Ja, dat is goed te doen, is mijn ervaring.quote:Op donderdag 8 december 2011 09:29 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik wel, soms drinkt ze om 21.00 uur en ga ik ergens daarna slapen, dan ligt ze nog in dr eigen bed en komt ze om 01.30 's nachts.
Maar als ik vroeg ga slapen, bijv rond 21.00 uur en ze komt de normale tijd, 22.30 uur, dan heb ik zoveel onderbrekingen in mijn nacht, aangezien ze 's nachts nog wel eens twee keer gevoed wil worden. Dus ja, dan kies ik ervoor om wakker te blijven....
Maar de meeste nachten slaap ik toch wel tussen 23.30 uur en 06.45 uur, met 1 voeding om 03.00 uur. Dat vind ik al heel netjes.![]()
Sorry, ik heb geen ervaring! Maar je zou eens kunnen rondkijken op www.borstvoeding.com of www.borstvoedingsforum.nl, daar worden wel vaker dit soort vragen gesteld en beantwoord door experts.quote:Op woensdag 7 december 2011 22:16 schreef missi86 het volgende:
Hallo allemaal!
ik ben nieuw hier op fok en het lijkt met heel gezellig om met jullie mee te posten!
Even wat korte info:
ik heb een dochter van net 8 maanden en ze krijgt bv.
ik werk drie dagen in de week en op die dagen krijgt ze:
sochtends en savonds bv en overdag twee flessen 180cc nutri2.
de overige dagen krijgt ze volledig bv en sochtends pap van 100cc nutr2.
op de dagen drinkt ze ongeveer 4 keer en slaapt snachts van 2000 tot 0700 door.
De laatste weken kan ze zich moeilijk concentreren tijdens de voedingen overdag. Ze drinkt dan erg weinig. Ze eet overigens ook brood, fruit, warm eten, soms yoghurt en drinkt water/thee en soms sap (ongeveer 100 cc per dag)
Ze is verder niet hongerig en een heel vrolijk meisje!
Zou ik bijvoorbeeld naar 3 voedingen kunnen gaan of krijgt ze dan niet genoeg binnen?
Ervaringen met 8 maanden oude kindjes? hoe doen jullie het? hoeveel eten/drinken die?
tot hoever gaan de Anita voedingsbh's? Ik heb de mijne ook besteld; in G dus... maar weet niet of ze er ook groter zijn?quote:Op donderdag 8 december 2011 14:04 schreef jessie het volgende:
Hahahaha dat is degene die ik hebIn t schema dacht ik he die pas ik. Terwijl ik de foto al een beetje crusiaal vond. Als ik hem nu aanheb lijkt t net een marlies dekker, hahahahaha. Het open te klappen deel bedekt niet heel mijn borsten en waar t in moet hangen zeg maar dat komt er dan boven uit. verder zijn t zulke smalle bandjes dat de rug helemaal omhoog schiet.
Lief voor het meezoeken, maar dit is hem dus niet.
iedereen heeft zijn eigen referentiekader, en je moet vooral naar je eigen situatie kijken, zoals jij het zelf ervaart. En hoe jij je zelf er bij voelt...quote:Op donderdag 8 december 2011 14:07 schreef innepin het volgende:
@BJ ja vergeleken met ervaringen als de jouwe vind ik mezelf helemaal zo'n aanstellerWant echte drama's als borstontsteking ofzo heb ik (nog) niet meegemaakt.
Nou ja, ik weet ook niet zo goed wat ik met m'n verhaal wilde. Ik weet wel dat als ik dan bijv lees 'je moet niks' - waarvoor dank mignonne - dat ik dan denk JA MAAR ik wil echt nog niet stoppen! Dus dat heeft dan wel weer een mooi effect
neej idd; dat denk ik ook, met een stuiterende dreumes/peuter erbij houd je dat gewoon niet vol... Het was toen al zwaar, dus kan me ook niet voorstellen dat ik dat nu gered zou hebben.quote:Op donderdag 8 december 2011 14:12 schreef WupWup het volgende:
Ik denk dat als Evie de tweede had geweest, je simpelweg te weinig tijd zou hebben (over) gehad om het bol te werken. Maar aan de andere kant had je dan wel het voorbeeld in je achterhoofd gehad van Liene met hoe borstvoeding kán zijn en dat had weer motivatie geweest om door te zetten.
Wat wil ik zeggen? Niks. Filosofeer even mee
Dat is in ieder geval wel mijn ervaring nu. Je hebt ervaren hoe het kán zijn en dus wilde ik veel lastiger loslaten en toch doorzetten,terwijl het voeden in het begin echt niet zo heel fijn is geweest.quote:Op donderdag 8 december 2011 14:12 schreef WupWup het volgende:
Ik denk dat als Evie de tweede had geweest, je simpelweg te weinig tijd zou hebben (over) gehad om het bol te werken. Maar aan de andere kant had je dan wel het voorbeeld in je achterhoofd gehad van Liene met hoe borstvoeding kán zijn en dat had weer motivatie geweest om door te zetten.
Wat wil ik zeggen? Niks. Filosofeer even mee
Is het geen optie om een kleinere omvangsmaat te doen met een grotere cup en dan zo'n tussenstuk bij de sluiting?quote:Op donderdag 8 december 2011 14:16 schreef jessie het volgende:
Die sites lijken altijd hoopvol. Maar als ik dan ergens 100h/i intik krijg je 0 gevonden. Balen hoor zitten zulke mooie tussen, en vooral handig.
Slim!quote:Op donderdag 8 december 2011 14:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is het geen optie om een kleinere omvangsmaat te doen met een grotere cup en dan zo'n tussenstuk bij de sluiting?
In aanwezigheid van goede vriendinnen of directe familie voed ik gewoon waar ze bij zijn. De eerste keer wel even gevraagd of ze dat geen probleem vinden. Als ik met/bij vrienden ben, ga ik altijd even in een ander deel van de kamer zitten zodat ik wel het gesprek kan volgen maar ze geen uitzicht op mijn borsten hebben. Soms leg ik een hydrofiele doek over mijn schouder.quote:Op donderdag 8 december 2011 13:25 schreef jessie het volgende:
Hoe doen jullie dat als er iemand op visite komt of je gaat weg?
Ik durf echt niet te voeden waar anderen bij zijn hoor. Ja me eigen kinderen en man. ook een voedingsbh in mijn maat. 100 h/i kan ik nergens vinden. Dat maakt het ook allemaal erg lastig. (dus alles uit/omhoog voor ik kan voeden.)
Als Leyla nummer 1 was geweest was ik ook overgestapt.. Het gezeik met speciale voeding, niet voldoende aankomen, te weinig melk omdat ze niet voldoende energie had om goed te drinken... Nee dan had ik gewoon met de verhalen meegegaan dat mn melk niet voedzaam was ofzo... Gelukkig wist ik wel beter en had ik immers 1 kind goed laten groeien op mijn melk, dus daar lag het niet aan.quote:Op donderdag 8 december 2011 14:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval wel mijn ervaring nu. Je hebt ervaren hoe het kán zijn en dus wilde ik veel lastiger loslaten en toch doorzetten,terwijl het voeden in het begin echt niet zo heel fijn is geweest.
Als de jongste mn eerste kindje had geweest betwijfel ik of ik nu nog borstvoeding had gegeven. en ik betwijfel ook of we dan na twee maanden al achter de reflux waren gekomen en na 5 maanden achter de allergieën, waarschijnlijk dat ook veel later.
quote:Op donderdag 8 december 2011 15:20 schreef WupWup het volgende:
Hier op 24 maanden en 2 weken![]()
Realiseer me dat we het WHO-advies hebben gehaald, leuk! Inmiddels nog 1-3 voedingen en daar heb ik zelf ook wat aan gestuurd. Als het aan Emma lag, waren het er minimaal 5, maar nog liever heeft ze dat mama de hele dag halfnaakt rondloopt
In afrika lopen ze wel de hele dag met blote tieten.quote:Op donderdag 8 december 2011 15:20 schreef WupWup het volgende:
Hier op 24 maanden en 2 weken![]()
Realiseer me dat we het WHO-advies hebben gehaald, leuk! Inmiddels nog 1-3 voedingen en daar heb ik zelf ook wat aan gestuurd. Als het aan Emma lag, waren het er minimaal 5, maar nog liever heeft ze dat mama de hele dag halfnaakt rondloopt
Dat komt door de grote hoeveelheid oxytocine die ineens vrijkomt, de oxytocine veroorzaakt de toeschietreflex.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:33 schreef Jipster het volgende:
Bitterend you go girl!!
Ik heb vaak dat als ik begin te voeden ik me even soort licht in m'n hoofd voel, beetje wee/onbestendig gevoel. Na een paar minuten is dat weer weg. Herkent iemand dit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |