abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 november 2011 @ 23:05:14 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_104904017
Het topic voor baby's en oudere kindjes met een voedsel- of andere allergie.

Voor vragen, antwoorden, tips en dergelijke.

Vorige topic: (Voedsel)allergie bij baby's en kinderen

We hadden het over pandaoogjes en het al dan niet weg moeten doen van katten :)

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:59 schreef _evenstar_ het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de pijltjes wijzen naar wat ik bedoel met exta ooglid, arwen heeft het boven en onder, maar kan ff geen goede foto er van vinden.

wat ik bedoel met panda oogjes is eht een soort donkerrose/paarsachtige/blauwige kring rond de ogen, als een soort waas, en bij reactie versterkt dat..
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 27 november 2011 @ 23:07:03 #2
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104904125
ja beetje vergelijkbaar met wallen alleen dan echt rondom de hele oog vaak :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_104904152
Ja, herkenbaar hier. Vooral bij reactie idd :{
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 27 november 2011 @ 23:11:08 #4
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104904335
Arwen haar kinderarts benoemde die dingen ook echt om specifiek op te letten bij de baby dat als dat zo zou zijn ik direct een afspraak moest maken, om verder plan te maken...
Vandaar dat ik het wel meld allemaal , en zoals ik al eerder zei het hoeft het niet te betekenen, maar het is wel iets wat bij practisch alle allergie kindjes identiek is.
Echter zl de ene huisarts/kinderarts etc t anders zien als de ander.
Toch zie ook hier, veel herkenning..
pi_104905784
die donkere kringen rondom de ogen, "extra" oogleden, maar ook uitval/minder haargroei aan de buitenkanten van de wenkbrauwen, inscheuringen/huidbeschadigingen op de plek waar je oorlel aan je hoofd vast zit.

Allemaal tekenen van atopische consitutie ofwel allergische aanleg.

Erg herkenbaar, ik kan als mijn weerstand slecht is en allergie eczeem opspeelt, zo door voor het wereld natuurfonds logo... Panda beer ten top.
  maandag 28 november 2011 @ 07:23:05 #6
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104911172
Oh, doe oorlellen :o ik dacht altijd dat ik ze zelf tot van Goghjes martelde door de truien niet voorzichtig genoeg uit te doen :o mijn middelste is atopisch :P heeft vooral in de winter eczeem op zijn schenen. Bar is het.

Toen ik met mijn oudste voor zijn chronisch snot naar de arts ging zei die dat het 7(!!) jaar duurt eer haar en schilfers van kat en hond uit je huis zijn, en dat het in die zin niet zoveel zin had je kat weg te doen. Maar als ik die reactie van dottir zie :X dat ziet bijna uit als contactallergie
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104911198
die oorlellen wat herkenbaar :o ik heb mn hele puberteit met kapotte oorlellen gelopen :')
en een rode neus die ergens van geirriteerd was en toen had mn huisarts het lumineuze idee dat ik vast allergisch was voor, jawel, lucht. :D
:)
pi_104911543
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 07:26 schreef mignonne het volgende:
die oorlellen wat herkenbaar :o ik heb mn hele puberteit met kapotte oorlellen gelopen :')
en een rode neus die ergens van geirriteerd was en toen had mn huisarts het lumineuze idee dat ik vast allergisch was voor, jawel, lucht. :D
Ah dus toen ben je maar gewoon gestopt met door je neus ademen? ;) :D

Die oorlellen heeft mijn dame dus ook last van :o Jeetje ik dacht dat het op de eczeem na wel meeviel, maar nu ga ik toch echt meer op melkproducten letten :@
pi_104911798
We zijn erachter dat Dana ook allergisch is voor een aantal dingen.

Ze liep regelmatig met rode uitslag rond en ik dacht dat het gewoon lag aan het feit dat ze een gevoelige houd heeft en nogal de neigign heeft om veel met dr tong net onder dr lippen te likken (ghehe klinkt raar zo maar kan t niet beter uitleggen)

Nu hebben we melkproducten een aantal weken uitgesloten uit dr voeding en vervolgens 1x wel weer gegeven toen de uitslag weg was..toen zat dr hele mond dus weer onder.

Ook op mandarijn lijkt ze te reageren en op eigeel.
In januari kunnen we pas terecht voor een allergie test maar we proberen nu al wat dingen uit te sluiten op deze manier
pi_104911888
oorlellen *check*

Bij Morris ging het trouwens heel snel beter toen de katten weg waren. Het allergeen schijnt ook in het speeksel te van katten te zitten.

Katten wonen trouwens naar volle tevredenheid van alle partijen in het huis van mijn schoonouders ;)
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_104911908
Dat lijstje wat ik noemde is niet specifiek voor melk he....
Is algemene atopische constitutie/ allergische aanleg. Dus nu niet iedereen met kapotte oorlellen op melk vrij dieet ofzo alsjeblieft ;)
pi_104911989
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 08:48 schreef p_iglet het volgende:
Is algemene atopische constitutie/ allergische aanleg. Dus nu niet iedereen met kapotte oorlellen op melk vrij dieet ofzo alsjeblieft ;)
:D Nee hoor. We waren hier al een tijdje gestopt met melktoetjes en melk bij de lunch enzo omdat ze steeds eczeem had en er samenhang in leek te zitten. Dus toetje gegeten en dan na een dag of 2 ineens weer ergere eczeemplekken in haar knieholtes en op andere plaatsen. Soms waren de plekken zelfs stuk. Sinds we echt flink minderen met melk en toetjes is het vrijwel weg!
pi_104912229
hier nog een zeer informatieve patiëntenfolder

http://www.huidarts.com/c(...)form&fid=1020969327#
  maandag 28 november 2011 @ 09:11:54 #14
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104912318
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 08:48 schreef p_iglet het volgende:
volgens mijn huisarts heeft mijn middelste gewoon pech, heel blond, lichte huid, hij heeft op een aantal punten gewoon "voordeel" en astma gehad toen hij een baby was. dus mja. Maar hij drinkt niet graag melk al moet hij het wel van mij. en zolang hij geen enge bacterieen in zijn eczeem heeft is het wel te mannen. :')

Mijn jongste heeft best vaak kapotte vingertoppen bedenk ik me nu ook eczeemachtig. Maar geen idee wat daar aan ten grondslag ligt, al is ie wel blond en licht van huid enzo.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104912505
Iemand enig idee of een voedselallergie van de 1 op de andere dag kan ontstaan?
Dus dat Tyler in dit geval ineens niet meer tegen pindakaas kan?
pi_104912641
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 09:11 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

volgens mijn huisarts heeft mijn middelste gewoon pech, heel blond, lichte huid, hij heeft op een aantal punten gewoon "voordeel" en astma gehad toen hij een baby was. dus mja. Maar hij drinkt niet graag melk al moet hij het wel van mij. en zolang hij geen enge bacterieen in zijn eczeem heeft is het wel te mannen. :')

Mijn jongste heeft best vaak kapotte vingertoppen bedenk ik me nu ook eczeemachtig. Maar geen idee wat daar aan ten grondslag ligt, al is ie wel blond en licht van huid enzo.
Waarom moet je middelste melk van je? Sommige kinderen hebben een natuurlijke afweer tegen dingen die ze niet zo goed verdragen.

Daarbij eten we in het nederlandse voedingspatroon ontzettend veel melkproducten. Veel meer dan nodig. Dus waarom geen thee of evt een plantaardige melkvervanger als hij die liever drinkt.
pi_104915955
Ik moest ook altijd melk van mn moeder, 3 keer per dag, en wilde ook nooit. Sinds ik 15 ben ongeveer heb ik geen melk meer gedronken en ik doe het nog :P bakje yoghurt op zn tijd kan ik best waarderen en kaas eet ik omdat ik het lekker vind, maar melk is echt een no-go. Ik moest er vroeger van spugen en kreeg er buikpijn van. Ik zou niet weten hoe ik er nu op reageer omdat mn laatste glas melk al 12 jaar geleden is.
  maandag 28 november 2011 @ 11:42:56 #18
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104916074
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 09:28 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Waarom moet je middelste melk van je? Sommige kinderen hebben een natuurlijke afweer tegen dingen die ze niet zo goed verdragen.

Daarbij eten we in het nederlandse voedingspatroon ontzettend veel melkproducten. Veel meer dan nodig. Dus waarom geen thee of evt een plantaardige melkvervanger als hij die liever drinkt.
omdat ie op een rontgenfoto een eilandje in z'n bot had? :X ik probeer het te vervangen voor alpro soy enzo maar dat blieft ie ook niet. En noten ook niet van harte. En toen was ik een beetje uitgedokterd mbt calcium. en hij groeit echt als een debiel. dus ja, hij heeft het toch nodig denk ik dan. Hij moet van mij 1 beker melk per dag, en een boterham met kaas.
pi_104916109
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 11:38 schreef mignonne het volgende:
Ik moest ook altijd melk van mn moeder, 3 keer per dag, en wilde ook nooit. Sinds ik 15 ben ongeveer heb ik geen melk meer gedronken en ik doe het nog :P bakje yoghurt op zn tijd kan ik best waarderen en kaas eet ik omdat ik het lekker vind, maar melk is echt een no-go. Ik moest er vroeger van spugen en kreeg er buikpijn van. Ik zou niet weten hoe ik er nu op reageer omdat mn laatste glas melk al 12 jaar geleden is.
:D hier precies hetzelfde. Toen het niet meer hoefde, nooit meer een slok melk genomen :X
pi_104916241
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 11:42 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

omdat ie op een rontgenfoto een eilandje in z'n bot had? :X ik probeer het te vervangen voor alpro soy enzo maar dat blieft ie ook niet. En noten ook niet van harte. En toen was ik een beetje uitgedokterd mbt calcium. en hij groeit echt als een debiel. dus ja, hij heeft het toch nodig denk ik dan. Hij moet van mij 1 beker melk per dag, en een boterham met kaas.
Dat is schrikken :o

Maar calcium uit melk wordt toch juist slecht opgenomen door je lichaam? Boerenkool, erwten en gedroogde vruchten bevatten calcium dat veel beter wordt opgenomen. Houdt hij ook niet van een bakje studentenhaver als snack?
pi_104916265
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 11:42 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Groene groenten. Ik geloof dat met name broccoli flink wat calcium bevat.
En amandelen. Lust ook pindakaas etc op brood? Dan zou je evt amandelpasta kunnen kopen om op broog te smeren
pi_104916446
En gewoon een calciumtablet? met vit.d en magnesium en zulks.
  maandag 28 november 2011 @ 11:57:15 #23
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104916525
ah ja, die krijgt ie ook voldoende. Wellicht dat het wel zonder melk kan. Maar hij is door zijn toxic shock toch een beetje mijn zwakke moeder-plek.
En verder heeft hij geen last, geen buikpijn, niks. Alleen als de r in de maand is een klein plekje op z'n scheen.
  maandag 28 november 2011 @ 12:36:52 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_104917922
en anders calciumcitraat ergens doorheen gooien?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_104921563
Hoe zijn jullie ervaringen met sojamelk?
Overleg met de dietiste gehad....
Dat moeten we nu bij lars gaan proberen.
Melk was absoluut een no go.
En verder niks meer proberen, want elke keer als hij iets eet waar hij niet tegen kan dan raken zijn darmen beschadigd.....oef daisniedebedoelingnie
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 28 november 2011 @ 16:02:11 #26
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104925071
Soja ging hier niet goed Karin. Hier is het bij rijstenmelk (met extra calcium) gebleven.....
pi_104928666
Linde heeft natuurlijk geen echt zware koemelkallergie, maar van sojamelk heeft ze geen last van eczeem in ieder geval :) ik geef haar van die alpro pakjes mee
  maandag 28 november 2011 @ 18:34:14 #28
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104931387
Die krijg ik hier echt niet verkocht. Ik vind het zelf ook echt héél vies. Die geur :r maar de yoghurt is wel heel lekker
pi_104931497
X vindt de pakjes best lekker. :Y
pi_104933401
Nou we hadden de yoghurt met bosbessen en die is zum kotzen. Maar die met perzik was juist wel weer erg lekker! De chocomelk is ook nog best te doen.
pi_104936957
Ze zei ook dat ik maar moest beginnen met een sojatoetje, en dan een klein beetje. Vroegah wou hij er niks van weten, maar goed we proberen het gewoon weer....
Als dat goed gaat kunnen we ook melk gaan geven. Hij is natuurlijk al bijna zijn leven lng de peptismaak gewend, dus ik ben benieuwd of hij het uberhaupt pikt
pi_104940407
Ik hoefde nooit melk, maar ben er ook niet gevoelig voor :P

Wachttijd bij het Utrechts centrum voor kinderallergologie is ook 5 maanden. Iemand ervaring met Dermis poliklinieken? Soort van particulier centrum voor allergie, met misschien minder wachttijd.
edit: Dermis is geen optie. De arts gaat met pensioen en ze kunnen niemand vinden om de tent over te nemen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Vanyel op 29-11-2011 11:59:26 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_104961716
Van de dietiste de tip gekregen om ipv brood (wat twijfelachtig blijft) over te gaan op Biobim Benjamin. Bevat rijst-, mais- en gerstemeel. Dat ga ik straks maar eens proberen (ik wilde nog wel geen papkind..).
Kan wel sporen van amandel en hazelnoot bevatten, dus voor nootgevoeligerds misschien niet zo handig.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_104974157
Biobim is heel fijn spul :Y
pi_104976461
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 11:58 schreef Vanyel het volgende:
Van de dietiste de tip gekregen om ipv brood (wat twijfelachtig blijft) over te gaan op Biobim Benjamin. Bevat rijst-, mais- en gerstemeel. Dat ga ik straks maar eens proberen (ik wilde nog wel geen papkind..).
Kan wel sporen van amandel en hazelnoot bevatten, dus voor nootgevoeligerds misschien niet zo handig.
is jouwnes niet een nootgevoeligerd?

Maar wel fijn dat jullie íets hebben zeg!
pi_104976824
Nee niet dat we weten.
Ze heeft haar eerste bordje vanmiddag op en ze vond het lekker O+
Onvoorstelbaar hoe 2 dagen geen foute dingen eten hier verschil maken. Opeens weer meer energie, beter humeur en de ergste uitslag is weg. Denk dat ze ook wel een beetje chaggi was van de honger :@ Heeft vandaag ook 3u en 2u 3 kwartier geslapen :o en voor het eerst in dagen weer gepoept.

En niet alleen zij is blijer, wij zijn ook enorm opgelucht dat ze weer eens een dagje eet. Ze heeft net ook al een goeie portie bietjes op :)
pi_104988439
Die uitslag die Dot heeft van de kat :o Dat heeft Puck ook op zijn wang af en aan, maar voornamelijk aan en we hebben twee katten -O-
Hij kroelt niet met de katten maar ja die haren zijn natuurlijk wel overal aanwezig. En ons tapijt is nog een tikje erger dan iets als laminaat denk ik zo.
We waren er al eerder bang voor omdat hij toch ook veel/vaak hoest en piept met zijn ademhaling en dit op het kdv vaak een stuk minder aanwezig is.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_104998197
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:10 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ze zei ook dat ik maar moest beginnen met een sojatoetje, en dan een klein beetje. Vroegah wou hij er niks van weten, maar goed we proberen het gewoon weer....
Als dat goed gaat kunnen we ook melk gaan geven. Hij is natuurlijk al bijna zijn leven lng de peptismaak gewend, dus ik ben benieuwd of hij het uberhaupt pikt
Ik heb maud langzaam overgewend naar de rijstenmelk. Eerst meer babyvoeding dan rijstenmelk en zo in twee weken tijd omgebouwd naar rijstenmelk.
pi_104998350
Ik haal straks eerst wel een toetje, en dan maar zien hoe dat gaat.
pi_105010653
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 22:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
We waren er al eerder bang voor omdat hij toch ook veel/vaak hoest en piept met zijn ademhaling en dit op het kdv vaak een stuk minder aanwezig is.
Hoop het niet voor je. Bij mij duurde het vroeger wel best lang na blootstelling voor ik geen last meer had van luchtwegallergie.
pi_105017391
Lars vond het toetje niet zo erg lekker, heeft een paar hapjes gehad, nu afwachten hoe het gaat vallen
pi_105092712
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 22:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Die uitslag die Dot heeft van de kat :o Dat heeft Puck ook op zijn wang af en aan, maar voornamelijk aan en we hebben twee katten -O-
Hij kroelt niet met de katten maar ja die haren zijn natuurlijk wel overal aanwezig. En ons tapijt is nog een tikje erger dan iets als laminaat denk ik zo.
Daar zeg je me iets! Op de creche is hij een stuk minder benauwd dan thuis..en thuis zijn er 2 katten

Wat sneu dat er zoveel kindjes last hebben van allergische reacties :(
  zaterdag 3 december 2011 @ 13:28:44 #44
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105131112
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 11:58 schreef Vanyel het volgende:
Je zou ook Biobim Speltpap kunnen nemen. Dat is een oergraan en geeft over het algemeen ook minder allergische reacties.
pi_105540474
Mijn bio heeft geen speltpap, buiten de Benjamin hebben ze daar alleen pappen met tarwe of appel.
Maar spelt, volgens de verpakking van het meel dat ze er wel verkopen is dat ook een tarwe.
  dinsdag 13 december 2011 @ 17:19:38 #46
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105541244
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:55 schreef Vanyel het volgende:
Mijn bio heeft geen speltpap, buiten de Benjamin hebben ze daar alleen pappen met tarwe of appel.
Maar spelt, volgens de verpakking van het meel dat ze er wel verkopen is dat ook een tarwe.
Als het gaat om Glutenallergie dan mag Spelt idd ook niet.
pi_105546134
Nou dat weten we dus nog niet, maar de diëtist adviseert voorlopig om tarwe te vermijden. Vooralsnog werkt dat prima (maar t dieet is ook nog steeds erg beperkt).
pi_105570480
Ik ben afgelopen bij homeopaat geweest met onze dochter, hij adviseerde geitenmelk, ze vond het eerst niet lekker, heb het eerst door haar eigen melk gemengd en dan elke keer iets meer geit en iets minder eigen melk.
Hij zei over sojamelk: de gevolgen zijn schadelijker als de oorzaak waarom je het gaat gebruiken.
Soms mag je rusten, maar opgeven nooit!
pi_105574871
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:03 schreef e-mama11 het volgende:
Ik ben afgelopen bij homeopaat geweest met onze dochter, hij adviseerde geitenmelk, ze vond het eerst niet lekker, heb het eerst door haar eigen melk gemengd en dan elke keer iets meer geit en iets minder eigen melk.
Hij zei over sojamelk: de gevolgen zijn schadelijker als de oorzaak waarom je het gaat gebruiken.
Gevolgen van sojamelk gebruiken bedoel je?
Dat zou schadelijk zijn?

Lars is tot zijn derde iig aan de pepti.
Daarna zien we wel weer.
pi_105615270
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 14:17 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]
Gevolgen van sojamelk gebruiken bedoel je?
Dat zou schadelijk zijn?
Ja, vraag me niet hoe het zit, maar het werd sterk afgeraden. Ik ga morgen naar de huisarts (proberen, of er nog plek is) om te kletsen over geiten-zuigelingen voeding...
  Licht Ontvlambaar donderdag 15 december 2011 @ 14:24:41 #51
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105615621
In soja zitten fyto-oestrogenen, daarom misschien:

quote:
Een recente studie toonde aan dat flesvoeding op basis van soja voor problemen kan zorgen bij jongetjes. Het zou het testosterongehalte uit balans brengen, wat op latere leeftijd voor vruchtbaarheidsproblemen en ziekten kan zorgen.
Bron
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 16 december 2011 @ 10:18:12 #52
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105648362
De eiwitten van geitenmelk lijken veel op die van koemelk .. Daardoor reageren veel kma kindjes ook op geitenmelk omdat het lichaam het ziet als koemelk en gelijk in de verdediging schiet en dus de antistoffen voor geitenmelk gaat aanmaken...
pi_105685464
Hier gaat het eigenlijk best goed, alleen gisteravond weer veel jeuk en uitslag na het eten van veilig geacht eten. Alleen de kipfilet kwam dit keer niet van een hele kip, maar was voorverpakt. Kipfilet van de super, waar op de ingrediëntenlijst alleen 100% Akwaliteit kipfilet stond.

Iemand ervaring met dat spul en evt stiekeme koemelkjes daarin?
Anders is t ws toch de wortel die al 2 weken goed ging.
  zaterdag 17 december 2011 @ 09:02:15 #54
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105685520
Ik vermoed eerder Ongezien een kruimel of de poes toch..
  zaterdag 17 december 2011 @ 09:31:16 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105685683
Vroeger lieten slagers kipfilet soms een tijdje weken in (koffie)melk om ze zwaarder te maken, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat nu nog gebeurd...

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 17-12-2011 09:36:33 ]
  zaterdag 17 december 2011 @ 09:32:04 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_105685688
Er wordt nu gewoon water ingespoten toch? Bovendien, als dat nu zou gebeuren, dan zijn ze verplicht te melden dat het sporen kan bevatten :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 17 december 2011 @ 09:37:04 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105685730
Ja, dat bedoelde ik ook dat het met de strrenge controles van tegenwoordig wel niet meer zal gebeuren.
  zaterdag 17 december 2011 @ 09:47:48 #58
35189 Troel
scherp en bot
pi_105685830
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 09:37 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat bedoelde ik ook dat het met de strrenge controles van tegenwoordig wel niet meer zal gebeuren.
Dat dacht ik al, maar wilde het even aanvullen omdat ik hetzelfde dacht en ook zou denken aan hetgeen evenstar opperde.

Hier hebben zowel Ruben als Jochem gisteren afscheid genomen van de poezen (ze zijn gisteren naar papa gegaan en komen zondag terug en dan zijn de beestjes weg). Gelukkig bij de jongens op het moment zelf geen tranen, dat zal wellicht zondag nog wel komen, net zoals de aantal keer ervoor. Ik weet ook niet of ze beseft hebben dat het niet een doei was van we komen zondag weer terug, maar een doei van we zien jullie nooit meer. Dus bijna alle spulletjes zijn bij elkaar gezocht en staan klaar en de beestjes hebben een heerlijk galgemaal gehad. Maandag een gigantische schoonmaak en dan hopen dat de jongens zienderogen vooruit gaan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105686321
Wat fijn (en dubbel) dat je je poezen ergens anders hebt kunnen onderbrengen. Ben benieuwd of het helpt.
Hier nog een weekje met poes, zaterdag pas weg. Daar ben ik nog benieuwder naar ;)
pi_105687406
Crosspost uit het bv-topic :)

Evenstar, lijstje met producten, ik weet niet wat je allemaal wilt weten dus ik zeg gewoon maar wat dingen. Ik post hem even hier voor het geval er meer mensen zijn die het willen hebben, dan hoef ik niet te sturen enzo :P

Voor anderen, of misschien voor google-erds... deze producten zijn vrij van soja, kippenei, koemelk, noten/pinda's, vis, schaal/schelpdieren en sesam. Check altijd zelf de verpakking als je iets koopt want het kan zomaar veranderen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was uit mn hoofd even in een notendop alles wat in me opkwam.
Evenstar jij weet dat uiteraard al, en voor iedereen anders die dit misschien nodig heeft, al het verse kan eigenlijk altijd wel, fruit, groente, aardappels, rijst enz enz.

Voor chocola heeft Twinkly nog een goeie tip, ik ben vergeten hoe het merk heet, maar het komt van een natuurwinkel. Dat is eigenlijk de enige chocola die mag. Bespaar jezelf de moeite van het zoeken, it's useless ;( *jank*

zoals je ziet valt het best wel mee, er mag heel veel, je moet alleen even uit je eigen comfortzone en van alles opzoeken. Hoewel jij al een heel eind bent dankzij het dieet van Arwen.

disclaimer
ga niet jezelf zomaar op dieet zetten maar ga eerst bij een dietist langs... voordat het allemaal te beperkt wordt.

met * is varkensvlees
pi_105687963
Ik dacht Hoeraaa, toplijst van mignonia.
Toen
-O-
Tarwe
-O-

Zelf nadenken :(
pi_105688255
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2011 11:43 schreef Vanyel het volgende:
Ik dacht Hoeraaa, toplijst van mignonia.
Toen
-O-
Tarwe
-O-

Zelf nadenken :(
:D ja sorry hoor :P
Evenstar kan je daar dan weer mee helpen denk ik! Of je kunt deze producten nakijken op of er tarwe in zit, maar tarwe maakt het wel een boel beperkter zeg :{
pi_105688280
Ik hoop stiekem op gestage ontallergiëring vanaf 2012. Dat lijkt mij nou een goed idee.
Die tarwe gaat dus gewoon snel over :Y
pi_105688318
eensch!
  zaterdag 17 december 2011 @ 20:26:38 #65
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105703262
Vanyel hoe kom je op tarwe allergie ?
pi_105704834
Klachten werden amper minder, (melkvrij) brood werd structureel geweigerd. Dietist stelde voor om tarwe even weg te laten, ging volgens haar vaak samen met koemelk.

De pap die ze nu krijgt ipv brood eet ze graag en ze reageert er niet op.
Vandaar.
pi_105706191
fijn dat die pap wel goed gaat.
Ontbijtkoek/friese kruidkoek is hier een hit sinds kort :D ze smult er echt van O+ (en ook nog zonder tarwe vanyel ;) )
  zaterdag 17 december 2011 @ 22:19:03 #68
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105707471
Op die fiets.. Probeer amders eens cracottes ipv brood vaak zijn t de vliesjes die t vervelend maken of witbrood.. :)
pi_105708107
Zou het zo simpel zijn?
Nu doen we ff niks, eerst moet de kat de deur uit. Daarna klinkt het allebei als een goed idee.
  zaterdag 17 december 2011 @ 22:38:29 #70
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105708220
Het kan zo simpel zijn idd ;) neefje van mij krijgt echt buikpijn zure ontlasting etc en eczeem ( door de stress van de pijn). Als hij volkoren brood eet of bruin met vliesjes/pitjes/zaadjes. Bij wit brood niets van dat.. !
  zaterdag 17 december 2011 @ 22:40:36 #71
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105708294
En idd eerst poezebeest weg ;( even rust en dan over maandje ofzo proberen zou ik adviseren :*
pi_105810625
Wij zitten hier toch ook echt te denken aan een allergie voor dieren.
Benauwdheid lijkt erger te zijn bij aanwezigheid katten en/of honden.
In het bloedonderzoek van een tijdje geleden was het al getest, maar negatief. Nu zegt dat onder een jaar niet veel, want negatief kan ook vals negatief zijn.

Mja...wij hebben dus 2 katten.
pi_105833574
Dat wordt verplicht op vakantie om te testen mrien ;-) maar wel naar als dat zo is, je bent toch aan die dieren gehecht
  dinsdag 20 december 2011 @ 20:24:07 #74
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105834875
zijn jullie bekend met de stichting voedselallergie. Die hebben lijsten en sturen ook mail als er iets niet goed zit bij producten. En 1x per jaar mogen alle leden naar de dierentuin en krijgen dan eten helemaal aangepast aan de allergie. ik ben lid geworden toen ik info zocht ivm maud en vind de informatie altijd erg interessant.

Hier ook een kat, maar daar heeft ze gelukkig geen last van. Zag gister wel haar vaste plek weef opspelen, dus hier weer even rust inbouwen.
pi_105858077
Ons kleintje reageert allergisch op koemelk vanwege bindweefselaandoening die ze van mij heeft over genomen. Die zorgt ervoor dat de koemelkeiwitten niet worden verteerd en daardoor gelijk d'r bloedbaan in gaan. Geitenmelkeiwitten zijn lichter verteerbaar waardoor het probleem weg is.
Helaas gaat ze enorm braken van rijstebloem dus zijn we nu aan de maïsmeel...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')