quote:Op zondag 27 november 2011 22:59 schreef _evenstar_ het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de pijltjes wijzen naar wat ik bedoel met exta ooglid, arwen heeft het boven en onder, maar kan ff geen goede foto er van vinden.
wat ik bedoel met panda oogjes is eht een soort donkerrose/paarsachtige/blauwige kring rond de ogen, als een soort waas, en bij reactie versterkt dat..troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Ah dus toen ben je maar gewoon gestopt met door je neus ademen?quote:Op maandag 28 november 2011 07:26 schreef mignonne het volgende:
die oorlellen wat herkenbaarik heb mn hele puberteit met kapotte oorlellen gelopen
![]()
en een rode neus die ergens van geirriteerd was en toen had mn huisarts het lumineuze idee dat ik vast allergisch was voor, jawel, lucht.
quote:Op maandag 28 november 2011 08:48 schreef p_iglet het volgende:
Dat lijstje wat ik noemde is niet specifiek voor melk he....
Is algemene atopische constitutie/ allergische aanleg. Dus nu niet iedereen met kapotte oorlellen op melk vrij dieet ofzo alsjeblieft
volgens mijn huisarts heeft mijn middelste gewoon pech, heel blond, lichte huid, hij heeft op een aantal punten gewoon "voordeel" en astma gehad toen hij een baby was. dus mja. Maar hij drinkt niet graag melk al moet hij het wel van mij. en zolang hij geen enge bacterieen in zijn eczeem heeft is het wel te mannen.quote:Op maandag 28 november 2011 08:48 schreef p_iglet het volgende:
Dat lijstje wat ik noemde is niet specifiek voor melk he....
Is algemene atopische constitutie/ allergische aanleg. Dus nu niet iedereen met kapotte oorlellen op melk vrij dieet ofzo alsjeblieft
Waarom moet je middelste melk van je? Sommige kinderen hebben een natuurlijke afweer tegen dingen die ze niet zo goed verdragen.quote:Op maandag 28 november 2011 09:11 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
volgens mijn huisarts heeft mijn middelste gewoon pech, heel blond, lichte huid, hij heeft op een aantal punten gewoon "voordeel" en astma gehad toen hij een baby was. dus mja. Maar hij drinkt niet graag melk al moet hij het wel van mij. en zolang hij geen enge bacterieen in zijn eczeem heeft is het wel te mannen.
Mijn jongste heeft best vaak kapotte vingertoppen bedenk ik me nu ook eczeemachtig. Maar geen idee wat daar aan ten grondslag ligt, al is ie wel blond en licht van huid enzo.
omdat ie op een rontgenfoto een eilandje in z'n bot had?quote:Op maandag 28 november 2011 09:28 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Waarom moet je middelste melk van je? Sommige kinderen hebben een natuurlijke afweer tegen dingen die ze niet zo goed verdragen.
Daarbij eten we in het nederlandse voedingspatroon ontzettend veel melkproducten. Veel meer dan nodig. Dus waarom geen thee of evt een plantaardige melkvervanger als hij die liever drinkt.
quote:Op maandag 28 november 2011 11:38 schreef mignonne het volgende:
Ik moest ook altijd melk van mn moeder, 3 keer per dag, en wilde ook nooit. Sinds ik 15 ben ongeveer heb ik geen melk meer gedronken en ik doe het nogbakje yoghurt op zn tijd kan ik best waarderen en kaas eet ik omdat ik het lekker vind, maar melk is echt een no-go. Ik moest er vroeger van spugen en kreeg er buikpijn van. Ik zou niet weten hoe ik er nu op reageer omdat mn laatste glas melk al 12 jaar geleden is.
Dat is schrikkenquote:Op maandag 28 november 2011 11:42 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
omdat ie op een rontgenfoto een eilandje in z'n bot had?ik probeer het te vervangen voor alpro soy enzo maar dat blieft ie ook niet. En noten ook niet van harte. En toen was ik een beetje uitgedokterd mbt calcium. en hij groeit echt als een debiel. dus ja, hij heeft het toch nodig denk ik dan. Hij moet van mij 1 beker melk per dag, en een boterham met kaas.
Groene groenten. Ik geloof dat met name broccoli flink wat calcium bevat.quote:Op maandag 28 november 2011 11:42 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
omdat ie op een rontgenfoto een eilandje in z'n bot had?ik probeer het te vervangen voor alpro soy enzo maar dat blieft ie ook niet. En noten ook niet van harte. En toen was ik een beetje uitgedokterd mbt calcium. en hij groeit echt als een debiel. dus ja, hij heeft het toch nodig denk ik dan. Hij moet van mij 1 beker melk per dag, en een boterham met kaas.
is jouwnes niet een nootgevoeligerd?quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:58 schreef Vanyel het volgende:
Van de dietiste de tip gekregen om ipv brood (wat twijfelachtig blijft) over te gaan op Biobim Benjamin. Bevat rijst-, mais- en gerstemeel. Dat ga ik straks maar eens proberen (ik wilde nog wel geen papkind..).
Kan wel sporen van amandel en hazelnoot bevatten, dus voor nootgevoeligerds misschien niet zo handig.
Ik heb maud langzaam overgewend naar de rijstenmelk. Eerst meer babyvoeding dan rijstenmelk en zo in twee weken tijd omgebouwd naar rijstenmelk.quote:Op maandag 28 november 2011 20:10 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ze zei ook dat ik maar moest beginnen met een sojatoetje, en dan een klein beetje. Vroegah wou hij er niks van weten, maar goed we proberen het gewoon weer....
Als dat goed gaat kunnen we ook melk gaan geven. Hij is natuurlijk al bijna zijn leven lng de peptismaak gewend, dus ik ben benieuwd of hij het uberhaupt pikt
Hoop het niet voor je. Bij mij duurde het vroeger wel best lang na blootstelling voor ik geen last meer had van luchtwegallergie.quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
We waren er al eerder bang voor omdat hij toch ook veel/vaak hoest en piept met zijn ademhaling en dit op het kdv vaak een stuk minder aanwezig is.
Daar zeg je me iets! Op de creche is hij een stuk minder benauwd dan thuis..en thuis zijn er 2 kattenquote:Op dinsdag 29 november 2011 22:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Die uitslag die Dot heeft van de katDat heeft Puck ook op zijn wang af en aan, maar voornamelijk aan en we hebben twee katten
![]()
Hij kroelt niet met de katten maar ja die haren zijn natuurlijk wel overal aanwezig. En ons tapijt is nog een tikje erger dan iets als laminaat denk ik zo.
We waren er al eerder bang voor omdat hij toch ook veel/vaak hoest en piept met zijn ademhaling en dit op het kdv vaak een stuk minder aanwezig is.
Je zou ook Biobim Speltpap kunnen nemen. Dat is een oergraan en geeft over het algemeen ook minder allergische reacties.quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:58 schreef Vanyel het volgende:
Van de dietiste de tip gekregen om ipv brood (wat twijfelachtig blijft) over te gaan op Biobim Benjamin. Bevat rijst-, mais- en gerstemeel. Dat ga ik straks maar eens proberen (ik wilde nog wel geen papkind..).
Kan wel sporen van amandel en hazelnoot bevatten, dus voor nootgevoeligerds misschien niet zo handig.
Als het gaat om Glutenallergie dan mag Spelt idd ook niet.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:55 schreef Vanyel het volgende:
Mijn bio heeft geen speltpap, buiten de Benjamin hebben ze daar alleen pappen met tarwe of appel.
Maar spelt, volgens de verpakking van het meel dat ze er wel verkopen is dat ook een tarwe.
Gevolgen van sojamelk gebruiken bedoel je?quote:Op woensdag 14 december 2011 12:03 schreef e-mama11 het volgende:
Ik ben afgelopen bij homeopaat geweest met onze dochter, hij adviseerde geitenmelk, ze vond het eerst niet lekker, heb het eerst door haar eigen melk gemengd en dan elke keer iets meer geit en iets minder eigen melk.
Hij zei over sojamelk: de gevolgen zijn schadelijker als de oorzaak waarom je het gaat gebruiken.
Ja, vraag me niet hoe het zit, maar het werd sterk afgeraden. Ik ga morgen naar de huisarts (proberen, of er nog plek is) om te kletsen over geiten-zuigelingen voeding...quote:Op woensdag 14 december 2011 14:17 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Gevolgen van sojamelk gebruiken bedoel je?
Dat zou schadelijk zijn?
Bronquote:Een recente studie toonde aan dat flesvoeding op basis van soja voor problemen kan zorgen bij jongetjes. Het zou het testosterongehalte uit balans brengen, wat op latere leeftijd voor vruchtbaarheidsproblemen en ziekten kan zorgen.
Dat dacht ik al, maar wilde het even aanvullen omdat ik hetzelfde dacht en ook zou denken aan hetgeen evenstar opperde.quote:Op zaterdag 17 december 2011 09:37 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat bedoelde ik ook dat het met de strrenge controles van tegenwoordig wel niet meer zal gebeuren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat was uit mn hoofd even in een notendop alles wat in me opkwam.
Evenstar jij weet dat uiteraard al, en voor iedereen anders die dit misschien nodig heeft, al het verse kan eigenlijk altijd wel, fruit, groente, aardappels, rijst enz enz.
Voor chocola heeft Twinkly nog een goeie tip, ik ben vergeten hoe het merk heet, maar het komt van een natuurwinkel. Dat is eigenlijk de enige chocola die mag. Bespaar jezelf de moeite van het zoeken, it's useless*jank*
zoals je ziet valt het best wel mee, er mag heel veel, je moet alleen even uit je eigen comfortzone en van alles opzoeken. Hoewel jij al een heel eind bent dankzij het dieet van Arwen.
disclaimer
ga niet jezelf zomaar op dieet zetten maar ga eerst bij een dietist langs... voordat het allemaal te beperkt wordt.
met * is varkensvlees:)
quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:43 schreef Vanyel het volgende:
Ik dacht Hoeraaa, toplijst van mignonia.
Toen
![]()
Tarwe
![]()
Zelf nadenken
Meisje is moeilijk. Was de hele week ziek en spuugde daar heel veel bij. Met niet lekker zijn at ze ook heel weinig en daar komt ze nu niet zo goed vanaf. Ze lijkt ook te spugen als ze veel eet. Of als ze hoest. Of gewoon als ze ademt soms.quote:
Dat waren we ook niet van plan, hopelijk denkt de arts die de machtiging uitschrijft er ook zo over (denk wel dat dat geen probleem is hoor).quote:Op maandag 2 januari 2012 20:43 schreef _evenstar_ het volgende:
oh en wickie.. ik zou voorlopig tot iig 6 mnd niet van voeding veranderen, even rust voor kleine Wies !
quote:Dinsdag 03 januari 2012
Gratis e-books over voedselallergie.
AllergieKookboek.nl introduceert drie gratis e-books voor mensen die net hebben gehoord dat ze een allergie hebben of voor mensen met een interesse naar allergieën. De onderwerpen zijn Glutenvrij, Zuivelvrij en Zuivel- & Kippenei vrij. De e-books zijn geschreven door diëtisten en bevatten naast handige informatie en tips vier praktische weekmenu’s met veel recepten. Een dieet hoeft geen beperking te zijn om lekker, gemakkelijk en gezond te eten!
De boeken die zijn gratis te downloaden op AllergieKookboek.nl. Deze boeken zijn een voorbereiding van of een aanvulling op de informatie die de diëtist kan geven. De diëtist is degene die persoonlijke dieetadviezen geeft, een bezoek is zeker aan te raden bij de constatering van een allergie.
Wat leuk! Jammer dat het melk of gluten isquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:49 schreef mignonne het volgende:
Voor de geinteresseerden:
http://www.debeterewereld(...)t_met_gratis_E-books
ik heb ze nog niet bekeken maar ga wel nu de twee relevante voor ons downloaden. Wie weet staat er nog iets inspirerends in. En nu maar hopen dat ze niet alle zuivel vervangen voor soja
[..]
Nee dat niet, sowieso niet logeren.quote:Op zondag 8 januari 2012 15:00 schreef Vanyel het volgende:
Heb je m al eens uit logeren gestuurd naar een plek zonder huisdieren?
Nee maar bij veel mensen thuis denk ik niet. Het ging me meer om de katten in dit geval. Dan is dat alvast uitgesloten (of nietquote:Op zondag 8 januari 2012 18:38 schreef Vanyel het volgende:
Ik denk dat je huisstofmijt niet direct vermijdt in een vakantiepark
mijn ergste aanvallen waren zelfs juist in vakantieparken. Boh.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:38 schreef Vanyel het volgende:
Ik denk dat je huisstofmijt niet direct vermijdt in een vakantiepark
Ja eigk wel, of nou ja ik weet niet, toch wat mij betreft eenquote:
SPOILER: pusalertOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1 dag jonger dan mijn oudstequote:
viel mee geloof ik! althans, ik weet niet meer wanneer kers uitgerekend was, maar ik was zelf precies 41 weken dus ik mocht ook welquote:
ik ben toch wel heel nieuwsgierig hoe de huisarts lactose en smaakversterker E621 heeft weten te testen ?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:36 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wij izjn vandaag bij de huisarts geweest voor het eerste deel van de voedselallergie test voor Dana.
Ze is in elk geval allergisch voor Lactose, pinda's, ei en smaakversterker E621. Al gaf de huisarts aan dat voor dat laatste veel mensen tenminste overgevoelig zijn.
Volgende keer gaan we voornamelijk fruit testen en kijken of ze alleen allergisch is voor eigeel of ook voor eiwit.
Pinda's vondt ik verassend omdat ik daar nog nooit een reactie op heb gezien.
Tot dusver in elk geval dezelfde allergieen als ik. Dus ik ga er van uit dat ze ook allergisch is voor citrusvruchten en suikervervangers buiten de reeds genoemde punten
Ik weet het niet Evenstar. Ik weet gewoon niet waar ik het moet zoeken. Ze is nog steeds intolerant voor melk, maar lang niet zo heftig meer als vroeger. En ze zal vast nog wel op andere dingen reageren, maar dit was wel een sterke exceem-reactie en ik kon alleen die snoepjes bedenken als verandering in d'r eetpatroon.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:01 schreef _evenstar_ het volgende:
Is her niet eerder sporen van iets anders?
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=5812quote:Ook gedroogde zaden (maanzaad, sesam, zonnebloem) kunnen soms allergische reacties uitlokken bij mensen die allergisch zijn voor pinda’s.
Allergenen die op het etiket moetenquote:Op zondag 15 januari 2012 09:15 schreef snoopy het volgende:
Stop de tijd! Ik bedoelde sesamzaad.
Maar dat zou dat effect kunnen hebben zie ik. Dank je voor je linkje mignonne.
Ik heb de hele verpakking uitgeplozen (koekjes van de HEMA) maar er stond geen enkele allergieinfo op. Is dat niet verplicht?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruisallergiequote:Op zondag 22 januari 2012 18:34 schreef mignonne het volgende:
Is koriander allergeen dat iemand weet toevallig?
bron: http://www.adviesallergie.nl/hooikoorts.htmlquote:Voedselproducten die biologisch verwant zijn aan de pollen:
Gras-familie : Tarwe , Rogge , Haver , Mout , Gierst , Maïs , Gerst , Bamboe , Rijst.
Nachtschade-familie : Tomaat, Aardappel, Aubergine, Chili, Tabak, Spaanse peper en
Cayenne peper .
Pruim-familie : Amandel, Abrikoos, Kers, Perzik, Nectarine, Pruim.
Peterselie-familie : Selderij, Peterselie, Peen, Dille, Venkel, Pastinaak, Anijs, Karwij,
Koriander .
Peul-vruchten : Bonen, Tuinboon, Erwten, Pinda, Sojaboon, Linzen, Zoethout, Taugé,
Tamarinde, Alfalfa .
Of men deze voedselproducten ook moet vermijden is zeer individueel, en zeer moeilijk voor de arts te beoordelen. Wel moet men zelf hierbij kritisch zijn en bij klachten die men voelt hier rekening mee houden.
Veel dokters nemen te snel aan dat men er geen klachten van heeft.
Ja ik weet nog wel van mijn ex dat hij er echt heel erg last van had, die bleef gewoon binnen met ramen en deuren dicht op bepaalde dagen omdat het anders niet te doen was voor hem. En in de zomer sowieso 2 keer per dag douchen om die pollenzooi af te spoelen zeg maar, dat verlichtte wel wat. Maar na die injecties was ie ineens echt helemaal klachtenvrij.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:54 schreef snoopy het volgende:
Zo is het hoormorris is ook niet allergisch voor alles uit die rijtjes maar ja, soms is het handig om linkjes te leggen als het weer fout gaat. Net als bij ons met de sesamzaad laatst.
En hooikoorts is idd stukken minder erg dan bijvoorbeeld de noten of pinda-allergie maar toch jammer dat de kans zo groot is dat hij het krijgt want lekker is het ook niet. Onze allergoloog werkt ook met injecties geloof ik dus tzt maar eens informeren.
Hoe gaat het nu met Wies wickie?quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:54 schreef wickie het volgende:
Wat fijn Vanyel! Hoe smaakte het bakje yoghurt haar?
Onze afspraak met de kinderarts is verzet...
Wat kut.quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:54 schreef wickie het volgende:
Wat fijn Vanyel! Hoe smaakte het bakje yoghurt haar?
Onze afspraak met de kinderarts is verzet...
Vind je het zelf nodig om dan nog een checkup te doen? Ik weet op dit moment altijd zelf nog het beste wat ik haar kan geven en als ik ergens een reactie op zie dan weet ik wat het was.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:43 schreef mignonne het volgende:
En realiseer je ook dat diëtetiek uit het basispakket is en dat je nu ongeveer 60 euro per consult zelf moet betalen voor de dietist. Ik ben nog steeds aan het dubben of ik de volgende controle wel nodig vind. Ik vind het niet zo nodig en ik kan het geld niet zo goed missen, maar de kinder
arts wil graag die follow up rond de eerste verjaardag...
Daar ben ik het dus niet mee eens. Als ouder ben je gewoon simpelweg niet van alles op de hoogte.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:30 schreef e-mama11 het volgende:
als moeder weet je toch het beste wat je wel en niet kan geven.
Dubbelblind onderzoek wijst uit (volgens mijn huisarts) dat zowel ouders als professionals enorm vaak een reactie denken te zien waar bloedonderzoek uitwijst dat er geen enkele reactie van het lichaam is.quote:Op maandag 30 januari 2012 14:01 schreef e-mama11 het volgende:
Dat klopt, maar jij bent de enige die de reacties van je kind helemaal kent.
Waarschijnlijk een reactie op een van de ingrediënten. Volgens mij heeft het gros van het kinderen die reactiequote:Op maandag 30 januari 2012 16:52 schreef ik80lll het volgende:
een topic wat ik nog niet eerder heb gezien
Lola heeft als ze mayonaise heeft gegeten steeds hele rode vlekken rondom haar mond (waar restjes mayo op hebben gezeten)
iemand een idee wat dat kan zijn?
ik kan wel degelijk verplicht worden, en wel door de verzekering. Als zij een begeleiding door dietist eisen of een dubbelblinde provocatie dan heb ik maar te gehoorzamen. Zo niet, vergoeden zij niets qua voeding, en daar vind ik het toch een beetje te prijzig voor.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:30 schreef e-mama11 het volgende:
[..]
Vind je het zelf nodig om dan nog een checkup te doen? Ik weet op dit moment altijd zelf nog het beste wat ik haar kan geven en als ik ergens een reactie op zie dan weet ik wat het was.
De dietiste heeft haar ook nog nooit gezien, alleen telefonisch contact...
Ik denk, dat als je vertrouwen hebt in jezelf, dat je dan nooit verplicht kan worden, als moeder weet je toch het beste wat je wel en niet kan geven.
En daarbij, 60 euro is behoorlijk wat!
eh nee niet als je maar 1 apotheek in t durp hebtquote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:34 schreef Vanyel het volgende:
Lieve apotheker, ik begrijp dat u dit lastig vindt. Ik vind het nog lastiger. Als we geen oplossing vinden die ik niet lastig vind, ga ik volgende keer naar een ander.
Toch?
hoe gaat het nu trouwens met jouw meiske? ik lees niet zo actief mee met het dreumestopic.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:49 schreef Solagratia het volgende:
Wat raar Mignonne. Wij konden onze voeding (dan wel geen nutramigen) gewoon bestellen en dan deden we 5 pakken tegelijk. Hetzelfde met medicijnen en dan werd het nog thuisbezorgd ook.
Ik kreeg de Nutramigen ook door Sorgente thuis bezorgd, kon ik zelf bestellen op internet zoveel als ik voor een maand dacht nodig tehebben.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:15 schreef mignonne het volgende:
Er is nooit wat op voorraad, voor de nutramigen moet ik 3 keer per week terug omdat ze steeds maar 1 blik van 400 gram op voorraad hebben staan![]()
Chris had er met 3 jaar ook nog last van. Bij 4 was het wel over. Het werd wel steeds iets beter vanaf 2,5 ongeveer..quote:Op maandag 30 januari 2012 17:16 schreef ik80lll het volgende:
Ja ik had ook ergens gelezen tot 2, maar ze is nu 3.
We zullen nog maar even afwachten, in mei moeten we naar het cb.
En ze is een moeilijke eter met alles, dus tja lastig
Herkenbaar! Het is dezelfde allergoloog als die van ons toch?quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:13 schreef Kersjes het volgende:
Mignonne, bij jullie in de regio zitten behoorlijk wat allergologen geloof ik. Heb je al enig idee van de wachttijd?
Toby is voor de voedingstest geweest en inderdaad dus flink allergisch voor pinda, hazelnoten en een beetje voor tomaatIk schrok van die laatste, zag ik echt even niet aankomen. We hebben nu epipennen. De allergoloog was erg verbaasd dat we dei nog niet eerder hadden voorgeschreven gekregen, maar dat was ik zelf ook. Die noten-allergie, ik vind het zo eng....
quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:39 schreef snoopy het volgende:
[..]
Herkenbaar! Het is dezelfde allergoloog als die van ons toch?
Wel balen allemaal. Ik vind noten/pinda-allergie ook griezelig hoor
Dat laatste stukje zooo herkenbaar.quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:20 schreef mignonne het volgende:
huh? je topic-iconoh hij is al weg
ja dat is wat de dietist zei, misschien komt dat omdat ze alleen met hem samenwerkt in dat ziekenhuis. Wachtlijstbemiddeling zou kunnen maar ik vind het ook wel prettig dat we met maar 1 ziekenhuis te maken hebben. en bovendien, maar dat is persoonlijk en eigenlijk een beetje onzinmaar ik ben wel even klaar met dat gezeul van en naar ziekenhuis voor iedereen, even rust is best welkom.
maakt niet uit toch? zolang je maar een paar dagen, dag of drie, achter elkaar hetzelfde geeft.quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:58 schreef wickie het volgende:
[..]
Dat laatste stukje zooo herkenbaar.
En toch mocht ik vandaag en mag Wies morgen![]()
Ben best benieuwd morgen. Zoals eerder gezegd gaat nog niet echt goed en vooral het slapen 's nachts en poepen gaan weer slechter.
Ik wil van het weekend voor het eerst een hapje gaan geven. Vorig weekend rijstebloem geprobeerd en dat ging best aardig. Beetje moeilijk in de avond, maar niks bijzonders.
Dus ik zat te denken aan wortel of banaan? Beter eerst fruit of eerst groente?
Die heb ik ook gehaald, geeft me nog een beetje het idee dat het boter isquote:Op zondag 19 februari 2012 23:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik had toen voor Lars altijd de lichtblauwe Becel boter voor op brood
Heeft Lente ook regelmatig, vooral bij tomaat. Contactallergie heet dat, dacht ik .quote:Op zaterdag 3 maart 2012 18:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hoe gaat het er mee MP?
Puck at vandaag een potje ratatouille omdat wij gaan frituren. Hij heeft nu allemaal rode vlekken rondom zijn mond. Ik gok de aubergine? Dat is het enige dat hij verder nooit krijgt volgens mij.
Alleen vlekken kan geen kwijt toch?
quote:Op zondag 4 maart 2012 08:57 schreef mignonne het volgende:
MP wat een lastige situatie zo met die onduidelijkheid! Wanneer gaan jullie provoceren?
Ja lastig is het zeker, we moesten van de HA 4 weken koemelkvrij, we zitten nu op ruim 2 weken. Dus we moeten nog even, maar ik vind het goed te doen. Ze eet verder gewoon heel goed en ik moet zeggen dat het op het moment ook best redelijk goed gaat. Het lijkt wel of ze een megasprong(etje) heeft gemaakt. Er zit nu wel meer rust, maar dat is dus elke keer, dan denk ik dat het beter gaat en daar gaat ze weer... Durf het dus bijna niet meer te denken.quote:Op zondag 4 maart 2012 09:27 schreef _evenstar_ het volgende:
Mp misschien het dieet iets uitbreiden?
Meestal wordt geadviseerd om voor 6 weken de grote allergenen weg te laten
Koemelk/soja/noten/zaden-pitten/Vis/schelpdieren en schaaldieren/pinda/kippenei
Dat lijkt heel extreem maar Wordt vaak wel geadviseerd en je moet wel zorgen dat je bijv. Wel genoeg calcium etc geeft
Voedingsstoffen meenemen, daar wordt dan een sneetje in gemaakt en wat spul uitgehaald en dat wordt op de huis van de odnerarm aangebracht om te kijken of er een reactie komtquote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:02 schreef MamaPurk het volgende:
Wat is een prick to prick test?? (kan ook googlen, maar lui)
Hier vanmorgen bij de HA geweest en we mogen de koemelk weer gaan introduceren. We zijn allebei van mening dat het geen koemelk is, ze is er niet echt van op geknapt.
Al is ze op het moment wel opgeknapt, eindelijk!! Maar we hebben meer het idee dat dit door de weersomslag komt. Maar goed als ze nu met koemelk weer verslechterd zit ik zo weer bij de HA en dan praten we verder over hoe en wat.
Na het laatste gesprek wat ik met HA had gehad over dat wij het gevoel hadden niet serieus genomen te worden was ze nu wel erg bij gedraaid en nam het allemaal serieus en luisterde zomaar ook echt naar wat ik zei dus dat was wel fijn
Ik zou persoonlijk voor brood zonder allerlei extra toevoegingen gaanquote:Op vrijdag 16 maart 2012 23:16 schreef wickie het volgende:
MP, maar toch fijn het te hebben geprobeerd, en hopelijk zet het opknappen gewoon door
Ik heb een vraagje. Een week voordat Wies 7 maanden wordt hebben we weer controle bij de kinderarts. Die vroeg de vorige keer of we dan vooraf wilde provoceren met yoghurt om te kijken hoe ze erop reageert. Als ze erop reageert wilde ze ons naar een diëtist sturen.
De bij voeding gaat heel langzaam (ze is vaak ziek, dus echt lekkere voedingsmomenten vinden is moeilijk). maar nog geen hele rare reacties gehad, behalve flinke verstopping en krijsen bij banaan.
Maar is mogen ze wel al voor de 7 maanden yoghurt?
En iemand tips voor handzame knabbeldingen rond de 6 maanden? Mag ze gewoon rijstwafel enzo? Of iemand nog goede tips? Ben het gewoon helemaal kwijt wat nou wel en niet mocht wanneer. En door de allergie gebeuren ben ik helemaal onzeker.. En oja, brood, vanaf wanneer was dat en welk bruin brood mag wel? Er wordt weleens gepraat over Blue Band brood?
Ow thnx ken het wel maar wist niet dat het zo heettequote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Voedingsstoffen meenemen, daar wordt dan een sneetje in gemaakt en wat spul uitgehaald en dat wordt op de huis van de odnerarm aangebracht om te kijken of er een reactie komt
Blueband brood is brood waar van alles aan toegevoegd wordtquote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:54 schreef wickie het volgende:
Troel, wat voor brood is dat? Kan ik dat bij de supermarkt kopen of beter bij de bakker? Ik ga ook even braaf topic teruglezen. Mignonne waar vind ik ook alweer die lijst die jij eens had gepost? Hier of in bv topic?
Ruben weet heel goed dat hij niet alles mag en vraagt altijd al netjes of er nootjes inzitten en dergelijke. Dit is enkel het advies van de arts, omdat hij van mening is dat een kind niet altijd kan zien wat en hoe en ook een kind wel eens wat uit de kast kan pakken zonder dat je het doorhebtquote:Op woensdag 18 april 2012 20:00 schreef _evenstar_ het volgende:
waarom niet in huishalen? ik snap dat serieus niet ???
Kindjes met een allergie moeten leren dat ze niet alles mogen.. en zij hun eigen dingen hebben.. pak een keukenkastje en geef ze hun eigen ruimte pak een 2e kuipje boter, speciaal voor je kindje met dikke stift de naam er op.. etc..
En slordig van mij omdat ik zomaar dacht dat ze er daar wel op gelet haddenquote:Op woensdag 18 april 2012 20:35 schreef _evenstar_ het volgende:
wat onwijs slordig van een MKV nog wel
Nou, de standaard pandaoogjes die hij heeft hebben we nog niet ergens aan toe kunnen schrijven en juist bij een broodfabriek durf ik erom te wedden dat er wel noten ook gebruikt worden. Maar om elke dag brood te gaan bakken is ook niet mijn ideaal zeg maar.quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:56 schreef _evenstar_ het volgende:
Dat is altijd beter ook voor niet allergische mensen, en Arwen eet ze puur mogelijk, maar je kan imho ook te ver doorschieten..
Wat voor reactie krijgt hij ervan?
Als het brood uit een broodfabriek komt dan worden er (mits het op de verpakking staat in een claim van: "kan sporen bevatten van" of "is verpakt in eeen fabriek waar ook...") inderdaad ook noten gebruikt, echter moet er bij een overgang van noten productie naar noten-vrije productie wel voldoende schoon gemaakt worden. Dit moet (mits het bedrijf een daarop gecertificeerd wordt door HACCP/ BRC etc) voldoende gevalideerd en gecontroleerd worden.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, de standaard pandaoogjes die hij heeft hebben we nog niet ergens aan toe kunnen schrijven en juist bij een broodfabriek durf ik erom te wedden dat er wel noten ook gebruikt worden. Maar om elke dag brood te gaan bakken is ook niet mijn ideaal zeg maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |