abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 december 2011 @ 09:47:03 #251
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_105607626
Marel welkom! Leuk dat je meepost.

Naar wat ik heb begrepen doet Johannesbroodpitmeel niets behalve de voeding iets dikker maken zodat een kindje het minder makkelijk uitspuugt, het 'vult' niet zeg maar.
Ik ben benieuwd wat de rest ervan zegt.

Wat betreft voeden, ik ben er ook echt nog niet klaar mee, vooral niet nu manlief heeft aangegeven de hoeveelheid gebroken nachten en hoe weinig slaap we hebben gehad de eerste 12 maanden zo erg te hebben gevonden dat hij niet weet of hij wel een 2de wil. Aangezien zijn ouders 4 huilbaby's hebben gehad zijn we allebei een beetje bang dat slapeloze nachten het enige is wat ons te wachten staat als we nog een mini zouden krijgen. We zijn zo blij dat we weer slapen 's nachts _O_
pi_105608439
Poppedein wat rot :( wat bij ons hielp toen Jelle ging bijten toen hij 4 of 5 maanden was, was alert te zijn op de bijtbewegingen en indien hij ging bijten een vinger in zn mond te doen ipv de tepel, dan een beetje op het tandvlees duwen (zachtjes hihi) en nee zeggen. Na 2 dagen deed hij het niet meer gelukkig, hier hielp dit best wel goed.

Snap dat je gevoel wel heel dubbel is :*
  donderdag 15 december 2011 @ 10:37:45 #253
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105608814
Balen Poppedein! Hier ook nooit een bijter gehad gelukkig.
De dentinox-tip komt nog het meest bruikbaar op me over :Y
Heel veel succes!

ik vind het nog steeds niet leuk dat ik heb 'moeten' stoppen met bv bij Harry ondanks dat het een goede en toffe reden had...
pi_105608932
Balen Poppedein :* Hoop dat er bruikbare tips tussen zitten. Ik kan je niet helpen, ben nog nooit zo ver gekomen met voeden :P

<klaagmomentje>
Het gaat verdorie wéér niet goed met de linkerborst hier. Dr zit weer wat verstopt ofzo, in elk geval doet het weer godsgruwelijk veel pijn, ik krijg er niks uitgekolfd dus dan maar vaker aanleggen want hij blijft hard en pijnlijk aanvoelen en borstcompressie helpt niet omdat de pijnlijke plek echt op de tepel zit en daar kan ik niet zo goed bij tijdens het voeden :+ Ik was net zo blij dat het een paar dagen helemaal soepel en goed ging -O- ;(
</klaag>
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_105609240
Innepin, de borst goed warm maken van te voren, dus voor je haar aanlegd. En probeer toch met 2 vingers rond de tepel wat mee te masseren tijdens het drinken.
Wat je anders kan doen, kolven zonder schelp. Als de plastic rand van de kolf te scherp is dan kan je een smalle flesspeen pakken, daar de bovenkant vanaf knippen en dat erin doen als bescherming. Zo kan je heel goed aan alle kanten masseren en warm maken tijdens het kolven.

En als het hard blijft, toch maar even lk contacten om mee te laten helpen en kijken. En al helemaal aan de bel trekken als de harde plek groter wordt.

Als je meer masseer tips nodig hebt pm maar hoor. Ik was er heel geoefend in geworden jammergenoeg (mijn abces zat achter de tepel en de geïrriteerde klieren die na de operatie telkens verstopten ook). Maar vooral die warmte hielp hier om het te laten stromen.

Wat mij ook werd aangeraden is de elektrische tandenborstel erop te zetten. Dan tril je het los.
Mocht dit allemaal niet helpen dan toch echt hulp inschakelen.

[ Bericht 16% gewijzigd door wickie op 15-12-2011 11:01:27 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  donderdag 15 december 2011 @ 11:56:32 #256
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_105611101
Innepin wat rot zeg! -O-

Wickie wat een mega goeie tip van die speen!
pi_105611538
Je kan er ook een tepelhoedje voor gebruiken. Een lieve meelezer/pmer heeft me hier op geattendeerd toen ik geopereerd moest worden.
Het was mn redding om te kunnen kolven.
En het geeft je de vrijheid om zo goed mogelijk bij harde plekken bij de tepel te kunnen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105612669
goede tip! mocht ik het ooit nodig hebben, deze ga ik zeker onthouden!

Och lIeve deintje toch! issie toch gaan bijten? wat naar zeg... Ik hoop dat jullie er samen uitkomen, en je toch weer mag gaan genieten van het voeden met je mooie 'hommeltje';). Helaas geen tips voor je, Evie kreeg pas tanden toen ze een maand of 10 was? en snapte toen wel als ik zei dat ze niet mocht bijten...
en tepelkloven, au au au.... :*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_105614634
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2011 12:13 schreef wickie het volgende:
Je kan er ook een tepelhoedje voor gebruiken. Een lieve meelezer/pmer heeft me hier op geattendeerd toen ik geopereerd moest worden.
Het was mn redding om te kunnen kolven.
En het geeft je de vrijheid om zo goed mogelijk bij harde plekken bij de tepel te kunnen.
dit inderdaad!! tepelhoedje ^O^
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105615511
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:00 schreef WupWup het volgende:
Nou, dat vind ik ook behoorlijk slechte begeleiding. Het zou toch raar zijn als een klein baby'tje wel met zo'n dieet zou kunnen leven, maar dat voor de moeder tekorten niet zouden zijn aan te vullen. Een baby is nota bene enorm in groei en ontwikkeling! Jammer e-mama11, dat had echt anders kunnen zijn ;( Mocht een volgende ook allergiën hebben, sla deze diëtiste dan maar over...
Wat ik allemaal moest laten staan van ze was:

Melk
Ei
Soja
Pinda's
Noten
Varkensvlees
Chocola
Vis, schaal-, en schelpdieren...

De varkensvlees en chocola was op eigen inzicht omdat ik er al heel snel achter was dat ze daar op reageerde, die allergie komt heel veel voor in de familie's, dus vandaar dat ik die 2 als eerste skipte... Maar toen kwam de rest er ook nog bij...
Soms mag je rusten, maar opgeven nooit!
pi_105615846
Ook zonder die dingen die je opnoemt moet een GOEDE dietiste in staat zijn om gezond voedingspatroon samen te stellen.

Het is een vrij standaard lijstje allergenen wat je noemt.
pi_105615993
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:21 schreef e-mama11 het volgende:

[..]

Wat ik allemaal moest laten staan van ze was:

Melk
Ei
Soja
Pinda's
Noten
Varkensvlees
Chocola
Vis, schaal-, en schelpdieren...

De varkensvlees en chocola was op eigen inzicht omdat ik er al heel snel achter was dat ze daar op reageerde, die allergie komt heel veel voor in de familie's, dus vandaar dat ik die 2 als eerste skipte... Maar toen kwam de rest er ook nog bij...
Zelfde als hier. Afgezien van de chocola maar ik kan toch nauwelijks chocola eten omdat overal soja inzit :') en wel sesam erbij, wat het uitzoeken van broodjes verrekt lastig maakt }:|

Maar mijn dietist kon gewoon een prima menu voor me samenstellen.
Boterhammen eet ik van blueband en anders allison, besmeerd met dieet light halvarine van euroshoppert ( :r ), belegd met kipfilet, runderrookvlees, of zoet beleg zoals vruchtenhagel of jam. Avondeten gewoon om die dingen heen gebouwd. En tussendoor veel fruit.

Ging en gaat eigenlijk best goed. Ik vind het echt heel jammer voor je dat je blijkbaar zo'n slechte dietist getroffen hebt :o
:)
pi_105616101
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 09:09 schreef marel88 het volgende:
Nu denken we over het geven van ingedikte afgekolfde melk (met johannesbroodpitmeel) bij de laatste avondvoeding, zodat ze daar wat langer op tukt. Maar ik wil dit pas doen als ik er genoeg van weet (voor/nadelen) dus heb gegoogled. En dat levert veel, maar geen eenduidige info op, en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie er van vinden/weten.
Johannesbroodpitmeel maakt de melk alleen dikker maar vult niet meer of minder. Aangezien je meisje 4 maanden is mag je ook rijstebloem geven, dat vult wel.

@Mignonne, met kipfilet moet je ook uitkijken, daar zit vaak smaak versterker in wat ook melk is...
Soms mag je rusten, maar opgeven nooit!
pi_105616198
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:40 schreef e-mama11 het volgende:

[..]

Johannesbroodpitmeel maakt de melk alleen dikker maar vult niet meer of minder. Aangezien je meisje 4 maanden is mag je ook rijstebloem geven, dat vult wel.

@Mignonne, met kipfilet moet je ook uitkijken, daar zit vaak smaak versterker in wat ook melk is...
ik heb gewoon kipfilet gevonden zonder melk :) je moet met alles uitkijken met dit dieet :') etiketjes lezen en goed opletten is het handigst.
bedoel je vetsin? dat wordt gemaakt uit soja.
pi_105616351
Gatver, waaarom is kipfilet niet gewoon puur kip :X zo ranzig dat ze het opvullen met troep zodat het meer en mooier lijkt.
Ik dacht dat vetsin gewoon een puur zout was?

Aii brr Poppedein :X Niels heeft gelukkig niet zo lang achter elkaar steeds gebeten dat ik er kloven van kreeg. Hopelijk heeft de LK nog tips, die wel helpen, voor je!
Toen Niels in een bijtfase zat deed hij dat steeds als hij bijna klaar was met drinken, dan lette ik heel goed op of hij zijn mond anders ging doen en dan deed ik snel mijn pink tussen zijn kaak.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_105616404
vetsin, msg of e621, allemaal t zelfde :)

ik maakte me nooit zo druk om mn eten, maar sinds dit dieet verbaas ik me erover dat zelfs een gewoon ongemarineerd lapje vlees om te bakken blijkbaar gecheckt moet worden op "ingrediënten" :')
pi_105616418
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:40 schreef e-mama11 het volgende:

[..]

Rijstebloem is gewoon bijvoeding, en bijvoeden voor 6 maanden is toch echt nog wel een afrader... De darmpjes van een kleintje zijn er simpelweg nog niet klaar voor bij 4 maanden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_105616474
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:50 schreef mignonne het volgende:
Ja, dat bedoel ik. Dan mag je het toch wel eten, ondanks dat het misschien oorspronkelijk uit sojabonen gemaakt wordt. Omdat het chemisch gezien pure mononatriumglutamaat is?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_105616600
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:52 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik. Dan mag je het toch wel eten, ondanks dat het misschien oorspronkelijk uit sojabonen gemaakt wordt. Omdat het chemisch gezien pure mononatriumglutamaat is?
ik eet het ook wel. Het is idd gewoon een chemische verbinding en heeft weinig meer met het oorspronkelijke allergeen te maken. Anders had het er ook op moeten staan op verpakkingen waar wel msg in zit maar geen soja verder.
Zelfs op de pakken hagelslag waar enkel sojalecithine in zit staat "bevat soja".

maar ik bedoelde ook niet te zeggen dat ik het niet mag eten, dat zei emama.

en over de verhalen die over msg de ronde doen zeg ik niets, ik heb daar teveel msg voor op al :+ vak-afwijking, krijg je gratis bij de studie :P
pi_105616609
Hoi, ik heb een vraagje: Mijn borsten voelen sinds een paar dagen sneller 'leg' aan en ook heb die geen compressen meer nodig want ze lekker eigenlijk niet meer.
Is dat normaal? Er komt nog wel melk uit ofzo maar het voelt ineens zo anders!
M'n hummeltje (3 maanden nu) komt hooguit 1x per nacht en ze slaapt geregeld zelfs door.... dus dan zou je zeggen dat ik genoeg heb voor haar.
Tralalalaaa
pi_105616671
TAP denk dat jullie zijn gewoon volledig op elkaar afgestemd ! vraag en aanbod ^O^
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105616827
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:55 schreef Take_A_Picture het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje: Mijn borsten voelen sinds een paar dagen sneller 'leg' aan en ook heb die geen compressen meer nodig want ze lekker eigenlijk niet meer.
Is dat normaal? Er komt nog wel melk uit ofzo maar het voelt ineens zo anders!
M'n hummeltje (3 maanden nu) komt hooguit 1x per nacht en ze slaapt geregeld zelfs door.... dus dan zou je zeggen dat ik genoeg heb voor haar.
Klinkt juist heel goed!
Als ze gewoon goed groeit en tevreden is heb je niets om onzeker over te zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 15 december 2011 @ 15:02:25 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105616897
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:50 schreef mignonne het volgende:

ik maakte me nooit zo druk om mn eten, maar sinds dit dieet verbaas ik me erover dat zelfs een gewoon ongemarineerd lapje vlees om te bakken blijkbaar gecheckt moet worden op "ingrediënten" :')
Je eigen kippen houden en slachten is ook weer zo'n klus.

Overigens vind ik het lekkerste om kip op brood te doen wat we de avond daarvoor gegeten hebben als we een hele kip gebraden hebben, en dan na t eten het karkas schoonplukken.
Wellicht dat je bij een hele kip wat meer mogelijkheden hebt het zonder toegevoegde rommel en rotzooi te vinden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105616989
quote:
12s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je eigen kippen houden en slachten is ook weer zo'n klus.

Overigens vind ik het lekkerste om kip op brood te doen wat we de avond daarvoor gegeten hebben als we een hele kip gebraden hebben, en dan na t eten het karkas schoonplukken.
Wellicht dat je bij een hele kip wat meer mogelijkheden hebt het zonder toegevoegde rommel en rotzooi te vinden?
oh nee daar pas ik ook voor :D die kippen slachten :P

het lukt prima hoor, om vlees te vinden en zulks. Ik verbaas me er vooral over dat er veel toevoegingen inzitten. Normaliter sta je daar minder bij stil, althans, ik wel.

ik red me wel met mijn dieet. t gaat goed zo. Ik ben wel benieuwd hoelang we nog blijven voeden hier. Als het aan die kleine doerak van mij ligt duurt het nog wel even geloof ik :D
pi_105617429
Holy shit. Mega stuwing en pijnlijke borst net, op werkdagen kolf ik al even niet meer en dat gaat prima, dus geen kolf mee. Jelle heeft gisteren en vannacht en vanmorgen minder goed gedronken (verkouden en hoesten en slapen) en dat voelde ik wel ff zeg! Nu net thuis en gelijk kolf gepakt, kolf ik uit de pijnlijke borst 300cc, oeps! En uit de ander gewoon nog 130. Het lucht wel erg op moet ik zeggen, al is het nog wat gevoelig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')