enige geweest.

Senna is net als Emma een dikke buik op korte pootjes :D zelfde gewicht en lengte ook met 26 maanden :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_105598320
Dank!
Zn tandjes zitten er helaas al 3 maanden, en heel veel minder scherp willen ze nog niet worden. Misschien toch maar van de plastic lepeltjes afstappen ;)
Het waarschuwen helpt ook niets, ik weet t, hij komt nu pas in de fase waarin hij het oorzaak-gevolg verband gaat leggen, maar een au is toch niet te onderdrukken, dus we houden m er toch maar in ;) Ik voel zelf dan alleen wel weer veel minder voor het hem helemaal uit de situatie halen en wegzetten, dat verband zal hij in mijn ogen nog niet leggen. Maar misschien is het smeren van dentinox voorafgaand aan de voeding inderdaad nog wel een hele bruikbare tip DJMO, dank. Ik heb namelijk wel t idee dat t niet lang meer zal duren voor zn boventanden doorbreken, dus wie weet geeft de afname van de pijnprikkel idd wel wat verlichting...
pi_105598631
Je zou morgen ook even met de VBN of LLL kunnen bellen voor wat bruikbare tips!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 december 2011 @ 23:02:05 #243
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105598671
Laat je niet afschrikken door het voorschrift op de verpakking dan poppedein! Die zegt dat je 'n half uur na opbrengen niet mag eten of drinken, maar ik heb van de huisarts toen te horen gekregen dat ze die troep toch wel doorslikken bij 't opbrengen dus dat het echt geen kwaad kan! Hier bij Geert is het echt de pijnprikkel die hem mij doet bijten (of teveel afleiding aka Jan die aan geert loopt te trekken als ik probeer te voeden).
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_105598827
Ook zo! Ik ga sowieso van de week onze laktatiekundige even aan dr jasje trekken... misschien dat zij toch nog wat weet aan te dragen waar ik zelf niet aan denk. En anders probeer ik die hulplijnen zeker ook nog even. Stoppen voordat ik in ieder geval t gevoel heb dat ik t onderste uit de kan heb gehaald is voor mij toch in ieder geval geen optie, ik heb bij Lena veel te lang met een "had ik nou maar..." gevoel rondgelopen.

En DJMO, ik neem denk ik sowieso ook even contact op met eigen HA/apotheek, ondermeer ook omdat dentinox zelf meldt dat t niet op open wonden of zweren aangebracht mag worden, dus ik heb eerlijk gezegd geen idee of dat gezien tepelkloven een probleem zal opleveren (Hoewel t er in zo'n dunne mate op gaat dat ik me eerlijk gezegd ook haast niet voor kan stellen dat dat een probleem zou kunnen opleveren)
pi_105599212
Poppedein, geen eigen ervaring, maar gehoord van een ander: een buurvrouw heeft heel hard AUW! geroepen, daar is t kindje toen zo van geschrokken dat het z'n tandjes nooit meer in de borst heeft gezet. Ze meende het auw wel echt, want ze schrok er zelf ook van..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 december 2011 @ 23:20:42 #246
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105599703
Poppedein: mijn huisarts zei iets met de strekking van: hoe denk je dat we onze bejaarden medicatie toedienen? Ik weet het niet precies meer, maar dentinox is lidocaine, dus het zou er juist voor moeten zorgen dat je tepels geen pijn doen tijdens het drinken, want verdoofd, net zoals het tandvlees van Jelte geen pijn zou moeten doen tijdens het drinken want verdoofd :)

pi_105600155
Puck zijn gewicht was met 9 maanden al verdrievoudigt :') Mijn bollo.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_105606892
oh poppedein wat vreselijk irritant kan dat zijn -O- je bent er mooi klaar mee.

Hier hielp het consequent afkoppelen na het bijten eigenlijk wel degelijk net als het au zeggen. Het afkoppelen deed ik overigens niet eens als 'straf' of weet ik veel maar omdat het gewoon echt pijn deed :')
Ik wilde ook zeggen dat het misschien wel helpt als je dentinox smeert vlak voor de voeding, dat mocht hij een bijtprikkel voelen omdat hij tandjes krijgt dat het dan op die manier onderdrukt wordt.

Misschien verdoof je je eigen tepel er wel mee :+ zou ook meegenomen zijn :P
pi_105606926
ik herken overigens wel een beetje wat je zegt over stoppen met voeden. En dan te bedenken dat ik wsl nog wel een kind zal voeden :') maar het sentiment van dat het daarna over en voorbij is vind ik heel heavy. Dat heb ik ook een beetje met zwanger zijn, ik vind het idee echt bijna ondragelijk dat ik na jongste nooit meer zwanger zou zijn en nooit meer zou bevallen. Misschien scheelt het dat het voor ons duidelijk is dat er nog een kindje komt ooit, en dat je daardoor dat gevoel meer toelaat, maar ik had niet verwacht dat ik dat idee zo erg zou vinden.
pi_105606948
Hoi! :W
Ik lees al een tijdje mee met jullie en dat heeft me al regelmatig "Ogelukkigikbendeenigeniet-momentjes" opgeleverd, maar nu wil ik toch ook graag mee gaan posten!
Ik heb een dochter van ruim 4 maanden en geef borstvoeding met veel plezier. Grappig dat het net over bollo's gaat, dat is die van mij ook: ruim 8 kilo met de 3mnd-check :D
Wat wat minder plezierig is, is de combi van nachtvoedingen en weer aan het werk zijn (4 dagen, veel reistijd). Zelf ben ik erg van "het komt zoals het komt" en wil ik vooral meeveren met m'n dametje, maar ik merk wel dat het me aan het opbreken is :O . De mensen om me heen (vooral manlief) zien dat ook en denken graag mee over oplossingen. Nu denken we over het geven van ingedikte afgekolfde melk (met johannesbroodpitmeel) bij de laatste avondvoeding, zodat ze daar wat langer op tukt. Maar ik wil dit pas doen als ik er genoeg van weet (voor/nadelen) dus heb gegoogled. En dat levert veel, maar geen eenduidige info op, en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie er van vinden/weten.

Verder lees ik over tanden: gelukkig nog geen ervaring mee, ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')