abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 november 2011 @ 15:30:01 #1
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105009022
Hoi FOK!ers,

Sinds een jaar doe ik vrijwilligerswerk in het asiel bij mij in de buurt. Omdat ik dit ontzettend leuk werk vind en toch wel heel veel dierenleed, maar ook vreugde op mijn pad krijg, leek het mij leuk een topic te openen om deze dingen met jullie te delen. Dit topic is uitsluitend bedoelt ter informatie over wat ik doe, hoe het met de dieren gaat en de ontwikkelingen wanneer er een dier geadopteerd wordt. Dit topic is dus GEEN adoptie of verkooptopic.

Eerst zal ik kort vertellen wat ik vooral doe als ik aan het werk ben:

Mijn belangrijkste taak is natuurlijk het verzorgen van de dieren, dit houdt in, voeren, hokken/verblijven schoonmaken, de dieren nakijken en eventuele medicatie toedienen. Ons asiel is verdeeld in drie delen: de hokken en verblijven met dieren die geadopteerd kunnen worden, een afdeling met hokken en verblijven voor dieren die in quarantaine zitten en/of ziek zijn en een afdeling waar de dieren die voor pension worden afgegeven ondergebracht zijn.

Ik zorg momenteel voor de katten die zijn ondergebracht in de quarantaine/ziekenboeg. Dat houdt dus in dat de katten die bij ons gebracht worden door hun baasjes, katten die zijn gevonden en katten die bij ons worden gedumpt eerst bij mij terecht komen. Ze krijgen dan hun eigen hok met kattenbak, dekentje om op te liggen en water en voer. Deze katten zijn de eerste twee weken ook niet adopteerbaar.

De katten die wel adopteerbaar zijn, verblijven op de afdeling die wij 'de lange gang' noemen, dit is een gang met deuren naar vijf verblijven waar katten in groepen ondergebracht worden. In kamer een zitten doorgaans de jonge katten, in de leeftijd tot 1 á 2 jaar. In de kamers twee t/m vier zitten katten van alle leeftijden en in kamer vijf zitten de katten die speciaal voer en/of medicatie nodig hebben. Deze katten lopen overdag vrij rond, alleen met etenstijd en 's nachts zitten ze in hun eigen hok. De katten in deze kamer zijn de katten die al relatief lang in het asiel zitten.

Joey in het buitenverblijf van kamer 3.

De katten die voor adoptie beschikbaar zijn, kunnen zelf kiezen of ze binnen willen zijn of naar buiten gaan, ze hebben de beschikking over mandjes met dekentjes, krabpalen en plateau's die op verschillende hoogtes bevestigd zijn (zowel binnen als buiten) en uiteraard staan er zowel binnen als buiten kattenbakken en liggen er overal speeltjes en knuffels.

Bij iedere kamer is een map waarin van iedere kat specifiek een foto en gegevens over het dier staan. Bijvoorbeeld: Naam, geslacht, leeftijd en bijzonderheden zoals speciaal voer, kan wel of niet met kinderen en andere katten enz. Iedere kat heeft ook een eigen gezondheidskaart waar door de medewerkers op wordt bijgehouden hoe de katten eruit zien, of ze goed eten en hoe de uitwerpselen eruit zien.

Guus is lenig :D. Op deze foto zit hij nog op kamer vijf, momenteel zit hij in de ziekenboeg ivm niesziekte.

De katten in de quarantaine/ziekenboeg komen niet buiten, dit is om mogelijke besmetting van gezonde katten te voorkomen. Iedere kat in de quarantaine/ziekenboeg heeft een eigen kaart met informatie over het dier, wanneer het is ontwormd en ontvlooid, het gewicht, wanneer het dier gecastreerd/gesteriliseerd moet worden en of het speciaal voer nodig heeft. Ook heeft iedere kat een kaart waarop de gezondheid wordt bijgehouden, eet het dier goed (zowel brokken als vlees), zijn de uitwerpselen goed, heeft het dier geplast, alles wordt op deze kaart genoteerd met achter iedere dag de mogelijkheid bijzonderheden op te schrijven, bijvoorbeeld:

Zaterdag 19 november:
Brokken: OP
Blikvlees: OP
Ontlasting: JA
Geplast: JA
Bijzonderheden: Ontlasting is zacht/diarree

Of:

Brokken: Half op
Blikvlees: JA
Ontlasting: GOED
Geplast: JA
Bijzonderheden: Geen.

Er wordt iedere dag een logboek bijgehouden waarin wordt vermeld of er dieren zijn binnengekomen of zijn verplaatst naar een andere afdeling, of de dierenarts besloten heeft dat het dier medicatie nodig heeft, of er besloten is dat het dier vanaf die dag speciaal voer nodig heeft of juist niet meer, the works. De bijzonderheden die op de kaart van iedere kat worden vermeld, worden tevens in het logboek genoteerd.

Lena in haar hok in kamer vijf, ze durfde er nog niet uit.Lena heeft een fijn huisje gevonden.

Iedere dag worden de kattenbakken schoongemaakt met bleek en krijgt iedere kat op de quarantaine/ziekenboeg zijn of haar eigen bak weer terug. De hokken worden schoongemaakt met chloor en de bakjes worden afgewassen, even door het chloor gehaald, afgespoeld en afgedroogd. Iedere kat krijgt iedere dag een schoon dekentje om op te liggen. Water en voer worden twee keer per dag ververst/bijgevuld en iedere ochtend krijgen alle katten blikvlees voorgeschoteld, voordat er schoongemaakt gaat worden.

Dit is wel zo'n beetje wat ik doe wanneer ik in het asiel aan het werk ben en ik ben van plan hier iedere zaterdag een update te plaatsen over hoe het gaat met de katten en honden (voor zover ik van die laatste groep op de hoogte ben) en foto's te posten van de dieren.

Vragen zijn uiteraard heel erg welkom, mocht ik het antwoord niet weten, zal ik dit navragen. Wanneer je een kat (of hond) ziet die je heel erg leuk vindt en waar je meer informatie over zou willen, is dat mogelijk en ik zal dan ook alle vragen naar kunnen beantwoorden, ik wil echter nogmaals benadrukken dat dit GEEN verkooptopic is en mocht je een dier willen adopteren, ik met alle liefde het e-mailadres van het asiel wil PM'en, maar dat dit niet het doel is van dit topic.

Ik hoop dat jullie dit een leuk en informatief topic gaan vinden :D.

Groetjes,

San
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_105009111
Leuk topic, goed van je! Ik blijf het volgen :)
pi_105009119
quote:
17s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:33 schreef Snuf. het volgende:
Leuk topic, goed van je! Ik blijf het volgen :)
:Y
Twiddel
  woensdag 30 november 2011 @ 15:52:39 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_105009781
Ik zou dolgraag nog een of twee extra beestjes bij mijn 19+ kater willen, maar hij is hyper-territoriaal, dus ik zal moeten wachten totdat hij ook niet meer is (van zijn broertje moest ik begin vorig jaar afscheid nemen).

Toen ik de vorige keer op zoek was naar huisgenootjes, wilde ik al beesten van minstens 5 jaar oud hebben, ik ben toch 5 dagen per week 10 uur per dag van huis. Bovendien vind ik het veel leuker om een relatie op te bouwen met katten die al een eigen karakter hebben, dan kittens in huis te nemen. Zo'n 10 jaar geleden was ik al de voorraad van de asielen in de buurt gaan scannen, uiteindelijk liep ik toevallig tegen 2 Burmees-broertjes van 9,5 jaar aan, die via Stichting Braaf! al maanden op herplaatsing zaten te wachten.

Als ik weer kan, dan wil ik er 3 of 4 "previously owned" hebben, 2 ervan 5+, de ander 1 of 2 10+. En allemaal bereid tot het accepteren van huisgenootjes, zodat ik er altijd een vervanger kan introduceren.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 30 november 2011 @ 19:26:50 #5
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105017860
Leuke reacties al :D. Ik heb nog een hele hoop meer foto's die ik ook zeker nog ga posten, ik zal eerst even een klein overzichtje maken van de dieren die we nu hebben zitten.

We begonnen in de lente en van het zomer met meer dan 200 kittens, deze zijn of bij ons in het asiel gekomen of naar een pleeggezin gegaan (een deel zit daar nog), een aantal kittens waren dermate ondervoed, onderkoeld of ziek dat we ze hebben moeten inslapen, helaas. Gelukkig hebben we ook veel kittens kunnen plaatsen in samenwerking met andere asiels in de regio.

Nu hebben we in het asiel zelf nog zo'n tien kittens verspreid over vier kamers (waarom leg ik zo uit), in kamer 1 zitten vijf katten, deze katten hebben allemaal chronische niesziekte, deze zijn wel adopteerbaar maar mogen niet bij de gezonde katten komen. In kamer twee zitten 14 katten (erg veel idd), waarvan er een paar speciaal voer hebben, dus we hebben hokken in de kamer gezet zodat dat goed gaat. In kamer 3 zitten 11 katten, in kamer vier zitten er 8 of 9 en in kamer vijf zitten er negen. In kamer vijf is er maar ruimte voor negen hokken, dus meer dan tien katten kunnen daar niet in, die kamer is gewoon vol (en is ook de helft kleiner dan de rest.

Zoals je leest, we zitten dus nog steeds erg vol wat katten betreft en dat gaat eigenlijk al een aantal jaren zo, vooral in de lente en zomer is er een enorme kattenexplosie en worden we overstelpt met jonge dieren, zwakke moederdieren, kittens, bijna allemaal ziek, zwak en misselijk.

In de quarantaine hebben we twee kamers, een linker en een rechter. Aan de linker kant zitten de pas binnengekomen katten, deze zijn voor zover wij weten niet geent, wel worden ze bij ons standaard op de dag van binnenkomst ontvlooid en ontwormd. De linker kant van de quarantaine wordt altijd eerst schoongemaakt. Beide kamers bieden plaats aan 10 katten per kamer, dus in totaal plaats voor 20 katten op de quarantaine. En van het zomer dat deze vól.

De ziekenboeg is hetzelfde, twee kamers, beide kamers hebben ruimte voor 10 katten. De ziekenboeg zat van het zomer vól. Dus van het zomer hebben we alleen op de ziekenboeg en quarantaine alleen al 40 zieke katten gehad. Naast de quarantaine en de ziekenboeg hebben we nog een kittenkamer, normaal gesproken zitten daar de kittens, maar de kittenkamer is voor nu ingericht als tweede ziekenboeg met plaats voor 10 katten. Ook de kittenkamer zat van het zomer vol. Gelukkig zijn er veel katten weer opgeknapt en hebben we ze over kunnen plaatsen naar de lange gang, helaas zijn er ook katten geweest die niet meer beter werden. Een van die katten is Vader Benelux.

Vader Benelux is binnengebracht samen met zijn vrouw, twee zoons en dochter. Het gezin Benelux is van een oude man geweest die is overleden en een lange tijd dood in zijn woning heeft gelegen, de familie van de man wilde ze niet hebben, dus daarom zijn ze bij ons gekomen. Kinderen Benelux knapten heel erg snel op, zij zijn na 2 weken overgeplaatst naar de lange gang. Vader en Moeder Benelux waren echter minder gezond. Vader Benelux werd getroffen door de niesziekte, net als Moeders. Moeders knapte na zo'n 3 weken zienderogen op, had een week geen snot meer in haar hok en mocht uiteindelijk na 4 weken ook naar de lange gang.

Vader Benelux ging echter de verkeerde kant op. Hij kwam binnen als een kater in vergane glorie, klitten in de vacht, traanogen en wat snotterig. Het gezin had het geluk dat ze op een dinsdag zijn binnengebracht en dus meteen de volgende dag naar de dierenarts konden. Deze heeft Vader en Moeder op de medicatie gezet (Doxoral, bij ons liefkozend doxy genoemd), bij Moeder sloeg de medicatie goed aan en zij mocht, zoals ik al zei, na 4 weken naar de lange gang. Bij Vader sloeg de medicatie echter niet aan. Sinds zijn binnenkomst heeft hij de eerste paar dagen niet gegeten (wel gedronken), waardoor hij zijn medicatie onder dwang kreeg, wat hem veel stress opleverde. Na vier weken leek het uiteindelijk toch de goede kant op te gaan, als het rustig was, dan at hij zijn vlees waar medicatie in vermengd zat, werd stukken vriendelijker (mede omdat hij bachbloesem kreeg) en begon zelfs weer te spinnen. Zijn niezen werd minder, we vonden steeds minder snot. Helaas is niesziekte een erg nare ziekte waarmee katten elkaar steeds weer besmetten en tot onze pech hadden we de hele quarantaine en ziekenboeg vol zitten met zieke katten. Vadertje werd weer ziek, zieker en zieker, hij stopte met eten, wilde niet meer drinken. We hebben hem aan het infuus gehad, hij heeft een sonde gekregen waardoor voedsel rechtstreeks naar zijn maag ging, dus regelmatig gedwangvoerd, maar het mocht niet baten. Vorige week is Vader Benelux uit zijn lijden verlost.

Met dit slechte nieuws, kwam wel het goede nieuws dat de andere katten aan de beterende hand zijn. Een deel van de katten in de quarantaine en ziekenboeg zijn naar de kittenkamer overgebracht om daar helemaal aan te sterken. Het lijkt dat we de niesziekte nu onder bedwang hebben. De afgelopen weken is er geen snot meer gevonden en is het totaal aan katten in de quarantaine, ziekenboeg en kittenkamer 20 katten.

Na deze lange lap tekst, nog een paar foto's die in september gemaakt zijn, vlak voor de grote niesziekte uitbraak:

Ik wil graag beginnen met een succesverhaal. Dit is Lisec. Een mooie rode kater die ten tijde van de foto zo'n twee jaar in het asiel zit. Lisec is altijd een relatief bange en timide kater geweest, confrontaties ging hij uit de weg, stress uitte zich in plassen. Ook heeft hij speciaal voer, Royal Canin Urinary HD en had hij tevens een bachbloesemtherapie voor zijn stress. Vorige week is Lisec eindelijk geadopteerd, jeeej *O*!

Een van de vele schildpad kittens die we toen hadden en nog steeds hebben.

Lekker tukken in het zonnetje. Een van de 20 zwarte kittens, we raakten ze aan de straatstenen niet kwijt.

Jarno, die vlak na het nemen van deze foto is meegegaan met een vader en zijn twee zoons.

Eenoog Claire. Haar oog is verwijderd omdat er een hele grote tumor achter zat die het oog infecteerde, maar ook druk uitoefende op de hersenen, waardoor Claire heel gemeen werd. Na verwijdering is ze veranderd in een ontzettend lieve poes. Zij heeft ook een fijn huisje gevonden.

Een van de vele poezels.

Ik ken de katten in de lange gang niet allemaal bij naam daar ik eigenlijk alleen op de quarantaine/ziekenboeg/kittenkamer werk.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 november 2011 @ 19:29:54 #6
163650 Greys
pi_105018002
Leuk topic en goed werk dat je doet! :Y

De honden in dat betreffende asiel, hebben die een deken/mandje oid?
Want het viel me in meerdere asiels op waar ik wel eens ging kijken dat de honden gewoon op betonnen ondergronden lagen en (in het gezichtsveld van de bezoeker tenminste) geen mand of deken leken te hebben. Is dat omdat het dan veel te veel was oplevert oid?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 30 november 2011 @ 19:33:49 #7
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105018165
Onze honden hebben allemaal een binnen en een buitenverblijf, ze kunnen dus kiezen of ze binnen willen zitten of buiten. Binnen hebben wij in ieder hok een plateau dat zo'n 15 cm van de grond af staat, daarop staat of een mand met deken of in het geval van de grote honden een hele grote mand met fleecedekens of gewoon alleen fleecedekens dan wel badlakens :).

Onze honden liggen geen van allen op een betonnen ondergrond en de plateau's zijn van hout.

Dit levert wel veel was op, onze machines draaien ook overuren, maar wij willen de dieren een zo fijn mogelijk leven geven, dus de honden hebben, net als de katten, kleedjes, manden, dekens en speeltjes :D.

Ik zal zaterdag even een paar foto's maken ter impressie :).
pi_105018371
De moeite van het lezen waard. Leuk topic Samzz!
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 november 2011 @ 20:06:43 #9
163650 Greys
pi_105019700
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:33 schreef Samzz het volgende:
Onze honden hebben allemaal een binnen en een buitenverblijf, ze kunnen dus kiezen of ze binnen willen zitten of buiten. Binnen hebben wij in ieder hok een plateau dat zo'n 15 cm van de grond af staat, daarop staat of een mand met deken of in het geval van de grote honden een hele grote mand met fleecedekens of gewoon alleen fleecedekens dan wel badlakens :).

Onze honden liggen geen van allen op een betonnen ondergrond en de plateau's zijn van hout.

Dit levert wel veel was op, onze machines draaien ook overuren, maar wij willen de dieren een zo fijn mogelijk leven geven, dus de honden hebben, net als de katten, kleedjes, manden, dekens en speeltjes :D.

Ik zal zaterdag even een paar foto's maken ter impressie :).
Fijn! :Y
Ik hield daar bij mijn eerdere bezoeken aan asiels namelijk echt een ontzettend rotgevoel aan over, dat ze op die betonnen vloeren lagen :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 30 november 2011 @ 20:11:39 #10
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105019948
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:06 schreef Greys het volgende:

[..]

Fijn! :Y
Ik hield daar bij mijn eerdere bezoeken aan asiels namelijk echt een ontzettend rotgevoel aan over, dat ze op die betonnen vloeren lagen :@
Ja, dat snap ik idd heel goed... Ik zou daar zelf ook een raar gevoel aan overhouden. Ik zal ook meteen een foto maken van ons washok :+.
pi_105020535
Samzz wat een leuk topic ^O^ en er komt zoveel meer bij kijken dan wat ik gedacht had.
Ik ga dit volgen :)
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_105021200
Wat een leuk topic O+

En wat een prachtig poesje O+
♥ scars make us who we are ♥
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2011 @ 21:39:06 #13
43556 miss_dynastie
pi_105025047
Ooooh Claire O+ Wat fijn dat ze een huisje heeft gevonden :)
pi_105042512
Leuk topic! :) En dat poesje inderdaad O+

@Greys, ook hier dekens/manden in het binnenhok, en een metalen frame met harde rubberen inlegplaat als verhoging. De binnengang is hier niet open voor bezoekers, en dus zie je idd alleen het kale buitenhok. Dieren in asiels e.d. moeten een comfortabele rustplaats hebben voor zover ik weet, dus ik denk dat dit wel overal is :Y

[ Bericht 5% gewijzigd door Holyme op 01-12-2011 10:01:19 ]
pi_105065230
Ik blijf het even volgen! Als het aan mij lag, stopte ik mijn hele huis vol met katten, maar mijn Teerbeminde vindt 3 katten voorlopig wel genoeg.... :{
  zaterdag 3 december 2011 @ 12:58:24 #16
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105130229
Leuke reacties :D. Ik heb vandaag wat foto's gemaakt van de verblijven om een beeld te geven van hoe de dieren erbij zitten, ik heb vandaag op de lange gang gestaan, dus dat is mooi :).

Een van de kamers tijdens het schoonmaken. Alle kattenbakken zijn eruit gehaald net als de voer- en waterbakken. De kleinere krabpalen worden naar buiten gezet, de grote zware palen blijven staan. De mandjes, speeltjes e.d. gaan allemaal naar boven en er gaat een emmer met chloorwater over de vloed. Lekker schrobben en daarna droogtrekken en met de dweil nadrogen.

Tijdens het eten. De katten krijgen momenteel een mengsel van Royal Canin intestinal en gewoon blikvlees.

De kamer als alles is schoongemaakt en uitgeklopt. De kattenbakken en de voer- en waterbakken staan er hier nog niet. De kattenbakken staan onder de plateau's op de tweede foto, de voerbakken en waterbakken aan de andere kant. Tevens staat er buiten een bakje voer en water.

Het buitenverblijf van de katten. Normaal gesproken staan er ook krabpalen en stoelen buiten en hangen er hangmatten aan de tralies, maar het regent al de hele dag, dus alle kattenspullen staan binnen of onder het afdak (de stoel o.a.).

Kamer vijf, de kamer waar de katten met speciaal voer en/of medicatie zitten. Er staan negen hokken, waarvan er momenteel zes bezet zijn. De onderste foto is de binnenkant van een hok, iedere kat heeft een mandje met een dekentje en een eigen kattenbak. De voer- en waterbakjes staan niet op de foto, maar die hangen aan de deur.

Ons washok. De wasmachine en de droger en de relatief lege planken met handdoeken, dekens, badlakens, theedoeken, dweilen, washandjes, keukendoeken e.d.. Er gaat per dag ongeveer een kliko vol was doorheen, dan tel ik de hondendekens en de stoffen mandjes niet mee :).

En dan nog voor Greys, de hondenverblijven. Zoals je ziet staan de manden op een plateau en hebben alle honden een lekkere deken in hun mand.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 3 december 2011 @ 13:06:21 #17
163650 Greys
pi_105130418
Oh de katten zitten er best lekker bij zeg, veel plekjes om hoog en warm te liggen!
En de honden hebben idd gelukkig een mand en deken. Ziet er heel netjes uit.

En toch heb ik altijd het idee dat katten 'beter' zitten in een asiel dan honden. Maar da's ook makkelijker met meer bij elkaar enzo natuurlijk :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 3 december 2011 @ 13:10:37 #18
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_105130537
Ik ga em ff volgen :Y
Goed dat je dit doet Samzz O+
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  zaterdag 3 december 2011 @ 13:13:50 #19
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105130631
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:06 schreef Greys het volgende:
Oh de katten zitten er best lekker bij zeg, veel plekjes om hoog en warm te liggen!
En de honden hebben idd gelukkig een mand en deken. Ziet er heel netjes uit.

En toch heb ik altijd het idee dat katten 'beter' zitten in een asiel dan honden. Maar da's ook makkelijker met meer bij elkaar enzo natuurlijk :@
Ja, qua verblijf misschien wel (al zitten de kamers té vol, iedere kamer bevat 10+ katten, behalve kamer vijf en 1), maar met honden kan het echt niet anders. We hebben heel veel honden die niet of slecht gesocialiseerd zijn, die zet je niet zomaar met andere honden samen, ook zijn er honden die andere honden kapot scheuren. Daarbij zijn de verblijven er ook niet op ingericht.

De honden waarvan wij weten dat ze samen kunnen, gaan iedere dag samen op de ren weide zodat ze iig samen kunnen spelen en rennen.
  zaterdag 3 december 2011 @ 21:55:29 #20
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_105147033
Leuk topic! :D.

De moeder van m'n vriend is vorige week ook begonnen als vrijwilliger in een asiel, maar heb de verhalen nog niet gehoord. Ziet er allemaal netjes uit, maar wat vreselijk om zoveel was te doen zeg :').
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
  zaterdag 10 december 2011 @ 13:17:23 #21
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105412434
Zo, vandaag weer een leuk dagje achter de rug :D. Alle katten uit kamer 1 zijn naar de ziekenboeg verhuisd, daar zitten nu 18 katten. In de quarantaine zitten er zestien. Ook eentje met een halve staart, deze is tussen de deur gekomen en hing er half aan.

Dit is een foto van het bord waarop per kat alle informatie wordt bijgehouden, zoals ik in de OP heb beschreven. Iedere kat heeft een kaart met basis informatie, naam, geslacht, bla bla, een kaart waar het eten en de ontlasting op wordt bijgehouden en een medicijnkaart wanneer relevant.

Met een blauwe stift wordt er nog extra op het bord gezet welke katten medicijnen hebben, drie katten op de valium, momenteel. De dagelijkse routine weer afgewerkt, schoonmaken, voeren, medicatie, was bijvullen, katten borstelen en aandacht geven.

Ik heb ook nog wat foto's gemaakt bij de honden:

Dit is Balou. Balou is een bijna 2 jarige Duitse herder x husky kruising en ontzettend speels, lief en een enorme goedzak. Als hij je mag. Het is moeilijk hem alleen uit te laten, dit gebeurt dus met twee mensen, hij trekt, springt en is gewoon gevaarlijk omdat hij achter alles aan gaat dat leeft, ook mannen :7. Verder is het een ontzettend lieve hond, maar hij heeft opvoeding nodig. En heel veel beweging.

Deze foto is gemaakt op de 'loopweide'. De honden komen daar te staan als de hokken schoongemaakt worden, het is een ruimte van zo'n 3 bij 4 meter, waar ze een beetje kunnen rennen en spelen. Ze worden drie keer per dag uitgelaten en gaan tevens ook op de 'speelweide'. Een weiland van zo'n 25 bij 25 meter waar ze kunnen spelen en ravotten.

Dit de Shar Pei pup. Hij is vorige week ergens binnengekomen en ziet er echt verschrikkelijk uit. Hij heeft huidproblemen (is op de foto vast wel te zien) en heeft last van zijn ogen. Gelukkig gaat het met zijn huid steeds beter.

Hij is heel erg bang, als je langs zijn kennel loopt begint hij heel stoer te blaffen en te springen, maar zodra je je hand uitsteekt, kruipt hij weg in een hoekje.

Dit is onze Rhodesian Ridgeback Dandy (zonder ridge, waarschijnlijk een kruising) een ontzettend lieve, maar grote hond van twee jaar. Hij heeft een strenge baas nodig maar leert heel snel en is ontzettend blij met een balletje :D.
pi_105413099
Leuk topic Samzz
Mijn mams werkt in een dierenasiel en daar hoor ik ook van alles van natuurlijk, erg interessant om te lezen.
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:53:25 #23
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_105415416
Die herder x husky O+
Waarom doe je zo'n dier weg?
En een pupje....ik snap dat niet -O-
pi_105415535
Wat een lekker ding, die Sharpei! O+ Leuk topic ook :Y
  zaterdag 10 december 2011 @ 15:32:24 #25
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105416491
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:53 schreef Ingetje79 het volgende:
Die herder x husky O+
Waarom doe je zo'n dier weg?
En een pupje....ik snap dat niet -O-
Mja, dat vraag ik me van bijna alle dieren af...

[ Bericht 0% gewijzigd door Samzz op 10-12-2011 15:38:35 ]
pi_105417157
Mooi topic ^O^

Ooit wil ik in Planckendael werken ;)
Werewolf
  zaterdag 10 december 2011 @ 16:34:25 #27
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_105418344
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:32 schreef Samzz het volgende:

[..]

Mja, dat vraag ik me van bijna alle dieren af...
Whehehe, nu kan ik je rustig quoten _O-
  zaterdag 10 december 2011 @ 16:35:34 #28
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105418380
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 16:34 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Whehehe, nu kan ik je rustig quoten _O-
Ja, ik weet niet wat er in me gevaren was _O-.
pi_105496475
Leuk topic samzz! Als ik uit huis ga, dan kom ik wel een katje adopteren O+
Anonimity is a bliss
pi_105499842
Ik lees al vanaf het begin mee maar wilde even vertellen dat ik dit zo'n leuk topic vind O+ O+

Wat zou het toch mooi zijn wanneer er een paar fok!ers verliefd worden op een beessie uit het asiel vanwege deze thread :Y
  maandag 12 december 2011 @ 18:16:14 #31
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_105501591
Wat een leuk topique O+

Hoeveel vrijwilligers werken er? En is dat voldoende om gedurende de hele week voor voldoende bezetting te zorgen? En is er een nachtzuster aanwezig? :o
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 12 december 2011 @ 18:32:23 #32
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105502133
@ pumpkin_Ruby, dat zou leuk zijn idd :D!

@ ACT-F, de bezetting is meer dan voldoende, we zitten zelfs vol. Ik weet niet precies hoeveel vrijwilligers er zijn, maar volgens mij zijn dat er rond de 40 á 50. En 's nachts is er zover ik weet niemand. Maar een deel van het asiel staat altijd open, zodat dieren die 's nachts of na sluitingstijd gevonden worden door de ambulance, gewoon afgeleverd kunnen worden en kunnen worden voorzien van water, een deken en een kattenbak of mand :).
pi_105510303
Wat 'n leuk topic, dit ga ik zeker volgen! ^O^

Altijd fijn om te zien dat er mensen zijn die hun best doen om dieren een zo fijn mogelijk leven te geven O+
  maandag 12 december 2011 @ 21:47:17 #34
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105512537
We zijn momenteel druk geld aan het inzamelen om de kattenafdeling uit te bereiden. Dit is hard nodig want het aantal katten dat binnengebracht wordt groeit ieder jaar :).
  maandag 12 december 2011 @ 22:20:24 #35
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105514796
Een leuk topic. Ik heb vorig jaar twee kittens uit een asiel gehaald en ben er nog steeds heel blij mee. Maar mijn hart brak wel een beetje dat ik uit een kamer met 40.50 kittens er maar twee kon meenemen.
Ik kan me ook echt niet voorstellen dat al die kittens een plekje vinden, laat staan de volwassen katten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_105524981
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 22:20 schreef livelink het volgende:
Een leuk topic. Ik heb vorig jaar twee kittens uit een asiel gehaald en ben er nog steeds heel blij mee. Maar mijn hart brak wel een beetje dat ik uit een kamer met 40.50 kittens er maar twee kon meenemen.
Ik kan me ook echt niet voorstellen dat al die kittens een plekje vinden, laat staan de volwassen katten.
Ik heb er ook eentje bij gehaald en ik vind het zo sneu hé.. Zo jammer dat mensen hun beestjes niet laten helpen ;(

Leuk topic om te lezen, ik blijf je dan ook zeker volgen Samzz!
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:26:49 #37
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105528692
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 22:20 schreef livelink het volgende:
De meeste kittens gaan toch wel echt naar een nieuwe baas. En zo niet, dan zitten ze hun leven lang bij ons, tot ze geadopteerd worden of dood gaan.

Wij euthanaseren geen gezonde dieren of dieren die beter kunnen worden alleen omdat we vol zitten.

Afgelopen zaterdag zijn vier kittens geadopteerd en is er een kat binnen gekomen. De honden hebben altijd wel doorloop, dat gaat prima. De knagers en konijnen niet echt, daar hebben we ook redelijk veel van. Daar zal ik zaterdag foto's van maken als ik tijd heb.
pi_105528707
Ow cavia's? :@ ;(
Tap tap tap
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:32:05 #39
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105528848
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:27 schreef CherryLips het volgende:
Ow cavia's? :@ ;(
Drie, geloof ik. Waarvan eentje drachtig. De rest is allemaal konijn, een stuk of 20. Ik ga zaterdag even tellen :7.
pi_105563107
Hartverscheurend is het hoe sommige dieren ineens in een asiel terecht komen. Keek een tijd geleden min of meer "perongeluk" op een landelijke(?) asiel website waar uit Nederland en Belgie (Vlaanderen) asieldieren (voornamelijk honden) staan.

De één nog slechter dan de ander als je verhalen erbij leest snap je niet wat sommige mensen bezielt. Honden die verwaarloosd zijn en totaal geen opvoeding hebben gehad (en dus bijna niet te handhaven zijn waardoor hun toekomst er nog somberder uitziet). Pups die in hun korte leven al 4 of 5 verschillende baasjes gehad hebben. Honden die weggehaald zijn bij broodfokkers met kale plekken, slechte vacht, helemaal vermagerd.

Aan TS: ik vind het geweldig dat mensen zoals jij vrijwilligerswerk doen in een asiel ik zou het zelf ook heel erg graag willen doen wanneer ik meer tijd heb. Ik vraag me alleen af of ik dat zou kunnen volgens mij zit binnen een week het gehele asiel bij mij thuis.
pi_105569048
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 01:45 schreef CesarMilan het volgende:
. Ik vraag me alleen af of ik dat zou kunnen volgens mij zit binnen een week het gehele asiel bij mij thuis.
Bij het asiel waar mijn man en ik vrijwilliger waren mochten vrijwilligers de eerste 6 maanden geen dieren adopteren, ze gingen er van uit dat je daarna wel een beetje "gewend" was.
  zaterdag 17 december 2011 @ 13:01:06 #42
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105689744
Mja, ik zou van alles doen, foto's maken, konijnen en cavia's tellen. Ik faalde. Het was druk, dus dan zijn de katten belangrijker dan jullie van informatie voorzien :P.

Hoewel mijn quarantaine redelijk leeg is qua katten, was het er een enorme troep. Lijsten waren niet ingevuld, handdoeken, dweilen, theedoeken e.d. niet bijgevuld. Dus, eerst de katten voer geven (ik heb er vijf die op medicatie zitten, waarvan drie hun medicijn door het voer krijgen), kattenbakken eruit halen, handdoeken waar ze op liggen eruit, alles in de was. De etensbakjes en drinkbakjes eruit en naar de wasbak. Terwijl de katten aan het eten waren hun hokken uitgesopt, bijzonderheden (bloed in het hok, snot e.d., netjes opgeschreven). Daarna tijd voor de afwas, eerst de kattenbakken, want die gaan weer terug naar hun eigenaar. Ik stapel ze op volgorde van hokken, dus iedere kat krijgt zijn of haar eigen bak weer terug (Beetje blijven hangen uit de schimmelperiode).

Ook nieuwe water- en voerbakjes gegeven, een schone, frisse handdoek en klaar. De vloeren geschrobd, droog getrokken en nagedroogd met een dweil. Dan eindelijk pauze, even wat drinken en kletsen met collega's. Op dat moment werd er een pupje binnengebracht. Afgestaan. Een 3 maand oude Shih tzu x Yorkshire terrier pup. Ontzettend lief en knuffelig hondje. Hij is meteen met een van de medewerkers meegegaan (pleeggezin). Niet lang daarna werd ik weggeroepen omdat er een nieuw klantje voor de quarantaine was. Een kitten, 6 of 7 maand oud met een zeer pootje.

Spottie, de vinder heeft de naam bedacht en deze aan de dierenambulance doorgegeven, is een wit mannetje met vier grote stippen op zijn koppie. Vieze oogjes, snotterneusje en een pootje die hij niet gebruikt. Hij is inmiddels nagekeken door de dierenarts en het pootje is oke, hij heeft met een zenuw klemgelegen, dus binnen een week moet dat beteren, dat gaan we dus netjes in de gaten houden. Hij is ietsje verkouden, maar volgens de dierenarts geen reden voor medicatie. Een lekker warm hok, goed eten en drinken zou het moeten doen. Ook dat gaan we in de gaten houden.

Daarna weer terug gegaan naar de kantine om m'n chocomelk op te drinken. Even over de honden gekletst, we hebben een uitwisseling gehad met een asiel in Hengelo, Badou, de Berner Sennenhond is bij ons ondergebracht. Weer in de quarantaine de schrik van m'n leven, het hele hok van Pokky onder het bloed :o. En niet zo'n klein beetje ook, handdoek onder, de vloer, de zijwanden... Zijn staart (hij heeft een stomp) was weer gaan bloeden. Ik heb hem nagekeken, de wond schoongemaakt en gedept (bloeden hield relatief snel ook weer op) en meteen wat glycerine erop gedaan. Gelukkig is Pokky ontzettend tof, hij lag te spinnen en te kroelen terwijl ik hem behandelde, de schat.

Daarna nog een tijdje in de ziekenboeg geholpen, die helemaal vol zit, afgewassen en gedroogd, kattenbakvulling bijgevuld, kattenvoer aangevuld, de was weggebracht en weer frisse spullen meegenomen.

Toen was de dag ook eigenlijk alweer voorbij, aan het eind van de ochtend lopen we alle hokken nogmaals na of we bijzonderheden zien, de dieren krijgen vers water en voer. Ik heb Levi, de Pers x europese een speeltje gegeven, het diertje is zo energiek, maar nog aan de medicatie, dus nog niet beter.

Ik heb momenteel 2 katten aan de metacam zitten, Pokky (voor zijn staart) en Nienke, waarvan gisteren haar uitslagen binnen zijn gekomen, een oude breuk bezorgt haar pijn. Tevens heb ik een kat, Levy, die parafine krijgt voor zijn oren en dan nog twee katten die een kalmeringsmiddel krijgen omdat ze anders alles aanvallen wat langs loopt en we ze dus nooit goed zouden kunnen verzorgen.
pi_105690014
Mooi werk Samzz :Y Heel gaaf dat je gewoon een kwart van je weekend opgeeft om daar te gaan staan soppen, poetsen, wassen, en verzorgen :Y
  Moderator zaterdag 17 december 2011 @ 14:59:58 #44
155227 crew  Guppy
dus
pi_105693174
Wat cool Samzz. Het is dat ik al werk heb, maar als ik werkloos zou worden (laten we het niet hopen), dan zou ik me morgen bij een asiel melden om vrijwilligerswerk te doen.

Ik ga je volgen :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_105706180
ik ga dit topic ook volgen :)

TS verdient een pluim O+
  zondag 18 december 2011 @ 17:27:25 #46
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105731956
Bedankt voor de leuke reacties O+. Als jullie vragen hebben, daar sta ik gewoon voor open en als ik het zelf niet weet, vraag ik het na :D.
  zondag 18 december 2011 @ 17:55:34 #47
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105732997
En nog wat kattenfoto's omdat het leuk is:

Dit is Alex. Niemand wil hem, we hebben hem nu zo'n 2 jaar, met tussenpozen waarin hij wel geadopteerd is, maar weer is teruggebracht.

pi_105734437
Wat is er met Alex dat niemand hem wil en als iemand hem wil dat ze hem terug brengen?
pi_105734847
Wat een mooie foto's O+

vooral deze vind ik mooi

zondag 18 december 2011 @ 19:12:25 #50
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105736177
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:31 schreef Rixtje het volgende:
Wat is er met Alex dat niemand hem wil en als iemand hem wil dat ze hem terug brengen?
Alex kan NIET met andere katten en zodra hij ook maar een klein beetje stress voelt, plast hij alles onder :).

En dat laatste is altijd de reden geweest dat hij terug moest. Uiteindelijk begint hij gewoon alles onder te plassen.
pi_105746034
De arme schat, is daar helemaal niks aan te doen? Of adopteren als buitenkat?
  zondag 18 december 2011 @ 22:06:29 #52
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105746353
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:01 schreef Prego het volgende:
De arme schat, is daar helemaal niks aan te doen? Of adopteren als buitenkat?
Ik weet het niet :). Ik denk dat het baasje die hem een kans wil geven heel veel zal moeten investeren daarin. Of inderdaad veel naar buiten, maar volgens mij is Alex een zwerver, dus moet daar ook weer mee opgepast worden.

Ik weet 't niet zeker, ik zal het zaterdag eens nalezen en hem daarna in het andere topic in het zonnetje gaan zetten :D. Hij verdient ook een huisje.
  maandag 19 december 2011 @ 05:20:00 #53
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_105759545
De kat!!! _O_ _O_ _O- Ik heb deze bazen dieren nodig in mijn huis om de ratten weg te houden.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_105760469
Wat een mooi werk verricht je daar, Samzz! ^O^
Mijn hart breekt echt bij het horen van verhalen als het verhaal van Alex ;( al 2 jaar moeten leven in een asiel. blegh. Ik gun hem voor kerst een heel fijn nieuw huisje O+
pi_105767815
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:06 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik weet het niet :). Ik denk dat het baasje die hem een kans wil geven heel veel zal moeten investeren daarin. Of inderdaad veel naar buiten, maar volgens mij is Alex een zwerver, dus moet daar ook weer mee opgepast worden.

Sommige asielen bieden bij dit soort kat aan de plaatsing te laten begeleiden door een gedragsdeskundige. Er zijn er die dit vast voor niks willen doen, bv wanneer je het kattengedragsadviesbureau benadert en vraagt om een stagair.
pi_105995154
misschien domme vraag maar waar werk je (in welke plaats?)
Werewolf
  zaterdag 24 december 2011 @ 12:17:03 #57
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105996778
In Enschede :).
  maandag 26 december 2011 @ 03:38:35 #58
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106049839
Hoe lang heb je eigenlijk "garantie" op een kat van een Asiel?

Eind 2010 (oktober) heb ik uit Lelystad een katertje van +/-6maanden geadopteerd, geweldig beest, enorm aanhankelijk naar mij toe en echt een kat die bij mij pastte.
Helaas merkte ik op een gegeven moment dat hij moeite met ademen had en na een bezoek aan de dierenarts bleek dat hij een aangeboren hartafwijking had (lekkende hartklep)
Een week na dat bericht heb ik 'm al in moeten laten slapen, dat was november 2011. ;(

In principe had een dierenarts al kunnen horen dat zijn hart niet 100% in orde was toen ik 'm uit het asiel ophaalde dus vraag ik me nu erg af waarom mij daar niks over verteld is toen.
En ik vraag me toch ook een beetje af of ik nu niet "met korting" een nieuwe kat kan krijgen, zoveel geld heb ik helaas niet en er MOET hier toch echt wel weer een nieuwe kater komen begin volgend jaar.
pi_106050574
Wat sneu zeg voor jou en je kat ;(

Toevallig vang ik kittens op voor het asiel waar Samzz werkt en weet ik dat je twee weken 'proeftijd' zeg maar hebt. Binnen twee weken kun je ze terugbrengen en krijg je je geld terug, anders moet je afstandskosten betalen.
Misschien dat het asiel bij jou andere regels hiervoor heeft, dat zou kunnen.
Als ik jou was zou ik sowieso contact opnemen met het asiel en het verhaal uitleggen. Grote kans dat je dan met 'korting' een andere kat kunt krijgen. of je geld terug en Joe en Odie adopteren :+ of Evi maar das een poes :P (zie mijn topic)
  maandag 26 december 2011 @ 11:38:30 #60
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106052443
Garantie op een kat... Nooit van gehoord en ik denk ook niet dat je nu je geld terug krijgt of met korting een nieuwe kat krijgt. Dat de lekkende hartklep gemist is, is heel erg vervelend, maar dat kan gebeuren. Daarbij, een kat kan ook onder de auto komen, een infectie krijgen of wat dan ook en dan krijg je ook niet zomaar een nieuwe.

Het is jammer dan je maar zo kort van hem hebt mogen genieten, neem contact op met je eigen asiel en leg het voor. Verder zeg je dat je niet zoveel geld hebt, niet om lullig te zijn, maar als je de aanschaf al niet kan betalen, hoe betaal je dan het onderhoud en eventuele dierenartskosten als het dier een poot breekt of zo?
  Moderator maandag 26 december 2011 @ 11:46:35 #61
155227 crew  Guppy
dus
pi_106052618
Garantie is een groot woord, maar ik snap wel dat SiGNe ervan staat te kijken dat een aangeboren lekkende hartklep niet is opgevallen bij de medisch check die zo'n kat in het asiel krijgt. Als ik een asieldier koop, verwacht ik dat dat soort dingen in ieder geval bekend zijn, zodat je daar als nieuwe eigenaar rekening mee kan houden.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 26 december 2011 @ 11:48:17 #62
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106052668
Ik ook. Ik denk alleen dat er geen garantie is. Maar dat weet je pas als je het asiel belt.
  Moderator maandag 26 december 2011 @ 11:49:50 #63
155227 crew  Guppy
dus
pi_106052708
Nee, garantie is meer iets voor producten. Maar ik denk dat er met goed overleg vast wel iets geregeld kan worden. In ieder geval is het nooit verkeerd om het asiel ervan op de hoogte te brengen, zodat zoiets in de toekomst kan worden voorkomen.
pi_106053495
Ach toen wij een kat uit het asiel haalde (jaren geleden), bleek hij niesziekte te hebben en natuurlijk de 2 andere ook aangestoken. Toen ik het asiel daarover belde, kreeg ik als enige reactie "dat ik hem dan maar terug moest brengen, dan kreeg ik wel een andere mee". Heb haar toen verteld dat ik een nieuwe huisgenoot niet zomaar inruil voor een andere, maar dat ik het belangrijk vond dat het asiel wist dat ze zieke dieren meegaven. Ik kreeg hier een heel kattig antwoord op. Ik zal dus niet zo snel meer een kat uit het asiel halen (is ook niet nodig want gedumpte katten weten kennelijk ook hun weg naar ons te vinden).
  Moderator maandag 26 december 2011 @ 12:20:57 #65
155227 crew  Guppy
dus
pi_106053553
Jeetje, wat een rare reactie... Niet wat ik zou verwachten van een asiel...
pi_106053693
@lisa, dat is inderdaad een hele vervelende reactie van het asiel, maar om dan meteen te zeggen dat je daarom niet zo snel meer een dier uit het asiel zou halen vind ik wel een beetje overdreven. Misschien had die ene medewerkster haar dag niet, dat praat het niet goed maar om nou je keuze van een asieldier van 1 reactie van 1 medewerkster af te laten hangen vind ik jammer.
  maandag 26 december 2011 @ 12:35:40 #67
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106053935
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 12:19 schreef lisa het volgende:
Ach toen wij een kat uit het asiel haalde (jaren geleden), bleek hij niesziekte te hebben en natuurlijk de 2 andere ook aangestoken. Toen ik het asiel daarover belde, kreeg ik als enige reactie "dat ik hem dan maar terug moest brengen, dan kreeg ik wel een andere mee". Heb haar toen verteld dat ik een nieuwe huisgenoot niet zomaar inruil voor een andere, maar dat ik het belangrijk vond dat het asiel wist dat ze zieke dieren meegaven. Ik kreeg hier een heel kattig antwoord op. Ik zal dus niet zo snel meer een kat uit het asiel halen (is ook niet nodig want gedumpte katten weten kennelijk ook hun weg naar ons te vinden).
Heb je op een ander moment terug gebeld of gevraagd naar een andere medewerker? Asiels mogen geen zieke dieren meegeven, dus ze zijn ernstig fout geweest.

Maar om, zoals Oognip al zei, alle asiels daarom af te schrijven is wel kortzichtig :).
  † In Memoriam † maandag 26 december 2011 @ 15:40:45 #68
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_106058888
Wat een leuk topic Samzz. Ik blijf je volgen en je hebt pm.
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  maandag 26 december 2011 @ 17:35:13 #69
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_106061746
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 03:38 schreef SiGNe het volgende:
Hoe lang heb je eigenlijk "garantie" op een kat van een Asiel?

Eind 2010 (oktober) heb ik uit Lelystad een katertje van +/-6maanden geadopteerd, geweldig beest, enorm aanhankelijk naar mij toe en echt een kat die bij mij pastte.
Helaas merkte ik op een gegeven moment dat hij moeite met ademen had en na een bezoek aan de dierenarts bleek dat hij een aangeboren hartafwijking had (lekkende hartklep)
Een week na dat bericht heb ik 'm al in moeten laten slapen, dat was november 2011. ;(

In principe had een dierenarts al kunnen horen dat zijn hart niet 100% in orde was toen ik 'm uit het asiel ophaalde dus vraag ik me nu erg af waarom mij daar niks over verteld is toen.
En ik vraag me toch ook een beetje af of ik nu niet "met korting" een nieuwe kat kan krijgen, zoveel geld heb ik helaas niet en er MOET hier toch echt wel weer een nieuwe kater komen begin volgend jaar.
Ik wil niet vervelend doen, maar begin niet aan dieren als je portemonnee het niet echt toelaat. Dieren zijn over het algemeen niet goedkoop. Zou zonde zijn als je huisdier niet de zorg krijgt die het nodig heeft in een noodgeval.

@TS je verricht schitterend werk, het is dat er bij ons jammer genoeg niet echt iets in de buurt zit (met konijnen e.d.) anders zou ik me ook direct aanmelden. :)
(al zou ik het wel moeilijk vinden om weer afscheid te moeten nemen van dieren :@ )
From feudal serf to spender.
pi_106072305
Oognip dat ik niet zo snel meer dieren uit het asiel neem, wil niet zeggen dat ik geen zielige katten o.i.d. neem hoor. Van de 2 die hier nu rondlopen komt er 1 uit een Fok-nestje van 10 jaar geleden (een zgn. Pep-kitten voor wie zich dat nog kan herinneren) die op stel en sprong een nieuw huisje nodig had, en de andere is gedumpt in het bos bij onze camping als kitten van een paar weken oud (volkomen uitgehongerd etc.). Dus ik heb nog altijd wel het gevoel dat ik voor katten in een rotsituatie een goed huisje ben. Tot nu toe hebben katten ons altijd weten te vinden en zijn we verder eigenlijk nog nooit op zoek geweest naar een kat (en dus ook geen asiel nodig gehad).
  dinsdag 27 december 2011 @ 01:15:44 #71
45 SiGNe
pi_106076281
quote:
17s.gif Op maandag 26 december 2011 17:35 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend doen, maar begin niet aan dieren als je portemonnee het niet echt toelaat. Dieren zijn over het algemeen niet goedkoop. Zou zonde zijn als je huisdier niet de zorg krijgt die het nodig heeft in een noodgeval.
Niet vervelend hoor :)
M'n portemonee laat niet heel veel toe, zeker qua dierenartskosten niet (even een Echo, Röntgen en wat medicatie en ik was al ¤320,- lichter en de euthanasie kostte ook nog eens ¤72,-) maar gelukkig heb ik hele lieve ouders (en een zus) die op het moment dat het nodig is helpen.

Een kat krijgt bij mij verder alleen topvoer, Morgan kreeg Proplan Sensitive omdat ie van al het andere diaree kreeg.
(Overigens vallen die kosten ook erg mee, goedkoop blikvoer zitten minder voedingsstoffen in en kost ook zo'n ¤0,50 per dag, net als voer van Iams/Proplan/Royal Canin.)
Ik geef ook liever geld uit aan m'n kat dan aan mezelf dus ook dat zit wel goed.

Als ik binnenkort een nieuwe kater in huis neem dan wil ik ook een verzekering voor 'm afsluiten en hij gaat ook meteen gecontroleerd worden door een onafhankelijke dierenarts (ik krijg nog ¤16,- korting omdat ik de medicatie voor Morgan naar ze had teruggebracht, erg aardig)
Ik heb nog steeds best veel verdriet om het plotselinge verlies van Morgan en dat wil ik niet nog een keer maken (of pas over een jaar of 20 als m'n nieuwe kat uit ouderdom overlijdt)

En korting bij het asiel Lelystad zou opzich wel mooi zijn maar ook niet noodzakelijk, ik vroeg me meer af wat de policy van de asiels hieromtrend zijn.
Je hoort ook vaak bij adoptie dat de kat eigendom blijft van het asiel bijvoorbeeld.

Ik vind het wel jammer waarom de dierenarts daar niets gehoord heeft aan zijn hart, het was zelfs voor mij duidelijk te horen (z'n hart deed boem-boem-boem, niet boemboem-boemboem-boemboem) en als de problemen toen nog niet zo heel duidelijk aanwezig waren hadden ze in elk geval al een hartruis kunnen horen.
Als ik eerder was begonnen met medicatie had Morgan nog best oud kunnen worden in plaats van slechts anderhalf.
  dinsdag 27 december 2011 @ 13:08:50 #72
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_106083422
quote:
17s.gif Op maandag 26 december 2011 17:35 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

@TS je verricht schitterend werk, het is dat er bij ons jammer genoeg niet echt iets in de buurt zit (met konijnen e.d.) anders zou ik me ook direct aanmelden. :)
(al zou ik het wel moeilijk vinden om weer afscheid te moeten nemen van dieren :@ )
Dat is onzin, daar kun je je nooit op instellen. Ik kwam met Polle ineens ook met 400/500 euro in korte tijd aan dierenartskosten (twee dagen dialyse/infuus, verschillende dure bloedtesten, infuuszakken vocht voor thuis, naalden, medicijnen, etc.). Dat is inmiddels afbetaald, maar is een unicum.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_106083904
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 13:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat is onzin, daar kun je je nooit op instellen. Ik kwam met Polle ineens ook met 400/500 euro in korte tijd aan dierenartskosten (twee dagen dialyse/infuus, verschillende dure bloedtesten, infuuszakken vocht voor thuis, naalden, medicijnen, etc.). Dat is inmiddels afbetaald, maar is een unicum.
Je kan wel een beetje geld opzij zetten zodat je onverwachte dierenartskosten toch kunt betalen. Of een dierenverzekering afsluiten :)
  dinsdag 27 december 2011 @ 14:02:15 #74
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106084884
quote:

[..]

Als je al niet eens de aanschafkosten kan betalen, moet je geen dier nemen.

Maar ik las ook al dat het wat genuanceerder lag.
  dinsdag 27 december 2011 @ 14:06:55 #75
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_106085004
quote:
Een bedrag van ¤400 - ¤500 is voor ons helaas geen unicum hoor. Dit jaar heb ik het meerdere maanden ruimschoots gehaald :Y
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 27 december 2011 @ 16:16:02 #76
45 SiGNe
pi_106089781
M'n ouders zijn ook letterlijk al duizenden euro's kwijt aan hun Burmees, blijft een probleemgevalletje maar je geeft liever (veel) geld uit om een huisdier weer beter te maken dan ¤72,- voor euthanasie.
't is dat ik geen geld heb voor open-hartchirurgie maar als ik het had dan had ik dat echt wel gedaan.
En zonder dat zou Morgan alleen maar snel achteruit gaan met heel veel last dus uiteindelijk heb je geen andere keus.
Je hebt tenslotte altijd het beste met je huisdier voor.

En die dierenartskosten kunnen erg snel oplopen, klein onderzoekje en je bent al makkelijk ¤100 kwijt, dus m'n volgende kat krijgt wel meteen een verzekering, ook al is ie hartstikke gezond en zijn er weinig genetische risico's (zoals met veel raskatten)
  dinsdag 27 december 2011 @ 16:18:59 #77
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106089951
Helemaal prima. Kan het dan nu weer ontopic over het asiel? Fijn.
pi_106090361
En of dat kan!
Sta jij altijd op de quarantaine, Sammz, of sta je ook weleens op de gewone kattenverblijven? En waarom?
  dinsdag 27 december 2011 @ 16:47:13 #79
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106091202
Ik lees hier regelmatig dat mensen bang zijn zich te hechten aan de dieren. Ik heb daar eigenlijk weinig last van, juist omdat ik weet dat ik ze nooit allemaal een goed huisje kan geven en er veel mensen zijn die dat wel kunnen.

Er zijn in het jaar dat ik nu bij het asiel werk drie dieren geweest waarvan ik het moeilijk heb gehad dat ze er niet meer zijn, maar dat is omdat deze dieren niet zijn geadopteerd maar geeuthanaseerd/overleden.

De eerste is Marie, zij kwam bij ons binnen als een hoopje ellende, erg mager, herpes, niesziekte en uitgedroogd, maar een ontzettend lieve grijs cyperse poes. Wij hebben alles gedaan wat we konden, de dierenarts heeft haar eerst aan het infuus gelegd zodat ze vocht binnen kreeg, met dat infuus kreeg ze ook meteen medicatie. Het leek de goede kant op te gaan. Na een week mocht ze van het infuus af en is ze verhuisd naar de ziekenboeg waar ze ingepakt in handdoeken en kruiken iedere dag werd verzorgd en gedwangvoerd. Uiteindelijk ging haar herpes over en kon ze redelijk zelf eten, toch hebben we haar nog regelmatig moeten dwangvoeren en water in haar bekkie moeten spuiten omdat ze zelf lastig water kon drinken. Helaas is ze, na twee weken aan de beterende hand te zijn geweest, ingestort en kon ze niet meer eten, drinken en kwam er op gegeven moment geen ontlasting meer, ondanks dat we dwangvoerden. De dierenarts heeft haar nagekeken en kwam tot de conclusie dat ze van binnen helemaal kapot was omdat ze zo lang geen eten en drinken heeft gehad en heeft toen besloten haar in te laten slapen. Daar had ik het best moeilijk mee, omdat dit in de vakantieperiode gebeurde en ik haar behoorlijk intensief verzorgd heb (meerdere dagen per week wezen kijken en knuffelen) en ze juist zo goed leek te gaan.

Gelukkig heeft Marie niet eenzaam hoeven sterven en had ze een warm en comfortabel bedje waar ze in lag toen ze het spuitje kreeg.

De tweede is Maik. Maik heeft een half jaar bij ons gezeten vanaf dat hij in beslag was genomen door de politie. Maik was een (zeer) grote Amerikaanse bulldog met een klein hartje. Een prachtig dier om te zien, ontzettend sterk, ondanks dat hij ontzettend mager was, geweldig lief en speels. Iedere zaterdag en zondag (toen ik de zondagen nog werkte) heb ik na het werk met hem gespeeld en geknuffeld. Maik is bij binnenkomst door de dierenarts onderzocht en we wisten dat hij een slechte rug en heupen had, hier kreeg hij medicatie voor (pijnstillers en ontstekingsremmers in de hoop dat hij op zou knappen en eventueel beter zou worden). Helaas werd Maik zijn rug slechter en slechter en kon hij ook minder goed lopen, ondanks de pijnstillers. Hij is toen nogmaals grondig onderzocht en door de dierenarts opgegeven ;(.

De derde is Timo. Een 14 jaar oude open kater. Hij kwam bij mij op de quarantaine nadat hij door de dierenambulance was opgehaald. Een erg lieve, zwarte kater met felgroene ogen, een ontzettend brede katerkop en een wit puntje op zijn staart, vermagerd en wat verkouden, maar verder in relatief goede gezondheid voor zijn leeftijd. Iedere zaterdag en zondag (ik werkte toen nog beide dagen) begon hij hard te spinnen zodra je binnen kwam om te beginnen. Helaas hebben wij een niesziekte epidemie gehad en Timo is daar ook mee besmet geraakt. Hij is verplaatst naar de ziekenboeg en na twee weken knapte hij zienderogen op. Omdat hij, met zijn 14 jaar en kater zijnde, behoorlijk groot was en dus nog een kater die er jaren lustig op los heeft gepaard, is hij voor een quarantaineperiode en in afwachting van zijn castratie naar de kittenkamer gebracht om hem zo rust te geven (op de quarantaine zitten ook poezen), waar hij om en om lekker los heeft kunnen lopen. Hij is helemaal opgeknapt en werd nuchter gezet voor castratie. Hij is gecastreerd en vervolgens nooit meer uit zijn narcose ontwaakt ;(.

Helaas heb je dit soort verhalen ook als je in het asiel werkt. Veel hoopvolle en mooie verhalen, maar ook verhalen die niet goed aflopen. Het troost mij dat de dieren in de tijd dat ze bij ons zijn iig nog warmte, liefde en goed voer en water hebben gehad, een goede verzorging en aandacht alle dagen van de week.
  dinsdag 27 december 2011 @ 16:52:37 #80
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106091430
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:27 schreef Oognip het volgende:
En of dat kan!
Sta jij altijd op de quarantaine, Sammz, of sta je ook weleens op de gewone kattenverblijven? En waarom?
Ik sta in principe altijd op de quarantaine, ik sta daar nu een jaar en ik ken de routine precies, werk snel en consequent, ik kan goed met katten omgaan (bang, boos of agressief, lief, knuffelig, enz.), ik kan medicijnen toedienen, zie aan een kat wanneer deze niet lekker in zijn vel zit (iets wat op de quarantaine erg belangrijk is i.v.m. ziektes) of iets onder de leden heeft. Verder ben ik ook heel secuur in het opschrijven van alle bijzonderheden, ik tel nog net de overgebleven brokjes niet na, bij wijze van :+.

Om de routine erin te houden, sta ik ook wel eens op de Lange Gang, maar dat is meer uitzondering dan regel. En meestal is dat ook alleen als er een kamer is die onder quarantaine staat (bijvoorbeeld ten tijde van de niesziekte epidemie, of toen we schimmel hadden). Bij de honden sta ik eigenlijk niet, ik wil binnenkort vragen of ik ook een paar weken bij de honden kan werken om daar ook ervaring op te doen :).

Ik denk dat dit een reden is dat ik zo vaak op de quarantaine sta. Ik kan verder heel goed samenwerken met Yvonne, die de afdeling leidt, zeg maar.
pi_106091900
Ah op die manier :)
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:37:36 #82
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_106097569
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:18 schreef Samzz het volgende:
Helemaal prima. Kan het dan nu weer ontopic over het asiel? Fijn.
Zo, gezellig ^O^
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:39:25 #83
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_106097650
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 14:06 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Een bedrag van ¤400 - ¤500 is voor ons helaas geen unicum hoor. Dit jaar heb ik het meerdere maanden ruimschoots gehaald :Y
Dat. Baloe heeft ook al duizenden euro's gekost en deze december maand al 250 euro :') Dus uitzonderingen zijn het ook hier niet _O-
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:41:00 #84
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106097728
quote:
13s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:37 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Zo, gezellig ^O^
Wat? Dit topic gaat over het asiel waar ik werk, prima als het eventjes over dierenartskosten gaat, maar daar is dit topic niet voor en ik zou het jammer vinden als het topic gekaapt wordt en alleen daar maar over zou gaan :).
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:42:31 #85
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_106097811
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik van dieren houden.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  vrijdag 30 december 2011 @ 15:23:15 #86
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106206037
De shar-pei waar ik het over had, is geadopteerd :).

Morgen weer naar het asiel, meteen even kijken hoe het met Joe en Odie is en of ze nog op de quarantaine zitten en wanneer ze, wanneer wel, verplaatst worden naar de Lange Gang.
pi_106206765
Ik ben heel benieuwd hoe het met Joe en Odie gaat ja :Y fijn dat we zo nog op de hoogte gehouden kunnen worden *;
  vrijdag 30 december 2011 @ 17:35:52 #88
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106211242
Ik hoorde zojuist dat eergisteren baby cavia's geboren zijn O+. Het zijn er drie. Morgen eens op kraamvisite :D.
  zaterdag 31 december 2011 @ 10:08:41 #89
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106237800
Ze zijn vorige week al geboren, wakker :'). Maar wel heeel erg leuk O+!

Met Joe en Odie gaat het goed, Odie is nog steeds bang, ik kan hem aaien en dan ontspant hij wel, maar zodra je bezig gaat zit hij met verwijde pupillen in zijn kattenbak. Ik heb hem een ligbak met handdoek gegeven. Joe is aanhankelijk en kronkelt zich in alle bochten om geaaid te worden.

Vandaag drie nieuwe katten, Riekie, Sientje en Maik. Sientje is gevonden IN een kroeg in het centrum van Enschede, een heel mooi schildpadje, ze laat zich aaien, miauwt als een malle, maar is nog wel bang. Riekie laat zich ook aaien, maar is ook erg bang, zij heeft ook een ligbak. Maik is heel lief, vind niks erg en eet meteen goed.

Odie en Joe mogen als het goed is maandag naar de lange gang (we verhuizen nu niet meer ivm oud en nieuw en stress). Dan zijn ze ook adopteerbaar.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 31 december 2011 @ 10:22:39 #90
163650 Greys
pi_106238138
Goed idd, dat niet meer verhuizen ivm O&N :Y
Ik hoop dat ze heel snel de lange gang ook weer uit zijn O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_106238140
O+
Ik vraag me alleen af hoe ik me een ligbak moet voorstellen :@ is dat gewoon een kattenbak met een handdoek erin zodat ie daar lekker in kan liggen of iets heel anders?
pi_106238164
Oh en wanneer komen Joe en Odie op de site, Samzz? Is dat pas als ze in de lange gang zitten?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 31 december 2011 @ 10:23:43 #93
163650 Greys
pi_106238165
Ik denk het wel idd :Y Een bak met een kleedje, dat voelt mss net iets veiliger dan alleen een kleedje, wat beschermder ofzo, omdat hij kennelijk toch bij angst graag in die bak kruipt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_106238335
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 17:35 schreef Samzz het volgende:
Ik hoorde zojuist dat eergisteren baby cavia's geboren zijn O+. Het zijn er drie. Morgen eens op kraamvisite :D.
Babycaafjes O+ Die zijn al helemaal af O+

Ik ga volgende week in de opvang naar een tweedehands caaf kijken, als vriendje voor mijn bitches :)
Tap tap tap
pi_106238489
Ik las "verwijfde pupillen" :')

Leuke update, handig ook, dat niet meer verhuizen dit weekend
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 31 december 2011 @ 10:39:38 #96
163650 Greys
pi_106238619
Babycaafjes zijn inderdaad zo koddig :D Meteen rondhuppelen, helemaal klaar en harig en oogjes open :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 31 december 2011 @ 10:49:09 #97
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_106238864
Meer poezenplaatjes
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 31 december 2011 @ 12:01:29 #98
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106241158
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 10:23 schreef Oognip het volgende:
Oh en wanneer komen Joe en Odie op de site, Samzz? Is dat pas als ze in de lange gang zitten?
Gewoon een hele simpele, makkelijk schoon te maken afwasbak met een handdoek erin. Hij plofte meteen neer toen ik 'm neerzette :D. Meteen helemaal tevreden, de pupillen werden een heel stuk kleiner, gelukkig.

Er kwam net, toen ik aan het afsluiten was zelfs een klein spinnetje uit :D.

Ze komen op de site zodra ze op de Lange Gang zitten :).
pi_106241239
Een spinnetje van Bliksem O+ wat een lief nieuws *O* ik vind het zo superfijn om te horen hoe het met ze gaat, kan je nagaan hoe blij Oognip is met al dit nieuws O+
  zaterdag 31 december 2011 @ 12:11:24 #100
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106241472
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 10:29 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Babycaafjes O+ Die zijn al helemaal af O+

Ik ga volgende week in de opvang naar een tweedehands caaf kijken, als vriendje voor mijn bitches :)
Ja, ze zijn heel erg leuk, het zijn er drie en ze knallen als gekken door het hok _O-. Ze zijn nu nog chocoladebruin met rode ogen, uiteindelijk worden ze roodbruin, die rode ogen blijven ze houden. Ze zijn alle drie gladharig, een effen gekleurde, een effen gekleurde met een blesje en een bonte :).

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 12:04 schreef Mama_Mia het volgende:
Een spinnetje van Bliksem O+ wat een lief nieuws *O* ik vind het zo superfijn om te horen hoe het met ze gaat, kan je nagaan hoe blij Oognip is met al dit nieuws O+
Toch zijn ze nog wel onzeker, dat kun je heel goed zien. Zodra ik binnen kwam om ze te bekijken kwam Joe er meteen aangestuiterd, maar die kroop ook wel even in een hoekje zodra je dan het deurtje open doet. Hij werd wel opener, naarmate ik langer bezig was.

Odie (Zo heet hij hier) is echt heel erg mooi O+. Gelukkig eet hij goed, want dat was de afgelopen dagen wat slechter, o.a. door het castreren.

Ik heb zes katten aan de linker kant, waar Joe en Odie zitten, na het voeren zaten ze alle zes op dezelfde manier bij de voerbak te eten :D.

De honden en katten hebben deze hele week ivm het geknal Royal Canin calm brokjes gekregen, de ramen zijn dicht (normaal staan die op een kier) en de radio staat aan :).
pi_106241499
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2011 12:01 schreef Samzz het volgende:

[..]

Gewoon een hele simpele, makkelijk schoon te maken afwasbak met een handdoek erin. Hij plofte meteen neer toen ik 'm neerzette :D. Meteen helemaal tevreden, de pupillen werden een heel stuk kleiner, gelukkig.

Er kwam net, toen ik aan het afsluiten was zelfs een klein spinnetje uit :D.

Ze komen op de site zodra ze op de Lange Gang zitten :).
Oh wat leuk om te horen dat ie helemaal tevreden met zijn afwasbak is (hij lijkt Muis wel O+). Zelfs een spinnetje O+
pi_106241593
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 12:04 schreef Mama_Mia het volgende:
Inderdaad *O*
pi_106279059
Wat fijn dat Bliksem inmiddels wat beter eet na de castratie. :) En het spinnetje O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zondag 1 januari 2012 @ 16:48:49 #104
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106279155
Bliksem heet Odie.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 13:15:13 #105
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106521827
Zo, vandaag weer lekker gewerkt met de diertjes :). Bij binnenkomst eerst even bij Joe en Odie gekeken, die zijn verhuisd naar de Lange Gang (Kamer 2, lekker samen) en dus adopteerbaar zijn. Naar omstandigheden gaat het goed. Joe komt wel naar je toe, Odie is nog steeds wat bang. Wel eten en drinken ze goed en gaat het met de andere katten ook prima, dus dat is mooi.

Ik wilde vandaag nog wat foto's maken, dus ik had de camera meegenomen, vergeten de accu op te laden, dus wel foto's, maar telefoonfoto's :+. Nou ja, het geeft een beeld.

Dit is Riekie. Zij is vorige week binnengekomen op de quarantaine, ze is 1,5 jaar oud en een erg mooie en aanhankelijke zwarte poes. Toen ik binnenkwam vond ik haar zittend in de kattenbak, haar handdoek erin gemoffeld. Na het schoonmaken heb ik haar een ligbak met handdoek gegeven, en jeeej, ze ging er meteen prinsesheerlijk in liggen O+.

Een voorbeeld van de ligbak. Bij katten die erg ziek zijn of onderkoeld e.d. wordt er een kruik met heet water in een handdoek gewikkeld en wordt de kat lekker warm in de ligbak gelegd. Katten die erg bang zijn en daarom in hun kattenbak wegkruipen, krijgen van mij ook een ligbak, katten horen niet in hun eigen uitwerpselen te liggen.

Dit is Riekie's buurvrouw, waar ik de naam niet van weet (schandalig :@ ), een lieve kitten van 5 maand oud. Een enorme herrieschopper ook, ze heeft vandaag tot twee keer toe haar kattenbak omgegooid tijdens het spelen.

Dit is Maik, een erg lief en aanhankelijk mannetje van ongeveer 1 jaar oud. Hij is vorige week tegelijkertijd met Sientje (buurvrouw) binnengebracht. Maik geeft alleen maar kopjes.

Buurvrouw Sientje, zij is in een café in de binnenstad van Enschede gevonden. Sientje is een prachtige schildpadkleur dame met hele ronde wangetjes. Ze wil graag geaaid worden, maar voelt zich nog niet helemaal op haar gemak. Dit komt wel goed, want ze is, zoals gezegd, wel aanhankelijk. Hier is ook goed te zien dat de katten op zich nog wel wat ruimte hebben in hun hok (groter is natuurlijk altijd beter, maar dat is niet handelbaar). De plank waar ze op kunnen zitten zit precies in het midden, dus boven hebben ze even veel ruimte als onder.

Dit is Betsie, een kitten van 5 maand oud ongeveer. Ze zit onder de vlooien en wormen (waar ze voor behandeld is), is erg aanhankelijk en houdt van knuffelen. Zodra je binnen komt, komt ze meteen naar het deurtje toe en steekt ze haar beide pootjes door de tralies alsof ze zeggen wil: Kom me aaien, prrrrrr O+! En dat doe ik dan ook, daar geniet ze zichtbaar van.

Deze statige (en moddervette) dame is Humma, Humma is al tien jaar en is gisteren van de ziekenboeg naar de quarantaine gekomen omdat ze genezen is van niesziekte. Humma moet nog twee weken in de quarantaine snot vrij blijven, daarna mag ze naar de Lange Gang na dierenarts controle. Humma is een lieve dame, een beetje onzeker, maar wel een echte knuffel.

Als je goed kijkt, zie je een glimp van de baby's. Als ze er volgende week nog zijn, wil ik betere foto's maken. Op de onderste foto staat Pa Cavia.

Gijsje is vandaag binnengebracht. Gijsje is een ruwharige middelgrote teckel (leeftijd weet ik zo niet). Gijsje heeft géén opvoeding genoten, is altijd heel erg verwend, hij bijt, kan niet met kinderen, andere honden en vreemde mensen. Onze gedragsdeskundige heeft een tijd met hem doorgebracht en ons laten weten dat hij geplaatst moet worden bij mensen die op hun strepen staan, Gijsje moet geen vinger toegestopt krijgen, want hij neemt je hele hand.

Ik vertelde net over twee kittens. Deze beide kittens barsten van de energie. En omdat ze op de quarantaine zitten, mogen ze niet uit hun hok, eigenlijk. Nu vind ik dat erg zielig voor ze en omdat er op de quarantaine geen ziektes rondwaren, mochten ze van mij in de kamer loslopen terwijl ik de afwas deed. Betsie en Kitten hebben dus in hun eigen kamer heerlijk losgelopen (ik heb ze een speeltje gegeven), geklommen, voor het raam naar buiten gekeken en gerend. Het liefst laat ik iedere kat loslopen, maar dit is onmogelijk omdat een aantal van de katten op de quarantaine heel erg bang zijn en mocht ik ze loslaten, zijn ze alleen maar met een vangstok te vangen. Omdat dit heel erg veel stress oplevert en het gewoon niet prettig is om te doen, mogen de bange katten niet uit hun hok.

Ik heb vandaag wel, omdat ik maar 8 katten op de quarantaine heb (gelukkig) dik anderhalf uur met alle katten kunnen knuffelen en kroelen. Vooral voor de bange katten is dit waardevol. Twee van de bange katten, Dora en Ina, heb ik uiteindelijk kunnen kroelen waardoor ze wat ontspanden. Vorige week kon je Dora nog niet aanraken, als je naar haar wees begon ze al te blazen en uit te halen. Deze week is er dus veel met Dora gesocialiseerd.
pi_106522815
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:15 schreef Samzz het volgende:
Zo, vandaag weer lekker gewerkt met de diertjes :). Bij binnenkomst eerst even bij Joe en Odie gekeken, die zijn verhuisd naar de Lange Gang (Kamer 2, lekker samen) en dus adopteerbaar zijn. Naar omstandigheden gaat het goed. Joe komt wel naar je toe, Odie is nog steeds wat bang. Wel eten en drinken ze goed en gaat het met de andere katten ook prima, dus dat is mooi.
Wat fijn dat ze nu op de Lange Gang zitten en dat het goed gaat! ^O^

Ik vind de oudere poes Humma en Gijsje de teckel erg leuk O+
  zaterdag 7 januari 2012 @ 13:55:11 #107
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106523073
Humma is inderdaad erg leuk :D. En ook erg dik, van bovenaf is dat een peertje _O-.
pi_106524142
Is dat niet normaal Teckel-gedrag? :D

Ik ga trouwens volgende week een cavia uit de opvang halen :) een opvang hier in de buurt, dat wel :P
Tap tap tap
  zaterdag 7 januari 2012 @ 14:35:28 #109
45 SiGNe
pi_106524157
Hoe zit het eigenlijk met de castratie van katten, vanaf welke leeftijd worden ze bij jullie gecastreerd?
Normaal gezien doe je dat als ze tussen de 6 en 8 maanden zijn maar ik kan me voorstellen dat het in asiels eerder gebeurt omdat ze daar al meer dan genoeg kittens hebben.

Dus stel een kater van 3-4 maanden komt bij jullie binnen, gaat die meteen onder het mes of wordt er dan nog even gedacht tot het beestje dicht bij die 6 maanden zit?
pi_106524219
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:34 schreef CherryLips het volgende:

Ik ga trouwens volgende week een cavia uit de opvang halen :) een opvang hier in de buurt, dat wel :P
Nee ;) een teckel die normaal is opgevoed is niet zo.
  Moderator zaterdag 7 januari 2012 @ 14:41:20 #111
155227 crew  Guppy
dus
pi_106524321
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:37 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Nee ;) een teckel die normaal is opgevoed is niet zo.
Tja, ik kan Teckels alleen zoals Gijsje... :@
pi_106524471
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:41 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Tja, ik kan Teckels alleen zoals Gijsje... :@
Ik ken geen teckels zoals Gijsje en ik ken toch wel aardig wat teckels :Y
  Moderator zaterdag 7 januari 2012 @ 14:52:21 #113
155227 crew  Guppy
dus
pi_106524599
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:46 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Ik ken geen teckels zoals Gijsje en ik ken toch wel aardig wat teckels :Y
De teckels die ik ken zijn ook niet opgevoed, geef ik ook toe ;)
pi_106524702
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:52 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

De teckels die ik ken zijn ook niet opgevoed, geef ik ook toe ;)
Haha ja.. maar dat is met zoveel rassen...als je ze niet goed opvoed..verpest je ze.
Maar goed,offtopic. :+

In welk asiel werk je eigenlijk Samzz, kan ik Gijsje op wat teckel forums plaatsen.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 15:03:03 #115
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106524885
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:34 schreef CherryLips het volgende:

Nee, deze teckel is gewoon niet opgevoed :D. Dat hebben de baasjes ook toegegeven, ze waren er veel te lief voor.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:35 schreef SiGNe het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de castratie van katten, vanaf welke leeftijd worden ze bij jullie gecastreerd?
Normaal gezien doe je dat als ze tussen de 6 en 8 maanden zijn maar ik kan me voorstellen dat het in asiels eerder gebeurt omdat ze daar al meer dan genoeg kittens hebben.

Dus stel een kater van 3-4 maanden komt bij jullie binnen, gaat die meteen onder het mes of wordt er dan nog even gedacht tot het beestje dicht bij die 6 maanden zit?
Van wat ik zo weet, worden de kittens pas met zes maanden geholpen. Tot die tijd zitten ze in de kittenkamer met andere kittens die nog geholpen moeten worden of bij een pleeggezin tot het zover is :).

Echter hebben wij nu een niesziekte epidemie, dus de kittenkamer is omgetoverd tot extra ziekenboeg, ik weet dus niet hoe het nu opgelost wordt. Of kittens zo lang in de quarantaine blijven zitten, of toch naar de lange gang gaan, of eerder geholpen worden. Dat moet ik navragen :).

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:56 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Haha ja.. maar dat is met zoveel rassen...als je ze niet goed opvoed..verpest je ze.
Maar goed,offtopic. :+

In welk asiel werk je eigenlijk Samzz, kan ik Gijsje op wat teckel forums plaatsen.
Het DOC in Enschede, omdat hij pas net binnen is gebracht, staat hij nog niet op de site en ik weet ook niet zeker of hij al adopteerbaar is (ook honden gaan eerst in quarantaine).
pi_106538857
Betsie!
  zondag 8 januari 2012 @ 14:56:38 #117
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106560154
Ik kreeg via DM een vraag over wanneer er nu de meeste katten binnen komen. Ik denk dat het wel goed is om dat hier ook even te plaatsen. Overigens gaat dit wel voor alle dieren op, maar katten hebben we nu eenmaal het meeste.

De meeste katten komen, surprise surprise, in en rond de zomervakantie binnen. De stormloop begint rond de lente, wanneer de kittens geboren worden. Deze krijgen wij binnen via de Dierenambulance, vangkooien maar ook vinden wij ze gewoon in kartonnen dozen voor onze deur, in de regen, zonder handdoek. Soms zijn mensen zo aardig om ze toch nog zelf te brengen.

Wanneer dan de zomervakantie eraan komt, is de stormloop op volle sterkte en vangen we dagelijks een stuk of vijf/zes katten/kittens op. Deze zomervakantie hebben wij rond de 200 kittens opgevangen in het asiel of ondergebracht in pleeggezinnen over heel Enschede/Losser/Hengelo. Dan tel ik dus de volwassen katten niet mee, maar dat zijn er ook veel.

De meest gehoorde reden, als de katten al door mensen worden gebracht, is allergie, sloopgedrag of onzindelijkheid. De laatste twee komen bij ons in het asiel nooit naar voren, wij weten hoe laat het is als iemand in de zomer komt met een kat die onzindelijk is of waarvoor het kind allergisch is. Het diertje wordt gedumpt bij ons. Gelukkig wordt het dier wel gewoon bij ons afgegeven en niet, zoals vaak, gewoon in het bos gedumpt, in een doos voor de deur om er vervolgens overheen te rijden (waar gebeurd) of over het hek gegooid.

Dit laatste gebeurt in mindere mate met honden, deze worden meestal door de mensen zelf afgegeven of door de dierenambulance opgehaald. Een enkele keer is er eentje aan een boom voor het asiel vastgebonden. Konijnen en cavia's worden ook regelmatig gedumpt in een doos. We hebben van het zomer zelfs een geit vastgebonden aan de deur gevonden (deze had geen oormerk en zou afgemaakt moeten worden volgens regelgeving, maar hij is naar een hobbyboer gegaan O+ ). Ook heeft er een keer een schorpioen in onze vuilcontainer gelegen (helaas al dood).

Gelukkig is de uitstroom bij ons aardig constant, al merk ik (maar dat kan ook aan mij liggen) dat er na Oud en Nieuw meer dieren geadopteerd worden. Echter is de uitstroom bij de katten veel minder dan de instroom, waardoor wij dus een redelijk katten overschot hebben (klinkt kut, maar zo is het wel), de kamers zitten vol (10 tot 15 katten per kamer, veel te veel), de ziekenboeg en de kittenkamer zitten vol (30 katten), de quarantaine gelukkig niet, maar ook daar zitten 8 katten. En dan tel ik de kittens bij gastgezinnen niet mee.

Dit is de reden dat het asiel de kattenafdeling uit wil breiden met een kattenhuis, zoals het genoemd werd in de nieuwjaarstoespraak. De financiën zijn bijna rond :).

Overigens vangen wij niet alle katten op. Er is van de zomer een project gestart met vangkooien. De gevangen katten zijn vaak verwilderd, deze katten worden gecastreerd/gesteriliseerd en weer uitgezet (kittens worden WEL opgevangen). Zo hoopt de gemeente op de lange termijn het verwilderde katten overschot op een redelijk natuurlijke wijze in te perken :).
pi_106560397
Blegh zo sneu hoe er in sommige gevallen met dieren om wordt omgegaan ;( ik vind het heel kut om te lezen dat de kattenafdeling uitgebreid moet worden, dat dat nodig is. Bah!
  zondag 8 januari 2012 @ 15:11:06 #119
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106560836
Ja, het is echt niet leuk. Het meest schrijnende geval was nog wel de kittens die in een doos gedumpt werden (overigens voor het Roessingh en niet bij onze deur, foutje :@) en vervolgens ook nog eens overreden werden.

Een van de drie kittens heeft het niet overleefd. Abeltje en Robin hebben een goed huisje gevonden.

De artikelen:
http://www.tctubantia.nl/(...)-en-overrijdt-ze.ece
http://www.tctubantia.nl/(...)eft-over-na-hype.ece
pi_106564150
Echt sneu dat mensen hun dieren zo behandelen en gewoon dumpen zodat ze zelf op vakantie kunnen. ;(

Nog even een vraagje vanwege die schorpioen, hebben jullie ook reptielen dan?
pi_106564424
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 15:11 schreef Samzz het volgende:
Ja, het is echt niet leuk. Het meest schrijnende geval was nog wel de kittens die in een doos gedumpt werden (overigens voor het Roessingh en niet bij onze deur, foutje :@) en vervolgens ook nog eens overreden werden.

Een van de drie kittens heeft het niet overleefd. Abeltje en Robin hebben een goed huisje gevonden.

De artikelen:
http://www.tctubantia.nl/(...)-en-overrijdt-ze.ece
http://www.tctubantia.nl/(...)eft-over-na-hype.ece
Dit las ik toen ook, vreselijk ;( echt hoe ziek ben je om dit te kunnen doen :r
  zondag 8 januari 2012 @ 16:37:27 #122
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106564451
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:29 schreef OhGawd het volgende:
Echt sneu dat mensen hun dieren zo behandelen en gewoon dumpen zodat ze zelf op vakantie kunnen. ;(

Nog even een vraagje vanwege die schorpioen, hebben jullie ook reptielen dan?
Nee. Die komen zelden en worden meteen doorgestuurd naar de reptielen opvang.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 13:24:02 #123
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106799247
Vandaag weer een zeer drukke dag achter de rug. Ik begon met 14 katten in de quarantaine (1 nieuwe kat vers uit de nachtopvang), waarvan 1 kat medicatie krijgt (diazepam en metacam). Ik heb vanwege de drukte geen foto's gemaakt, ik moest van hot naar her, er zouden mensen komen voor Rollie (het katje op de foto waar mijn hand ook bij op staat :P), Dora zou overgeplaatst worden naar de lange gang (beide werden ook meteen gechipt) en voor Maggie en Betsie kwamen mensen kijken. Verder heb ik op de kittenkamer 8 katten verzorgd, dit zijn de katten die vanuit de ziekenboeg eigenlijk naar de quarantaine moeten, maar omdat de niesziekte zo besmettelijk is, hebben we een extra overgangskamer ingebouwd, dat is dus de kittenkamer.

Nou ja, de dag begon zoals altijd, ik heb eerst de nieuwe kat, Zazoe, uit de nachtopvang gehaald. De nachtopvang is een kleine ruimte met een katten/konijnen/vogel afdeling en een hondenafdeling. De dieren die buiten de openingstijden van het asiel worden gevangen, worden daar door de ambulance afgezet. Ze krijgen daar water, voer en een deken en in het geval van katten een kattenbak.

Schoonmaken ging zoals gewoonlijk, lekker snel maar nauwkeurig. Tot ik in de rechter kamer zat, waar een heule heule heule boze kat zit. Hugo. Je mag meneer niet aanraken, je mag zelfs niet naar hem kijken. Oren constant plat op de kop, grommen, miauwen. Door hem te negeren heb ik het hok redelijk goed schoon kunnen maken, omdat ik Hugo niet teveel stress wilde bezorgen en mijn eigen gezicht me toch wel dierbaar is, heb ik de bovenste plank gelaten voor wat hij is (Hugo zat daar in een hoekje gedrukt), en de rest netjes schoon gemaakt. Na de grote schoonmaak heb ik wat feliway in de rechtse kamer gespoten omdat er naast Hugo, nog twee andere katten zaten die niet helemaal op hun gemak zijn en wat bangig/boos zijn. Hugo krijgt de medicatie door zijn voer omdat hij niet hanteerbaar is, maar wel goed eet.

Daarna heb ik de kittenkamer schoongemaakt, waar verder geen bijzonderheden zijn. Daarna geholpen op de ziekenboeg die helemaal vol zit met katten op de medicatie (eentje zelfs op de sondevoeding, maar voor haar zien we het somber in, ze heeft een zware vorm van niesziekte en haar neus en keel zitten helemaal dicht, ze lijkt het zelf ook op te geven) en wat op het dwangvoer. Vanaf de ziekenboeg is een kat overgeplaatst naar de kittenkamer omdat deze gezond is. In de kittenkamer zal ze nog een week of twee blijven om te bekijken of de symptomen van niesziekte terug komen of niet.

Ook heb ik nog even bij Joe en Odie gekeken. Met beide gaat het goed en mijn collega's zijn dol op ze :D. Ik heb gevraagd op te schrijven dat Joe en Odie samen geplaatst worden, Odie trekt zich namelijk heel erg op aan Joe, ze liggen constant samen te slapen, te spelen en te eten. Joe en Odie gaan dus alleen samen weg. Als mijn collega's aan het werk zijn, zitten ze samen in een van de hokken, vooral omdat Odie toch nog wat afwachtend is, maar hij wordt steeds losser. Toen we net voor sluitingstijd even gingen kijken nog, zat hij bovenop de krabpaal koning te zijn :D. Dat was mooi om te zien, omdat we hem normaal dus alleen in zijn hok zien liggen. Odie is dol op aandacht, een echte knuffel aan het worden, net als Joe.

Vandaag is helaas een kat weer terug gekomen, kitten Koen, hij was een week bij zijn nieuwe baasjes thuis en daar heeft hij overal en nergens geplast en gepoept en dat zagen de mensen niet meer zitten. Dus hebben ze hem terug gebracht. 1 kitten is opgehaald (kitten Rollie), 1 kat is gereserveerd (Levi, een prachtige exotic, spierwit en ontzettend lief). Kitten Punky is van de ziekenboeg naar de kittenkamer verplaatst en gaat met een van onze medewerkers mee naar huis.

Vandaag is ook Berner Sennenhond Badou geadopteerd. Al met al een prima dagje :D.
pi_106799389
Ik wist heul niet dat katten ook diazepam kregen? Dat is toch een kalmeringsmiddel of anti-depressiva?

Goed dat t fijn gaat met Joe en Odie en zo te horen inderdaad erg goed om ze samen te laten plaatsen, als ze zich zo aan elkaar optrekken :Y

Snap verder dat terugbreng gedrag niet zo, als het echt extreem is; okee... Maar mensen hebben volgens mij ook een veel te rooskleurig beeld van een kitten (of wat voor dier dan ook). Feit blijft wel dat je ze gewoon op moet voeden, en je kan ze wel meteen overal rond laten huppelen, maarja... risico dan dus dat de boel ondergezeken wordt.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 13:49:00 #125
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106799925
Ja, hij krijgt het ook om te kalmeren. Wij kunnen er echt niks mee nu hij zo is, dat is voor ons en voor de kat zelf gewoon gevaarlijk en heel stressvol.

En wat je als laatste zegt is waar. Ik sprak vandaag met een collega die twee mensen had geholpen. Die mensen hadden twee kittens van zes maanden oud, gewoon ook buiten meteen vanaf de eerste dag. Een van de kittens is dus doodgereden.

Deze mensen wilden graag een kitten van 5 maanden ophalen als gezelschap voor die andere, maar ook deze zou dan meteen naar buiten gaan e.d.. Toen heeft mijn collega gezegd dat ze er nog maar eens heel goed over na moesten denken en dat ze sowieso geen kitten mee zullen krijgen.
pi_106799974
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:49 schreef Samzz het volgende:
Ja, hij krijgt het ook om te kalmeren. Wij kunnen er echt niks mee nu hij zo is, dat is voor ons en voor de kat zelf gewoon gevaarlijk en heel stressvol.

En wat je als laatste zegt is waar. Ik sprak vandaag met een collega die twee mensen had geholpen. Die mensen hadden twee kittens van zes maanden oud, gewoon ook buiten meteen vanaf de eerste dag. Een van de kittens is dus doodgereden.

Deze mensen wilden graag een kitten van 5 maanden ophalen als gezelschap voor die andere, maar ook deze zou dan meteen naar buiten gaan e.d.. Toen heeft mijn collega gezegd dat ze er nog maar eens heel goed over na moesten denken en dat ze sowieso geen kitten mee zullen krijgen.
Erg zonde, want uiteindelijk is het beestje altijd de dupe. Ze gaan weer van huis naar asiel naar volgende huis, wat hun karakter ook niet altijd ten goede komt.

En logisch verhaal van die diazepam hoor :D ik wist gewoon niet dat het ook op dieren werd gebruikt, maar die moeten natuurlijk ook weleens gekalmeerd worden :+
  zaterdag 14 januari 2012 @ 14:37:50 #127
45 SiGNe
pi_106801265
Sommige mensen denken veel te makkelijk over een huisdier, leuk voor de kinderen enzo.
Dat ze er ook verantwoordelijkheid voor hebben snappen ze niet.

Ik wil van de lente ook zeer graag weer een kitten (uit het asiel) hebben maar als die hier is mag die pas naar buiten als ie eerst m'n huis goed kent en zeker in het begin is dat gewoon aangelijnd.
Pas als ik er zeker van ben dat ie hier helemaal thuis is mag ie op een gegeven moment ook alleen op stap.
Er is hier alleen 1 weg waar ik me licht zorgen om maak, 50-75 meter verderop maar ik heb ook veel bos en da's veel interessanter dan die weg.
pi_106802181
Als ik mijn kitten naar buiten zou willen laten zou ik wachten tot ze gecastreerd zijn.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 16:19:59 #129
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106804120
Aan de andere kant komen er ook genoeg mensen die zich wel hebben ingelezen of die veel advies vragen en eerst vaker komen kijken voor ze een keuze maken.
pi_106805288
Mooi werk doe je! :)

Een gekke vraag misschien, maar worden er bij jullie wel eens raskatten binnen gebracht?
Mijn vriend en ik zijn op dit moment nog niet direct op zoek naar een kat (eerst een huis, en een stabiele financiële situatie creeëren) maar 'later' willen we toch wel graag 1 of 2 van deze huisgenoten. Punt is alleen dat mijn vriend behoorlijk allergisch is, en we ondanks best goed werkende medicijnen, toch (waarschijnlijk) wel zullen moeten kijken naar een meer 'anit allergeen' ras. Zoals bijvoorbeeld de Siberische kat, die van een bepaald eiwit veel minder aanmaakt.

Maar...ik zou zo graag asielkatten een goed huisje kunnen geven, in plaats van de eindeloze fok maar te stimuleren. (Ik ben niet tegen fokken an sich, maar nouja, als ik hier dan zie hoeveel katten wel een thuis kunnen gebruiken en verdienen...)
Vroeg me dus af of die er ook wel eens tussen zitten? :)
  zaterdag 14 januari 2012 @ 17:00:41 #131
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106805428
Ook raskatten worden wel eens binnengebracht ja, echter relatief weinig en meestal zijn het dan of Britse kortharen of perzen.

Wij hebben twee keer een heilige birmaan gehad, een keer een siamees, een Noorse boskat, een main coon en een keer een savannah en toevallig zit er nu een witte exotic (Levi). Maar verder valt het nog wel mee :). Kruisingen komen nog wel eens binnen, kruising pers of zo.

Maar goed, dat is in Enschede. Er zijn meer asiels in het land en ook via de rasvereniging heb je vaak herplaatsingen geloof ik.
pi_106805816
Ah ok, dus dan is het meer een kwestie van een keer 'geluk' hebben. :)
(Of inderdaad via de rasvereniging.)
Dank!

En tja, soms snap je de redenen van mensen om hun dier naar het asiel te brengen echt niet. Wij hebben eventjes mogen genieten van een schat van een kat, maar al heel snel kwamen we erachter waarom ze weg gedaan was: ze spuugde het hele huis onder. Bij de DA bleek ze geelzucht in een vergevorderd stadium te hebben. Dat het in het asiel niet opgemerkt was is één ding, maar dat de vorige eigenaren haar hadden weggedaan vanwege allergie (yeah right...) was toch wel echt walgelijk te noemen :r Dat doe je toch niet?
  zaterdag 14 januari 2012 @ 17:13:31 #133
45 SiGNe
pi_106805873
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 16:55 schreef Candaasje het volgende:
Mooi werk doe je! :)

Een gekke vraag misschien, maar worden er bij jullie wel eens raskatten binnen gebracht?
Mijn vriend en ik zijn op dit moment nog niet direct op zoek naar een kat (eerst een huis, en een stabiele financiële situatie creeëren) maar 'later' willen we toch wel graag 1 of 2 van deze huisgenoten. Punt is alleen dat mijn vriend behoorlijk allergisch is, en we ondanks best goed werkende medicijnen, toch (waarschijnlijk) wel zullen moeten kijken naar een meer 'anit allergeen' ras. Zoals bijvoorbeeld de Siberische kat, die van een bepaald eiwit veel minder aanmaakt.

Maar...ik zou zo graag asielkatten een goed huisje kunnen geven, in plaats van de eindeloze fok maar te stimuleren. (Ik ben niet tegen fokken an sich, maar nouja, als ik hier dan zie hoeveel katten wel een thuis kunnen gebruiken en verdienen...)
Vroeg me dus af of die er ook wel eens tussen zitten? :)
Voor raskatten heb je ook herplaatsing sites, elk ras heeft wel 'n eigen site met herplaatsers.
Misschien dat een burmees ook een geschikt ras is voor jullie, die hebben geen ondervacht en daar zijn ook veel mensen allergisch voor
  zaterdag 14 januari 2012 @ 17:18:46 #134
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106806053
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 17:11 schreef Candaasje het volgende:
Ah ok, dus dan is het meer een kwestie van een keer 'geluk' hebben. :)
(Of inderdaad via de rasvereniging.)
Dank!

En tja, soms snap je de redenen van mensen om hun dier naar het asiel te brengen echt niet. Wij hebben eventjes mogen genieten van een schat van een kat, maar al heel snel kwamen we erachter waarom ze weg gedaan was: ze spuugde het hele huis onder. Bij de DA bleek ze geelzucht in een vergevorderd stadium te hebben. Dat het in het asiel niet opgemerkt was is één ding, maar dat de vorige eigenaren haar hadden weggedaan vanwege allergie (yeah right...) was toch wel echt walgelijk te noemen :r Dat doe je toch niet?
Ja, de eerste eigenaren zijn wel heel erg tekort geschoten. Het asiel had het ook kunnen opmerken, overigens. Maar goed, ik zal niet beweren dat er bij ons nooit iets doorheen glipt, in het asiel werken ook vrijwilligers en dat zijn ook mensen en waar mensen werken gaat het soms fout, vooral wanneer er 60 katten zitten om voor te zorgen.

Het is inderdaad geen reden om een dier weg te doen. Maar veel mensen schijnen toch wel te denken dat wanneer het niet gaat zoals gewenst, het dier maar gewoon weg moet en dat er wat moeite in steken toch teveel van het goede is, want stel je voor dat je na wat moeite het ideale en gezonde huisdier hebt.
pi_106812924
@SiGNe: Dank voor de tip, zal hem zeker onthouden!

@Samzz: Bij ons in het asiel werken inderdaad ook vrijwilligers, en ik heb wel eens gehad dat ik er een hond bracht (die liep op straat zonder eigenaar) en daarvan vroeg een van de medewerksters wat voor ras het was. (Ze had vast net zoveel hondenras-kennis als ik :D Dus onze gok op 'Golden Retriever' bleek dan ook onjuist te zijn, want het was een blonde labrador. Maar die fout werd wel vaker gemaakt ;) Hond is overigens dezelfde dag nog opgehaald en ik kreeg een bedankje van de eigenaresse.)
En tja, ach, ook een vrijwilliger kan niet alles weten. En ze (en jij dus ook) doen hun best, dat is het belangrijkste. Dat er dan een keer iets tussendoor slipt kan ik nog wel begrijpen. En ik kan me in het geval van onze kat ook voorstellen dat geelzucht niet het eerste is waar je vanuit gaat als ze wegens allergie is binnengebracht. Dat ze de boel onderspuugt kan ook door stress komen, of door ander voer, of....
maar die vorige eigenaren, *grr*... een verbod op huisdieren zou ik wel gepast vinden..
(Had het dan gezegd...dan had ze nog geholpen kunnen worden, en/of had ze niet zoveel hoeven lijden!)
  zaterdag 14 januari 2012 @ 20:50:24 #136
45 SiGNe
pi_106813218
Clark (de witte Burmilla in OP) is trouwens ook als herplaatser bij m'n ouders gekomen.
M'n ouders kregen 'm toen hij anderhalf was, heeft een keer aan een wedstrijd meegedaan (gewonnen *O* ) en is vader van een nestje.
Voor de fokker was ie klaar met werken en hij mocht toen dus bij m'n ouders met pre-pensioen ;)
Er zitten vaak mooie katten bij maar zijn wel vaak al iets ouder.
Raskitten herplaatsers zijn er ook maar daar moet je vaak nog flink wat voor betalen, een "2e handsje" betaal je vaak nog zo'n ¤350 voor.
De oudere katten zijn vaak gratis
  zaterdag 14 januari 2012 @ 21:36:50 #137
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106814539
Ik heb trouwens vandaag, ondanks de drukte, nog tijd vrij kunnen maken om te babbelen met Hugo. Om hem meer te laten wennen aan mensen. Aan het eind van de ochtend kon ik bij hem staan terwijl hij at, zonder dat hij ging grommen en miauwen, dus dat vind ik een goed teken.

Het geeft wel een goed gevoel dat je toch een extreem bange/boze kat relatief rustig kan krijgen door zelf heel rustig te blijven (ik maak zijn hok schoon zonder hem aan te kijken, maar wel rustig te praten) waardoor ze zelf ook wat meer relax zijn :).
pi_106814711
Fijn is dat ja, als je een dier toch telkens meer vertrouwen weet te geven! :)
  zondag 15 januari 2012 @ 13:40:19 #139
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106830586
Ja. Al denk ik dat het lang gaat duren voor Hugo een baasje heeft. Hij moet sowieso nog een tijdje in de quarantaine doorbrengen ivm wondjes waar hij medicatie voor krijgt. Verder is hij ook een doodsimpele kater, totaal niet opvallend of zo.
pi_106870791
Hai Samzz!

DOC opvang toevallig?

Hier loopt een poes rond die bij jullie weg komt. Zwart/wit, toen nog een 4tal maandjes oud.
Tegenwoordig is het een echte dame met een ontzettende attitude :D

Al met al is ze dus goed terechtgekomen! O+
  maandag 16 januari 2012 @ 15:20:45 #141
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106871447
DOC Enschede ja :D.

Wat leuk om te horen dat ze zo goed zin bij jullie O+. Zwart/witte poes zegt mij alleen niet zoveel... We hebben zoveel zwart/witte poezen en katers _O-.
pi_106871852
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 15:20 schreef Samzz het volgende:
DOC Enschede ja :D.

Wat leuk om te horen dat ze zo goed zin bij jullie O+. Zwart/witte poes zegt mij alleen niet zoveel... We hebben zoveel zwart/witte poezen en katers _O-.
Ik herkende de foto's vandaar :D
Is ook alweer een jaar geleden tijdens de open dag op dierdag en met zoveel poezen en katers bij jullie valt het natuurlijk ook niet bij te houden. Maar toch goed dat jullie je inspannen om voor deze dieren een huisje te vinden ^O^
Dat wou ik even kwijt :)
pi_106872045
Wat een ontzettend lief topic. Ik heb een paar vraagjes, misschien weet je daar iets van.

Ten eerste, worden er ook katten afgemaakt in zo'n opvangcentrum? Ik hoor dat altijd als ze er te lang zitten.
En heeft het asiel nog altijd dingen nodig? Zoals dekens, voer enzo?
Kun je die dan gewoon naar elk asiel brengen?

Hoe ben je in aanraking gekomen met het asiel? :p

Hehe, net en spreekbeurt.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  maandag 16 januari 2012 @ 15:51:35 #144
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106872521
Dank je :D. Ik vind het ook echt leuk om dit topic bij te houden en te laten zien wat ik doe :D. Ik ben echt wel trots op mijn asieltje en de mensen die er dag in dag uit werken O+.

@ Tamashii, ons asiel heeft een non-euthanasie beleid, want dus inhoudt dat dieren zo lang als ze leven bij ons blijven (tenzij er een baasje komt, uiteraard). Ik kan niet voor andere asiels spreken, maar volgens mij zijn er nog maar weinig asiels die over gaat tot actieve euthanasie.

De enige dieren die bij ons ingeslapen worden zijn dieren die heel erg ziek zijn en in het verleden honden die van de overheid afgemaakt moesten worden (maar dat gebeurde dan niet bij ons, ze werden opgehaald, heb ik begrepen), maar dat is gelukkig verleden tijd.

Voor wat betreft voer en dekens en zo, dat is altijd welkom. Vooral voer, kattenbakkorrels en dergelijke zijn wij heel blij mee. In principe wordt er altijd eerst gebeld naar het asiel of de spullen wel bruikbaar zijn (meestal in geval van mensen die manden e.d. willen doneren) en wanneer de spullen gebracht dan wel opgehaald kunnen worden :). Wat sowieso altijd gewaardeerd wordt:

- Plastic hondenmanden in alle formaten (ivm schoonhouden en ontsmetten, met riet is dat lastig);
- Badlakens en handdoeken; maar ook theedoeken, fleecedekens, vaatdoeken e.d.
- Katten- en hondenvoer (voor katten ook blikvlees);
- Kattenbakkorrels;
- Hooi, stro en zaagsel voor de konijnen en knaagdieren.

Dit is zo uit mijn hoofd de spullen die er bij ons heel hard doorheen gaan.
pi_106878634
Super!
Dan ga ik maar eens hier naar het asiel bellen. Ik heb een aantal fleecedekens en badlakens die we niet gebruiken en dat zou ik heel leuk vinden als ik ze daar blij mee kan maken.
Met voer helaas gaat dat niet, heb zelf al twee katten die qua onderhoud duur zijn. :9

Ik zou het ook leuk vinden om bij een asiel te werken, maar ik heb een keer geprobeerd om hun te mailen en toen kreeg ik niet zulke lieve reacties terug. Ik moest maar per direct beschikbaar zijn. Ik begrijp wel dat ze echt op je moeten kunnen vertrouwen, maar het kwam niet hartelijk over. Misschien nog maar een keer proberen binnenkort.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  maandag 16 januari 2012 @ 19:45:03 #146
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_106882181
Kun je bij jullie gewoon naar binnen wandelen om de katten te kunnen zien? Vandaag zijn we in zwolle geweest en daar moesten we een boekwerk aan gegevens invullen (ze vroegen selfs om je sofinummer) alleen maar om te kunnen ijken :'). Ze waren verder wel vriendelijk maar vond het te veel gedoe om rustig rond te kijken. Het asiel in Almelo waar onze kater vandaan komt kende zo'n beleid niet, vandaar dat ik me afvraag hoe het bij jullie zit :p. Wil anders morgenochtend wel komen kijken
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 16 januari 2012 @ 19:47:16 #147
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106882295
Bij ons kun je gewoon komen kijken, hoor :). Echter zijn wij 's ochtends niet geopend (behalve op zaterdag), door de week tussen half twee en half vijf :).
  maandag 16 januari 2012 @ 21:38:48 #148
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_106889026
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:47 schreef Samzz het volgende:
Bij ons kun je gewoon komen kijken, hoor :). Echter zijn wij 's ochtends niet geopend (behalve op zaterdag), door de week tussen half twee en half vijf :).
Okee, fijn! Even kijken of we er morgen aan toe komen dan :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 19 januari 2012 @ 14:32:57 #149
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106989329
Ben je nog bij het asiel langsgeweest, monsterd :)?

Dit weekend van mij geen update, ik kan zaterdag helaas niet werken omdat we naar Wicked gaan. Ik zit eraan te denken om zondag te gaan, maar mijn tentamenweken beginnen maandag en ik wil zondag eigenlijk leren.

Even zien dus. Misschien ga ik morgen, als er hulp nodig is.
  donderdag 19 januari 2012 @ 15:05:52 #150
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_106990868
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2012 14:32 schreef Samzz het volgende:
Ben je nog bij het asiel langsgeweest, monsterd :)?

Dit weekend van mij geen update, ik kan zaterdag helaas niet werken omdat we naar Wicked gaan. Ik zit eraan te denken om zondag te gaan, maar mijn tentamenweken beginnen maandag en ik wil zondag eigenlijk leren.

Even zien dus. Misschien ga ik morgen, als er hulp nodig is.
Niet gered wegens ziekte, maar als ik me zo omkleed gaan we er zo nog naartoe :') :9
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 19 januari 2012 @ 15:37:23 #151
45 SiGNe
pi_106992274
Worden trouwens alle katten op de asielsite gezet?
of is het soms zo druk dat er een groepsfoto geplaatst wordt met de melding dat er nog meer zijn te adopteren?
  donderdag 19 januari 2012 @ 15:45:10 #152
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106992743
In principe worden alle katten op de site geplaatst. Met kittens wordt er vaak een 'groepsfoto' geplaatst met de melding dat er zo en zoveel kittens zijn. Het kan wel voorkomen dat een kat niet op de site staat, dat zijn katten die nog maar net binnen zijn, omdat het erg druk is, of zo.
  donderdag 19 januari 2012 @ 18:22:20 #153
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_106998576
We zijn er geweest, er zijn 3 katten die in aanmerking komen. We gaan alleen verhuizen en de katten kunnen niet echt twee weken lang gereserveerd worden, dus even afwachten hoe en wat :).

Verder ziet het asiel er goed uit! Medewerkers waren ook heel vriendelijk :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:41:40 #154
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107004312
Fijn om te horen :).

Welke katten heb je 'uitgezocht'?
  donderdag 19 januari 2012 @ 21:12:31 #155
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_107005638
Kibiko
Sara
Pokky

Zijn allemaal heel lief en zouden in principe ook kunnen met onze kater. Het is alleen dus even afwachten wat het gaat worden ivm de verhuizing binnenkort. Het is iig eerst even afwachten of er een van de katten geadopteerd wordt, anders kijken we gewoon verder. Er zaten ook nog een aantal katten in kamer 1 die mij wel leuk leken, maar daar konden we niet naar binnen aangezien deze poezels nog niet herplaatst konden worden :P

We gaan ook nog kijken naar Dana die hier in subforum staat, maar daar moet ik nog het een en het ander met de eigenaar afspreken :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 19 januari 2012 @ 21:14:05 #156
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107005704
Ooooh, Pokky is zó leuk O+!
  donderdag 19 januari 2012 @ 22:09:29 #157
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_107008621
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:14 schreef Samzz het volgende:
jaaa hij is zoooo aanhankelijk, echt een schatje!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 19 januari 2012 @ 22:30:39 #158
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107009710
En een enorme vreetzak _O-. Ik heb hem twee weken op de quarantaine gehad, ook ivm zijn staart, waar nog glycerine op moest. En zodra ik dan het hok open deed om hem schoon te maken (hij had uiteraard zijn vlees al op) deed hij alle mogelijke moeite om te ontsnappen om de rest van de bakjes leeg te vreten _O-.
pi_107014580
Ik zag net dat Joe en Odie als gereserveerd staan O+ Samzz heb jij nieuws?
  vrijdag 20 januari 2012 @ 01:09:28 #160
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107016456
Ik heb geen idee. Dat is dan deze week gebeurd :D.
pi_107019225
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:14 schreef Samzz het volgende:
wat heeft hij nou om zijn nek? Reddingsboei van de Costa Concordia? :+
  vrijdag 20 januari 2012 @ 09:07:32 #162
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107019662
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 08:28 schreef computergirl het volgende:

[..]

:D!

Een anti-bijtring. Een deel van Pokky's staart is geamputeerd, die ring is om te voorkomen dat hij aan het wondje gaat bijten/likken.
  zondag 22 januari 2012 @ 18:08:55 #163
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107106105
Joe en Odie zijn geadopteerd *O*!
pi_107106606
Wat leuk voor Joe en Odie. *O*
Nu alle andere katjes in het asiel nog :Y
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  zondag 22 januari 2012 @ 18:32:19 #165
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_107107074
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:20 schreef WinnieWana het volgende:
Wat leuk voor Joe en Odie. *O*
Wel zielug voor Garfield :+
pi_107107188
quote:
6s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:32 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

_O-
  zondag 22 januari 2012 @ 18:47:44 #167
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107107674
quote:
6s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:32 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

_O- :D.

We hebben wel serieus een Garfield gehad ook, maar die is ingeslapen ;(.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:33:45 #168
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_107310215
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 08:28 schreef computergirl het volgende:
_O- _O- _O-
Ik moest echt keihard lachen _O-

Ontopic: Ik heb afgelopen augustus een kat uit de ziekenboeg van het asiel (Den Haag) gehaald. Ze zat er al een jaar omdat ze steeds ziek werd (spugen, obstipatie, niesziekte, nierziekte etc...). Ik kreeg het verhaal te horen van een medewerker en vond het zo sneu dat ze daar al zo lang zat en steeds zo ziek was dat ik haar heb geadopteerd. Het is echt een snoepie! Ik heb haar Janneke genoemd. Ze is dus "een kat van de dag", hopelijk heeft ze nog een fijne tijd bij mij O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Pippi op 27-01-2012 21:48:42 ]
  zaterdag 28 januari 2012 @ 13:50:44 #169
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107326908
Vandaag weer een fijne dag op het asiel :). Ik had vandaag de zorg over acht katten, waarvan drie katten gisteren zijn binnengebracht en erg bang/boos zijn.

Zoals gewoonlijk alles weer netjes schoon gemaakt en gevoerd. Verder, omdat het zo rustig was bij de katten, heb ik ze lekker veel aandacht kunnen geven. Een van de binnen gebrachte katten, Beertje, heb ik uiteindelijk kunnen aaien, terwijl hij in het begin nog net niet door de muur verdween, zo klein maakte hij zich.

Alle katten eten goed, van de nieuwe katten moet de ontlasting en het plassen nog op gang komen, dit hebben ze vannacht niet gedaan. Ze eten en drinken wel, dus dat komt vast goed. De vorige keer heb ik over Betsie verteld. Betsie is geadopteerd en het gaat goed met haar. Ook vertelde ik over Hugo. Hugo is een geval apart, hij zit nu in de ziekenboeg (niesziekte) waar hij ontzettend lief is, echt een kroelkater. Hij zet zijn klauwen in de tralies en trekt zich zo naar voren om zich vervolgens helemaal tegen de tralies te drukken om kriebels in ontvangst te nemen. Tot je het hok open doet om hem fatsoenlijk te aaien, dat gaat een keer goed, twee keer en dan krijg je een knauw. En hard. Verder gaat het goed met hem.

Omdat er zoveel tijd over was, heb ik nog wat foto's van de honden kunnen maken. Wij hebben momenteel 5 honden die geadopteerd kunnen worden, Balou, Genji, Nero, Dandy en Sjakie. De Engelse Cocker Spaniel Buster is vandaag als het goed is met een familie meegegaan.

Dit is Balou. Balou is een práchtige en ontzettend lieve hond! Ik heb al eens eerder over hem verteld en waar mij eerst was verteld dat Balou een ontzettend moeilijke hond is, laat hij bij ons het tegenovergestelde zien. Hij is ontzettend aanhankelijk en speels, doet geen vlieg kwaad en kan nu ook redelijk fatsoenlijk aan de riem meelopen. Hij heeft nog steeds wat concentratieproblemen en wil nog steeds erg graag naar andere honden en levend wild toe. Dit gaat echter steeds beter. Balou is vorige week geadopteerd en meteen de volgende dag weer terug gebracht omdat hij gromt naar visite. Dit is bekend en is voordat Balou meeging ook duidelijk gecommuniceerd. Helaas is hij dus weer terug. Nou ja, kan ik iig met hem knuffelen :@.

Op deze foto kan je goed zien dat Balou deels husky is, een klein deel van zijn oog is blauw. Verder heeft hij de bouw van een husky, maar de kleuren van een Duitse Herder.

Dit is Sjakie. Sjakie is vorige week binnen gebracht en is een ruwharige teckel middenmaat. Hij heeft hele mooie kleuren, donker kastantjebruin van boven doorlopend naar roodbruin op zijn buik. Hij is veel te dik, echt een worst op pootjes.

Dit is Genji. Genji is een American Staffordshire terriër reu van 1,5 jaar oud (dacht ik). Genji is ontzettend leuk. Hij heeft een bot bij zich die hij in iedere hoek van de loopweide heeft proberen te begraven. Genji is een braaf dier, maar heeft wel een consequente baas nodig.

Dandy is een Rhodesian Ridgeback (kruising) zonder ridge. Een erg mooie, grote, ietwat onzekere hond. Hij is leuk in de omgang, heel speels en hij luistert goed.

Ik heb ook nog wat foto's van de konijnen en knagers.

Op de eerste foto Baby vrouwtje.
Op de tweede foto Papa Cavia
Op de derde foto Mama Cavia. Allemaal roodogig. Papa en mama zitten inmiddels weer bij elkaar (geholpen), de baby's zijn gescheiden, de vrouwtjes zitten samen in een hok en de mannetjes ook.

Een paartje konijnen. De konijnen die samen zitten krijgen dubbel zoveel ruimte als konijnen die alleen zitten. Wij hebben nu drie paartjes. De rest zit apart omdat wij niet de ruimte hebben alle konijnen in groepen samen te houden (zoals wel zou moeten) en ook niet ieder konijn met de ander kan.

De onderste foto is gemaakt in het buitenverblijf. Daar zitten een halfwas Vlaamse Reus en een Franse hangoor gezellig samen dag en nacht buiten. Ze hebben een ruimte van zo'n 2 bij 2 meter, een nachthok vol met stro en hooi en met een loopplank en onder het hok ligt ook nog een plak stro waar ze mee kunnen spelen. Tevens hebben ze een balletje, waar ze dankbaar gebruik van maken.

Dit is Koos. Koos is leeftijdloos. Tevens heeft Koos een zere poot. Ik denk dat hij gebroken is geweest en hij daar nooit aan geholpen is waardoor zijn poot uit zichzelf is gaan genezen. Zijn poot is bij het spronggewricht twee keer zo dik en zijn poot staat ook niet goed, hij belast de poot niet, maar de poot doet hem ook geen pijn. Maandag gaat hij naar de dierenarts waar er foto's worden gemaakt. Koos is een enorme knuffelkat, echt ontzettend lief en hij praat veel.

Dit is Zazoe, een mooie poezendame. Zazoe is 1 jaar oud ongeveer en twee weken geleden binnengebracht. Ze wordt volgende week geholpen en mag daarna naar de Lange Gang. Zazoe is net als Koos een enorme knuffelkont met felgroene ogen.

Vandaag zijn 5 katten geadopteerd vanuit de Lange Gang en tevens is Buster besproken/geadopteerd :). Er zijn geen katten binnengekomen vandaag, wel een hond, een kruising korthaar Chow Chow welke ontzettend dik is, stinkt en al oud is. Ze is bij ons gekomen omdat haar baasje dement in het verzorgingstehuis zit en niemand anders voor haar wilde zorgen. Ze is niet heel vriendelijk lijkt het, dus maandag komt er een gedragstherapeute bij.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 13:58:26 #170
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_107327127
Ruwharige teckel O+
Waarom is die weggedaan? :{
  zaterdag 28 januari 2012 @ 14:00:17 #171
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107327183
Ik heb geen idee... Ik heb er, mede door het maken van de foto's, niet aan gedacht dat te vragen. Waarschijnlijk iets met kinderen of zo. Dat is het negen van de tien keer.
pi_107327187
Zazoe :D O+

Sowieso zijn het allemaal leuke beesten, die honden ook, je snapt echt niet dat mensen soms zo gemakkelijk een diertje weg doen als het even niet direct zindelijk wordt, of niet het leuke, makkelijke, speeltje is wat ze verwachten. Blijf me daar hier over verbazen :N
  zaterdag 28 januari 2012 @ 14:02:26 #173
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_107327232
Idd :{w
Maar dan is het dus fijn dat je je dier iig kwijt kunt in een asiel, dan hebben ze nog een kans om bij mensen te komen die ze wel weten te waarderen :Y
pi_107327313
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 14:02 schreef Ingetje79 het volgende:
Idd :{w
Maar dan is het dus fijn dat je je dier iig kwijt kunt in een asiel, dan hebben ze nog een kans om bij mensen te komen die ze wel weten te waarderen :Y
Dat is waar :Y
Overigens verbaas ik me niet alleen in dit topic daar over, maar hier (en als je weleens bij andere asiels op de site kijkt ofzo) dan is wel erg in your face, zeker met sommige verhalen er achter...
  zaterdag 28 januari 2012 @ 14:06:43 #175
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107327364
Zazoe is gevonden door de dierenambulance, wat haar geschiedenis is weet ik niet. Van de meeste katten hebben wij daar geen idee van. De konijnen net zo.

Balou en Dandy zijn bij ons gebracht omdat ze volgens de baasjes erg moeilijk waren. Helaas hadden deze baasjes niet geïnvesteerd in een cursus, beide honden zijn nu braaf aan de lijn en luisteren goed.

Maar je hebt inderdaad gelijk, het is schrijnend om te zien hoe makkelijk dieren worden weggedaan terwijl de oplossing vaak zo simpel is (of dat nu castreren is, of een extra kattenbak voor de katten wanneer ze in huis plassen, of een cursus volgen met de hond).
  zaterdag 28 januari 2012 @ 14:36:27 #176
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_107328156
Heb ik al es verteld dat ik ooit bij onze DA aan de balie stond en er een kakwijf binnenkwam met een doosje met daarin een knientje?
Knien moest maar een spuitje, want hij was van haar dochtertje die beloofd had er voor te zorgen en dat deed dochtertje niet :')
DA knikte vriendelijk, rekende af, ging met knientje naar de behandelkamer, kakwijf ging blij naar buiten en 10 tellen later kwam DA weer naar buiten en vroeg wie er nog een knientje wilde hebben :P

Ik kan daar zoooo kwaad van worden ( op kakwijf dan he? :') )
  zaterdag 28 januari 2012 @ 14:38:04 #177
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107328194
Wat een achterlijk wijf :X. Nou ja zeg...

Wat een actie van die dierenarts _O_. Briljant :P. Overigens vind ik konijnen die alleen leven sowieso zielig, dus misschien maar goed ook dat ze het diertje kwam brengen, die gaat een heel wat beter leven tegemoet.

Onze dieren hoop ik ook.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 17:50:17 #178
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_107333198
quote:
Een paartje konijnen. De konijnen die samen zitten krijgen dubbel zoveel ruimte als konijnen die alleen zitten. Wij hebben nu drie paartjes. De rest zit apart omdat wij niet de ruimte hebben alle konijnen in groepen samen te houden (zoals wel zou moeten) en ook niet ieder konijn met de ander kan
Konijntjes samen zetten :? is dat wel zo verstandig :?
Voor je het weet zit je hele asiel vol met baby konijntjes O+ :D
  zaterdag 28 januari 2012 @ 17:51:29 #179
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107333233
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 17:50 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Konijntjes samen zetten :? is dat wel zo verstandig :?
Voor je het weet zit je hele asiel vol met baby konijntjes O+ :D
Waarom niet? De konijnen zijn/worden allemaal geholpen :).
  zaterdag 28 januari 2012 @ 20:30:59 #180
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_107338094
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 17:51 schreef Samzz het volgende:
Waarom niet? De konijnen zijn/worden allemaal geholpen :).
^O^ Zullen die konijntjes wel raar zitten te kijken waarom ze na al dat samen spelen nog steeds met zijn tweetjes zijn :+
  zaterdag 28 januari 2012 @ 21:06:46 #181
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107339208

Nog een mooie foto van Balou O+.
pi_107340826
Wat een prachtbeest, die Balou O+
  zaterdag 28 januari 2012 @ 21:52:02 #183
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_107340920
Wat een leuk topic, zou hem alleen vanwege de foto's al volgen.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 22:32:18 #184
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107342749
@ Oognip, en ook nog eens ontzettend lief!

@ Lastpost, dank je :D. Ik doe m'n best een beetje leuke foto's te maken. Ik hoop dat de verhalen ook eeen beetje de moeite waard zijn.
pi_107343220
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:32 schreef Samzz het volgende:
@ Oognip, en ook nog eens ontzettend lief!

@ Lastpost, dank je :D. Ik doe m'n best een beetje leuke foto's te maken. Ik hoop dat de verhalen ook eeen beetje de moeite waard zijn.
Dat geloof ik graag! Hoe lang woont Balou er al? Of staat dat al ergens? :@

Ik vind de verhalen heel leuk! :)
  zaterdag 28 januari 2012 @ 22:49:20 #186
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107343553
Balou kwam als uitwisseling met het asiel in Hengelo (samen met Badou, een Berner Sennenhond die inmiddels geadopteerd is), Balou zit nu denk ik een maandje bij ons. Hoe lang hij in Hengelo heeft gezeten weet ik niet.

Fijn om te horen :D.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 22:51:27 #187
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_107343623
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:32 schreef Samzz het volgende:
Zeker weten!
Ik kom geregeld bij het asiel in Rotterdam en het is echt onbegrijpelijk dat zulke geweldige dieren verwaarloosd, gedumt, mishandeld of gewoon weg moeten bij een scheiding of de komst van een kind. ;(

Zag er laatst een Berner zitten (hebben wij ook) en ik had echt moeite om 'm niet direct met een strikje erom mee te nemen, het is dat onze eigen hond nogal een apart geval is en niet bepaald sociaal ... het zou een Fok!ker kunnen wezen. :+

Maar bijzonder leuk om te lezen in ieder geval. ^O^
  zaterdag 28 januari 2012 @ 23:10:55 #188
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107344461
Bedankt :D. Ik zou Balou zo adopteren als ik de tijd en het geld had. Hij is echt fantastisch.

Ik ben iig blij dat er nog mensen zijn die hun dieren bij ons brengen en ze niet gewoon op straat gooien. Al gebeurt dat met de katten (en in mindere mate konijnen) weer wel. Zelden worden die door ex-bazen gebracht.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 11:55:46 #189
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107435465
Ik hoorde trouwens dat mijn collega flink door Hugo te grazen is genomen :X. Hand zo dik als een softbalhandschoen, AB kuur erbij. Waarschijnlijk kattenkrabziekte.
pi_107436224
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:55 schreef Samzz het volgende:
Ik hoorde trouwens dat mijn collega flink door Hugo te grazen is genomen :X. Hand zo dik als een softbalhandschoen, AB kuur erbij. Waarschijnlijk kattenkrabziekte.
Auw :X
Levensgevaarlijk om in het asiel te werken :P
  dinsdag 31 januari 2012 @ 14:19:59 #191
45 SiGNe
pi_107440418
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:55 schreef Samzz het volgende:
Ai da's minder, jeukt ook flink die krabziekte.
Dat is toch een allergische reactie als je gekrabt wordt door een kat?
Dat heb ik zelf ook licht namelijk, wondjes worden dik en jeuken flink.
Gek genoeg heb ik het niet bij elke kat, kan dat ook?
pi_107440489
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:19 schreef SiGNe het volgende:

[..]

nee kattenkrabziekte is echt n bacterie
  dinsdag 31 januari 2012 @ 15:30:48 #193
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107442816
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:19 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik denk dat je dingen verwart. Kattenkrabziekte is een zeldzame bacteriele infectie aan de lymfeklieren :).
  dinsdag 31 januari 2012 @ 16:01:10 #194
45 SiGNe
pi_107443918
Ah, weer wat geleerd :)
Ik haalde de zaken door elkaar, Hugo heeft de krabziekte en je collega een dikke hand door het onderzoek dat niet geheel op prijs werd gesteld :D
pi_107445870
nee :P de kattenkrabziekte ontstaat bij de mens wanneer deze gekrabt wordt door de kat, de bacterie draagt de kat dan bij zich, maar dat is heel iets anders dan n andere reactie op n krab

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kattenkrabziekte
heb het zelf gehad toen ik 1,5 jaar oud was, de dokter kon eerst niets vinden dus mijn hand tm schouder was inmiddels opgezwollen
  dinsdag 31 januari 2012 @ 17:11:29 #196
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107446635
Wat M-M zegt :D.

Hugo is een onbetrouwbare kat gebleken. Apart wel, ik heb zaterdag een tijdje met hem geknuffeld en toen was er niks aan de hand (gelukkig :+).
  zaterdag 4 februari 2012 @ 14:00:56 #197
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107593811
Vandaag weer een fijne ochtend in het asiel :). We zijn begonnen met het omzetten van de katten, wat inhoudt dat de gezonde katten naar de Lange Gang gaan en adopteerbaar worden en de katten die zo goed als gezond zijn naar de andere kant van de ziekenboeg gaan.

Vanuit de kittenkamer zijn 8 katten naar de lange gang vertrokken, twee katten zitten er nog, aangezien deze twee nog steeds wat niezen en snotteren. Vandaag heb ik op de ziekenboeg gestaan, waar ik vijf katten van de rechter naar de linker kamer heb gezet (in de linker kamer zitten de meest gezonde katten, dus dat is weer goed nieuws). In totaal zitten er nu nog 11 katten in de ziekenboeg, 10 op de quarantaine en 2 in de kittenkamer. Tevens hebben wij drie katten helemaal geïsoleerd in een aparte ruimte ver van de andere katten, aangezien deze dieren vermoedelijk schimmel hebben, er is een kweek gemaakt, echter is daar nog geen uitslag van.

Tevens moesten er weer foto's gemaakt worden van de dode dieren. Wij krijgen ze helaas niet altijd levend binnen. De dieren die dood zijn (in dit geval katten), gaan op de foto en komen in een map met diezelfde foto en de verdere uiterlijke kenmerken van het dier. Als het dier een chip heeft, wordt het chipnummer ook genoteerd (waarna de eigenaar wordt gebeld). Als mensen ons bellen dat hun kat vermist is, bijvoorbeeld, kijken wij altijd eerst in de quarantaine, zit het dier daar niet, dan bladeren we de map met dode dieren door en soms komt het voor dat het dier daarin staat. Afhankelijk van hoe lang het geleden is dat het dier bij ons is gebracht, kunnen de baasjes het dier op komen halen om het te begraven of te laten cremeren of zo. Als er een bepaald aantal weken overheen zijn, is dit helaas niet meer mogelijk omdat de lichaampjes om de zoveel tijd worden opgehaald en vernietigd.

Na de grote verhuizing, tijd voor de grote schoonmaak, wat met maar 11 katten relatief snel gaat. Op de ziekenboeg zijn nog maar twee katten aan de medicatie. Mies krijgt doxy 75 en Minoes krijgt een zalfje voor op haar oog, vier keer per dag.

Dit mooie lapje is Minoes, erg lief en aanhankelijk. Haar linker oog is ontstoken (als je goed kijkt zie je dat op de foto ook wel), gelukkig gaat het de goede kant op. Toen ze bij ons kwam, zat haar oog helemaal dicht.

Dit is Mies. Mies is heel erg lief, maar ook heel erg onzeker tegenover mensen die ze niet kent. Ik stond vandaag voor het eerst sinds een jaar of zo, weer op de ziekenboeg, dus Miesmeisje kent mij niet en heeft dus eigenlijk de hele ochtend tijdens het schoonmaken zo gelegen. Wel kon ik haar aaien waardoor ze wat ontspande.

Deze knappe heer is de beroemde en beruchte Hugo. Als Hugo aan het eten is en je kijkt hem aan, wordt hij heel boos. Als er geen eten is en je kijkt hem aan, begint hij te mauwen, kopjes tegen de tralies en de muren te geven en de handdoek te 'melken'. Dit laatste doet hij ook als je hem aan het kroelen bent.

Josje zegt hai tegen James :D. Beide katten zijn van kamer rechts naar kamer links gegaan, wat inhoudt dat ze zo goed als gezond zijn, Josje kwam vanaf de Lange Gang met niesziekte. Josje is een trut, je kan haar heerlijk kroelen, tot ze besluit dat ze het niet meer leuk vindt en dan krijg je zonder waarschuwing een knauw :+.

Mickey is een verhaal apart. Volgens mij heb ik twee weken terug of de week daarvoor verteld over de katten aan de sondevoeding. Mickey was daar een van. Hij wilde/kon door de niesziekte niet eten en kreeg daarom convalescence support door een sonde rechtstreeks zijn maag in zo'n zes keer per dag. Dit is dezelfde Mickey, bijna helemaal gezond, knuffelig en een waar fotomodel _O-.

Op deze foto kan je goed zien waar de sonde heeft gezeten. De wond ziet er perfect uit en is mooi schoon en geheel dicht.

Dit is Snoes. Snoes is een brutale aap O+. Maar wel heel lief en knuffelig. Snoes is 1 jaar oud en is goed genezen van de niesziekte.

Ik ben vandaag ook nog even bij de honden geweest. Ik wilde een paar mooiere foto's van Genji maken en tevens Murphy op de kiek zetten. Helaas is dit door tijdgebrek niet echt gelukt, dus volgende keer weer een poging. Wel heb ik een paar leuke foto's van andere honden:

Sjakie O+. Deze fijne vent heeft, net als Balou, mijn hart gestolen. Wát een typetje is het, echt ontzettend lief. Ik ging in zijn hok zitten en meteen sprong hij op schoot om m'n neus te likken :+. Hij luistert ook echt goed, omdat ik graag een mooie foto wilde, heb ik hem naar zijn mand gewezen voor deze foto O+. Sjakie heeft heel erge beschermingsdrang. Als hij in zijn mand zit, mag je NIET bij hem komen, dan gaat hij grommen en happen.

Dit is Bobbie. Bobbie is een kruizing Malteser en erg lief. Zijn baard is wel heel erg smerig door het eten en drinken... :'). Toen ik zijn hok weer uit wilde gaan werd meneer boos en begon in m'n laars te bijten _O-.

Deze knappe kop is een Alaskan Malamute pup van 4 maand. Zijn naam begint met een B, maar is heel vaag dus ik heb 'm niet onthouden :+. B. is deze week gevonden en dus in de hondenquarantaine geplaatst. Zijn eigenaren zijn gevonden maar deze hebben meteen afstand van de hond gedaan, geen idee waarom, ze zeiden 'We hoeven hem niet meer, houd hem maar'. B. is een geweldige energieke pup, geen seconde zit hij stil, vandaar dat deze foto nogal een wonder was, hij sprong de hele gang op en neer _O-.

Tevens hebben wij deze week een groot aantal in beslag genomen honden opgevangen (144 meldingen), deze honden mogen niet op de foto, dus geen afbeeldingen. Wel zijn ze adopteerbaar. Onder de in beslag genomen honden zit een prachtige Rottweiler dame en een jong slank Duitse herder pupje van 5 maand, die voor een lekkere brutale uitstraling een blauwe doek als halsband heeft :+.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 14:06:29 #198
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_107593957
quote:
'Zijn eigenaren zijn gevonden maar deze hebben meteen afstand van de hond gedaan, geen idee waarom, ze zeiden 'We hoeven hem niet meer, houd hem maar'.
Echt he :') ;(
Wat een prachthond O+
En Sjakie O+

En alle poesjes O+

Mooie foto's Sammz ^O^
pi_107594145
Leuk om te lezen dit topic! Die Malamute, wat een bazenhont is dat zeg! _O_

zaterdag 4 februari 2012 @ 14:14:12 #200
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_107594195
aww sjakie O+ Ik heb een zwak voor zulke hondjes :@
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
  † In Memoriam † zaterdag 4 februari 2012 @ 14:16:09 #201
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_107594263
Had ik je al verteld dat ik van je hou, Samzz? :* O+ :@
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 14:24:09 #202
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107594518
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 14:06 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Echt he :') ;(
Wat een prachthond O+
En Sjakie O+

En alle poesjes O+

Mooie foto's Sammz ^O^
Ja, hij is heel erg mooi :o. Echt enorme poten al _O-. De poesjes gaan gelukkig allemaal de goede kant op, echt heel fijn na de niesziekte epidemie :Y.

quote:
99s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 14:14 schreef stefanhaan het volgende:
aww sjakie O+ Ik heb een zwak voor zulke hondjes :@
Ja, ik ook. Ik ben normaal gesproken helemaal van de Doggen, maar Sjakie is echt zo'n geval apart, geweldig diertje! 7 jaar inmiddels.

quote:
10s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 14:16 schreef Barbaaf het volgende:
Had ik je al verteld dat ik van je hou, Samzz? :* O+ :@
Nee :o. Waarom :@?
pi_107594562
Alaskan pup O+
Sjakie O+ En dat koppie van Snoes :D
En Mies O+
pi_107594934
Minoes is mooi zeg :Y En de uitstraling van Snoes vind ik echt heel leuk.

Ik hoop maar dat die katten geen schimmel hebben.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 14:41:22 #205
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107595039
Leuke reacties O+.

Wij hebben onze vingers ook allemaal gekruist voor wat betreft die schimmel ja... Dat kunnen we er echt niet bij gebruiken, mocht het zo zijn. Met een beetje pech gaat het hele asiel op slot tot alle schimmel weg is.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 14:42:32 #206
291153 Zokunen
Zokalishous
pi_107595076
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 14:41 schreef Samzz het volgende:
Leuke reacties O+.

Wij hebben onze vingers ook allemaal gekruist voor wat betreft die schimmel ja... Dat kunnen we er echt niet bij gebruiken, mocht het zo zijn. Met een beetje pech gaat het hele asiel op slot tot alle schimmel weg is.
Maar dan kunnen de diertjes niet meer gevoerd worden ;)
Wel vervelend inderdaad en wat een rare eigenaars van B., mooi beesie :Y
"Never forget that only dead fish swim with the stream." -Malcolm Muggeridge
  zaterdag 4 februari 2012 @ 14:46:40 #207
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107595201
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 14:42 schreef Zokunen het volgende:

[..]

Maar dan kunnen de diertjes niet meer gevoerd worden ;)
Wel vervelend inderdaad en wat een rare eigenaars van B., mooi beesie :Y
Als in, hermetisch afgesloten voor bezoekers en een deel van de medewerkers.
pi_107595219
Hebben jullie ook acties om katers en poezen onvruchtbaar te maken, dat mensen met een mager inkomen korting kunnen krijgen? Ik las vandeweek dat het asiel hier in de buurt zo' n actie heeft namelijk.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 14:52:54 #209
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107595365
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 14:47 schreef Nemephis het volgende:
Hebben jullie ook acties om katers en poezen onvruchtbaar te maken, dat mensen met een mager inkomen korting kunnen krijgen? Ik las vandeweek dat het asiel hier in de buurt zo' n actie heeft namelijk.
Ja, dat hebben wij wel. Een of twee keer per jaar is er een grote actie dat mensen voor 25 euro hun kater of poes kunnen laten castreren/steriliseren . Ook hebben wij een keer per jaar een grote chip actie. Dan kunnen mensen voor 10 euro hun kat laten chippen en registreren :).

Wordt altijd erg druk bezocht, gelukkig.
pi_107595393
Ik zou bijna een caafje komen ophalen O+
Maar dan word ik zo'n hoarder ;(
Tap tap tap
pi_107595594
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 14:54 schreef CherryLips het volgende:
Die kans heb je... ik heb - na in het verleden een paar gestoorde katten te hebben gehad - nu een kater die helemaal normaal en lief is - en nu betrap ik mezelf erop zo'n kattenmannetje te worden, dat je overdreven lyrisch wordt van je huisdier.... :') O+
  zaterdag 4 februari 2012 @ 15:04:22 #212
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107595654
Ik heb trouwens even nagevraagd waarom Sjakie weer terug is ( hij heeft al eerder bij ons gezeten, een aantal jaren terug). Sjakie's baasje nam hem 's nachts altijd mee op zijn koeriersdienst, wanneer baasje echter thuis was, ging Sjakie de tuin in en vergat baasje dat Sjakie buiten zat. Sjakie is dus meerdere keren ontsnapt uit de tuin en de laatste keer was voor de eigenaar de druppel, dus Sjakie is terug, helaas.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 14:54 schreef CherryLips het volgende:
Ik neem aan dat jij wel goed voor je dieren zorgt :@. Hoarders willen dat nog wel eens vergeten :X.
pi_107595769
quote:
...en vergat baasje dat Sjakie buiten zat.
..wat een kluns .. |:( en daar is dat beest dan de dupe van.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 13:52:16 #214
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107825858
Hier nu ook maar, wij hebben vandaag Sjakie gereserveerd *O*!

Dit houdt in, dat hij niet met iemand anders meegaat of geadopteerd wordt, tot wij hebben bekeken of Sjakie in ons gezin past.

Je leest het goed, we gaan morgen bekijken of Sjakie onze hond kan worden *O*! Ik ben zo blij als een klein kindje met kerst :D. Morgen vroeg komen pa en zusje alvast kijken en hem uitlaten en leren kennen, als het klikt, komt ma de tweede keer mee en als dat allemaal goed gaat, hebben we misschien weer een hondje in huis O+!

Uiteindelijk zijn pa, m'n zusje en ik de personen die voor Sjakie gaan zorgen, daarom is de klik met ons (ik heb die klik wel) het belangrijkste :).

Morgen daar dus meer over, naast mijn gebruikelijke verslag :D.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 14:04:29 #215
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_107826299
quote:
Op deze foto kan je goed zien waar de sonde heeft gezeten. De wond ziet er perfect uit en is mooi schoon en geheel dicht.
Hoe lang blijft dat nog zichtbaar :? Ik bedoel totdat de vacht weer is aangegroeid ;)

En eh Sjakie is een bofkontje maar moet nog wel een beetje opgevoed worden denk ik :D
pi_107826345
Ik moet echt niet naar de caviafoto's kijken.

En Sjakie *O*
Tap tap tap
  vrijdag 10 februari 2012 @ 14:14:07 #217
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107826616
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 14:04 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Hoe lang blijft dat nog zichtbaar :? Ik bedoel totdat de vacht weer is aangegroeid ;)

En eh Sjakie is een bofkontje maar moet nog wel een beetje opgevoed worden denk ik :D
Weet ik niet precies. Dit is het resultaat van twee weken, dus van open wond naar dit. Denk dat het een maandje misschien anderhalf duurt voor de vacht weer is aangegroeid.

Sjakie moet nog wel wat opvoeding hebben, maar geen extreme opvoedingcursussen, hoor :D.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 14:40:17 #218
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_107827402
Een koppel in het Amerikaanse Pennsylvania heeft een wel erg opvallend knaagdier vastgelegd. Het stel ving een paars gekleurde eekhoorn in een val in hun achtertuin. Zelfs de binnenkant van zijn oren bleek paars te zijn.

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)aarse-eekhoorn.dhtml

Heb je er ook zo eentje al binnen gehad :? :+

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 10-02-2012 14:52:46 ]
pi_107827661
Zie ik gewoon dat ik oude posts een stukje heb overgeslagen, wat een leuke honden zijn Dandy en Genji O+ En wat een leuke nijntjes ook.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 14:58:40 #220
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107828042
Dandy en Genji zijn zeker leuk :D. Morgen komen mensen naar Dandy kijken.

En nee, nooit een paarse eekhoorn gehad :+. Wel een keizerschorpioen (P. imperator), helaas dood.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 15:58:45 #221
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_107830255
OOOOOOOOOOOOOOOHH IK WIL DIE PUUUUUUUUUUUUUUUUP.

En wat ontzettend raar en stom dat die eigenaar zegt "Houd hem maar" Wtf 8)7
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 16:02:41 #222
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107830404
Nero is geadopteerd *O*! Tevens ook Muta, de Alaska Malamute pup (die een nieuwe naam heeft gekregen) *O*!
pi_107833559
Leuk topic! Je doet goed werk Samzz!
pi_107834313
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:02 schreef Samzz het volgende:
Nero is geadopteerd *O*! Tevens ook Muta, de Alaska Malamute pup (die een nieuwe naam heeft gekregen) *O*!
Nero!? :o
OOooooh wat geweldig, eindelijk! *O*
  vrijdag 10 februari 2012 @ 19:06:30 #225
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107836278
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 17:59 schreef Oognip het volgende:

[..]

Nero!? :o
OOooooh wat geweldig, eindelijk! *O*
JA! Na twee jaar _O_. Ik ben zo hard aan het duimen dat hij nu WEL voor altijd een huisje heeft O+!
pi_107852097
Ben benieuwd of Dandy morgen een nieuw huisje heeft, Vind hem heel mooi!
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 11 februari 2012 @ 12:51:57 #227
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107857184
Sjakie is met ons mee *O*. Hij is nu het huis grondig aan het verkennen :D.

Vanmiddag typ ik een groter verslag, ook over de katten, nu eerst voor wat spulletjes zorgen.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 16:53:00 #228
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107863828
Zo, even een verslag van vandaag :).

Vandaag weer in de quarantaine gewerkt. We hebben 3 nieuwe katten binnen, waarvan een kleine, doodsbange kitten. In totaal heb ik nu 13 katten, een van de dieren moet gedwangvoerd worden en vertoont lichte uitdrogingsverschijnselen, deze heb ik dus tevens met een spuitje ongeveer 30 ml water naar binnen gewerkt over de hele ochtend, naast de convalescance.

De ziekenboeg is zo goed als leeg, nog vijf katten, een groot deel is naar de kittenkamer over gezet, de laatste stap voor ze naar de lange gang mogen. Mickey is een van die katten *O*! Maandag gaat hij naar de Lange Gang O+.

Tevens ook een doorbraak met Keyo. Hij is drie weken bij ons en al die tijd extreem bang/boos geweest, niks hielp echt, Feliway niet, calm brokjes niet. Vandaag heb ik hem, tijdens de laatste voerbeurt naar mij toe laten komen. Dus gewoon de deur open voer erin, en wachten tot hij kwam. En zowaar, kopjes O+! Tijdens het kopjes geven kwam er nog steeds wel een klagelijk miauwtje uit, dinsdag wordt hij door de dierenarts onderzocht.

Over het algemeen gaat het goed, de niesziekte is zo goed als weg en er is geen schimmel *O*.

Naast Sjakie, is vandaag ook Dandy bezocht door zijn mogelijke nieuwe familie. Tegen twaalf uur waren ze nog aan het praten met een van mijn collega's, dus ik weet niet of hij uiteindelijk mee is gegaan of niet. Morgen rijd ik langs het asiel om de halsband en riem terug te brengen, dus dan vraag ik het meteen even na.

Dan Sjakie, hij voelt zich helemaal thuis bij ons :D. Hij heeft het hele huis onderzocht, hij heeft overal gerold en gesnoven, hij is ontzettend nieuwsgierig en kijkt van ieder geluidje op om te zien wat het is. Hij is heel braaf aan de lijn en luistert erg goed naar zijn naam. De basiscommando's als zit en af, moet hij nog wat meer bevestigd hebben.

We hebben vandaag meteen een groot, zacht kussen voor hem gekocht en voer- en waterbak. Het voer zelf hebben we van het asiel meegekregen en het plan is om hem toch in het begin nog gewoon op dit voer te houden om eventueel later over te stappen op vers vlees. Maar eerst moet hij hier helemaal gesettled zijn. Maar ik denk dat het wel goed gaat komen. Mijn ouders zijn helemaal weg van kleine Sjaak, net als mijn zusje en ik. Mijn andere zusje wil er niks van weten en is heel boos dat Sjakie toch gekomen is. Nou ja, her loss, Sjaakmans is geweldig O+!
pi_107864045
Sjakie *O* *O* *O*
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  zaterdag 11 februari 2012 @ 17:46:50 #230
45 SiGNe
pi_107865400
Arme Keyo, helpt trouwens wel vaker bij angstige katten, passief blijven en de kat naar jou toe laten komen als die daar zin in heeft.
Als ze dan op een gegeven moment over hun angst heen zijn ontspannen ze meer en durven ze inderdaad voorzichtig een kopje te geven.
Wat ikzelf ook vaak doe is door m'n hurken gaan, meer op de hoogte van de kat zitten, werkt ook goed.
Maar goed, jij hebt er vast meer ervaring in dan ik, zoveel angstige katten kom ik niet tegen buiten en bij vrienden.
pi_107867782
Ow! Die B.! O+

Het is dat ik al een hond heb, maar anders had ik hem zo opgehaald!
Ik houd wel van een uitdaging met honden! Tot nu toe heb ik de meest 'valse en energieke' hond nog steeds op zijn plaats kunnen zetten. :)
  zaterdag 11 februari 2012 @ 19:13:11 #232
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107868111
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:46 schreef SiGNe het volgende:
Arme Keyo, helpt trouwens wel vaker bij angstige katten, passief blijven en de kat naar jou toe laten komen als die daar zin in heeft.
Als ze dan op een gegeven moment over hun angst heen zijn ontspannen ze meer en durven ze inderdaad voorzichtig een kopje te geven.
Wat ikzelf ook vaak doe is door m'n hurken gaan, meer op de hoogte van de kat zitten, werkt ook goed.
Maar goed, jij hebt er vast meer ervaring in dan ik, zoveel angstige katten kom ik niet tegen buiten en bij vrienden.
Keyo zit op ooghoogte, dus dat is wel prettig. Ik kijk hem ook niet aan als ik zijn hok schoonmaak, dan is er ook niks aan de hand. Zodra je hem aan gaat kijken, begint hij te miauwen en te blazen. Al wordt dat laatste steeds minder.

Ik was blij dat ik hem zo goed aan kon raken, lekker achter z'n oren krabbelen. Het is een knappe kat om te zien, lekkere bolle plofkop :D.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 19:03 schreef Gummiebeer het volgende:
Ow! Die B.! O+

Het is dat ik al een hond heb, maar anders had ik hem zo opgehaald!
Ik houd wel van een uitdaging met honden! Tot nu toe heb ik de meest 'valse en energieke' hond nog steeds op zijn plaats kunnen zetten. :)
B. is inmiddels al geadopteerd en heeft ook een andere naam gekregen, Muta :D.
pi_107886055
Wat fijn dat Sjakie t zo leuk heeft. Waarom wil je zus geen hond?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_107886677
Leuk topic ^O^
  maandag 13 februari 2012 @ 10:30:26 #235
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107922541
Zo, en toen waren er nog maar twee :o. De rest van de honden zijn of geadopteerd (3) of gereserveerd (1) O+.

Het gaat goed met de hondjes, gelukkig *O*! De katten is een ander verhaal, daar zitten er nog een stuk of 50 van. Konijnen gaat relatief goed, nog steeds heel veel, maar er is nog niks binnen gekomen en er zijn weer twee weg :D.
  maandag 13 februari 2012 @ 10:34:07 #236
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_107922609
Ik ben wel verbaasd dat er zoveel honden geadopteerd worden. Wel heel fijn natuurlijk!
En 50 katten :o , ik vind dat zo triest allemaal.
Een buurman van ons is afgelopen weekend overleden en hij had 3 katten. En nu zijn wij als buurt bezig om nieuwe eigenaren te vinden voor de katten. Als het ons niet lukt, dan moeten ze ook naar een opvang. Ik vind het maar zielig hoor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 13 februari 2012 @ 10:36:01 #237
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107922649
Sja, ik kan wel een heel verhaal gaan afsteken, maar het komt erop neer dat baasjes voor hun kat verantwoordelijkheid moeten nemen :). Dus, dier chippen, enten en vooral castreren/steriliseren.
  maandag 13 februari 2012 @ 11:52:42 #238
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_107924688
Geen update van Sjakie in zijn nieuwe huis, met foto's O-)
  maandag 13 februari 2012 @ 12:10:18 #239
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107925224
Met Sjakie gaat het heel goed :D. Hij eet goed, plast en poept ook goed en is heel vrolijk. Hij laat het ook goed merken wanneer hij iets niet leuk vindt, maar goed, dat is ook prima. Hij gromt dan, maar hij bijt niet of zo (ik heb net zijn buik drooggemaakt, vond ie niet leuk :+ ).

Hij is gisteren mee geweest naar stal en heeft mijn paard ontmoet en als een gek zitten graven en dollen in het hooi. Vandaag naar de speelweide geweest, daar heeft hij zich ook goed vermaakt, helaas waren er geen andere honden, misschien de volgende keer, kan hij daar lekker mee spelen.

Sjakie met mijn paard Rio.

En in het hooi :P.

Hij zit aan de longeerlijn, zodat hij wel lekker rond kan wandelen en snuffelen, maar ik niet bang hoef te zijn dat hij wegloopt :D.

In de speelweide, vooral veel rondrennen, snuffelen, graven en afbakenen :D.
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 12:25:36 #240
155227 crew  Guppy
dus
pi_107925699
Die extra beweging zal m goed doen :D wat een gezellige worst op pootjes O+ niet dat ie veel te dik is, maar ik vind teckels er altijd zo worsterig uitzien :@
  maandag 13 februari 2012 @ 12:27:17 #241
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107925766
Ja, klopt :D. Maar den Sjaak is ook te dik, hoor :P. Al is hij sinds hij in het asiel zit al wel heel veel afgevallen. Nog een paar kilo en dan is het goed.
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 12:28:14 #242
155227 crew  Guppy
dus
pi_107925795
Ja, maar niet heel veel te dik toch? Niks wat een beetje extra beweging niet kan verhelpen? Of zijn de foto's heel flateus?
  maandag 13 februari 2012 @ 12:30:32 #243
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107925864
Nee, niet heel veel te dik, anderhalf tot twee kilo eraf dan zou hij helemaal goed op gewicht zitten volgens de DA, dus dat gaan we dan maar aanpakken.

Hij krijgt bij ons sowieso meer beweging dan bij zijn vorige eigenaren. En hij krijgt ook niks lekkers van ons, behalve zijn brokken en een hondenkoekje en kauwbot. Verder geen mensen eten, wat hij bij zijn vorige eigenaren wel kreeg.
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 12:31:54 #244
155227 crew  Guppy
dus
pi_107925919
Ooh dat is funest inderdaad. Net als van die mergstaafjes :X Maar ze hebben het ook niet nodig, dus hij komt niets te kort. En sowieso ziet ie eruit alsof ie hardstikke veel pret heeft :D blije teckel
  maandag 13 februari 2012 @ 13:16:49 #245
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_107927296
Wat toch een grappig diertje Sammz :D O+
pi_107928728
Wat een vrolijk beestje Samzz O+
pi_107928880
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 10:36 schreef Samzz het volgende:
Sja, ik kan wel een heel verhaal gaan afsteken, maar het komt erop neer dat baasjes voor hun kat verantwoordelijkheid moeten nemen :). Dus, dier chippen, enten en vooral castreren/steriliseren.
^O^

En wat leuk dat Sjakie nu bij jullie woont, het is echt een leukerd :D
pi_107928903
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 19:06 schreef Samzz het volgende:

[..]

JA! Na twee jaar _O_. Ik ben zo hard aan het duimen dat hij nu WEL voor altijd een huisje heeft O+!
Ik hoop het heeeeel erg! O+ En wat goed nieuws dat het zo lekker met de honden gaat.
  maandag 13 februari 2012 @ 15:25:16 #249
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_107931558
quote:
Sjakie met mijn paard Rio.
Wat zal Rio nou gedacht hebben :?
  maandag 13 februari 2012 @ 15:41:35 #250
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107932102
quote:
6s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:25 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Wat zal Rio nou gedacht hebben :?
Misschien dat deze foto je een indicatie geeft :D:

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:08 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik hoop het heeeeel erg! O+ En wat goed nieuws dat het zo lekker met de honden gaat.
Ja, dat is echt fijn. Ik hoop dat Dandy deze week ook definitief weg gaat, de mensen die er zaterdag waren gingen echt leuk met hem om. Nu alleen Genji en Balou nog... En ik duim nog steeds dat Nero niet terug komt :@.

Ik hoop echt van harte dat er bij de katten ook een ommekeer komt... We zitten nu nog steeds op ongeveer 43 adopteerbare dieren en een stuk of 15 nog in de quarantaine/ziekenboeg. En dan is het laagseizoen...

[ Bericht 5% gewijzigd door Samzz op 13-02-2012 15:48:44 ]
pi_107941134
Samzz, je hebt het vast al verteld maar waarom staan al die konijnen en cavia's in hokken in de kantine? :+
  maandag 13 februari 2012 @ 19:38:49 #252
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107941400
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:32 schreef Oognip het volgende:
Samzz, je hebt het vast al verteld maar waarom staan al die konijnen en cavia's in hokken in de kantine? :+
Volgens mij staat er maar een konijn? De cavia's staan daar omdat het in het konijnenhuisje te koud is voor ze.

Waarom het konijn er staat, is volgens mij omdat zijn vacht niet helemaal oké is. Maar dat weet ik niet zeker.
pi_107942086
Leuk werk, leuk topic! Doe het zelf ook sinds een maandje, erg liefdevol werk met veel waardering :)
Wise men don't need advice. Fools won't take it.
pi_107948366
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:38 schreef Samzz het volgende:

[..]

Volgens mij staat er maar een konijn? De cavia's staan daar omdat het in het konijnenhuisje te koud is voor ze.

Waarom het konijn er staat, is volgens mij omdat zijn vacht niet helemaal oké is. Maar dat weet ik niet zeker.
Het was inderdaad 1 konijn en voor de rest cavia's :) Wat een leuk konijn was dat en de cavia's zaten de hele tijd te prrrrr-en O+
pi_107950639
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:41 schreef Samzz het volgende:

[..]

Misschien dat deze foto je een indicatie geeft :D:

Ik probeer te bedenken wat je bedoelt, maar ik weet niks van paarden... Hij vond het leuk omdat hij dichtbij Sjakie ging kijken of draaide hij weg? :@
  maandag 13 februari 2012 @ 22:38:02 #256
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107951186
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:28 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik probeer te bedenken wat je bedoelt, maar ik weet niks van paarden... Hij vond het leuk omdat hij dichtbij Sjakie ging kijken of draaide hij weg? :@
Rio dacht in het begin: Wtf is dat :o? Daarna was 't andersom. Sjaak snapt niet dat paarden niet van blaffende honden houden :P.

Komt wel goed als Den Sjaak vaker mee gaat :D.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 16:38:39 #257
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108119848
Zo, vandaag weer een fijne dag gehad. De quarantaine/ziekenboeg/kittenkamer is relatief rustig, dus we hebben veel aandacht aan de katten kunnen besteden. Ik had alleen mijn mobiel mee, dus wel een paar foto's, maar van lage kwaliteit. Jullie doen het er maar mee :+.

Gisteren zijn twee nieuwe katten binnengekomen op de quarantaine, Misty en Angel. Beide dames zijn 2 jaar oud, ontzettend lief, maar heel erg bang. De dames zijn gewogen en Misty is 2,7 kilo en Angel 3,5. Ze hebben vannacht niet gegeten, gepoept en geplast, daar wordt dus extra op gelet. Al is dit gedrag niet heel abnormaal bij bange katten.

Dit is Angel. Ondanks dat Angel de beschikking heeft over een ligbak met schone handdoek (vanmorgen zat ze tegen de muur gedrukt), koos ze toch voor de kattenbak ondanks dat ik haar in haar ligbak heb gelegd.

Dit is Misty. Misty zat vanmorgen toen ik de deur opendeed ineengedoken tegen de muur geplakt op haar plankje. Na het schoonmaken heb ik haar dus ook een ligbak gegeven met een schone handdoek erin, daar werd meteen dankbaar gebruik van gemaakt.

Naast Misty en Angel, heb ik nog drie katten (ze zitten alle vijf aan de rechter kant), Ingrid, Pluk en Dex. Pluk is een hele mooie en lieve kater, maar heel erg onzeker en bang. Wel is hij echt dol op aandacht. Als je zijn aandacht hebt getrokken, blijft hij maar kroelen en kopjes geven en fijn spinnen.

Als je hem geen aandacht geeft, doet hij het zelf wel door het hok kopjes te geven en om te rollen en gek te doen, zodat je hem wel weer aait :D.

Pluk is verder goed gezond en ik verwacht dat hij binnenkort ook naar de Lange Gang verhuist.

Pluks buurvrouw is Misty en haar buurvrouw is Ingrid. Ingrid is donderdag bij ons binnengebracht. Ontzettend smerig, bang en bebloed. Ze is zo goed mogelijk schoongemaakt en haar wondjes zijn bekeken, er wordt gedacht dat ze aangereden is (ze heeft geen enkele nagel meer) en de dierenarts heeft voor de komende dagen tolfedine voorgeschreven (2 tabletjes per dag, een 's ochtends en 1 's middags). Ze heeft verder niks gebroken of gekneusd.

Ingrid in haar ligbak :D.

Aan haar kop te zien, denk ik dat ze een kruising met een Oosters ras is (Siamees of zo). Ze bleek echt dól op kroelen en wringt zich voor het juiste plekje echt in alle bochten. Ook gaat ze heerlijk op haar rug liggen zodat je haar buik kan kriebelen.

Dit is Dex, de buurman van Ingrid. Dex heeft een gebroken poot gehad en is daaraan geholpen. Vorige week zat hij nog in het verband. Dit is er nu af en hij lijkt zijn poot goed te gebruiken en er geen pijn aan te hebben. De hechtingen zitten er nog, de wond is verder prachtig geheeld. Zodra de hechtingen eruit zijn en zijn haar weer wat is aangegroeid, en Dex van de Metacam af is (nog vijf dagen), mag ook Dex naar de Lange Gang.

Aan de andere kant zit Lisa (linker kant). Lisa is een poes van 9 maand en ontzettend mooi. Ze heeft een heel apart patroon in haar vacht en een hele mooie kleur. Roestbruin met grijs als basiskleur en zwarte strepen. Echt een mooi Cypersje.

Op haar voorpootjes heeft ze echt duidelijk tijgerstrepen. Ze is een heel mooi poesje om te zien. Volgende week wordt zij gecastreerd en geënt.

Goed nieuws vandaag *O*! Mickey is geadopteerd! De kat die we een paar maand geleden zo ontzettend ziek hadden heeft een huisje :D.

Vandaag is er ook iemand geweest die kwam kijken naar Diva, Binky en Genji (de eerste twee staan niet op de site) resp. een American Staffordshire terriër, een Amerikaanse Bulldog en een American Staffordshire terriër. Uiteindelijk zijn de mensen het meest geïnteresseerd in Genji en komen volgende week terug met hun eigen hondjes om te kijken of het klikt.

Tevens hebben wij twee Noorse Boskat kruising zusjes, Jut en Jul. Ze zitten in een gastgezin omdat een van de dames astma heeft. Ze zijn echt prachtig, rood met een wit befje. Jut is kortharig, Jul is langharig met een dikke plofstaart.

In de quarantaine hangt het volgende bordje:

Deze wilde ik toch graag met jullie delen omdat ik het heel mooi vind :).
pi_108120916
Wat fantastisch van die mevrouw! _O_
En wat fijn dat Mickey geadopteerd is. Wat is Lisa ontzettend mooi O+
pi_108121627
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 16:38 schreef Samzz het volgende:

Aan de andere kant zit Lisa (linker kant). Lisa is een poes van 9 maand en ontzettend mooi. Ze heeft een heel apart patroon in haar vacht en een hele mooie kleur. Roestbruin met grijs als basiskleur en zwarte strepen. Echt een mooi Cypersje.

De officiele benaming voor Lisa's kleur en aftekening is tortietabby blotched.
Tortie betekent dat haar basiskleuren zwart en rood zijn, tabby is voor het cyperse partroon wat er bij komt en blotched is het gemarmerde patroon op haar lijf (ipv bv tabby mackerel = gestreept). Bij tortietabbies zonder wit zit het rood vaak heel erg gemêleerd door de vacht waardoor je geen duidelijke rode vlakken krijgt (zoals bij een lapjeskat) maar meer dat roestbruinige. Op haar voorhoofdje verraadt het rood zich toch.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 11:57:34 #260
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108220178
Leuk om te weten :).
pi_108221556
Och die Dex O+ Wat zitten er toch veel leuke verschillende katten. :)
Ik duim dat de klik met de andere honden en Genji goed is volgende week.
En wat een mooi gedicht O+
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:18:15 #262
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108232320
Dandy is geadopteerd :D. Ik ben benieuwd wat het met Genji gaat worden. De mogelijke baas wil naar Spanje emigreren namelijk en dat is problematisch omdat Genji geen stamboom heeft en het land dus waarschijnlijk niet in komt.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:27:53 #263
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_108232607
Update van Sjakie O-)
pi_108241773
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:18 schreef Samzz het volgende:
Dandy is geadopteerd :D. Ik ben benieuwd wat het met Genji gaat worden. De mogelijke baas wil naar Spanje emigreren namelijk en dat is problematisch omdat Genji geen stamboom heeft en het land dus waarschijnlijk niet in komt.
Yay voor Dandy O+
Wat jammer als het met Genji niet zou lukken om die reden...
  woensdag 22 februari 2012 @ 11:11:46 #265
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108255477
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Update van Sjakie O-)
Met Sjaak gaat het super :D. Ma heeft 'm net uitgelaten en hij gaat straks weer lekker mee naar 't paard. Vindt hij heerlijk, lekker in het hooi spelen, de houtwallen besnuffelen en achter vogels aanvangen :P.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:38 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Yay voor Dandy O+
Wat jammer als het met Genji niet zou lukken om die reden...
Mja, het is een hele reële kans, juist omdat Genji een Stafford is zonder stamboom, eigenlijk dus gewoon een pitbull. En die komen Spanje niet in :).
  zaterdag 25 februari 2012 @ 16:59:48 #266
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108386806
Vandaag weer een fijne dag gehad in het asiel. Op twee cavia's na, zijn alle caafjes geadopteerd en het konijn dat in de kantine zat, heeft ook een fijn huisje gevonden.

Genji blijft nog bij ons, het is niet mogelijk hem mee te nemen naar Spanje. Tevens hebben wij een aantal nieuwe honden in de quarantaine zitten, twee shar pei's, Loes (Zwart) en Yang (Blond) en Riga een kruising rottweiler teefje. De honden zullen binnenkort vast ter adoptie komen.

Ook heb ik vandaag een nieuwe kat binnen gekregen op de quarantaine. Een witte kater met zwarte vlekken, ik vermoed dat hij heeft gevochten met een andere kat, want hij heeft kleine nagelwondjes in zijn gezicht, waaronder eentje bij zijn oog. Daar heeft hij zalf voor, welke wij vier keer per dag op zijn oog doen. Hij ziet er heel ruig uit met die krassen en een roodomrand oog (de vacht om zijn oog is rood van het bloed). Siepi (uhuh :') ) is een erg lieve kater, hij heeft geen chip, maar is wel gecastreerd, dus we hebben de hoop dat hij verdwaald is en dat zijn baasje hem op komt halen binnenkort.

Het totaal in de quarantaine staat nu op 11 katten. Waarvan er 3 maandag naar de Lange Gang gaan en dus adopteerbaar worden. Het gaat om Dorus, Dirk en Chica. 2 katten worden volgende week gecastreerd/gesteriliseerd, als zij daarvan hersteld zijn, kunnen ook zij naar de Lange Gang.

Op de ziekenboeg hebben wij momenteel nog zes katten (1 is vandaag geadopteerd). De katten zijn in principe helemaal gezond, maar de ontlasting is nog niet helemaal goed, toch gaan er een aantal katten naar de Lange Gang. In de kittenkamer zitten er nog vier, als zij de komende week een schoon hok houden, mogen ze alle vier naar de Lange Gang.

Ik heb vandaag ook nog wat foto's gemaakt, o.a. van een prachtig jong katje. Echt een pracht diertje O+.

Dit is Duke. Duke is een open katertje van 5 of 6 maanden oud. Jullie snappen vast waarom iedereen als een blok voor hem is gevallen. Hij zat in de ziekenboeg omdat hij last heeft van zijn pootje (duidelijk te zien), de dierenarts die hem onderzocht heeft, was zo weg van hem, dat hij vandaag met de arts is meegegaan om bij hem te komen wonen. Duke zal, wanneer hij helemaal hersteld is, gecastreerd worden.

Dit zijn Sam (onder) en Nikkie, broer en zus van 8 maanden oud. Sam is vandaag geadopteerd door een jong gezin met een jong dochtertje, die helemaal weg is van hem. Nikkie wordt volgende week opgehaald. Beide diertjes zijn Europeese kortharen, maar hebben duidelijk oosters bloed, ze zijn erg lang, met een lange staart en een spitse kop en beide zijn erg mensgericht en vriendelijk.

Nikkie.

Ook Lisa heb ik vandaag weer op de foto gezet. Deze negen maand oude dame blijft toch een apart poesje. Echt prachtig getekend:

Lisa kan het heel goed vinden met haar buurman, Dirk. Dirk is een stevige rood grijze kater, doet het erg goed en is, net als Lisa, dol op aandacht. Lisa krijgt medicatie voor haar darmen, die zijn wat van slag, ze krijgt deze om haar darmperistaltiek te verbeteren, tevens krijgt ze speciaal voer (RC intestinal) en isogel door haar (RC intestinal) vlees.

Met Misty gaat het ook steeds beter (vergelijk met foto vorige week), ze is nog steeds erg bang maar kruipt steeds meer uit haar schulp. Ze eet nog wel minder goed. Misty en haar zusje (Angel) krijgen calm brokjes, dit lijkt erg goed te werken. Vlees willen ze minder goed eten, al heeft Misty vandaag de helft van haar verse vis op.

En als laatste knuffelpoes Snoes O+. Snoes is echt mijn lievelingetje, ze is zo ongelooflijk lief en aanhalig. Gelukkig mag ook zij over een weekje naar de Lange Gang, waar ze zeker weten snel een baasje vindt. Ik noem Snoes 'Japannertje' omdat ze hele kleine wat toegeknepen spleetoogjes heeft.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 17:00:15 #267
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_108386817
Ik zie een baby-Fritz :o O+
pi_108386915
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 17:00 schreef Ingetje79 het volgende:
Haha ja, Duke is ook een sealtabbypoint. Mijn dEUS is er ook zo eentje (maar dan pluizig).

Mooie foto van het lijfje van Lisa O+
  zaterdag 25 februari 2012 @ 17:13:18 #269
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108387280
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 17:00 schreef Ingetje79 het volgende:
Ja, geweldig is hij he O+. Echt een knuffeldoos.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 17:03 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Haha ja, Duke is ook een sealtabbypoint. Mijn dEUS is er ook zo eentje (maar dan pluizig).

Mooie foto van het lijfje van Lisa O+
Lisa is idd heel erg mooi :D. Ik vind die tipjes op haar oren zo leuk.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 18:02:02 #270
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_108389030
Duke lijkt erg op een britse korthaar O+
Wat was er nou aan de hand met zIjn pootje :?
Voor de rest gaat het ^O^ En doe je het helemaal super *O*
  zaterdag 25 februari 2012 @ 20:19:37 #271
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108393796
Hij heeft z'n pootje verrekt, gaat vanzelf over :).
  zaterdag 25 februari 2012 @ 21:39:04 #272
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_108396748
Goffer....

Respect naar jou Samzz. Ik zou dit niet kunnen. Ik hou van dieren en zou in no time veul te veul dieren mee naar huis nemen en blijven nemen.... Vooral al die lieve katten ed. Ik denk ook niet dat ik je topic ga volgen daarom. :@

Ja ja call me a pussy. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zaterdag 25 februari 2012 @ 21:52:31 #273
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_108397208
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 16:38 schreef Samzz het volgende:
Over Lisa : Op haar voorpootjes heeft ze echt duidelijk tijgerstrepen. Ze is een heel mooi poesje om te zien. Volgende week wordt zij gecastreerd en geënt. .
Zal wel een typo zijn door de vele info die je typed.

Katers castreer je, poezen steriliseer je. ;)
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:02:57 #274
45 SiGNe
pi_108397528
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:52 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ligt eraan of het permanent is of niet.
bij castratie van poezen wordt alles weggehaald, ook de baarmoeder, bij sterrilisatie worden de eileiders afgesloten.

Katers kan je ook laten steriliseren, dan laten ze de ballen gewoon zitten.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:04:30 #275
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_108397573
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:02 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ligt eraan of het permanent is of niet.
bij castratie van poezen wordt alles weggehaald, ook de baarmoeder, bij sterrilisatie worden de eileiders afgesloten.

Katers kan je ook laten steriliseren, dan laten ze de ballen gewoon zitten.
Oh :o Dan ben ik verkeert geïnformeerd. :o

Ik heb niets gezegd Samzz. :+ :@
pi_108397648
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:52 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Nee hoor :) bij poezen kun je het ook castreren noemen.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:07:44 #277
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_108397671
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:06 schreef Oognip het volgende:

[..]

Nee hoor :) bij poezen kun je het ook castreren noemen.
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:04 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Oh :o Dan ben ik verkeert geïnformeerd. :o

Ik heb niets gezegd Samzz. :+ :@
:@
pi_108397945
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:39 schreef Outpost76 het volgende:
Goffer....

Respect naar jou Samzz. Ik zou dit niet kunnen. Ik hou van dieren en zou in no time veul te veul dieren mee naar huis nemen en blijven nemen.... Vooral al die lieve katten ed. Ik denk ook niet dat ik je topic ga volgen daarom. :@

Ja ja call me a pussy. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die associatie had ik ook met de 'lange gang' :@
Tap tap tap
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:25:11 #279
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108398340
Lange Gang is hier helemaal ingeburgerd :P. En het typt makkelijker dan kamers waar mensen kunnen komen kijken naar de dieren.

En, bij ons wordt geen enkel gezond dier doodgemaakt, other than in The Green Mile :P.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:31:58 #280
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108398636

RIP lieve, lieve Clair ;(.

Ze kwam bij ons als een ontzettend gemene, bange en kwade poes. Mager, vies en uitgedroogd. Helemaal opgeknapt, werd haar gedrag maar niet beter. De boosdoener bleek een tumor achter haar oogbol dat druk uitoefende op de hersenen. Sinds haar oog is verwijderd, deed ze het geweldig.

Van rotkat, naar kroelkat O+. Binnen een half jaar na de operatie, heeft ze een liefdevol huisje gevonden. Waar ze helaas maar kort heeft mogen genieten van haar luizenleventje.

Clair is gisteren ingeslapen nadat haar galblaas door een tumor is geknapt.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:50:57 #281
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_108399400
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:25 schreef Samzz het volgende:
Lange Gang is hier helemaal ingeburgerd :P. En het typt makkelijker dan kamers waar mensen kunnen komen kijken naar de dieren.

En, bij ons wordt geen enkel gezond dier doodgemaakt, other than in The Green Mile :P.
Show room? :P

Gelukkig! Je hoort vaak dat dieren die maar geen baasje krijgen dood gemaakt worden na een maand of wat omdat ze geld kosten en plek in nemen van dieren die meer kans hebben om verkocht te worden. :{
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:52:06 #282
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_108399442
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:31 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]

RIP lieve, lieve Clair ;(.

Ze kwam bij ons als een ontzettend gemene, bange en kwade poes. Mager, vies en uitgedroogd. Helemaal opgeknapt, werd haar gedrag maar niet beter. De boosdoener bleek een tumor achter haar oogbol dat druk uitoefende op de hersenen. Sinds haar oog is verwijderd, deed ze het geweldig.

Van rotkat, naar kroelkat O+. Binnen een half jaar na de operatie, heeft ze een liefdevol huisje gevonden. Waar ze helaas maar kort heeft mogen genieten van haar luizenleventje.

Clair is gisteren ingeslapen nadat haar galblaas door een tumor is geknapt.
Toch heeft ze nog even mogen ruiken aan een leuk en lief leven. O+
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:52:26 #283
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108399457
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:50 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Show room? :P

Gelukkig! Je hoort vaak dat dieren die maar geen baasje krijgen dood gemaakt worden na een maand of wat omdat ze geld kosten en plek in nemen van dieren die meer kans hebben om verkocht te worden. :{
Wij noemen het gewoon Lange Gang :D.

Nee, bij ons worden alleen ongeneeslijk zieke dieren afgemaakt :).
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:53:02 #284
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_108399481
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:52 schreef Samzz het volgende:

[..]

Wij noemen het gewoon Lange Gang :D.

Nee, bij ons worden alleen ongeneeslijk zieke dieren afgemaakt :).
Klinkt echt zo doods. :P :@

_O_
pi_108405524
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:50 schreef Outpost76 het volgende:

Woon je in België ofzo ? In Nederland is het in de meeste asielen standaard om dat niet te doen.
  zondag 26 februari 2012 @ 03:22:43 #286
45 SiGNe
pi_108405584
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:25 schreef Samzz het volgende:

Noem 't de Catwalk :D
Daar kunnen de dames en heren zich showen voor het publiek tenslotte.
pi_108406970
Ik denk niet dat de naam van de Lange Gang veranderd gaat worden :+
pi_108456877
Ahww, wat zielig van Clair. En lisa is erg mooi O+
  vrijdag 2 maart 2012 @ 15:47:38 #289
139770 Miasan
Roemer has it
pi_108627333
Wat een ontzettend leuk topic dit. O+ Ik ga het volgen!

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:26 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker tukken in het zonnetje. Een van de 20 zwarte kittens, we raakten ze aan de straatstenen niet kwijt.
Hebben jullie (en/of andere asiels) in het algemeen moeite om zwarte katten kwijt te raken?
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 15:57:19 #290
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_108627740
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 15:47 schreef Miasan het volgende:...
Hebben jullie (en/of andere asiels) in het algemeen moeite om zwarte katten kwijt te raken?
Ik denk van niet alleen niet in de boekhouding opnemen en contant (met zwart geld) betalen :+
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:53:38 #291
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108634681
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 15:47 schreef Miasan het volgende:
Wat een ontzettend leuk topic dit. O+ Ik ga het volgen!

[..]

Voor andere asiels kan ik niet spreken, maar het zijn periodes. De ene keer is zwart helemaal in, de andere keer rood of grijs. Deze zomer was zwart blijkbaar geen modekleur :D. Al zijn alle kittens wel geadopteerd, uiteindelijk.

Ik ben benieuwd wat deze zomer de modekleur wordt, kon wel eens rood zijn... Die zijn momenteel ook zo weg :).
pi_108636115
Toen ik nog kittens opving voor het asiel bleven de zwarte kittens als laatste over, ik ben er wel eens geweest dat er één cypers kitten zat en voor de rest alleen zwarte.
Bij de stichting waarvoor ik opvang heb ik het bij de kittens nog niet gelijk gemerkt, maar met de volwassen katten die we nu in de opvang hadden was het verschil wel erg duidelijk;
rode Robin, verlegen kat voor baasje met geduld, tig aanvragen gehad.
zwarte Tony, perfecte knuffelkat, na vier maanden één aanvraag. Gelukkig wel van mensen die helemaal voor hem gingen O+
pi_108656698
het was ooit ook mijn droom om een rode kater te hebben, zo een hadden we vroeger thuis ook.
Was nergens te krijgen dus nu al heel lang en gelukkig met de zwart/witte kitten die mij zo vrolijk aan zat te kijken
  zaterdag 3 maart 2012 @ 13:14:22 #294
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108661246
Vandaag weer een drukke dag op het asiel :). Dieren overgeplaatst, dieren binnengekomen, een aantal katten toch nog ziek geworden en de eerste kittens worden alweer binnengebracht.

Maar eerst, kater Siepi. Vorige week is hij binnengebracht, redelijk benaderbaar, bang maar aan te raken. Tot twee dagen later. Siepi is veranderd in een bang, boos monster die gericht aanvalt en bijt. Het is gewoon zielig, maar hij mag nog niet weg. Vanmorgen toen ik binnenkwam zat de stront hoog tegen de wanden en had hij zichzelf onder geplast.

Omdat hij niet benaderbaar is, hebben mijn collega en ik hem met veel pijn en moeite in een reiskorf gekregen en naar een ander hok gebracht. Daarna zijn eigenlijke hok schoongemaakt en Siepi verder met rust gelaten. Siepie wordt 8 maart samen met een aantal andere katten nuchter gezet om de volgende dag gecastreerd te worden. Daarna wordt hij weer uitgezet op zijn vindplaats. Toch heb ik me er niet bij neergelegd en heb ik wat vers vlees in een bakje gedaan en hem met de hand het vlees laten eten, omdat hij zijn korf niet uit durfde te komen. Gelukkig ging dit goed en at hij het op zonder blazen, grommen of uithalen. Uiteraard is dit niet heel slim, maar hij moet natuurlijk wel eten :).

Afgelopen week zijn ook twee kittens van 6 maanden binnengekomen. Jozef en Roxanne. De eerste doet het prima, is wat bang, maar wel aanhankelijk en eet goed (onder de vlooien, uiteraard...). Roxanne was een beetje een zorgenkindje. Ze heeft wat last van haar bekkie en eet daarom niet goed. Vandaag heb ik haar een beetje gedwangvoerd, waarna ze gelukkig zelf de convalescance begon op te likken uit het bakje. Roxanne is woensdag bij de dierenarts geweest nadat ze gevonden was, daar werd een kneuzing van het bekken geconstateerd, het diertje is waarschijnlijk gedumpt nadat dit gebeurd is. Ze krijgt 1x per dag novacam. Ze is een heel vrolijk en lief poesje.

Van de week zijn Dex en Dorus overgebracht naar de ziekenboeg vanwege niesziekte. Snoesje zit ook in de ziekenboeg, de overige katten uit de kittenkamer zijn naar de Lange Gang verhuisd van de week :). Vandaag is helaas ook Chica ziek geworden. Toen ik vanmorgen binnen kwam hoorde ik haar al wat niezen, gelukkig geen snot in het hok. Ze eet goed (speciaal intestinal vlees en voer), haar ontlasting is ook goed. Toch werd het niezen meer en nadat ik haar bek bekeken had (opkomende blaasjes) en constateerde dat ze belletjes snot uit haar neusje blaaste, is ze overgebracht naar de ziekenboeg.

Lisa doet het erg goed op de intestinal brokjes, haar ontlasting is de laatste dagen goed, dus volgende week kan ook zij met een beetje geluk naar de Lange Gang. Ik heb, naast Jozef en Roxanne, nog drie nieuwe katten; Maria, Franklin en Rooie (ik kan zijn naam niet onthouden :+). Maria is een erg aanhankelijk lapje van iets meer dan een jaar oud. Franklin een prachtige wit/grijze cypers die ontzettend bang is, maar wel lief. Franklin krijgt rehydration support (elektrolyten). De laatste, Rooie, is een wit met rode kater, erg lief en aanhankelijk.

Er zitten in totaal negen katten in de quarantaine :).

Vandaag, tijdens mijn pauze, stond ik weer even te kijken van de harteloosheid van mensen... Een vrouw kwam een kat, die ze al tien jaar heeft (diertje is ook tien jaar) afstaan omdat ze gaan verhuizen :X. Aan de balie laten wij niks blijken en nemen het dier netjes op, maar in de kantine werd er toch wel schande van gesproken. Vooral omdat wij heel goed weten wat de meest waarschijnlijke toekomst van het diertje is (tot zijn dood in het asiel) en je in principe met katten ook prima kan verhuizen.

Aan de andere kant kwam de liefdevolle kant ook naar boven. De vinders van Siepi kwamen vanmorgen langs om te kijken hoe het met hem gaat. Ze hadden een hele lading vleesvoer meegenomen. Ik heb ze meegenomen naar Siepi en uitgelegd over hoe en wat. Het blijkt dat zij Siepi al die tijd hebben bijgevoerd en daardoor dus hebben opgemerkt dat hij een bloedend oog had, waarna ze de ambu hebben gebeld. Ze hebben een tijdje met Siepi gepraat en hem een bakje vlees gegeven (hij laat zich niet aanraken, maar gaf wel blijk van herkenning). Als Siepi gecastreerd is, wordt hij bij hun huis weer uitgezet.

Vandaag is Riga geadopteerd, ze gaat samenwonen met een rottweiler en een cairn terriër kruising. Al met al toch wel een prima dagje :).
  zaterdag 3 maart 2012 @ 13:31:55 #295
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108661763

Lisa O+. Prachtig poezenmeisje.

Jantje, de mega coole kater (gecastreerd). Hij is overgeplaatst naar de Lange Gang en hij vindt het helemaal geweldig!

Een koppeltje aan de lunch :). De rechter is een halve Vlaamse reus (6 maand oud), de linker een Frans hangoortje van 3 jaar.

Hangoor dame die de onderste drie kooien in haar eentje bevolkt.

Oh ja, mocht het topic gesloten worden, dan zou ik graag zelf het volgende deel openen met een nieuwe OP :).
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:16:27 #296
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_108667144
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:14 schreef Samzz het volgende:

Vandaag, tijdens mijn pauze, stond ik weer even te kijken van de harteloosheid van mensen... Een vrouw kwam een kat, die ze al tien jaar heeft (diertje is ook tien jaar) afstaan omdat ze gaan verhuizen :X. Aan de balie laten wij niks blijken en nemen het dier netjes op, maar in de kantine werd er toch wel schande van gesproken. Vooral omdat wij heel goed weten wat de meest waarschijnlijke toekomst van het diertje is (tot zijn dood in het asiel) en je in principe met katten ook prima kan verhuizen.
Misschien mag de bewoner op het nieuwe adres geen huisdieren hebben?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:57:47 #297
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108668552
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:16 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Misschien mag de bewoner op het nieuwe adres geen huisdieren hebben?
Ze wilde het dier niet meenemen omdat katten eerst moeten wennen aan een nieuw huis en ze daar geen zin in hadden.

En ook al mochten er geen dieren mee... Na tien jaar doe je imo niet je kat weg omdat je gaat verhuizen, dan maar op zoek naar een huis waar je wel je dieren mee naartoe mag nemen :).
  zaterdag 3 maart 2012 @ 17:11:26 #298
291153 Zokunen
Zokalishous
pi_108669029

Wat een mafkees O+
  zaterdag 3 maart 2012 @ 17:13:31 #299
291153 Zokunen
Zokalishous
pi_108669099
Zit mevrouw hangoor in 3 hokken omdat er weinig konijnen zijn trouwens of heeft ze zoveel ruimte/beweging nodig?
  zaterdag 3 maart 2012 @ 17:15:21 #300
291153 Zokunen
Zokalishous
pi_108669162
En als je hem nu vol gooit kan je meteen je nieuwe OP maken :P
  zaterdag 3 maart 2012 @ 17:19:52 #301
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108669318
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 17:11 schreef Zokunen het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een mafkees O+
Jantje is heel erg leuk O+. Hij gaat al op zijn rug liggen als je aan komt lopen, ongeveer _O-.

quote:
6s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 17:13 schreef Zokunen het volgende:
Zit mevrouw hangoor in 3 hokken omdat er weinig konijnen zijn trouwens of heeft ze zoveel ruimte/beweging nodig?
Niet omdat er perse weinig konijnen zijn, maar de onderste drie hokken kunnen apart gebruikt worden, maar ook gecombineerd. En aangezien ze alle drie leeg stonden, heeft mevrouw konijn veel ruimte :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')