Maar dan kunnen de diertjes niet meer gevoerd wordenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:41 schreef Samzz het volgende:
Leuke reacties.
Wij hebben onze vingers ook allemaal gekruist voor wat betreft die schimmel ja... Dat kunnen we er echt niet bij gebruiken, mocht het zo zijn. Met een beetje pech gaat het hele asiel op slot tot alle schimmel weg is.
Als in, hermetisch afgesloten voor bezoekers en een deel van de medewerkers.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:42 schreef Zokunen het volgende:
[..]
Maar dan kunnen de diertjes niet meer gevoerd worden
Wel vervelend inderdaad en wat een rare eigenaars van B., mooi beesie
Ja, dat hebben wij wel. Een of twee keer per jaar is er een grote actie dat mensen voor 25 euro hun kater of poes kunnen laten castreren/steriliseren . Ook hebben wij een keer per jaar een grote chip actie. Dan kunnen mensen voor 10 euro hun kat laten chippen en registrerenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:47 schreef Nemephis het volgende:
Hebben jullie ook acties om katers en poezen onvruchtbaar te maken, dat mensen met een mager inkomen korting kunnen krijgen? Ik las vandeweek dat het asiel hier in de buurt zo' n actie heeft namelijk.
Die kans heb je... ik heb - na in het verleden een paar gestoorde katten te hebben gehad - nu een kater die helemaal normaal en lief is - en nu betrap ik mezelf erop zo'n kattenmannetje te worden, dat je overdreven lyrisch wordt van je huisdier....quote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:54 schreef CherryLips het volgende:
Ik zou bijna een caafje komen ophalen
Maar dan word ik zo'n hoarder
Ik neem aan dat jij wel goed voor je dieren zorgtquote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:54 schreef CherryLips het volgende:
Ik zou bijna een caafje komen ophalen
Maar dan word ik zo'n hoarder
..wat een kluns ..quote:...en vergat baasje dat Sjakie buiten zat.
Hoe lang blijft dat nog zichtbaarquote:Op deze foto kan je goed zien waar de sonde heeft gezeten. De wond ziet er perfect uit en is mooi schoon en geheel dicht.
Weet ik niet precies. Dit is het resultaat van twee weken, dus van open wond naar dit. Denk dat het een maandje misschien anderhalf duurt voor de vacht weer is aangegroeid.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Hoe lang blijft dat nog zichtbaarIk bedoel totdat de vacht weer is aangegroeid
En eh Sjakie is een bofkontje maar moet nog wel een beetje opgevoed worden denk ik
Nero!?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:02 schreef Samzz het volgende:
Nero is geadopteerd! Tevens ook Muta, de Alaska Malamute pup (die een nieuwe naam heeft gekregen)
!
JA! Na twee jaarquote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:59 schreef Oognip het volgende:
[..]
Nero!?
OOooooh wat geweldig, eindelijk!
Keyo zit op ooghoogte, dus dat is wel prettig. Ik kijk hem ook niet aan als ik zijn hok schoonmaak, dan is er ook niks aan de hand. Zodra je hem aan gaat kijken, begint hij te miauwen en te blazen. Al wordt dat laatste steeds minder.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:46 schreef SiGNe het volgende:
Arme Keyo, helpt trouwens wel vaker bij angstige katten, passief blijven en de kat naar jou toe laten komen als die daar zin in heeft.
Als ze dan op een gegeven moment over hun angst heen zijn ontspannen ze meer en durven ze inderdaad voorzichtig een kopje te geven.
Wat ikzelf ook vaak doe is door m'n hurken gaan, meer op de hoogte van de kat zitten, werkt ook goed.
Maar goed, jij hebt er vast meer ervaring in dan ik, zoveel angstige katten kom ik niet tegen buiten en bij vrienden.
B. is inmiddels al geadopteerd en heeft ook een andere naam gekregen, Mutaquote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:03 schreef Gummiebeer het volgende:
Ow! Die B.!![]()
Het is dat ik al een hond heb, maar anders had ik hem zo opgehaald!
Ik houd wel van een uitdaging met honden! Tot nu toe heb ik de meest 'valse en energieke' hond nog steeds op zijn plaats kunnen zetten.
quote:Op maandag 13 februari 2012 10:36 schreef Samzz het volgende:
Sja, ik kan wel een heel verhaal gaan afsteken, maar het komt erop neer dat baasjes voor hun kat verantwoordelijkheid moeten nemen. Dus, dier chippen, enten en vooral castreren/steriliseren.
Ik hoop het heeeeel erg!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
JA! Na twee jaar. Ik ben zo hard aan het duimen dat hij nu WEL voor altijd een huisje heeft
!
Misschien dat deze foto je een indicatie geeftquote:Op maandag 13 februari 2012 15:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wat zal Rio nou gedacht hebben
Ja, dat is echt fijn. Ik hoop dat Dandy deze week ook definitief weg gaat, de mensen die er zaterdag waren gingen echt leuk met hem om. Nu alleen Genji en Balou nog... En ik duim nog steeds dat Nero niet terug komtquote:Op maandag 13 februari 2012 14:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik hoop het heeeeel erg!En wat goed nieuws dat het zo lekker met de honden gaat.
Volgens mij staat er maar een konijn? De cavia's staan daar omdat het in het konijnenhuisje te koud is voor ze.quote:Op maandag 13 februari 2012 19:32 schreef Oognip het volgende:
Samzz, je hebt het vast al verteld maar waarom staan al die konijnen en cavia's in hokken in de kantine?
Het was inderdaad 1 konijn en voor de rest cavia'squote:Op maandag 13 februari 2012 19:38 schreef Samzz het volgende:
[..]
Volgens mij staat er maar een konijn? De cavia's staan daar omdat het in het konijnenhuisje te koud is voor ze.
Waarom het konijn er staat, is volgens mij omdat zijn vacht niet helemaal oké is. Maar dat weet ik niet zeker.
Ik probeer te bedenken wat je bedoelt, maar ik weet niks van paarden... Hij vond het leuk omdat hij dichtbij Sjakie ging kijken of draaide hij weg?quote:Op maandag 13 februari 2012 15:41 schreef Samzz het volgende:
[..]
Misschien dat deze foto je een indicatie geeft:
Rio dacht in het begin: Wtf is datquote:Op maandag 13 februari 2012 22:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik probeer te bedenken wat je bedoelt, maar ik weet niks van paarden... Hij vond het leuk omdat hij dichtbij Sjakie ging kijken of draaide hij weg?
De officiele benaming voor Lisa's kleur en aftekening is tortietabby blotched.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:38 schreef Samzz het volgende:
Aan de andere kant zit Lisa (linker kant). Lisa is een poes van 9 maand en ontzettend mooi. Ze heeft een heel apart patroon in haar vacht en een hele mooie kleur. Roestbruin met grijs als basiskleur en zwarte strepen. Echt een mooi Cypersje.
Yay voor Dandyquote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:18 schreef Samzz het volgende:
Dandy is geadopteerd. Ik ben benieuwd wat het met Genji gaat worden. De mogelijke baas wil naar Spanje emigreren namelijk en dat is problematisch omdat Genji geen stamboom heeft en het land dus waarschijnlijk niet in komt.
Met Sjaak gaat het superquote:
Mja, het is een hele reële kans, juist omdat Genji een Stafford is zonder stamboom, eigenlijk dus gewoon een pitbull. En die komen Spanje niet inquote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Yay voor Dandy![]()
Wat jammer als het met Genji niet zou lukken om die reden...
Haha ja, Duke is ook een sealtabbypoint. Mijn dEUS is er ook zo eentje (maar dan pluizig).quote:
Ja, geweldig is hij hequote:
Lisa is idd heel erg mooiquote:Op zaterdag 25 februari 2012 17:03 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Haha ja, Duke is ook een sealtabbypoint. Mijn dEUS is er ook zo eentje (maar dan pluizig).
Mooie foto van het lijfje van Lisa
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal wel een typo zijn door de vele info die je typed.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:38 schreef Samzz het volgende:
Over Lisa : Op haar voorpootjes heeft ze echt duidelijk tijgerstrepen. Ze is een heel mooi poesje om te zien. Volgende week wordt zij gecastreerd en geënt. .
Ligt eraan of het permanent is of niet.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:52 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Zal wel een typo zijn door de vele info die je typed.
Katers castreer je, poezen steriliseer je.
Ohquote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:02 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ligt eraan of het permanent is of niet.
bij castratie van poezen wordt alles weggehaald, ook de baarmoeder, bij sterrilisatie worden de eileiders afgesloten.
Katers kan je ook laten steriliseren, dan laten ze de ballen gewoon zitten.
Nee hoorquote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:52 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Zal wel een typo zijn door de vele info die je typed.
Katers castreer je, poezen steriliseer je.
quote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:06 schreef Oognip het volgende:
[..]
Nee hoorbij poezen kun je het ook castreren noemen.
quote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:04 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
OhDan ben ik verkeert geïnformeerd.
![]()
Ik heb niets gezegd Samzz.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:39 schreef Outpost76 het volgende:
Goffer....
Respect naar jou Samzz. Ik zou dit niet kunnen. Ik hou van dieren en zou in no time veul te veul dieren mee naar huis nemen en blijven nemen.... Vooral al die lieve katten ed. Ik denk ook niet dat ik je topic ga volgen daarom.
Ja ja call me a pussy.Die associatie had ik ook met de 'lange gang'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tap tap tap
Show room?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:25 schreef Samzz het volgende:
Lange Gang is hier helemaal ingeburgerd. En het typt makkelijker dan kamers waar mensen kunnen komen kijken naar de dieren.
En, bij ons wordt geen enkel gezond dier doodgemaakt, other than in The Green Mile.
Toch heeft ze nog even mogen ruiken aan een leuk en lief leven.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:31 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]
RIP lieve, lieve Clair.
Ze kwam bij ons als een ontzettend gemene, bange en kwade poes. Mager, vies en uitgedroogd. Helemaal opgeknapt, werd haar gedrag maar niet beter. De boosdoener bleek een tumor achter haar oogbol dat druk uitoefende op de hersenen. Sinds haar oog is verwijderd, deed ze het geweldig.
Van rotkat, naar kroelkat. Binnen een half jaar na de operatie, heeft ze een liefdevol huisje gevonden. Waar ze helaas maar kort heeft mogen genieten van haar luizenleventje.
Clair is gisteren ingeslapen nadat haar galblaas door een tumor is geknapt.
Wij noemen het gewoon Lange Gangquote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:50 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Show room?
Gelukkig! Je hoort vaak dat dieren die maar geen baasje krijgen dood gemaakt worden na een maand of wat omdat ze geld kosten en plek in nemen van dieren die meer kans hebben om verkocht te worden.
Klinkt echt zo doods.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:52 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wij noemen het gewoon Lange Gang.
Nee, bij ons worden alleen ongeneeslijk zieke dieren afgemaakt.
Woon je in België ofzo ? In Nederland is het in de meeste asielen standaard om dat niet te doen.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:50 schreef Outpost76 het volgende:
Gelukkig! Je hoort vaak dat dieren die maar geen baasje krijgen dood gemaakt worden na een maand of wat omdat ze geld kosten en plek in nemen van dieren die meer kans hebben om verkocht te worden.
Noem 't de Catwalkquote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:25 schreef Samzz het volgende:
Lange Gang is hier helemaal ingeburgerd. En het typt makkelijker dan kamers waar mensen kunnen komen kijken naar de dieren.
En, bij ons wordt geen enkel gezond dier doodgemaakt, other than in The Green Mile.
Hebben jullie (en/of andere asiels) in het algemeen moeite om zwarte katten kwijt te raken?quote:Op woensdag 30 november 2011 19:26 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker tukken in het zonnetje. Een van de 20 zwarte kittens, we raakten ze aan de straatstenen niet kwijt.
Ik denk van niet alleen niet in de boekhouding opnemen en contant (met zwart geld) betalenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:47 schreef Miasan het volgende:...
Hebben jullie (en/of andere asiels) in het algemeen moeite om zwarte katten kwijt te raken?
Voor andere asiels kan ik niet spreken, maar het zijn periodes. De ene keer is zwart helemaal in, de andere keer rood of grijs. Deze zomer was zwart blijkbaar geen modekleurquote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:47 schreef Miasan het volgende:
Wat een ontzettend leuk topic dit.Ik ga het volgen!
[..]
Hebben jullie (en/of andere asiels) in het algemeen moeite om zwarte katten kwijt te raken?
Misschien mag de bewoner op het nieuwe adres geen huisdieren hebben?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:14 schreef Samzz het volgende:
Vandaag, tijdens mijn pauze, stond ik weer even te kijken van de harteloosheid van mensen... Een vrouw kwam een kat, die ze al tien jaar heeft (diertje is ook tien jaar) afstaan omdat ze gaan verhuizen. Aan de balie laten wij niks blijken en nemen het dier netjes op, maar in de kantine werd er toch wel schande van gesproken. Vooral omdat wij heel goed weten wat de meest waarschijnlijke toekomst van het diertje is (tot zijn dood in het asiel) en je in principe met katten ook prima kan verhuizen.
Ze wilde het dier niet meenemen omdat katten eerst moeten wennen aan een nieuw huis en ze daar geen zin in hadden.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:16 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Misschien mag de bewoner op het nieuwe adres geen huisdieren hebben?
Jantje is heel erg leukquote:
Niet omdat er perse weinig konijnen zijn, maar de onderste drie hokken kunnen apart gebruikt worden, maar ook gecombineerd. En aangezien ze alle drie leeg stonden, heeft mevrouw konijn veel ruimtequote:Op zaterdag 3 maart 2012 17:13 schreef Zokunen het volgende:
Zit mevrouw hangoor in 3 hokken omdat er weinig konijnen zijn trouwens of heeft ze zoveel ruimte/beweging nodig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |