Zo, even een verslag van vandaag

.
Vandaag weer in de quarantaine gewerkt. We hebben 3 nieuwe katten binnen, waarvan een kleine, doodsbange kitten. In totaal heb ik nu 13 katten, een van de dieren moet gedwangvoerd worden en vertoont lichte uitdrogingsverschijnselen, deze heb ik dus tevens met een spuitje ongeveer 30 ml water naar binnen gewerkt over de hele ochtend, naast de convalescance.
De ziekenboeg is zo goed als leeg, nog vijf katten, een groot deel is naar de kittenkamer over gezet, de laatste stap voor ze naar de lange gang mogen. Mickey is een van die katten

! Maandag gaat hij naar de Lange Gang

.
Tevens ook een doorbraak met Keyo. Hij is drie weken bij ons en al die tijd extreem bang/boos geweest, niks hielp echt, Feliway niet, calm brokjes niet. Vandaag heb ik hem, tijdens de laatste voerbeurt naar mij toe laten komen. Dus gewoon de deur open voer erin, en wachten tot hij kwam. En zowaar, kopjes

! Tijdens het kopjes geven kwam er nog steeds wel een klagelijk miauwtje uit, dinsdag wordt hij door de dierenarts onderzocht.
Over het algemeen gaat het goed, de niesziekte is zo goed als weg en er is geen schimmel

.
Naast Sjakie, is vandaag ook Dandy bezocht door zijn mogelijke nieuwe familie. Tegen twaalf uur waren ze nog aan het praten met een van mijn collega's, dus ik weet niet of hij uiteindelijk mee is gegaan of niet. Morgen rijd ik langs het asiel om de halsband en riem terug te brengen, dus dan vraag ik het meteen even na.
Dan Sjakie, hij voelt zich helemaal thuis bij ons

. Hij heeft het hele huis onderzocht, hij heeft overal gerold en gesnoven, hij is ontzettend nieuwsgierig en kijkt van ieder geluidje op om te zien wat het is. Hij is heel braaf aan de lijn en luistert erg goed naar zijn naam. De basiscommando's als zit en af, moet hij nog wat meer bevestigd hebben.
We hebben vandaag meteen een groot, zacht kussen voor hem gekocht en voer- en waterbak. Het voer zelf hebben we van het asiel meegekregen en het plan is om hem toch in het begin nog gewoon op dit voer te houden om eventueel later over te stappen op vers vlees. Maar eerst moet hij hier helemaal gesettled zijn. Maar ik denk dat het wel goed gaat komen. Mijn ouders zijn helemaal weg van kleine Sjaak, net als mijn zusje en ik. Mijn andere zusje wil er niks van weten en is heel boos dat Sjakie toch gekomen is. Nou ja, her loss, Sjaakmans is geweldig

!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”