abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 26 juli 2023 @ 11:51:45 #201
208890 June.
Seriously?
pi_210043533
Ik vermoed dat mijn dreumes een ei allergie heeft, anderen met kids die dit ook hebben?

Het lijkt niet ernstig: ik zie alleen een reactie als hij grove stukken ei krijgt (gebakken, gekookt) of pannenkoeken waar m'n vriend 3 eieren doorheen heeft gemixt. Voornamelijk roodheid rondom de mond en dunne ontlasting in 1-2 dagen erna. Hij lijkt er weinig tot geen last van te hebben.

Op dit moment vermijd ik dus niks, behalve dan pannenkoeken (waarin ei is gemixt) en dus gebakken of gekookt ei.
Ik denk dat het geen kwaad kan om hem af en toe kleine stukjes te blijven geven als soort van provocatie? Of moet ik dat juist niet doen? Iemand ervaringen?
Shine bright like a diamond.
pi_213302395
Grote up, zie ik.
@June. Ik hoop dat je inmiddels wijzer bent over het ei.

Ik las dat ivm de nieuwe belastingregels een aantal fruitsap fabrikanten melk toevoegen aan hun sap omdat ze dan in een lager belastingtarief vallen. Oa Appelsientje en Coolbest. Let daar dus op als je kind niet tegen melk kan!

Hier bleek dat melk nog steeds niet verdragen wordt :N De vakantie begon en J wilde zó graag een bepaalde hagelslag een keer eten. Dat hebben we geweten :') Hij weet nu zelf ook weer waarom hij geen melk moet binnenkrijgen, dat dan weer wel.
  dinsdag 23 april 2024 @ 14:49:32 #203
35189 Troel
scherp en bot
pi_213302600
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 14:28 schreef Hupje het volgende:
Grote up, zie ik.
@:June. Ik hoop dat je inmiddels wijzer bent over het ei.

Ik las dat ivm de nieuwe belastingregels een aantal fruitsap fabrikanten melk toevoegen aan hun sap omdat ze dan in een lager belastingtarief vallen. Oa Appelsientje en Coolbest. Let daar dus op als je kind niet tegen melk kan!

Hier bleek dat melk nog steeds niet verdragen wordt :N De vakantie begon en J wilde zó graag een bepaalde hagelslag een keer eten. Dat hebben we geweten :') Hij weet nu zelf ook weer waarom hij geen melk moet binnenkrijgen, dat dan weer wel.
Ja, alles voor de omzet/winst. Wat ontzettend balen :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213302751
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2024 14:49 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, alles voor de omzet/winst. Wat ontzettend balen :(
Onder het mom van 'betaalbaar houden voor iedereen'... :{
  dinsdag 23 april 2024 @ 15:08:06 #205
208890 June.
Seriously?
pi_213302779
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 14:28 schreef Hupje het volgende:
Grote up, zie ik.
@:June. Ik hoop dat je inmiddels wijzer bent over het ei.

Ik las dat ivm de nieuwe belastingregels een aantal fruitsap fabrikanten melk toevoegen aan hun sap omdat ze dan in een lager belastingtarief vallen. Oa Appelsientje en Coolbest. Let daar dus op als je kind niet tegen melk kan!

Hier bleek dat melk nog steeds niet verdragen wordt :N De vakantie begon en J wilde zó graag een bepaalde hagelslag een keer eten. Dat hebben we geweten :') Hij weet nu zelf ook weer waarom hij geen melk moet binnenkrijgen, dat dan weer wel.
Oh wat balen zeg.. In pure hagelslag zit trouwens soms geen melkpoeder in verwerkt, of kan hij ook niet tegen producten die 'sporen van..' bevatten?

Bij ons heeft het ei probleem zich vanzelf opgelost. Inmiddels is hij 2 en zegt tegen elk ei nee ;) Als we zelf ergens een ei aan toevoegen merk ik nauwelijks nog reactie rondom z'n mond, gelukkig.
Shine bright like a diamond.
pi_213302871
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:08 schreef June. het volgende:

[..]
Oh wat balen zeg.. In pure hagelslag zit trouwens soms geen melkpoeder in verwerkt, of kan hij ook niet tegen producten die 'sporen van..' bevatten?
Sporen van gaat een enkele keer prima. Eet hij het vaker achter elkaar, dan gaat het toch mis (tenzij de sporen er niet in zitten, er zijn een aantal producten die altijd goed gaan).
Dit was een special edition hagelslag met figuurtjes erin, dus ik snap wel dat het interessant was ;) Hij is nu ook in de leeftijd dat hij (soms) zelf de keuze kan/mag maken of hij het er voor over heeft om iets een keer te eten. Weer een wijze les (expres in de schoolvakantie gedaan).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')