Vandaag weer een fijne ochtend in het asiel

. We zijn begonnen met het omzetten van de katten, wat inhoudt dat de gezonde katten naar de Lange Gang gaan en adopteerbaar worden en de katten die zo goed als gezond zijn naar de andere kant van de ziekenboeg gaan.
Vanuit de kittenkamer zijn 8 katten naar de lange gang vertrokken, twee katten zitten er nog, aangezien deze twee nog steeds wat niezen en snotteren. Vandaag heb ik op de ziekenboeg gestaan, waar ik vijf katten van de rechter naar de linker kamer heb gezet (in de linker kamer zitten de meest gezonde katten, dus dat is weer goed nieuws). In totaal zitten er nu nog 11 katten in de ziekenboeg, 10 op de quarantaine en 2 in de kittenkamer. Tevens hebben wij drie katten helemaal geïsoleerd in een aparte ruimte ver van de andere katten, aangezien deze dieren vermoedelijk schimmel hebben, er is een kweek gemaakt, echter is daar nog geen uitslag van.
Tevens moesten er weer foto's gemaakt worden van de dode dieren. Wij krijgen ze helaas niet altijd levend binnen. De dieren die dood zijn (in dit geval katten), gaan op de foto en komen in een map met diezelfde foto en de verdere uiterlijke kenmerken van het dier. Als het dier een chip heeft, wordt het chipnummer ook genoteerd (waarna de eigenaar wordt gebeld). Als mensen ons bellen dat hun kat vermist is, bijvoorbeeld, kijken wij altijd eerst in de quarantaine, zit het dier daar niet, dan bladeren we de map met dode dieren door en soms komt het voor dat het dier daarin staat. Afhankelijk van hoe lang het geleden is dat het dier bij ons is gebracht, kunnen de baasjes het dier op komen halen om het te begraven of te laten cremeren of zo. Als er een bepaald aantal weken overheen zijn, is dit helaas niet meer mogelijk omdat de lichaampjes om de zoveel tijd worden opgehaald en vernietigd.
Na de grote verhuizing, tijd voor de grote schoonmaak, wat met maar 11 katten relatief snel gaat. Op de ziekenboeg zijn nog maar twee katten aan de medicatie. Mies krijgt doxy 75 en Minoes krijgt een zalfje voor op haar oog, vier keer per dag.
![DOCKlein10.jpg]()
Dit mooie lapje is Minoes, erg lief en aanhankelijk. Haar linker oog is ontstoken (als je goed kijkt zie je dat op de foto ook wel), gelukkig gaat het de goede kant op. Toen ze bij ons kwam, zat haar oog helemaal dicht.
![DOCKlein8.jpg]()
Dit is Mies. Mies is heel erg lief, maar ook heel erg onzeker tegenover mensen die ze niet kent. Ik stond vandaag voor het eerst sinds een jaar of zo, weer op de ziekenboeg, dus Miesmeisje kent mij niet en heeft dus eigenlijk de hele ochtend tijdens het schoonmaken zo gelegen. Wel kon ik haar aaien waardoor ze wat ontspande.
![DOCKlein9.jpg]()
Deze knappe heer is de beroemde en beruchte Hugo. Als Hugo aan het eten is en je kijkt hem aan, wordt hij heel boos. Als er geen eten is en je kijkt hem aan, begint hij te mauwen, kopjes tegen de tralies en de muren te geven en de handdoek te 'melken'. Dit laatste doet hij ook als je hem aan het kroelen bent.
![DOCKlein11.jpg]()
Josje zegt hai tegen James

. Beide katten zijn van kamer rechts naar kamer links gegaan, wat inhoudt dat ze zo goed als gezond zijn, Josje kwam vanaf de Lange Gang met niesziekte. Josje is een trut, je kan haar heerlijk kroelen, tot ze besluit dat ze het niet meer leuk vindt en dan krijg je zonder waarschuwing een knauw

.
![DOCKlein17.jpg]()
Mickey is een verhaal apart. Volgens mij heb ik twee weken terug of de week daarvoor verteld over de katten aan de sondevoeding. Mickey was daar een van. Hij wilde/kon door de niesziekte niet eten en kreeg daarom convalescence support door een sonde rechtstreeks zijn maag in zo'n zes keer per dag. Dit is dezelfde Mickey, bijna helemaal gezond, knuffelig en een waar fotomodel

.
![DOCKlein16.jpg]()
Op deze foto kan je goed zien waar de sonde heeft gezeten. De wond ziet er perfect uit en is mooi schoon en geheel dicht.
![DOCKlein12.jpg]()
Dit is Snoes. Snoes is een brutale aap

. Maar wel heel lief en knuffelig. Snoes is 1 jaar oud en is goed genezen van de niesziekte.
Ik ben vandaag ook nog even bij de honden geweest. Ik wilde een paar mooiere foto's van Genji maken en tevens Murphy op de kiek zetten. Helaas is dit door tijdgebrek niet echt gelukt, dus volgende keer weer een poging. Wel heb ik een paar leuke foto's van andere honden:
![DOCKlein15.jpg]()
Sjakie

. Deze fijne vent heeft, net als Balou, mijn hart gestolen. Wát een typetje is het, echt ontzettend lief. Ik ging in zijn hok zitten en meteen sprong hij op schoot om m'n neus te likken

. Hij luistert ook echt goed, omdat ik graag een mooie foto wilde, heb ik hem naar zijn mand gewezen voor deze foto

. Sjakie heeft heel erge beschermingsdrang. Als hij in zijn mand zit, mag je NIET bij hem komen, dan gaat hij grommen en happen.
![DOCKlein14.jpg]()
Dit is Bobbie. Bobbie is een kruizing Malteser en erg lief. Zijn baard is wel heel erg smerig door het eten en drinken...

. Toen ik zijn hok weer uit wilde gaan werd meneer boos en begon in m'n laars te bijten

.
![DOCKlein13.jpg]()
Deze knappe kop is een Alaskan Malamute pup van 4 maand. Zijn naam begint met een B, maar is heel vaag dus ik heb 'm niet onthouden

. B. is deze week gevonden en dus in de hondenquarantaine geplaatst. Zijn eigenaren zijn gevonden maar deze hebben meteen afstand van de hond gedaan, geen idee waarom, ze zeiden 'We hoeven hem niet meer, houd hem maar'. B. is een geweldige energieke pup, geen seconde zit hij stil, vandaar dat deze foto nogal een wonder was, hij sprong de hele gang op en neer

.
Tevens hebben wij deze week een groot aantal in beslag genomen honden opgevangen (144 meldingen), deze honden mogen niet op de foto, dus geen afbeeldingen. Wel zijn ze adopteerbaar. Onder de in beslag genomen honden zit een prachtige Rottweiler dame en een jong slank Duitse herder pupje van 5 maand, die voor een lekkere brutale uitstraling een blauwe doek als halsband heeft

.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”