abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107852097
Ben benieuwd of Dandy morgen een nieuw huisje heeft, Vind hem heel mooi!
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 11 februari 2012 @ 12:51:57 #227
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107857184
Sjakie is met ons mee *O*. Hij is nu het huis grondig aan het verkennen :D.

Vanmiddag typ ik een groter verslag, ook over de katten, nu eerst voor wat spulletjes zorgen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 11 februari 2012 @ 16:53:00 #228
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107863828
Zo, even een verslag van vandaag :).

Vandaag weer in de quarantaine gewerkt. We hebben 3 nieuwe katten binnen, waarvan een kleine, doodsbange kitten. In totaal heb ik nu 13 katten, een van de dieren moet gedwangvoerd worden en vertoont lichte uitdrogingsverschijnselen, deze heb ik dus tevens met een spuitje ongeveer 30 ml water naar binnen gewerkt over de hele ochtend, naast de convalescance.

De ziekenboeg is zo goed als leeg, nog vijf katten, een groot deel is naar de kittenkamer over gezet, de laatste stap voor ze naar de lange gang mogen. Mickey is een van die katten *O*! Maandag gaat hij naar de Lange Gang O+.

Tevens ook een doorbraak met Keyo. Hij is drie weken bij ons en al die tijd extreem bang/boos geweest, niks hielp echt, Feliway niet, calm brokjes niet. Vandaag heb ik hem, tijdens de laatste voerbeurt naar mij toe laten komen. Dus gewoon de deur open voer erin, en wachten tot hij kwam. En zowaar, kopjes O+! Tijdens het kopjes geven kwam er nog steeds wel een klagelijk miauwtje uit, dinsdag wordt hij door de dierenarts onderzocht.

Over het algemeen gaat het goed, de niesziekte is zo goed als weg en er is geen schimmel *O*.

Naast Sjakie, is vandaag ook Dandy bezocht door zijn mogelijke nieuwe familie. Tegen twaalf uur waren ze nog aan het praten met een van mijn collega's, dus ik weet niet of hij uiteindelijk mee is gegaan of niet. Morgen rijd ik langs het asiel om de halsband en riem terug te brengen, dus dan vraag ik het meteen even na.

Dan Sjakie, hij voelt zich helemaal thuis bij ons :D. Hij heeft het hele huis onderzocht, hij heeft overal gerold en gesnoven, hij is ontzettend nieuwsgierig en kijkt van ieder geluidje op om te zien wat het is. Hij is heel braaf aan de lijn en luistert erg goed naar zijn naam. De basiscommando's als zit en af, moet hij nog wat meer bevestigd hebben.

We hebben vandaag meteen een groot, zacht kussen voor hem gekocht en voer- en waterbak. Het voer zelf hebben we van het asiel meegekregen en het plan is om hem toch in het begin nog gewoon op dit voer te houden om eventueel later over te stappen op vers vlees. Maar eerst moet hij hier helemaal gesettled zijn. Maar ik denk dat het wel goed gaat komen. Mijn ouders zijn helemaal weg van kleine Sjaak, net als mijn zusje en ik. Mijn andere zusje wil er niks van weten en is heel boos dat Sjakie toch gekomen is. Nou ja, her loss, Sjaakmans is geweldig O+!
pi_107864045
Sjakie *O* *O* *O*
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  zaterdag 11 februari 2012 @ 17:46:50 #230
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_107865400
Arme Keyo, helpt trouwens wel vaker bij angstige katten, passief blijven en de kat naar jou toe laten komen als die daar zin in heeft.
Als ze dan op een gegeven moment over hun angst heen zijn ontspannen ze meer en durven ze inderdaad voorzichtig een kopje te geven.
Wat ikzelf ook vaak doe is door m'n hurken gaan, meer op de hoogte van de kat zitten, werkt ook goed.
Maar goed, jij hebt er vast meer ervaring in dan ik, zoveel angstige katten kom ik niet tegen buiten en bij vrienden.
pi_107867782
Ow! Die B.! O+

Het is dat ik al een hond heb, maar anders had ik hem zo opgehaald!
Ik houd wel van een uitdaging met honden! Tot nu toe heb ik de meest 'valse en energieke' hond nog steeds op zijn plaats kunnen zetten. :)
  zaterdag 11 februari 2012 @ 19:13:11 #232
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107868111
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:46 schreef SiGNe het volgende:
Arme Keyo, helpt trouwens wel vaker bij angstige katten, passief blijven en de kat naar jou toe laten komen als die daar zin in heeft.
Als ze dan op een gegeven moment over hun angst heen zijn ontspannen ze meer en durven ze inderdaad voorzichtig een kopje te geven.
Wat ikzelf ook vaak doe is door m'n hurken gaan, meer op de hoogte van de kat zitten, werkt ook goed.
Maar goed, jij hebt er vast meer ervaring in dan ik, zoveel angstige katten kom ik niet tegen buiten en bij vrienden.
Keyo zit op ooghoogte, dus dat is wel prettig. Ik kijk hem ook niet aan als ik zijn hok schoonmaak, dan is er ook niks aan de hand. Zodra je hem aan gaat kijken, begint hij te miauwen en te blazen. Al wordt dat laatste steeds minder.

Ik was blij dat ik hem zo goed aan kon raken, lekker achter z'n oren krabbelen. Het is een knappe kat om te zien, lekkere bolle plofkop :D.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 19:03 schreef Gummiebeer het volgende:
Ow! Die B.! O+

Het is dat ik al een hond heb, maar anders had ik hem zo opgehaald!
Ik houd wel van een uitdaging met honden! Tot nu toe heb ik de meest 'valse en energieke' hond nog steeds op zijn plaats kunnen zetten. :)
B. is inmiddels al geadopteerd en heeft ook een andere naam gekregen, Muta :D.
pi_107886055
Wat fijn dat Sjakie t zo leuk heeft. Waarom wil je zus geen hond?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_107886677
Leuk topic ^O^
  maandag 13 februari 2012 @ 10:30:26 #235
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107922541
Zo, en toen waren er nog maar twee :o. De rest van de honden zijn of geadopteerd (3) of gereserveerd (1) O+.

Het gaat goed met de hondjes, gelukkig *O*! De katten is een ander verhaal, daar zitten er nog een stuk of 50 van. Konijnen gaat relatief goed, nog steeds heel veel, maar er is nog niks binnen gekomen en er zijn weer twee weg :D.
  maandag 13 februari 2012 @ 10:34:07 #236
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_107922609
Ik ben wel verbaasd dat er zoveel honden geadopteerd worden. Wel heel fijn natuurlijk!
En 50 katten :o , ik vind dat zo triest allemaal.
Een buurman van ons is afgelopen weekend overleden en hij had 3 katten. En nu zijn wij als buurt bezig om nieuwe eigenaren te vinden voor de katten. Als het ons niet lukt, dan moeten ze ook naar een opvang. Ik vind het maar zielig hoor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 13 februari 2012 @ 10:36:01 #237
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107922649
Sja, ik kan wel een heel verhaal gaan afsteken, maar het komt erop neer dat baasjes voor hun kat verantwoordelijkheid moeten nemen :). Dus, dier chippen, enten en vooral castreren/steriliseren.
  maandag 13 februari 2012 @ 11:52:42 #238
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_107924688
Geen update van Sjakie in zijn nieuwe huis, met foto's O-)
  maandag 13 februari 2012 @ 12:10:18 #239
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107925224
Met Sjakie gaat het heel goed :D. Hij eet goed, plast en poept ook goed en is heel vrolijk. Hij laat het ook goed merken wanneer hij iets niet leuk vindt, maar goed, dat is ook prima. Hij gromt dan, maar hij bijt niet of zo (ik heb net zijn buik drooggemaakt, vond ie niet leuk :+ ).

Hij is gisteren mee geweest naar stal en heeft mijn paard ontmoet en als een gek zitten graven en dollen in het hooi. Vandaag naar de speelweide geweest, daar heeft hij zich ook goed vermaakt, helaas waren er geen andere honden, misschien de volgende keer, kan hij daar lekker mee spelen.

Sjakie met mijn paard Rio.

En in het hooi :P.

Hij zit aan de longeerlijn, zodat hij wel lekker rond kan wandelen en snuffelen, maar ik niet bang hoef te zijn dat hij wegloopt :D.

In de speelweide, vooral veel rondrennen, snuffelen, graven en afbakenen :D.
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 12:25:36 #240
155227 crew  Guppy
dus
pi_107925699
Die extra beweging zal m goed doen :D wat een gezellige worst op pootjes O+ niet dat ie veel te dik is, maar ik vind teckels er altijd zo worsterig uitzien :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 13 februari 2012 @ 12:27:17 #241
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107925766
Ja, klopt :D. Maar den Sjaak is ook te dik, hoor :P. Al is hij sinds hij in het asiel zit al wel heel veel afgevallen. Nog een paar kilo en dan is het goed.
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 12:28:14 #242
155227 crew  Guppy
dus
pi_107925795
Ja, maar niet heel veel te dik toch? Niks wat een beetje extra beweging niet kan verhelpen? Of zijn de foto's heel flateus?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 13 februari 2012 @ 12:30:32 #243
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107925864
Nee, niet heel veel te dik, anderhalf tot twee kilo eraf dan zou hij helemaal goed op gewicht zitten volgens de DA, dus dat gaan we dan maar aanpakken.

Hij krijgt bij ons sowieso meer beweging dan bij zijn vorige eigenaren. En hij krijgt ook niks lekkers van ons, behalve zijn brokken en een hondenkoekje en kauwbot. Verder geen mensen eten, wat hij bij zijn vorige eigenaren wel kreeg.
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 12:31:54 #244
155227 crew  Guppy
dus
pi_107925919
Ooh dat is funest inderdaad. Net als van die mergstaafjes :X Maar ze hebben het ook niet nodig, dus hij komt niets te kort. En sowieso ziet ie eruit alsof ie hardstikke veel pret heeft :D blije teckel
  maandag 13 februari 2012 @ 13:16:49 #245
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_107927296
Wat toch een grappig diertje Sammz :D O+
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_107928728
Wat een vrolijk beestje Samzz O+
pi_107928880
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 10:36 schreef Samzz het volgende:
Sja, ik kan wel een heel verhaal gaan afsteken, maar het komt erop neer dat baasjes voor hun kat verantwoordelijkheid moeten nemen :). Dus, dier chippen, enten en vooral castreren/steriliseren.
^O^

En wat leuk dat Sjakie nu bij jullie woont, het is echt een leukerd :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_107928903
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 19:06 schreef Samzz het volgende:

[..]

JA! Na twee jaar _O_. Ik ben zo hard aan het duimen dat hij nu WEL voor altijd een huisje heeft O+!
Ik hoop het heeeeel erg! O+ En wat goed nieuws dat het zo lekker met de honden gaat.
  maandag 13 februari 2012 @ 15:25:16 #249
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_107931558
quote:
Sjakie met mijn paard Rio.
Wat zal Rio nou gedacht hebben :?
  maandag 13 februari 2012 @ 15:41:35 #250
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107932102
quote:
6s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:25 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Wat zal Rio nou gedacht hebben :?
Misschien dat deze foto je een indicatie geeft :D:

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:08 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik hoop het heeeeel erg! O+ En wat goed nieuws dat het zo lekker met de honden gaat.
Ja, dat is echt fijn. Ik hoop dat Dandy deze week ook definitief weg gaat, de mensen die er zaterdag waren gingen echt leuk met hem om. Nu alleen Genji en Balou nog... En ik duim nog steeds dat Nero niet terug komt :@.

Ik hoop echt van harte dat er bij de katten ook een ommekeer komt... We zitten nu nog steeds op ongeveer 43 adopteerbare dieren en een stuk of 15 nog in de quarantaine/ziekenboeg. En dan is het laagseizoen...

[ Bericht 5% gewijzigd door Samzz op 13-02-2012 15:48:44 ]
pi_107941134
Samzz, je hebt het vast al verteld maar waarom staan al die konijnen en cavia's in hokken in de kantine? :+
  maandag 13 februari 2012 @ 19:38:49 #252
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107941400
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:32 schreef Oognip het volgende:
Samzz, je hebt het vast al verteld maar waarom staan al die konijnen en cavia's in hokken in de kantine? :+
Volgens mij staat er maar een konijn? De cavia's staan daar omdat het in het konijnenhuisje te koud is voor ze.

Waarom het konijn er staat, is volgens mij omdat zijn vacht niet helemaal oké is. Maar dat weet ik niet zeker.
pi_107942086
Leuk werk, leuk topic! Doe het zelf ook sinds een maandje, erg liefdevol werk met veel waardering :)
Wise men don't need advice. Fools won't take it.
pi_107948366
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:38 schreef Samzz het volgende:

[..]

Volgens mij staat er maar een konijn? De cavia's staan daar omdat het in het konijnenhuisje te koud is voor ze.

Waarom het konijn er staat, is volgens mij omdat zijn vacht niet helemaal oké is. Maar dat weet ik niet zeker.
Het was inderdaad 1 konijn en voor de rest cavia's :) Wat een leuk konijn was dat en de cavia's zaten de hele tijd te prrrrr-en O+
pi_107950639
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:41 schreef Samzz het volgende:

[..]

Misschien dat deze foto je een indicatie geeft :D:

Ik probeer te bedenken wat je bedoelt, maar ik weet niks van paarden... Hij vond het leuk omdat hij dichtbij Sjakie ging kijken of draaide hij weg? :@
  maandag 13 februari 2012 @ 22:38:02 #256
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107951186
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:28 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik probeer te bedenken wat je bedoelt, maar ik weet niks van paarden... Hij vond het leuk omdat hij dichtbij Sjakie ging kijken of draaide hij weg? :@
Rio dacht in het begin: Wtf is dat :o? Daarna was 't andersom. Sjaak snapt niet dat paarden niet van blaffende honden houden :P.

Komt wel goed als Den Sjaak vaker mee gaat :D.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 16:38:39 #257
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108119848
Zo, vandaag weer een fijne dag gehad. De quarantaine/ziekenboeg/kittenkamer is relatief rustig, dus we hebben veel aandacht aan de katten kunnen besteden. Ik had alleen mijn mobiel mee, dus wel een paar foto's, maar van lage kwaliteit. Jullie doen het er maar mee :+.

Gisteren zijn twee nieuwe katten binnengekomen op de quarantaine, Misty en Angel. Beide dames zijn 2 jaar oud, ontzettend lief, maar heel erg bang. De dames zijn gewogen en Misty is 2,7 kilo en Angel 3,5. Ze hebben vannacht niet gegeten, gepoept en geplast, daar wordt dus extra op gelet. Al is dit gedrag niet heel abnormaal bij bange katten.

Dit is Angel. Ondanks dat Angel de beschikking heeft over een ligbak met schone handdoek (vanmorgen zat ze tegen de muur gedrukt), koos ze toch voor de kattenbak ondanks dat ik haar in haar ligbak heb gelegd.

Dit is Misty. Misty zat vanmorgen toen ik de deur opendeed ineengedoken tegen de muur geplakt op haar plankje. Na het schoonmaken heb ik haar dus ook een ligbak gegeven met een schone handdoek erin, daar werd meteen dankbaar gebruik van gemaakt.

Naast Misty en Angel, heb ik nog drie katten (ze zitten alle vijf aan de rechter kant), Ingrid, Pluk en Dex. Pluk is een hele mooie en lieve kater, maar heel erg onzeker en bang. Wel is hij echt dol op aandacht. Als je zijn aandacht hebt getrokken, blijft hij maar kroelen en kopjes geven en fijn spinnen.

Als je hem geen aandacht geeft, doet hij het zelf wel door het hok kopjes te geven en om te rollen en gek te doen, zodat je hem wel weer aait :D.

Pluk is verder goed gezond en ik verwacht dat hij binnenkort ook naar de Lange Gang verhuist.

Pluks buurvrouw is Misty en haar buurvrouw is Ingrid. Ingrid is donderdag bij ons binnengebracht. Ontzettend smerig, bang en bebloed. Ze is zo goed mogelijk schoongemaakt en haar wondjes zijn bekeken, er wordt gedacht dat ze aangereden is (ze heeft geen enkele nagel meer) en de dierenarts heeft voor de komende dagen tolfedine voorgeschreven (2 tabletjes per dag, een 's ochtends en 1 's middags). Ze heeft verder niks gebroken of gekneusd.

Ingrid in haar ligbak :D.

Aan haar kop te zien, denk ik dat ze een kruising met een Oosters ras is (Siamees of zo). Ze bleek echt dól op kroelen en wringt zich voor het juiste plekje echt in alle bochten. Ook gaat ze heerlijk op haar rug liggen zodat je haar buik kan kriebelen.

Dit is Dex, de buurman van Ingrid. Dex heeft een gebroken poot gehad en is daaraan geholpen. Vorige week zat hij nog in het verband. Dit is er nu af en hij lijkt zijn poot goed te gebruiken en er geen pijn aan te hebben. De hechtingen zitten er nog, de wond is verder prachtig geheeld. Zodra de hechtingen eruit zijn en zijn haar weer wat is aangegroeid, en Dex van de Metacam af is (nog vijf dagen), mag ook Dex naar de Lange Gang.

Aan de andere kant zit Lisa (linker kant). Lisa is een poes van 9 maand en ontzettend mooi. Ze heeft een heel apart patroon in haar vacht en een hele mooie kleur. Roestbruin met grijs als basiskleur en zwarte strepen. Echt een mooi Cypersje.

Op haar voorpootjes heeft ze echt duidelijk tijgerstrepen. Ze is een heel mooi poesje om te zien. Volgende week wordt zij gecastreerd en geënt.

Goed nieuws vandaag *O*! Mickey is geadopteerd! De kat die we een paar maand geleden zo ontzettend ziek hadden heeft een huisje :D.

Vandaag is er ook iemand geweest die kwam kijken naar Diva, Binky en Genji (de eerste twee staan niet op de site) resp. een American Staffordshire terriër, een Amerikaanse Bulldog en een American Staffordshire terriër. Uiteindelijk zijn de mensen het meest geïnteresseerd in Genji en komen volgende week terug met hun eigen hondjes om te kijken of het klikt.

Tevens hebben wij twee Noorse Boskat kruising zusjes, Jut en Jul. Ze zitten in een gastgezin omdat een van de dames astma heeft. Ze zijn echt prachtig, rood met een wit befje. Jut is kortharig, Jul is langharig met een dikke plofstaart.

In de quarantaine hangt het volgende bordje:

Deze wilde ik toch graag met jullie delen omdat ik het heel mooi vind :).
pi_108120916
Wat fantastisch van die mevrouw! _O_
En wat fijn dat Mickey geadopteerd is. Wat is Lisa ontzettend mooi O+
pi_108121627
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 16:38 schreef Samzz het volgende:

Aan de andere kant zit Lisa (linker kant). Lisa is een poes van 9 maand en ontzettend mooi. Ze heeft een heel apart patroon in haar vacht en een hele mooie kleur. Roestbruin met grijs als basiskleur en zwarte strepen. Echt een mooi Cypersje.

De officiele benaming voor Lisa's kleur en aftekening is tortietabby blotched.
Tortie betekent dat haar basiskleuren zwart en rood zijn, tabby is voor het cyperse partroon wat er bij komt en blotched is het gemarmerde patroon op haar lijf (ipv bv tabby mackerel = gestreept). Bij tortietabbies zonder wit zit het rood vaak heel erg gemêleerd door de vacht waardoor je geen duidelijke rode vlakken krijgt (zoals bij een lapjeskat) maar meer dat roestbruinige. Op haar voorhoofdje verraadt het rood zich toch.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 11:57:34 #260
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108220178
Leuk om te weten :).
pi_108221556
Och die Dex O+ Wat zitten er toch veel leuke verschillende katten. :)
Ik duim dat de klik met de andere honden en Genji goed is volgende week.
En wat een mooi gedicht O+
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:18:15 #262
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108232320
Dandy is geadopteerd :D. Ik ben benieuwd wat het met Genji gaat worden. De mogelijke baas wil naar Spanje emigreren namelijk en dat is problematisch omdat Genji geen stamboom heeft en het land dus waarschijnlijk niet in komt.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:27:53 #263
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_108232607
Update van Sjakie O-)
pi_108241773
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:18 schreef Samzz het volgende:
Dandy is geadopteerd :D. Ik ben benieuwd wat het met Genji gaat worden. De mogelijke baas wil naar Spanje emigreren namelijk en dat is problematisch omdat Genji geen stamboom heeft en het land dus waarschijnlijk niet in komt.
Yay voor Dandy O+
Wat jammer als het met Genji niet zou lukken om die reden...
  woensdag 22 februari 2012 @ 11:11:46 #265
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108255477
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Update van Sjakie O-)
Met Sjaak gaat het super :D. Ma heeft 'm net uitgelaten en hij gaat straks weer lekker mee naar 't paard. Vindt hij heerlijk, lekker in het hooi spelen, de houtwallen besnuffelen en achter vogels aanvangen :P.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:38 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Yay voor Dandy O+
Wat jammer als het met Genji niet zou lukken om die reden...
Mja, het is een hele reële kans, juist omdat Genji een Stafford is zonder stamboom, eigenlijk dus gewoon een pitbull. En die komen Spanje niet in :).
  zaterdag 25 februari 2012 @ 16:59:48 #266
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108386806
Vandaag weer een fijne dag gehad in het asiel. Op twee cavia's na, zijn alle caafjes geadopteerd en het konijn dat in de kantine zat, heeft ook een fijn huisje gevonden.

Genji blijft nog bij ons, het is niet mogelijk hem mee te nemen naar Spanje. Tevens hebben wij een aantal nieuwe honden in de quarantaine zitten, twee shar pei's, Loes (Zwart) en Yang (Blond) en Riga een kruising rottweiler teefje. De honden zullen binnenkort vast ter adoptie komen.

Ook heb ik vandaag een nieuwe kat binnen gekregen op de quarantaine. Een witte kater met zwarte vlekken, ik vermoed dat hij heeft gevochten met een andere kat, want hij heeft kleine nagelwondjes in zijn gezicht, waaronder eentje bij zijn oog. Daar heeft hij zalf voor, welke wij vier keer per dag op zijn oog doen. Hij ziet er heel ruig uit met die krassen en een roodomrand oog (de vacht om zijn oog is rood van het bloed). Siepi (uhuh :') ) is een erg lieve kater, hij heeft geen chip, maar is wel gecastreerd, dus we hebben de hoop dat hij verdwaald is en dat zijn baasje hem op komt halen binnenkort.

Het totaal in de quarantaine staat nu op 11 katten. Waarvan er 3 maandag naar de Lange Gang gaan en dus adopteerbaar worden. Het gaat om Dorus, Dirk en Chica. 2 katten worden volgende week gecastreerd/gesteriliseerd, als zij daarvan hersteld zijn, kunnen ook zij naar de Lange Gang.

Op de ziekenboeg hebben wij momenteel nog zes katten (1 is vandaag geadopteerd). De katten zijn in principe helemaal gezond, maar de ontlasting is nog niet helemaal goed, toch gaan er een aantal katten naar de Lange Gang. In de kittenkamer zitten er nog vier, als zij de komende week een schoon hok houden, mogen ze alle vier naar de Lange Gang.

Ik heb vandaag ook nog wat foto's gemaakt, o.a. van een prachtig jong katje. Echt een pracht diertje O+.

Dit is Duke. Duke is een open katertje van 5 of 6 maanden oud. Jullie snappen vast waarom iedereen als een blok voor hem is gevallen. Hij zat in de ziekenboeg omdat hij last heeft van zijn pootje (duidelijk te zien), de dierenarts die hem onderzocht heeft, was zo weg van hem, dat hij vandaag met de arts is meegegaan om bij hem te komen wonen. Duke zal, wanneer hij helemaal hersteld is, gecastreerd worden.

Dit zijn Sam (onder) en Nikkie, broer en zus van 8 maanden oud. Sam is vandaag geadopteerd door een jong gezin met een jong dochtertje, die helemaal weg is van hem. Nikkie wordt volgende week opgehaald. Beide diertjes zijn Europeese kortharen, maar hebben duidelijk oosters bloed, ze zijn erg lang, met een lange staart en een spitse kop en beide zijn erg mensgericht en vriendelijk.

Nikkie.

Ook Lisa heb ik vandaag weer op de foto gezet. Deze negen maand oude dame blijft toch een apart poesje. Echt prachtig getekend:

Lisa kan het heel goed vinden met haar buurman, Dirk. Dirk is een stevige rood grijze kater, doet het erg goed en is, net als Lisa, dol op aandacht. Lisa krijgt medicatie voor haar darmen, die zijn wat van slag, ze krijgt deze om haar darmperistaltiek te verbeteren, tevens krijgt ze speciaal voer (RC intestinal) en isogel door haar (RC intestinal) vlees.

Met Misty gaat het ook steeds beter (vergelijk met foto vorige week), ze is nog steeds erg bang maar kruipt steeds meer uit haar schulp. Ze eet nog wel minder goed. Misty en haar zusje (Angel) krijgen calm brokjes, dit lijkt erg goed te werken. Vlees willen ze minder goed eten, al heeft Misty vandaag de helft van haar verse vis op.

En als laatste knuffelpoes Snoes O+. Snoes is echt mijn lievelingetje, ze is zo ongelooflijk lief en aanhalig. Gelukkig mag ook zij over een weekje naar de Lange Gang, waar ze zeker weten snel een baasje vindt. Ik noem Snoes 'Japannertje' omdat ze hele kleine wat toegeknepen spleetoogjes heeft.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 17:00:15 #267
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_108386817
Ik zie een baby-Fritz :o O+
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_108386915
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 17:00 schreef Ingetje79 het volgende:
Haha ja, Duke is ook een sealtabbypoint. Mijn dEUS is er ook zo eentje (maar dan pluizig).

Mooie foto van het lijfje van Lisa O+
  zaterdag 25 februari 2012 @ 17:13:18 #269
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108387280
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 17:00 schreef Ingetje79 het volgende:
Ja, geweldig is hij he O+. Echt een knuffeldoos.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 17:03 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Haha ja, Duke is ook een sealtabbypoint. Mijn dEUS is er ook zo eentje (maar dan pluizig).

Mooie foto van het lijfje van Lisa O+
Lisa is idd heel erg mooi :D. Ik vind die tipjes op haar oren zo leuk.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 18:02:02 #270
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_108389030
Duke lijkt erg op een britse korthaar O+
Wat was er nou aan de hand met zIjn pootje :?
Voor de rest gaat het ^O^ En doe je het helemaal super *O*
  zaterdag 25 februari 2012 @ 20:19:37 #271
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108393796
Hij heeft z'n pootje verrekt, gaat vanzelf over :).
  zaterdag 25 februari 2012 @ 21:39:04 #272
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_108396748
Goffer....

Respect naar jou Samzz. Ik zou dit niet kunnen. Ik hou van dieren en zou in no time veul te veul dieren mee naar huis nemen en blijven nemen.... Vooral al die lieve katten ed. Ik denk ook niet dat ik je topic ga volgen daarom. :@

Ja ja call me a pussy. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zaterdag 25 februari 2012 @ 21:52:31 #273
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_108397208
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 16:38 schreef Samzz het volgende:
Over Lisa : Op haar voorpootjes heeft ze echt duidelijk tijgerstrepen. Ze is een heel mooi poesje om te zien. Volgende week wordt zij gecastreerd en geënt. .
Zal wel een typo zijn door de vele info die je typed.

Katers castreer je, poezen steriliseer je. ;)
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:02:57 #274
45 SiGNe
pi_108397528
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:52 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ligt eraan of het permanent is of niet.
bij castratie van poezen wordt alles weggehaald, ook de baarmoeder, bij sterrilisatie worden de eileiders afgesloten.

Katers kan je ook laten steriliseren, dan laten ze de ballen gewoon zitten.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:04:30 #275
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_108397573
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:02 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ligt eraan of het permanent is of niet.
bij castratie van poezen wordt alles weggehaald, ook de baarmoeder, bij sterrilisatie worden de eileiders afgesloten.

Katers kan je ook laten steriliseren, dan laten ze de ballen gewoon zitten.
Oh :o Dan ben ik verkeert geïnformeerd. :o

Ik heb niets gezegd Samzz. :+ :@
pi_108397648
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:52 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Nee hoor :) bij poezen kun je het ook castreren noemen.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:07:44 #277
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_108397671
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:06 schreef Oognip het volgende:

[..]

Nee hoor :) bij poezen kun je het ook castreren noemen.
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:04 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Oh :o Dan ben ik verkeert geïnformeerd. :o

Ik heb niets gezegd Samzz. :+ :@
:@
pi_108397945
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:39 schreef Outpost76 het volgende:
Goffer....

Respect naar jou Samzz. Ik zou dit niet kunnen. Ik hou van dieren en zou in no time veul te veul dieren mee naar huis nemen en blijven nemen.... Vooral al die lieve katten ed. Ik denk ook niet dat ik je topic ga volgen daarom. :@

Ja ja call me a pussy. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die associatie had ik ook met de 'lange gang' :@
Tap tap tap
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:25:11 #279
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108398340
Lange Gang is hier helemaal ingeburgerd :P. En het typt makkelijker dan kamers waar mensen kunnen komen kijken naar de dieren.

En, bij ons wordt geen enkel gezond dier doodgemaakt, other than in The Green Mile :P.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:31:58 #280
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108398636

RIP lieve, lieve Clair ;(.

Ze kwam bij ons als een ontzettend gemene, bange en kwade poes. Mager, vies en uitgedroogd. Helemaal opgeknapt, werd haar gedrag maar niet beter. De boosdoener bleek een tumor achter haar oogbol dat druk uitoefende op de hersenen. Sinds haar oog is verwijderd, deed ze het geweldig.

Van rotkat, naar kroelkat O+. Binnen een half jaar na de operatie, heeft ze een liefdevol huisje gevonden. Waar ze helaas maar kort heeft mogen genieten van haar luizenleventje.

Clair is gisteren ingeslapen nadat haar galblaas door een tumor is geknapt.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:50:57 #281
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_108399400
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:25 schreef Samzz het volgende:
Lange Gang is hier helemaal ingeburgerd :P. En het typt makkelijker dan kamers waar mensen kunnen komen kijken naar de dieren.

En, bij ons wordt geen enkel gezond dier doodgemaakt, other than in The Green Mile :P.
Show room? :P

Gelukkig! Je hoort vaak dat dieren die maar geen baasje krijgen dood gemaakt worden na een maand of wat omdat ze geld kosten en plek in nemen van dieren die meer kans hebben om verkocht te worden. :{
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:52:06 #282
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_108399442
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:31 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]

RIP lieve, lieve Clair ;(.

Ze kwam bij ons als een ontzettend gemene, bange en kwade poes. Mager, vies en uitgedroogd. Helemaal opgeknapt, werd haar gedrag maar niet beter. De boosdoener bleek een tumor achter haar oogbol dat druk uitoefende op de hersenen. Sinds haar oog is verwijderd, deed ze het geweldig.

Van rotkat, naar kroelkat O+. Binnen een half jaar na de operatie, heeft ze een liefdevol huisje gevonden. Waar ze helaas maar kort heeft mogen genieten van haar luizenleventje.

Clair is gisteren ingeslapen nadat haar galblaas door een tumor is geknapt.
Toch heeft ze nog even mogen ruiken aan een leuk en lief leven. O+
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:52:26 #283
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108399457
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:50 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Show room? :P

Gelukkig! Je hoort vaak dat dieren die maar geen baasje krijgen dood gemaakt worden na een maand of wat omdat ze geld kosten en plek in nemen van dieren die meer kans hebben om verkocht te worden. :{
Wij noemen het gewoon Lange Gang :D.

Nee, bij ons worden alleen ongeneeslijk zieke dieren afgemaakt :).
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:53:02 #284
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_108399481
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:52 schreef Samzz het volgende:

[..]

Wij noemen het gewoon Lange Gang :D.

Nee, bij ons worden alleen ongeneeslijk zieke dieren afgemaakt :).
Klinkt echt zo doods. :P :@

_O_
pi_108405524
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:50 schreef Outpost76 het volgende:

Woon je in België ofzo ? In Nederland is het in de meeste asielen standaard om dat niet te doen.
  zondag 26 februari 2012 @ 03:22:43 #286
45 SiGNe
pi_108405584
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:25 schreef Samzz het volgende:

Noem 't de Catwalk :D
Daar kunnen de dames en heren zich showen voor het publiek tenslotte.
pi_108406970
Ik denk niet dat de naam van de Lange Gang veranderd gaat worden :+
pi_108456877
Ahww, wat zielig van Clair. En lisa is erg mooi O+
  vrijdag 2 maart 2012 @ 15:47:38 #289
139770 Miasan
Roemer has it
pi_108627333
Wat een ontzettend leuk topic dit. O+ Ik ga het volgen!

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:26 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker tukken in het zonnetje. Een van de 20 zwarte kittens, we raakten ze aan de straatstenen niet kwijt.
Hebben jullie (en/of andere asiels) in het algemeen moeite om zwarte katten kwijt te raken?
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 15:57:19 #290
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_108627740
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 15:47 schreef Miasan het volgende:...
Hebben jullie (en/of andere asiels) in het algemeen moeite om zwarte katten kwijt te raken?
Ik denk van niet alleen niet in de boekhouding opnemen en contant (met zwart geld) betalen :+
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:53:38 #291
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108634681
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 15:47 schreef Miasan het volgende:
Wat een ontzettend leuk topic dit. O+ Ik ga het volgen!

[..]

Voor andere asiels kan ik niet spreken, maar het zijn periodes. De ene keer is zwart helemaal in, de andere keer rood of grijs. Deze zomer was zwart blijkbaar geen modekleur :D. Al zijn alle kittens wel geadopteerd, uiteindelijk.

Ik ben benieuwd wat deze zomer de modekleur wordt, kon wel eens rood zijn... Die zijn momenteel ook zo weg :).
pi_108636115
Toen ik nog kittens opving voor het asiel bleven de zwarte kittens als laatste over, ik ben er wel eens geweest dat er één cypers kitten zat en voor de rest alleen zwarte.
Bij de stichting waarvoor ik opvang heb ik het bij de kittens nog niet gelijk gemerkt, maar met de volwassen katten die we nu in de opvang hadden was het verschil wel erg duidelijk;
rode Robin, verlegen kat voor baasje met geduld, tig aanvragen gehad.
zwarte Tony, perfecte knuffelkat, na vier maanden één aanvraag. Gelukkig wel van mensen die helemaal voor hem gingen O+
pi_108656698
het was ooit ook mijn droom om een rode kater te hebben, zo een hadden we vroeger thuis ook.
Was nergens te krijgen dus nu al heel lang en gelukkig met de zwart/witte kitten die mij zo vrolijk aan zat te kijken
  zaterdag 3 maart 2012 @ 13:14:22 #294
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108661246
Vandaag weer een drukke dag op het asiel :). Dieren overgeplaatst, dieren binnengekomen, een aantal katten toch nog ziek geworden en de eerste kittens worden alweer binnengebracht.

Maar eerst, kater Siepi. Vorige week is hij binnengebracht, redelijk benaderbaar, bang maar aan te raken. Tot twee dagen later. Siepi is veranderd in een bang, boos monster die gericht aanvalt en bijt. Het is gewoon zielig, maar hij mag nog niet weg. Vanmorgen toen ik binnenkwam zat de stront hoog tegen de wanden en had hij zichzelf onder geplast.

Omdat hij niet benaderbaar is, hebben mijn collega en ik hem met veel pijn en moeite in een reiskorf gekregen en naar een ander hok gebracht. Daarna zijn eigenlijke hok schoongemaakt en Siepi verder met rust gelaten. Siepie wordt 8 maart samen met een aantal andere katten nuchter gezet om de volgende dag gecastreerd te worden. Daarna wordt hij weer uitgezet op zijn vindplaats. Toch heb ik me er niet bij neergelegd en heb ik wat vers vlees in een bakje gedaan en hem met de hand het vlees laten eten, omdat hij zijn korf niet uit durfde te komen. Gelukkig ging dit goed en at hij het op zonder blazen, grommen of uithalen. Uiteraard is dit niet heel slim, maar hij moet natuurlijk wel eten :).

Afgelopen week zijn ook twee kittens van 6 maanden binnengekomen. Jozef en Roxanne. De eerste doet het prima, is wat bang, maar wel aanhankelijk en eet goed (onder de vlooien, uiteraard...). Roxanne was een beetje een zorgenkindje. Ze heeft wat last van haar bekkie en eet daarom niet goed. Vandaag heb ik haar een beetje gedwangvoerd, waarna ze gelukkig zelf de convalescance begon op te likken uit het bakje. Roxanne is woensdag bij de dierenarts geweest nadat ze gevonden was, daar werd een kneuzing van het bekken geconstateerd, het diertje is waarschijnlijk gedumpt nadat dit gebeurd is. Ze krijgt 1x per dag novacam. Ze is een heel vrolijk en lief poesje.

Van de week zijn Dex en Dorus overgebracht naar de ziekenboeg vanwege niesziekte. Snoesje zit ook in de ziekenboeg, de overige katten uit de kittenkamer zijn naar de Lange Gang verhuisd van de week :). Vandaag is helaas ook Chica ziek geworden. Toen ik vanmorgen binnen kwam hoorde ik haar al wat niezen, gelukkig geen snot in het hok. Ze eet goed (speciaal intestinal vlees en voer), haar ontlasting is ook goed. Toch werd het niezen meer en nadat ik haar bek bekeken had (opkomende blaasjes) en constateerde dat ze belletjes snot uit haar neusje blaaste, is ze overgebracht naar de ziekenboeg.

Lisa doet het erg goed op de intestinal brokjes, haar ontlasting is de laatste dagen goed, dus volgende week kan ook zij met een beetje geluk naar de Lange Gang. Ik heb, naast Jozef en Roxanne, nog drie nieuwe katten; Maria, Franklin en Rooie (ik kan zijn naam niet onthouden :+). Maria is een erg aanhankelijk lapje van iets meer dan een jaar oud. Franklin een prachtige wit/grijze cypers die ontzettend bang is, maar wel lief. Franklin krijgt rehydration support (elektrolyten). De laatste, Rooie, is een wit met rode kater, erg lief en aanhankelijk.

Er zitten in totaal negen katten in de quarantaine :).

Vandaag, tijdens mijn pauze, stond ik weer even te kijken van de harteloosheid van mensen... Een vrouw kwam een kat, die ze al tien jaar heeft (diertje is ook tien jaar) afstaan omdat ze gaan verhuizen :X. Aan de balie laten wij niks blijken en nemen het dier netjes op, maar in de kantine werd er toch wel schande van gesproken. Vooral omdat wij heel goed weten wat de meest waarschijnlijke toekomst van het diertje is (tot zijn dood in het asiel) en je in principe met katten ook prima kan verhuizen.

Aan de andere kant kwam de liefdevolle kant ook naar boven. De vinders van Siepi kwamen vanmorgen langs om te kijken hoe het met hem gaat. Ze hadden een hele lading vleesvoer meegenomen. Ik heb ze meegenomen naar Siepi en uitgelegd over hoe en wat. Het blijkt dat zij Siepi al die tijd hebben bijgevoerd en daardoor dus hebben opgemerkt dat hij een bloedend oog had, waarna ze de ambu hebben gebeld. Ze hebben een tijdje met Siepi gepraat en hem een bakje vlees gegeven (hij laat zich niet aanraken, maar gaf wel blijk van herkenning). Als Siepi gecastreerd is, wordt hij bij hun huis weer uitgezet.

Vandaag is Riga geadopteerd, ze gaat samenwonen met een rottweiler en een cairn terriër kruising. Al met al toch wel een prima dagje :).
  zaterdag 3 maart 2012 @ 13:31:55 #295
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108661763

Lisa O+. Prachtig poezenmeisje.

Jantje, de mega coole kater (gecastreerd). Hij is overgeplaatst naar de Lange Gang en hij vindt het helemaal geweldig!

Een koppeltje aan de lunch :). De rechter is een halve Vlaamse reus (6 maand oud), de linker een Frans hangoortje van 3 jaar.

Hangoor dame die de onderste drie kooien in haar eentje bevolkt.

Oh ja, mocht het topic gesloten worden, dan zou ik graag zelf het volgende deel openen met een nieuwe OP :).
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:16:27 #296
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_108667144
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:14 schreef Samzz het volgende:

Vandaag, tijdens mijn pauze, stond ik weer even te kijken van de harteloosheid van mensen... Een vrouw kwam een kat, die ze al tien jaar heeft (diertje is ook tien jaar) afstaan omdat ze gaan verhuizen :X. Aan de balie laten wij niks blijken en nemen het dier netjes op, maar in de kantine werd er toch wel schande van gesproken. Vooral omdat wij heel goed weten wat de meest waarschijnlijke toekomst van het diertje is (tot zijn dood in het asiel) en je in principe met katten ook prima kan verhuizen.
Misschien mag de bewoner op het nieuwe adres geen huisdieren hebben?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:57:47 #297
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108668552
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:16 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Misschien mag de bewoner op het nieuwe adres geen huisdieren hebben?
Ze wilde het dier niet meenemen omdat katten eerst moeten wennen aan een nieuw huis en ze daar geen zin in hadden.

En ook al mochten er geen dieren mee... Na tien jaar doe je imo niet je kat weg omdat je gaat verhuizen, dan maar op zoek naar een huis waar je wel je dieren mee naartoe mag nemen :).
  zaterdag 3 maart 2012 @ 17:11:26 #298
291153 Zokunen
Zokalishous
pi_108669029

Wat een mafkees O+
"Never forget that only dead fish swim with the stream." -Malcolm Muggeridge
  zaterdag 3 maart 2012 @ 17:13:31 #299
291153 Zokunen
Zokalishous
pi_108669099
Zit mevrouw hangoor in 3 hokken omdat er weinig konijnen zijn trouwens of heeft ze zoveel ruimte/beweging nodig?
  zaterdag 3 maart 2012 @ 17:15:21 #300
291153 Zokunen
Zokalishous
pi_108669162
En als je hem nu vol gooit kan je meteen je nieuwe OP maken :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')