Vandaag weer een fijne dag op het asiel

. Ik had vandaag de zorg over acht katten, waarvan drie katten gisteren zijn binnengebracht en erg bang/boos zijn.
Zoals gewoonlijk alles weer netjes schoon gemaakt en gevoerd. Verder, omdat het zo rustig was bij de katten, heb ik ze lekker veel aandacht kunnen geven. Een van de binnen gebrachte katten, Beertje, heb ik uiteindelijk kunnen aaien, terwijl hij in het begin nog net niet door de muur verdween, zo klein maakte hij zich.
Alle katten eten goed, van de nieuwe katten moet de ontlasting en het plassen nog op gang komen, dit hebben ze vannacht niet gedaan. Ze eten en drinken wel, dus dat komt vast goed. De vorige keer heb ik over Betsie verteld. Betsie is geadopteerd en het gaat goed met haar. Ook vertelde ik over Hugo. Hugo is een geval apart, hij zit nu in de ziekenboeg (niesziekte) waar hij ontzettend lief is, echt een kroelkater. Hij zet zijn klauwen in de tralies en trekt zich zo naar voren om zich vervolgens helemaal tegen de tralies te drukken om kriebels in ontvangst te nemen. Tot je het hok open doet om hem fatsoenlijk te aaien, dat gaat een keer goed, twee keer en dan krijg je een knauw. En hard. Verder gaat het goed met hem.
Omdat er zoveel tijd over was, heb ik nog wat foto's van de honden kunnen maken. Wij hebben momenteel 5 honden die geadopteerd kunnen worden, Balou, Genji, Nero, Dandy en Sjakie. De Engelse Cocker Spaniel Buster is vandaag als het goed is met een familie meegegaan.
![Klein13-1.jpg]()
Dit is Balou. Balou is een práchtige en ontzettend lieve hond! Ik heb al eens eerder over hem verteld en waar mij eerst was verteld dat Balou een ontzettend moeilijke hond is, laat hij bij ons het tegenovergestelde zien. Hij is ontzettend aanhankelijk en speels, doet geen vlieg kwaad en kan nu ook redelijk fatsoenlijk aan de riem meelopen. Hij heeft nog steeds wat concentratieproblemen en wil nog steeds erg graag naar andere honden en levend wild toe. Dit gaat echter steeds beter. Balou is vorige week geadopteerd en meteen de volgende dag weer terug gebracht omdat hij gromt naar visite. Dit is bekend en is voordat Balou meeging ook duidelijk gecommuniceerd. Helaas is hij dus weer terug. Nou ja, kan ik iig met hem knuffelen

.
![Klein11-1.jpg]()
Op deze foto kan je goed zien dat Balou deels husky is, een klein deel van zijn oog is blauw. Verder heeft hij de bouw van een husky, maar de kleuren van een Duitse Herder.
![Klein8-1.jpg]()
Dit is Sjakie. Sjakie is vorige week binnen gebracht en is een ruwharige teckel middenmaat. Hij heeft hele mooie kleuren, donker kastantjebruin van boven doorlopend naar roodbruin op zijn buik. Hij is veel te dik, echt een worst op pootjes.
![Klein16-1.jpg]()
Dit is Genji. Genji is een American Staffordshire terriër reu van 1,5 jaar oud (dacht ik). Genji is ontzettend leuk. Hij heeft een bot bij zich die hij in iedere hoek van de loopweide heeft proberen te begraven. Genji is een braaf dier, maar heeft wel een consequente baas nodig.
![Klein22-1.jpg]()
![Klein23-2.jpg]()
Dandy is een Rhodesian Ridgeback (kruising) zonder ridge. Een erg mooie, grote, ietwat onzekere hond. Hij is leuk in de omgang, heel speels en hij luistert goed.
Ik heb ook nog wat foto's van de konijnen en knagers.
![Klein1-1.jpg]()
![Klein2-1.jpg]()
![Klein3-2.jpg]()
Op de eerste foto Baby vrouwtje.
Op de tweede foto Papa Cavia
Op de derde foto Mama Cavia. Allemaal roodogig. Papa en mama zitten inmiddels weer bij elkaar (geholpen), de baby's zijn gescheiden, de vrouwtjes zitten samen in een hok en de mannetjes ook.
![Klein17-2.jpg]()
Een paartje konijnen. De konijnen die samen zitten krijgen dubbel zoveel ruimte als konijnen die alleen zitten. Wij hebben nu drie paartjes. De rest zit apart omdat wij niet de ruimte hebben alle konijnen in groepen samen te houden (zoals wel zou moeten) en ook niet ieder konijn met de ander kan.
![Klein18-2.jpg]()
![Klein19-2.jpg]()
![Klein20-2.jpg]()
De onderste foto is gemaakt in het buitenverblijf. Daar zitten een halfwas Vlaamse Reus en een Franse hangoor gezellig samen dag en nacht buiten. Ze hebben een ruimte van zo'n 2 bij 2 meter, een nachthok vol met stro en hooi en met een loopplank en onder het hok ligt ook nog een plak stro waar ze mee kunnen spelen. Tevens hebben ze een balletje, waar ze dankbaar gebruik van maken.
![Klein4-1.jpg]()
Dit is Koos. Koos is leeftijdloos. Tevens heeft Koos een zere poot. Ik denk dat hij gebroken is geweest en hij daar nooit aan geholpen is waardoor zijn poot uit zichzelf is gaan genezen. Zijn poot is bij het spronggewricht twee keer zo dik en zijn poot staat ook niet goed, hij belast de poot niet, maar de poot doet hem ook geen pijn. Maandag gaat hij naar de dierenarts waar er foto's worden gemaakt. Koos is een enorme knuffelkat, echt ontzettend lief en hij praat veel.
![Klein6-1.jpg]()
Dit is Zazoe, een mooie poezendame. Zazoe is 1 jaar oud ongeveer en twee weken geleden binnengebracht. Ze wordt volgende week geholpen en mag daarna naar de Lange Gang. Zazoe is net als Koos een enorme knuffelkont met felgroene ogen.
Vandaag zijn 5 katten geadopteerd vanuit de Lange Gang en tevens is Buster besproken/geadopteerd

. Er zijn geen katten binnengekomen vandaag, wel een hond, een kruising korthaar Chow Chow welke ontzettend dik is, stinkt en al oud is. Ze is bij ons gekomen omdat haar baasje dement in het verzorgingstehuis zit en niemand anders voor haar wilde zorgen. Ze is niet heel vriendelijk lijkt het, dus maandag komt er een gedragstherapeute bij.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”