abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 november 2011 @ 16:02:11 #26
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104925071
Soja ging hier niet goed Karin. Hier is het bij rijstenmelk (met extra calcium) gebleven.....
pi_104928666
Linde heeft natuurlijk geen echt zware koemelkallergie, maar van sojamelk heeft ze geen last van eczeem in ieder geval :) ik geef haar van die alpro pakjes mee
  maandag 28 november 2011 @ 18:34:14 #28
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104931387
Die krijg ik hier echt niet verkocht. Ik vind het zelf ook echt héél vies. Die geur :r maar de yoghurt is wel heel lekker
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104931497
X vindt de pakjes best lekker. :Y
pi_104933401
Nou we hadden de yoghurt met bosbessen en die is zum kotzen. Maar die met perzik was juist wel weer erg lekker! De chocomelk is ook nog best te doen.
pi_104936957
Ze zei ook dat ik maar moest beginnen met een sojatoetje, en dan een klein beetje. Vroegah wou hij er niks van weten, maar goed we proberen het gewoon weer....
Als dat goed gaat kunnen we ook melk gaan geven. Hij is natuurlijk al bijna zijn leven lng de peptismaak gewend, dus ik ben benieuwd of hij het uberhaupt pikt
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_104940407
Ik hoefde nooit melk, maar ben er ook niet gevoelig voor :P

Wachttijd bij het Utrechts centrum voor kinderallergologie is ook 5 maanden. Iemand ervaring met Dermis poliklinieken? Soort van particulier centrum voor allergie, met misschien minder wachttijd.
edit: Dermis is geen optie. De arts gaat met pensioen en ze kunnen niemand vinden om de tent over te nemen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Vanyel op 29-11-2011 11:59:26 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_104961716
Van de dietiste de tip gekregen om ipv brood (wat twijfelachtig blijft) over te gaan op Biobim Benjamin. Bevat rijst-, mais- en gerstemeel. Dat ga ik straks maar eens proberen (ik wilde nog wel geen papkind..).
Kan wel sporen van amandel en hazelnoot bevatten, dus voor nootgevoeligerds misschien niet zo handig.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_104974157
Biobim is heel fijn spul :Y
pi_104976461
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 11:58 schreef Vanyel het volgende:
Van de dietiste de tip gekregen om ipv brood (wat twijfelachtig blijft) over te gaan op Biobim Benjamin. Bevat rijst-, mais- en gerstemeel. Dat ga ik straks maar eens proberen (ik wilde nog wel geen papkind..).
Kan wel sporen van amandel en hazelnoot bevatten, dus voor nootgevoeligerds misschien niet zo handig.
is jouwnes niet een nootgevoeligerd?

Maar wel fijn dat jullie íets hebben zeg!
:)
pi_104976824
Nee niet dat we weten.
Ze heeft haar eerste bordje vanmiddag op en ze vond het lekker O+
Onvoorstelbaar hoe 2 dagen geen foute dingen eten hier verschil maken. Opeens weer meer energie, beter humeur en de ergste uitslag is weg. Denk dat ze ook wel een beetje chaggi was van de honger :@ Heeft vandaag ook 3u en 2u 3 kwartier geslapen :o en voor het eerst in dagen weer gepoept.

En niet alleen zij is blijer, wij zijn ook enorm opgelucht dat ze weer eens een dagje eet. Ze heeft net ook al een goeie portie bietjes op :)
pi_104988439
Die uitslag die Dot heeft van de kat :o Dat heeft Puck ook op zijn wang af en aan, maar voornamelijk aan en we hebben twee katten -O-
Hij kroelt niet met de katten maar ja die haren zijn natuurlijk wel overal aanwezig. En ons tapijt is nog een tikje erger dan iets als laminaat denk ik zo.
We waren er al eerder bang voor omdat hij toch ook veel/vaak hoest en piept met zijn ademhaling en dit op het kdv vaak een stuk minder aanwezig is.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_104998197
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:10 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ze zei ook dat ik maar moest beginnen met een sojatoetje, en dan een klein beetje. Vroegah wou hij er niks van weten, maar goed we proberen het gewoon weer....
Als dat goed gaat kunnen we ook melk gaan geven. Hij is natuurlijk al bijna zijn leven lng de peptismaak gewend, dus ik ben benieuwd of hij het uberhaupt pikt
Ik heb maud langzaam overgewend naar de rijstenmelk. Eerst meer babyvoeding dan rijstenmelk en zo in twee weken tijd omgebouwd naar rijstenmelk.
pi_104998350
Ik haal straks eerst wel een toetje, en dan maar zien hoe dat gaat.
pi_105010653
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 22:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
We waren er al eerder bang voor omdat hij toch ook veel/vaak hoest en piept met zijn ademhaling en dit op het kdv vaak een stuk minder aanwezig is.
Hoop het niet voor je. Bij mij duurde het vroeger wel best lang na blootstelling voor ik geen last meer had van luchtwegallergie.
pi_105017391
Lars vond het toetje niet zo erg lekker, heeft een paar hapjes gehad, nu afwachten hoe het gaat vallen
pi_105092712
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 22:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Die uitslag die Dot heeft van de kat :o Dat heeft Puck ook op zijn wang af en aan, maar voornamelijk aan en we hebben twee katten -O-
Hij kroelt niet met de katten maar ja die haren zijn natuurlijk wel overal aanwezig. En ons tapijt is nog een tikje erger dan iets als laminaat denk ik zo.
Daar zeg je me iets! Op de creche is hij een stuk minder benauwd dan thuis..en thuis zijn er 2 katten

Wat sneu dat er zoveel kindjes last hebben van allergische reacties :(
  zaterdag 3 december 2011 @ 13:28:44 #44
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105131112
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 11:58 schreef Vanyel het volgende:
Je zou ook Biobim Speltpap kunnen nemen. Dat is een oergraan en geeft over het algemeen ook minder allergische reacties.
pi_105540474
Mijn bio heeft geen speltpap, buiten de Benjamin hebben ze daar alleen pappen met tarwe of appel.
Maar spelt, volgens de verpakking van het meel dat ze er wel verkopen is dat ook een tarwe.
  dinsdag 13 december 2011 @ 17:19:38 #46
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105541244
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:55 schreef Vanyel het volgende:
Mijn bio heeft geen speltpap, buiten de Benjamin hebben ze daar alleen pappen met tarwe of appel.
Maar spelt, volgens de verpakking van het meel dat ze er wel verkopen is dat ook een tarwe.
Als het gaat om Glutenallergie dan mag Spelt idd ook niet.
pi_105546134
Nou dat weten we dus nog niet, maar de diëtist adviseert voorlopig om tarwe te vermijden. Vooralsnog werkt dat prima (maar t dieet is ook nog steeds erg beperkt).
pi_105570480
Ik ben afgelopen bij homeopaat geweest met onze dochter, hij adviseerde geitenmelk, ze vond het eerst niet lekker, heb het eerst door haar eigen melk gemengd en dan elke keer iets meer geit en iets minder eigen melk.
Hij zei over sojamelk: de gevolgen zijn schadelijker als de oorzaak waarom je het gaat gebruiken.
Soms mag je rusten, maar opgeven nooit!
pi_105574871
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:03 schreef e-mama11 het volgende:
Ik ben afgelopen bij homeopaat geweest met onze dochter, hij adviseerde geitenmelk, ze vond het eerst niet lekker, heb het eerst door haar eigen melk gemengd en dan elke keer iets meer geit en iets minder eigen melk.
Hij zei over sojamelk: de gevolgen zijn schadelijker als de oorzaak waarom je het gaat gebruiken.
Gevolgen van sojamelk gebruiken bedoel je?
Dat zou schadelijk zijn?

Lars is tot zijn derde iig aan de pepti.
Daarna zien we wel weer.
pi_105615270
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 14:17 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]
Gevolgen van sojamelk gebruiken bedoel je?
Dat zou schadelijk zijn?
Ja, vraag me niet hoe het zit, maar het werd sterk afgeraden. Ik ga morgen naar de huisarts (proberen, of er nog plek is) om te kletsen over geiten-zuigelingen voeding...
Soms mag je rusten, maar opgeven nooit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')