abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105746034
De arme schat, is daar helemaal niks aan te doen? Of adopteren als buitenkat?
  zondag 18 december 2011 @ 22:06:29 #52
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105746353
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:01 schreef Prego het volgende:
De arme schat, is daar helemaal niks aan te doen? Of adopteren als buitenkat?
Ik weet het niet :). Ik denk dat het baasje die hem een kans wil geven heel veel zal moeten investeren daarin. Of inderdaad veel naar buiten, maar volgens mij is Alex een zwerver, dus moet daar ook weer mee opgepast worden.

Ik weet 't niet zeker, ik zal het zaterdag eens nalezen en hem daarna in het andere topic in het zonnetje gaan zetten :D. Hij verdient ook een huisje.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 19 december 2011 @ 05:20:00 #53
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_105759545
De kat!!! _O_ _O_ _O- Ik heb deze bazen dieren nodig in mijn huis om de ratten weg te houden.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_105760469
Wat een mooi werk verricht je daar, Samzz! ^O^
Mijn hart breekt echt bij het horen van verhalen als het verhaal van Alex ;( al 2 jaar moeten leven in een asiel. blegh. Ik gun hem voor kerst een heel fijn nieuw huisje O+
pi_105767815
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:06 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik weet het niet :). Ik denk dat het baasje die hem een kans wil geven heel veel zal moeten investeren daarin. Of inderdaad veel naar buiten, maar volgens mij is Alex een zwerver, dus moet daar ook weer mee opgepast worden.

Sommige asielen bieden bij dit soort kat aan de plaatsing te laten begeleiden door een gedragsdeskundige. Er zijn er die dit vast voor niks willen doen, bv wanneer je het kattengedragsadviesbureau benadert en vraagt om een stagair.
pi_105995154
misschien domme vraag maar waar werk je (in welke plaats?)
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  zaterdag 24 december 2011 @ 12:17:03 #57
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105996778
In Enschede :).
  maandag 26 december 2011 @ 03:38:35 #58
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106049839
Hoe lang heb je eigenlijk "garantie" op een kat van een Asiel?

Eind 2010 (oktober) heb ik uit Lelystad een katertje van +/-6maanden geadopteerd, geweldig beest, enorm aanhankelijk naar mij toe en echt een kat die bij mij pastte.
Helaas merkte ik op een gegeven moment dat hij moeite met ademen had en na een bezoek aan de dierenarts bleek dat hij een aangeboren hartafwijking had (lekkende hartklep)
Een week na dat bericht heb ik 'm al in moeten laten slapen, dat was november 2011. ;(

In principe had een dierenarts al kunnen horen dat zijn hart niet 100% in orde was toen ik 'm uit het asiel ophaalde dus vraag ik me nu erg af waarom mij daar niks over verteld is toen.
En ik vraag me toch ook een beetje af of ik nu niet "met korting" een nieuwe kat kan krijgen, zoveel geld heb ik helaas niet en er MOET hier toch echt wel weer een nieuwe kater komen begin volgend jaar.
pi_106050574
Wat sneu zeg voor jou en je kat ;(

Toevallig vang ik kittens op voor het asiel waar Samzz werkt en weet ik dat je twee weken 'proeftijd' zeg maar hebt. Binnen twee weken kun je ze terugbrengen en krijg je je geld terug, anders moet je afstandskosten betalen.
Misschien dat het asiel bij jou andere regels hiervoor heeft, dat zou kunnen.
Als ik jou was zou ik sowieso contact opnemen met het asiel en het verhaal uitleggen. Grote kans dat je dan met 'korting' een andere kat kunt krijgen. of je geld terug en Joe en Odie adopteren :+ of Evi maar das een poes :P (zie mijn topic)
  maandag 26 december 2011 @ 11:38:30 #60
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106052443
Garantie op een kat... Nooit van gehoord en ik denk ook niet dat je nu je geld terug krijgt of met korting een nieuwe kat krijgt. Dat de lekkende hartklep gemist is, is heel erg vervelend, maar dat kan gebeuren. Daarbij, een kat kan ook onder de auto komen, een infectie krijgen of wat dan ook en dan krijg je ook niet zomaar een nieuwe.

Het is jammer dan je maar zo kort van hem hebt mogen genieten, neem contact op met je eigen asiel en leg het voor. Verder zeg je dat je niet zoveel geld hebt, niet om lullig te zijn, maar als je de aanschaf al niet kan betalen, hoe betaal je dan het onderhoud en eventuele dierenartskosten als het dier een poot breekt of zo?
  Moderator maandag 26 december 2011 @ 11:46:35 #61
155227 crew  Guppy
dus
pi_106052618
Garantie is een groot woord, maar ik snap wel dat SiGNe ervan staat te kijken dat een aangeboren lekkende hartklep niet is opgevallen bij de medisch check die zo'n kat in het asiel krijgt. Als ik een asieldier koop, verwacht ik dat dat soort dingen in ieder geval bekend zijn, zodat je daar als nieuwe eigenaar rekening mee kan houden.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 26 december 2011 @ 11:48:17 #62
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106052668
Ik ook. Ik denk alleen dat er geen garantie is. Maar dat weet je pas als je het asiel belt.
  Moderator maandag 26 december 2011 @ 11:49:50 #63
155227 crew  Guppy
dus
pi_106052708
Nee, garantie is meer iets voor producten. Maar ik denk dat er met goed overleg vast wel iets geregeld kan worden. In ieder geval is het nooit verkeerd om het asiel ervan op de hoogte te brengen, zodat zoiets in de toekomst kan worden voorkomen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106053495
Ach toen wij een kat uit het asiel haalde (jaren geleden), bleek hij niesziekte te hebben en natuurlijk de 2 andere ook aangestoken. Toen ik het asiel daarover belde, kreeg ik als enige reactie "dat ik hem dan maar terug moest brengen, dan kreeg ik wel een andere mee". Heb haar toen verteld dat ik een nieuwe huisgenoot niet zomaar inruil voor een andere, maar dat ik het belangrijk vond dat het asiel wist dat ze zieke dieren meegaven. Ik kreeg hier een heel kattig antwoord op. Ik zal dus niet zo snel meer een kat uit het asiel halen (is ook niet nodig want gedumpte katten weten kennelijk ook hun weg naar ons te vinden).
  Moderator maandag 26 december 2011 @ 12:20:57 #65
155227 crew  Guppy
dus
pi_106053553
Jeetje, wat een rare reactie... Niet wat ik zou verwachten van een asiel...
pi_106053693
@lisa, dat is inderdaad een hele vervelende reactie van het asiel, maar om dan meteen te zeggen dat je daarom niet zo snel meer een dier uit het asiel zou halen vind ik wel een beetje overdreven. Misschien had die ene medewerkster haar dag niet, dat praat het niet goed maar om nou je keuze van een asieldier van 1 reactie van 1 medewerkster af te laten hangen vind ik jammer.
  maandag 26 december 2011 @ 12:35:40 #67
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106053935
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 12:19 schreef lisa het volgende:
Ach toen wij een kat uit het asiel haalde (jaren geleden), bleek hij niesziekte te hebben en natuurlijk de 2 andere ook aangestoken. Toen ik het asiel daarover belde, kreeg ik als enige reactie "dat ik hem dan maar terug moest brengen, dan kreeg ik wel een andere mee". Heb haar toen verteld dat ik een nieuwe huisgenoot niet zomaar inruil voor een andere, maar dat ik het belangrijk vond dat het asiel wist dat ze zieke dieren meegaven. Ik kreeg hier een heel kattig antwoord op. Ik zal dus niet zo snel meer een kat uit het asiel halen (is ook niet nodig want gedumpte katten weten kennelijk ook hun weg naar ons te vinden).
Heb je op een ander moment terug gebeld of gevraagd naar een andere medewerker? Asiels mogen geen zieke dieren meegeven, dus ze zijn ernstig fout geweest.

Maar om, zoals Oognip al zei, alle asiels daarom af te schrijven is wel kortzichtig :).
  † In Memoriam † maandag 26 december 2011 @ 15:40:45 #68
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_106058888
Wat een leuk topic Samzz. Ik blijf je volgen en je hebt pm.
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  maandag 26 december 2011 @ 17:35:13 #69
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_106061746
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 03:38 schreef SiGNe het volgende:
Hoe lang heb je eigenlijk "garantie" op een kat van een Asiel?

Eind 2010 (oktober) heb ik uit Lelystad een katertje van +/-6maanden geadopteerd, geweldig beest, enorm aanhankelijk naar mij toe en echt een kat die bij mij pastte.
Helaas merkte ik op een gegeven moment dat hij moeite met ademen had en na een bezoek aan de dierenarts bleek dat hij een aangeboren hartafwijking had (lekkende hartklep)
Een week na dat bericht heb ik 'm al in moeten laten slapen, dat was november 2011. ;(

In principe had een dierenarts al kunnen horen dat zijn hart niet 100% in orde was toen ik 'm uit het asiel ophaalde dus vraag ik me nu erg af waarom mij daar niks over verteld is toen.
En ik vraag me toch ook een beetje af of ik nu niet "met korting" een nieuwe kat kan krijgen, zoveel geld heb ik helaas niet en er MOET hier toch echt wel weer een nieuwe kater komen begin volgend jaar.
Ik wil niet vervelend doen, maar begin niet aan dieren als je portemonnee het niet echt toelaat. Dieren zijn over het algemeen niet goedkoop. Zou zonde zijn als je huisdier niet de zorg krijgt die het nodig heeft in een noodgeval.

@TS je verricht schitterend werk, het is dat er bij ons jammer genoeg niet echt iets in de buurt zit (met konijnen e.d.) anders zou ik me ook direct aanmelden. :)
(al zou ik het wel moeilijk vinden om weer afscheid te moeten nemen van dieren :@ )
From feudal serf to spender.
pi_106072305
Oognip dat ik niet zo snel meer dieren uit het asiel neem, wil niet zeggen dat ik geen zielige katten o.i.d. neem hoor. Van de 2 die hier nu rondlopen komt er 1 uit een Fok-nestje van 10 jaar geleden (een zgn. Pep-kitten voor wie zich dat nog kan herinneren) die op stel en sprong een nieuw huisje nodig had, en de andere is gedumpt in het bos bij onze camping als kitten van een paar weken oud (volkomen uitgehongerd etc.). Dus ik heb nog altijd wel het gevoel dat ik voor katten in een rotsituatie een goed huisje ben. Tot nu toe hebben katten ons altijd weten te vinden en zijn we verder eigenlijk nog nooit op zoek geweest naar een kat (en dus ook geen asiel nodig gehad).
  dinsdag 27 december 2011 @ 01:15:44 #71
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106076281
quote:
17s.gif Op maandag 26 december 2011 17:35 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend doen, maar begin niet aan dieren als je portemonnee het niet echt toelaat. Dieren zijn over het algemeen niet goedkoop. Zou zonde zijn als je huisdier niet de zorg krijgt die het nodig heeft in een noodgeval.
Niet vervelend hoor :)
M'n portemonee laat niet heel veel toe, zeker qua dierenartskosten niet (even een Echo, Röntgen en wat medicatie en ik was al ¤320,- lichter en de euthanasie kostte ook nog eens ¤72,-) maar gelukkig heb ik hele lieve ouders (en een zus) die op het moment dat het nodig is helpen.

Een kat krijgt bij mij verder alleen topvoer, Morgan kreeg Proplan Sensitive omdat ie van al het andere diaree kreeg.
(Overigens vallen die kosten ook erg mee, goedkoop blikvoer zitten minder voedingsstoffen in en kost ook zo'n ¤0,50 per dag, net als voer van Iams/Proplan/Royal Canin.)
Ik geef ook liever geld uit aan m'n kat dan aan mezelf dus ook dat zit wel goed.

Als ik binnenkort een nieuwe kater in huis neem dan wil ik ook een verzekering voor 'm afsluiten en hij gaat ook meteen gecontroleerd worden door een onafhankelijke dierenarts (ik krijg nog ¤16,- korting omdat ik de medicatie voor Morgan naar ze had teruggebracht, erg aardig)
Ik heb nog steeds best veel verdriet om het plotselinge verlies van Morgan en dat wil ik niet nog een keer maken (of pas over een jaar of 20 als m'n nieuwe kat uit ouderdom overlijdt)

En korting bij het asiel Lelystad zou opzich wel mooi zijn maar ook niet noodzakelijk, ik vroeg me meer af wat de policy van de asiels hieromtrend zijn.
Je hoort ook vaak bij adoptie dat de kat eigendom blijft van het asiel bijvoorbeeld.

Ik vind het wel jammer waarom de dierenarts daar niets gehoord heeft aan zijn hart, het was zelfs voor mij duidelijk te horen (z'n hart deed boem-boem-boem, niet boemboem-boemboem-boemboem) en als de problemen toen nog niet zo heel duidelijk aanwezig waren hadden ze in elk geval al een hartruis kunnen horen.
Als ik eerder was begonnen met medicatie had Morgan nog best oud kunnen worden in plaats van slechts anderhalf.
  dinsdag 27 december 2011 @ 13:08:50 #72
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_106083422
quote:
17s.gif Op maandag 26 december 2011 17:35 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

@TS je verricht schitterend werk, het is dat er bij ons jammer genoeg niet echt iets in de buurt zit (met konijnen e.d.) anders zou ik me ook direct aanmelden. :)
(al zou ik het wel moeilijk vinden om weer afscheid te moeten nemen van dieren :@ )
Dat is onzin, daar kun je je nooit op instellen. Ik kwam met Polle ineens ook met 400/500 euro in korte tijd aan dierenartskosten (twee dagen dialyse/infuus, verschillende dure bloedtesten, infuuszakken vocht voor thuis, naalden, medicijnen, etc.). Dat is inmiddels afbetaald, maar is een unicum.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_106083904
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 13:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat is onzin, daar kun je je nooit op instellen. Ik kwam met Polle ineens ook met 400/500 euro in korte tijd aan dierenartskosten (twee dagen dialyse/infuus, verschillende dure bloedtesten, infuuszakken vocht voor thuis, naalden, medicijnen, etc.). Dat is inmiddels afbetaald, maar is een unicum.
Je kan wel een beetje geld opzij zetten zodat je onverwachte dierenartskosten toch kunt betalen. Of een dierenverzekering afsluiten :)
  dinsdag 27 december 2011 @ 14:02:15 #74
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106084884
quote:

[..]

Als je al niet eens de aanschafkosten kan betalen, moet je geen dier nemen.

Maar ik las ook al dat het wat genuanceerder lag.
  dinsdag 27 december 2011 @ 14:06:55 #75
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_106085004
quote:
Een bedrag van ¤400 - ¤500 is voor ons helaas geen unicum hoor. Dit jaar heb ik het meerdere maanden ruimschoots gehaald :Y
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')