Ik weet het nietquote:Op zondag 18 december 2011 22:01 schreef Prego het volgende:
De arme schat, is daar helemaal niks aan te doen? Of adopteren als buitenkat?
Sommige asielen bieden bij dit soort kat aan de plaatsing te laten begeleiden door een gedragsdeskundige. Er zijn er die dit vast voor niks willen doen, bv wanneer je het kattengedragsadviesbureau benadert en vraagt om een stagair.quote:Op zondag 18 december 2011 22:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik denk dat het baasje die hem een kans wil geven heel veel zal moeten investeren daarin. Of inderdaad veel naar buiten, maar volgens mij is Alex een zwerver, dus moet daar ook weer mee opgepast worden.
Heb je op een ander moment terug gebeld of gevraagd naar een andere medewerker? Asiels mogen geen zieke dieren meegeven, dus ze zijn ernstig fout geweest.quote:Op maandag 26 december 2011 12:19 schreef lisa het volgende:
Ach toen wij een kat uit het asiel haalde (jaren geleden), bleek hij niesziekte te hebben en natuurlijk de 2 andere ook aangestoken. Toen ik het asiel daarover belde, kreeg ik als enige reactie "dat ik hem dan maar terug moest brengen, dan kreeg ik wel een andere mee". Heb haar toen verteld dat ik een nieuwe huisgenoot niet zomaar inruil voor een andere, maar dat ik het belangrijk vond dat het asiel wist dat ze zieke dieren meegaven. Ik kreeg hier een heel kattig antwoord op. Ik zal dus niet zo snel meer een kat uit het asiel halen (is ook niet nodig want gedumpte katten weten kennelijk ook hun weg naar ons te vinden).
Ik wil niet vervelend doen, maar begin niet aan dieren als je portemonnee het niet echt toelaat. Dieren zijn over het algemeen niet goedkoop. Zou zonde zijn als je huisdier niet de zorg krijgt die het nodig heeft in een noodgeval.quote:Op maandag 26 december 2011 03:38 schreef SiGNe het volgende:
Hoe lang heb je eigenlijk "garantie" op een kat van een Asiel?
Eind 2010 (oktober) heb ik uit Lelystad een katertje van +/-6maanden geadopteerd, geweldig beest, enorm aanhankelijk naar mij toe en echt een kat die bij mij pastte.
Helaas merkte ik op een gegeven moment dat hij moeite met ademen had en na een bezoek aan de dierenarts bleek dat hij een aangeboren hartafwijking had (lekkende hartklep)
Een week na dat bericht heb ik 'm al in moeten laten slapen, dat was november 2011.![]()
In principe had een dierenarts al kunnen horen dat zijn hart niet 100% in orde was toen ik 'm uit het asiel ophaalde dus vraag ik me nu erg af waarom mij daar niks over verteld is toen.
En ik vraag me toch ook een beetje af of ik nu niet "met korting" een nieuwe kat kan krijgen, zoveel geld heb ik helaas niet en er MOET hier toch echt wel weer een nieuwe kater komen begin volgend jaar.
Niet vervelend hoorquote:Op maandag 26 december 2011 17:35 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ik wil niet vervelend doen, maar begin niet aan dieren als je portemonnee het niet echt toelaat. Dieren zijn over het algemeen niet goedkoop. Zou zonde zijn als je huisdier niet de zorg krijgt die het nodig heeft in een noodgeval.
Dat is onzin, daar kun je je nooit op instellen. Ik kwam met Polle ineens ook met 400/500 euro in korte tijd aan dierenartskosten (twee dagen dialyse/infuus, verschillende dure bloedtesten, infuuszakken vocht voor thuis, naalden, medicijnen, etc.). Dat is inmiddels afbetaald, maar is een unicum.quote:Op maandag 26 december 2011 17:35 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ik wil niet vervelend doen, maar begin niet aan dieren als je portemonnee het niet echt toelaat. Dieren zijn over het algemeen niet goedkoop. Zou zonde zijn als je huisdier niet de zorg krijgt die het nodig heeft in een noodgeval.
@TS je verricht schitterend werk, het is dat er bij ons jammer genoeg niet echt iets in de buurt zit (met konijnen e.d.) anders zou ik me ook direct aanmelden.![]()
(al zou ik het wel moeilijk vinden om weer afscheid te moeten nemen van dieren)
Je kan wel een beetje geld opzij zetten zodat je onverwachte dierenartskosten toch kunt betalen. Of een dierenverzekering afsluitenquote:Op dinsdag 27 december 2011 13:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat is onzin, daar kun je je nooit op instellen. Ik kwam met Polle ineens ook met 400/500 euro in korte tijd aan dierenartskosten (twee dagen dialyse/infuus, verschillende dure bloedtesten, infuuszakken vocht voor thuis, naalden, medicijnen, etc.). Dat is inmiddels afbetaald, maar is een unicum.
Als je al niet eens de aanschafkosten kan betalen, moet je geen dier nemen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat is onzin, daar kun je je nooit op instellen. Ik kwam met Polle ineens ook met 400/500 euro in korte tijd aan dierenartskosten (twee dagen dialyse/infuus, verschillende dure bloedtesten, infuuszakken vocht voor thuis, naalden, medicijnen, etc.). Dat is inmiddels afbetaald, maar is een unicum.
Een bedrag van ¤400 - ¤500 is voor ons helaas geen unicum hoor. Dit jaar heb ik het meerdere maanden ruimschoots gehaaldquote:Op dinsdag 27 december 2011 13:08 schreef SEMTEX het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |