abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214032851
quote:
2s.gif Op maandag 24 juni 2024 12:03 schreef Troel het volgende:

[..]
Mijn zoon krijgt al ademnoot (ja, met opzet :P) als hij de rozijntjes van de studentenhaver eet zeg maar ;)
Toen we in Berlijn waren had hij een broodje waar blijkbaar pesto op zat (stond niet op de kaart, anders hadden we die niet gekozen) en uiteraard vrat hij het hele broodje op voordat hij meldde dat hij voelde dat het mis was. Gelukkig was het op te lossen met antihistamine en hadden we de epipen niet nodig.
Geef hem eens ongelijk bij de studentenhaver krentjes :P Want krentjes😖
Bij pesto zullen het wel de gemalen pijnboompitten zijn? Lastig hoor, zeker als het niet goed op de kaart staat. Duitsland heeft ook een allergenenwetgeving dus het bedrijf waar hij het broodje kocht, zat fout. Niet dat je er nú iets aan hebt... Gelukkig opgelost met een antihistaminepil, maar toch.

Zelf krijg ik van de ha die pillen op recept (levocetrizine) en ik hád al eens gevraagd of zoon deze ook kon krijgen. Nope. Toch maar een afspraak maken en opnieuw vragen want deze werken beter dan wat je zelf kan kopen.
Af en toe een pilletje van mij is geen probleem. Ik krijg er maar 90 per kwartaal dus het moet niet te vaak gebeuren.

Tavegyl werkt trouwens ook heel goed maar ook alleen op recept verkrijgbaar.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 24 juni 2024 @ 18:52:22 #227
35189 Troel
scherp en bot
pi_214034990
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2024 14:26 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Geef hem eens ongelijk bij de studentenhaver krentjes :P Want krentjes😖
Bij pesto zullen het wel de gemalen pijnboompitten zijn? Lastig hoor, zeker als het niet goed op de kaart staat. Duitsland heeft ook een allergenenwetgeving dus het bedrijf waar hij het broodje kocht, zat fout. Niet dat je er nú iets aan hebt... Gelukkig opgelost met een antihistaminepil, maar toch.

Zelf krijg ik van de ha die pillen op recept (levocetrizine) en ik hád al eens gevraagd of zoon deze ook kon krijgen. Nope. Toch maar een afspraak maken en opnieuw vragen want deze werken beter dan wat je zelf kan kopen.
Af en toe een pilletje van mij is geen probleem. Ik krijg er maar 90 per kwartaal dus het moet niet te vaak gebeuren.

Tavegyl werkt trouwens ook heel goed maar ook alleen op recept verkrijgbaar.
Nee, er bleek gewoon cashewnoot in de pesto te zitten |:(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214035020
quote:
2s.gif Op maandag 24 juni 2024 18:52 schreef Troel het volgende:

[..]
Nee, er bleek gewoon cashewnoot in de pesto te zitten |:(
Ah, ja, nee, dat hóórt er ook in :X
Vind hier wel iets van, dat dat niet gecommuniceerd is.
If they say
pi_214043517
Ik at net kersen en zoon meloen. Pikt ie tóch een kers van mij, om te testen. Nu zit ie met een prutlip :') |:(
If they say
pi_214731337
Ik kwam er vandaag achter dat Lays paprika chips tegenwoordig geen melk meer bevat. Misschien ook handig voor anderen om te weten.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:35:44 #231
35189 Troel
scherp en bot
pi_214731755
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 16:31 schreef Hupje het volgende:
Ik kwam er vandaag achter dat Lays paprika chips tegenwoordig geen melk meer bevat. Misschien ook handig voor anderen om te weten.
Dat maakt dan goed dat in alle dranken dat tegenwoordig wel zit ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214980153
Wij bezochten met open Monumentendag een molen. Daar werden pannenkoeken gebakken - die moet J dus altijd aan zich voorbij laten gaan, want die worden met melk gebakken. Toen we dat vertelden aan de vrouw van de molenaar (die toevallig dezelfde allergie bleek te hebben) zorgde zij ervoor dat er beslag zonder melk en een schone pan klaarstond na onze rondleiding, zodat J ook een pannenkoek kon eten.
O+
pi_214980181
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2024 18:09 schreef Hupje het volgende:
Wij bezochten met open Monumentendag een molen. Daar werden pannenkoeken gebakken - die moet J dus altijd aan zich voorbij laten gaan, want die worden met melk gebakken. Toen we dat vertelden aan de vrouw van de molenaar (die toevallig dezelfde allergie bleek te hebben) zorgde zij ervoor dat er beslag zonder melk en een schone pan klaarstond na onze rondleiding, zodat J ook een pannenkoek kon eten.
O+
Kleine moeite maar zo’n groot gebaar. O+ Wat fijn voor J!
Protège moi de mes désirs.
pi_215136254
Live vanuit het ziekenhuis: kippeneiprovocatie. Begon bij stap 2 al te reageren dmv z’n huid, in overleg zijn we door gegaan. Tot stap 5 ging het oké - de uitslag bleef stabiel. Stap 6 wilde hij niet meer eten. In overleg besloten te stoppen en de tijd van stap 5 te hanteren (hij sliep tussendoor eventjes). Een half uur voordat we weg mochten kreeg hij weer een oplaaiing van de reactie. Nu moeten we dus weer 2 uur wachten. 🙃

Over een paar weken komen we terug voor pinda.
pi_215136604
@arvensis Dat is altijd zo'n lange dag. En dan binnenkort nog eens. Succes. (Moet je eigenlijk ook dubbelblind of hoeft dat niet bij kippenei? Bij pinda in ieder geval niet, toch?)
pi_215137288
Nee, beiden open testen. Gelukkig!
We zijn nog steeds hier. Z’n reactie wordt niet minder ondanks het drankje ruim 2 uur geleden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')