iedereen heeft zijn eigen referentiekader, en je moet vooral naar je eigen situatie kijken, zoals jij het zelf ervaart. En hoe jij je zelf er bij voelt...quote:Op donderdag 8 december 2011 14:07 schreef innepin het volgende:
@BJ ja vergeleken met ervaringen als de jouwe vind ik mezelf helemaal zo'n aanstellerWant echte drama's als borstontsteking ofzo heb ik (nog) niet meegemaakt.
Nou ja, ik weet ook niet zo goed wat ik met m'n verhaal wilde. Ik weet wel dat als ik dan bijv lees 'je moet niks' - waarvoor dank mignonne - dat ik dan denk JA MAAR ik wil echt nog niet stoppen! Dus dat heeft dan wel weer een mooi effect
neej idd; dat denk ik ook, met een stuiterende dreumes/peuter erbij houd je dat gewoon niet vol... Het was toen al zwaar, dus kan me ook niet voorstellen dat ik dat nu gered zou hebben.quote:Op donderdag 8 december 2011 14:12 schreef WupWup het volgende:
Ik denk dat als Evie de tweede had geweest, je simpelweg te weinig tijd zou hebben (over) gehad om het bol te werken. Maar aan de andere kant had je dan wel het voorbeeld in je achterhoofd gehad van Liene met hoe borstvoeding kán zijn en dat had weer motivatie geweest om door te zetten.
Wat wil ik zeggen? Niks. Filosofeer even mee
Dat is in ieder geval wel mijn ervaring nu. Je hebt ervaren hoe het kán zijn en dus wilde ik veel lastiger loslaten en toch doorzetten,terwijl het voeden in het begin echt niet zo heel fijn is geweest.quote:Op donderdag 8 december 2011 14:12 schreef WupWup het volgende:
Ik denk dat als Evie de tweede had geweest, je simpelweg te weinig tijd zou hebben (over) gehad om het bol te werken. Maar aan de andere kant had je dan wel het voorbeeld in je achterhoofd gehad van Liene met hoe borstvoeding kán zijn en dat had weer motivatie geweest om door te zetten.
Wat wil ik zeggen? Niks. Filosofeer even mee
Is het geen optie om een kleinere omvangsmaat te doen met een grotere cup en dan zo'n tussenstuk bij de sluiting?quote:Op donderdag 8 december 2011 14:16 schreef jessie het volgende:
Die sites lijken altijd hoopvol. Maar als ik dan ergens 100h/i intik krijg je 0 gevonden. Balen hoor zitten zulke mooie tussen, en vooral handig.
Slim!quote:Op donderdag 8 december 2011 14:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is het geen optie om een kleinere omvangsmaat te doen met een grotere cup en dan zo'n tussenstuk bij de sluiting?
In aanwezigheid van goede vriendinnen of directe familie voed ik gewoon waar ze bij zijn. De eerste keer wel even gevraagd of ze dat geen probleem vinden. Als ik met/bij vrienden ben, ga ik altijd even in een ander deel van de kamer zitten zodat ik wel het gesprek kan volgen maar ze geen uitzicht op mijn borsten hebben. Soms leg ik een hydrofiele doek over mijn schouder.quote:Op donderdag 8 december 2011 13:25 schreef jessie het volgende:
Hoe doen jullie dat als er iemand op visite komt of je gaat weg?
Ik durf echt niet te voeden waar anderen bij zijn hoor. Ja me eigen kinderen en man. ook een voedingsbh in mijn maat. 100 h/i kan ik nergens vinden. Dat maakt het ook allemaal erg lastig. (dus alles uit/omhoog voor ik kan voeden.)
Als Leyla nummer 1 was geweest was ik ook overgestapt.. Het gezeik met speciale voeding, niet voldoende aankomen, te weinig melk omdat ze niet voldoende energie had om goed te drinken... Nee dan had ik gewoon met de verhalen meegegaan dat mn melk niet voedzaam was ofzo... Gelukkig wist ik wel beter en had ik immers 1 kind goed laten groeien op mijn melk, dus daar lag het niet aan.quote:Op donderdag 8 december 2011 14:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval wel mijn ervaring nu. Je hebt ervaren hoe het kán zijn en dus wilde ik veel lastiger loslaten en toch doorzetten,terwijl het voeden in het begin echt niet zo heel fijn is geweest.
Als de jongste mn eerste kindje had geweest betwijfel ik of ik nu nog borstvoeding had gegeven. en ik betwijfel ook of we dan na twee maanden al achter de reflux waren gekomen en na 5 maanden achter de allergieën, waarschijnlijk dat ook veel later.
quote:Op donderdag 8 december 2011 15:20 schreef WupWup het volgende:
Hier op 24 maanden en 2 weken![]()
Realiseer me dat we het WHO-advies hebben gehaald, leuk! Inmiddels nog 1-3 voedingen en daar heb ik zelf ook wat aan gestuurd. Als het aan Emma lag, waren het er minimaal 5, maar nog liever heeft ze dat mama de hele dag halfnaakt rondloopt
In afrika lopen ze wel de hele dag met blote tieten.quote:Op donderdag 8 december 2011 15:20 schreef WupWup het volgende:
Hier op 24 maanden en 2 weken![]()
Realiseer me dat we het WHO-advies hebben gehaald, leuk! Inmiddels nog 1-3 voedingen en daar heb ik zelf ook wat aan gestuurd. Als het aan Emma lag, waren het er minimaal 5, maar nog liever heeft ze dat mama de hele dag halfnaakt rondloopt
Dat komt door de grote hoeveelheid oxytocine die ineens vrijkomt, de oxytocine veroorzaakt de toeschietreflex.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:33 schreef Jipster het volgende:
Bitterend you go girl!!
Ik heb vaak dat als ik begin te voeden ik me even soort licht in m'n hoofd voel, beetje wee/onbestendig gevoel. Na een paar minuten is dat weer weg. Herkent iemand dit?
ik herken ditquote:Op donderdag 8 december 2011 12:35 schreef innepin het volgende:
Jessie, wat tof dat het lukt joh!
Jore, feli met je jaar voeden
En ohja, clusteren. Dat was 't... dank u damesWas 't alweer vergeten dat dat er ook bij hoorde.
Ik vind dus bv geven helemaal niet zo leuk/knus/makkelijk/watdanookIk vind het als ik eerlijk ben allemaal best moeizaam gaan, hoop kleine kwaaltjes, hoop onzekerheid of ik het allemaal wel goed doe ook, heel erg het gevoel van ik-klooi-maar-wat-aan. Nou doet 't aanhappen links wéér pijn, en is 't maar weer gissen wat daar de reden van is. Ik vind het eigenlijk af en toe best moeilijk om me te herinneren waarom ik ook alweer besloten had om bv te geven, kv klinkt af en toe best makkelijk en aanlokkelijk.
Ik hoop maar dat 't binnenkort wat soepeler gaat.
</egopost>
+1quote:Op donderdag 8 december 2011 16:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
dat verwoord je mooi Wicks...![]()
en FV heeft ook zo zijn nadelen idddarmkrampen schijnen dr ook nog wel eens heftiger van te worden toch??
En wat te denken van 's nachts een flesje moeten opwarmen?quote:Op donderdag 8 december 2011 16:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
dat verwoord je mooi Wicks...![]()
en FV heeft ook zo zijn nadelen idddarmkrampen schijnen dr ook nog wel eens heftiger van te worden toch??
Is heel normaal, ik had het meest last van een tsr tijdens de eerste 3 maanden, daarna is het minder geworden. Ik reageer wel heel erg op kou op mijn borsten, dan prikt het akelig.quote:Op donderdag 8 december 2011 17:57 schreef Jipster het volgende:
Wickie, je verwoord het zeker mooi, en fijn dat je er nu vrede mee hebtBikkel!
Ah, oxytocine dus. Dan heb ik nog een vraag, want ik voel op de raarste momenten ineens een tsr, bv. tijdens was doen, eten etc., en ik lek ook nog best, zonder zoogcompressen kom ik de dag niet door, en j. is al 9 weken. Is dat normaal die tsr die zomaar komt en het lekken of is dat vraag en aanbod toch nog niet goed afgestemd?
2 weken zelfs... bij mij heel bekend; Evie poepte weinig en Liene tot dusver ook...quote:Op donderdag 8 december 2011 19:16 schreef bitterend het volgende:
Nirak mij is verteld dat met bv je kleintje soms een week geen poep kan produceren!
BJ hebben ze er bij jou dan geen last van? J poept ook meer dan een week niet maar perst zich suf en heeft er na een aantal dagen zichtbaar last van. Nu aan de lactulose en gister gepoept!quote:Op donderdag 8 december 2011 20:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
2 weken zelfs... bij mij heel bekend; Evie poepte weinig en Liene tot dusver ook...
neej niet zichtbaar; alleen de eerste maanden darmkrampjes, das inmiddels zo goed als over en er wordt niet meer gehuild bij een poepluier. blijkbaar wordt bijna alle bv opgenomen bij mijn meiden??quote:Op donderdag 8 december 2011 20:03 schreef Jipster het volgende:
[..]
BJ hebben ze er bij jou dan geen last van? J poept ook meer dan een week niet maar perst zich suf en heeft er na een aantal dagen zichtbaar last van. Nu aan de lactulose en gister gepoept!
auw!quote:Op donderdag 8 december 2011 21:22 schreef DJMO het volgende:
Geert had er ook een handje van om aan de tepel te trekken met z'n mond en vooral toen hij tanden kreeg ook om te bijten. Mijn remedie was heel simpel, meteen afkoppelen en wegleggen. Dan maar even beledigd en huilen, pechNa 'n minuut of vijf weer oppakken en opnieuw aanleggen (als hij nog wilde drinken that is). Op dit moment trekt hij alleen nog aan de tepel als hij in slaap gevallen is en ik het niet in de gaten heb ...
boeren én winden waar een volwassen vent jaloers op zou zijn hierquote:Op zaterdag 10 december 2011 15:40 schreef Linda2205 het volgende:
Vlindur, dat doet Noah ook wel. Half-verteerde, ingedikte melk. Idd ook onder het nodige protest.
Of dattie in de doek vanuit het niks heel morilijk gast doen en er dan een boer uitkomt waar een volwassen vent jaloers op zou zijn
Extra drinken bijgeven wordt meestal afgeraden omdat ze het beste borstvoeding kunnen drinken, dat is het beste voor ze en zo blijft je productie goed op peil. Ik geef heel soms de tuitbeker of rietjesbeker met wat water erin, dat vind mijn ukje geweldig en zo leert ze ook daaruit drinken.quote:Op zaterdag 10 december 2011 07:15 schreef Zana het volgende:
Ik ben nu ongeveer 3 weken bezig met bijvoeding, de ene dag makkelijker dan de andere.
Ik vond het best wel moeilijk overschakelen, want in plaats van minder werd het nog meer bezig zijn met voeden/ eten, want er kwamen 2 eetmomenten en veel gesmeer/ schoonmaken bij. Het voeden op verzoek is ook nog best lastig, ik kreeg de laatste dagen de indruk dat die minder vaak wil drinken. Ik hoop maar dat het zich vanzelf regelt. Geven jullie extra drinken bij?
En hoeveel eten bieden jullie aan? Ik doe maar echt kleine porties, maar dan nog gaat veel verloren of belandt op de slap, in het gezicht, op de grond, in de stoel...eerst dacht ik dat het met de Rapley methode te maken had, maar ook met een lepel is het best veel gesmeer. Heeft iemand nog tips?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |