dit inderdaad!! tepelhoedjequote:Op donderdag 15 december 2011 12:13 schreef wickie het volgende:
Je kan er ook een tepelhoedje voor gebruiken. Een lieve meelezer/pmer heeft me hier op geattendeerd toen ik geopereerd moest worden.
Het was mn redding om te kunnen kolven.
En het geeft je de vrijheid om zo goed mogelijk bij harde plekken bij de tepel te kunnen.
Wat ik allemaal moest laten staan van ze was:quote:Op woensdag 14 december 2011 13:00 schreef WupWup het volgende:
Nou, dat vind ik ook behoorlijk slechte begeleiding. Het zou toch raar zijn als een klein baby'tje wel met zo'n dieet zou kunnen leven, maar dat voor de moeder tekorten niet zouden zijn aan te vullen. Een baby is nota bene enorm in groei en ontwikkeling! Jammer e-mama11, dat had echt anders kunnen zijnMocht een volgende ook allergiën hebben, sla deze diëtiste dan maar over...
Zelfde als hier. Afgezien van de chocola maar ik kan toch nauwelijks chocola eten omdat overal soja inzitquote:Op donderdag 15 december 2011 14:21 schreef e-mama11 het volgende:
[..]
Wat ik allemaal moest laten staan van ze was:
Melk
Ei
Soja
Pinda's
Noten
Varkensvlees
Chocola
Vis, schaal-, en schelpdieren...
De varkensvlees en chocola was op eigen inzicht omdat ik er al heel snel achter was dat ze daar op reageerde, die allergie komt heel veel voor in de familie's, dus vandaar dat ik die 2 als eerste skipte... Maar toen kwam de rest er ook nog bij...
Johannesbroodpitmeel maakt de melk alleen dikker maar vult niet meer of minder. Aangezien je meisje 4 maanden is mag je ook rijstebloem geven, dat vult wel.quote:Op donderdag 15 december 2011 09:09 schreef marel88 het volgende:
Nu denken we over het geven van ingedikte afgekolfde melk (met johannesbroodpitmeel) bij de laatste avondvoeding, zodat ze daar wat langer op tukt. Maar ik wil dit pas doen als ik er genoeg van weet (voor/nadelen) dus heb gegoogled. En dat levert veel, maar geen eenduidige info op, en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie er van vinden/weten.
ik heb gewoon kipfilet gevonden zonder melkquote:Op donderdag 15 december 2011 14:40 schreef e-mama11 het volgende:
[..]
Johannesbroodpitmeel maakt de melk alleen dikker maar vult niet meer of minder. Aangezien je meisje 4 maanden is mag je ook rijstebloem geven, dat vult wel.
@Mignonne, met kipfilet moet je ook uitkijken, daar zit vaak smaak versterker in wat ook melk is...
Rijstebloem is gewoon bijvoeding, en bijvoeden voor 6 maanden is toch echt nog wel een afrader... De darmpjes van een kleintje zijn er simpelweg nog niet klaar voor bij 4 maanden.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:40 schreef e-mama11 het volgende:
[..]
Johannesbroodpitmeel maakt de melk alleen dikker maar vult niet meer of minder. Aangezien je meisje 4 maanden is mag je ook rijstebloem geven, dat vult wel.
@Mignonne, met kipfilet moet je ook uitkijken, daar zit vaak smaak versterker in wat ook melk is...
Ja, dat bedoel ik. Dan mag je het toch wel eten, ondanks dat het misschien oorspronkelijk uit sojabonen gemaakt wordt. Omdat het chemisch gezien pure mononatriumglutamaat is?quote:Op donderdag 15 december 2011 14:50 schreef mignonne het volgende:
vetsin, msg of e621, allemaal t zelfde
ik eet het ook wel. Het is idd gewoon een chemische verbinding en heeft weinig meer met het oorspronkelijke allergeen te maken. Anders had het er ook op moeten staan op verpakkingen waar wel msg in zit maar geen soja verder.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:52 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik. Dan mag je het toch wel eten, ondanks dat het misschien oorspronkelijk uit sojabonen gemaakt wordt. Omdat het chemisch gezien pure mononatriumglutamaat is?
Klinkt juist heel goed!quote:Op donderdag 15 december 2011 14:55 schreef Take_A_Picture het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje: Mijn borsten voelen sinds een paar dagen sneller 'leg' aan en ook heb die geen compressen meer nodig want ze lekker eigenlijk niet meer.
Is dat normaal? Er komt nog wel melk uit ofzo maar het voelt ineens zo anders!
M'n hummeltje (3 maanden nu) komt hooguit 1x per nacht en ze slaapt geregeld zelfs door.... dus dan zou je zeggen dat ik genoeg heb voor haar.
Je eigen kippen houden en slachten is ook weer zo'n klus.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:50 schreef mignonne het volgende:
vetsin, msg of e621, allemaal t zelfde
ik maakte me nooit zo druk om mn eten, maar sinds dit dieet verbaas ik me erover dat zelfs een gewoon ongemarineerd lapje vlees om te bakken blijkbaar gecheckt moet worden op "ingrediënten"
oh nee daar pas ik ook voorquote:Op donderdag 15 december 2011 15:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je eigen kippen houden en slachten is ook weer zo'n klus.
Overigens vind ik het lekkerste om kip op brood te doen wat we de avond daarvoor gegeten hebben als we een hele kip gebraden hebben, en dan na t eten het karkas schoonplukken.
Wellicht dat je bij een hele kip wat meer mogelijkheden hebt het zonder toegevoegde rommel en rotzooi te vinden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |