abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 januari 2012 @ 15:37:23 #151
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106992274
Worden trouwens alle katten op de asielsite gezet?
of is het soms zo druk dat er een groepsfoto geplaatst wordt met de melding dat er nog meer zijn te adopteren?
  donderdag 19 januari 2012 @ 15:45:10 #152
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106992743
In principe worden alle katten op de site geplaatst. Met kittens wordt er vaak een 'groepsfoto' geplaatst met de melding dat er zo en zoveel kittens zijn. Het kan wel voorkomen dat een kat niet op de site staat, dat zijn katten die nog maar net binnen zijn, omdat het erg druk is, of zo.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 19 januari 2012 @ 18:22:20 #153
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_106998576
We zijn er geweest, er zijn 3 katten die in aanmerking komen. We gaan alleen verhuizen en de katten kunnen niet echt twee weken lang gereserveerd worden, dus even afwachten hoe en wat :).

Verder ziet het asiel er goed uit! Medewerkers waren ook heel vriendelijk :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:41:40 #154
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107004312
Fijn om te horen :).

Welke katten heb je 'uitgezocht'?
  donderdag 19 januari 2012 @ 21:12:31 #155
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_107005638
Kibiko
Sara
Pokky

Zijn allemaal heel lief en zouden in principe ook kunnen met onze kater. Het is alleen dus even afwachten wat het gaat worden ivm de verhuizing binnenkort. Het is iig eerst even afwachten of er een van de katten geadopteerd wordt, anders kijken we gewoon verder. Er zaten ook nog een aantal katten in kamer 1 die mij wel leuk leken, maar daar konden we niet naar binnen aangezien deze poezels nog niet herplaatst konden worden :P

We gaan ook nog kijken naar Dana die hier in subforum staat, maar daar moet ik nog het een en het ander met de eigenaar afspreken :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 19 januari 2012 @ 21:14:05 #156
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107005704
Ooooh, Pokky is zó leuk O+!
  donderdag 19 januari 2012 @ 22:09:29 #157
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_107008621
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:14 schreef Samzz het volgende:
jaaa hij is zoooo aanhankelijk, echt een schatje!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 19 januari 2012 @ 22:30:39 #158
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107009710
En een enorme vreetzak _O-. Ik heb hem twee weken op de quarantaine gehad, ook ivm zijn staart, waar nog glycerine op moest. En zodra ik dan het hok open deed om hem schoon te maken (hij had uiteraard zijn vlees al op) deed hij alle mogelijke moeite om te ontsnappen om de rest van de bakjes leeg te vreten _O-.
pi_107014580
Ik zag net dat Joe en Odie als gereserveerd staan O+ Samzz heb jij nieuws?
♥ scars make us who we are ♥
  vrijdag 20 januari 2012 @ 01:09:28 #160
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107016456
Ik heb geen idee. Dat is dan deze week gebeurd :D.
pi_107019225
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:14 schreef Samzz het volgende:
wat heeft hij nou om zijn nek? Reddingsboei van de Costa Concordia? :+
  vrijdag 20 januari 2012 @ 09:07:32 #162
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107019662
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 08:28 schreef computergirl het volgende:

[..]

:D!

Een anti-bijtring. Een deel van Pokky's staart is geamputeerd, die ring is om te voorkomen dat hij aan het wondje gaat bijten/likken.
  zondag 22 januari 2012 @ 18:08:55 #163
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107106105
Joe en Odie zijn geadopteerd *O*!
pi_107106606
Wat leuk voor Joe en Odie. *O*
Nu alle andere katjes in het asiel nog :Y
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  zondag 22 januari 2012 @ 18:32:19 #165
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_107107074
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:20 schreef WinnieWana het volgende:
Wat leuk voor Joe en Odie. *O*
Wel zielug voor Garfield :+
pi_107107188
quote:
6s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:32 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

_O-
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zondag 22 januari 2012 @ 18:47:44 #167
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107107674
quote:
6s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:32 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

_O- :D.

We hebben wel serieus een Garfield gehad ook, maar die is ingeslapen ;(.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:33:45 #168
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_107310215
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 08:28 schreef computergirl het volgende:
_O- _O- _O-
Ik moest echt keihard lachen _O-

Ontopic: Ik heb afgelopen augustus een kat uit de ziekenboeg van het asiel (Den Haag) gehaald. Ze zat er al een jaar omdat ze steeds ziek werd (spugen, obstipatie, niesziekte, nierziekte etc...). Ik kreeg het verhaal te horen van een medewerker en vond het zo sneu dat ze daar al zo lang zat en steeds zo ziek was dat ik haar heb geadopteerd. Het is echt een snoepie! Ik heb haar Janneke genoemd. Ze is dus "een kat van de dag", hopelijk heeft ze nog een fijne tijd bij mij O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Pippi op 27-01-2012 21:48:42 ]
  zaterdag 28 januari 2012 @ 13:50:44 #169
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107326908
Vandaag weer een fijne dag op het asiel :). Ik had vandaag de zorg over acht katten, waarvan drie katten gisteren zijn binnengebracht en erg bang/boos zijn.

Zoals gewoonlijk alles weer netjes schoon gemaakt en gevoerd. Verder, omdat het zo rustig was bij de katten, heb ik ze lekker veel aandacht kunnen geven. Een van de binnen gebrachte katten, Beertje, heb ik uiteindelijk kunnen aaien, terwijl hij in het begin nog net niet door de muur verdween, zo klein maakte hij zich.

Alle katten eten goed, van de nieuwe katten moet de ontlasting en het plassen nog op gang komen, dit hebben ze vannacht niet gedaan. Ze eten en drinken wel, dus dat komt vast goed. De vorige keer heb ik over Betsie verteld. Betsie is geadopteerd en het gaat goed met haar. Ook vertelde ik over Hugo. Hugo is een geval apart, hij zit nu in de ziekenboeg (niesziekte) waar hij ontzettend lief is, echt een kroelkater. Hij zet zijn klauwen in de tralies en trekt zich zo naar voren om zich vervolgens helemaal tegen de tralies te drukken om kriebels in ontvangst te nemen. Tot je het hok open doet om hem fatsoenlijk te aaien, dat gaat een keer goed, twee keer en dan krijg je een knauw. En hard. Verder gaat het goed met hem.

Omdat er zoveel tijd over was, heb ik nog wat foto's van de honden kunnen maken. Wij hebben momenteel 5 honden die geadopteerd kunnen worden, Balou, Genji, Nero, Dandy en Sjakie. De Engelse Cocker Spaniel Buster is vandaag als het goed is met een familie meegegaan.

Dit is Balou. Balou is een práchtige en ontzettend lieve hond! Ik heb al eens eerder over hem verteld en waar mij eerst was verteld dat Balou een ontzettend moeilijke hond is, laat hij bij ons het tegenovergestelde zien. Hij is ontzettend aanhankelijk en speels, doet geen vlieg kwaad en kan nu ook redelijk fatsoenlijk aan de riem meelopen. Hij heeft nog steeds wat concentratieproblemen en wil nog steeds erg graag naar andere honden en levend wild toe. Dit gaat echter steeds beter. Balou is vorige week geadopteerd en meteen de volgende dag weer terug gebracht omdat hij gromt naar visite. Dit is bekend en is voordat Balou meeging ook duidelijk gecommuniceerd. Helaas is hij dus weer terug. Nou ja, kan ik iig met hem knuffelen :@.

Op deze foto kan je goed zien dat Balou deels husky is, een klein deel van zijn oog is blauw. Verder heeft hij de bouw van een husky, maar de kleuren van een Duitse Herder.

Dit is Sjakie. Sjakie is vorige week binnen gebracht en is een ruwharige teckel middenmaat. Hij heeft hele mooie kleuren, donker kastantjebruin van boven doorlopend naar roodbruin op zijn buik. Hij is veel te dik, echt een worst op pootjes.

Dit is Genji. Genji is een American Staffordshire terriër reu van 1,5 jaar oud (dacht ik). Genji is ontzettend leuk. Hij heeft een bot bij zich die hij in iedere hoek van de loopweide heeft proberen te begraven. Genji is een braaf dier, maar heeft wel een consequente baas nodig.

Dandy is een Rhodesian Ridgeback (kruising) zonder ridge. Een erg mooie, grote, ietwat onzekere hond. Hij is leuk in de omgang, heel speels en hij luistert goed.

Ik heb ook nog wat foto's van de konijnen en knagers.

Op de eerste foto Baby vrouwtje.
Op de tweede foto Papa Cavia
Op de derde foto Mama Cavia. Allemaal roodogig. Papa en mama zitten inmiddels weer bij elkaar (geholpen), de baby's zijn gescheiden, de vrouwtjes zitten samen in een hok en de mannetjes ook.

Een paartje konijnen. De konijnen die samen zitten krijgen dubbel zoveel ruimte als konijnen die alleen zitten. Wij hebben nu drie paartjes. De rest zit apart omdat wij niet de ruimte hebben alle konijnen in groepen samen te houden (zoals wel zou moeten) en ook niet ieder konijn met de ander kan.

De onderste foto is gemaakt in het buitenverblijf. Daar zitten een halfwas Vlaamse Reus en een Franse hangoor gezellig samen dag en nacht buiten. Ze hebben een ruimte van zo'n 2 bij 2 meter, een nachthok vol met stro en hooi en met een loopplank en onder het hok ligt ook nog een plak stro waar ze mee kunnen spelen. Tevens hebben ze een balletje, waar ze dankbaar gebruik van maken.

Dit is Koos. Koos is leeftijdloos. Tevens heeft Koos een zere poot. Ik denk dat hij gebroken is geweest en hij daar nooit aan geholpen is waardoor zijn poot uit zichzelf is gaan genezen. Zijn poot is bij het spronggewricht twee keer zo dik en zijn poot staat ook niet goed, hij belast de poot niet, maar de poot doet hem ook geen pijn. Maandag gaat hij naar de dierenarts waar er foto's worden gemaakt. Koos is een enorme knuffelkat, echt ontzettend lief en hij praat veel.

Dit is Zazoe, een mooie poezendame. Zazoe is 1 jaar oud ongeveer en twee weken geleden binnengebracht. Ze wordt volgende week geholpen en mag daarna naar de Lange Gang. Zazoe is net als Koos een enorme knuffelkont met felgroene ogen.

Vandaag zijn 5 katten geadopteerd vanuit de Lange Gang en tevens is Buster besproken/geadopteerd :). Er zijn geen katten binnengekomen vandaag, wel een hond, een kruising korthaar Chow Chow welke ontzettend dik is, stinkt en al oud is. Ze is bij ons gekomen omdat haar baasje dement in het verzorgingstehuis zit en niemand anders voor haar wilde zorgen. Ze is niet heel vriendelijk lijkt het, dus maandag komt er een gedragstherapeute bij.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 13:58:26 #170
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_107327127
Ruwharige teckel O+
Waarom is die weggedaan? :{
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 14:00:17 #171
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107327183
Ik heb geen idee... Ik heb er, mede door het maken van de foto's, niet aan gedacht dat te vragen. Waarschijnlijk iets met kinderen of zo. Dat is het negen van de tien keer.
pi_107327187
Zazoe :D O+

Sowieso zijn het allemaal leuke beesten, die honden ook, je snapt echt niet dat mensen soms zo gemakkelijk een diertje weg doen als het even niet direct zindelijk wordt, of niet het leuke, makkelijke, speeltje is wat ze verwachten. Blijf me daar hier over verbazen :N
  zaterdag 28 januari 2012 @ 14:02:26 #173
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_107327232
Idd :{w
Maar dan is het dus fijn dat je je dier iig kwijt kunt in een asiel, dan hebben ze nog een kans om bij mensen te komen die ze wel weten te waarderen :Y
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_107327313
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 14:02 schreef Ingetje79 het volgende:
Idd :{w
Maar dan is het dus fijn dat je je dier iig kwijt kunt in een asiel, dan hebben ze nog een kans om bij mensen te komen die ze wel weten te waarderen :Y
Dat is waar :Y
Overigens verbaas ik me niet alleen in dit topic daar over, maar hier (en als je weleens bij andere asiels op de site kijkt ofzo) dan is wel erg in your face, zeker met sommige verhalen er achter...
  zaterdag 28 januari 2012 @ 14:06:43 #175
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_107327364
Zazoe is gevonden door de dierenambulance, wat haar geschiedenis is weet ik niet. Van de meeste katten hebben wij daar geen idee van. De konijnen net zo.

Balou en Dandy zijn bij ons gebracht omdat ze volgens de baasjes erg moeilijk waren. Helaas hadden deze baasjes niet geïnvesteerd in een cursus, beide honden zijn nu braaf aan de lijn en luisteren goed.

Maar je hebt inderdaad gelijk, het is schrijnend om te zien hoe makkelijk dieren worden weggedaan terwijl de oplossing vaak zo simpel is (of dat nu castreren is, of een extra kattenbak voor de katten wanneer ze in huis plassen, of een cursus volgen met de hond).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')